Occasionwedstrijd #523: No smoke, no poke - Guus Leferink is winnaar!

Gepost door Probenator 


Welkom bij Occasionwedstrijd #523: No smoke, no poke




De dieselauto is altijd vrij populair geweest bij de kilometervreters. Dat is nu zo (al ligt de dieselmotor nu wel onder vuur) en dat was 20-30 jaar geleden zo. In mijn directe omgeving wordt en werd er veel diesel gereden, vroeger waren dat Passats, Audi 80's, Golf I & II's, Peugeot 405's enz. Maar als ik vandaag de dag een Audi 80 of Passat tegenkom zijn dat eigenlijk nooit diesels, laat staan de exclusievere merken/modellen.

Dit is uiteraard logisch te verklaren doordat een diesel vaak veel kilometers op de klok heeft en daardoor sneller naar de export of sloop gaat.

Wij gaan deze week op zoek naar een goed bewaard gebleven diesel.

Opdracht:
Deze week zoeken we een dieselauto die gebouwd is tussen 1950 en 1996.

Criteria:
- Mag overal te koop staan.
- Bouwjaar 1950 t/m 1996
- Brandstof: Diesel
- Budget: onbeperkt
- Auto verkeert in een apk-waardige conditie

Vaste spelregels:
- Link naar de advertentie en prijsindicatie zijn verplicht.
- Foto's van de geadverteerde auto zijn verplicht, maximaal 5 foto's per model.
- De eerst geplaatste foto van elke in de inzending is de foto voor het 'op een rijtje'.
- Mooi gefotografeerde auto's worden op prijs gesteld.
- Maximaal 1 inzending per persoon, als je toch een betere inzending tegenkomt dan je eerste, pas dan je oorspronkelijke post aan.
- Bij het stemmen mag een geplaatste stem niet meer gewijzigd worden.
- Bij een claim dient een link naar de advertentie en minimaal 1 foto te staan, anders wordt deze als niet ingezonden beschouwd.



