Fotowedstrijd augustus 2019 - Oud en nieuw // Op een rijtje en STEMMEN!

Gepost door SVF 
Welkom bij de fotowedstrijd van augustus 2019.

Na mijn eerste deelname ooit aan de fotowedstrijd en de daarop volgende verrassende zege moest ik een nieuwe opdracht verzinnen. Ik had nooit verwacht dat mijn Groendai goud zou worden!smiling smiley De inspiratie voor een nieuwe opdracht vond ik in de inzending van Peter bij dIe wedstrijd; een oud en nieuw model samen op één plaatje. Het thema voor deze maand is dus oud en nieuw maar dan zonder vuurwerk.... Ik zou graag mooie foto’s willen zien van verschillende generaties van een model op één foto. Dat moeten dus minimaal 2 auto’s zijn maar meer mag natuurlijk ook. Een paar voorbeelden:

Ik denk dat het opzich wel duidelijk is. Ik wil niet al te streng op treden bij mijn debuut als wedstrijdleider en het mogen ook modellen zijn met een andere naam bv een Simca 1100 / Peugeot 308 als het een maar voorlopers / opvolgers zijn. Wat mij betreft mag het ook deze keer een archief foto zijn hopende op wederom veel deelnemers. Een recente foto is wel een pre.

Inzenden kan tot 24 augustus

Qua niveau wil ik graag benadrukken dat je écht geen professional hoeft te zijn en je ook geen dure camera hoeft te gebruiken. Soms komen de beste foto's ook gewoon uit je telefoon. En heb je de vorige fotowedstrijd-topics wel bezocht en eventueel zelfs je stem uitgebracht: zet dan ditmaal het laatste stapje en lever zelf ook een foto aan!

Een paar basisregels:
- Maximale breedte: 800 pixels (zie toelichting)
- 1 inzending per deelnemer, maak je later een mooiere foto, pas dan je oorspronkelijke inzending aan.
- De foto moet gemaakt zijn door de inzender.
- Elke vorm van nabewerking is toegestaan.
- De winnaar opent een nieuwe wedstrijd.

Deze regels heb ik overgenomen uit het vorige topic maar is de maximale breedte van 800 pixels niet wat achterhaald? Mijn winnende foto had een breedte van 1024 en dat past perfect in de layout van het forum.

Voorgaande wedstrijden:
- Februari 2017: 'de auto' - Winnaar: Twix!
- Maart 2017: 'de auto in een ander perspectief' - Winnaar: j.ko!
- April 2017: 'In het zonnetje' - Winnaar: Brrrruno!
- Mei 2017: 'Vrouw en auto' - Winnaar: Pjötr!
- Juni 2017: 'Mijn mooiste autofoto' - Winnaar: Niels.!
- Juli 2017: 'De rijdende auto' - Winnaar: Wrangler!
- Augustus 2017: 'De zon' - Winnaar: Gewoon Dirk!
- September 2017: 'Auto en industrie' - Winnaar: Zadelsnuiver!
- Oktober 2017: 'Auto en profil' - Winnaar: smarter!
- November 2017: 'Nattigheid' - Winnaar: superformer!
- December 2017: 'Vorst en auto' - Winnaar: rasa!
- Januari 2018: 'Zwart-wit' - Winnaar: Elco!
- Februari 2018: 'De auto vanbinnen' - Winnaar D' oh!
- Maart 2018: 'De auto en kunstlicht' - Winnaar Gewoon Dirk!
- April 2018: 'De Miniatuur' - Winnaar: D' oh!
- Mei 2018: 'De Nieuwe, Oude Foto' - Winnaar: smarter!
- Juni 2018: 'De detailfoto' - Winnaar: D' oh!
- Juli 2018: 'Het verkeer' - Winnaar: 929V6
- Augustus 2018: 'Kunst in beeld' - Winnaar: rzasa
- September 2018: 'De auto in zijn habitat'- Winnaar: Superformer
-Oktober 2018: 'Dier en Auto' - Winnaars: D'oh en Gewoon Dirk
-November 2018: 'In het bos!' - Winnaar: adinsx
-December 2018: 'Oog voor techniek' - Winnaar: Gewoon Dirk
-Januari 2019: 'Een schone lei' - Winnaar: Elco
-Februari 2019: 'Kort door de bocht' - Winnaar: Gewoon Dirk
-Maart 2019: ‘De eerste rit' – winnaar: afentoe
-April 2019: 'Op zijn best' - winnaar: Engineer2
-Mei 2019: '(On)waarschijnlijk duo' - winnaar: Irwin
-Juni 2019: "Auto en stad" - winnaar: Peter O.
-Juli 2019 "Zomertijd/komkommertijd" - winnaar: SVF

