Occasionwedstrijd #555: Born in the Sixties I Escher winnaar!

Gepost door Jp053 


Welkom bij Occasionwedstrijd #555: Born in the Sixties





Als kind in de jaren 70 zag ik ze regelmatig; auto's geboren in de jaren 60. Weliswaar soms flink roestig, maar ook perfect door trotse eigenaren onderhouden wagens . Dit jaar bereiken de jonste exemplaren uit de sixties de respectabele leeftijd van 50! Tijd voor een mooi OER
Born in the Sixties.

De opdracht:

Simpel: we gaan op zoek naar een auto die in de jaren 60 (introductiejaar) is geboren (de hierboven getoonde Morris Mini-Minor valt af, geboren in 1959).




Criteria:

- Model geboren in de sixties (introductiejaar)
- Budget: € 60.000,--. Mag overal te koop staan
- Bouwjaar: 1960 t/m 1969
- Auto moet zich een APK-waardige staat bevinden
- Foto's van de geadverteerde auto zijn verplicht


Vaste spelregels:

- Link naar de advertentie en prijsindicatie zijn verplicht.
- Foto's van de geadverteerde auto zijn verplicht, maximaal 5 foto's per auto.
- Mooi gefotografeerde auto's worden op prijs gesteld.
- Maximaal 1 inzending per persoon, als je toch een betere inzending tegenkomt dan je eerste, pas dan je oorspronkelijke post aan.
- Bij het stemmen mag een geplaatste stem niet meer gewijzigd worden.
- Bij een claim dient een link naar de advertentie en minimaal 1 foto te staan, anders wordt deze als niet ingezonden beschouwd.


