Occasionwedstrijd #559: Terugkeer als een succesvolle e-car I Winnaar 929V6

Gepost door Jp053 


Welkom bij Occasionwedstrijd #559: Terugkeer als een e-car






De opkomst van de EV's, het valt niet te ontkennen. De stip aan de horizon die steeds dichterbij komt. Ik heb niets tegen een EV, maar vind ze in veel gevallen niet mooi... Audi E-tron, Hyundai Kona, Tesla X enzovoort. Afgezien dat ze nog duur zijn, zou ik ze niet willen kopen.
Totdat Honda de e liet zien, wat een leuk ding! Losjes geïnspireerd door de allereerste Civic. Zo'n EV wil ik wel. Is dit de manier om de EV populair te maken?

Ik kan veel modellen bedenken die ik als e-car terug wil zien en succesvol kunnen zijn, maar welke is dat volgens jullie? Een motivatie wordt gewaardeerd.

De opdracht:

Deze week gaan we op zoek naar een model uit het het verleden die in een moderne jasje als e-car terug mag keren en bijdraagt aan een succesvolle introductie van de e-car bij de massa.

Criteria:

- Bouwjaar tussen 1950 en 2010
- Een (korte) motivatie waarom jouw inzending succesvol (op welke manier dan ook) zal zijn.
- Auto moet zich in een rijdbare (APK) staat bevinden
- Budget is € 75.000
- Auto mag overal te koop staan

Vaste spelregels:
- Link naar de advertentie en prijsindicatie zijn verplicht.
- Foto's van de geadverteerde auto zijn verplicht, maximaal 5 foto's per auto.
- Mooi gefotografeerde auto's worden op prijs gesteld.
- Maximaal 1 inzending per persoon, als je toch een betere inzending tegenkomt dan je eerste, pas dan je oorspronkelijke post aan.
- Bij het stemmen mag een geplaatste stem niet meer gewijzigd worden.
- Bij een claim dient een link naar de advertentie en minimaal 1 foto te staan, anders wordt deze als niet ingezonden beschouwd.



Voorgaande wedstrijden:

