Politie stopt Tesla Model 3

Gepost door Volt 
Dat Tesla niet altijd door iedereen begrepen wordt is bekend, ook de politie moet nog even wennen. Waar eerder al een Tesla Model S rijder gecontroleerd moest worden omdat deze kinderen in de kofferbak zou ver- of ontvoeren, het ging om een zevenzitter met zitjes in de kofferbak, was het nu een Tesla Model 3 rijder die aan de kant moest vanwege een computer op zijn dashboard:

Video: Politie stopt Tesla Model 3
Quote
Volt
Dat Tesla niet altijd door iedereen begrepen wordt is bekend, ook de politie moet nog even wennen. Waar eerder al een Tesla Model S rijder gecontroleerd moest worden omdat deze kinderen in de kofferbak zou ver- of ontvoeren, het ging om een zevenzitter met zitjes in de kofferbak, was het nu een Tesla Model 3 rijder die aan de kant moest vanwege een computer op zijn dashboard:

Video: Politie stopt Tesla Model 3

Ik denk dat het niet de bedoeling is daar om aan je touchscreen te zitten al rijdend. Ik moet met een auto uit 2003 al elke keer een disclaimer door als ik wegrijd om uberhaupt m'n kaartje te kunnen bekijken en wat te pielen aan m'n touchscreen. En ik moet zeggen, het leid mij ook af al rijdend; geklooi op navi en andere functies. Ik vind het ook een foute boel dat er in moderne auto's zoveel functies zitten waar op een schermpje mee geklooid kan/moet worden tijdens het rijden.

Kortom; boe voor Tesla voor die grote onveilige smartphone in je dash, en wellicht goed gezien door agent dat meneertje aan het pielen was op z'n schermpje in plaats van op te letten op de weg.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-10-2018 20:04 door DeAlleenstaandeVandaal.
Ja dat gezeik heb je altijd met die nieuwe auto's.
Net zoals dat je met een nieuwe auto ook maximaal ruim over de 200 km kan rijden. Slaat helemaal nergens op. Waar ga je dat gebruiken. In Nederland mag je helemaal nergens 200 km rijden.
Die mogelijkheid zou eigenlijk gewoon meteen ongedaan gemaakt moeten worden. dus zeg maar... nieuwe auto's zouden begrenst moeten worden met maximaal 130. Is prima zat.
En wat ik ook vervelend vind is dat nieuwe auto's zo snel op kunnen trekken. Meestal sneller dan de wat oudere (tweedehands) auto's.

Het zou zinvoller zijn om eens wat meer beveiligingsstem in de nieuwere automodellen te bouwen. Dat lijkt mij een stuk zinvoller als je het mij vraagt.
Quote
Volt
Dat Tesla niet altijd door iedereen begrepen wordt is bekend, ook de politie moet nog even wennen. Waar eerder al een Tesla Model S rijder gecontroleerd moest worden omdat deze kinderen in de kofferbak zou ver- of ontvoeren, het ging om een zevenzitter met zitjes in de kofferbak, was het nu een Tesla Model 3 rijder die aan de kant moest vanwege een computer op zijn dashboard:

Video: Politie stopt Tesla Model 3

Waarom moet de politie wennen? Met het scherm kl#ten is met het scherm kl#ten. Je bent nog steeds verantwoordelijk als bestuurder:

[nos.nl]

Die schermen leiden gewoon enorm af. Ik kan m'n verwarming nog gewoon instellen zonder te kijken, pas geleden in een Tesla X meegereden met de hoofdsteun tussen m'n schouderbladen omdat ik het ding niet in het menu kon terugvinden om deze omhoog te zetten. Schermen kunnen er best leuk uitzien, ze zijn gewoon niet intuïtief. Vroeger werd er veel blind gesmst achter het stuur. Niet goed te praten, maar met een fysiek toetsenbord kon dat wel zonder de ogen van de weg te houden. Een smartphone eist altijd de aandacht op, je kunt niets zonder naar het scherm te kijken.
Quote
Jaap Andersom
...
En wat ik ook vervelend vind is dat nieuwe auto's zo snel op kunnen trekken. Meestal sneller dan de wat oudere (tweedehands) auto's. ...