Voorgaande wedstrijden:
Occasionwedstrijd 1 t/m 399
400: Het jubileum viertje - Joop053
401: It's in the movie - Joop053
402: The Dutch Dinosaurs - 929V6
403: L - Joop053
404: Het lekkere kontje – JOtter
405: Man man man... - Pink Panther
406: De Vreemdganger - Shooting Brake
407: De afstammeling - 929V6
408: Buy British! - Guus Leferink
409: Zuipen maar! - Pink Panther
410: De Laatste! - smarter
411: Knutselvreugd: Afgezaagd en aangeplakt - Joop053
412: Eenarmige bandiet - cirKel
413: Betaalbare coupé - Paul Z
414: Rechtsgestuurd - Spekky
415: Vent window - Pink Panther
416: Jan Modaal - Escher
417: Kleur bekennen - .Timo
418: 4 Cilinders, 1.8 L motor - rzasa
419: reclame - jp053
420: Bruin/brown/maronne/braun/brun/buraun - Pjötr
421: De opgewarmde auto! - smarter
422: Het reservewiel – Spekky
423: Een Pekelbak - smarter
424: Kwarttarief oldtimer - JP053
425: Take a Break..... of Caravan of Wagon - GvJ
426: Koekblik, racemonster of gebakje - Jp53
427: Het ronde achterlicht - stoterstangen90
428: De Sint komt weer in het land en zoekt passend vervoer- British Racing Green
429: Gracieus een dagje ouder- 929V6
430: Reïncarnatie - Wouter82
431: What's in a name? - Zadelsnuiver
432: Veel gereden, weinig geleden! - singleframegrille
433: De rijdende kerstboom - Bobbeltje
434: Oudejaarslot - j.ko
435: Oud en Nieuw - singleframegrille
436: Bijna perfect maar…. - Paul Z
437: Gewoon zoals vroeger - GvJ
438: 2.0 - 929V6
439: Melania's car- Escher
440: Snel verouderd - 929V6
441: Big diesel- Escher
442: Kleurrijk interieur - DagDromer
443: Net als in de folder - 740estate
444: Lente in Drenthe - singleframegrille
445: The Powerdome - Jp053
446: Heckblende - JOtter
447: Laatste in de lijn - Smarter
448: Geen Grille - Pink Panther
449: Allemaal Brass - GvJ
450: WWDVD - Gewoon Dirk
451: Grensgevalletje - Nico GTR
452: The forever car - Jp053
453: nummer 13 - singleframegrille
454: Rechtop! - 929V6
455: Yummy!- GvJ
456: Retro - Escher
457: Vakantie! - Probenator
458: Chief Executive Officer! - Jp053
459: Targa time! - Niels
460: Andere tijden - smarter
461: Wie het kleine niet eert... - Jp053
462: GT met of zonder - Zadelsnuiver
463: Schakelen met je V8! - Nico GTR
464: Rallyrijden iets voor jou? - Pink Panther
465: Gemerkt- Escher
466: De ideale investering- Wrangler
467: Mini Meeting- Escher
468: Perfecte Symetrie - Pink Panther
469: Auto en partner - Probenator
470: The Carbage Run - rzasa
471: Iconische kleuren: 929V6
472: Cariosa18: Jp053
473: Penoza: Auto-fan
474: Lef: Escher en Jp053
475: Bring back the Bumper: 929V6
476: What's under the hood: GvJ
477: Was getekend: de lineaal: 740estate
478: Hetzelfde of toch niet?: Gewoon Dirk
479: The supercar that couldn’t: Zadelsnuiver
480: De mooiste onder de 100.000 Fl: rzasa
481: Wel 4WD, niet SUV: Probenator
482: K.I.T.T. - smarter
482: GOLD - Pink Panther
483: kleine achterlichten - Jp053
485: Achtervleugels - Zonder Mazda met BMW
486: Klapkoplampen - Nico GTR
487: Trackday use only - Bobbeltje
488: Pick-Up - Meike MR-S
489: Doe maar een 3-serie.. - Probenator
490: Hardlopers zijn doodlopers... - 740estate
491: Bond on budget- Escher
492: Individual of Designo? - Bobbeltje
493: Wereldreis - Bobbeltje
494: De eerste en de laatste - Zadelsnuiver
495: Dash-to-axle ratio- Escher
496: Not lost in translation - Guus Leferink
497: Het motorkapornament - Zadelsnuiver
498: Achterhaalde Accessoires - Guus Leferink
499: Renault - Jp053
500: De 5 Editie - Total Loss
501: Electrify - Smarter
502: Automuziek: Fahr'n fahr'n auf der Autobahn- De Schaduw
503: Zwarte kunststof bumpers - Guus Leferink
504: His and hers - Pink Panther
505: That's my number - Jp053
506: Welke auto heeft de Outlaw in 'em? - Escher
507: Stamvaders - lybra
508: Greatest hits of the 80's - Jp053
509: Ode aan de zescilinder - Guus Leferink
510: De 3-deurs hatchback - Bobbeltje
511: Matching colors - rzasa
512: rzasa deelt uit - Guus Leferink
513: American Beauty - 929V6
514: Because it's rubbish - zonder Mazda met BMW
515: The Russians are coming?? - 929V6
516: 1978 - Jp053
517: De opvolger, dat had beter gekund! - British Racing Green
518: Sunshine Reggae - .Timo
519: Buiten de lijntjes - Wrangler
520: We go up! - rzasa
521: Guilty Pleasure! - smarter
522: Comfort - Guus Leferink
523: No smoke, no poke - Guus Leferink
524: Groen - 929V6
525: Doppelauspuff - Jp053
526: Drie! - smarter
527 Via de achterdeur - Pink Panther
528: De mooiste! - Guus Leferink
529: Concurrenten - Bobbeltje
530: PEKEL BAK - British Racing Green
531: De mooiste wieldop!? - 929V6
532: How low can you go? - Jp053
533: Ford weet wat u beweegt - Caspervanc
534: Smile! - Probenator
535: Werkpaarden en sierpaarden - 929V6
536: Geen thema, wel een wensenlijstje - Pink Panther
537: Nu het nog kan! - NielsdW
538: Red mij! - Jay DoubleYou
539: Zoals papa hem vroeger ook had... - smarter
540: Two-Tone - lybra
541: Spoiler alert - 929V6
542: 1979 - smarter
543: De achterwiel aangedreven sedan - Bobbeltje
544: Velgen maken de auto (of niet) - Zadelsnuiver
545: Schaap in wolfskleren - rzasa
546: Waar ken ik dat onderdeel toch van? - Pink Panther
547: Deze moet een kans krijgen - rzasa
548: Het korte klepje - 740estate
549: Met uitsterven bedreigd - Jp053
550: van hetzelfde model - zonder Mazda met BMW
551: auto's met 4 afzonderlijke koplampern - Jp053
552: Je eerste auto met hulp van Jp053's geldboom - Barri
553: Pracht en praal op staal - Zadelsnuiver
554: Koningsdag! - Jp053



Inzenden kan tot woensdag 24 april, 20:00 uur.




