Occasionwedstrijd #533: Ford weet wat u beweegt I Caspervanc is de winnaar!

Gepost door Jp053 


Welkom bij Occasionwedstrijd #533: Ford weet wat u beweegt




Sinds vorige week ben ik de trotse (mede-)eigenaar van een Ford. Het is mijn eerste, een Fiesta Mk5 1.4 16v Ghia. Een mooie gelegenheid het merk met een enorme historie en een grote hoeveelheid verschillende modellen uit te lichten.
Zoals het een Ford betaamt stuurt de Fiesta meer dan prima en is een allemansvriend. De Fiesta is niet het enige model in de portfolio van Ford, keuze genoeg! We gaan opzoek naar de perfecte Ford voor jou.

Opdracht:
We gaan op zoek naar een Ford. Moeilijker kan ik het niet makengrinning smiley.

Criteria:
- Budget: € 100.000,-. Vreemde valuta graag even omrekenen. Geen veilingen.
- Bouwjaar: 1915 t/m 2015
- Mag wereldwijd te koop staan
- Geen camper of busjes.
- Auto verkeert in een apk-waardige conditie, dus streetlegal!

Vaste spelregels:
- Link naar de advertentie en prijsindicatie zijn verplicht.
- Foto's van de geadverteerde auto zijn verplicht, maximaal 5 foto's totaal
- De eerst geplaatste foto van elke in de inzending is de foto voor het 'op een rijtje'.
- Mooi gefotografeerde auto's worden op prijs gesteld.
- Maximaal 1 inzending per persoon, als je toch een betere inzending tegenkomt dan je eerste, pas dan je oorspronkelijke post aan.
- Bij het stemmen mag een geplaatste stem niet meer gewijzigd worden.
- Bij een claim dient een link naar de advertentie en minimaal 1 foto te staan, anders wordt deze als niet ingezonden beschouwd.



