Occasionwedstrijd #571 : In een carrosserievariant - Winnaar is SVF

Gepost door Spekky 


Welkom bij Occasionwedstrijd #571: in een carrosserievariant




Veel modellen komen in meerdere varianten waarbij onder andere de volgende mogelijkheden zijn: 3-deurs, 4-deurs, 5-deurs, stationwagen, cabriolet, MPV. Andere modellen komen slechts in een keuze van carrosserie uit de fabriek en moeten daarmee maar zien hoge verkoopcijfers te halen.


De opdracht:

We gaan op zoek naar een auto die slechts in een carrosserievariant het heeft moeten waarmaken.

Criteria:

- Bouwjaar 1970 – 2010
- Maximaal 5 foto’s per auto
- Budget: € 50.000, vreemde valuta graag omrekenen
- Auto mag overal te koop staan.
- APK waardige conditie

Vaste spelregels:

- Link naar de advertentie en prijsindicatie zijn verplicht.
- Foto's van de geadverteerde auto zijn verplicht.
- Mooi gefotografeerde auto's worden op prijs gesteld.
- Maximaal 1 inzending per persoon, als je toch een betere inzending tegenkomt dan je eerste, pas dan je oorspronkelijke post aan.
- Bij het stemmen mag een geplaatste stem niet meer gewijzigd worden.
- Bij een claim dient een link naar de advertentie en minimaal 1 foto te staan, anders wordt deze als niet ingezonden beschouwd.





Voorgaande wedstrijden:

Occasionwedstrijd 1 t/m 399
400: Het jubileum viertje - Joop053
401: It's in the movie - Joop053
402: The Dutch Dinosaurs - 929V6
403: L - Joop053
404: Het lekkere kontje – JOtter
405: Man man man... - Pink Panther
406: De Vreemdganger - Shooting Brake
407: De afstammeling - 929V6
408: Buy British! - Guus Leferink
409: Zuipen maar! - Pink Panther
410: De Laatste! - smarter
411: Knutselvreugd: Afgezaagd en aangeplakt - Joop053
412: Eenarmige bandiet - cirKel
413: Betaalbare coupé - Paul Z
414: Rechtsgestuurd - Spekky
415: Vent window - Pink Panther
416: Jan Modaal - Escher
417: Kleur bekennen - .Timo
418: 4 Cilinders, 1.8 L motor - rzasa
419: reclame - jp053
420: Bruin/brown/maronne/braun/brun/buraun - Pjötr
421: De opgewarmde auto! - smarter
422: Het reservewiel – Spekky
423: Een Pekelbak - smarter
424: Kwarttarief oldtimer - JP053
425: Take a Break..... of Caravan of Wagon - GvJ
426: Koekblik, racemonster of gebakje - Jp53
427: Het ronde achterlicht - stoterstangen90
428: De Sint komt weer in het land en zoekt passend vervoer- British Racing Green
429: Gracieus een dagje ouder- 929V6
430: Reïncarnatie - Wouter82
431: What's in a name? - Zadelsnuiver
432: Veel gereden, weinig geleden! - singleframegrille
433: De rijdende kerstboom - Bobbeltje
434: Oudejaarslot - j.ko
435: Oud en Nieuw - singleframegrille
436: Bijna perfect maar…. - Paul Z
437: Gewoon zoals vroeger - GvJ
438: 2.0 - 929V6
439: Melania's car- Escher
440: Snel verouderd - 929V6
441: Big diesel- Escher
442: Kleurrijk interieur - DagDromer
443: Net als in de folder - 740estate
444: Lente in Drenthe - singleframegrille
445: The Powerdome - Jp053
446: Heckblende - JOtter
447: Laatste in de lijn - Smarter
448: Geen Grille - Pink Panther
449: Allemaal Brass - GvJ
450: WWDVD - Gewoon Dirk
451: Grensgevalletje - Nico GTR
452: The forever car - Jp053
453: nummer 13 - singleframegrille
454: Rechtop! - 929V6
455: Yummy!- GvJ
456: Retro - Escher
457: Vakantie! - Probenator
458: Chief Executive Officer! - Jp053
459: Targa time! - Niels
460: Andere tijden - smarter
461: Wie het kleine niet eert... - Jp053
462: GT met of zonder - Zadelsnuiver
463: Schakelen met je V8! - Nico GTR
464: Rallyrijden iets voor jou? - Pink Panther
465: Gemerkt- Escher
466: De ideale investering- Wrangler
467: Mini Meeting- Escher
468: Perfecte Symetrie - Pink Panther
469: Auto en partner - Probenator
470: The Carbage Run - rzasa
471: Iconische kleuren: 929V6
472: Cariosa18: Jp053
473: Penoza: Auto-fan
474: Lef: Escher en Jp053
475: Bring back the Bumper: 929V6
476: What's under the hood: GvJ
477: Was getekend: de lineaal: 740estate
478: Hetzelfde of toch niet?: Gewoon Dirk
479: The supercar that couldn’t: Zadelsnuiver
480: De mooiste onder de 100.000 Fl: rzasa
481: Wel 4WD, niet SUV: Probenator
482: K.I.T.T. - smarter
482: GOLD - Pink Panther
483: kleine achterlichten - Jp053
485: Achtervleugels - Zonder Mazda met BMW
486: Klapkoplampen - Nico GTR
487: Trackday use only - Bobbeltje
488: Pick-Up - Meike MR-S
489: Doe maar een 3-serie.. - Probenator
490: Hardlopers zijn doodlopers... - 740estate
491: Bond on budget- Escher
492: Individual of Designo? - Bobbeltje
493: Wereldreis - Bobbeltje
494: De eerste en de laatste - Zadelsnuiver
495: Dash-to-axle ratio- Escher
496: Not lost in translation - Guus Leferink
497: Het motorkapornament - Zadelsnuiver
498: Achterhaalde Accessoires - Guus Leferink
499: Renault - Jp053
500: De 5 Editie - Total Loss
501: Electrify - Smarter
502: Automuziek: Fahr'n fahr'n auf der Autobahn- De Schaduw
503: Zwarte kunststof bumpers - Guus Leferink
504: His and hers - Pink Panther
505: That's my number - Jp053
506: Welke auto heeft de Outlaw in 'em? - Escher
507: Stamvaders - lybra
508: Greatest hits of the 80's - Jp053
509: Ode aan de zescilinder - Guus Leferink
510: De 3-deurs hatchback - Bobbeltje
511: Matching colors - rzasa
512: rzasa deelt uit - Guus Leferink
513: American Beauty - 929V6
514: Because it's rubbish - zonder Mazda met BMW
515: The Russians are coming?? - 929V6
516: 1978 - Jp053
517: De opvolger, dat had beter gekund! - British Racing Green
518: Sunshine Reggae - .Timo
519: Buiten de lijntjes - Wrangler
520: We go up! - rzasa
521: Guilty Pleasure! - smarter
522: Comfort - Guus Leferink
523: No smoke, no poke - Guus Leferink
524: Groen - 929V6
525: Doppelauspuff - Jp053
526: Drie! - smarter
527 Via de achterdeur - Pink Panther
528: De mooiste! - Guus Leferink
529: Concurrenten - Bobbeltje
530: PEKEL BAK - British Racing Green
531: De mooiste wieldop!? - 929V6
532: How low can you go? - Jp053
533: Ford weet wat u beweegt - Caspervanc
534: Smile! - Probenator
535: Werkpaarden en sierpaarden - 929V6
536: Geen thema, wel een wensenlijstje - Pink Panther
537: Nu het nog kan! - NielsdW
538: Red mij! - Jay DoubleYou
539: Zoals papa hem vroeger ook had... - smarter
540: Two-Tone - lybra
541: Spoiler alert - 929V6
542: 1979 - smarter
543: De achterwiel aangedreven sedan - Bobbeltje
544: Velgen maken de auto (of niet) - Zadelsnuiver
545: Schaap in wolfskleren - rzasa
546: Waar ken ik dat onderdeel toch van? - Pink Panther
547: Deze moet een kans krijgen - rzasa
548: Het korte klepje - 740estate
549: Met uitsterven bedreigd - Jp053
550: van hetzelfde model - zonder Mazda met BMW
551: auto's met 4 afzonderlijke koplampern - Jp053
552: Je eerste auto met hulp van Jp053's geldboom - Barri
553: Pracht en praal op staal - Zadelsnuiver
554: Koningsdag! - Jp053
555: Born in the Sixties- Escher
556: In it for the long run- smarter én lybra
557: Zonder opvolging - Guus Leferink
558: De Volkswagen Golf - Jp053
559: Terugkeer als een succesvolle e-car - 929V6
560: King of the road - caspervanc
561: Wat van ver komt… - NielsdW
562: Hoge achterlichten - Pink Panther
563: Hoogtepunten van een verdwenen merk - Jp053
564: Niet rond of ovaal, maar een lint - Probenator
565: Naar het strand of stranden? - SVF
566: Als 2 druppels water.. - Guus Leferink
567: Een lekker kontje - British Racing Green
568: Clean - Total Loss
569: De GP van Zandvoort - Caspervanc
570: De Subcultuur - Non Turbo