5 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-04-2019 21:59 door Jp053.
Honda S800 Coupe





Prijs € 34.800,00
Bouwjaar 1968
Honda S800 Coupé aus 1. Hand

Produktionszeitraum: 1965 – 1970 (1966 in Paris vorgestellt)
Erstzulassung: 03/09/1968
Kilometerstand: 86.935 km
Motor: 4-Zylinder in Reihe
Hubraum: 791 cm³
Leistung: 49 KW / 67,2 PS
Stückzahl: 7738 produzierte Coupés
Lackierung: scarlet rot / R2-C

Besonderheiten
-787 Kg Leergewicht
-sehr selten / nur knapp 250 Fahrzeuge sind in Deutschland registriert
-neue Bereifung
-Original Linkslenker
-europäisches Fahrzeug

Beschreibung
Das Honda S800 Coupé ist eines der seltensten klassischen Automobile überhaupt. Ein absolutes Leichtgewicht mit gerade mal 3,35m Länge und nur 1,20m Höhe. Ein toller Sportwagen aus Japan, welcher bis 1970 nur 1.200 mal in Deutschland verkauft wurde und daher schon bei der Markteinführung unglaublich selten gewesen ist. Neben den besonderen Maßen ist die Tatsache unbedingt erwähnenswert, dass das Fahrzeug in den 1960er Jahren schon nach europäischen Verarbeitungsstandards produziert wurde und deutschen Fahrzeugen in nichts nachstand. Selbst Karosserieteile wurden verzinkt montiert. Ein bis 9.000 Touren drehender und nur 105 kg schwerer Motor sorgt zusätzlich für den sportlichen Charakter. Die sorgfältig abgestimmte Doppelrohr-Auspuffanlage sorgt auch heute noch für einen tollen Klang, welcher in dieser Hubraum-Region zuvor nie realisiert werden konnte. Das Fahrzeug wurde 1968 in den Niederlanden auf den ersten und einzigen Halter zugelassen und im Jahre 2014 nach Deutschland verkauft. Die Original Stahlfelgen sind vorhanden und werden beim Kauf mit an den neuen Eigentümer übergeben. Das S800 Coupé wurde in unserem Hause behutsam teilrestauriert und lackiert, wobei die Bewahrung des Originalzustands höchste Priorität hatte.

Ausstattung
Dreispeichenlenkrad4-Gang Schaltgetriebe Gewindefahrwerk 13“ Leichtmetallfelgen (montiert) Original Stahlfelgen Tachometer Drehzahlmesser Wassertemperatur Benzinuhr Amperemeter

Fazit
Das Honda S800 Coupé ist schon an sich ein tolles Fahrzeug und bei entsprechender Pflege, ein Garant für stetigen Wertzuwachs. Ein Jahr Händlergewährleistung ist im Verkaufspreis enthalten und die vorhanden Original Stahlfelgen werden gemeinsam mit dem Fahrzeug übergeben.






1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-04-2019 22:11 door Zonder Mazda met BMW.
Quote

Simpel: we gaan op zoek naar een auto die in de jaren 60 is geboren (de hierboven getoonde Morris Mini-Minor valt af, geboren in 1959).

Gaat het om het bouwjaar of het introductiejaar? Want uit het kenteken van de getoonde Mini is af te leiden dat het bouwjaar van dit exemplaar 1967 is.
Quote
929V6
Quote

Simpel: we gaan op zoek naar een auto die in de jaren 60 is geboren (de hierboven getoonde Morris Mini-Minor valt af, geboren in 1959).

Gaat het om het bouwjaar of het introductiejaar? Want uit het kenteken van de getoonde Mini is af te leiden dat het bouwjaar van dit exemplaar 1967 is.

Het gaat om het introductiejaar, ik pas het aan. Van engelse kentekens heb ik duidelijk geen kaas gegetengrinning smiley.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-04-2019 22:22 door Jp053.
Het geboorte jaar van de Ford Anglia 105E is 1959.

Met uitzondering van de zeldzame Ford Anglia Torino. Ontworpen door Giovanni Michelotti en zelfs in Turijn gebouwd.. Technisch identiek aan de 105E, maar met een geheel eigen carrosserie. Gebouwd in 1965 en 1966 door een onderdeel van Ghia en alleen verkocht in Italië én de Benelux.