Voorgaande wedstrijden:
Occasionwedstrijd 1 t/m 399
400: Het jubileum viertje - Joop053
401: It's in the movie - Joop053
402: The Dutch Dinosaurs - 929V6
403: L - Joop053
404: Het lekkere kontje – JOtter
405: Man man man... - Pink Panther
406: De Vreemdganger - Shooting Brake
407: De afstammeling - 929V6
408: Buy British! - Guus Leferink
409: Zuipen maar! - Pink Panther
410: De Laatste! - smarter
411: Knutselvreugd: Afgezaagd en aangeplakt - Joop053
412: Eenarmige bandiet - cirKel
413: Betaalbare coupé - Paul Z
414: Rechtsgestuurd - Spekky
415: Vent window - Pink Panther
416: Jan Modaal - Escher
417: Kleur bekennen - .Timo
418: 4 Cilinders, 1.8 L motor - rzasa
419: reclame - jp053
420: Bruin/brown/maronne/braun/brun/buraun - Pjötr
421: De opgewarmde auto! - smarter
422: Het reservewiel – Spekky
423: Een Pekelbak - smarter
424: Kwarttarief oldtimer - JP053
425: Take a Break..... of Caravan of Wagon - GvJ
426: Koekblik, racemonster of gebakje - Jp53
427: Het ronde achterlicht - stoterstangen90
428: De Sint komt weer in het land en zoekt passend vervoer- British Racing Green
429: Gracieus een dagje ouder- 929V6
430: Reïncarnatie - Wouter82
431: What's in a name? - Zadelsnuiver
432: Veel gereden, weinig geleden! - singleframegrille
433: De rijdende kerstboom - Bobbeltje
434: Oudejaarslot - j.ko
435: Oud en Nieuw - singleframegrille
436: Bijna perfect maar…. - Paul Z
437: Gewoon zoals vroeger - GvJ
438: 2.0 - 929V6
439: Melania's car- Escher
440: Snel verouderd - 929V6
441: Big diesel- Escher
442: Kleurrijk interieur - DagDromer
443: Net als in de folder - 740estate
444: Lente in Drenthe - singleframegrille
445: The Powerdome - Jp053
446: Heckblende - JOtter
447: Laatste in de lijn - Smarter
448: Geen Grille - Pink Panther
449: Allemaal Brass - GvJ
450: WWDVD - Gewoon Dirk
451: Grensgevalletje - Nico GTR
452: The forever car - Jp053
453: nummer 13 - singleframegrille
454: Rechtop! - 929V6
455: Yummy!- GvJ
456: Retro - Escher
457: Vakantie! - Probenator
458: Chief Executive Officer! - Jp053
459: Targa time! - Niels
460: Andere tijden - smarter
461: Wie het kleine niet eert... - Jp053
462: GT met of zonder - Zadelsnuiver
463: Schakelen met je V8! - Nico GTR
464: Rallyrijden iets voor jou? - Pink Panther
465: Gemerkt- Escher
466: De ideale investering- Wrangler
467: Mini Meeting- Escher
468: Perfecte Symetrie - Pink Panther
469: Auto en partner - Probenator
470: The Carbage Run - rzasa
471: Iconische kleuren: 929V6
472: Cariosa18: Jp053
473: Penoza: Auto-fan
474: Lef: Escher en Jp053
475: Bring back the Bumper: 929V6
476: What's under the hood: GvJ
477: Was getekend: de lineaal: 740estate
478: Hetzelfde of toch niet?: Gewoon Dirk
479: The supercar that couldn’t: Zadelsnuiver
480: De mooiste onder de 100.000 Fl: rzasa
481: Wel 4WD, niet SUV: Probenator
482: K.I.T.T. - smarter
482: GOLD - Pink Panther
483: kleine achterlichten - Jp053
485: Achtervleugels - Zonder Mazda met BMW
486: Klapkoplampen - Nico GTR
487: Trackday use only - Bobbeltje
488: Pick-Up - Meike MR-S
489: Doe maar een 3-serie.. - Probenator
490: Hardlopers zijn doodlopers... - 740estate
491: Bond on budget- Escher
492: Individual of Designo? - Bobbeltje
493: Wereldreis - Bobbeltje
494: De eerste en de laatste - Zadelsnuiver
495: Dahs-to-axle ratio- Escher
496: Not lost in translation - Guus Leferink
497: Het motorkapornament - Zadelsnuiver
498: Achterhaalde Accessoires - Guus Leferink
499: Renault - Jp053
500: De 5 Editie - Total Loss
501: Electrify - Smarter
502: Automuziek: Fahr'n fahr'n auf der Autobahn- De Schaduw
503: Zwarte kunststof bumpers - Guus Leferink
504: His and hers - Pink Panther
505: That's my number - Jp053
506: Welke auto heeft de Outlaw in 'em? - Escher
507: Stamvaders - lybra
508: Greatest hits of the 80's - Jp053
509: Ode aan de zescilinder - Guus Leferink
510: De 3-deurs hatchback - Bobbeltje
511: Matching colors - rzasa
512: rzasa deelt uit - Guus Leferink
513: American Beauty - 929V6
514: Because it's rubbish - zonder Mazda met BMW
515: The Russians are coming?? - 929V6
516: 1978 - Jp053
517: De opvolger, dat had beter gekund! - British Racing Green
518: Sunshine Reggae - .Timo
519: Buiten de lijntjes - Wrangler
520: We go up! - rzasa
521: Guilty Pleasure! - smarter
522: Comfort - Guus Leferink

Inzenden kan tot woensdag 12 september, 20.00 uur.
Stemmen kan tot vrijdag 14 september, 20.00 uur.

Veel succes!




2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-09-2018 20:05 door Probenator.
Tja, met 54 hijgende pony's en een top van amper 140 km/h is de Cuore Sportivo hier ver te zoeken:

Alfa Romeo Giulia Nuova Super Diesel 1977 (klik!)







€ 22.000,-
Ja, de Charade met de driecilinder 993cc 37 pk natuurlijk!

Daihatsu Charade 1.0 Diesel


De Charade, niet de eerste auto waar je aan denkt bij aanschaf van een diesel. En bijna niemand die hem niet na jaren vermoeid inlevert. Gelukkig bestaan nog een paar exemplaren.