Inzenden kan tot woensdag 14 augustus, 20:00 uur.

Stemmen kan tot vrijdag 16 augustus, 20:00 uur.




2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-08-2019 20:09 door Spekky.
Hoe zit het met modellen die feitelijk een carrosserievariant van een ander model zijn, maar alleen anders heten?
O.a Renault 9/11, Ford Escort/Orion, VW Golf/Jetta & Vento, neem aan dat dat de vraag is, is eigenlijk gewoon te zien als een.
Maar de Orion werd later omgedoopt tot Escort. Grensgevallen zijn er altijd maar de opdracht is helder!
Autobianchi A111 1970 (klik!)







£ 7,995 (€ 8.600,-)





1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-08-2019 18:13 door 929V6.
Een model met maar 1 carrosserie variant is in mijn virtuele wereld volstrekt onmogelijk!winking smiley

Hoedanook: k ga voorlopig voor deze Ford Fiesta - 1.1 L Bravo











Bouwjaar 1982 Prijs € 4.940

Alfa Romeo 164 3.0 V6


€ 5.950,-

150.584 km
02/1994
132 kW (179 PK)
Automaat
Benzine





4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-08-2019 15:12 door Jay DoubleYou.
Volkswagen K70

[beta.blocket.se]







1972
135.000 km
€ 6.095,-



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-08-2019 17:52 door rzasa.
Leuke inzendingen al, alle tot op heden goedgekeurd
De fisker karma schoot mij al eerste te binnen, maar helaas na 2010. Ik ga verder denken wat ik ga inbrengen.
Renault 25 V6 turbo

Advertentie











€ 8.000,-
170.000 km
Gebruikt
10/1986
133 kW 181 PK
Benzine
De R25 was er ook in verlengde Limousine-uitvoering, of telt dat als niet als een andere variant?
Van de R25 is zelfs een cabrio (!!) gemaakt smileys with beer

Die cabrio rijdt waarschijnlijk even slecht als ie eruit ziet, maar de geposte V6 Turbo is echt een beauty thumbs up
Ehm, R25. Aantal deuren, de grote achterklep en het aantal te vervoeren passagiers is in beide gevallen gelijk. Alleen een klein verschil in wielbasis, maar dat komt wel meer voor.
ik keur de inzending er niet op af.
Quote
Niseko
Van de R25 is zelfs een cabrio (!!) gemaakt smileys with beer

Als je alle aftermarket en onofficiële zelfbouw cabrio's of andere varianten gaat meerekenen dan komt er bijna geen enkele auto in aanmerking. Van de 25 is er ook een onofficiële break versie, net als van bv de Seat Toledo I en Daihatsu Applause. Overigens zie ik een verlengde Limousine wel als een aparte variant, maar goed ik bepaal hier niet de regels en zoals gezegd: grensgevallen zijn er altijd.
De auto waarmee Toyota haar luxemerk Lexus in Europa introduceerde. Onovertroffen kwaliteit, luxe, stil, noem het maar op, maar wel in 1 carrosserievariant te verkrijgen:

Lexus LS400





Prijs van al deze luxe: € 14.400,00
Bouwjaar: 1993
Kilometerstand: 87.000

Serviceheft bis 53 t,km.
Letzte große Inspektion bei 84300 km
Zahnriemen, rollen und Wasserpumpe erneuert.
Bremsflüssigkeit, Frostschutzmittel erneuert.
Rechnung von TOYOTA ca 2000€
Bremsklotze neu.
Kein Rost.
Alle Rechnungen und TUV Papiere sind dabei.
Vor Letzte TUV bei 85300 km ohne festgestellte Mängel
Letzte TUV bei 86600 km ohne festgestellte Mängel

Oldskool knoppenbrij met bijpassende telefoon:

bij de introductie werd er niet veel verwacht van de baby benz, maar het werd een enorm succes waar ze bij Mercedes niet van durfden dromen. Hoe groot zou het succes zijn geweest als de 190 er ook in een stationwagen was geweest, en in een cabrio en coupe. Waarom de e-klasse wel in station en coupe en cabrio en waarom de bmw 3 serie wel in meerdere smaken. De eerste generatie c-klasse station heb ik jaren de mooiste d-segmenter ooit van Mercedes gevonden, tot dat de roestduivel toesloeg.

Mercedes 190
bouwjaar 1989
45.000 euro

190 evo









Quote
SVF
Quote
Niseko
Van de R25 is zelfs een cabrio (!!) gemaakt smileys with beer

Als je alle aftermarket en onofficiële zelfbouw cabrio's of andere varianten gaat meerekenen dan komt er bijna geen enkele auto in aanmerking. Van de 25 is er ook een onofficiële break versie, net als van bv de Seat Toledo I en Daihatsu Applause. Overigens zie ik een verlengde Limousine wel als een aparte variant, maar goed ik bepaal hier niet de regels en zoals gezegd: grensgevallen zijn er altijd.

mooi al die pogingen van de Fransen en Italianen om ook succesvol te zijn in het e-segment. terwijl de traditionele bmw, audi en mercedes standaard naast de sedan ook met een station komen , houden de fransen het vaak alleen bij een sedan of zit er tussen een xm(overigens wel in een break) en een c8(weer niet een break) jaren een gat. en dan hebben we de rare renault avantime nog (wil niemand op ideeën brengen.
Na 2000 zijn er van vrijwel alle a, b en c segment auto‘s meerdere varianten geweest. M.u.v. specifieke coupé en cabriomodellen, waren de hatchbacks er vrijwel standaard in 3 en 5 deurs. C-segment varianten waren er met soms wel 6 verschillende carrosseriën., zoals de 1e Megane: 3 en 5 deurs, sedan, cabrio, station en MPV.
Pas de laatste jaren zijn de a en b segment auto’s er meestal alleen nog 5 deurs, van de nieuwe Clio komt zelfs de station niet meer terug.

Er is zeker een uitzondering, de Audi A2.
Die was er in uitsluitend een 5-deurs uitvoering.
En was zijn tijd ver vooruit en nu al steeds vaker gebruikt erg duur.

Audi A2 Storm Edition - 2004

125.000km - € 6.250












Hier te koop



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-08-2019 00:37 door Pink Panther.
Als er een merk is welke ontelbare carrosserie varianten op een model maakte, dan was het Opel wel.
Neem alleen de Kadett al; sedan, hatchback, stationcar, cabrio, coupe en dan ook nog als 2, 3, 4 of 5 deurs
Behalve bij de grote Opels, daar was er (bijna) altijd maar een van.
Daarom plaats ik deze schitterende duitse dame

1990 Opel Senator 3.0i



Preis 14.999 €

Fahrzeugzustand Reparierter Unfallschaden
Kategorie Limousine
Kilometerstand 79.000 km
Hubraum 2.969 cm³
Leistung 130 kW (177 PS)
Kraftstoffart Benzin
Anzahl Sitzplätze 5
Anzahl der Türen 4/5
Schadstoffklasse Euro1
Umweltplakette 4 (Grün)
Erstzulassung 03/1990
Anzahl der Fahrzeughalter 1
Farbe Silber Metallic
Innenausstattung Velours, Grau





Top gepflegter Opel Senator B. Der Wagen befindet sich im Jahreswagen Zustand!

