Occasionwedstrijd #557: Zonder opvolging - Guus Leferink heeft gewonnen!

Gepost door lybra 


Welkom bij Occasionwedstrijd #557: Zonder opvolging




De inspiratie voor de wedstrijd van deze week komt van dit nieuwsartikel wat afgelopen week op de site stond, dat de produktie van de Opel Adam is gestopt en dat er geen directe opvolger komt. Vast en zeker zal de Opel-dealer je meenemen naar een Corsa, maar da's toch wat anders. Hierover nadenkend gebeurt het wel vaker dat auto's zonder opvolging blijven; zo werd in het genoemde artikel ook de Opel Cascada genoemd, daar is ook geen opvolger van.

De opdracht:

Deze week gaan we dan ook op zoek naar een auto waarvan er geen directe opvolger is geweest.

Criteria: (alle genoemde voorbeelden zijn sowieso afkeur vanwege de eis voor bouwjaar)

- Het mag gaan om een modelserie of een modelvariant. In geval van de Opel Adam is bv. de hele serie ten einde, terwijl bij de Peugeot 208 de 3-deurs variant geen opvolger krijgt, de 5-deurs wel.
- Ik kijk naar een opvolger op basis van segment, modeltype en aantal deuren, niet naar specifieke kenmerken van de auto's. Bijvoorbeeld: de Alfa 75 was achterwielaangedreven, daarna kwam de voorwielaangedreven 155 en pas met de Giulia zijn ze weer terug naar achterwielaandrijving. Echter, de 155 is de directe opvolger van de 75, beide 4-deurs D-segment sedans en dus wordt een 75 afgekeurd.
- De opvolger hoeft niet dezelfde naam te hebben (denk aan Fiat's rijtje Ritmo, Tipo, Bravo, Stilo, etc.; dit zijn allemaal C-segment hatchbacks en kennen allemaal een opvolger; dit is dus afkeur). Andersom: als de auto dezelfde naam heeft maar een compleet ander model is geworden, dan wordt die wel goedgekeurd (bv. de Kia Proceed was een 3-deurs hatchback en is nu een 5-deurs shooting brake; de 3-deurs Proceed kent dus geen opvolger).
- Er mag tenminste 10 jaar lang geen opvolger zijn geweest. Met name de Italiaanse merken willen nog wel eens niet direct een opvolger klaar hebben staan, met als extreem voorbeeld de 159 naar Giulia waar liefst 5 jaar tussen zat.
- De auto moet op enig moment in Nederland geleverd zijn.
- Bouwjaar tussen 1945 en 2009.
- Prijs tot €100.000.

Vaste spelregels:
- Link naar de advertentie en prijsindicatie zijn verplicht.
- Foto's van de geadverteerde auto zijn verplicht, maximaal 5 foto's per auto.
- Mooi gefotografeerde auto's worden op prijs gesteld.
- Maximaal 1 inzending per persoon, als je toch een betere inzending tegenkomt dan je eerste, pas dan je oorspronkelijke post aan.
- Bij het stemmen mag een geplaatste stem niet meer gewijzigd worden.
- Bij een claim dient een link naar de advertentie en minimaal 1 foto te staan, anders wordt deze als niet ingezonden beschouwd.

Goedgekeurd
Zonder Mazda met BMW - 1992 Alfa Romeo 33 1.7 i.e. Sport Wagon
929V6 - 1984 Škoda Rapid 120 Coupé
Jp053 - 1998 Fiat Coupe
SVF - 2000 Lancia Lybra SW
rzasa - 1983 Volvo 340
Pepe 41 - 1980 Citroën 2CV
Pink Panther - 1968 BMW 1600 GT
caspervanc - 1993 Mazda MX3 V6
Guus Leferink - 1984 Opel Monza 3.0E GSE
740estate - 1972 Simca 1100 Break
lybra - 1980 Peugeot 504 Coupe
BeWo - 1982 Renault Fuego GTS
Spekky - 2004 Renault Clio V6 phase 2
Bobbeltje - 1996 Suzuki X-90
British Racing Green - 1987 Honda Accord Aerodeck EX-2.0i
Timo - 2006 Alfa Romeo GT 3.2 V6
Escher - 1993 Subaru SVX

Afgekeurd
-

Voorgaande wedstrijden:

Occasionwedstrijd 1 t/m 399
400: Het jubileum viertje - Joop053
401: It's in the movie - Joop053
402: The Dutch Dinosaurs - 929V6
403: L - Joop053
404: Het lekkere kontje – JOtter
405: Man man man... - Pink Panther
406: De Vreemdganger - Shooting Brake
407: De afstammeling - 929V6
408: Buy British! - Guus Leferink
409: Zuipen maar! - Pink Panther
410: De Laatste! - smarter
411: Knutselvreugd: Afgezaagd en aangeplakt - Joop053
412: Eenarmige bandiet - cirKel
413: Betaalbare coupé - Paul Z
414: Rechtsgestuurd - Spekky
415: Vent window - Pink Panther
416: Jan Modaal - Escher
417: Kleur bekennen - .Timo
418: 4 Cilinders, 1.8 L motor - rzasa
419: reclame - jp053
420: Bruin/brown/maronne/braun/brun/buraun - Pjötr
421: De opgewarmde auto! - smarter
422: Het reservewiel – Spekky
423: Een Pekelbak - smarter
424: Kwarttarief oldtimer - JP053
425: Take a Break..... of Caravan of Wagon - GvJ
426: Koekblik, racemonster of gebakje - Jp53
427: Het ronde achterlicht - stoterstangen90
428: De Sint komt weer in het land en zoekt passend vervoer- British Racing Green
429: Gracieus een dagje ouder- 929V6
430: Reïncarnatie - Wouter82
431: What's in a name? - Zadelsnuiver
432: Veel gereden, weinig geleden! - singleframegrille
433: De rijdende kerstboom - Bobbeltje
434: Oudejaarslot - j.ko
435: Oud en Nieuw - singleframegrille
436: Bijna perfect maar…. - Paul Z
437: Gewoon zoals vroeger - GvJ
438: 2.0 - 929V6
439: Melania's car- Escher
440: Snel verouderd - 929V6
441: Big diesel- Escher
442: Kleurrijk interieur - DagDromer
443: Net als in de folder - 740estate
444: Lente in Drenthe - singleframegrille
445: The Powerdome - Jp053
446: Heckblende - JOtter
447: Laatste in de lijn - Smarter
448: Geen Grille - Pink Panther
449: Allemaal Brass - GvJ
450: WWDVD - Gewoon Dirk
451: Grensgevalletje - Nico GTR
452: The forever car - Jp053
453: nummer 13 - singleframegrille
454: Rechtop! - 929V6
455: Yummy!- GvJ
456: Retro - Escher
457: Vakantie! - Probenator
458: Chief Executive Officer! - Jp053
459: Targa time! - Niels
460: Andere tijden - smarter
461: Wie het kleine niet eert... - Jp053
462: GT met of zonder - Zadelsnuiver
463: Schakelen met je V8! - Nico GTR
464: Rallyrijden iets voor jou? - Pink Panther
465: Gemerkt- Escher
466: De ideale investering- Wrangler
467: Mini Meeting- Escher
468: Perfecte Symetrie - Pink Panther
469: Auto en partner - Probenator
470: The Carbage Run - rzasa
471: Iconische kleuren: 929V6
472: Cariosa18: Jp053
473: Penoza: Auto-fan
474: Lef: Escher en Jp053
475: Bring back the Bumper: 929V6
476: What's under the hood: GvJ
477: Was getekend: de lineaal: 740estate
478: Hetzelfde of toch niet?: Gewoon Dirk
479: The supercar that couldn’t: Zadelsnuiver
480: De mooiste onder de 100.000 Fl: rzasa
481: Wel 4WD, niet SUV: Probenator
482: K.I.T.T. - smarter
482: GOLD - Pink Panther
483: kleine achterlichten - Jp053
485: Achtervleugels - Zonder Mazda met BMW
486: Klapkoplampen - Nico GTR
487: Trackday use only - Bobbeltje
488: Pick-Up - Meike MR-S
489: Doe maar een 3-serie.. - Probenator
490: Hardlopers zijn doodlopers... - 740estate
491: Bond on budget- Escher
492: Individual of Designo? - Bobbeltje
493: Wereldreis - Bobbeltje
494: De eerste en de laatste - Zadelsnuiver
495: Dash-to-axle ratio- Escher
496: Not lost in translation - Guus Leferink
497: Het motorkapornament - Zadelsnuiver
498: Achterhaalde Accessoires - Guus Leferink
499: Renault - Jp053
500: De 5 Editie - Total Loss
501: Electrify - Smarter
502: Automuziek: Fahr'n fahr'n auf der Autobahn- De Schaduw
503: Zwarte kunststof bumpers - Guus Leferink
504: His and hers - Pink Panther
505: That's my number - Jp053
506: Welke auto heeft de Outlaw in 'em? - Escher
507: Stamvaders - lybra
508: Greatest hits of the 80's - Jp053
509: Ode aan de zescilinder - Guus Leferink
510: De 3-deurs hatchback - Bobbeltje
511: Matching colors - rzasa
512: rzasa deelt uit - Guus Leferink
513: American Beauty - 929V6
514: Because it's rubbish - zonder Mazda met BMW
515: The Russians are coming?? - 929V6
516: 1978 - Jp053
517: De opvolger, dat had beter gekund! - British Racing Green
518: Sunshine Reggae - .Timo
519: Buiten de lijntjes - Wrangler
520: We go up! - rzasa
521: Guilty Pleasure! - smarter
522: Comfort - Guus Leferink
523: No smoke, no poke - Guus Leferink
524: Groen - 929V6
525: Doppelauspuff - Jp053
526: Drie! - smarter
527 Via de achterdeur - Pink Panther
528: De mooiste! - Guus Leferink
529: Concurrenten - Bobbeltje
530: PEKEL BAK - British Racing Green
531: De mooiste wieldop!? - 929V6
532: How low can you go? - Jp053
533: Ford weet wat u beweegt - Caspervanc
534: Smile! - Probenator
535: Werkpaarden en sierpaarden - 929V6
536: Geen thema, wel een wensenlijstje - Pink Panther
537: Nu het nog kan! - NielsdW
538: Red mij! - Jay DoubleYou
539: Zoals papa hem vroeger ook had... - smarter
540: Two-Tone - lybra
541: Spoiler alert - 929V6
542: 1979 - smarter
543: De achterwiel aangedreven sedan - Bobbeltje
544: Velgen maken de auto (of niet) - Zadelsnuiver
545: Schaap in wolfskleren - rzasa
546: Waar ken ik dat onderdeel toch van? - Pink Panther
547: Deze moet een kans krijgen - rzasa
548: Het korte klepje - 740estate
549: Met uitsterven bedreigd - Jp053
550: van hetzelfde model - zonder Mazda met BMW
551: auto's met 4 afzonderlijke koplampern - Jp053
552: Je eerste auto met hulp van Jp053's geldboom - Barri
553: Pracht en praal op staal - Zadelsnuiver
554: Koningsdag! - Jp053
555: Born in the Sixties- Escher
556: In it for the long run- smarter én lybra



Inzenden kan tot woensdag 8 mei, 20:00 uur.
Stemmen kan tot vrijdag 10 mei, 20:00 uur.




