Occasionwedstrijd #562: Hoge achterlichten

Gepost door NielsdW 
1. Zadelsnuiver - 2001 Corsa GSi 1.8-16V
2. caspervanc - 2009 Fiat Grande Punto Abarth
3. BlueNewSwift - 1991 Toyota Corolla SR5 Auto 4WD
Stemtijd! Alle inzendingen op een rijtje:

Spekky - Honda CR-V

BlueNewSwift - 1991 Toyota Corolla SR5 Auto 4WD

Jp053 – Fiat Panda 1.2 4x4 Climbing

929V6 - Chevrolet Express Depp Platinum 2012

SVF - Mitsubishi Grandis 2.4-16V 2005

Jay DoubleYou – Volvo V70R

rzasa - Suzuki Ignis 1.5 Sport

lybra - 1994 Fiat Punto 75 SX

Pink Panther – Honda Stream

Zonder Mazda met BMW - Nissan Stagea 250 T RS Four

Total Loss – Pontiac Trans Sport

caspervanc - 2009 Fiat Grande Punto Abarth

Zadelsnuiver - 2001 Corsa GSi 1.8-16V

Guus Leferink - 2009 Ford Focus RS 2.5

smarter - 2006 Smart forfour 1.5 brabus Xclusive

Nemesis Inferno – Citroën C5 2002

afentoe - 2015 Cadillac Escalade

740estate – Landwind CV9

Probenator - Saab 9-3 Sport Estate 2.8 Turbo X V6 Aero XWD

Foose78 - Volvo XC90 T8 R-Design twin engine

Timo - 2010 Citroen C3 Picasso

Fingerspitz - Peugeot 107 XS WRC Sport

NielsdW - Mitsubishi Lancer Wagon Evolution GT

1) Pink Panther – Honda Stream
2) NielsdW - Mitsubishi Lancer Wagon Evolution GT
3) lybra - 1994 Fiat Punto 75 SX
1 -Zonder Mazda met BMW - Nissan Stagea 250 T RS Four
2 -Pink Panther – Honda Stream
3 -BlueNewSwift - 1991 Toyota Corolla SR5 Auto 4WD
1. Jp053 – Fiat Panda 1.2 4x4 Climbing
Zeker zo'n Climbing is toch een leuk en eigenzinnig model in een klasse die verder wel heel erg hetzelfde is (vind ik). De rondere Panda die erna kwam vind ik overigens nog net wat leuker.

2. SVF - Mitsubishi Grandis 2.4-16V 2005
Misschien wel de enige moderne Mitsubishi die mij wel aanspreekt. Nou ja, modern, deze heeft intussen ook al weer bijna de youngtimer-status.

3. Pink Panther – Honda Stream
Ik vind het zeker geen mooie auto, maar vind 't wel leuk bedacht hoe ze de lampen helemaal langs het dak hebben laten doorlopen in het derde remlicht.
1e Spekky - Honda CR-V > mooie en fijne auto, kan ik na 110.000km wel zeggen.
2e afentoe - 2015 Cadillac Escalade > door de kleur. De meeste zijn zwart en dat doet de auto geen goed.
3e smarter - 2006 Smart forfour 1.5 brabus Xclusive > altijd een vreemd besluit geweest hier zo snel mee te stoppen.
1. BlueNewSwift - 1991 Toyota Corolla SR5 Auto 4WD

2. Zonder Mazda met BMW - Nissan Stagea 250 T RS Four

3. Foose78 - Volvo XC90 T8 R-Design twin engine
1 - BlueNewSwift - 1991 Toyota Corolla SR5 Auto 4WD
2 - smarter - 2006 Smart forfour 1.5 brabus Xclusive
3 - Total Loss – Pontiac Trans Sport
Pink Panther
2015 Cadillac Escalade > door de kleur. De meeste zijn zwart en dat doet de auto geen goed.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de eerste Escalade van dit model aan deze kant van de visplas nog moet tegenkomen. In de US of A rijden er genoeg, maar daar zijn de rijken dapper genoeg om pak ‘m beet een witte te kopen. Long story short, kleur viel me in alle eerlijkheid amper op.