Succes allemaal!

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-08-2019 20:06 door SVF.
SVF
Deze regels heb ik overgenomen uit het vorige topic maar is de maximale breedte van 800 pixels niet wat achterhaald? Mijn winnende foto had een breedte van 1024 en dat past perfect in de layout van het forum.

Ik meende in het verleden wel eens te hebben gehoord dat niet elke browser daar even happy mee is, maar heb zelf nooit een probleem gehad met de weergave van bredere foto's. Zou zeggen, jij bent de jury, dus voel je vrij om regeltjes toe te voegen of te verwijderen!

Een leuk thema overigens. Niet bijster veel in mijn archief, dus ik ga mijn ogen goed openhouden.
Ik hoop dat de opdracht niet te lastig is... Ik kom in mijn archief ook niet veel plaatjes tegen die de moeite waard zijn om in te zenden. Kwestie van camera paraat houden en goed om je heen kijken op parkeerplaatsen evenementen etc. En misschien heb je wel familie vrienden kennissen buren of collega's met dezelfde auto als jij maar van een andere generatie? Zoek dan een leuke locatie voor een fraaie fotoschoot. Het is nu bewolkt maar dat levert vaak wel hele mooie sfeervolle beelden op!smiling smiley
Ja, de opdracht is best lastig zo. Suggestie: waarom niet als thema oud en nieuw, en laat inzenders er zelf een draai aan geven.
Ik zie het nog een paar dagen aan en als er dan nog geen inzendingen zijn pas ik de opdracht aan. Ik wil niet de geschiedenis ingaan als organisator van een wedstrijd zonder deelnemers..
Een leuk onderwerp, maar ook wel lastig. Toevallig heb ik er laatst eentje kunnen maken, al is 'nieuw' hier ook betrekkelijk.

Peugeot 504 Coupé x 406 Coupé
by Elco van der Meer, on Flickr

De regel veranderen naar '1024 pixels breed' vind ik trouwens top, 800 pixels is inderdaad nogal ouderwets. 1024 eigenlijk ook, maar we moeten 't maar doen met de beperkingen van het forum. Daarom is mijn upload 1024 px (en opnieuw geüpload, via Flickr. Da's beter voor de kwaliteit.)

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-08-2019 09:55 door Elco.
Twee zeer succesvolle Mercedes-modellen bij elkaar, de Strich Acht (1968-1976) en de W123 (1976-1984), aanwezig bij de oldtimerdag in Waalwijk op 11 augustus jl.:

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-08-2019 20:43 door 929V6.
Dank heren, beide inzendingen zijn goed gekeurd!big smile smiley Nog 20 dagen om het aantal inzendingen op te krikken, dat moet geen probleem zijn lijkt me.

20190817_142642
"Hé, wacht eens, als ik hem nu eens iets naar voren zet, en dan in de achteruit..."

Enkele medeforummers weten dat mijn ouders trotse eigenaars zijn van een Astra, mogelijk de makkelijkst vindbare auto van heel Nederland, ik hoefde dan ook maar vijf minuten rondjes door de wijk te rijden voordat ik er nog een zag staan met een leeg parkeervak ervoor. De motor stond al af toen ik me bedacht maar eens helemaal niet uit te stappen.