Voorgaande wedstrijden:
Occasionwedstrijd 1 t/m 399
400: Het jubileum viertje - Joop053
401: It's in the movie - Joop053
402: The Dutch Dinosaurs - 929V6
403: L - Joop053
404: Het lekkere kontje – JOtter
405: Man man man... - Pink Panther
406: De Vreemdganger - Shooting Brake
407: De afstammeling - 929V6
408: Buy British! - Guus Leferink
409: Zuipen maar! - Pink Panther
410: De Laatste! - smarter
411: Knutselvreugd: Afgezaagd en aangeplakt - Joop053
412: Eenarmige bandiet - cirKel
413: Betaalbare coupé - Paul Z
414: Rechtsgestuurd - Spekky
415: Vent window - Pink Panther
416: Jan Modaal - Escher
417: Kleur bekennen - .Timo
418: 4 Cilinders, 1.8 L motor - rzasa
419: reclame - jp053
420: Bruin/brown/maronne/braun/brun/buraun - Pjötr
421: De opgewarmde auto! - smarter
422: Het reservewiel – Spekky
423: Een Pekelbak - smarter
424: Kwarttarief oldtimer - JP053
425: Take a Break..... of Caravan of Wagon - GvJ
426: Koekblik, racemonster of gebakje - Jp53
427: Het ronde achterlicht - stoterstangen90
428: De Sint komt weer in het land en zoekt passend vervoer- British Racing Green
429: Gracieus een dagje ouder- 929V6
430: Reïncarnatie - Wouter82
431: What's in a name? - Zadelsnuiver
432: Veel gereden, weinig geleden! - singleframegrille
433: De rijdende kerstboom - Bobbeltje
434: Oudejaarslot - j.ko
435: Oud en Nieuw - singleframegrille
436: Bijna perfect maar…. - Paul Z
437: Gewoon zoals vroeger - GvJ
438: 2.0 - 929V6
439: Melania's car- Escher
440: Snel verouderd - 929V6
441: Big diesel- Escher
442: Kleurrijk interieur - DagDromer
443: Net als in de folder - 740estate
444: Lente in Drenthe - singleframegrille
445: The Powerdome - Jp053
446: Heckblende - JOtter
447: Laatste in de lijn - Smarter
448: Geen Grille - Pink Panther
449: Allemaal Brass - GvJ
450: WWDVD - Gewoon Dirk
451: Grensgevalletje - Nico GTR
452: The forever car - Jp053
453: nummer 13 - singleframegrille
454: Rechtop! - 929V6
455: Yummy!- GvJ
456: Retro - Escher
457: Vakantie! - Probenator
458: Chief Executive Officer! - Jp053
459: Targa time! - Niels
460: Andere tijden - smarter
461: Wie het kleine niet eert... - Jp053
462: GT met of zonder - Zadelsnuiver
463: Schakelen met je V8! - Nico GTR
464: Rallyrijden iets voor jou? - Pink Panther
465: Gemerkt- Escher
466: De ideale investering- Wrangler
467: Mini Meeting- Escher
468: Perfecte Symetrie - Pink Panther
469: Auto en partner - Probenator
470: The Carbage Run - rzasa
471: Iconische kleuren: 929V6
472: Cariosa18: Jp053
473: Penoza: Auto-fan
474: Lef: Escher en Jp053
475: Bring back the Bumper: 929V6
476: What's under the hood: GvJ
477: Was getekend: de lineaal: 740estate
478: Hetzelfde of toch niet?: Gewoon Dirk
479: The supercar that couldn’t: Zadelsnuiver
480: De mooiste onder de 100.000 Fl: rzasa
481: Wel 4WD, niet SUV: Probenator
482: K.I.T.T. - smarter
482: GOLD - Pink Panther
483: kleine achterlichten - Jp053
485: Achtervleugels - Zonder Mazda met BMW
486: Klapkoplampen - Nico GTR
487: Trackday use only - Bobbeltje
488: Pick-Up - Meike MR-S
489: Doe maar een 3-serie.. - Probenator
490: Hardlopers zijn doodlopers... - 740estate
491: Bond on budget- Escher
492: Individual of Designo? - Bobbeltje
493: Wereldreis - Bobbeltje
494: De eerste en de laatste - Zadelsnuiver
495: Dahs-to-axle ratio- Escher
496: Not lost in translation - Guus Leferink
497: Het motorkapornament - Zadelsnuiver
498: Achterhaalde Accessoires - Guus Leferink
499: Renault - Jp053
500: De 5 Editie - Total Loss
501: Electrify - Smarter
502: Automuziek: Fahr'n fahr'n auf der Autobahn- De Schaduw
503: Zwarte kunststof bumpers - Guus Leferink
504: His and hers - Pink Panther
505: That's my number - Jp053
506: Welke auto heeft de Outlaw in 'em? - Escher
507: Stamvaders - lybra
508: Greatest hits of the 80's - Jp053
509: Ode aan de zescilinder - Guus Leferink
510: De 3-deurs hatchback - Bobbeltje
511: Matching colors - rzasa
512: rzasa deelt uit - Guus Leferink
513: American Beauty - 929V6
514: Because it's rubbish - zonder Mazda met BMW
515: The Russians are coming?? - 929V6
516: 1978 - Jp053
517: De opvolger, dat had beter gekund! - British Racing Green
518: Sunshine Reggae - .Timo
519: Buiten de lijntjes - Wrangler
520: We go up! - rzasa
521: Guilty Pleasure! - smarter
522: Comfort - Guus Leferink
523: No smoke, no poke - Guus Leferink
524: Groen - 929V6
525: Doppelauspuff - Jp053
526: Drie! - smarter
527 Via de achterdeur - Pink Panther
528: De mooiste! - Guus Leferink
529: Concurrenten - Bobbeltje
530: PEKEL BAK - British Racing Green
531: De mooiste wieldop!? - 929V6
532: How low can you go? - Jp053

Inzenden kan tot woensdag 21 november, 20.00 uur.
Stemmen kan tot vrijdag 23 november, 20.00 uur




Veel succes!