Ford Anglia Torino - 1967
€ 7.500


Er zitten nogal wat bijzonderheden aan deze creatie:
- de onderhuidse structuur is identiek aan de normale Anglia;
- zelfs de voorruit en voordeuren zijn identiek;
- maar verder past er geen enkel buitenpaneel;
- de achterlichten zijn identiek aan een Bizzarrini Strada en sommige Ferrari’s.









Hier te koop



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-04-2019 23:03 door Pink Panther.
Geintroduceerd in 1960, de Saab 96. Hier heb ik een heel leuk origineel Nederlands geleverd exemplaar gevonden uit het introductiejaar.
Saab 96
€11.900,-
[www.autoscout24.be]




Een prototype in 1959 als Eurocar, productie vanaf 1961 en geïntroduceerd als Amphicar.
In de jaren 60 dacht men nog dat rijden en varen gecombineerd een goed idee was.

Amphicar 770

Bouwjaar: 1962, Prijs: € 58 000









2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-04-2019 23:15 door Spekky.
De Peugeot 504, introductiejaar 1968, tevens auto van het jaar in hetzelfde jaar.
En terecht wat mij betreft.
Naar mijn mening technisch gezien een van de beste auto-ontwerpen uit de geschiedenis.
Om over looks en rijcomfort nog maar te zwijgen...







[suchen.mobile.de]



4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-04-2019 08:52 door Pepe41.
Quote
Pepe41
De Peugeot 504, introductiejaar 1968, tevens auto van het jaar in hetzelfde jaar.

[www.autowereld.nl]

De foto's doen het niet, maar het bouwjaar van de auto in de advertentie is 1973.
Hillman Imp Californian

Introductie 1967

[www.classic-trader.com]











1968
39.000 mijl
€ 13.901,-

1968 Hillman Imp Californian. Bright red with black upholstery. A very rare sight on U.K roads now. The coupe bodyshell is similar to the standard body but features a more shallow-raked windscreen and rear window which, unlike that on the standard bodied cars, can not be opened. The attempt at a more sporty design did not translate into better acceleration or top speed figures and the aerodynamics of the standard saloon are actually slightly better. The new body style made its first appearance at the Paris Motor Show in October 1967, with the introduction of the sporting Sunbeam Stiletto. The coupe body had also appeared, with less powerful engines, in the Hillman Imp Californian announced in January 1967 and the more luxurious Singer Chamois coupe. Rare indeed and in superb condition following a bare shell rebuild and professional repaint. Engine reconditioned and many new ancillaries to include carburettor dynamo etc. The interior was re-trimmed, new tyres fitted and we will apply a fresh MOT on the car. The car drives without fault and performed well on test drive. Absolutely any inspection is welcome and viewing is highly recommended. All major debit cards accepted. Follow us on facebook, like us on Instagram or just call or email us for more information. Free U.K. mainland delivery included.
Opel Commodore A Coupé













- Opel Commodore A Coupé aus 1969
- auf gesunder Basis in Eigenarbeit restauriert unter Verwendung von Original-Ersatzteilen
- neu lackiert im originalen Farbton Gold-metallic
- neues Vinyldach, neues Leder-Interieur, neue Teppiche und Himmel
- Motor vollständig revidiert, selbstverständlich neue Dichtungen und sämtliche Flüssigkeiten
- neuer Weber-Doppelvergaser
- Lenkung, Fahrwerk und Bremsen überprüft und teilweise erneuert
- Abarth-Auspuffanlage installiert
- alle elektrischen Komponenten überprüft und wo nötig, erneuert
- Alarmanlage und Zentralverriegelung nachgerüstet
- schwedische Zulassungsdokumente
- ein wirklich bemerkenswertes und heute sehr seltenes Commodore Coupé
- € 16.500
- Introductiejaar 1967.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-04-2019 11:10 door 740estate.
Van deze 4-deurs sedan uit de sixties word ik blij smiling smiley.

Alfa Romeo Giulia 1964












Introductiejaar 1962, bouwjaar 1964, prijs € 17.900.
1967 Chevrolet Camaro RS
Video!
$ 49.999 / € 44.460
[classiccars.com]



Toen Ford in 1965 de uiterst succesvolle Mustang introduceerde kon Chevrolet natuurlijk niet achterblijven en ging men bij GM rap aan de slag met een rivaal. Eind 1966 (modeljaar 1967 naar Amerikaans gebruik) was hij er dan; de Camaro.



