Fotowedstrijd november 2018: In het bos! - Adinsx gefeliciteerd!

Gepost door Gewoon Dirk 
Welkom bij de fotowedstrijd van de maand november, het thema deze maand is:
In het bos!

De blaadjes vallen weer van de bomen, tijd om die mooie herfstkleuren op te zoeken en er een leuke foto van te schieten. Uiteraard is het de bedoeling dat de auto minimaal een flinke bijrol speelt op de foto maar verder laat ik iedereen vrij om het in te vullen hoe hij wilt.

Mocht je nou geen compleet bos tot je beschikking in je (directe) omgeving dan kan een strook bomen op een plantsoen ook al genoeg zijn, zolang de foto maar overtuigt in het tonen van iets wat op een bos lijkt. Deze foto is bijvoorbeeld midden in een woonwijk genomen:

Qua niveau wil ik graag benadrukken dat je écht geen professional hoeft te zijn en je ook geen dure camera hoeft te gebruiken. Soms komen de beste foto's ook gewoon uit je mobieltje. En heb je de vorige fotowedstrijd-topics wel bezocht en eventueel zelfs je stem uitgebracht: zet dan ditmaal het laatste stapje en lever zelf ook een foto aan!

Een paar basisregels:
- Maximale breedte: 800 pixels
- 1 inzending per deelnemer, maak je later een mooiere foto, pas dan je oorspronkelijke inzending aan.
- De foto moet gemaakt zijn in de maand dat de wedstrijd actief is (tussen 1 november 2018 0:00 uur en 23 november 2018 20:00 uur) én gemaakt zijn door de inzender.
- Elke vorm van nabewerking is toegestaan.
- De winnaar opent een nieuwe wedstrijd.

Voorgaande wedstrijden:
- Februari 2017: 'de auto' - Winnaar: Twix!
- Maart 2017: 'de auto in een ander perspectief' - Winnaar: j.ko!
- April 2017: 'In het zonnetje' - Winnaar: Brrrruno!
- Mei 2017: 'Vrouw en auto' - Winnaar: Pjötr!
- Juni 2017: 'Mijn mooiste autofoto' - Winnaar: Niels.!
- Juli 2017: 'De rijdende auto' - Winnaar: Wrangler!
- Augustus 2017: 'De zon' - Winnaar: Gewoon Dirk!
- September 2017: 'Auto en industrie' - Winnaar: Zadelsnuiver!
- Oktober 2017: 'Auto en profil' - Winnaar: smarter!
- November 2017: 'Nattigheid' - Winnaar: superformer!
- December 2017: 'Vorst en auto' - Winnaar: rasa!
- Januari 2018: 'Zwart-wit' - Winnaar: Elco!
- Februari 2018: 'De auto vanbinnen' - Winnaar D' oh!
- Maart 2018: 'De auto en kunstlicht' - Winnaar Gewoon Dirk!
- April 2018: 'De Miniatuur' - Winnaar: D' oh!
- Mei 2018: 'De Nieuwe, Oude Foto' - Winnaar: smarter!
- Juni 2018: 'De detailfoto' - Winnaar: D' oh!
- Juli 2018: 'Het verkeer' - Winnaar: 929V6
- Augustus 2018: 'Kunst in beeld' - Winnaar: rzasa
- September 2018: 'De auto in zijn habitat'- Winnaar: Superformer
-Oktober 2018: 'Dier en Auto' - Winnaars: D'oh en Gewoon Dirk

Inzenden kan tot vrijdag 23 november 20.00 uur
Stemmen kan tot vrijdag 30 november 20.00 uur

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-12-2018 06:05 door Gewoon Dirk.
Zoals gezegd was ik niet 100% tevreden over mijn vorige inzending, dus in het donker nog maar een poging gewaagd smiling smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-11-2018 23:33 door Zadelsnuiver.
Ook al zit de "berrrrrr" al weer een hele tijd in de maand, november kent nog genoeg mooie dagen om met je cabrio naar het bos parkje om de hoek te rijden.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-11-2018 12:25 door afentoe.
Mooie wedstrijd weer, iets eenvoudiger te arrangeren dan de vorige!

Ik werd op deze mooie dag het bos in gestuurd met een Jeep Renegade. Dit is mijn deelname:

Jeep Renegade 2019 by Elco van der Meer, on Flickr

edit: in betere kwaliteit met opklik naar groter.