Occasionwedstrijd 1 t/m 399
400: Het jubileum viertje - Joop053
401: It's in the movie - Joop053
402: The Dutch Dinosaurs - 929V6
403: L - Joop053
404: Het lekkere kontje – JOtter
405: Man man man... - Pink Panther
406: De Vreemdganger - Shooting Brake
407: De afstammeling - 929V6
408: Buy British! - Guus Leferink
409: Zuipen maar! - Pink Panther
410: De Laatste! - smarter
411: Knutselvreugd: Afgezaagd en aangeplakt - Joop053
412: Eenarmige bandiet - cirKel
413: Betaalbare coupé - Paul Z
414: Rechtsgestuurd - Spekky
415: Vent window - Pink Panther
416: Jan Modaal - Escher
417: Kleur bekennen - .Timo
418: 4 Cilinders, 1.8 L motor - rzasa
419: reclame - jp053
420: Bruin/brown/maronne/braun/brun/buraun - Pjötr
421: De opgewarmde auto! - smarter
422: Het reservewiel – Spekky
423: Een Pekelbak - smarter
424: Kwarttarief oldtimer - JP053
425: Take a Break..... of Caravan of Wagon - GvJ
426: Koekblik, racemonster of gebakje - Jp53
427: Het ronde achterlicht - stoterstangen90
428: De Sint komt weer in het land en zoekt passend vervoer- British Racing Green
429: Gracieus een dagje ouder- 929V6
430: Reïncarnatie - Wouter82
431: What's in a name? - Zadelsnuiver
432: Veel gereden, weinig geleden! - singleframegrille
433: De rijdende kerstboom - Bobbeltje
434: Oudejaarslot - j.ko
435: Oud en Nieuw - singleframegrille
436: Bijna perfect maar…. - Paul Z
437: Gewoon zoals vroeger - GvJ
438: 2.0 - 929V6
439: Melania's car- Escher
440: Snel verouderd - 929V6
441: Big diesel- Escher
442: Kleurrijk interieur - DagDromer
443: Net als in de folder - 740estate
444: Lente in Drenthe - singleframegrille
445: The Powerdome - Jp053
446: Heckblende - JOtter
447: Laatste in de lijn - Smarter
448: Geen Grille - Pink Panther
449: Allemaal Brass - GvJ
450: WWDVD - Gewoon Dirk
451: Grensgevalletje - Nico GTR
452: The forever car - Jp053
453: nummer 13 - singleframegrille
454: Rechtop! - 929V6
455: Yummy!- GvJ
456: Retro - Escher
457: Vakantie! - Probenator
458: Chief Executive Officer! - Jp053
459: Targa time! - Niels
460: Andere tijden - smarter
461: Wie het kleine niet eert... - Jp053
462: GT met of zonder - Zadelsnuiver
463: Schakelen met je V8! - Nico GTR
464: Rallyrijden iets voor jou? - Pink Panther
465: Gemerkt- Escher
466: De ideale investering- Wrangler
467: Mini Meeting- Escher
468: Perfecte Symetrie - Pink Panther
469: Auto en partner - Probenator
470: The Carbage Run - rzasa
471: Iconische kleuren: 929V6
472: Cariosa18: Jp053
473: Penoza: Auto-fan
474: Lef: Escher en Jp053
475: Bring back the Bumper: 929V6
476: What's under the hood: GvJ
477: Was getekend: de lineaal: 740estate
478: Hetzelfde of toch niet?: Gewoon Dirk
479: The supercar that couldn’t: Zadelsnuiver
480: De mooiste onder de 100.000 Fl: rzasa
481: Wel 4WD, niet SUV: Probenator
482: K.I.T.T. - smarter
482: GOLD - Pink Panther
483: kleine achterlichten - Jp053
485: Achtervleugels - Zonder Mazda met BMW
486: Klapkoplampen - Nico GTR
487: Trackday use only - Bobbeltje
488: Pick-Up - Meike MR-S
489: Doe maar een 3-serie.. - Probenator
490: Hardlopers zijn doodlopers... - 740estate
491: Bond on budget- Escher
492: Individual of Designo? - Bobbeltje
493: Wereldreis - Bobbeltje
494: De eerste en de laatste - Zadelsnuiver
495: Dash-to-axle ratio- Escher
496: Not lost in translation - Guus Leferink
497: Het motorkapornament - Zadelsnuiver
498: Achterhaalde Accessoires - Guus Leferink
499: Renault - Jp053
500: De 5 Editie - Total Loss
501: Electrify - Smarter
502: Automuziek: Fahr'n fahr'n auf der Autobahn- De Schaduw
503: Zwarte kunststof bumpers - Guus Leferink
504: His and hers - Pink Panther
505: That's my number - Jp053
506: Welke auto heeft de Outlaw in 'em? - Escher
507: Stamvaders - lybra
508: Greatest hits of the 80's - Jp053
509: Ode aan de zescilinder - Guus Leferink
510: De 3-deurs hatchback - Bobbeltje
511: Matching colors - rzasa
512: rzasa deelt uit - Guus Leferink
513: American Beauty - 929V6
514: Because it's rubbish - zonder Mazda met BMW
515: The Russians are coming?? - 929V6
516: 1978 - Jp053
517: De opvolger, dat had beter gekund! - British Racing Green
518: Sunshine Reggae - .Timo
519: Buiten de lijntjes - Wrangler
520: We go up! - rzasa
521: Guilty Pleasure! - smarter
522: Comfort - Guus Leferink
523: No smoke, no poke - Guus Leferink
524: Groen - 929V6
525: Doppelauspuff - Jp053
526: Drie! - smarter
527 Via de achterdeur - Pink Panther
528: De mooiste! - Guus Leferink
529: Concurrenten - Bobbeltje
530: PEKEL BAK - British Racing Green
531: De mooiste wieldop!? - 929V6
532: How low can you go? - Jp053
533: Ford weet wat u beweegt - Caspervanc
534: Smile! - Probenator
535: Werkpaarden en sierpaarden - 929V6
536: Geen thema, wel een wensenlijstje - Pink Panther
537: Nu het nog kan! - NielsdW
538: Red mij! - Jay DoubleYou
539: Zoals papa hem vroeger ook had... - smarter
540: Two-Tone - lybra
541: Spoiler alert - 929V6
542: 1979 - smarter
543: De achterwiel aangedreven sedan - Bobbeltje
544: Velgen maken de auto (of niet) - Zadelsnuiver
545: Schaap in wolfskleren - rzasa
546: Waar ken ik dat onderdeel toch van? - Pink Panther
547: Deze moet een kans krijgen - rzasa
548: Het korte klepje - 740estate
549: Met uitsterven bedreigd - Jp053
550: van hetzelfde model - zonder Mazda met BMW
551: auto's met 4 afzonderlijke koplampern - Jp053
552: Je eerste auto met hulp van Jp053's geldboom - Barri
553: Pracht en praal op staal - Zadelsnuiver
554: Koningsdag! - Jp053
555: Born in the Sixties- Escher
556: In it for the long run- smarter én lybra
557: Zinder opvolging Guus Leferink
558: De Volkswagen Golf Jp053



Inzenden kan tot woensdag 22 mei, 20:00 uur.
Stemmen kan tot vrijdag 24 mei, 20:00 uur.




6 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-05-2019 20:30 door Jp053.
Wel een beetje hetzelfde idee als wedstrijd 547 misschien?
Quote
929V6
Wel een beetje hetzelfde idee als wedstrijd 547 misschien?

Alleen nu moet het een elektrische worden. Maar dat geeft toch niets. Weinig regels, dus veel keuze. Helemaal mijn smaak! thumbs up
Quote
Pink Panther
Quote
929V6
Wel een beetje hetzelfde idee als wedstrijd 547 misschien?

Alleen nu moet het een elektrische worden. Maar dat geeft toch niets. Weinig regels, dus veel keuze. Helemaal mijn smaak! thumbs up

Die wedstrijd had ik helemaal gemist...

Ik pas de opdracht iets aan, nog niet inzenden!
Quote
Jp053
Quote
Pink Panther
Quote
929V6
Wel een beetje hetzelfde idee als wedstrijd 547 misschien?

Alleen nu moet het een elektrische worden. Maar dat geeft toch niets. Weinig regels, dus veel keuze. Helemaal mijn smaak! thumbs up

Die wedstrijd had ik helemaal gemist...

Ik pas de opdracht iets aan, nog niet inzenden!


De opdracht is aangepast:

De opdracht:

Deze week gaan we op zoek naar een model uit het het verleden die in een moderne jasje als e-car terug mag keren en bijdraagt aan een succesvolle introductie van de e-car bij de massa.