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-11-2018 20:32 door Jp053.
Tja, ik zit wekelijks een uur of 50 tussen de nieuwe en gebruikte Fordjes... Als autoliefhebber denk ik dan al snel aan de Mustang als favoriete Ford aller tijden. Maar dan komen ook al snel de beelden binnen van de rappe aftakeling van het model Mustang begin jaren 70 in de oliecrisis. Binnen 10 jaar letterlijk van Hero to zero. De Braziliaanse Ford divisie had in deze zelfde periode een ontzettend smakelijke Ford Maverick in het assortiment, helemaal de auto die de 70's Mustang eigenlijk had moeten zijn:

1974 Ford Maverick Super Luxo Automático 5.0 V8









R$ 148.900,00 = € 34.833,-



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-11-2018 00:09 door smarter.
Een Ford. Ik vind deze wel mooi:

Ford Bronco

Bouwjaar: 1974; Prijs: € 96 500

Moteur : V8 302ci 2.5 l. Boite automatique. Air conditionné, assistance au freinage, freins à disques, stéréo, Dossier photo et informations complémentaires sur demande









4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-11-2018 18:57 door Spekky.
Veel moeilijker dan ik dacht. Ford heeft dan toch wel veel leuks gemaakt.

Uiteindelijk ga ik voor deze...

Ford Thunderbird


€ 49.500,-

04/1956
224 PK








3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-11-2018 19:45 door Jay DoubleYou.

Wat is de perfecte Ford voor mij? Dan moet het een sportwagen zijn, maar wel een Europese en het liefst 1 met een beetje pit erin en niet te klein. Dan kom ik automatisch uit bij de Capri. Daarvan vind ik het laatste model het mooist met die dubbele koplampen. Met de 160pk uit een 2.8 liter V6 injectiemotor en een gewicht van 1170 kilo zit deze Capri in 8 seconden aan de 100km/h en haalt hij een topsnelheid van 210. Indrukwekkend genoeg voor een auto uit 1982. Verder heeft de auto heerlijke kuipstoelen en kun jer er gewoon met 4 man goed in zitten. Dat de Capri er ook nog eens ontzettend mooi uit ziet is ook mooi meegenomen. Ideale combinatie wat mij betreft.

Ford Capri 2.8 injection





Prijs: € 27.500,00
Kilometerstand: 22.750 km
Bouwjaar: 1982






3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-11-2018 10:55 door Zonder Mazda met BMW.
Ik kan wel weer zo'n bloedmooie Mustang Mach I insturen, maar laat ik eens iets minder voor de hand liggends kiezen. Het ging tenslotte niet om de mooiste Ford, maar om de perfecte voor mij:

2013 Ford Explorer



Ik ben de nodige keren in de USA op vakantie geweest en er zijn een paar auto's die je daar geregeld ziet rondrijden die ik echt ontzettend mooi vind. Een daarvan is m'n huidige Jeep Grand Cherokee, een ander is de Ford Explorer uit dezelfde periode. Misschien omdat 'ie wat trekjes heeft van het moderne Land Rover design, maar ik vind het gewoon een mooie auto, van buiten, maar ook het interieur met hip tellercluster. Sterker nog, ik heb nog heel even overwogen of ik er niet eentje zou importeren i.p.v. m'n Jeep te kopen, maar daar heb ik snel vanaf gezien toen ik zag dat 'ie nog wat groter en zwaarder is dan de Jeep... en dus nog moeilijker in een willekeurig parkeervak past en nog minder betaalbaar is qua MRB. Maar mocht ik ooit nog eens emigreren naar de USA, dan is dit een serieuze kandidaat om op de oprit te komen staan.