Mijn stemmen:

1e plaats: Foose78 – Volvo XC90 *: als er een merk is dat men meteen associeert met het onderwerp is het dit wel. Ik vind dit model dusdanig sterk ontworpen dat hij – hoe voorspelbaar ook – mijn drie punten krijgt, duidelijk herkenbaar als een Volvo, maar toch net anders dan ik van het merk gewend was.
2e plaats: Jp053 – Fiat Panda: aha, mijn favoriete kleine auto van deze tijd. Knap hoe Fiat zich het kleine-auto-met-rechtopstaande-lampen-concept zó heeft weten toe te eigenen.
3e plaats: SVF – Mitsubishi Grandis: een voor zijn tijd enorm vlot ontworpen MPV, met bijpassende atypische rechtop staande achterlichten. Eigenlijk is het best een mooi ding.

*: ook al heeft de T8 geen 320pk, maar toch écht 408. winking smiley
1. Pink Panther – Honda Stream
Pink Panther
De Stream is afgeleid van de 7e generatie Civic en combineert een werkelijk 13 in het dozijn saaie voorzijde met een best wel leuke achterzijde. Verlichting die geheel rond de achterruit loopt en daarmee ook een van de 1e massa geproduceerde auto's waarbij smallere lichtunits werden toegepast.
Nooit geweten dat de lichten aan de achterzijde geheel rond de achterruit loopt, mooi gedaan door Honda. De rest van de Stream is een stuk minder.

Pink Panther
Als Honda rijder (CR-V) wordt je dus min of meer gedwongen om of een stad verder voor onderhoud naar de dealer te gaan of je tot een universeel te wenden.
Tja, zo wordt het er niet beter op.
Zo word je als Honda rijder bijna gedwongen door de modellen- en dealerpolitiek over te stappen naar een ander merk.
De Civic rijd ik 5 jaar, zo lang is nog nooit een auto in mijn bezit gebleven. Van de nieuwe Civic ben ik gecharmeerd, maar om daar voor garantie, onderhoud, etc. steeds een grote afstand te moeten afleggen. Aan de auto ligt het niet, nog nooit zo'n betrouwbare en onderhoudsvrije auto gehad. Binnen een straal van 10 km van ons huis zijn twee Mazda dealers, die hebben een prachtige 3 in de aanbieding...

2. 740estate – Landwind CV9
Die hoge achterlichten: hier is iemand in de ontwerpstudio flink op los gegaan.

3. Fingerspitz - Peugeot 107 XS WRC Sport
Die 107 achterlichten doen mij denk aan een hoge puntmuts. Een kleine auto hoeft geen saai koekblik te zijn, zie deze 107 XS WRC Sport.
Jp053

Pink Panther
Als Honda rijder (CR-V) wordt je dus min of meer gedwongen om of een stad verder voor onderhoud naar de dealer te gaan of je tot een universeel te wenden.
Tja, zo wordt het er niet beter op.
Zo word je als Honda rijder bijna gedwongen door de modellen- en dealerpolitiek over te stappen naar een ander merk.
De Civic rijd ik 5 jaar, zo lang is nog nooit een auto in mijn bezit gebleven. Van de nieuwe Civic ben ik gecharmeerd, maar om daar voor garantie, onderhoud, etc. steeds een grote afstand te moeten afleggen. Aan de auto ligt het niet, nog nooit zo'n betrouwbare en onderhoudsvrije auto gehad. Binnen een straal van 10 km van ons huis zijn twee Mazda dealers, die hebben een prachtige 3 in de aanbieding...