Dit exemplaar ziet er op het oog nog redelijk standaard uit (de verstopte koplampen zijn origineel) maar onder de motorkap ligt een opgevoerde, 6.2 liter metende LS3 V8 uit een 5e generatie Camaro SS. Tevens is het onderstel compleet aangepast om al dat extra vermogen veilig op de weg te houden.









1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-04-2019 20:18 door Zadelsnuiver.
Ik heb niet zo heel veel met de jaren 60. Ik ben zelf van 1970 en in de tijd dat ik me bewust werd van het blik om me heen waren de meeste modellen uit de 60's al in redelijke staat van ontbinding. Mijn eerste gedachte was de Citroen Ami maar die heeft 929V6 al ingezonden. Een model die ik vooral associeer met de 70's is de Simca 1100. Die zag je toen bijna letterlijk op elke straathoek. De oorsprong van dat model ligt echter in de 60's.

Simca 1100 1968











Introduktie: 1967 Bouwjaar: 1968 Prijs: €4.500
De renault 16 vind ik nog steeds een hele mooie wagen ( 1 van de weinige mooie renaultswinking smiley
www.reezocar.be/voiture-occasion/renault-r16-RZCLVAFR239802.html

RENAULT-R16-2 by hobbes eendrijder, on Flickr
RENAULT-R16-0 by hobbes eendrijder, on Flickr

maar deze franse schoonheid is ook erg leuk
Citroen Dyane 1968 op www.leboncoin.fr/voitures/1599243433.htm/
2 400 €
dyane4285da8159d8732658a735c189c1894eaa0a0a03 by hobbes eendrijder, on Flickr
dyane425634f7bed7fd8fa8863469c3cf642dbfd0da62 by hobbes eendrijder, on Flickr
^^^^ Je zult er ééntje moeten kiezen Hobbes winking smiley

Tevens inzending uitgewerkt smiling smiley
Quote
SVF
Een model die ik vooral associeer met de 70's is de Simca 1100.

Blijkbaar had de vorige eigenaar dat ook, want hij is bestickerd als een 1100 LX (1975-1977).
Quote
929V6
Quote
SVF
Een model die ik vooral associeer met de 70's is de Simca 1100.

Blijkbaar had de vorige eigenaar dat ook, want hij is bestickerd als een 1100 LX (1975-1977).

Ik vroeg me al af of het origineel was maar ik vind het wel leuk staan en combineert ook mooi met de rode (originele?) bekleding. En als het stickers zijn kun je het ook vrij gemakkelijk weer verwijderen voor wie hem persé origineel wil hebben.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-04-2019 09:38 door SVF.
Quote
SVF
Quote
929V6
Quote
SVF
Een model die ik vooral associeer met de 70's is de Simca 1100.

Blijkbaar had de vorige eigenaar dat ook, want hij is bestickerd als een 1100 LX (1975-1977).

Ik vroeg me al af of het origineel was maar ik vind het wel leuk staan en combineert ook mooi met de rode (originele?) bekleding. En als het stickers zijn kun je het ook vrij gemakkelijk weer verwijderen voor wie hem persé origineel wil hebben.

Allebei waar.
Porsche 912

Advertentie











Price $59.850,- ( €53.222,- via wisselkoers.nl )
Year 1967
(Introductiejaar 1965)

Motorruimte Porsche 912
De Porsche 912 is een sportwagen van de Duitse autoproducent Porsche. Het uiterlijk van de auto is ontworpen door Ferdinand Alexander Porsche ook wel "Butzi" genoemd, zoon van Ferry Porsche, kleinzoon van Ferdinand Porsche de oprichter van het merk Porsche.

De Porsche 912, een vier-cilinder, kwam in april 1965 op de Europese markt. De specificaties waren toen nog niet goedgekeurd voor de Verenigde staten en Groot-Brittannië. De 912 in de export uitvoering werd later in 1965 gepresenteerd (modeljaar 1966). Dit model zou een groot succes worden. De 912 coupé werd bij carrosseriebouwer Karmann en bij Porsche gebouwd. Dit was twee jaar na de productiestart van de 911. Uiterlijk is deze auto niet te onderscheiden van zijn grotere broer de Porsche 911.

Doordat de aanschafprijs van de 912 ook lager was dan van de 911, bood Porsche de vele trouwe fans van de Porsche 356 de mogelijkheid toch een Porsche te blijven rijden.