Daar is de driecilinder brompot diesel, met een originele en gedocumenteerde loop van 129.000km.
De prijs van deze rode trage stamper is € 1090,00.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-09-2018 18:52 door Jp053.
Veel gekker dan dit kan ik het niet bedenken: een 1984 Lincoln Mark VII met af fabriek een 2.4 liter BMW 6-in-lijn turbodiesel onder de kap. Slechts 114pk en ca. 400 stuks geproduceerd voordat ze erachter kwamen dat het wellicht toch niet zo'n heel goed plan was.

1984 Lincoln Mark VII Turbodiesel











1984 Lincoln Mark VII (Turbo Diesel). Rare 1984 Lincoln Mark VII Turbo Diesel. 69300 miles 2443ccm (149 cu in) BMW M21 turbo charged in line 6 diesel 4 speed automatic ZF transmission replaced at 62000. New Starter Air Recharged Rust Proofed Always Garaged Excellent Condition Originally manufactured in the fall of 1983 for Ford executives this Lincoln was acquired in March 1984 with 17000 miles on it from a Lincoln dealership.

Price: $10,500 = € 9.090,-



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-09-2018 00:03 door smarter.
Citroën Visa 17 RD

[leadercarlevante.com]











Heerlijke Visa, met slechts 27.000 kilometer op de teller! De motor en aandrijving kwamen uit die andere succesvolle kleine Diesel, de 205.

1986
27.000 km
€ 3900,-



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-09-2018 07:49 door rzasa.
Mijn inzending is uit de tijd dat Citroen nog eigenwijs was en zich niet stoorde aan wat de wereld dacht. Voor het bedienen van de auto en het aflezen van het i strumentenpaneel had je dan ook een heel dik instructieboek nodig. Anders kwam je er simpelweg niet uit met de satellietbediening en de draaiende meters. Samen met de op de gekste plekken neergezette overige bedieningsknoppen is de auto echt uniek in mijn ogen.
En dat dan ook nog een met een heerlijk smeuige 2,5 liter turbodiesel in het vooronder. Ik heb het natuurlijk over de:

Citroen CX 25 TRD





Prijs € 9.950
Bouwjaar juni 1985
Kilometerstand 86.731 km
Brandstof Diesel
Transmissie Handgeschakeld
APK Bij aflevering
Motorvermogen 70 kW (95 pk)

Overige opties & accessoires: 5-versnellingen, achterruitverwarming, achter spoiler, armsteun achter, elektrische ramen voor, incl boekjes, niveauregeling, radio voorbereiding, toerenteller, turbodrukmeter, zeer mooie en technisch goed onderhouden auto
Prachtige en heerlijk rijdende Citroen CX 25 TRD Turbo voorzien van een zeer net lederen interieur.
Wielbasis: 285 cm
Onderhoudsboekjes: Aanwezig






1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-09-2018 09:45 door Zonder Mazda met BMW.
Ook ik ga deze week winkelen in Frankrijk:

1995 Citroën XM 2.1 Turbo D12

In 23 jaar heeft deze Franse schone slechts 53.000km afgelegd en de tand des tijds buitengewoon goed doorstaan.







Hier te vinden voor 11.950€.
Voor een Alfa uit begin jaren '80 ziet deze er nog opvallend goed en roestvrij uit, en van binnen ook nog weinig gebruikssporen!

Alfa Romeo Alfetta 2.0 Turbo Diesel



€ 8.000,-
122.000 km
07/1982
60 kW / 82 PK Diesel







'84 Nissan Laurel 2.8d
89.900 Kr / 12.500 €
[www.bilbasen.dk]



Diesels stonden vroeger voornamelijk bekend om hun betrouwbaarheid. Minder snel en lang niet zo verfijnd als hun equivalenten op benzine maar wel ontzettend duurzaam. Niet voor niets dus dat het Taxigilde al sinds jaar en dag deze brandstof prefereert. In het grootste gedeelte van Europa denken we dan al snel aan Mercedes-Benz, maar in de Noordelijke landen was de Nissan Laurel vaak het werkpaard naar keuze. Groot, comfortabel en niet kapot te krijgen, deze Nissans hebben hun sporen ruimschoots verdiend. Dit exemplaar is het lot van zijn vele broeders echter bespaard, en met slechts 42.000 km op de teller waarschijnlijk de best bewaarde Laurel diesel op de wereld.