4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-11-2018 16:00 door Elco.
In plaats van de auto op zijn mooist, midden in het bos, hier mijn 'werkpaard' met verschillende wieldoppen. Daar moet ik nog steeds iets aan doen... spinning smiley sticking its tongue out

Vanavond na het sporten naar de Veluwe (10 minuten verderop) gereden met een idee in mijn hoofd. Dat slaagde niet want de Veluwe mag je niet op na zonsondergang, maar toch hopelijk een lekkere plaat gemaakt. Morgen maar eens uitzoeken en kiezen welke hier te delen als inzending. thumbs up
Toch alvast één er in gooien omdat ik hem geslaagd vind.

Veluwe-by-night
by , on Flickr

Edit: voor de camera lagen ook herfstbladeren, maar die had ik wellicht wat meer kunnen belichten met de 'zaklamp' op mijn telefoon tijdens de sluitertijd. Aan de andere kant, dat leidt ook weer af van waar het om gaat. Herfst in het bos uitgedragen met gevallen bladeren en groen aan de bomen.

Wel tijdens de sluitertijd iets het wiel van de auto verlicht omdat die anders helemaal donker zou blijven.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-11-2018 12:17 door adinsx.
Laat ik zelf vooral niet vergeten mee te doen.

Wat kruipt daar door het hoge gras aan de bosrand? Het is geen Jaguar maar een Saab!
Ik zie weer veel leuke inzendingen, dat wordt lastig kiezen!

Het OER

Zadelsnuiver

afentoe

Elco

D' oh

adinsx

Engineer2

Nico GTR

Gewoon Dirk

Stemmen tot vrijdag 30 november 20.00
1) D'oh - mooi zonnig herfst en duidelijk IN het bos. Een plek waar het toch al meer gaat om werkauto's
2) GewoonDirk - het sluipende roofdier in het bos; wat tegelijkertijd heel tegenstrijdig is met een grijze SAAB
3) adinsx - foto technisch heel erg mooi gedaan
Mijn gemekker per foto.
Zadelsnuiver: geen typisch Scandinavisch bos als ik het zo zie, maar zo recht van voren een mooie compositie. Het groene licht enerzijds en donkerrood anderzijds zijn prima herfstkleuren, maar ik vind het wat surreëel ogen, en het haalt voor mij de focus van het bos af.
Elco: een prachtige foto, zou zo uit de folder kunnen komen en een mooie reflectie is nooit mis. Wanneer je deze foto puur voor deze wedstrijd had genomen had je wellicht wat meer bos en wat minder weg (?) in beeld kunnen brengen.
D’Oh: een fraai en sfeervol plaatje waar weinig op aan te merken valt. Het lijkt, niet denigrerend bedoeld, gewoon een stationwagen die wat van de houtvoorraad aan het halen is. Daarom een prachtig herfstig tafereel. Kritisch punt: dat Instagram-watermerk vind ik niet mooi; en dan druk ik mij nog subtiel uit.
adinsx: wat moet je daar dan weer over te piepen hebben? De keuze om de blaadjes op de voorgrond niet extra te verlichten vind ik een goede; die om het wiel wel te belichten zo mogelijk nog beter. Echt een geweldig en heerlijk mystiek plaatje. Je had hoogstens wat minder zwarte weg in beeld kunnen brengen.
Engineer2: een prachtige omgeving en Toyota die daar mooi in opgaat, fraaie compositie dus! In dit geval had ik overwogen een filter te kiezen waardoor het groen aan de naaldbomen er wat meer uit was gesprongen, die gaan nu mee in de vrij grauwe sfeer van de foto.
Nico: allereerst al indrukwekkend hoe mooi je de lichten van het Pullman in beeld hebt gebracht, mij lukte het niet… Vrij onopvallend mist de foto wat scherpte, dat uit zich voor mijn lekenoog voornamelijk in de achterlichten en de belichting van het kenteken van de Clio. Hoe had deze foto eruit gezien met de achterlichten uit? Ook dan blijft het licht op de achtergrond duidelijk de ‘held’ van de foto.
Dirk: een naturel ogend plaatje waar weinig op aan te merken valt, fraaie compositie en door het schuin staande gras ook een stukje beweging, dat vind ik altijd mooi. Het lijkt alsof je voor de foto op de hurken had gegaan, hoe had de foto eruitgezien als je een iets hogere hoek had gekozen? Dan had je de hoogte van de bomen wellicht meer in beeld gekregen.