14 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-05-2019 20:23 door lybra.
Ik heb voor deze wedstrijd de banner met de Alfa Mito weer afgestoft, die leek me wel toepasselijk gegeven het onderwerp.
Tegenwoordig is de markt van C-segment stationwagons énorm: van zuinige dieseltjes tot Nordschleife record brekers. Alfa Romeo was er vroeg bij, de door Pininfarina gebouwde 33 Sportswagon (in het begin Giardinetta) was niet alleen een praktische auto, maar ook een mooie. Van 1984 tot 1994 kon je bij de Alfa showroom terecht voor een stationwagon, van de 145, 146, 147 en Guilietta zijn geen wagons gebouwd.

Alfa Romeo 33 1.7 i.e. Sport Wagon





Prijs € 7.950,00
Bouwjaar 1992

Ein kleiner flotter Sportkombi mit kompaktem Äußerem und hohem Nutzwert bei gleichzeitigem Fahrspaß gefällig ?
Da hätte ich was.
Dieser 33 Sportwagon war bis 2017 in erster deutscher Hand, ist Rost- und Nachlackierungsfrei, besticht durch durchgängig gewartete Technik und ein makelloses Interieur.
Mit seinen 107 PS aus 1712 ccm Hubraum die auf 985 KG Leergewicht treffen ist der kleine Kombi auch nach heutigen Maßstäben ausreichend motorisiert, das Knurren des Boxers sorgt für akustisches Wohlbefinden, die schöne Innenausstattung fürs angenehme Drumherum.
Das Auto hat wohl kaum Regen und kein Salz gesehen, der alte Brief weist viele Abmeldestempel für die Wintermonate auf.
Dadurch ist das Auto rostfrei, im ersten Lack und nach einer genauen Durchsicht augenscheinlich auch unfallfrei.
Die Technik funktioniert einwandfrei, viele Einträge im Service-Heft sprechen für einen peniblen Besitzer.
Der Angebotspreis beeinhaltet noch vor Auslieferung einen frischen großen Service mit Zahnriemenwechsel.
Wer das nicht möchte, fragt nach dem "so wie er ist" - Preis.
Durch den G-Kat ist eine Einfahrt in Umweltzonen problemlos möglich.
Die orginale Bordmappe und das originale Werkzeug sind selbstverständlich
vorhanden.







1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-05-2019 10:38 door Zonder Mazda met BMW.
De overname door VW zorgde ervoor dat het imago van Skoda behoorlijk werd opgevijzeld, maar een leuke coupé kwam na de beëindiging van de productie in 1990 nooit meer terug in het gamma.

Škoda Rapid 120 Coupé 1984 (klik!)







CHF 15.000,- (€ 13.185,-)
Een vraag aan de TS: de opvolger, is dat wereldwijd? Bij veel (Japanse) merken is er per regio soms geen directe opvolger, maar wordt deze in andere werelddelen wel weer gevoerd. Of zijn er zelfs geheel verschillende modellijnen met dezelfde naam geweest in het zelfde segment en op het zelfde moment.
Quote
Pink Panther
Een vraag aan de TS: de opvolger, is dat wereldwijd? Bij veel (Japanse) merken is er per regio soms geen directe opvolger, maar wordt deze in andere werelddelen wel weer gevoerd. Of zijn er zelfs geheel verschillende modellijnen met dezelfde naam geweest in het zelfde segment en op het zelfde moment.

Ga uit van de situatie op de Nederlandse markt. Daarvan lijkt me evident wat de bedoeling is. Moeilijker wordt het als je dan bijvoorbeeld een Daihatsu inzendt, die in Nederland gestopt zijn maar in Japan nog vrolijk doorbouwen. Ik zal die niet afkeuren (hij heeft immers geen opvolger in Nederland), dan mogen de stemmers bepalen of ze het een geschikte inzending vinden. Ik ben in ieder geval zeker niet van plan om van elke inzending de complete historie voor elke regio op de wereld uit te gaan pluizen.

Ik zal een extra criterium toevoegen "De auto moet op enig moment in Nederland geleverd zijn". Als diens opvolger niet in Nederland is geleverd, is het goedkeur.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-05-2019 11:58 door lybra.
Coupeetjes van Fiat smiling smileysmiling smileysmiling smiley

Fiat Coupe 2.0 20V Turbo


Het Fiat-modellenprogramma 1993: de (klasseloze) Panda, Uno, Tipo, Tempra en Croma. Niet onaardig, maar een smaakmaker ontbreekt.
Chris Bangle van het eigen Centro Stilo ontwerpt de Coupe op het platvorm van de Tipo, het Italiaanse designhuis Pininfarina is naast de productie van de auto ook verantwoordelijk voor het interieur. In principe zijn het gewoon bekende Fiat onderdelen, maar de doorlopende balk in carrosseriekleur is een zuivere eyecatcher. De meters zijn verzonken in het plaatwerk, prachtig. In 1994 siert de Fiat Coupe voor het eerst de Fiat-brochure op, als wegberijder voor de succesvolle reeks Fiat-modellen uit de jaren 90.
Onder de motorkap van deze occasion, in de kleur Blu Spring (mooi!), een heerlijk roffelende 2-liter vijfcilinder Turbo met 220 pk.