1. Hand Fahrzeug

Scheckheft gepflegt!

Kein Rost! Es wurde bis heute nichts geschweißt und muss auch nicht geschweißt werden. Der Wagen verliert kein Tropfen Öl und hat auch keinen Kantenrost. Innen Ausstattung befindet sich im absoluten Top Zustand.



Quote
SVF
Een model met maar 1 carrosserie variant is in mijn virtuele wereld volstrekt onmogelijk!winking smiley

Mooi gedaan allemaal. Als je eens tijd hebt, ik heb me altijd verwonderd dat de achterzijde van de Chris Bangle 6-serie door nagenoeg niemand qua styling met een 911 werd vergeleken. Natuurlijk niet zoals hij gebouwd is, maar indien de kofferklep de achterruit lijn langs de lichten had gevolgd.
1997 BMW 840i
[www.marktplaats.nl]
€ 39.950,00













2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-08-2019 08:32 door Zadelsnuiver.
Van de Lancia Delta was er ook een sedanversie, de Prisma.
Quote
929V6
Van de Lancia Delta was er ook een sedanversie, de Prisma.

En als 2 deurs als je 200 x gebouwde Group B S4 Stradale meetelt.
Die S4 is nooit als straatversie geleverd en heeft volgens Wikipedia bar weinig te maken met de gewone Delta.
De Prisma was ik even vergeten, even opnieuw nadenken dus.
Quote
Zadelsnuiver
Die S4 is nooit als straatversie geleverd en heeft volgens Wikipedia bar weinig te maken met de gewone Delta.
P

Jawel hoor, 200 stuks. Was zelfs verplicht om mee te mogen doen aan het WK. Dat hij er weinig mee te maken heeft klopt weer wel, maar hij heet wel Delta.

Delta S4 Stradale



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-08-2019 19:29 door Pink Panther.
@Zadelsnuiver moet inderdaad even opnieuw nadenken, (maar de link Delta - Prisma had ik zelf ook niet direct paraat).

De rest is goedgekeurd.
Mijn inzending na 3 internetloze weken in Bretagnenut smiley. Chrysler's niet zo succesvolle aanval op de Vento, Astra, 19, Corolla, etc.

Chrysler Neon 2.0i 16v Serie II 2001


Serie I 1994-1999 werd gebouwd als 4-drs sedan en als de in Nederland nooit aangeboden notchback coupé. Serie II 1999-2005 alleen als 4-drs sedan.
Serie II ziet er niet verkeerd uit, best een opvallende sedan tussen zijn concurrententhumbs up. Het stuurwiel blijft bijzonder.











Voor een habbekrats te koop: € 799,--



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-08-2019 10:07 door Jp053.
De voorloper van dit model, de Stilo, kon je in drie verschillende smaken krijgen. Zijn opvolger, de Tipo die nu in de showroom staat, is ook in drie verschillende uitvoeringen te koop. Dit model kon je echter alleen als vijfdeurs hatchback krijgen. Twaalf jaar geleden geintroduceerd, maar in mijn ogen nog steeds een bloedmooie auto:

2007 Fiat Bravo






Het is een stukje rijden naar Heerlen, maar daar staat deze auto te koop voor € 4.950
BMW M535i E12