Daarom vind ik weer dat al die oude auto;s gewoon de shredder in moeten met hun vieze oude motoren grinning smiley
Quote
Gullwing
Daarom vind ik weer dat al die oude auto;s gewoon de shredder in moeten met hun vieze oude motoren grinning smiley
Wat jij vind is niet relevant. Bovendien kan niet iedereen zich een nieuwe auto veroorloven. Fijn voor jou dat jij veel geld hebt maar dat geld niet voor iedereen zo.
Daaag.
Quote
Jaap Andersom
Ja dat gezeik heb je altijd met die nieuwe auto's.
Net zoals dat je met een nieuwe auto ook maximaal ruim over de 200 km kan rijden. Slaat helemaal nergens op. Waar ga je dat gebruiken. In Nederland mag je helemaal nergens 200 km rijden.
Die mogelijkheid zou eigenlijk gewoon meteen ongedaan gemaakt moeten worden. dus zeg maar... nieuwe auto's zouden begrenst moeten worden met maximaal 130. Is prima zat.
En wat ik ook vervelend vind is dat nieuwe auto's zo snel op kunnen trekken. Meestal sneller dan de wat oudere (tweedehands) auto's.

Het zou zinvoller zijn om eens wat meer beveiligingsstem in de nieuwere automodellen te bouwen. Dat lijkt mij een stuk zinvoller als je het mij vraagt.

Wat een onzin zeg... Oude auto's kunnen ook snel zijn. Alsof sportauto's alleen nieuw kunnen zijn...
Ga één grens over en je kunt onbegrensd doorrijden. En wie zegt dat je altijd de maximumsnelheid van je auto moet rijden?

Je klinkt als een zuur en jaloers persoon. Omdat jij geen normale nieuwe auto kunt hebben mag niemand dat? Bah...
Quote
Foie Gras
Wat een onzin zeg... Oude auto's kunnen ook snel zijn. Alsof sportauto's alleen nieuw kunnen zijn...
Ga één grens over en je kunt onbegrensd doorrijden. En wie zegt dat je altijd de maximumsnelheid van je auto moet rijden?

Je klinkt als een zuur en jaloers persoon. Omdat jij geen normale nieuwe auto kunt hebben mag niemand dat? Bah...

Ik had het over het type normale personenauto. Geen raceauto? Leer lezen.

We zijn nu in Nederland dus heb ik even niks te maken met andere landen. Ik had het over de maximumsnelheid in Nederland.

En ik heb ook niet gezegd dat altijd de maximumsnelheid gereden moet worden met het type auto die je hebt. Leg mij geen woorden in de mond.
En ook een hoop waardeoordelen van jou.....ik ga hier niet eens meer op in.
Daaag.
Quote
s velthuis
Quote
Volt
Dat Tesla niet altijd door iedereen begrepen wordt is bekend, ook de politie moet nog even wennen. Waar eerder al een Tesla Model S rijder gecontroleerd moest worden omdat deze kinderen in de kofferbak zou ver- of ontvoeren, het ging om een zevenzitter met zitjes in de kofferbak, was het nu een Tesla Model 3 rijder die aan de kant moest vanwege een computer op zijn dashboard:

Video: Politie stopt Tesla Model 3

Waarom moet de politie wennen? Met het scherm kl#ten is met het scherm kl#ten. Je bent nog steeds verantwoordelijk als bestuurder:

[nos.nl]

Die schermen leiden gewoon enorm af. Ik kan m'n verwarming nog gewoon instellen zonder te kijken, pas geleden in een Tesla X meegereden met de hoofdsteun tussen m'n schouderbladen omdat ik het ding niet in het menu kon terugvinden om deze omhoog te zetten. Schermen kunnen er best leuk uitzien, ze zijn gewoon niet intuïtief. Vroeger werd er veel blind gesmst achter het stuur. Niet goed te praten, maar met een fysiek toetsenbord kon dat wel zonder de ogen van de weg te houden. Een smartphone eist altijd de aandacht op, je kunt niets zonder naar het scherm te kijken.

Mooi verwoord! Idd, een smartphone bedienen mag niet tijdens het rijden, maar een enorm touchscreen om je auto op de weg te houden zou wel mogen. Minder verwende automobilisten en meer een intuitieve bediening, dan los je al een hoop weer op.
Quote
- Quatrelle -

Mooi verwoord! Idd, een smartphone bedienen mag niet tijdens het rijden, maar een enorm touchscreen om je auto op de weg te houden zou wel mogen. Minder verwende automobilisten en meer een intuitieve bediening, dan los je al een hoop weer op.