En nu ga ik rustig verder met tuineren grinning smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-05-2019 12:40 door Jp053.
Klein genoeg voor in de stad, groot genoeg voor 4 volwassenen. Check
Kofferruimte voldoende voor de boodschappen. Check
Geschikt voor de massa en dus betaalbaar. Check
Verder is er makkelijk een retro model van te ontwerpen zonder dat het afgezaagd wordt
Door de 4 portieren is het gemakkelijk instappen voor alle passagiers.

Renault R5 1.8 Prima automaat






Prijs € 3.500,00
Bouwjaar 1990

Selten gewordener rostfreier Renault R5 mit 1.8l Motor, und dazu noch in der erst recht seltenen Automatikversion sowie nur 78500km !!!!!!! Toller Youngtimer der sehr viel Fahrspass bietet, und sich im gut erhaltenen Zustand befindet !!!
Alufelgen
5-türig
Zentralverriegelung mit Funkfernbedienung
Servolenkung
El.Fensterheber
Sportendtopf
Abgasnorm Euro 1
grüne Feinstaubplakette
TÜV/AU bei Kauf nochmal NEU
Batterie,Anlasser und Kühlwasser Neu
Schlüsselnummern zu 2: 3004 und zu 3: 611






1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-05-2019 13:54 door Zonder Mazda met BMW.
De Golf GTE, elektrische crossovers, whatever... .Je ziet ze al aardig wat rijden, maar ik word er niet warm of koud van. Het leukste aan de al dan niet deels elektrische auto's die ik heb mogen rijden vind ik de snelheid. Met name in rechte lijn is de duw die zo'n lel van een auto je op de invoegstrook in de rug geeft verbluffend, zeker voor een beginnend bestuurder als ik.
Ondanks het niet misselijke prijskaartje waren het er op één na echter niet echt denderend sturende machines - dat is tegen jullie, V60; XC90; Model S. Rechtuit was leuk, maar onze oude 307 stuurde met meer gevoel.

Hoe leuk zou het zijn als we die duw in de rug kunnen krijgen van iets elektrisch, met het rijgedrag van een sportwagen? Wat wij nodig hebben is de niet al te schathemeltjedure roadster uit de jaren '90, maar dan elektrisch. Een soort Tesla Roadster voor de gewonere man. Dán worden die dingen in no-time cool. Alleen maar voordelen:
- Klapkoplampen. Kan ik ergens mijn veto uitspreken? Op zo'n ding heb ik heel dringend klapkoplampen nodig.
- Je hebt geen 500pk nodig als je de rest van de auto wat licht houdt.
- Kijk even naar de foto's.




1990 Toyota MR2, hier te koop voor €6.900,-



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-05-2019 15:38 door afentoe.
Oké met de opdracht in het achterhoofd; een bijdrage leveren aan een succesvolle introductie van de e-car bij de massa, zijn enkele zaken belangrijk:
- compact, zodat het gewicht beperkt blijft;
- wel ruim, want de massa zoekt een gezinsauto.

En met ons belastingklimaat moet het ook nog betaalbaar blijven, dus in de basis gebouwd op een platform voor kleinere auto’s.

Fiat komt bij de nieuwe 500 met een elektrische versie, wat zou het mooi zijn om daarop een moderne 600 Multipla te baseren.

Want daar komt mijn inziens het belangrijkste om de hoek kijken, het moet “aaibaar” zijn.

Compact - Ruim - Lichtgewicht:

Fiat 600 Multipla - 1963

€ 29.600



353cm lang, geschikt voor de stad.


Dit wordt de 5e deur.


Toerenteller, motortemperatuur en benzine meter?
Overbodig, dus een simpel digitaal dashboard volstaat.


Maak de neus iets langer, met een moderne kreukelzone.


Motor, elektrisch onder de voorstoelen, dus dit wordt een vlakke vloer met eronder nog opbergruimte.


Hier te koop



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-05-2019 17:38 door Pink Panther.
Mijn eerste gedachte was de Renault 5 maar die is al ingezonden. Mijn tweede keuze is deze sympathieke Fiat:

Fiat 127 - Special 1975











Prijs: € 7.900

Ik zocht eigenlijk naar een 4 deurs maar kon daar niet zulke fraai gefotografeerde exemplaren van vinden.

Fraaie rendering uit 2015 van een moderne 127:



Maar anno 2019 moet het eigenlijk wel een 5 deurs zijn. Wat mij betreft een zeer waardige Punto opvolger!



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-05-2019 08:26 door SVF.
1997 Mega Tjaffer 1.1L
€ 8.750,00
[link.marktplaats.nl]



Om het EV concept écht van de grond te krijgen zullen we het voor "Jan Modaal" ook leuk, betaalbaar en aantrekkelijk moeten maken. Het idéé van de Tjaffer past daar in mijn optiek prima bij; één voertuig, eindeloos veel mogelijkheden. Gebaseerd op een bestaand voertuig (Citroën AX) dus goedkoop om te ontwikkelen/bouwen. De modulaire koets bouw je zelf om van 4-zitter tot pick-up, break, coupé of cabriolet.
Het grootste voordeel is wellicht nog dat moederbedrijf Aixam (van de brommobieltjes) een flinke kennis op het vlak van elektrisch rijden heeft, zo bieden ze nu al een brommobiel aan die na 3,5 uur laden aan 220V al een range van ruim 100km heeft.