4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-08-2019 15:10 door afentoe.
Dan zelf ook maar wat inzenden. Ik had me voorgenomen om niet weer met mijn eigen auto aan te komen zetten want dat kan wellicht een gevoel opwekken van "daar heb je hem ook weer" Een beetje het Peter R de Vries syndroom dus... Maar vooralsnog is dat niet gelukt:

link naar de eerste inzending

Een archief foto gemaakt op 30 juli 2018 in Sauerland Duitsland. Zeker qua perspectief niet de beste foto, maar ik ga mijn best doen om met iets anders te komen wat niet groen en Koreaans is.

Edit: inzending gewijzigd, het is nog steeds groen en Koreaans:

Deze foto is genomen met mijn telefoon op vrijdagmiddag 9 augustus 2019 op de parkeerplaats bij Wouter Witzel in Losser. Ik kon het simpelweg niet laten om mijn auto ernaast te zetten.smiling smiley

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-08-2019 12:46 door SVF.
Even mijn 2 centen:

Het was ondergetekende die de eerste wedstrijd heeft opgezet en daarmee ook de 800 pixels regel heeft ingesteld. Als de forum lay-out er verder niet onder lijdt zal het me worst wezen welk formaat er wordt ingestuurd maar ik dacht dat het inderdaad niet voor elke browser even goed werkt, vandaar.
Anders is er altijd nog de optie om de foto op 800 pixels te plaatsen en het volledige formaat als link zoals Smarter dat vaak doet thumbs up

Dan nog over de archieffoto's.. Ik persoonlijk vind dit niet de juiste manier voor een maandelijkse wedstrijd. Het idéé is om de opdracht te lezen, bewust na te denken over hoe je dat thema gaat invullen en vervolgens proberen de beste plaat te schieten. Een wedstrijd is immers het leveren van een prestatie op het moment dat het telt. Een foto uit het archief insturen is imho hetzelfde als wanneer Usain Bolt aan de start van een 100m sprint zou roepen "ik heb vandaag geen zin dus gebruik mijn recordtijd van 3 jaar geleden maar.."
En wat is er nu leuker dan met je camera om je nek op zoek te gaan naar dat ene perfecte moment? Veel leuker dan achter de laptop heel je archief doorspitten, toch?

Ik snap dat het leuk is om veel deelnemers te hebben, maar dit is imho niet de manier. De laatste wedstrijd die ik organiseerde (de auto en profil) had ook 20 inzendingen (volgens mij nog steeds het record) waarvan 0 archieffoto's. Verder mag iedereen uiteraard zelf weten wat ze insturen, ik persoonlijk zal het gewoon op "mijn" manier blijven doen.

Verder even goede vrienden, wilde alleen even aangeven waar de oorspronkelijke regels vandaan komen thumbs up

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-08-2019 19:35 door Zadelsnuiver.
@ Zadelsnuiver. Ik snap je punt wat betreft het gebruik van archieffoto's en het lijkt me ook zeker niet de bedoeling om dat nu definitief in te voeren, vandaar ook mijn toevoeging "Een recente foto is wel een pre." En wie ben ik om opeens eigenhandig de regels te gaan veranderen..? Echter bij de vorige wedstrijd van Peter waren archieffoto's toegestaan en is er niemand over begonnen. Mijn intentie is in elk geval om met een recente foto te komen en ik denk dat dat voor de meesten hier geldt. Maar ik merk wel dat met uitzondering van vorige week, het aantal deelnemers wel wat afneemt maar dat is inherent aan de teruglopende belangstelling en leegloop van het forum. De wedstrijd waar jij aan refereert met 20 deelnemers is ook alweer bijna 2 jaar geleden. Misschien zou je dmv wat kleine veranderingen / aanpassingen weer wat meer deelnemers kunnen aantrekken? Niet om jou af te vallen maar soms kan er wel eens een moment komen om het een en ander te evolueren en te kijken wat anders / beter kan. Daar kun je gewoon met z'n allen op een volwassen manier over discusieren, net zoals dat bij de eerste wedstrijd ging die jij hebt georganiseerd en waar uiteindelijk de huidige regels uit zijn ontstaan!smiling smiley
Dank voor je reactie SVF thumbs up het is ook absoluut geen aanval richting jou of Peter, en het is natuurlijk nog steeds komkommertijd dus logisch dat niet iedereen tijdens de vakantie evenveel tijd of zin heeft om op pad te gaan voor een foto.