Maar de maatschappij vraagt en krijgt juist het tegenovergestelde. Probleem is dat we in een overgangsfase zitten. Nog een paar jaar, dan kan het stuur uit de auto en hoef je je inderdaad niet meer met het rijden te bemoeien. Dan heeft de politie geen reden meer om je te stoppen. En hebben we nog meer tijd gekregen om op onze schermpjes te kijken en kunnen we weer een paar vaardigheden van ons lijstje wegstrepen.
Quote
Jaap Andersom
Net zoals dat je met een nieuwe auto ook maximaal ruim over de 200 km kan rijden. En wat ik ook vervelend vind is dat nieuwe auto's zo snel op kunnen trekken. Meestal sneller dan de wat oudere (tweedehands) auto's.

Wat een onzin, er zijn nog zoveel nieuwe auto's die dat niet halen en ook niet snel kunnen optrekken. Er zijn ook genoeg oudere auto's die snel kunnen optrekken en een hoge topsnelheid hebben.
Quote
Jaap Andersom
Ja dat gezeik heb je altijd met die nieuwe auto's.
Net zoals dat je met een nieuwe auto ook maximaal ruim over de 200 km kan rijden. Slaat helemaal nergens op. Waar ga je dat gebruiken. In Nederland mag je helemaal nergens 200 km rijden.
Die mogelijkheid zou eigenlijk gewoon meteen ongedaan gemaakt moeten worden. dus zeg maar... nieuwe auto's zouden begrenst moeten worden met maximaal 130. Is prima zat.
En wat ik ook vervelend vind is dat nieuwe auto's zo snel op kunnen trekken. Meestal sneller dan de wat oudere (tweedehands) auto's.

Het zou zinvoller zijn om eens wat meer beveiligingsstem in de nieuwere automodellen te bouwen. Dat lijkt mij een stuk zinvoller als je het mij vraagt.

Ik hoop dat je heel hard loopt te trollen want ik kan je reactie echt niet serieus nemen. Begrenzen op 130? Optreksnelheid begrenzen? Ik weet niet eens waar te beginnen met uitleggen waarom dit geen goede plannen zijn. Als je wilt dat de overheid alles zo streng controleert/reguleert kan je beter in een land met totalitair regime gaan wonen, veel plezier!
Quote
s velthuis
Ik kan m'n verwarming nog gewoon instellen zonder te kijken, pas geleden in een Tesla X meegereden met de hoofdsteun tussen m'n schouderbladen omdat ik het ding niet in het menu kon terugvinden om deze omhoog te zetten.
Bij de Model X kun je verwarming instellen met de knoppen op het stuur en de hoofdsteun verstel je met een knop op de stoel.
Dus als voorbeeld om je stelling te onderbouwen kleun je hier vreselijk mis. Weet je zeker dat je in een Tesla zat?
Quote
Phaedrus
Quote
s velthuis
Ik kan m'n verwarming nog gewoon instellen zonder te kijken, pas geleden in een Tesla X meegereden met de hoofdsteun tussen m'n schouderbladen omdat ik het ding niet in het menu kon terugvinden om deze omhoog te zetten.
Bij de Model X kun je verwarming instellen met de knoppen op het stuur en de hoofdsteun verstel je met een knop op de stoel.
Dus als voorbeeld om je stelling te onderbouwen kleun je hier vreselijk mis. Weet je zeker dat je in een Tesla zat?

Yep, in een X. Als bijrijder heb ik geen knop op de stoel ontdekt en blijf ik van het stuur af.
Quote
Gewoon Dirk
Quote
Jaap Andersom
Ja dat gezeik heb je altijd met die nieuwe auto's.
Net zoals dat je met een nieuwe auto ook maximaal ruim over de 200 km kan rijden. Slaat helemaal nergens op. Waar ga je dat gebruiken. In Nederland mag je helemaal nergens 200 km rijden.
Die mogelijkheid zou eigenlijk gewoon meteen ongedaan gemaakt moeten worden. dus zeg maar... nieuwe auto's zouden begrenst moeten worden met maximaal 130. Is prima zat.
En wat ik ook vervelend vind is dat nieuwe auto's zo snel op kunnen trekken. Meestal sneller dan de wat oudere (tweedehands) auto's.