1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-05-2019 20:44 door Zadelsnuiver.
Suzuki kan een e-car als imago-boost prima gebruiken, kan goed bijdragen aan het opnieuw succesvol worden van het merk. Een klein elektrisch bruikbaar coupeetje, perfect voor stedelijke gebieden. Maar wel met een achterbank. Voor de hond, boodschappen of kleine kinderen. Als 2e auto en/of voor beginnende jongmensen. Een range van 300 km in de praktijk lijkt mij voldoende;

Suzuki SC 100GX 1981













Prijs van dit coupeetje is € 12.750,--



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-05-2019 10:58 door Jp053.
De auto moet aaibaar zijn en ook bij elektrisch voordelen hebben ten opzichte van de oorspronkelijke brandstofmotor.
Wel de voordelen: vermogen en kan op de kop werken; niet het nadeel van de smering. en het beperkte hoge toerengebied waarin het vermogen geleverd wordt.

Saab 96 2 Takt

Prijs: € 11.950, Km-stand: 8.172 km, Bouwjaar: Juli 1965





PEUGEOT 205 GTI 1.9

Waarom de 205? Nou waarom niet?
Gewoon terug naar de basis, kleine auto met genoeg power en ook nog tof om te zien.

Hier moet gewoon een E-car van komen (en deze komt met de 208)

Advertentie











PEUGEOT 205 GTI 1.9
£44,995

SPECIFICATION
Mileage: 5,783
Year: 1988
MOT Expiry: July 2019
Exterior Colour: Alpine White
Interior Colour: Grey Leather / Striped Cloth
Top speed: 123
0-60mph: 7.6
BHP: 130
Transmission: 5-Speed Manual
Engine Capacity: 1905cc
Engine Configuration: 4 In-line

MODEL HISTORY
The 205 GTI had everything when new – sharp handling, light weight for added chuckability, and an unburstable engine that sings the more you rev it.

Ever since the first 1.6-litre 205 GTI went on sale in April 1984, the eulogies to the car have appeared thick and fast. With 105hp on tap from its all-alloy 1580cc four-pot, superb handling, and reasonable build quality, the 205 GTI soon became a favourite with the motoring press and car buyers alike. Sometimes owners got a bit carried away and overcooked it on the bends, sometimes those who pranged the car had ‘borrowed' it without asking, but everyone who drove it reckoned the little Pug was one of the best drives available, at any money.

In 1985 Peugeot's barking mad 205 T16 rally car won the World Rally Championship, and in 1986 the convertible 205 GTI went on sale, neatly badged the CTI. Peugeot were on the crest of a wave with their small hatch.

Things got even more fun – and more easily out of shape – when the 1.9-litre car arrived in January 1987 with 130hp and disc brakes all round. So that it wasn't overshadowed by its bigger brother, tweaks to the cylinder head and camshaft in 1987 meant power for the 1.6-litre car rose to 115hp.

EQUIPMENT
15-inch Speedline alloy wheels, Philips cassette radio, Electric windows, Heated rear screen, Front and rear disc brakes, Lockable petrol cap, Lockable glove compartment, Peugeot floor mats, Spare wheel, Locking wheel nuts, Indoor car cover, Spare key.

EXTERIOR
From the day of purchase this example was carefully stored by the original owner until 2012. Since then, the car has had just two further keepers who have also kept it garaged thus preserving its amazing condition. The result is a car that's 30 years old but still looks incredibly clean and sharp, almost as new.

The Alpine White paintwork is in superb original condition and virtually unmarked throughout. The plastic trim and badging also remain in excellent order without any damage or fading to note. All the windows are original Peugeot and are still stamped with the registration number as confirmation. This is a true collector’s piece!

INTERIOR
Opening the door of the 205 you are greeted by an interior space that looks fresh and completely in line with the low mileage of 5k. With the exception of a small amount of the usual wrinkling to the driver’s bolster, the cabin is in perfect order throughout. The switchgear still displays an unworn texture and operates exactly as it should. Commonly worn items such as the steering wheel and gear knob are without wear, and pleasingly the original Philips cassette player remains in place (the operating instruction booklet is also present). The parcel shelf is free from any unsightly speakers or holes as is so common with this era of GTIs.

ENGINE & TRANSMISSION
The engine bay is wonderfully clean and tidy with absolutely no signs of any damage or poor repair to be found. There is no corrosion to any of the inner panels and the Alpine White paint has not suffered any deterioration. All the ancillaries still appear in great shape, and with just 5k miles on the clock the engine is barely run in. Most recently the car received an oil service at 5,717 miles in 2017. It will come with a fresh oil change upon sale.

The five-speed manual gearbox is a joy to operate. Upon test this example feels as tight and together as a new GTI would have felt from the factory in 1988. This is without a doubt the finest 205 we have ever had the pleasure of driving at 4 Star; a truly “time warp” driving experience.

WHEELS, TYRES & BRAKES
The original 15-inch Speedline alloys amazingly still remain in their factory coat of paint. The wheels are wrapped in a matching set of Pirelli Cinturato P7 tyres, date stamped 2015. All tyres have ample tread remaining having covered just 80 miles since fitment. Less than 250 miles ago the brake servo was replaced and a brake fluid flush was carried out.

HISTORY FILE
The 205 was first registered in November 1988 and was supplied new by Anglia Garage, a Peugeot and Talbot main dealer. This particular 1.9 GTI has a wonderful back story, authenticated with an original newspaper article and photos.