Drivetrain: 3.5L V-6 Cyl, AUTOMATIC, 6-SPD
Mileage: 76,251 Miles
Price: $19,981 (=€17.496)









1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-11-2018 12:42 door lybra.
1994 Ford Escort Cosworth
Baanbrekend monster die de Golf GTI en Astra GSI totaal wegreed, met vele rally successen als gevolg.
Dit exemplaar staat in Engeland te koop en is een LHD, dus perfect voor ons continent. Wel een zak geld meenemen, ondertussen doet deze 54000 GBP dus zo’n.60.000€

[www.pistonheads.com]


De iconische taartschep achterop maakte duidelijk onderscheid tov de 1.3 en 1.6jes



Aggrssieve voorzijde met koelsleuven in de motorkap



Bijzonder gewoon interieur voor zo’n monster



Hier gaat t om: 223pk uit een 4 cilinder was state of the art in 1994


En de heerlijke optionele OZ wielen uit die tijd cool smiley



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-11-2018 21:58 door caspervanc.
Ford associeer ik met betaalbare auto’s voor de gewone man. Natuurlijk hebben ze een GT40, de Mustang en de luxere Lincoln lijn, maar groot geworden zijn ze met de model T, de V8 modellen in de jaren 30, de Custom modellen en de Pick-Up’s.

In Europa zijn de Amerikaanse echt grote modellen nooit een succes geweest en daarom bouwde Ford voor onze markt aparte modellen. Met vreemd genoeg zeer lang meerdere modellijnen en namen in hetzelfde segment naast elkaar, zoals de Taunus, Cortina, Zodiac, Granada en Consul.
Waarbij de Consul eigenlijk een zeer vreemde carrière had:

• In de UK van 1951 tot 1956 de Consul EOTA (Mark I), een 1,5l 4-cil.
• In de UK een iets verlengde versie met de naam Zephyr en een 6 cil.
Beide zijn achterwiel aangedreven.

• In Duitsland (DE) werd van 1952 tot 1958 in dezelfde klasse de Ford Taunus P1 12m/15m geproduceerd
• Gefacelift tot 1962 maar nu allemaal met de naam 12m met verschillende motor aanduidingen.
• DE Ford Taunus P2 1957 - 1960, verkocht als Taunus 17m met een andere carrosserie als zowel de 12/15m en de Consul/Zephyr/Zodiac

• UK Ford Consul Mark II van 1956 tot 1962, nu 1.7l 4 cil.
• UK Ford Zephyr Mark II, nu met exacte dezelfde body, maar een 6 cil.
• UK Zowel van de Zephyr MK I als MK II bestond in dezelfde grote ook nog een model onder de naam Zodiac. Extra luxe.

• DE Ford Taunus P3 van 1960 tot 1964, verkocht als 17m

• UK Ford Consul Classic (UK, in export markten Consul 315) van 1961 tot 1963 met een achterruit zoals de Anglia en Citroën Ami.
• UK Ford Consul Capri, van 1961 tot 1964. Heeft niets met de latere Capri van doen, maar is weer een coupéversie van de Consul Classic.

• DE Ford Taunus P4, verkocht als 12M en 12M TS van 1962 tot 1964 met voorwielaandrijving!
• DE Ford Taunus P5, verkocht als 17M en 20M van 1964 tot 1967 met achterwielaandrijving.

• UK Ford Consul Cortina van 1962 tot 1964, zou eigenlijk Consul 225 heten
• UK Ford Cortina 1964-1966, 100% identiek aan de Consul Cortina, enkel andere naam

• DE Ford Taunus P6 van 1966 tot 1970, als 12 en 15M opvolger van de P4, ook voorwielaandrijving
• DE Ford Taunus P7 van 1967 tot 1968, als 17 en 20M met achterwielaandrijving en evt. 6 cyl.
• DE Ford Taunus P7b van 1968 tot 1971, zeer snel gerestyled en als 17, 20 en 26m verkocht.

• Ford Consul 1972-1975, dit waren minder luxe varianten van de Granada, maar wel verkrijgbaar met nagenoeg alle motorvarianten t/m de 3.0 V6.