En je hebt gelijk, alhoewel ik de eerste wedstrijd heb opgezet heb ik natuurlijk niet het absolute recht om de regels te bepalen. De regels mogen dus best aangepast worden om met de tijd mee te gaan en als het merendeel van de deelnemers dat wilt.

Verder is het natuurlijk zo dat fora in het algemeen een stuk minder populair zijn dan vroeger, wat dat betreft zouden we beter een Autoweek Facebook groep op kunnen zetten. Voor nu denk ik dat dit soort wedstrijden het forum wel levend houden dus wat dat betreft dragen we in elk geval ons steentje bij thumbs up
Dan zet ik er ook maar even een archieffoto neer.

Een die vast wat uitleg behoeft, want die auto op de foto is toch een Clio naast een Megane? Jazeker! Maar het is oud en nieuw, jullie kennen de blauwe Megane allemaal want hij is van onze mede-forummer Adinsx, iemand die ik denk ik wel tot vriend mag rekenen binnen mijn huidig zakelijk netwerk.
De foto is genomen op de Automotive Campus in Helmond, een omgeving waar ik mijn opleiding komend jaar hoop af te ronden en tot dezelfde beroepsgroep ga behoren als Adinsx doet. (ook al is mijn eerste arbeidscontract reeds een feit geweest maar dat zijn details)
Adinsx is in dit opzicht de "oud" ook al klinkt dat niet heel respectvol maar hij is een gevestigd iemand binnen de beroepsgroep, wellicht niet als engineer maar de mensen die hij kent zitten op een dermate hoge positie binnen het bedrijfsleven dat ik al meermalen baat heb gehad met de connectie die Tom en ik hebben.
Nieuw in dit opzicht slaat dan ook op mij.....hoe ik binnenkom en wat ik daarbij heb aan de mensen die ik afgelopen jaar heb leren kennen via Tom die ik nu al ruim 3 jaar terug in het echt ontmoette vanwege onze eerste gemeenschappelijke interesse. Auto's en in het bijzonder Renault.
Het moet gezegd dat ik mazzel had dat mijn vakantie tijdens wedstrijd "de zomer" viel, zo kon ik een recente foto gaan maken naar aanleiding van het thema, gezien de inzendingen vorige maand ben ik daarin niet de enige. Dat me dat in 90% van de eerdere thema's lastiger gelukt zou zijn maakt dat ik de keuze voor een archieffoto in de zomermaanden best prima vind. Neemt niet weg dat ook ik nog iets recents ga zoeken. Onder het typen schieten me al een paar locaties te binnen.

Het leuke aan iedere maand een andere organisator is juist dat niet iedere wedstrijd op dezelfde manier wordt aangevlogen. Dit soort discussies vind ik juist goed, laten we niet alle regeltjes in beton gieten maar een organisator er zijn eigen blik op laten werpen. Wie weet wat men bedenkt.
Gewoon met je eigen auto rondjes rijden met zolang dat je een voorganger ziet en daar zet je hem naast en foto maken en klaar.
Auto encyclopedie
Gewoon met je eigen auto rondjes rijden met zolang dat je een voorganger ziet en daar zet je hem naast en foto maken en klaar.