In 1988 Mrs Couszins was lucky enough to win this very example in a nationwide competition organised by a huge mail order company; the Peugeot was worth £10,000 at the time. Mrs Couszins’ name was drawn out of the hat in the Grattons contest but unfortunately for her she could not drive! And so her husband Donald collected the gleaming F reg Peugeot. He was presented with the keys for the vehicle at Anglia Garage in Derby Road by general manager John Logan (photos of the handover are present within the history file).

Mr and Mrs Couszins owned the 205 GTI until 2012, covering just 5,200 miles in their 24 years of ownership. The second keeper was a 205 collector who acquired the vehicle in 2012, and the current keeper purchased it back in 2017.

Within the History File you will find the original Peugeot document pack, owners manuals, the service booklet, old registration documents, the newspaper article and original photos, almost all MOT certificates verifying the low mileage, and various invoices for replacement parts and servicing.
Hij was z'n tijd misschien nét iets te ver vooruit en flopte daardoor, maar zou nu met een gemoderniseerde aandrijflijn en enkele detailwijzigingen zo weer in productie kunnen en zijn ietwat mislukte opvolger doen vergeten:

smart forfour 1.1 passion 2006 (klik!)







CHF 6.900 (€ 6.115,-)




1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-05-2019 23:47 door 929V6.
Audi A2

Een lichtgewicht (<1000 kilo) met een lage cW-waarde, met ruimte voor (een gedeelte van?) de accu's in de sandwich-bodem. Een 20 jaar oud ontwerp, maar nog steeds bij de tijd. Ideaal als e-car!

[home.mobile.de]











Der Audi A2 1.4 TDI ist, bezogen auf sein Alter, optisch und technisch in einem sehr guten Zustand, hat TÜV bis Januar 2020 und ist Scheckheft gepflegt.

€ 6990,-
01/2001
72.000 km
...



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-05-2019 23:26 door Barri.
Aah shiiiit, heb ik er net iets te lang over gedaan sad smiley
Wat een vriendjespolitiek, het lijkt het songfestival wel!drinking smiley
Een klein koddig sportautootje,
sympathiek ogend,
met enorme acceleraties door de elektrische aandrijving,
waarbij rijbereik niet meteen doorslaggevend zou mogen zijn...

Wat mij betreft de ideale drempelverlagende remake als elektrische auto.
Beetje de toegankelijker en goedkopere variant van de Tesla Roadster die destijds de elektrische wagens plots heel reëel maakte.



1992 MAZDA AZ1



£14,999

This is the collectable Mazda AZ-1 Gull wing Kei car. The price of these coupes is soaring in value which has made sourcing one recently very difficult , this vehicle has spent all its life in japan and was registered in japan.

This vehicle is an ideal investment opportunity , You could put this car away and your money will grow , Classic cars are better investment than property in this current financial climate .

We believe we have the best variety of the most unusual cars that you will find in the UK

A down payment / Payment of intent will secure this vehicle

All of our vehicles are imported direct from their country by us personally , They are all handpicked and we try to find that special , unique or limited number of produced vehicles , All vehicles are Pre Inspected in Japan and an Export Certificate is always available for viewing, This will show previous mileages in Japan .

The advertised prices includes all shipping & Import duties , UK Registration , UK number plates , UK MOT , Oil and filter service , Clear Waxoyl under sealant for protection against UK winters if requested ( free of charge including materials ), 3 Months UK nationwide warranty . All you need do is tax and insure your vehicle and we can also help with that if you ask .

Also your vehicle will be valeted and detailed if any scrapes or dents are apparent when it arrives at our warehouse . With the vast number of people we have in Japan and access to 100'000's of cars we can also offer the service of sourcing , Inspecting and importing a vehicle of your choice , Email or call us with your requirements and we will start to look instantly for you , We take all the hassle and stress from the process and make the car ready to drive away , From being registered in Japan to Registered in The UK for you !

Please always call or email before coming to view a vehicle as some of our stock may have a deposit taken , be at the port , On the vessel , In one of our storage yards in Japan or the UK , This way you will not arrive disappointed and we can make the vehicle available for viewing when you do arrive Do not miss this chance to buy a rare car at a very reasonable price . This vehicle is very competitive priced against UK models that will have suffered from the rust attracting climate ..





Mijn inzending is geinspireerd op de barrelbrigade : De Mercedes Benz A160 Edition Häkkinen

De A klasse was in 1996 zijn tijd eigenlijk ver vooruit. De eerste auto die volledig afhankelijk was van ESP (zoals de meesten nu), een MPV, en slim ruimtelijk ontworpen. Echter, door de imagoschade was de kleine Mercedes bij voorbaat kansloos voor succes.

Het slimste van de A-Klasse was echter de dubbele bodem, waardoor de A in 1996 al was voorbereid op een accupakket of brandstofcellen. Uniek in die tijd. Ook schoof de motor bij een forse aanrijding onder het passagierscompartiment, waardoor de leefruimte voor de passagiers werd gewaarborgd. Helaas is de elektrische versie (die toen al gepland was, in 1996) er niet gekomen. Voor mij reden om dit vooruitstrevende karretje in de schijnwerpers te zetten. Veel hoeft er niet aan te worden gedaan: accu's in de bodem schuiven, electromotor erin en... voilá: de werderopstanding van de A-Klasse!

Aangezien electrische auto's vaak redelijk snel zijn, ging ik op zoek naar een beetje pittig exemplaar en vond dit mooie exemplaar voor €4.950,- Uden. Met 102 pk een schaap in wolfskleren, en met 257000km zijn er vast nog wat paarden overleden maar jongens, het lijkt wel een Formule 1 auto! smileys with beer









Van de eerste generatie Fiat Panda was er een elektrische versie. Dat ding was zijn tijd ver vooruit. Te ver, en daardoor vooral super onhandig.

