Fotowedstrijd november 2019: Auto's en power.

Gepost door Tydelyck 
Het thema van de fotowedstrijd voor november is: power.

Automobilisten en -fabrikanten zijn al vrijwel vanaf het begin van het automobilisme in de ban van de power. Vermogen, kracht, macht, of zelfs gezag - hoe je het ook wilt vertalen, op allerlei manieren is dat aspect verbonden aan de auto. Niet alleen tijdens het rijden, maar soms ook tijdens het stilstaan. Of soms niet eens letterlijk zichtbaar, maar gesuggereerd in de vormen van de auto.

Daarom graag een keer foto's waar de power van de auto af druipt. Dat kan zowel stilstaand als rijdend, het kan het totale plaatje zijn, of juist het detail.

Omdat dat past bij een opdracht, moet de foto gemaakt worden in de maand van de fotowedstrijd, dus november 2019.

De regels nog even op een rijtje:
- Foto moet in ieder geval een (deel van een) auto bevatten
- De foto moet in de maand november 2019 worden gemaakt
- Formaat max 1024 x 768 pixels
- Inzenden kan t/m 24 november
- Eén inzending per persoon, de foto die er de 24ste op staat, telt mee voor de wedstrijd
- Leuk verhaaltje over de foto mag, maar is niet verplicht
- Als je de andere inzendingen wilt becommentariëren, doe dat dan opbouwend en spui niet alleen maar kritiek over wat er niet goed zou zijn

Voorgaande wedstrijden:
- Februari 2017: 'de auto' - Winnaar: Twix
- Maart 2017: 'de auto in een ander perspectief' - Winnaar: j.ko
- April 2017: 'In het zonnetje' - Winnaar: Brrrruno
- Mei 2017: 'Vrouw en auto' - Winnaar: Pjötr
- Juni 2017: 'Mijn mooiste autofoto' - Winnaar: Niels.
- Juli 2017: 'De rijdende auto' - Winnaar: Wrangler!
- Augustus 2017: 'De zon' - Winnaar: Gewoon Dirk
- September 2017: 'Auto en industrie' - Winnaar: Zadelsnuiver
- Oktober 2017: 'Auto en profil' - Winnaar: smarter
- November 2017: 'Nattigheid' - Winnaar: superformer
- December 2017: 'Vorst en auto' - Winnaar: rasa
- Januari 2018: 'Zwart-wit' - Winnaar: Elco
- Februari 2018: 'De auto vanbinnen' - Winnaar D' oh
- Maart 2018: 'De auto en kunstlicht' - Winnaar Gewoon Dirk
- April 2018: 'De Miniatuur' - Winnaar: D' oh
- Mei 2018: 'De Nieuwe, Oude Foto' - Winnaar: smarter
- Juni 2018: 'De detailfoto' - Winnaar: D' oh
- Juli 2018: 'Het verkeer' - Winnaar: 929V6
- Augustus 2018: 'Kunst in beeld' - Winnaar: rzasa
- September 2018: 'De auto in zijn habitat'- Winnaar: Superformer
- Oktober 2018: 'Dier en Auto' - Winnaars: D'oh en Gewoon Dirk
- November 2018: 'In het bos!' - Winnaar: adinsx
- December 2018: 'Oog voor techniek' - Winnaar: Gewoon Dirk
- Januari 2019: 'Een schone lei' - Winnaar: Elco
- Februari 2019: 'Kort door de bocht' - Winnaar: Gewoon Dirk
- Maart 2019: ‘De eerste rit' – winnaar: afentoe
- April 2019: 'Op zijn best' - winnaar: Engineer2
- Mei 2019: '(On)waarschijnlijk duo' - winnaar: Irwin
- Juni 2019: ‘Auto en stad’ - winnaar: Peter O.
- Juli 2019 ‘Zomertijd/komkommertijd’ - winnaar: SVF
- Augustus 2019 ‘Oud en nieuw’- winnaar: Quadrifoglio Verde
- September 2019: ‘Weerfoto’ – winnaar: NielsdW
- Oktober 2019: 'Auto's en woningen' - winnaar: Tydelyck

OP
- Als je de andere inzendingen wilt becommentariëren, doe dat dan opbouwend en spui niet alleen maar kritiek over wat er niet goed zou zijn

Die vind ik op zijn best erg ongelukkig geformuleerd. Ik wil niemand woorden in de mond leggen, dus namens mezelf pratend had wat mij betreft net zo goed gekund: "Feedback is van harte welkom, maar houd het constructief." (Als dat niet opbouwend is...)
Als iemand mijn feedback niet kan waarderen, dan hoor ik het wel.

En nu maar eens inzenden!

Essentieel en typerend voor een krachtige auto - waar ik deze Cayenne Turbo zonder enige twijfel onder schaar - is een even zo krachtig stel remmen. Zo'n SUV met een 450pk sterke V8 gaat natuurlijk loeihard, maar een auto van dit kaliber moet ook voldoende remkracht hebben om de ongekende snelheid er terug uit te halen.
En elke snelle auto wordt cooler van rode remblokken remklauwen. Logisch.

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-11-2019 21:33 door afentoe.
De winnende foto heb ik gemist, precies een week geleden stond er een prachtige Chevrolet Camaro SS met 426 PK voor de deur geparkeerd.
Helaas te lang gewacht met het maken van de foto tot het juiste moment, want toen was de auto opeens weg.
Dus ik ga nu voor de prijs voor de meest ludieke foto big smile smiley

Om een paardentrailer te kunnen trekken, moet je wel een auto hebben met veel power.

Dus hierbij een foto van een power stationwagen, deze Volvo P221 uit 1968 met 1 extra PK.

afentoe
OP

Die vind ik op zijn best erg ongelukkig geformuleerd. Ik wil niemand woorden in de mond leggen, dus namens mezelf pratend had wat mij betreft net zo goed gekund: "Feedback is van harte welkom, maar houd het constructief." (Als dat niet opbouwend is...)

Helemaal mee eens.

afentoe
En elke snelle auto wordt cooler van rode remblokken. Logisch.

Vandaar deze 'opbouwende & constructieve feedback': het zijn niet de remblokken, maar de remklauwen die roodgekleurd zijn...

Dit terzijde.
Door privé-omstandigheden ben ik het afgelopen jaar niet (nauwelijks) in de gelegenheid geweest aan deze 'wedstrijd' deel te nemen. Ik ga proberen om daar de komende tijd weer wat aandacht te besteden aan een goede inzending. Al valt het niet mee om bij het thema 'Powerrrr' iets leuks te bedenken...
superformer
afentoe
En elke snelle auto wordt cooler van rode remblokken. Logisch.

Vandaar deze 'opbouwende & constructieve feedback': het zijn niet de remblokken, maar de remklauwen die roodgekleurd zijn...

Klopt natuurlijk als een zwerende vinger. Gelijk aangepast, scherp!
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.