Audi 80 1.6D 1985 14.000 km













Dank google translate smileys with beer

Audi 80 B2 met een 1,6-liter dieselmotor die maar liefst 54 pk haalt. Een uitzonderlijk exemplaar op Europese schaal vanwege de perfecte staat van bewaring van het museum. Ondanks de passage van 33 jaar sinds het verlaten van de fabriek, heeft de auto geen tekenen van gebruik of tijd. Sinds het nieuws heeft hij slechts 14.000 kilometer gereisd, waaronder 400 verslagen door ons net na de aankoop. Het voertuig ontworpen voor veeleisende klanten zal een prachtige decoratie zijn van elke autoverzameling.

Interessant is dat hij nog steeds fabrieksbanden uit de Uniroyal Rallye uit 1985 heeft. Ze zijn zelfs niet gekraakt vanwege stopzetting in ideale omstandigheden.

De lak is natuurlijk nog steeds op elke centimeter van de fabriekslichaam. Verrassend genoeg heeft het geen zichtbare schade zoals deuken, krassen of schilfers. Het kleinste spoor van corrosie of coating is nergens.

Het interieur wordt bewaard in een vooruitzicht. Het materiaal heeft geen vervaging of enige schade. De maat ziet eruit en ruikt naar de eerste dag. Matte kunststoffen, fabrieksradio en vloerkleden. Er zijn geen tekenen van gebruik.

Het motorcompartiment, de onderkant van de auto en de uitsparing in de wielkast in een verbluffende staat. Hier is niets veranderd sinds het verlaten van de fabriek. We betwijfelen of de auto ooit buiten was. Alle rubberen elementen zijn als nieuw. Fabrieksdempers zien er als nieuw uit. Remschijven en -blokken in de fabriek. Het geheel wordt aangevuld door de alomtegenwoordige fabrieks-conserveermiddelwas.

De volledige documentatie in de oorspronkelijke casus is bewaard gebleven. De auto werd gekocht door de eerste en enige eigenaar op 25.02.1986 in de AMAG-showroom in Genève, Zwitserland.

€ 15.072.
In 1953 werd de goede oude Mercedes-Benz W136 na de introductie van zijn opvolger - de Ponton - ineens een zeer gedateerd model. Niet gek, met een design wat rechtstreeks tot voor de oorlog te dateren valt. Tot 1955 werd enkel de diesel nog in redelijke aantallen verkocht, u raadt het al, voornamelijk aan het taxigilde. In dat opzicht is er in vijfenzestig jaar bar weinig veranderd.




1953 Mercedes-Benz 170DS, hier te koop voor €28.950.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-09-2018 14:51 door afentoe.
Mercedes Benz 190

Even zag je ze in de mindere wijken met bosjes rijden, want: betrouwbaar en o zo fijn. En... goedkoop natuurlijk: want belastingvrij. Nu te koop voor € 12,999
Iedereen die goedkoop wilde rijden haalde wel zo’n 25 jaar oude Benz naar NL en het gratis rijden kon beginnen! Geen wegenbelasting, goedkoop tanken en het ding rijdt ook zonder onderhoud prima door.

Ik heb t natuurlijk over de Mercedes 190, waarvan t moeilijk is om tegenwoordig een niet-import exemplaar te vinden. Maar t is gelukt!
Met 126pk uit een 5 cilinder turbodiesel (lekkere sound) valt t nog best mee met de prestaties. In 11,5 sec zit je op de 100 en 195 moet mogelijk zijn














1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-09-2018 09:06 door caspervanc.
Casper, mooie 190! De link brengt me echter naar een W123, en ik was ook erg benieuwd naar de prijs smiling smiley
Ik denk dat we hier zeker met een van de beste Mercedes Benz modellen ooit te doen hebben.
Op deze zal wellicht zeer goed gepast zijn, maar dan nog is het een prestatie die door niet veel auto’s gehaald wordt.