Kijkend naar het gemekker (wat ik vanmorgen al schreef) zijn nummers één en twee voor mij gelijk. Uiteindelijk heeft de grootste wauw-factor, die mij het meeste bijblijft, de drie punten gekregen. Kortom, het moeilijke deel:
1e plaats: adinsx
2e plaats: Elco
3e plaats: Dirk

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-11-2018 21:40 door afentoe.
1) Gewoon Dirk - ik houd van de eenvoud van deze foto. De kleuren vind ik wat koel voor deze mooie herfst, maar al met al klopt het beeld voor mij. Mijn #2 volgt op korte afstand.
2) D'oh - Mooi in z'n eenvoud, sfeervol ook. ik heb 't gevoel dat zich hier een verhaal afspeelt en dat houdt m'n aandacht vast. .
3) Adinsx - Heb sterk getwijfeld tussen jouw inzending en die van Engineer2, maar uiteindelijk deed jouw alternatieve benadering 't hem. Hier kijk ik toch net iets langer naar.
Helaas (te) weinig tijd gehad om de barchetta door het bos te jagen... Daarom alleen mijn top 3 voor deze maand:

1) Elco
2) Adinsx
3) D'oh

Wat me opviel: het thema "In het bos" werd door sommigen nogal ruim geïnterpreteerd... een herfstachtig sfeertje in een laantje of parkje om de hoek was voor hen al meer dan ver genoeg. Jammer...
Volgende maand weer 'nieuwe ronde, nieuwe kansen', wat mij betreft!
superformer
Wat me opviel: het thema "In het bos" werd door sommigen nogal ruim geïnterpreteerd... een herfstachtig sfeertje in een laantje of parkje om de hoek was voor hen al meer dan ver genoeg. Jammer...

Ik voel me aangesproken. winking smiley Zonder auto en met stevige verkoudheid blijft het lastig en is het me stomweg de moeite niet waard om op goed geluk 20km te gaan fietsen op zoek naar een LandCruiser in een bos...
afentoe
Mijn gemekker per foto.
Engineer2: een prachtige omgeving en Toyota die daar mooi in opgaat, fraaie compositie dus! In dit geval had ik overwogen een filter te kiezen waardoor het groen aan de naaldbomen er wat meer uit was gesprongen, die gaan nu mee in de vrij grauwe sfeer van de foto.

Goede tip; ik doe zomaar eens mee maar als ik er nog wat van kan opsteken doe ik wel vaker een poging. Thanks.
Dit is trouwens een onbewerkte telefoon foto. Qua compositie doe ik meestal wel mijn best maar is het soms nog wat zoeken.
Fotowedstrijden. Altijd leuk! Komt mijn top 3

1 - Elco
2 - Adinsx
3 - Zadelsnuiver
Tja, als je mee doet moet je ook stemmen hè. Dus hierbij mijn top-3 met bekende namen waar al vaker op gestemd is, uiteraard zonder mezelf winking smiley

1) D'oh
2) Elco
3) Zadelsnuiver

Tja, Nummers 1 en 2 zou ik zo kunnen omwisselen. Beide prachtige kleuren, maar die van D'oh vind ik net wat natuurlijker overkomen. Logisch, want Elco heeft de auto specifiek zo neergezet ook i.v.m. rijtestfoto's. Ik vind hem net wat te statisch, bij D'oh ben ik nieuwsgierig naar wat er nou omheen gebeurd met die geopende achterklep.

Nummer 3 moest een nachtfoto worden wat mij betreft, want dat vind ik qua fotografie toch wel erg leuk om te doen én soms best lastig / tijdrovend om de juiste balans te vinden in diafragma / sluitertijd / lichtbalans, etc. Mijn nachtfoto heeft zeker een uur gekost m.b.t. positioneren (lastig te zien, maar zelfs het GT-logo op het wiel staat recht) en daarna proberen de juiste instelling te vinden tussen sluitertijd, ruis, etc.
Daarom ook niet Nico op 3, de ruis om het achterlicht en straatlantaarn stoort me teveel. Nummer 3 is dus voor Zadelsnuiver thumbs up.
Ik had me voorgenomen om bijtijds te stemmen en ik had me voorgenomen om met uitgebreide feedback te komen. Beide is helaas niet gelukt dus hou ik het bij mijn top 3.

1 - D'oh
2 - adinsx
3 - Engineer2
Ook van mijn kant deze maand geen tijd voor uitgebreide feedback per foto, dus voor nu alleen even de punten. Mocht er iemand op m'n feedback zitten te wachten, stuur dan een pm thumbs up

1. Elco
2. Gewoon Dirk
3. D'oh
Nog een paar minuten en het is erg spannend, gaat er nog iemand stemmen?
En we hebben een uitslag met niet een maar twee winnaars!