Af te halen in GB voor € 3.500,--. Het bouwjaar is 1999.



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-05-2019 20:40 door Jp053.
Inkoppertje natuurlijk!tongue sticking out smiley

Lancia Lybra SW











Bouwjaar 2000 Prijs € 499



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-05-2019 14:37 door SVF.
Volvo 340

Het is dat hij bij de inboedel van Daf zat, anders waren ze bij Volvo zelf waarschijnlijk nooit met een 3-deurs middenklasser hatchback gekomen.

Dit exemplaar in een erg frisse kleur staat in Zweden (!) te koop. Vanzelfsprekend voorzien van koplampwissers!

[www.bytbil.com]











1983
110.000 km
25.000 kr = € 2.339

Voor de duidelijkheid, de C30 zie ik meer als opvolger van de 480.
De Citroën 2CV.
Een van de meest iconische automodellen ooit gemaakt, en het bij het grote publiek (wij weten wel beter natuurlijk spinning smiley sticking its tongue out) meest aansprekende boegbeeld van Citroën, met verkoopcijfers en een marktaandeel waar Franse autoproducenten nu alleen nog maar van kunnen dromen, heeft gek genoeg nooit een opvolger gehad. Wel worden er sinds het uit productie gaan zo nu en dan grootse plannen verkondigd voor het lanceren van een opvolger....
... maar vervolgens blijft het stil.


€ 19.500 nut smiley

[www.marktplaats.nl]



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-05-2019 13:41 door Pepe41.
Inzending gewijzigd smiling smiley Werd de Volvo 340 niet opgevolgd door de 440? Er is welsiwaar een periode van 4 jaar dat ze naast elkaar leverbaar waren maar dat is niet geheel ongebruikelijk in die tijd bij Volvo (en ook bij veel Fransen en Italianen)
Quote
SVF
Inkoppertje natuurlijk!tongue sticking out smiley

Hee, daar gaat mijn beoogde inzending! sad smileywinking smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-05-2019 15:07 door lybra.
De Citroën 2CV is opgevolgd door de Dyane. Alleen heeft de 2CV de Dyane en zelfs de Visa overleefd.
Quote
GT xxx
De Citroën 2CV is opgevolgd door de Dyane. Alleen heeft de 2CV de Dyane en zelfs de Visa overleefd.

Alleen de C3 niet, die door de Fransen zelf als DE opvolger werd geziwn van de 2CV bij de introductie.
Ik heb in de openingspost een lijstje met goed- of afkeur gezet, die zal ik gedurende de wedstrijd regelmatig bijwerken. Op dit moment alleen even aandacht voor Pepe41 om nog even een prijs bij de inzending te zetten.

Quote
SVF
Werd de Volvo 340 niet opgevolgd door de 440? Er is welsiwaar een periode van 4 jaar dat ze naast elkaar leverbaar waren maar dat is niet geheel ongebruikelijk in die tijd bij Volvo (en ook bij veel Fransen en Italianen)

Wikipedia vindt de 400-serie de opvolger van de 300-serie, maar de 440 was er niet als 3-deurs en de de 480 is meer een coupe dan een 3-deurs hatchback. Dus een 340 3-deurs is wat mij betreft goedgekeurd.
Quote
lybra
Quote
SVF
Werd de Volvo 340 niet opgevolgd door de 440? Er is welsiwaar een periode van 4 jaar dat ze naast elkaar leverbaar waren maar dat is niet geheel ongebruikelijk in die tijd bij Volvo (en ook bij veel Fransen en Italianen)

Wikipedia vindt de 400-serie de opvolger van de 300-serie, maar de 440 was er niet als 3-deurs en de de 480 is meer een coupe dan een 3-deurs hatchback. Dus een 340 3-deurs is wat mij betreft goedgekeurd.

Precies. Vandaar dat ik ook een 3-deurs inzend.
Quote
Zonder Mazda met BMW
Quote
GT xxx
De Citroën 2CV is opgevolgd door de Dyane. Alleen heeft de 2CV de Dyane en zelfs de Visa overleefd.

Alleen de C3 niet, die door de Fransen zelf als DE opvolger werd geziwn van de 2CV bij de introductie.

De 2CV was er nog nadat de Dyane en Visa alweer uit productie waren, dus die 2 kan ik niet als opvolger zien. De C3 was er vanaf 2002, terwijl de 2CV productie eindigde in 1990. daar zit dus 10 jaar tussen. Wat mij betreft goedgekeurd (mits er een prijs bij de inzending komt).



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-05-2019 15:12 door lybra.
Quote
Zonder Mazda met BMW
Alleen de C3 niet, die door de Fransen zelf als DE opvolger werd geziwn van de 2CV bij de introductie.

Dus is de 2CV opgevolgd... De bedoeling was dat de Dyane de 2CV zou opvolgen, alleen is de 2CV toen niet uit productie genomen.
Hetzelfde als bij de VW Kever/Golf.
Ik ben benieuwd op basis van welke officiële bron de C3 als opvolger van de 2CV gekwalificeerd zou moeten worden...

Quote
lybra
Wat mij betreft goedgekeurd (mits er een prijs bij de inzending komt).