Voordat ik toevallig een CRX tegenkom ben ik dan wel even bezig...
929V6
Auto encyclopedie

Je inzending van de Subaru is ontzettend mooi
Auto encyclopedie
929V6
Auto encyclopedie

Je inzending van de Subaru is ontzettend mooi

Dank je, maar het is wel een foto van vier jaar geleden dus ik zal zeker nog proberen met iets nieuws te komen.
Bij de fotowedstrijden vergeet ik nogal eens iets in te zenden, terwijl ik wel heb nagedacht over een in te zenden foto voor de vorige wedstrijd. Dit is wederom een wedstrijd met een leuk thema, al is het nog niet zo eenvoudig. Toch heb ik een leuk duo gevonden, gisteren (23 augustus) zag ik in Leiderdorp namelijk een weinig geziene Subaru Impreza XV met een Impreza Plus ervoor. De kans dat die van dezelfde eigenaar/familie is, lijkt me zeer groot. De Impreza ging eind 1992 in productie en inmiddels zijn we al bij de vijfde generatie aanbeland. De Impreza begon als een tamelijk onopvallende, maar toch redelijk eigenzinnige auto met stijlloze zijramen, boxermotoren en een vrij lage, platte carrosserie. De Plus was een soort kruising tussen een stationcar en hatchback. Vanaf de derde generatie gooide Subaru het met de Impreza (en overigens ook de overige modellen) over een andere boeg: de ramen eindigen voortaan in een frame en de hatchback kreeg een veel conventionelere vorm. Vanaf 2010 kwam daar de Impreza XV bij, een uitvoering met wat plastic rondom, die vanaf de vierde generatie simpelweg XV zou gaan heten.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-08-2019 09:45 door Rutger DC.
Leuk, maar lastig onderwerp SVF!

ik kies ook voor een archief foto, en wel van juni dit jaar. Ik was toen in Brussel en zag deze 2 Smarts naast elkaar:

Samen met het strakke van het gebouw erachter, vond ik het heel erg "Smart", klein en hip stads.

Ik ga trouwens zondag op vakantie, ik weet niet hoeveel internet ik dan heb...
Gelukkig vanmorgen een prima inzendbaar duo langs de straat zien staan. De leaserijder verandert niet... [www.autoweek.nl]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-08-2019 14:59 door afentoe.
Ook een archieffoto, hij is van de vakantie 2017, dus als hij te oud is, hoor ik het wel. Ik heb nog wel een recentere oud en nieuw foto, maar dat zijn weer geen opvolgers van elkaar. En anders kan ik nog wat doen met schaalmodellen, maar ik weet niet of dat wel de bedoeling is.

Het is ook eigenlijk leuker om speciaal voor de fotowedstrijd een foto te gaan maken, maar sommige onderwerpen zijn wat te specifiek, dat het soms wel lastig is om op een dergelijke situatie te creëren. Maar uiteindelijk is het de organisator die de regels mag bepalen.

Weer een aantal leuke inzendingen! Ondanks de blijkbaar moeilijke opdracht lijkt het toch nog een succesvolle wedstrijd te worden.smiling smiley De inzending van Nico GTR kan ik helaas niet goedkeuren want een Clio en Megane zijn 2 verschillende modellen. Het verhaal erbij is leuk maar het gaat om het plaatje en ik vind het wel zo fair naar de overige deelnemers die wel aan de opdracht voldoen.

@ Quadrifoglio Verde, Volgens mij is er al eens een wedstrijd geweest met schaalmodellen dus nee dat is niet de bedoeling bij dit thema. En het is inderdaad leuker om speciaal voor de wedstrijd een foto te maken, maar ook ik moet bekennen dat dat nog niet meevalt. Maar we hebben nog 18 dagen. En wie weet wat er nog allemaal nog binnenkomt van mensen die nu nog met vakantie zijn..
Ik dacht dat het model niet hetzelfde hoefde te zijn. winking smiley Staat in de op.
Nico GTR
Ik dacht dat het model niet hetzelfde hoefde te zijn. winking smiley Staat in de op.