Gefeliciteerd D'oh en Adinsx!

De volledige uitslag:

1: D'oh en Adinsx - 19 punten
3: Elco - 16 punten
4: Gewoon Dirk - 8 punten
5: Zadelsnuiver en Engineer2 - 2 punten
7: Afentoe en Nico GTR - 0 punten

Ik stel voor dat Adinsx en D'oh samen uitvechten wie de volgende contest mag hosten.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-12-2018 06:04 door Gewoon Dirk.
Tel ik verkeerd of tel ik 20 voor D’oh en 21 voor mij?
adinsx
Tel ik verkeerd of tel ik 20 voor D’oh en 21 voor mij?

Ik denk het laatste, even snel nageteld en je lijkt gelijk te hebben.
Mijn excuses, in dat geval hebben we wél een winnaar! Adinsx gefeliciteerd! nogmaals de eindscore!

En we hebben een uitslag en een winnaar!

Gefeliciteerd Adinsx!

De volledige uitslag:

1: Adinsx - 21 punten
2: D'oh - 20 punten
3: Elco - 19 punten
4: Gewoon Dirk - 8 punten
5: Zadelsnuiver en Engineer2 - 2 punten
7: Afentoe en Nico GTR - 0 punten

Ik ben benieuwd naar de nieuwe contest!
superformer

Even mijn 2 cent over deze opmerking. Ik had expres hierover al een opmerking geplaatst in de openingspost dat je je vooral niet tegen moet laten houden door de afwezigheid van een echt bos, zelfs met een voorbeeld van een foto gemaakt in een woonwijk erbij. Dit om in ieder geval meer inzendingen te krijgen dan vorige maand en om mensen al niet bij voorbaat te ontmoedigen. Of die foto's dan bos genoeg zijn bepaalt het stemmende publiek. Overigens had ik keuze uit een paar foto's waarvan eentje echt in het bos genomen en de andere langs een drukke weg op een industriegebied. Zie hier de locatie van mijn inzending. winking smiley
Tja, Dirk... lezen is ook een vak. Mijn excuses voor het niet goed lezen van de openingspost grinning smiley

Gewoon Dirk
Of die foto's dan bos genoeg zijn bepaalt het stemmende publiek.

Ik verander daarom niets aan mijn stem. smileys with beer
Adinsx, gefeliciteerd!
Dank allen. Leuk dat ik eens gewonnen heb met wellicht de alternatieve aanpak, want tjonge wat spetteren de foto's van Elco en D'oh van het scherm.
Het was wel close trouwens. smiling smiley
Ik ga morgen (vandaag Sinterklaasweekend) eens goed nadenken over een onderwerp welke nog niet is geweest en, net als in het bos / herfst, goed te doen is voor iedereen.
adinsx
Logisch, want Elco heeft de auto specifiek zo neergezet ook i.v.m. rijtestfoto's. Ik vind hem net wat te statisch, bij D'oh ben ik nieuwsgierig naar wat er nou omheen gebeurd met die geopende achterklep.

Reclamecampagne zelfs, daarvoor doet 'ie precies wat 'ie moet doen winking smiley

Ben benieuwd naar de december-wedstrijd!
Gefeliciteerd Adinsx! Ben benieuwd naar de nieuwe wedstrijd smiling smiley
Ik hoop vanavond het nieuwe onderwerp bekend te maken in een nieuw topic. Was even goed nadenken over een onderwerp wat nog niet is geweest, maar ook bij mij past. Als je dan toch een nieuw onderwerp mag starten, mag het ook wel aanhaken bij mijn werk/hobby waarin auto's en ... centraal staan.

Nog even geduld dus winking smileyEdit: Toch maar vast uitgewerkt, tikfouten herstel ik vanavond: [www.autoweek.nl]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-12-2018 14:42 door adinsx.
Ai, sh*t, ik was helemaal vergeten om te stemmen voor de wedstrijd. Ik heb het erg druk op werk gehad (en ik heb het nog steeds druk de komende weken). Kan ik postuum misschien nog even mijn top 3-plaatsen?

1. adinsx
2. Elco
3. afentoe

Dit was oprecht mijn top 3 geweest, ik heb geen idee of daarvoor nog de puntentelling aangepast kan worden? Excuus voor de zeer late reactie...
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close