Fotowedstrijd juni 2019 - Stad en auto

Gepost door D oh 
Auto en stad

Hoewel verschillende Nederlandse steden hun best doen om auto's buiten de deur te houden zijn er natuurlijk nog genoeg auto's te vinden in Nederlandse steden en dorpen. Het idee is om auto en stad (of auto en dorp winking smiley ) zo creatief mogelijk vast te leggen. Denk aan; verkeerssituaties, smalle (of brede) straten, winkelstraten, parkeerproblematiek (of gebrek hier aan). Het idee van stad en auto is vrij groot, aan de inzender dus ook een beetje de taak om de foto toe te lichten (hoeft niet maar kan bij foto's misschien helpen?)

Regels:
-Foto heeft een typisch kenmerkend aspect van een stad of dorp erin verwerkt.
-Foto heeft op zijn minst (deel van) een auto erin verwerkt.

Voorbeeld 1

Aspect van stad: winkelstraat. Auto: duidelijk in beeld.

Voorbeeld 2

Aspect van stad: brug. Auto: lichtstreep over brug is 'deel van een auto'.

Voorbeeld 3

Aspect van stad: Smal straatje. Auto: duidelijk in beeld.

Qua niveau wil ik graag benadrukken dat je écht geen professional hoeft te zijn en je ook geen dure camera hoeft te gebruiken. Soms komen de beste foto's ook gewoon uit je telefoon. En heb je de vorige fotowedstrijd-topics wel bezocht en eventueel zelfs je stem uitgebracht: zet dan ditmaal het laatste stapje en lever zelf ook een foto aan!
Om dit nog maar eens extra te benadrukken - de vorige wedstrijden zijn ook regelmatig gewonnen met een telefoonfoto!

Een paar basisregels:
- Maximale breedte: 800 pixels
- 1 inzending per deelnemer, maak je later een mooiere foto, pas dan je oorspronkelijke inzending aan.
- De foto moet gemaakt zijn in de maand dat de wedstrijd actief is (tussen 07 juni 2019 en zondag 23 juni 2019) én gemaakt zijn door de inzender.
- Elke vorm van nabewerking is toegestaan.
- De winnaar opent een nieuwe wedstrijd.

Voorgaande wedstrijden:
- Februari 2017: 'de auto' - Winnaar: Twix!
- Maart 2017: 'de auto in een ander perspectief' - Winnaar: j.ko!
- April 2017: 'In het zonnetje' - Winnaar: Brrrruno!
- Mei 2017: 'Vrouw en auto' - Winnaar: Pjötr!
- Juni 2017: 'Mijn mooiste autofoto' - Winnaar: Niels.!
- Juli 2017: 'De rijdende auto' - Winnaar: Wrangler!
- Augustus 2017: 'De zon' - Winnaar: Gewoon Dirk!
- September 2017: 'Auto en industrie' - Winnaar: Zadelsnuiver!
- Oktober 2017: 'Auto en profil' - Winnaar: smarter!
- November 2017: 'Nattigheid' - Winnaar: superformer!
- December 2017: 'Vorst en auto' - Winnaar: rasa!
- Januari 2018: 'Zwart-wit' - Winnaar: Elco!
- Februari 2018: 'De auto vanbinnen' - Winnaar D' oh!
- Maart 2018: 'De auto en kunstlicht' - Winnaar Gewoon Dirk!
- April 2018: 'De Miniatuur' - Winnaar: D' oh!
- Mei 2018: 'De Nieuwe, Oude Foto' - Winnaar: smarter!
- Juni 2018: 'De detailfoto' - Winnaar: D' oh!
- Juli 2018: 'Het verkeer' - Winnaar: 929V6
- Augustus 2018: 'Kunst in beeld' - Winnaar: rzasa
- September 2018: 'De auto in zijn habitat'- Winnaar: Superformer
-Oktober 2018: 'Dier en Auto' - Winnaars: D'oh en Gewoon Dirk
-November 2018: 'In het bos!' - Winnaar: adinsx
-December 2018: 'Oog voor techniek' - Winnaar: Gewoon Dirk
-Januari 2019: 'Een schone lei' - Winnaar: Elco
-Februari 2019: 'Kort door de bocht' - Winnaar: Gewoon Dirk
-Maart 2019: ‘De eerste rit' – winnaar: afentoe
-April 2019: 'Op zijn best' - winnaar: Engineer2
-Mei 2019: '(On)waarschijnlijk duo' - winnaar: Irwin

Ik hoop dat er mensen zijn die iets kunnen met deze wedstrijd, ik heb geprobeerd het zo breed mogelijk te houden zodat inzendingen misschien wat sneller kunnen komen?

Succes allemaal!
Dat moet wel lukken, steden te over deze maand. Ik ga tot de 21e - reisje gepland - wachten met definitief inzenden maar een reminder staat al in de agenda!
Van wanneer tot wanneer mag de foto gemaakt zijn?
Zadelsnuiver

De foto moet gemaakt zijn in de maand dat de wedstrijd actief is
929V6
Zadelsnuiver

De foto moet gemaakt zijn in de maand dat de wedstrijd actief is

Ik neem aan dat er nog wel een paar dagen voor het stemmen gereserveerd gaat worden?
929V6 quotte net niet volledig. winking smiley
OP vermeldt tussen 07 en 23 jun.
afentoe
929V6 quotte net niet volledig. winking smiley
OP vermeldt tussen 07 en 23 jun.

Mijn quote is volledig, want anders had TS moeten zeggen "in de periode dat de wedstrijd actief is". Nu er staat "in de maand" mag de foto in de hele maand juni gemaakt zijn (logischerwijs tot het einde van de inzendtermijn) en maakt wat er achter staat niet meer uit.
Volledige quote is mijns inziens altijd een hele zin, de belangrijkste info miste je net. Maar, genoeg gekletst, duidelijk zat zo. Tijd voor beeld!

De meeste steden zijn voor mij 's nachts of vroeg in de ochtend op hun mooist. Als de stad slaapt loop/fiets ik altijd graag een stukje, zelfs als ik op dat krankzinnige uur al onderweg naar kantoor ben.

20190610_055054

Dit soort verlaten plekken, die gemaakt zijn voor massa's mensen tegelijkertijd, is fascinerend. Hier een sprekend voorbeeld van die rust op het centraal station, officieel nog in de nacht van eerste op tweede pinksterdag.
Mijn keus viel op deze foto omdat het licht van de opkomende zon - de foto kijkt naar het zuidwesten, dus de zon komt van linksachter - mooi weerkaatst op de gebouwen op de achtergrond, en daardoor voor mij de charme van de vroege ochtend optimaal in beeld brengt.

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-06-2019 20:26 door afentoe.
Laat ik dan ook maar een keer weer mee doen. Afgelopen week ik met een vriend naar België en Dusseldorf geweest. In Luik maakte ik deze foto:

Een Ypsilon in zijn natuurlijke habitat, ofwel de grote stad, bij de "moderne" grote flats, waar de hippe dames een kekke Kaleidos als deze kochten, de stoere boys gingen natuurlijk voor mooie Elefantino Rosso.

Lang geleden dat ik nog eens meegedaan heb, maar aangezien ik vlakbij het MAS op het Antwerpse Eilandje werk, kan ik dit thema niet laten liggen. Het Eilandje is overigens één van de duurste buurten van Antwerpen, hetgeen zich vertaalt in waanzinnige combo's die je gewoon op straat kan tegenkomen. Deze Ferrari 488 Spider en Lamborghini Huracan Performante stonden op 5 juni jl. te blinken met het MAS op het achtergrond.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close