08/1981, 226.245 km, € 44.950,-

1981’er M535i E12
Net binnen, en erg zeldzaam!
Slechts 960 stuks zijn geproduceerd als links gestuurde M535i. Dit is een van de besten op de markt vandaag de dag. Een erg zeldzaam stuk BMW (M) geschiedenis!
Een echte, originele E12 M535i. Gezien als de eerste M-auto. Monteurs en ingenieurs bij BMW hebben in hun vrije tijd de 3,5L motor uit de 6-serie in de lichtere E12 koets gebouwd. BMW vond het en goed idee en had klandizie voor de auto. Tussen 1979 en 1981 zijn slechts 960 stuks als LHD model gebouwd. Dit is een originele 81’er M535. Geleverd in Saphirblau met blauwe Recaro stoelen.
Deze auto is handgebouwd door BMW Motorsport in 1981 in Garching, Duitsland. Eerst toegelaten in Frankrijk op 14 augustus ’81. De auto heeft 226.245 kilometers achter zich en komt met de originele franstalige Handleiding.
Veel M535i’s hebben het helaas niet overleefd. Wat over is, is vaak in collecties opgenomen. Het is een unieke auto die in elke serieuze BMW collectie thuis hoort. Hier is de zeldzame kans een E12 M535i te kopen. De M535i zoals ‘ie hoort: Saphirblau, natuurlijk met de Motorsport strepen, de M535i spoiler voor en achter, Recaro stoelen en de correcte 14 inch Mahle wielen.
Deze solide, Frans geleverde M535i kwam natuurlijk met de fameuze M90 motor. Een 3,5 liter met 218 PK. Deze auto heeft zn originele ‘matching numbers’ motor. Daarachter een Dogleg 5-versnellingsbak en natuurlijk een 25% sperdifferentieel. Freude am Fahren gegarandeerd. De motor loopt prachtig. Start direct, mooi stationair en een geweldig vermogen en koppel waar de M90 bekend om staat. We hebben de auto helemaal nagezien, het is nu een Turn-key exemplaar.
Een prachtig exemplaar, recent door ons uit Frankrijk geïmporteerd. Dankzij het Franse klimaat, liefde en zorg hebben we een mooie solide carrosserie. Een mooie strakke koets met prachtig lak. De auto heeft de typisch franse gele koplampen. Verder mooie heldere achterlichten, mooi chroom en aanbouwdelen in een mooie staat.
Het interieur is erg origineel. Mooi origineel tapijt in een mooie staat. Originele hemel, deurpanelen in mooie staat. Een mooi dashboard met de originele instrumenten. De correcte E12 Recaro stoelen in originele blauwe stof en natuurlijk het M535i/M1 stuurwiel.
Technisch hebben we de auto helemaal nagezien. Nieuwe motorolie (+filter), versnellingsbak en differentieelolie. Nieuw luchtfilter, brandstoffilter, bougies en koelvloeistof. We hebben de klepspeling afgesteld, twee koppelingscylinders en 4 banden vervangen.
De motor loopt prachtig, de uitlaat klinkt heerlijk en de auto rijdt.. geweldig. Ook in 2019 nog erg snel.
Zeldzaam in deze conditie!









1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-08-2019 23:04 door Spekky.
SEAT (ook bouwer van "onze" Panda 34) leverde wel de Panda Trans, of telt dat niet?
Ik ga voor een mooie en iconische Japanse coupe: de Honda Prelude uit 1991