Een 356C coupé met 1600 SC motor kostte in 1965 plm. 16450 Duitse mark, de 911 kostte 22900 mark. De eerste 912's kostten 16250 mark. Om de prijs te laten zakken was de 912 iets soberder uitgevoerd dan de 911. De eerste 912’s hadden slechts 3 instrumenten, geen houten stuurwiel, geen chromen wielen en geen mistlampen. De 911 en de latere 912’s hadden 5 instrumenten. Bij de eerste 500 auto’s was het dashboard gespoten in de carrosseriekleur. Het dashboard werd later matzwart uitgevoerd met een strook geborsteld aluminium, de 911 had een strook fineer teakhout.

Al heel snel na de introductie was de 912 met een 5-bak leverbaar (met 5 bak 340 mark extra). De prestaties waren heel behoorlijk. De 4-cilinder accelereerde van stilstand naar 100 km/u in 13,5 seconden, en had een topsnelheid van 185 km/uur. Dankzij de lichtere motor was de wegligging van de 912 aanzienlijk beter dan die van de eerste 911's.

De technici van Porsche waren van plan de wielophanging van de Porsche 356 te gebruiken en pas op het allerlaatste moment (1964) werd besloten een volledig verbeterde wielophanging te ontwikkelen. De wielophanging van de Porsche 900 serie was absoluut uniek voor de tijd; voor longitudinale torsiestaven ondersteund door McPherson veerpoten en stabilisator en achter semi-onafhankelijke wielophanging met langsdragers en dwarsdragers volgens Porsche patent met torsiestaven. Als optie was zelfs een stabilisator beschikbaar. Ondanks het feit dat de Porsche 900 serie op een smalle 4,5” velg met een 165 HR 15 band staat, is de auto goed te hanteren. De Porsche 900 serie vraagt een ervaren chauffeur, vooral in de snelle bochten. Door de achterin geplaatste motor heeft de auto een sterk overstuurd karakter. Sterker nog : gas loslaten in een snel genomen bocht (vooral op nat wegdek) laat de auto aan de achterzijde zeer snel uitbreken.

In 1966 produceerde Porsche 9090 stuks van de 912. Ongeveer de helft van deze auto’s werd verkocht in de Verenigde Staten, een kwart in Duitsland en het restant in andere landen van Europa en wereldwijd.

In 1967 werd de 4,5” Fuchs velg geïntroduceerd voor de 911S en werd als optie verkrijgbaar voor de 911 én de 912. De dure optie werd gelijk érg populair.

In 1967 werd een nieuwe motorophanging met rubbers geplaatst. Deze nieuwe ophanging zorgde voor minder resonanties in het interieur. Als de motor echter niet goed was afgesteld, schudde de motor meer dan het vorige type. De 911/912 kreeg in dit jaar een gescheiden remsysteem. Totaal werden er 8.436 wereldwijd verkocht.

In 1968 werd een nieuwe Bosch stroomverdeler geïntroduceerd, de Bosch 0231 129 061 (met vacuüm) in plaats van de Bosch 0231 129 022 die op de eerdere modellen zat (ook op de 356C). Ook kwam er een nieuwe (zeldzame) optie, het schuifdak. De Fuchs- ,stalen- en verchroomde wielen werden verbreed naar 5,5”. Er werden in dit jaar 6904 auto’s verkocht.

In 1969 werd, om de rijeigenschappen te verbeteren, de wielbasis verlengd van 2211 naar 2268 mm. De meest in het oog springende verandering was de verbreding van de spatbordranden, dit om het uiterlijk sportiever te maken. De knipperlichtunits werden gewijzigd. Het glas hiervan was nu wel te vervangen. Bij de eerdere modellen bleek de schade érg groot bij slechts een gebroken glaasje. Het stuurwiel werd veranderd. De bevestiging van de veiligheidsgordels werd verbeterd. Het interieur werd luxer en completer. De Fuchs wielen werden verbreed naar 6”. In 1969 werden 5485 auto’s van het model 912 verkocht.

De productie van de 912 stopte in 1969, maar er werd nog wel een 912E uitgebracht in het jaar 1976.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-04-2019 12:29 door Bobbeltje.
@hobbes2cv: 2 prachtige fransozen, maar per wedstrijd mag je 1 inzenden. Even kiezen welke en daarna goedkeur smiling smiley.