Het zou zinvoller zijn om eens wat meer beveiligingsstem in de nieuwere automodellen te bouwen. Dat lijkt mij een stuk zinvoller als je het mij vraagt.

Ik hoop dat je heel hard loopt te trollen want ik kan je reactie echt niet serieus nemen. Begrenzen op 130? Optreksnelheid begrenzen? Ik weet niet eens waar te beginnen met uitleggen waarom dit geen goede plannen zijn. Als je wilt dat de overheid alles zo streng controleert/reguleert kan je beter in een land met totalitair regime gaan wonen, veel plezier!

Ik stel een rijbaanassistent voor voor Jaap, namelijk een die voorkomt dat hij links in de weg rijdt. smiling smiley
Quote
Vin_cent
Wat een onzin, er zijn nog zoveel nieuwe auto's die dat niet halen en ook niet snel kunnen optrekken. Er zijn ook genoeg oudere auto's die snel kunnen optrekken en een hoge topsnelheid hebben.

Oke prima wat jij wil.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-10-2018 17:41 door Jaap Andersom.
Quote
Gewoon Dirk
Ik hoop dat je heel hard loopt te trollen want ik kan je reactie echt niet serieus nemen. Begrenzen op 130? Optreksnelheid begrenzen? Ik weet niet eens waar te beginnen met uitleggen waarom dit geen goede plannen zijn. Als je wilt dat de overheid alles zo streng controleert/reguleert kan je beter in een land met totalitair regime gaan wonen, veel plezier!

Zie ik er uit alsof ik aan het trollen ben. 130 is toch hard genoeg? Waarom zou het nog harder moeten? In Nederland is de maximumsnelheid 130 op de snelweg. Dus in Nederland mag-je-niet-harder. Is dat duidelijk?
Dat een auto snel optrekt is verder niet zo'n probleem vind ik. Maar een maximum van 130 zou ik eigenlijk wel terecht vinden.
De overheid mag inderdaad zeer streng controleren op mannetjes (zoals jij) die het niet zo nauw nemen met de verkeersregels.

En freaking boeiend verder of jij mijn reactie wel of niet serieus neemt. who cares. Denk je dat ik daar van wakker lig of zo?



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-10-2018 17:30 door Jaap Andersom.
Quote
adinsx
Ik stel een rijbaanassistent voor voor Jaap, namelijk een die voorkomt dat hij links in de weg rijdt. smiling smiley

Ik rij altijd rechts. Tenzij ik moet voorsorteren. Maar ja....dat is een noodzakelijk kwaad. Daar kan ik ook niks aan doen verder.
Quote
Jaap Andersom
Quote
Vin_cent
Wat een onzin, er zijn nog zoveel nieuwe auto's die dat niet halen en ook niet snel kunnen optrekken. Er zijn ook genoeg oudere auto's die snel kunnen optrekken en een hoge topsnelheid hebben.

Niet waar.

Je hebt het over normale personen auto's toch?
Volgens mij valt een Ford Sierra mk2 2.0i GT behoorlijk in die categorie, een D-segmentertje

Er zijn behoorlijk wat moderne personen-gebakjes die ik er zonder er wat voor te doen uit trek en dan heb ik inderdaad niet eens een (echt) snelle uitvoering

En de top ligt op 192km/u op de GPS, er zijn genoeg moderne personen-gebakkjes die dat niet halensmiling smiley
Quote
Lycan Capri
Je hebt het over normale personen auto's toch?
Volgens mij valt een Ford Sierra mk2 2.0i GT behoorlijk in die categorie, een D-segmentertje

Er zijn behoorlijk wat moderne personen-gebakjes die ik er zonder er wat voor te doen uit trek en dan heb ik inderdaad niet eens een (echt) snelle uitvoering

En de top ligt op 192km/u op de GPS, er zijn genoeg moderne personen-gebakkjes die dat niet halensmiling smiley