Ik ben ook zeer tevreden, maar inderdaad de (modellen) politiek is niet consequent en geheel niet in verhouding met realiteit.
Mijn volgende zal zeer waarschijnlijk ook geen Honda meer zijn. Diesels maken ze niet meer in de CR-V, de Hybride mag maar 750kg trekken en een 1.5 Turbo in een CR-V zie ik niet als zuinige oplossing, daar ik vaak aanhangwagens trek. De RAV-4 4wd Hybride wordt een serieuze kandidaat of een RX450.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-06-2019 22:39 door Pink Panther.
1 Spekky - Honda CR-V
2 NielsdW - Mitsubishi Lancer Wagon Evolution GT
3 Total Loss – Pontiac Trans Sport
Mijn stemmen:

2. Nemesis Inferno – Citroën C5 2002
3. Total Loss – Pontiac Trans Sport
Bij de volgende hoge achterlichten wedstrijd zend ik de Nissan Note in winking smiley
1. Nemesis Inferno – Citroën C5 2002
2. NielsdW - Mitsubishi Lancer Wagon Evolution GT
3. Total Loss – Pontiac Trans Sport
Helaas lukt het mij niet om vanavond rond 20:00 uur achter een pc te zitten en de uitslag bekend te maken. Iemand die dat wellicht wil overnemen?

Daarnaast nog even een oproepje aan BlueNewSwift, smarter, Nemesis Inferno, 740estate en Timo: het zou mooi zijn als jullie nog kunnen stemmen voor acht uur. winking smiley
Check! Net klaar met werken, weekend, dus tijd om te stemmen.

1. Jp053 – Fiat Panda 1.2 4x4 Climbing
2. smarter - 2006 Smart forfour 1.5 brabus Xclusive
3. Pink Panther – Honda Stream
NielsdW
Helaas lukt het mij niet om vanavond rond 20:00 uur achter een pc te zitten en de uitslag bekend te maken. Iemand die dat wellicht wil overnemen?

Doe ik Niels.
2. Zonder Mazda met BMW - Nissan Stagea 250 T RS Four
3. SVF - Mitsubishi Grandis 2.4-16V 2005
NielsdW
Daarnaast nog even een oproepje aan BlueNewSwift, smarter, Nemesis Inferno, 740estate en Timo: het zou mooi zijn als jullie nog kunnen stemmen voor acht uur. winking smiley
Presentsmileys with beer

1 Nemesis Inferno – Citroën C5 2002
2 Jp053 – Fiat Panda 1.2 4x4 Climbing
3 Probenator - Saab 9-3 Sport Estate 2.8 Turbo X V6 Aero XWD
Stembussen gesloten, ik ga tellen smiling smiley
Fingerspitz
Bij de volgende hoge achterlichten wedstrijd zend ik de Nissan Note in winking smiley

Ik de Kia Soul. winking smiley

De winnaar van occasionwedstrijd 562 Hoge achterlichten is:

Pink Panther met 22 puntenthumbs up. Gefeliciteerd Pink Panther!

Honda Stream:

2e BlueNewSwift met 13 punten (knap debuut, ook felicitaties)
3e NielsdW met 11 punten
4e Jp053 met 10 punten (2x3)
5e Smarter met 10 punten
6e Probenator met 9 punten
7e Nemesis Inferno met 8 punten (2x3)
8e SVF met 8 punten
9e Zonder Mazda met BMW met 7 punten
10e rsaza, Zadelsnuiver en Spekky met 6 punten (2x3)
13e Foose78 met 6 punten (elk begin is moeilijkwinking smiley )
14e Total loss met 4 punten
15e Guus Lefering met 3 punten (1x3)
16e Afentoe met 3 punten
17e 740estate en caspervanc met 2 punten
19e lybra en Fingerspitz met 1 punt

Veel plezier met het bedenken van #563 Pink Panther.
Geen punten dus voor de hoogste achterlichten van de wedstrijd.winking smiley
Thx, ik ga even nadenken over een nieuwe.

Had zelf nog gezocht naar een Taunus P3 Turnier.

Jp053
De winnaar van occasionwedstrijd 562 Hoge achterlichten is:

Pink Panther met 22 puntenthumbs up. Gefeliciteerd Pink Panther!
Allereerst........Gefeliciteerd thumbs up
Mooie overwinning

Jp053
13e Foose78 met 6 punten (elk begin is moeilijkwinking smiley )
Het had heel wat voeten in aarde om uiteindelijk een goede auto te kunnen plaatsen die aan de regels voldeed. En heb meer punten gekregen dan ik had durven dromen natuurlijk winking smiley
Alle begin is lastig en ben al geen laatste geworden en ben er dus dik tevreden mee grinning smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close