Quote

De auto werd in 1990 gepresenteerd. Een nobele poging van Fiat om tot de eersten te behoren met een elektrische auto, maar het resultaat was een trage en vierkante blokkendoos met overgewicht. Dat was te wijten aan het vermogen van slechts 14 kW (19 pk), terwijl de gehele kofferbak vol lag met loodaccu’s. Het totaalgewicht van de Panda kwam op 1.100 kg. De topsnelheid ligt op 70 km/u, met recht een stadsauto dus. Het rijbereik komt op 100 km, onder de meest gunstige omstandigheden.

Dat moet tegenwoordig beter kunnen! Het lijkt me geweldig om een compact en wendbaar autootje voor in de stad te hebben, die ook comfortabel genoeg is om langere afstanden kunt afleggen. Daarnaast kunnen we de voordelen (lees: de snelheid) die elektromotoren tegenwoordig bieden daar mooi mee combineren, zodat je er ook nog een beetje lekker mee kan sturen en wat lol mee kan hebben. En dan kom ik uit op het volgende:

2010 Fiat Panda 100HP






Hier te koop voor 4.999€
Ik ga voor de Citroën DS, en wel de meest begeerde uitvoering, een DS 23 Pallas injection electronique, met fabriek airco ( te zien aan de voorbumpers met 8 kleine grilletjes )
Deze auto was destijds het toonbeeld van comfort en dit zal met een elektroaandrijving alleen maar beter worden. Ook de hydraulische vering zorgt ervoor dat je weinig van het extra gewicht merkt.

1973 Citroën DS 23 ie Pallas



EUR 42.950,-

Bouwjaar 1973
Kilometerstand 60.496 km



Citroen DS 23 Pallas injectie in een prachtige staat verkerend. Het betreft hier de geliefde 23 Pallas injectie versie met een handgeschakelde versnellingsbak en “Jaeger” tellers. De auto is afkomstig van derde eigenaar met slechts 60.496 km! Eerste uitlevering was Frankrijk, de tweede en de derde eigenaar waren Nederlands. De laatste eigenaar heeft de auto ruim 20 jaar in zijn bezit gehad. Carrosserie is in een geweldige conditie, vrij van roest, perfecte passingen van het plaatwerk en circa 15 jaar geleden nieuw gespoten vanwege cosmetische redenen. Originele en werkelijke prachtige kleurstelling: bruin metallic met een nog geheel origineel cognac kleur interieur. De auto is voorzien van de originele en perfect werkende airco! Technisch is de auto 100%, altijd periodiek onderhouden door een erkende DS specialist. Onlangs heeft de DS groot onderhoud gehad, het aircosysteem en de versnellingsbak zijn gereviseerd. Tevens is de auto voorzien van een “Egmond-Dinitrol” antiroest behandeling. Alle rekeningen van onderhoud ter inzage, tevens foto’s van de grote werkzaamheden. Gereden en onderhouden door liefhebbers! Exceptioneel mooi, goed en perfect onderhouden exemplaar. Liefhebbers auto!





Alle inzendingen goedgekeurd. Kan nog makkelijk een paar potentiële succesvolle e-cars bij!
OER:

Zonder Mazda met BMW - Renault 5 1.8 Prima Automaat 1990
Klein genoeg voor in de stad, groot genoeg voor 4 volwassenen. Check
Kofferruimte voldoende voor de boodschappen. Check
Geschikt voor de massa en dus betaalbaar. Check
Verder is er makkelijk een retro model van te ontwerpen zonder dat het afgezaagd wordt
Door de 4 portieren is het gemakkelijk instappen voor alle passagiers.





afentoe - Toyota MR2 1990
Hoe leuk zou het zijn als we die duw in de rug kunnen krijgen van iets elektrisch, met het rijgedrag van een sportwagen? Wat wij nodig hebben is de niet al te schathemeltjedure roadster uit de jaren '90, maar dan elektrisch. Een soort Tesla Roadster voor de gewonere man. Dán worden die dingen in no-time cool. Alleen maar voordelen:
- Klapkoplampen. Kan ik ergens mijn veto uitspreken? Op zo'n ding heb ik heel dringend klapkoplampen nodig.
- Je hebt geen 500pk nodig als je de rest van de auto wat licht houdt.
- Kijk even naar de foto's.





Pink Panther _ Fiat 600 Multipla 1963
Oké met de opdracht in het achterhoofd; een bijdrage leveren aan een succesvolle introductie van de e-car bij de massa, zijn enkele zaken belangrijk:
- compact, zodat het gewicht beperkt blijft;
- wel ruim, want de massa zoekt een gezinsauto.
En met ons belastingklimaat moet het ook nog betaalbaar blijven, dus in de basis gebouwd op een platform voor kleinere auto’s.
Fiat komt bij de nieuwe 500 met een elektrische versie, wat zou het mooi zijn om daarop een moderne 600 Multipla te baseren.
Want daar komt mijn inziens het belangrijkste om de hoek kijken, het moet “aaibaar” zijn.





SVF - Fiat 127 Special 1975
Maar anno 2019 moet het eigenlijk wel een 5 deurs zijn. Wat mij betreft een zeer waardige Punto opvolger!