Deze Consul Cortina is een echte Engelse, maar wel met een Amerikaans tintje.

Ford Consul Cortina 1500 Super - 1963 - £ 12.950











Hier te koop



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-11-2018 13:41 door Pink Panther.
2015 Ford Mustang GT
[www.cargurus.com]
$ 28.755 / € 25.180



Een Ford wedstrijd, dan mag de Mustang niet ontbreken natuurlijk. Ik laat de meer obscure en klassieke versies wel over aan andere deelnemers, ikzelf word het meest gelukkig van het nieuwste model en dan in de meest populaire uitvoering; de GT.



Voor modeljaar 2015 lanceerde Ford de 6e generatie Mustang en eindelijk, na 50 jaar en 5 generaties staat er weer een auto die net zo mooi is als het origineel uit '65.



Qua uitvoeringen kun je het met de Mustang eigenlijk zo bont maken als je maar wilt. Van een relatief zuinige en pittige 2.3 EcoBoost tot een vuurspuwende, 774 pk sterke Hennessey Supercharged HPE750. Mijn favoriet blijft toch de GT met zijn 435 pk sterke 5.0 "Coyote" V8; de auto zoals Ford 'm volgens mij bedoelt heeft.



Dit exemplaar is voorzien van het optionele zwart lederen Recaro interieur en is gespoten in de prachtige kleur "Guard Metallic", een donker-groen dat sterk doet denken aan de immers populaire '68 Mustang fastback uit de film "Bullitt".





2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-11-2018 14:19 door Zadelsnuiver.
Na de meerdere keren gefacelifte Escort uit de jaren 90, wat mij betreft geen succesvolle, komt Ford met de Focus. Stukken gewaagder dan de concurrentie en een schoot in de roos. Voor mij het mooiste praktische massaproduct van Ford, Focus Mk1 5-drs.

Ford Focus Mk1 1.6 16v Ghia 1999


In Ghia-uitvoering, die hoort bij Fordsmiling smiley.











Prijs € 1.495,--



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-11-2018 10:29 door Jp053.
Ik ga voor iets obscuurs van de overkant van de plas:

2000 Ford Escort ZX2 S/R






Hier te koop voor 7.500$ (6568€).
Ford, niet echt mijn merk, hoewel een rode Escort uit 1994 mijn eerste auto was.

Zo'n eerste serie Fiesta vind ik dan wel weer erg leuk. Zeker in deze S uitvoering!

Ford Fiesta 1100 S

[www.appreciating-classics.com]











A one previous owner, Mk1 Ford Fiesta 1100S with just 15,665 miles from new.
This car has been dry stored since 1985, (still has a 1985 tax disc) and is in excellent condition throughout.

One previous owner
First owner for 33 years!!
15,665 miles from new
Immaculate interior
All rubbers are like new
Very rare colour
Still has original build stickers
Lovely history
Spotless boot floor
Unused Jack
Original dealer stickers
Gearbox, switches, ignition barrel are all incredibly ‘tight’ like new
Still has original black paint on running gear
All original brake lines are like new
Underside bolts (for running gear etc) all still look as new
All engine hoses like new

£ 14.495,- = € 16.288,-
1981
Ik heb niet zo heel veel met Ford, hoewel mijn ouders vroeger wel diverse Fords hebben gehad, 3 x een Taunus, een Capri en een Escort. Ik heb geprobeerd een van deze modellen in dezelfde kleur en uitvoering te vinden als die we vroeger hadden maar tot noch toe zonder succes. Daarom net als Timo iets obscuurs van de overkant van de plas:

=-1]FORD ASPIRE 3DR HB 1997











Een 3 deurs bolhoedje dus!smiling smiley Prijs: $1295 €1134



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-11-2018 16:59 door SVF.
Gefeliciteerd met de Fiësta dan smileys with beer

Ford, ook niet mijn merk. De Taunus 1600 GXL Coupé mag wél op de dam.