Bedoel je dat ik de vraagprijs uit de gelinkte advertentie moet vermelden?
BMW 1600 GT



Een van de meest zeldzame BMW’s die in serie productie ongelimiteerd te koop was, deze prachtige coupé. Daarachter zit natuurlijk weer een bijzonder verhaal.
De oorsprong van deze auto ligt niet bij BMW, maar bij autofabrikant Hans Glas. In de jaren 50 is Glas van fabrikant van (Iseria) landbouwmachines geswitcht naar de productie van auto’s, voornamelijk de Goggomobil in veie varianten, maar ook onder de merknamen Isar en Glas.. De groeiende welstand bracht behoefte aan grotere auto’s, waarop Glas niet juist inspeelde. In 1965 stond men op de rand van een faillissement en in 1966 kocht BMW de fabriek.

Deze BMW 1600 GT is een voortzetting van de Glas 1700 GT. Die was doorontwikkeld vanuit de 1300 GT, een uitermate sportieve auto, ontworpen door de Italiaanse ontwerper Pietro Frua. In de originele Glas lag ‘s-werelds 1e motor met een door een kunststof tandriem aangedreven nokkenas.

BMW bouwde echter de eigen motor en achteras uit de 1602 in, zo ook de achterlichten. Hij is maar 1,5 jaar gebouwd, in 1967 en 1968 zijn er 1259 geproduceerd..

Een opvolger? Wellicht de 2-serie coupé?

BMW 1600 GT - 10-1968

50.615 km - € 98.500










Hier te koop.



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-05-2019 22:34 door Pink Panther.
Quote
Pepe41
Quote
lybra
Wat mij betreft goedgekeurd (mits er een prijs bij de inzending komt).

Bedoel je dat ik de vraagprijs uit de gelinkte advertentie moet vermelden?

Klopt.

Quote

Vaste spelregels:
- Link naar de advertentie en prijsindicatie zijn verplicht.
Quote
Pink Panther
BMW 1600 GT
Een opvolger? Wellicht de 2-serie coupé?

Hmm.... volgens dit overzichtje op Wiki zou de 02-reeks touring een opvolger zijn, en die was er binnen de 10 jaar, dus dat zou afkeur betekenen. Maar ik heb hier wel wat hulp van de kenners voor nodig of dat inderdaad een opvolger is. Ik vind jouw inzending in ieder geval een stuk sierlijker gelijnd, maar dat is geen argument in de beslissing.
Inzending aangepast in occasion met foto's die zonder microscoop zijn te zienwinking smiley.
Quote
lybra
Quote
Pink Panther
BMW 1600 GT
Een opvolger? Wellicht de 2-serie coupé?

Hmm.... volgens dit overzichtje op Wiki zou de 02-reeks touring een opvolger zijn, en die was er binnen de 10 jaar, dus dat zou afkeur betekenen. Maar ik heb hier wel wat hulp van de kenners voor nodig of dat inderdaad een opvolger is. Ik vind jouw inzending in ieder geval een stuk sierlijker gelijnd, maar dat is geen argument in de beslissing.

De 02 - Touring is een hatchback, geen Coupé met een achterklep. Ik denk dat wiki daar niet 100% compleet is, niet zozeer fout.
Er is namelijk wel een aanleiding tot de ontwikkeling van de Touring vanuit de Glas modelserie: het model 1004 en 1204 CL. Dit staat voor Combi Limousine. Daarover hier meer.

Het stuk verwijst ook naar dit mooie stuk over de. BMW 02 serie, waarin ook het ontstaan van de Touring prachtig wordt verklaard.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-05-2019 20:45 door Pink Panther.
Mazda MX3 V6

Deze week weer een inzending van mij. Ze zijn in inmiddels erg moeilijk in een fatsoenlijke staat te vinden, deze voldoet (voor nu)
Bijzondere kleine coupè die geen opvolger mocht krijgen, en zijn even bijzondere motorblok zullen we nu ook niet meer tegenkomen. Een 1.8l V6. Bijna de maat van onze huidige formule1 motoren, alleen zonder turbo’s. Enfin, de 1.8 V6 was toen al bijzonder en nu zal geen fabrikant zich meer er aan wagen.

In Duitsland te halen voor €1.999,-


Lekker nineties snoetje


Kontje is iets tijdlozer


Interieur niet echt meer van deze tijd .. kekke stoelbekleding en veel zwart plastic


En hier gaat het allemaal om... de hoogtoerige, kleine Japanse V6


Mooi compact silouette, dat wel.

Net als als de Calibra en de Corrado op de homepage een echt product uit de nineties. Waar de twee genoemden vooral groot en log waren, was dit het compacte lichtvoetige Japanse antwoord.

En als bonus: de reclame uit die tijd, iconisch met 6 springende dwergen
video: [m.youtube.com]



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-05-2019 21:13 door caspervanc.
Quote
Pink Panther
De 02 - Touring is een hatchback, geen Coupé met een achterklep.

Kijk, dat had ik even gemist. Bij deze goedgekeurd.
De Touring zou ook nooit het gat hebben kunnen vullen dat de 1600 GT had achtergelaten. De 1600 GT was een sportwagen, de Touring een - voor die tijd - praktische gezinsauto.
De laatste grote Coupe van Opel en wat een machtige machine is het nog steeds ....