Andere inzendingen goedgekeurd.
1963 Studebaker Avanti

[www.hemmings.com]











$ 34.800 = € 30.900
De introductie van de Rolls-Royce Silver Shadow I in 1965 betekende een radicale modernisering voor het merk. Naast het veel moderner ogende ontwerp kreeg de Silver Shadow ook een aantal voorzieningen die nieuw waren bij Rolls-Royce. Daaronder schijfremmen, monocoque zelfdragende constructie en onafhankelijke wielophanging achteraan. De meest opvallende vernieuwing was het hydropneumatisch ophangingssysteem dat via een licentie van Citroën kwam. Dit systeem zorgt ervoor dat de auto op een constante hoogte boven het wegdek blijft, ongeacht de belasting. Het systeem werd eerst op beide assen toegepast maar vanaf 1969 enkel op de achteras toen bleek dat die bijna al het werk deed.

De tweelingbroer van de Silver Shadows heette Bentley T en die volgde de modellenopvolging van Rolls-Royce. Enkel de emblemen en het radiatorrooster verschilden met de Rolls-Royces.




Bentley T1 Limousine



€ 19.900,-

89.000 km
Oldtimer
11/1967
146 kW 199 PK



Categorie Oldtimer
Volgende keuring 10/2020
Merk Bentley
Koetswerkkleur Zwart
Oorspronkelijke kleur schwarz
Interieur Volledig leder, Beige
Carrosserietype Berline
Deuren 4
Aantal stoelen 5



Ein absolutes Highlight in unserem Fahrzeugangebot:

BENTLEY T1 Limousine in sehr gepflegtem Zustand.

Diese Schönheit besticht durch absolute Eleganz und Prestige auf der Straße.

Dieses sehr seltene Modell wurde seit 1965 nur 1.703 mal gebaut und ist wo immer es auftaucht ein absoluter Eye-Catcher.

Der Bentley T1 war das Schwestermodell des Rolls-Royce Silver Shadow I. Er verfügt über eine selbsttragenden Karosserie, was im Vergleich zum Vorgänger den Vorteil hatte, dass es sich geradezu um ein Leichtgewicht handelte. Deshalb konnte die V8-Maschine mit ihren mehr als 6 Litern Hubraum auf Wunsch Fahrwerte ermöglichen wie bei einem Sportwagen. Beständige Weiterentwicklung gewährleistete zudem beispielhafte Sicherheit.

Mit Ausnahme des Motors war die Antriebstechnik völlig neu konstruiert worden. Das Auto verfügt über vier Scheibenbremsen und hat eine automatische Niveauregulierung. Das maximale Drehmoment liegt bei ca. 500 Nm bei einer Drehzahl von 1750/min.

Nog ruim 12 uur om een Born in the Sixties pareltje in te zendensmiling bouncing smiley.
Met het mooie weer van de afgelopen dagen kun je prima een cabrio hebben...

1967 Alfa Romeo Spider Duetto



Introductiejaar: 1966
Eerste inschrijving: 09/1967
Kilometerstand: 7 600 km
Brandstof: Benzine
Vermogen (kW/Pk): 81 kW / 110 Pk
Cylinder capaciteit: 1 571 cc
Transmissie: Handgeschakeld (5)
Prijs: € 49 900







Quote
Jp053
Nog ruim 12 uur om een Born in the Sixties pareltje in te zendensmiling bouncing smiley.

mmmm, weet niet of de mijne een pareltje is. Bijzonder wel.smiling bouncing smiley
Quote
Pink Panther
Quote
Jp053
Nog ruim 12 uur om een Born in the Sixties pareltje in te zendensmiling bouncing smiley.

mmmm, weet niet of de mijne een pareltje is. Bijzonder wel.smiling bouncing smiley

Bijzonder zeker, ik wist niet dat Michelotti een Ford Anglia had herontworpen. Leerzame inzendingthumbs up.


Alle inzendingen goedgekeurd.
Quote
Jp053
Quote
Pink Panther
Quote
Jp053
Nog ruim 12 uur om een Born in the Sixties pareltje in te zendensmiling bouncing smiley.

mmmm, weet niet of de mijne een pareltje is. Bijzonder wel.smiling bouncing smiley

Bijzonder zeker, ik wist niet dat Michelotti een Ford Anglia had herontworpen. Leerzame inzendingthumbs up.