En het is een diesel, dus we kijken niet op een km.
Mercedes 240D - 1983 - 794.000km

€ 2.250


Jammer van de lichtmetalen velgen, maar de originele velgen met de karakteristieke wieldoppen zitten erbij.


Met deze km en leeftijd zullen we hem de chrome spatbordranden maar vergeven.







Hier te koop



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-09-2018 01:14 door Pink Panther.
Ford Fiesta 1.6D

Advertentie











Ford Fiesta 1,6 Diesel *H-Kennzeichen* Nur 35.400 KM* interne Nr.: FoFi149
Preis: 5.950 €
Erstzulassung: 26.05.1988
HU bis: 07.2020
AU bis: 07.2020
Laufleistung: 35.400 km
Kraftstoff: Diesel
Schadstoffklasse: 98 - Oldtimer
Leistung: 40 kW / 54 PS
Hubraum: 1.608 ccm
Farbe: Diamantweiß
Innenfarbe: hellgrau
Getriebe: Schaltgetriebe
Kraftübertragung:
Kategorie: Kompakt
Fahrzeugart: Oldtimer
Gänge: 5
Zylinder: 4
Türen: 3
Sitze: 4
Vorbesitzer: 1
Umweltplakette: nicht erforderlich
Volkswagen Golf 1 Mk1 1977r 1.5 Diesel

bouwjaar: 1977, km-stand: 96000 km, Prijs: 29 900 zł is ca. € 7,050





1996 Fiat Croma Turbo diesel €2200









1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-09-2018 08:38 door Wrangler.
@wrangler, ook na gezocht, kon geen mooie vroege vinden met de Turbo d.i. motor, de 1e direct ingespoten diesel in een personenauto.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-09-2018 08:42 door Pink Panther.
Quote
Zadelsnuiver
Casper, mooie 190! De link brengt me echter naar een W123, en ik was ook erg benieuwd naar de prijs smiling smiley

Inzending op verzoek aangepast 🙂
Alle inzendingen goedgekeurd.

Uiteenlopende en verrassende inzendingen, leuk! grinning smiley
In mijn kinder- en jeugdjaren - toen de Golf diesel nog moest uitgevonden worden - was "diesel" bijna synoniem voor "Peugeot", zo ongeveer het enige merk waarvan het ganse gamma voorzien was van een zelfontbrander.
204, 304, 404, 504,...
Zowat elke handelsvertegenwoordiger reed met een 504.

De wagen roestte terwijl je erop keek.
Een collega van mijn vader kocht er ooit eentje nieuw uit de showroom, het ding had al 6 roestvlekken.
En hilarisch is de uitspraak van ene andere collega Peugeot-rijder die meldde dat hij nooit nog een wagen met open dak wou, want elke keer hij het dak opende, viel er roest op zijn hoofd".

Ongelooflijk dat ik dan ook nog een respectabel exemplaar gevonden heb met relatief lage kilometerstand...
En met dat interieur had de wagen ook vorige week kunnen ingezonden worden winking smiley



Peugeot 504 2.3D AUTOMATIQUE



€ 7.600,-

140.000 km Tweedehands
05/1978



Uitrusting
Comfort en gemak: Open dak
Entertainment en Media : Radio
Extra: Lichtmetalen velgen



Ik kies deze week voor een gebruiksvoorwerp uit de jaren '80, zo eentje die nooit als liefhebbersauto werd aangekocht en waardoor het des te opvallender is dat 'ie er anno 2018 nog steeds is:

1986 Volkswagen Passat Variant 1.6 Diesel

[suchen.mobile.de]











€ 6.350
Ik heb behoorlijk zitten zoeken naar deze auto, maar ze zijn gewoon verdwenen ...
Dit is de mooiste welke ik vinden kon en wat een gave auto is dit !!
Die verhoogde motorkap doet het voor mij

1983 Renault Fuego Turbo Diesel phase 2



EUR 3.500,-

Renault Fuego Turbo Diesel phase 2
1983
280.000 km


( De R18 GTD Break Type 2 is ook te koop smileys with beer )