Ik noem als voorbeeld de Simca 1100, die werd opgevolgd door de Horizon, en de opvolger daarvan werd op het laatste moment omgedoopt tot Peugeot 309. Daarna kwam de 306, 307, 308. De Megane is nooit een opvolger geweest van de Clio. Grensgevallen zijn er altijd zoals bv de Hyundai Getz tov de Excel / Accent, maar strikt genomen zijn dat ook 2 verschillende modellen. De Civic is in zijn loopbaan zo gegroeit dat het van een kleine B segmenter inmiddels tegen het D segment aanzit en de sedan ook gezien kan worden als opvolger van de hier niet meer leverbare Accord. In dit soort gevallen geef ik het voordeel van de twijfel en laat ik het oordeel aan de stemmers.

Edit: typvauten gecorrigeerd. Gaat lastig op een veel te kleine smartphone...

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-08-2019 13:13 door SVF.
Naja ik zal alleen nog zeggen dat een dergelijke Megane voor mij een heel logische opvolger van de Clio is.

thumbs up verder leg ik me neer bij je besluit.

V40 versus 340.

Ja oké, het is een 343, maar 340 bekt beter naast V40. Deze foto is van zomer 2017.
Inzending gewijzigd 3 generaties op rij, of eigenlijk 2½.

Deze foto is vanmiddag genomen met mijn telefoon op de parkeerplaats bij Wouter Witzel in Losser.
Interessant onderwerp, maar niet zo eenvoudig te realiseren als je niet de juiste contacten -of geluk- hebt. Maar ik heb er eentje uit m'n archief opgedoken.
Dit duo zal de liefhebber meteen herkennen als een Subaru XT, stylistisch een typisch kind van de jaren 80, en een Subaru SVX, de onterecht miskende GT met zescylinder boxermotor.

multiple image
Ik wilde zondag een nieuwe maken toen ik naast een (basic) Mégane III parkeerde in saai grijs, maar kwam alleen tot een snelle foto. Daarom eerst maar even deze archieffoto van begin 2018.

Letterlijk oud en nieuw, letterlijk een generatie verschil van type III naar type IV. Bijna gelijk op een stukje aandrijflijn na want de III was een GTline, de IV is een GT winking smiley

@Brrruno,

Ik weet dat archieffoto's zijn toegelaten maar gelet op de pre-GAIK kentekenplaten en puur uit nieuwsgierigheid, hoe oud is jouw foto eigenlijk?
@929V6: 1992 als ik het me goed herinner.
Ook de laatste inzendingen zijn goed gekeurd! Nog een week om een mooie foto in te zenden. Ik verwacht eigenlijk nog wel wat van degenen die dit weekend terug keren van vakantie, of volgende week zaterdag op de laatste dag. Ik zal dan 's avonds tegen 20:00 het opeenrijtje maken.
En toch besloot ik heel spontaan even buiten de doos te denken. Inzending gewijzigd: [www.autoweek.nl]
Leuke inzendingen al. Ik kon niet echt iets vinden totdat ik mijn archieven heel wat jaren terug ging. Die jaren dat digitale camera's nog foto's maakten op het niveau van wat nu een smartphone van een paar tientjes doet. Ooit had ik een Alfa Romeo 156 JTD en daarmee begonnen de Alfa kriebels. Maar dat ik zelfs maar iets Italiaans heb overwogen kwam door een vriend die meerdere 155s heeft versleten. We reden er regelmatig puzzelritten mee en gingen verschillende evenementen af.
Ten tijde dat ik mijn 156 reed had hij een 155 V6. Nadat ik mijn 156 weggedaan had en alleen de 164 nog had op Alfa front reed hij nog lang een 156 GTA SW. Nu heeft hij een MiTo Multijet. We rijden nog altijd regelmatig puzzelritten en het is nog regelmatig met een Alfa. Of mijn 164 of zijn MiTo.