Ja ik had het inderdaad over de normale personen auto.
Ik heb zelf zowel in oudere auto's als in hele nieuwe auto's gereden en het viel mij gewoon duidelijk op dat ik veel makkelijker op kon trekken met een nieuwe auto. En wat mij ook opviel is dat de nieuwere auto's veel gevoeligere remmen hebben (dat laatste vind ik dus wel heel goed big smile smiley)
Maar weetje....ik heb natuurlijk ook weer niet in alle type auto's gereden en ik geloof ook zeker dat er ook oudere auto's tussen zitten die lekker rap kunnen optrekken. Maar in het algemeen vind ik wel dat nieuwe auto's gewoon betere rij prestatie's leveren.
Zo gek is dat toch niet? sad smiley
Quote
Jaap Andersom
Quote
Gewoon Dirk
Ik hoop dat je heel hard loopt te trollen want ik kan je reactie echt niet serieus nemen. Begrenzen op 130? Optreksnelheid begrenzen? Ik weet niet eens waar te beginnen met uitleggen waarom dit geen goede plannen zijn. Als je wilt dat de overheid alles zo streng controleert/reguleert kan je beter in een land met totalitair regime gaan wonen, veel plezier!

Zie ik er uit alsof ik aan het trollen ben. 130 is toch hard genoeg? Waarom zou het nog harder moeten? In Nederland is de maximumsnelheid 130 op de snelweg. Dus in Nederland mag-je-niet-harder. Is dat duidelijk?
Dat een auto snel optrekt is verder niet zo'n probleem vind ik. Maar een maximum van 130 zou ik eigenlijk wel terecht vinden.
De overheid mag inderdaad zeer streng controleren op mannetjes (zoals jij) die het niet zo nauw nemen met de verkeersregels.

En freaking boeiend verder of jij mijn reactie wel of niet serieus neemt. who cares. Denk je dat ik daar van wakker lig of zo?

Ik weet niet hoe je er uit ziet, voor wat ik weet zie je er inderdaad uit als een trol.winking smiley Nergens zeg ik dat het harder moet, maar ik vind het nogal bekrompen om te stellen dat de auto niet harder zou moeten kunnen rijden. Want wie gaat er dan controleren of een privaat geïmporteerde auto uit Duitsland alsnog begrensd gaat worden? Of waarom zou ik op vakantie naar het buitenland (waar wellicht een hogere maximum snelheid geldt) beperkt moeten worden door onze overheid? Om nog maar te zwijgen over de mogelijkheden om, geheel legaal, met je eigen auto een rondje over het circuit te doen. Daarnaast is een begrensde topsnelheid geen garantie dat iedereen zich netjes aan de geldende maximumsnelheid houdt. Immers kan je met je begrensde auto nog altijd met 100 km/u door een woonwijk knallen, wat overigens pertinent niet betekent dat ik dat goedkeur.

Waaruit maak jij overigens op dat ik het niet zo nauw neem met de verkeersregels? Naar mijn weten heb ik dat nergens zo gemeld en dat is ook zeker niet hoe ik ben dus bedankt voor deze foutieve aanname.eye rolling smiley

Wat betreft je laatste opmerking, als je daar niet (figuurlijk) wakker van zou liggen dan zou je je in mijn ogen ook niet zo hard op de kast laten jagen. Alleen al de manier waarop je die laatste zin opgesteld hebt is voor mij voldoende om je frustratie te proeven, slaap lekker! big smile smiley
Quote
s velthuis
Quote
Volt
Dat Tesla niet altijd door iedereen begrepen wordt is bekend, ook de politie moet nog even wennen. Waar eerder al een Tesla Model S rijder gecontroleerd moest worden omdat deze kinderen in de kofferbak zou ver- of ontvoeren, het ging om een zevenzitter met zitjes in de kofferbak, was het nu een Tesla Model 3 rijder die aan de kant moest vanwege een computer op zijn dashboard:

Video: Politie stopt Tesla Model 3

Waarom moet de politie wennen? Met het scherm kl#ten is met het scherm kl#ten.

De aanklacht was niet dat de bestuurder met zijn scherm zat te kl#ten maar dat de agent dacht dat er een computer op het dashboard was gemonteerd, dit mag niet. Maar dit bleek dus niet het geval bij de Tesla Model 3. Grappig genoeg zijn er wel auto's met een computer gemonteerd op het dashboard, namelijk sommige politiewagens hebben dit (vandaar misschien het misverstand).
Quote
Gewoon Dirk
Ik weet niet hoe je er uit ziet, voor wat ik weet zie je er inderdaad uit als een trol.winking smiley Nergens zeg ik dat het harder moet, maar ik vind het nogal bekrompen om te stellen dat de auto niet harder zou moeten kunnen rijden. Want wie gaat er dan controleren of een privaat geïmporteerde auto uit Duitsland alsnog begrensd gaat worden? Of waarom zou ik op vakantie naar het buitenland (waar wellicht een hogere maximum snelheid geldt) beperkt moeten worden door onze overheid? Om nog maar te zwijgen over de mogelijkheden om, geheel legaal, met je eigen auto een rondje over het circuit te doen. Daarnaast is een begrensde topsnelheid geen garantie dat iedereen zich netjes aan de geldende maximumsnelheid houdt. Immers kan je met je begrensde auto nog altijd met 100 km/u door een woonwijk knallen, wat overigens pertinent niet betekent dat ik dat goedkeur.