1984 Opel Monza 3.0E GSE



EUR 9000,-

Fahrzeugzustand Unfallfrei
Kategorie Sportwagen / Coupé
Kilometerstand 96.000 km
Hubraum 2.935 cm³
Leistung 132 kW (179 PS)
Kraftstoffart Benzin
Anzahl Sitzplätze 4
Anzahl der Türen 2/3
Getriebe Schaltgetriebe
Schadstoffklasse Euro1
Erstzulassung 06/1984
Anzahl der Fahrzeughalter 3
Farbe Weiß
Innenausstattung Stoff, Braun







@Guus

De Calibra is toch de opvolger van de Monza? Wel volgens de wiki...
[nl.m.wikipedia.org]
De Calibra (op basis van de Vectra) was de opvolger van de Manta (Ascona basis) De Monza was de coupé versie van de Senator. Wikipedia zit er wel vaker naast... Edit: staat ook gewoon in het gelinkte artikel: "De Calibra is een sportief gelijnde coupé van Opel/GM die in de jaren 90 het Duitse automerk af moet helpen van haar 'grijze' imago. In 1989 wordt de auto geïntroduceerd op de IAA te Frankfurt als opvolger van de Opel Manta."



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-05-2019 13:49 door SVF.
Simca 1100 Break












1972
€ 3.500



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-05-2019 20:15 door 740estate.
@740estate

Quote

- Bouwjaar tussen 1945 en 2009.
Hernieuwde poging om zelf ook wat in te zenden: de Peugeot 504 coupe. Na de 504 kwam de 505, maar daar was (bij mijn weten) nooit een coupe van. Pas met de 406 kwam Peugeot weer met een (wederom fraaie!) coupe, maar die kwam pas in 1997, toen de 504 coupe al 14 jaar uit productie was.

1980 Peugeot 504 Coupe



Bouwjaar 1980
Kilometerstand 51.800 km
Transmissie Automaat
Vermogen 77 kw / 105 pk
Cylinder inhoud 2000 cc
Aantal cylinders 4
Gewicht 1220 kg
Prijs € 19.950,-







8 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-05-2019 08:43 door lybra.
@lybra

Persoonlijk vind ik dat dit model gewoon een opvolger heeft gehad, dat men daarvoor een opmerkelijk koetswerk ontworpen heeft, doet dan toch niet ter zake?
Je zou kunnen stellen dat de Laguna coupé 20 jaar later een verre opvolger was, de Renault Fuego was eigenlijk ook vooral een 18 met fantastische achterkant en leukere motor - die later ook in de 18 zelf leverbaar werd. Een succes werd deze opvolger van de R15 en R17 niet en kreeg daarom in 1986 geen opvolger. Argentinië hield 'm nog een paar jaar langer.

1982 Renault Fuego GTS

Prachtig foute jaren '80-uitvoering mét Turbo-plaatjes. Fopuitlaat en gele mistlampen cadeau. Hij staat in Prüm in de Eifel, zou 162.000km gereden hebben en moet €5.950 opbrengen.











1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-05-2019 23:25 door BeWo.
Volgens mij kwam daar de Rover 400 voor in de plaats.
Quote
929V6
@740estate

Quote

- Bouwjaar tussen 1945 en 2009.

crying smilie

Andere occasion zonder opvolger smileys with beer
Quote
929V6
Volgens mij kwam daar de Rover 400 voor in de plaats.

Volgens Vicipaedia volgde de Rover 600 'm op, wat me stug lijkt. 400 of 600, geen van beide was specifiek als opvolger van de Montego gedacht denk ik, de ontwikkeling van de échte opvolger AR16 (ARonline) was al stopgezet lang voor de productie eindigde.

Jury?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-05-2019 20:44 door BeWo.
Als voorganger kan de Renault 5 Turbo gezien worden, net als de occasion een kleine hatchback waar een motor achterin gelegd is en achterwiel aandrijving gekregen heeft, in tegenstelling tot alle standaard exemplaren. En een opvolger is er van de navolgende Clio's niet gemaakt.