Hier te koop voor €7950,-







Het op een rijtje

929V6 - Autobianchi A111 1970


SVF - Ford Fiesta - 1.1 L Bravo 1982


Jay DoubleYou - Alfa Romeo 164 3.0 V6 1994


rzasa - Volkswagen K70 1972


Bobbeltje - Renault 25 V6 turbo 1986


Zonder Mazda met BMW - Lexus LS400 1993


Auto encyclopedie - Mercedes 190 1989


Pink Panther - Audi A2 Storm Edition – 2004


Guus Leferink - 1990 Opel Senator 3.0i


Zadelsnuiver - 1997 BMW 840i


Jp053 - Chrysler Neon 2.0i 16v Serie II 2001


Timo - 2007 Fiat Bravo


Spekky - BMW M535i E12 1981


caspervanc - Honda Prelude 1991


740estate - Daihatsu Trevis 2007
1. Guus Leferink - 1990 Opel Senator 3.0i
2. Pink Panther - Audi A2 Storm Edition – 2004
3. Timo - 2007 Fiat Bravo
1 - Bobbeltje - Renault 25 V6 turbo 1986
2 - rzasa - Volkswagen K70 1972
3 - SVF - Ford Fiesta - 1.1 L Bravo 1982
1: Timo - 2007 Fiat Bravo
2: Jp053 - Chrysler Neon 2.0i 16v Serie II 2001
3: Zonder Mazda met BMW - Lexus LS400 1993
1. rzasa - Volkswagen K70 1972
2. SVF - Ford Fiesta - 1.1 L Bravo 1982
3. Timo - 2007 Fiat Bravo
1. Auto encyclopedie - Mercedes 190 1989 - Mijn geboortejaar. Uit de tijd dat fabrikanten nog heel subtiel iets snels neer konden zetten zonder te grote spoilers en enorme bumpers.
2. Zadelsnuiver - 1997 BMW 840i - Speelde ook een klein rolletje in een film van Beethoven, die kwijlende Sint-Bernhard. Sindsdien ben ik wel onder de indruk vanuit model. Prachtige tijdloze auto. De nieuwe 8 is mooi, maar niet zo mooi als deze.
3. caspervanc - Honda Prelude - Ben meer fan van het vorige model, maar leuke inzending.

Edit: Naam toegevoegd bij 3.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-08-2019 00:33 door Jay DoubleYou.
Ik laat coupés afvallen, die zijn veruit het meest juist als eenling ontworpen (Scirocco/Capri/Fuego/Silvia/etc).

Ook topsedans zijn er meestal alleen in een uitvoering, waarbij soms een extra lange versie leverbaar is. De R25 zou dan eigenlijk ook afkeur zijn.

Bijzonder is:
1e SVF - Ford Fiesta - 1.1 L Bravo 1982 : VW had al 2 Polo varianten en de Derby! Renault de 5 in 3+5 deurs, etc.
2e Timo - 2007 Fiat Bravo - Zwalkend beleid? Te weinig financiële armslag. Nagenoeg alle concurrenten leverden meerdere varianten incl. een station.
3e 929V6 - Autobianchi A111 1970 - had eigenlijk de Fiat 123 moeten worden. Zijn “voorganger”, de Primula was er wel in meerdere varianten.
1. Bobbeltje - Renault 25 V6 turbo 1986
2. Zadelsnuiver - 1997 BMW 840i
3. Jay DoubleYou - Alfa Romeo 164 3.0 V6 1994
1. Pink Panther - Audi A2 Storm Edition – 2004
2. SVF - Ford Fiesta - 1.1 L Bravo 1982
3. Spekky - BMW M535i E12 1981


De Bravo gaat lekker van start! Ik vertrek morgenochtend echter naar Lowlands drinking smiley en ga daarom bij een eventuele winst geen nieuwe wedstrijd kunnen openen.
Ik volg enigszins Pink Panther in dat ik het voor "bijzondere" auto's (bv. coupes of topklasse sedans) minder bijzonder vind dat daar maar een variant van is, dus stem ik op de wat normalere auto's.

1. Timo - 2007 Fiat Bravo
Uit een tijd en in een segment dat iedere concurrent meerdere varianten had, komt Fiat slecht met deze ene. Overigens volledig eens met Timo: na 12 jaar nog steeds bloedmooi!

2. Jp053 - Chrysler Neon 2.0i 16v Serie II 2001
Stiekem heb ik dit altijd wel een mooie auto gevonden (in tegenstelling tot serie 1). Was in de US ook als bloedsnelle SRT4 leverbaar: 0-100 in 5.6 sec, voor onder $20.000!

3. SVF - Ford Fiesta - 1.1 L Bravo 1982
Nooit geweten dat deze er niet ook als vijfdeurs is geweest! Zo steek ik toch weer wat op van deze wedstrijd.
1) Guus Leferink - 1990 Opel Senator 3.0i
2) Zonder Mazda met BMW - Lexus LS400 1993
3) Spekky - BMW M535i E12 1981
Ik volg qua stemmen de lijn van PP en Lybra. De "normale" auto's waar ik ook meerdere varianten (had) verwacht krijgen de punten.

1. SVF - Ford Fiesta - 1.1 L Bravo 1982
Een 2-drs sedan, 5drs hatchback en een 3-drs Station misschien?
2. 740estate - Daihatsu Trevis 2007
Een 3-drs natuurlijk.
3. 929V6 - Autobianchi A111 1970
Een 3-drs Station en 5-drs Station.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.