156_en_155 by M R, on Flickr
Een van de keren dat we met zowel de 156 als de 155 aan een puzzelrit meededen. Ergens in Groningen was dit weet ik nog. Ik denk dat dit 2008 was.
Hier in Finland hebben we, in tegenstelling tot in Nederland, een zeer harde rotsbodem. En wanneer er in het centrum van de stad een parkeergarage moet worden aangelegd is het simpelweg een kwestie van een paar honderd meter de grond inboren en klaar is Kees. Zo was ik vorige week in het nieuwe winkelcentrum Redi, waar je duidelijk nog aan de wanden kunt zien dat je eigenlijk in een grot staat geparkeerd. Gelukkig stond er ook een nieuwere 1-serie geparkeerd, dus met mijn eigen oude 118d ernaast gelijk een inzending voor deze maand weten te scoren smiling smiley

Ik zie helaas geen foto, Zadelsnuiver. sad smiley
929V6
Ik zie helaas geen foto, Zadelsnuiver. sad smiley

Ik wel, al duurde hij even om te laden. Keer F5-en?
Mijn inzending voor deze maand, twee generaties Swift. Beide in een erg leuke uitvoering, beide totaal verschillend.
Het is een recente foto van de meest recente forummeeting, geen archieffoto van mijn kant.

Het is een gewone telefoonfoto zonder nabewerking.
Mijn inzending heb ik ook gewijzigd door iets actueels: gisteren kwam ik een leuk duo Subaru's tegen.
Nog 10 zonovergoten uren om een mooie plaat te schieten!

Offtopic: wie heeft er nog meer last van die irritante steekvliegen?angry smily
Het op een rijtje:

Elco

929V6

afentoe

SVF

Rutger DC

Peter O

Quadrifoglio Verde

Tydelyck

Brrrruno

adinsx

Engineer 2

Zadelsnuiver

Gewoon Dirk

De inzending van Nico GTR voldoet helaas niet aan het thema. Die van afentoe was een twijfelgeval omdat ik niet alle Opel interieurs uit mijn hoofd weet, maar ervan uitgaande dat het een Astra dash is voldoet hij aan de opdracht.

Stemmen kan tot zaterdag 31 augustus tot 20:00
Altijd lastig om een top 3 te maken. Er zitten een aantal opvallende en originele inzendingen bij die overigens kwa formaat en uitsnedes niet allemaal mijn smaak zijn. Ik zie persoonlijk het liefst een 4:3 of nog liever een 16:9 beeld vullend formaat (dus geen portretstand) en zou in een aantal gevallen graag wat meer van de auto's willen zien, al snap ik best het effect en idee erachter. Zo vind ik het jammer dat afentoe zijn inzending heeft gewijzigd. De plaat van de 2 Clio's vond ik persoonlijk veel mooier en had bij mij zeker een plek in de top 3! Uiteindelijk toch nog best een redelijk aantal recente inzendingen, al heb ik dat niet laten meewegen bij mijn beoordeling.

Mijn punten gaan naar:

1 Quadrifoglio Verde: Gewoon een erg mooie sfeervolle plaat in een typisch Italiaanse setting! Kan zo de folder in.

2 Elco. Beide auto’s knallen er mooi uit kwa kleur al heb ik het vermoeden dat dat mede komt omdat je de belichting van de achtergrond hebt aangepast? Zo niet: zeer knappe plaat!

3 adinsx: Iets te veel nabewerkt vind ik al snap ik dat het blauw er zo beter uitspringt. Ik denk dat het mooier was geweest om de verzadiging op ongveer -80 te zetten dan oogt het wat minder fake.

Bijzondere vermelding voor Brrruno, deze foto maakt me nieuwsgierig en ben erg benieuwd naar het gehele plaatje, als die bestaat… De foto van Engineer 2 valt ook net buiten de prijzen, maar is zeker een fraaie plaat al had je wel even de deur mogen sluiten van de rode Alfa. (of weg shoppenwinking smiley) En tja die portretstand maakt het plaatje op een liggend computerbeeldscherm gewoon onnodig klein.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.