Description
deuxième main !!
toutes factures depuis 1984 !!
très bon état quelques pocs sur la carrosserie
ct ok du mois de septembre 2017 à refaire !

distri .pompe à eau. embrayage. alternateur. pneus etc récent
véhicule ultra entretenue !!
échange utilitaire Ford Transit 100t260
je vends aussi une renault 18 break gtd type 2 ! ""lot possible des deux autos ""

je ne réponds pas aux mails !! que par tel après 20 h







1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-09-2018 20:20 door Guus Leferink.
Jongens, waar gaan we de meeting organiseren? Dan zullen we de omwonenden vast adviseren ramen en deuren te sluiten.grinning smileyspinning smiley sticking its tongue out

Al mooie inzendingen tot nu toe! smileys with beer
Komt er deze week weer een eindspurt met inzendingen voor 20:00 uur?
Ik blijf iig bij mijn Fuego smileys with beer big smile smiley
OER is onderweg. Was al om 19:45 mee begonnen maar heb problemen met mijn laptop, nog even geduld drinking smiley
Helaas zelf niks in kunnen zenden.

OER:

929V6 - Alfa Romeo Giulia Nuova Super Diesel


Jp053 - Daihatsu Charade 1.0 Diesel


Smarter - Lincoln Mark VII Turbodiesel


rzasa - Citroën Visa 17 RD


Zonder Mazda met BMW - Citroen CX 25 TRD


.Timo - Citroën XM 2.1 Turbo D12


lybra - Alfa Romeo Alfetta 2.0 Turbo Diesel


Zadelsnuiver - Nissan Laurel 2.8D


740estate - Audi 80 1.6D


afentoe - Mercedes-Benz 170DS


Caspervanc - Mercedes Benz 190


Pink Panther - Mercedes 240D


Bobbeltje - Ford Fiesta 1.6D


Spekky - Volkswagen Golf 1 1.5 Diesel


Wrangler - Fiat Croma Turbo Diesel


British Racing Green - Peugeot 504 2.3D AUTOMATIQUE


Escher - Volkswagen Passat Variant 1.6 Diesel


Guus Leferink - Renault Fuego Turbo Diesel



1. Escher - Volkswagen Passat Variant 1.6 Diesel
2. Guus Leferink - Renault Fuego Turbo Diesel
3. Jp053 - Daihatsu Charade 1.0 Diesel
1. Zadelsnuiver - Nissan Laurel 2.8D
2. Bobbeltje - Ford Fiesta 1.6D
3. Jp053 - Daihatsu Charade 1.0 Diesel
1 - Smarter - Lincoln Mark VII Turbodiesel
2 - Bobbeltje - Ford Fiesta 1.6D
3 - lybra - Alfa Romeo Alfetta 2.0 Turbo Diesel
1) Escher - Volkswagen Passat Variant 1.6 Diesel
2) Guus Leferink - Renault Fuego Turbo Diesel
3) rzasa - Citroën Visa 17 RD
1. British Racing Green - Peugeot 504 2.3D AUTOMATIQUE
2. Guus Leferink - Renault Fuego Turbo Diesel
3. Zonder Mazda met BMW - Citroen CX 25 TRD
1. 929V6 - Alfa Romeo Giulia Nuova Super Diesel
2. British Racing Green - Peugeot 504 2.3D AUTOMATIQUE
3. Guus Leferink - Renault Fuego Turbo Diesel
1. caspervanc - Mercedes-Benz 190D 2.5 Turbo. Een nette 190 Sportline in Bornit metallic EN een OM602 onder de kap, ja daar word ik wel heel gelukkig van thumbs up

2. Wrangler - FIAT Croma 1.9 TD. Zelf een Bravo uit ´96 gehad met de 1.9 TD100 motor, was een lekker vlot ding, reedt goed en erg betrouwbaar. Ik kan me voorstellen dat deze Croma het minstens net zo goed zou doen.

3. Guus Leferink - Renault Fuego Turbo Diesel. Die bult op de motorkap doet het 'm! Jammer van de matige foto's maar lijkt me echt een heel tof ding om te rijden.
Quote

De dieselauto is altijd vrij populair geweest bij de kilometervreters.