Renault Clio V6 phase 2

Bouwjaar: 2004, kilkometestand: 40500 km, Prijs: € 54 900







Le modèle présenté ici est une Clio V6 Phase 2 d’Avril 2004 dans son coloris « Gris Titane » (MV647) d'origine (matching colors). La carrosserie a été restaurée récemment. A cette occasion une peinture complète a été réalisée et l'aile arrière droite remplacée. L'ensemble est en très bel état de présentation, affichant notamment une excellente brillance, malgré de légers défauts superficiels : un petit éclat sur le pare choc avant gauche ainsi quelques traces de frottement sur la partie inférieure du pare choc avant droit. Certains éléments ont été traités couleur « gris anthracite » afin de renforcer le look racing de cet exemplaire: écopes d’air latérales et rétroviseurs. Les bas de caisse, également très exposés sont en excellent état. Les seuils de porte sont également en excellent état et apparaissent très peu rayés. Les 4 jantes OZ en 18 pouces coloris « titane » sont en parfait état. Seule les jantes coté droit présentent une petite trace de frottement. Les 4 pneumatiques seront remplacés à neufs en amont de la livraison. Habitacle : L’intérieur a conservé sa stricte configuration d’origine. L'ensemble est en excellent état malgré la qualité moyenne des matériaux d'origine utilisés à l'époque. La sellerie cuir / alcantara « Gris » RENAULT Sport est en très bon état, sans décoloration ni traces d'usure. Nous avons relevé quelques petites griffures sur l’assise de siège conducteur. Le volant en cuir assorti est en bon état, sans patine ni trace de griffes. Il en est de même pour le pommeau de vitesse en aluminium. Le tableau de bord d’origine ainsi que les contre portes ne présentent aucun défaut. L’ensemble de l’instrumentation de bord ainsi que les équipements de confort sont parfaitement fonctionnels. Le compteur kilométrique à été remplacé par RENAULT en 2007 (facture). Kilométrage actuel affiché: 11.910 klm. Les moquettes coloris « Noir » sont en bon état. Nous avons noté une petite trace d’usure coté » passager. La plaque constructeur présente entre les deux sièges baquets confirme l'authenticité de ce modèle: il s'agit du numéro 312 sur les 1303 produits en phase 2. Parmi les équipements et options "intérieur" intéressants dont cet exemplaire est doté, nous avons relevé: la climatisation automatique, la radio Cd « Radiosat » ainsi qu’un chargeur 6 Cd ALPINE dissimulé sous le siège conducteur. Châssis : La mise sur le pont confirme une caisse saine, sans trace de corrosion structurelle. Les fondamentaux, planchers, longerons et bas de caisse sont en excellent état. Réserve d'usage: par principe nous ne pouvons garantir la perfection des alignements au-delà de leur bon état visuel et fonctionnel validé lors de l’essai sur route et de la mise sur le pont. Le fond plat d’origine est en très bon état, sans fissures ni déformations majeures. Lors de l'essai dynamique, nous n'avons relevé aucun bruit parasite anormal au niveau de la caisse ou des trains roulants (rotules, silentblocs...). Le freinage est équilibré, stable et mordant, sans vibrations ni bruits anormaux. Les disques de frein avant affichent une usure inférieure à 50% et leurs plaquettes affichent une usure de moins de 50%. Les disques de frein arrière affichent une usure inférieure à 50% et leurs plaquettes affichent une usure de moins de 60%. Moteur / Transmission : Le carnet d’entretien d’origine ainsi que l’important dossier de factures disponible depuis 2007 attestent d’un suivi régulier réalisé en concession RENAULT et auprès de spécialistes de la marque. Le V6 démarre au quart de tour, le ralenti est stable et le moteur ne chauffe pas. Lors du dernier entretien réalisé en 2016, le kit distribution ainsi que les galets tendeurs et la pompe à eau ont étés remplacés. Au roulage, la montée en puissance et en vitesse est régulière, sans à coups ni fumées anormales. La boîte mécanique rentre les 6 rapports sans soucis notamment au niveau des synchros. Cette dernière à été remplacée en 2016 pour recevoir un couple court ainsi qu'un volant moteur et un kit embrayage neuf. Le grip de ce dernier est excellent. Cet exemplaire est équipé d’un silencieux inox double sortie JANSPEED renforçant la sonorité du V6 PRV. Automobile rare, la Clio V6 ressuscite le mythe de la R5 Turbo avec son moteur en position centrale arrière et ses courbes XXL. La « phase 2 » présente un caractère à la fois plus homogène et plus affûté rendant la conduite sportive plus performante mais également plus accessible. Si l'intérieur reste cependant celui d'une banale Clio Dci, l’intérêt de la V6 est ailleurs: une ligne aussi spectaculaire que sexy, un V6 à la sonorité envoûtante et une diffusion quasi confidentielle qui font de la Clio V6 un collector assuré. * GARANTIE 12 MOIS incluse * REPRISES et LIVRAISON possibles * Frais de mise à la route en sus : 390 € TTC (plein de carburant, passage contrôle technique, préparation intérieure et extérieure) * Service « carte grise » et « carte grise collection » (dos
Suzuki X-90

Advertentie











€ 4.990,-
123.000 km
Gebruikt, Volledige onderhoudshistorie
02/1996 1 vorige eigenaar
71 kW 97 PK Handgeschakeld, Benzine

Beschrijving
Ein sehr gepflegter Suzuki X-90 aus 1. Hand (geb. 1948). Der Suzuki befindet sich in einem sehr guten und gepflegten Allgemeinzustand. Es liegen einige Rechnungen der letzten Jahre vor.

Der Zahnrimenen wurde bei 110.000 km erneuert. Die Kupplung wurde bei 122.026 km in 06/2018 erneuert.

Die Bordmappe mit allen Bedienungsanleitungen, das Serviceheft und 2 Schlüssel sind vorhanden.

Zur Ausstattung gehört:

Radio / CD
Schaltgetriebe
Herausnehmbares Targadach
Antriebsart: Allradantrieb zuschaltbar
Alufelgen mit guten Allwetterreifen
Anhängerkupplung (1360 kg Anhängelast)
Servolenkung
Bordcomputer
Nebelscheinwerfer
Zentralverriegelung
Motor 1,6 Ltr. - 71 kW KAT
Abgasnorm Euro 2 (grüne Plakette)
Deutsches Fahrzeug - kein Reimport
Nichtraucherfahrzeug / Keine Haustiere
usw...

Gerne nehmen wir auch Ihren Gebrauchten in Zahlung.