Ford Taunus 1600 GXL Coupé












1974
€ 14.000
Die Taunus coupé had ik ook gezien en heb nog getwijfeld. Mijn ouders hadden vroeger een 4 deurs sedan GXL in dezelfde kleurstelling. De 70-GE-70 met gastank
Quote
SVF
Die Taunus coupé had ik ook gezien en heb nog getwijfeld. Mijn ouders hadden vroeger een 4 deurs sedan GXL in dezelfde kleurstelling. De 70-GE-70 met gastank

Leuk, ik heb de 38-GE-44 gehad, een 1600 XL in ook dezelfde kleurstelling.smiling smiley
We schrijven 1982 wanneer Ford de wereld der katten schokt. Weg zijn die fijne, warme maar vooral vlakke motorkappen van de Taunussen en Cortina's, waarop het zo lekker zonnen is! Nu heeft het personeel ineens zo'n rond geval, de Sierra noemen ze hem zelf. Even niet opletten en je glibbert er zo vanaf.





Dit exemplaar, te koop voor €4.500, is een 2.0i S, de snelste 'gewone' viercilinder (Cosworth dus niet meegerekend). Deze uitvoering is slechts drie jaar leverbaar geweest en is tegenwoordig redelijk zeldzaam te noemen.
Waarom zend ik een Sierra in? Omdat Ford bij mij (bouwjaar jaren '90) bekend staat als het merk van de fris ogende en, naar verluidt, lekker rijdende gewone auto. In mijn ogen was de Sierra daarvan de eerste.



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-11-2018 18:58 door afentoe.
Ford, mischien niet de meest hartverwarmende autofabrikant, maar ik zie mooie inzendingenthumbs up. Alles goedgekeurd.
Ik ben heel blij met mijn Focus, maar als ik aan de andere kant van de oceaan woonde, had ik een andere Ford gereden:
Ford Flex

Een onwijs gaaf model, in de typische Ford styling van een jaar of tien terug.
edit: van het eerste exemplaar bleken de foto's onscherp, daarom een ander - mooier - exemplaar: dit facelift neusje straalt ook nét wat meer kracht uit.
Dit exemplaar komt uit 2013 en is volgens mij Full Options, ik mis er weinig aan. Er staat 7-zitter in de advertentie, maar zo te zien is dit een zeszits uitvoering, alle passagiers zitten er zeer ruim bij en er is ook nog ruimte voor bagage!
Kilometerstand is 93dkm en de vraagprijs is 17.998 CAD, oftewel €12.000.









5 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-11-2018 22:28 door Barri.
Quote
Pink Panther
@barri > foute link
Dank! Aangepast! thumbs up
De ideale Ford voor mij... lastige vraag! Paar criteria: automaat, niet te klein, liefst een beetje obscuur, niet al te prijzig en een mooie kleur. Dan kom ik op het volgende uit:

Ford Fairmont Ghia

Bouwjaar: niet vermeld, ergens tussen 1989-1991
165.008 km
$5,500 = €3.525
Te koop in Goodna, Queensland, Australië











Ford Escort MK1



€38.500

This is my personal project of a Escort which I made from scratch and finished in 2016.

All the parts I used in the preparation were new, it has a body shell really strong and well cared. It is prepared for a very powerful engine, although I have chosen a well prepared and reliable option, the 2.0 Pinto (165hp), due to my short rally experience.

As for other important features, it has roll-bar T45, front AP racing brakes, webber 45, aluminium radiator and a nice type 9 gearbox worked with quick shift, Quaife limited-slip differential, watts system, tower system in the back suspension, uniball joint, fourlinks, strut-brace-bar, gearbox tunnel, central aluminum tank, complete stainless steel exhaust and many other cool stuff.



Met het merk Ford heb ik wel een goede band, zelf natuurlijk een Probe gehad en ook met Mondeo's en zelfs met een S-Max goede ervaringen. Daarnaast associeer ik Ford ook met een auto voor de gewone man (vooral in bijvoorbeeld Engeland), al ga ik deze week voor een hele dikke Amerikaan. Gewoon omdat ik deze erg kan waarderen.