Van de 1.004.737 Anglia's uit deze serie zijn er ook maar ook ca. 1% (10.007 stuks verkocht in Italië) als Torino gebouwd, dus heel vreemd is het niet dat je het niet wist. Ik denk dat het de meest zeldzame Anglia is en altijd linksgestuurd. Er zijn wel Anglia's die qua aantallen nog zeldzamer zijn, maar deze zijn niet origineel door Ford gebouwd.
De verkoop aantallen in de Benelux zijn nergens te vinden en er zijn ook sites die vermelden dat hij ook bij Ford in België is gebouwd naast de productie bij OSI in Italië.
Ik heb ook overwogen om een andere excoot uit deze stal te posten, de Taunus 20M Osi, waarmee ik zeker meer stemmen haal. Maar deze vond ik gewoon interessanter.
20.00 uur geweest:

OER:


Zonder Mazda met BMW - Honda S800 Coupé 1968




Pink Panther - Ford Anglia Torino 1967




Nemesis Inferno - Saab 96 1960




Spekky - Amphicar 770 1962




Pepe41 - Peugeot 504 1968




Rzasa - Hillman Imp Californian 1968




929V6 - Citroën Ami 6 1964




740estate - Opel Commodore A Coupé 1969




Jp053 - Alfa Romeo Giulia 1964




Zadelsnuiver - Chevrolet Camaro RS 1967




SVF - Simca 1100 1968




Bobbeltje - Porsche 912 1967




Escher - Studebaker Avanti 1963




British Racing Green - Bentley T1 Limousine 1967




Lybra - 1967 Alfa Romeo Spider Duetto 1967




Timo - MG B 1966





Stemmen maar!
1. Escher - Studebaker Avanti 1963
2. Rzasa - Hillman Imp Californian 1968
3. Nemesis Inferno - Saab 96 1960
1; 929V6 - Citroën Ami 6 1964
2; Lybra - 1967 Alfa Romeo Spider Duetto 1967
3: Zonder Mazda met BMW - Honda S800 Coupé 1968
1. Jp053 - Alfa Romeo Giulia 1964
2. Rzasa - Hillman Imp Californian 1968
3. Pepe41 - Peugeot 504 1968

Eervolle vermelding voor de Ford Anglia Torino van Pink Panther, een heel bijzondere inzending die zeker typerend is voor de merkwaardige zijsprongen die merken soms maakten in de jaren zestig, maar afgezien van de gewijzigde voor- en achterkant is het nog steeds de Anglia uit 1959.
1. Escher - Studebaker Avanti 1963
Een lekker eigenwijs, afwijkend en heel herkenbaar model.

2. Pepe41 - Peugeot 504 1968
M'n oom heeft verschillende 504's gehad, erg fijne auto's waren dat!

3. 929V6 - Citroën Ami 6 1964
Ik kan het geen mooie auto vinden, maar wel een mooie frisse foto.
1) British Racing Green - Bentley T1 Limousine 1967
2) Escher - Studebaker Avanti 1963
3) Lybra - 1967 Alfa Romeo Spider Duetto 1967
1. Jp053 - Alfa Romeo Giulia 1964
2. Zonder Mazda met BMW - Honda S800 Coupé 1968
3. Pepe41 - Peugeot 504 1968
1 - Timo - MG B 1966
2 - Lybra - 1967 Alfa Romeo Spider Duetto 1967
3 - Zadelsnuiver - Chevrolet Camaro RS 1967
1. Nemesis Inferno - Saab 96 1960
2. Pepe41 - Peugeot 504 1968
3. Lybra - 1967 Alfa Romeo Spider Duetto 1967
1 929V6 - Citroën Ami 6 1964
2 Jp053 - Alfa Romeo Giulia 1964
3 Pink Panther - Ford Anglia Torino 1967
Ik stem deze week op de iconen uit de sixties:

1. Timo
2. Bobbeltje
3. Lybra
1 Nemesis Inferno - Saab 96 1960
2 Jp053 - Alfa Romeo Giulia 1964
3 Pink Panther - Ford Anglia Torino 1967
1 Rzasa - Hillman Imp Californian 1968
2 Zonder Mazda met BMW - Honda S800 Coupé 1968
3 Jp053 - Alfa Romeo Giulia 1964
Rond 21.30 uur thuis, uitslag komt dan. Als iemand eerder zin heeft de uitslag te maken, prima smiling smiley.

Nog ruim 15 minuten om te stemmen.
Shit, net te laat. Hopelijk tellen deze nog mee.

1. Jp053 - Alfa Romeo Giulia 1964
2. Pepe41 - Peugeot 504 1968
3. 929V6 - Citroën Ami 6 1964
Helaas net na de zoemer Timo.

Ik ga tellen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close