Waaruit maak jij overigens op dat ik het niet zo nauw neem met de verkeersregels? Naar mijn weten heb ik dat nergens zo gemeld en dat is ook zeker niet hoe ik ben dus bedankt voor deze foutieve aanname.eye rolling smiley

Wat betreft je laatste opmerking, als je daar niet (figuurlijk) wakker van zou liggen dan zou je je in mijn ogen ook niet zo hard op de kast laten jagen. Alleen al de manier waarop je die laatste zin opgesteld hebt is voor mij voldoende om je frustratie te proeven, slaap lekker! big smile smiley

Sorry maar mag ik even hartelijk lachen nu. Hahaha Silly you. thumbs up
Uh ja....het klopt dat je met een begrensde auto inderdaad nog steeds op andere plaatsen (zoals binnen bebouwde kom) te hard kan rijden. Slim opgemerkt hoor! Heel slim.
Eigenlijk moet er gewoon een ATB systeem op iedere auto. Dan is het te hard rijden meteen verleden tijd. Zal een hoop ellende schelen.
En er zijn zoveel automobilisten die zich niet aan de verkeersregels houden....ik ben onderhand te tel krijt geraakt. Eigenlijk gewoon te triest voor woorden. Dus ja...dat is voor mij wel een stukje frustratie inderdaad. Want ik heb vaak last van vervelende aso-autorijders als ik zelf aan het rijden ben.
Slaap lekker.
Ik vind de agent een beetje dom.

Verder valt me op dat het interieur van die Tesla er nogal simpeltjes en goedkoop uitziet.
Quote
voiture
Ik vind de agent een beetje dom.

Verder valt me op dat het interieur van die Tesla er nogal simpeltjes en goedkoop uitziet.

Toe maar. Jij hebt een Ferrari of zo?
Nee hoor. Hoezo?
Maar in mijn auto, die volgens mij ongeveer de helft kost van zo'n Tesla, is bijvoorbeeld het leer veel netter en strakker aangebracht.
Quote
Volt

De aanklacht was niet dat de bestuurder met zijn scherm zat te kl#ten maar dat de agent dacht dat er een computer op het dashboard was gemonteerd, dit mag niet. Maar dit bleek dus niet het geval bij de Tesla Model 3. Grappig genoeg zijn er wel auto's met een computer gemonteerd op het dashboard, namelijk sommige politiewagens hebben dit (vandaar misschien het misverstand).

Maar waarom is een computer op het dashboard verboden en een scherm niet? Het vaste scherm van Mercedes is ook meer dan eens voor tablet uitgemaakt. De huidige Iphone is krachtiger dan mijn laptop... Kortom: waar liggen de grenzen?
Quote
voiture
Nee hoor. Hoezo?
Maar in mijn auto, die volgens mij ongeveer de helft kost van zo'n Tesla, is bijvoorbeeld het leer veel netter en strakker aangebracht.

Toe maar.
Quote
Jaap Andersom
Ja dat gezeik heb je altijd met die nieuwe auto's.
Net zoals dat je met een nieuwe auto ook maximaal ruim over de 200 km kan rijden. Slaat helemaal nergens op. Waar ga je dat gebruiken. In Nederland mag je helemaal nergens 200 km rijden.
Die mogelijkheid zou eigenlijk gewoon meteen ongedaan gemaakt moeten worden. dus zeg maar... nieuwe auto's zouden begrenst moeten worden met maximaal 130. Is prima zat.
En wat ik ook vervelend vind is dat nieuwe auto's zo snel op kunnen trekken. Meestal sneller dan de wat oudere (tweedehands) auto's.

Het zou zinvoller zijn om eens wat meer beveiligingsstem in de nieuwere automodellen te bouwen. Dat lijkt mij een stuk zinvoller als je het mij vraagt.