Zadelsnuiver - Mega Tjaffer 1.1L 1997
Om het EV concept écht van de grond te krijgen zullen we het voor "Jan Modaal" ook leuk, betaalbaar en aantrekkelijk moeten maken. Het idéé van de Tjaffer past daar in mijn optiek prima bij; één voertuig, eindeloos veel mogelijkheden. Gebaseerd op een bestaand voertuig (Citroën AX) dus goedkoop om te ontwikkelen/bouwen. De modulaire koets bouw je zelf om van 4-zitter tot pick-up, break, coupé of cabriolet.
Het grootste voordeel is wellicht nog dat moederbedrijf Aixam (van de brommobieltjes) een flinke kennis op het vlak van elektrisch rijden heeft, zo bieden ze nu al een brommobiel aan die na 3,5 uur laden aan 220V al een range van ruim 100km heeft.





Jp053 - Suzuki SC 100GX 1981
Suzuki kan een e-car als imago-boost prima gebruiken, kan goed bijdragen aan het opnieuw succesvol worden van het merk. Een klein elektrisch bruikbaar coupeetje, perfect voor stedelijke gebieden. Maar wel met een achterbank. Voor de hond, boodschappen of kleine kinderen. Als 2e auto en/of voor beginnende jongmensen. Een range van 300 km in de praktijk lijkt mij voldoende.




Spekky - Saab 96 2-takt 1965
De auto moet aaibaar zijn en ook bij elektrisch voordelen hebben ten opzichte van de oorspronkelijke brandstofmotor.
Wel de voordelen: vermogen en kan op de kop werken; niet het nadeel van de smering. en het beperkte hoge toerengebied waarin het vermogen geleverd wordt.





Bobbeltje - Peugeot 205 GTI 1988
Waarom de 205? Nou waarom niet?
Gewoon terug naar de basis, kleine auto met genoeg power en ook nog tof om te zien.
Hier moet gewoon een E-car van komen (en deze komt met de 208)





929V6 - Smart Forfour 1.1 passion 2006
Hij was z'n tijd misschien nét iets te ver vooruit en flopte daardoor, maar zou nu met een gemoderniseerde aandrijflijn en enkele detailwijzigingen zo weer in productie kunnen en zijn ietwat mislukte opvolger doen vergeten




rzasa - Audi A2 2001
Een lichtgewicht (<1000 kilo) met een lage cW-waarde, met ruimte voor (een gedeelte van?) de accu's in de sandwich-bodem. Een 20 jaar oud ontwerp, maar nog steeds bij de tijd. Ideaal als e-car!




British Racing Green - Mazda AZ1 1992
Een klein koddig sportautootje, sympathiek ogend, met enorme acceleraties door de elektrische aandrijving, waarbij rijbereik niet meteen doorslaggevend zou mogen zijn...
Wat mij betreft de ideale drempelverlagende remake als elektrische auto.
Beetje de toegankelijker en goedkopere variant van de Tesla Roadster die destijds de elektrische wagens plots heel reëel maakte.





Caspervanc - Mercedes Benz A160 Edition Häkkinen 1999
Het slimste van de A-Klasse was echter de dubbele bodem, waardoor de A in 1996 al was voorbereid op een accupakket of brandstofcellen. Uniek in die tijd. Ook schoof de motor bij een forse aanrijding onder het passagierscompartiment, waardoor de leefruimte voor de passagiers werd gewaarborgd. Helaas is de elektrische versie (die toen al gepland was, in 1996) er niet gekomen. Voor mij reden om dit vooruitstrevende karretje in de schijnwerpers te zetten. Veel hoeft er niet aan te worden gedaan: accu's in de bodem schuiven, electromotor erin en... voilá: de werderopstanding van de A-Klasse!
Aangezien electrische auto's vaak redelijk snel zijn, ging ik op zoek naar een beetje pittig exemplaar en vond dit mooie exemplaar voor €4.950,- Uden. Met 102 pk een schaap in wolfskleren, en met 257000km zijn er vast nog wat paarden overleden maar jongens, het lijkt wel een Formule 1 auto!





.Timo - Fiat Panda HP100 2010
Het lijkt me geweldig om een compact en wendbaar autootje voor in de stad te hebben, die ook comfortabel genoeg is om langere afstanden kunt afleggen. Daarnaast kunnen we de voordelen (lees: de snelheid) die elektromotoren tegenwoordig bieden daar mooi mee combineren, zodat je er ook nog een beetje lekker mee kan sturen en wat lol mee kan hebben. En dan kom ik uit op het volgende:




Guus Leferink - Citroën DS 23 ie Pallas 1973
Deze auto was destijds het toonbeeld van comfort en dit zal met een elektroaandrijving alleen maar beter worden. Ook de hydraulische vering zorgt ervoor dat je weinig van het extra gewicht merkt.



Stemmen maar!



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-05-2019 21:58 door Jp053.
1. SVF - Fiat 127 1975 (volgens mij geen Special overigens)
2. Pink Panther _ Fiat 600 Multipla 1963
3. Guus Leferink - Citroën DS 23 ie Pallas 1973
1. Caspervanc - Mercedes Benz A160 Edition Häkkinen 1999
Die dubbele bodem ja... hij was al helemaal klaar voor wat accu's in de vloer! En met dat extra gewicht onderin zou de eland-proef ook vast beter verlopen. Persoonlijk vond ik de hoge A-klasse's (en met name gen. 2) veel interessanter dan de redelijk inwisselbare hatchback die de A-klasse nu is.