Bei Fahrzeugbesichtigung oder Fragen zum Fahrzeug, bitten wir Sie um vorherige Terminvereinbarung per Mail oder Telefon. (Tel: 05105-773322 oder info@zenker-aleiner.de)

Zwischenverkauf und Irrtümer für dieses Angebot sind ausdrücklich vorbehalten. Die Fahrzeugbeschreibung dient lediglich der allgemeinen Identifizierung des Fahrzeuges und stellt keine Gewährleistung im kaufrechtlichen Sinne dar. Ausschlaggebend sind einzig und allein die Vereinbarungen in der Auftragsbestätigung oder im Kaufvertrag.
Fijn, allemaal uitzonderingsgevallen waar ik uiteraard van tevoren geen seconde rekening mee had gehouden... Pfff... Nou, daar gaan we:

Quote
Pink Panther
@lybra
Persoonlijk vind ik dat dit model gewoon een opvolger heeft gehad, dat men daarvoor een opmerkelijk koetswerk ontworpen heeft, doet dan toch niet ter zake?
Dat mag je uiteraard vinden, maar hij is wel conform de opdracht: een bepaalde modelvorm waarmee de constructeur daarna gestopt is. In dat opzicht is 'ie niet anders dan de Kia Proceed of de Peugeot 208 die ik als voorbeeld in de openingspost meldde. Misschien is het woord "opvolger" wat ongelukkig gekozen hier, maar de criteria zeggen: "Ik kijk naar een opvolger op basis van segment, modeltype en aantal deuren." en daar voldoet 'ie prima aan: de Safrane is een E-segment 5-deurs hatchback en die zijn daarna niet meer gemaakt door Renault.

Quote
Spekky
Renault Clio V6 phase 2
Tja.. wat moet ik hier nu mee? De criteria zeggen "Ik kijk naar een opvolger op basis van segment, modeltype en aantal deuren, niet naar specifieke kenmerken van de auto's." Strikt die regel volgend staat hier een 3-deurs B-segment hatchback, die had Renault hierna ook nog. Dat zou dus afkeur betekenen. Nu kun je natuurlijk een discussie starten of een 2-zits auto met middenmotor nog steeds als 3-deurs B-segment hatchback met wat bijzondere kenmerken moet worden aangemerkt, of als een apart model. Hij heeft tenslotte ook een eigen Wikipedia-pagina en staat niet slechts vermeld als special edition van de Clio... Ik zal niet te moeilijk doen vandaag: (op het randje) goedgekeurd.

Quote
BeWo
1986 Austin Montego 1.6 HL
De Austin Montego is weliswaar niet opgevolgd door een andere Austin, maar hernoemd naar Rover Montego die op zijn beurt is opgevolgd door de 400-serie en/of 600-serie. Ongeacht welk: Austin/Rover had een 4-deurs C-/D-segment sedan met de Montego en daarna een 4-deurs C- en D-segment sedan met de 400 en de 600. Er staat in de criteria "De opvolger hoeft niet dezelfde naam te hebben". Daarbij had ik uiteraard niet over opvolgers onder andere merknamen nagedacht, maar dat lijkt me hier wel toepasselijk. Spijtig genoeg kan ik deze dus niet goedkeuren.

Quote
Bobbeltje
Suzuki X-90
He he, weer een makkelijke: goedgekeurd.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-05-2019 23:07 door lybra.
@lybra

Je beslist natuurlijk zelf. Maar de Vel Satis is ook een 5 deurs Hatchback in het E segment. Meg o.a. een 3.0l en 3.5l V6 kun je niet bepaald over een d-segment spreken. Hij is zelfs langer en breder dan de Safrane (en hogerwinking smiley)
De Clio V6 is natuurlijk in feite helemaal geen Clio maar een driedeurs sportwagen met de motor achterin en het uiterlijk van een Clio. Dus in die zin opvolgerloos.

De Vel Satis is net zo goed als de Safrane een hatchback in het E-segment. Zend die dan in, zou ik zeggen.
Ik zou zelf een Vel Satis geen hatchback noemen, meer een MPV ofzo, maar ok, ik zoek wel iets anders.
Honda had ooit een middenklasser in het assortiment, 2 deurs en station, dus eigenlijk een shooting brake, door Honda zelf Aerodeck genaamd.
Die Accord heeft in die configuratie nooit een opvolger gekregen.



Honda Accord Aerodeck EX-2.0i



€ 3.500,-
178.000 km
11/1987 3 vorige eigenaren
90 kW 122 PK



Zeldzame Accord Aerodeck!
Technisch en mechanisch verkeert de auto in goede conditie.
De tweeliter injectiemotor is soepel bij lage toeren en krachtig bij middelhoge en hoge toeren. Kortom een echte Honda-motor en een plezier om mee te rijden!
In recente jaren zijn radiator, distributieriem, bougies en injectoren vervangen. Vorig jaar werd een stofkap van de aandrijfas vervangen.
In de nabije toekomst moeten slechts 2 silent-blocs achteraan vervangen worden (niet dringend). Ook de jaren '80 carrosserie heeft hier en daar wat aandacht nodig.
Ik verkoop de wagen inclusief originele stalen velgen met originele wieldoppen en 2 uitlaatsierstukken. Indien gewenst laat ik ook een keuring voor verkoop uitvoeren.



Een aantal jaar geleden kon je bij Alfa terecht voor twee bloedmooie coupés: de Brera en de GT. Helaas hebben beide geen opvolger gehad. Je hebt natuurlijk wel de 4C nu, maar die lijkt me van een totaal andere categorie.

2006 Alfa Romeo GT 3.2 V6







Hier te koop voor 9.950€.
Hernieuwde poging om zelf ook wat in te zenden: de Peugeot 504 coupe.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-05-2019 21:09 door lybra.
Quote
lybra
Na de 504 kwam de 505, maar daar was (bij mijn weten) nooit een coupe van.

Zeker wel maar gelukkig voor jou bleef het bij een prototype.winking smiley

Ik heb mijn poging om een Toyota Starlet station te vinden definitief opgegeven. Slechts 2 exemplaren te koop kunnen vinden in een dubieuze staat en met belabberde foto"s. Ik blijf dus bij de Lybra.
big smile smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-05-2019 21:57 door Patcore.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close