Dan zou Limburg voor iedereen boven de Rijn onbereikbaar zijn.....en andersom. Zelfde voor delen van Zeeland.
Quote
Gullwing
Quote
Jaap Andersom
...
En wat ik ook vervelend vind is dat nieuwe auto's zo snel op kunnen trekken. Meestal sneller dan de wat oudere (tweedehands) auto's. ...

Daarom vind ik weer dat al die oude auto;s gewoon de shredder in moeten met hun vieze oude motoren grinning smiley

Kom het eens proberen bij mijn Space Star. Kijken wie er wint.
Quote
Boppie
Dan zou Limburg voor iedereen boven de Rijn onbereikbaar zijn.....en andersom. Zelfde voor delen van Zeeland.

Uh...hoe bedoel je dat precies?
Ik ben heel blij dat mijn auto gewoon ouderwetse draaiknoppen heeft. Kan ik op de tast bedienen, geen gedoe met schermen en menu's en weet-ik-wat. Snap dat er iets van gezegd wordt als je op zo'n giga-tablet loopt te prutsen onderweg.

Quote
Boppie
Quote
Jaap Andersom
Ja dat gezeik heb je altijd met die nieuwe auto's.
Net zoals dat je met een nieuwe auto ook maximaal ruim over de 200 km kan rijden. Slaat helemaal nergens op. Waar ga je dat gebruiken. In Nederland mag je helemaal nergens 200 km rijden.
Die mogelijkheid zou eigenlijk gewoon meteen ongedaan gemaakt moeten worden. dus zeg maar... nieuwe auto's zouden begrenst moeten worden met maximaal 130. Is prima zat.
En wat ik ook vervelend vind is dat nieuwe auto's zo snel op kunnen trekken. Meestal sneller dan de wat oudere (tweedehands) auto's.

Het zou zinvoller zijn om eens wat meer beveiligingsstem in de nieuwere automodellen te bouwen. Dat lijkt mij een stuk zinvoller als je het mij vraagt.

Dan zou Limburg voor iedereen boven de Rijn onbereikbaar zijn.....en andersom. Zelfde voor delen van Zeeland.
grinning smileygrinning smiley
Quote
.Timo
Ik ben heel blij dat mijn auto gewoon ouderwetse draaiknoppen heeft. Kan ik op de tast bedienen, geen gedoe met schermen en menu's en weet-ik-wat. Snap dat er iets van gezegd wordt als je op zo'n giga-tablet loopt te prutsen onderweg.

Nou ik ook hoor. Wat dat betreft ben ik ook blij met mijn eigen tweedehands auto.
En dat gepruts vind ik ook belachelijk. Tijdens het auto rijden hoor je gewoon alle aandacht bij het verkeer te hebben. Niet bij een soort tablet geval.
Quote
Boppie
Quote
Jaap Andersom
Ja dat gezeik heb je altijd met die nieuwe auto's.
Net zoals dat je met een nieuwe auto ook maximaal ruim over de 200 km kan rijden. Slaat helemaal nergens op. Waar ga je dat gebruiken. In Nederland mag je helemaal nergens 200 km rijden.
Die mogelijkheid zou eigenlijk gewoon meteen ongedaan gemaakt moeten worden. dus zeg maar... nieuwe auto's zouden begrenst moeten worden met maximaal 130. Is prima zat.
En wat ik ook vervelend vind is dat nieuwe auto's zo snel op kunnen trekken. Meestal sneller dan de wat oudere (tweedehands) auto's.

Het zou zinvoller zijn om eens wat meer beveiligingsstem in de nieuwere automodellen te bouwen. Dat lijkt mij een stuk zinvoller als je het mij vraagt.

Dan zou Limburg voor iedereen boven de Rijn onbereikbaar zijn.....en andersom. Zelfde voor delen van Zeeland.

Gelukkig kan mijn auto wel 1000 km rijden! eye popping smiley
Quote
s velthuis
Quote
Volt

De aanklacht was niet dat de bestuurder met zijn scherm zat te kl#ten maar dat de agent dacht dat er een computer op het dashboard was gemonteerd, dit mag niet. Maar dit bleek dus niet het geval bij de Tesla Model 3. Grappig genoeg zijn er wel auto's met een computer gemonteerd op het dashboard, namelijk sommige politiewagens hebben dit (vandaar misschien het misverstand).