2. rzasa - Audi A2 2001
Tegenwoordig een beetje een cult-auto, maar ik heb het eigenlijk altijd maar een raar model gevonden. Maar was toen al ontzettend zuinig, dat kan als e-car alleen maar nog beter worden. De dichte grille van een e-car heeft 'ie alvast!

3. Zonder Mazda met BMW - Renault 5 1.8 Prima Automaat 1990
Jeugdsentiment, m'n 1e auto was een R5. Een driedeurs weliswaar, maar wat een leuk model vond ik 't toen! Direct herkenbaar als R5, maar zo ontzettend veel moderner dan gen. 1! Ben eigenlijk wel benieuwd wat Renault er nu van zou maken als ze 'm weer zouden moderniseren.
1) rzasa - Audi A2 2001
2) Zonder Mazda met BMW - Renault 5 1.8 Prima Automaat 1990
3) .Timo - Fiat Panda HP100 2010
1: Zonder Mazda met BMW - Renault 5 1.8 Prima Automaat 1990
2: Guus Leferink - Citroën DS 23 ie Pallas 1973
3: Jp053 - Suzuki SC 100GX 1981
1. Guus Leferink - Citroën DS 23 ie Pallas 1973
2. Zadelsnuiver - Mega Tjaffer 1.1L 1997
3. Caspervanc - Mercedes Benz A160 Edition Häkkinen 1999
Een DS, een van mijn all time favorites, maar in deze wedstrijd zou een nieuwe DS toch echt in de categorie Tesla Model S, Audi E-Tron eindigen. Niet voor de massa dus. De 2 zitters vallen daarmee ook af, niet voor de massa.

Een ding heeft de DS wel maximaal: het liefhebbers gehalte, de aaibaarheid en eigenzinnigheid. Volgens mij voorwaarden voor een remake, want als de auto als “klassieker” al niet gewild is, tja.

1e rzasa - Audi A2 2001 > mooier en excentrieker dan de A-klasse, er gaan A2’s bewaard worden, de A klasse niet. De A2 heeft nu al wat cult status

2e Bobbeltje - Peugeot 205 GTI 1988 > een van de jongste auto’s die net zoals de A2 al liefhebbers heeft die hem bewaren voor het nageslacht en originele zelfs wegzetten.

3e .Timo - Fiat Panda HP100 2010 > zorg voor inderdaad een hoog vermogen, in zo iets in 3 sec. op 80km/h zou voor velen een aanschaf argument kunnen zijn. De 1e Panda was zeker Nr. 1 geweest.
Alle 2 zitters vallen af, niet geschikt voor de massa.
Alle 2-3 deurs vallen af - niet praktisch voor gezinnen en dus de massa
Alle grote auto's vallen af, worden te duur voor de massa.

Blijven er nog een paar over, waarvan ik onderstaande modellwn het meest geschikt acht, mits met het juiste ontwerp en de juiste marketing:

1. 929v6 - mits ze er weer zoiets blits van weten te maken als de Roadster was. Verder compleet geschikt om te elektrificeren voor de massa.
2. Caspervanc - auto was zichzelf te ver vooruit, maar zou nu met een moderne carosserie de massa aan kunnen spreken en betaalbaar blijven.
3. .timo - klein genoeg voor de stad, groot genoeg voor een doorsnee gezin en zeker betaalbaar. Modern ontwerp en het wordt een succes.
De A2 komt voor mij uiteraard op nummer 1! Bij het onderwerp moest ik direct aan dit model denken. De DS lijkt me ook een prima 'format' voor een EV. En de A klasse kan mooi vanwege die dubbele bodem (heeft de A2 ook niet zo'n soort constructie?).

1. Rzasa - Audi A2
2. Guus Leferink - Citroën DS
3. Mercedes A klasse
1. 929V6 - Smart Forfour 1.1 passion 2006
2. Zonder Mazda met BMW - Renault 5 1.8 Prima Automaat 1990
3. rzasa - Audi A2 2001
1 - Jp053 - Suzuki SC 100GX 1981
2 - Spekky - Saab 96 2-takt 1965
3 - Pink Panther _ Fiat 600 Multipla 1963
1 jp053
2 zonder Mazda met BMW
3 rsaza ( hoewel de a-klasse eerder was cool smiley )
1. 929V6 - Smart Forfour 1.1 passion 2006
2. Spekky - Saab 96 2-takt 1965
3. Pink Panther _ Fiat 600 Multipla 1963
1 929V6 - Smart Forfour 1.1 passion 2006
2. .Timo - Fiat Panda HP100 2010
3. Caspervanc - Mercedes Benz A160 Edition Häkkinen 1999
Mocht ik winnen, dan mag de nummer twee de wedstrijd organiseren.
1 929V6 - Smart Forfour 1.1 passion 2006
2 Spekky - Saab 96 2-takt 1965
3 British Racing Green - Mazda AZ1 1992
Eén punt is het verschil tussen nummers 1 en 2, spannend.


De winnaar van occasionwedstrijd 559: Terugkeer als een succesvolle e-car is....... 929V6. Gefeliciteerd!

Smart Forfour 16 punten


2e rzasa 16 punten
3e Zonder Mazda met BMW 10 punten
4e Caspervanc 9 punten
5e Guus Leferink 8 punten
6e Jp053 7 punten
7e Spekky 6 punten
8e Pink Panther 4 punten
9e .Timo 4 punten
10e SVF 3 punten
Overige deelnemers minder dan 3 punten.

Nogmaals gefeliciteerd 929V6.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-05-2019 20:29 door Jp053.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.