Ik begrijp hieruit dat het de bedoeling is om auto's in te zenden die traditioneel met diesel geassocieerd worden...
De klassieke Alfa's, hoe mooi ook, vallen daardoor uit de boot (heb trouwens nooit geweten dat er destijds een Giulia diesel bestond).

Welke traditionele diesels bleven m.i. zeer goed bewaard?
1. Zonder Mazda met BMW - Citroen CX 25 TRD - een vliegend tapijt met leder en amper ingevlogen, en met zowat het langste typeplaatje dat ik ooit gezien heb.
2. 740estate - Audi 80 1.6D - een diesel kopen om er dan 14.000km mee te rijden, hoe goed bewaard wil je hem hebben?
3. rzasa - Citroën Visa 17 RD - een diesel met 27.000 km, over goed bewaard gesproken winking smiley
1e plaats: British Racing Green – Peugeot 504
2e plaats: Bobbeltje – Ford Fiesta
3e plaats: .Timo – Citroën XM
Wow, wat een inzendingen deze week! Bijna onmogelijk om hier een top-3 uit te kiezen, daarmee doe je zoveel inzendingen te kort. Na lang wikken en wegen moet dit het dan maar worden:

1. Jp053 - Daihatsu Charade 1.0 Diesel
2. Escher - Volkswagen Passat Variant 1.6 Diesel
3. British Racing Green - Peugeot 504 2.3D AUTOMATIQUE
Uche uche uche, de punten:

1. rzasa - Citroën Visa 17 RD
2. .Timo - Citroën XM 2.1 Turbo D12
3. British Racing Green - Peugeot 504 2.3D AUTOMATIQUE
1. Zadelsnuiver - Nissan Laurel 2.8D
2. Guus Leferink - Renault Fuego Turbo Diesel
3. 929V6 - Alfa Romeo Giulia Nuova Super Diesel
1) rzasa - Citroën Visa 17 RD
2) Guus Leferink - Renault Fuego Turbo Diesel
3) lybra - Alfa Romeo Alfetta 2.0 Turbo Diesel
Quote

In mijn directe omgeving wordt en werd er veel diesel gereden, vroeger waren dat Passats, Audi 80's, Golf I & II's, Peugeot 405's enz.

1. Escher - Volkswagen Passat Variant 1.6 Diesel (Escher het is je gelukt: toen ik in mijn openingspost het over een Passat had, zag ik in mijn hoofd de witte Passat B2/32B Variant 1.6 diesel van mijn opa voor mij. Exact de auto die jij hebt ingestuurd, chapeau thumbs up )

2. 740estate - Audi 80 1.6D (Dezelfde motor als in de Passat van Escher, ik hoor deze dieseltjes zo nog nagelen. Mooi bewaard exemplaar)

3. Guus Leferink - Renault Fuego Turbo Diesel (Ik heb een zwak voor de Renault Fuego, helemaal met die scoop)
1 British Racing Green - Peugeot 504 2.3D AUTOMATIQUE
2 Jp053 - Daihatsu Charade 1.0 Diesel
3 Caspervanc - Mercedes Benz 190
GEFELICITEERD, DE WINNAAR IS:

GUUS LEFERINK MET 16 PUNTEN




Succes met het organiseren van de volgende wedstrijd.
Iedereen bedankt voor de inzendingen, het was een grote opkomst deze week.


2. British Racing Green - 13 punten
3. Escher - 11 punten
4. Jp053 - 10 punten
5. Zadelsnuiver - 9 punten
6. rzasa - 8 punten
7. 929V6 - 7 punten
8. Bobbeltje - 6 punten
9. smarter - 5 punten
Rest minder dan 5 punten.
Hey wat leuk !
Vorige week helaas geen tijd om een nieuwe wedstrijd te organiseren, maar deze week wel
Ik ga er direct mee aan de gang

Ziggo F1 cafe was trouwens erg leuk vorige week!!
Ik kan het iedereen aanraden om een keer bij te wonen als je de kans krijgt
Guus gefeliciteerd met je overwinning! Probenator bedankt voor de organisatie, ik vond het echt een leuke uitdaging om een nette oude diesel te vinden thumbs up
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close