Maar waarom is een computer op het dashboard verboden en een scherm niet? Het vaste scherm van Mercedes is ook meer dan eens voor tablet uitgemaakt. De huidige Iphone is krachtiger dan mijn laptop... Kortom: waar liggen de grenzen?

Op een computer kun je allerlei dingen doen die niets met autorijden te maken hebben en dat is niet de bedoeling als je achter het stuur zit. Daarom vraagt de agent nog of je met het scherm in de Tesla Model 3 ook computer "dingen" kunt doen, dit is niet het geval het is alleen voor de bediening van de auto.
Quote
Volt
Quote
s velthuis
Quote
Volt

De aanklacht was niet dat de bestuurder met zijn scherm zat te kl#ten maar dat de agent dacht dat er een computer op het dashboard was gemonteerd, dit mag niet. Maar dit bleek dus niet het geval bij de Tesla Model 3. Grappig genoeg zijn er wel auto's met een computer gemonteerd op het dashboard, namelijk sommige politiewagens hebben dit (vandaar misschien het misverstand).

Maar waarom is een computer op het dashboard verboden en een scherm niet? Het vaste scherm van Mercedes is ook meer dan eens voor tablet uitgemaakt. De huidige Iphone is krachtiger dan mijn laptop... Kortom: waar liggen de grenzen?

Op een computer kun je allerlei dingen doen die niets met autorijden te maken hebben en dat is niet de bedoeling als je achter het stuur zit. Daarom vraagt de agent nog of je met het scherm in de Tesla Model 3 ook computer "dingen" kunt doen, dit is niet het geval het is alleen voor de bediening van de auto.

Is navigatie bedienen ook bediening van de auto? Screenmirroring? De achterbank neerklappen vanaf het dash? Diezelfde achterbank neerklappen vanaf de app? Dat loopt inmiddels allemaal zo door elkaar heen dat het een zinloze vraag is van de agent. Niet voor niets staat in het nieuwe wetsvoorstel niet meer het begrip "mobiele telefoon" maar "vasthouden van mobiele elektronische apparaten". Onderscheid maken heeft geen zin meer. Een ipod wel, een iphone niet? Een tomtom wel, tomtom op de android niet? Niet uit te leggen, niet te controleren. schermen in auto's volledig verbieden, of je er niet druk om maken. Een tussenweg is er niet.
Quote
s velthuis
Quote
Volt
Quote
s velthuis
Quote
Volt

De aanklacht was niet dat de bestuurder met zijn scherm zat te kl#ten maar dat de agent dacht dat er een computer op het dashboard was gemonteerd, dit mag niet. Maar dit bleek dus niet het geval bij de Tesla Model 3. Grappig genoeg zijn er wel auto's met een computer gemonteerd op het dashboard, namelijk sommige politiewagens hebben dit (vandaar misschien het misverstand).

Maar waarom is een computer op het dashboard verboden en een scherm niet? Het vaste scherm van Mercedes is ook meer dan eens voor tablet uitgemaakt. De huidige Iphone is krachtiger dan mijn laptop... Kortom: waar liggen de grenzen?

Op een computer kun je allerlei dingen doen die niets met autorijden te maken hebben en dat is niet de bedoeling als je achter het stuur zit. Daarom vraagt de agent nog of je met het scherm in de Tesla Model 3 ook computer "dingen" kunt doen, dit is niet het geval het is alleen voor de bediening van de auto.

Is navigatie bedienen ook bediening van de auto? Screenmirroring? De achterbank neerklappen vanaf het dash? Diezelfde achterbank neerklappen vanaf de app? Dat loopt inmiddels allemaal zo door elkaar heen dat het een zinloze vraag is van de agent. Niet voor niets staat in het nieuwe wetsvoorstel niet meer het begrip "mobiele telefoon" maar "vasthouden van mobiele elektronische apparaten". Onderscheid maken heeft geen zin meer. Een ipod wel, een iphone niet? Een tomtom wel, tomtom op de android niet? Niet uit te leggen, niet te controleren. schermen in auto's volledig verbieden, of je er niet druk om maken. Een tussenweg is er niet.

Een vibrator is ook een mobiel electrisch apparaat.
Quote
Boppie
Een vibrator is ook een mobiel electrisch apparaat.

Een Tesla ook.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close