Dit lijkt mij als hobby auto helemaal geweldig, ik fantaseer stiekem al over een retourtje Zuid-Frankrijk om daar lekker over de boulevard te flaneren.

1977 Ford LTD II

Bouwjaar: 1977
Prijs: € 18.950,-











Link naar advertentie



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-11-2018 21:57 door Probenator.
Ik ga voor dit prachtige stukje erfgoed:

Ford Taunus 12M P4 Coupé 1966 (klik!)

De eerste Ford met voorwielaandrijving, die in de jaren 60 een geduchte concurrent was voor de Kever en de Kadett maar als klassieker nooit een grote populariteit heeft genoten. Er waren twee- en vierdeurs sedans, een combi (Turnier), een bestelwagen en een coupé leverbaar, waarvan die laatste uiteraard het meest gezocht is. Onder de kap vinden we de 1,5 liter V4-motor die later zijn weg vond naar de SAAB 96. Dit origineel in Nederland geleverde exemplaar uit 1966 heeft de tand des tijds zeer goed doorstaan.







€ 11.950,-
Dat kan er toch maar een zijn ...

1917 Ford Model T Roadster



$13,998 = EUR 12.223,-
BRON

Location: Volo, Illinois, 60073
Stock #: C22240
VIN #: 1664117
Transmission: Manual
Condition: Excellent
Exterior: Black
Interior: Black





Seller’s Description:
Ford for 1917 had a ''maintenance free'' body, gone was the brass radiator and other brass components that needed to be shined and polished. It looked like an all new car - new crowned curved fenders, new hood, new radiator shell fit on same body. The model T arguably the icon of inventions of the last century as the Iphone is of this century thus far. This car enjoyed a total and complete frame off restoration est. 10 years - that was recently refreshed. Engine detailed to new, body buffed and waxed. Clad in mirror finish black paint with like new leatherette seat and top with new Ford floor mat. Runs and drives good - oh what fun! Youtube video available upon request. Call our classic car division at 815-385-8408 for video and/or vehicle information.



Voor mij is de meest iconische Ford tot op heden, de Ford Crown Victoria (P71 of wel Police Interceptor)

Laatste body-on-frame van Ford, tot 2011 gemaakt in Ontaria, Canada. Einde van een tijdperk. Heerlijke pusbar voorop en gaan!

Vraag prijs is 11.995 USD

[f:0&vxp=mtr" target="_blank" rel="nofollow">www.ebay.com]



Op onverklaarbare wijze nog steeds één van mijn bereikbare droomauto's:

2004 Ford Thunderbird

[www.autotrader.com]











$ 27.900
Woensdag 21 november, OER:


smarter - Ford Maverick Luxo Automatico 5.0 V8 1974




Spekky - Ford Bronco Sport 1977




Jay DoubleYou - Ford Thunderbird 1956




Zonder Mazda met BMW - Ford Capri 2.8 Injection 1982




lybra - Ford Explorer 2013




caspervanc - Ford Escort Cosworth 1994




Pink Panther - Ford Consul Cortina 1500 Super 1963




Zadelsnuiver - Ford Mustang GT 2015




Jp053- Ford Focus Mk1 1.6 16v Ghia 1999




.Timo - Ford Escort ZX2 S/R 2000




rzasa - Ford Fiesta 1100 S 1981




SVF - Ford Aspire 3dr HB 1997




740estate - Ford Taunus 1600 GXL Coupé 1974




afentoe - Ford Sierra 2.0i S 1986




Barri - Ford Flex 2013




Niels. - Ford Fairmont Ghia 1989-1991




British Racing Green - Ford Escort Mk1




Probenator - Ford LTD II 1977




929V6 - Ford Taunus 12M P4 Coupé 1966




Guus Leferink - Ford Model T Roadster 1917




Wrangler - Ford Falcon Mad Max 1976




-Quatrelle- - Ford Crown Victoria 2009




Escher - Ford Thunderbird 2004




Stemmen kan tot vrijdag 23 november 20.00!
*dubbel post*



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-11-2018 20:37 door Jp053.
1. caspervanc - Ford Escort Cosworth 1994
2. Zonder Mazda met BMW - Ford Capri 2.8 Injection 1982
3. British Racing Green - Ford Escort Mk1
1. caspervanc - Ford Escort Cosworth
2. Zonder Mazda met BMW - Ford Capri
3. -Quatrelle- - Ford Crown Victoria 2009
1. 740estate - Ford Taunus 1600 GXL Coupé 1974
2. rzasa - Ford Fiesta 1100 S 1981
3. Zonder Mazda met BMW - Ford Capri 2.8 Injection 1982
1. Spekky - Ford Bronco Sport 1977
2. 740estate - Ford Taunus 1600 GXL Coupé 1974
3. caspervanc - Ford Escort Cosworth 1994
1. .Timo - Ford Escort ZX2 S/R 2000
2. Zonder Mazda met BMW - Ford Capri 2.8 Injection 1982
3. rzasa - Ford Fiesta 1100 S 1981
1. Probenator - Ford LTD* 1977
2. 740estate - Ford Taunus 1600 GXL Coupé 1974
3. afentoe - Ford Sierra 2.0i S 1986

* De LTD II is een ander, wat minder groot model dat in de plaats kwam van de Torino.
1. British Racing Green - Ford Escort Mk1

2.Wrangler - Ford Falcon Mad Max

3. Escher - Ford Thunderbird
1. British Racing Green - Ford Escort Mk1
2. rzasa - Ford Fiesta 1100 S 1981
3. Zonder Mazda met BMW - Ford Capri 2.8 Injection 1982
1 - afentoe - Ford Sierra 2.0i S 1986
2 - rzasa - Ford Fiesta 1100 S 1981
3 - Jp053- Ford Focus Mk1 1.6 16v Ghia 1999
1 rzasa - Ford Fiesta 1100 S 1981
2 afentoe - Ford Sierra 2.0i S 1986
3 Guus Leferink - Ford Model T Roadster 1917
1. caspervanc - Ford Escort Cosworth 1994
2. Quatrelle- - Ford Crown Victoria 2009
3. Zadelsnuiver - Ford Mustang GT 2015
1e Zonder Mazda met BMW - Ford Capri 2.8 Injection 1982
2e caspervanc - Ford Escort Cosworth 1994
3e Barri - Ford Flex 2013
1 740estate - Ford Taunus 1600 GXL Coupé 1974
2 caspervanc - Ford Escort Cosworth 1994
3 Barri - Ford Flex 2013
Mocht ik mijn eerste wedsreijd winnen, dan kan ik morgenavond helaas geen nieuwe openen, ik ben pas laat thuis.... Het wordt dan zaterdagochtend smiling smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-11-2018 09:21 door caspervanc.
1. smarter - Ford Maverick Luxo Automatico 5.0 V8 1974
2. afentoe - Ford Sierra 2.0i S 1986
3. caspervanc - Ford Escort Cosworth 1994
Honderd jaar aan prachtige Fords, en er mogen er maar drie punten krijgen… Het is een moeilijke deze week.
1e plaats: Guus Leferink – Ford Model T omdat dit de stamvader van de moderne auto is. Wetend dat ik zelf koos voor een tamelijk vooruitstrevend model zou het van de zotte zijn om deze niet bovenaan te zetten.
2e plaats: -Quatrelle- – Ford Crown Victoria omdat dit voor mijn generatie de meest stereotype Amerikaanse Ford van allemaal is.
3e plaats: Lybra – Ford Explorer omdat een goed uitziende moderne SUV tamelijk zeldzaam is, al is dat in Amerika wat minder dan hier.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close