Welkom bij Occasionwedstrijd #520: We go up!






We go up! oftewel we gaan omhoog, de auto zo hoog mogelijk van het asfalt. Daar waar we normaal geen nut voor hebben op de straten, kunnen we het naast de weg goed gebruiken. Vierwielaandrijving is dan vaak een goede combinatie met ruimte rondom de wielen.
Hoe hoger hoe beter.

Opdracht:
Ga op zoek naar een auto waarbij deze duidelijk zichtbare hogere bodem heeft dan een normale personenauto
Criteria:
- bouwjaar: tot 2000
- mag overal te koop staan
- budget: max € 50.000,-. Andere valuta graag omrekenen.
- APK-waardig
- Auto’s hoeven niet permanent 4x4 aandrijving te hebben, mag wel.

Vaste spelregels:
- Link naar de advertentie en prijsindicatie zijn verplicht.
- Foto's van de geadverteerde auto zijn verplicht, maximaal 5 foto's per model.
- De eerst geplaatste foto van elke in de inzending is de foto voor het 'op een rijtje'.
- Mooi gefotografeerde auto's worden op prijs gesteld.
- Maximaal 1 inzending per persoon, als je toch een betere inzending tegenkomt dan je eerste, pas dan je oorspronkelijke post aan.
- Bij het stemmen mag een geplaatste stem niet meer gewijzigd worden.
- Bij een claim dient een link naar de advertentie en minimaal 1 foto te staan, anders wordt deze als niet ingezonden beschouwd.





Voorgaande wedstrijden:
Occasionwedstrijd 1 t/m 399
400: Het jubileum viertje - Joop053
401: It's in the movie - Joop053
402: The Dutch Dinosaurs - 929V6
403: L - Joop053
404: Het lekkere kontje – JOtter
405: Man man man... - Pink Panther
406: De Vreemdganger - Shooting Brake
407: De afstammeling - 929V6
408: Buy British! - Guus Leferink
409: Zuipen maar! - Pink Panther
410: De Laatste! - smarter
411: Knutselvreugd: Afgezaagd en aangeplakt - Joop053
412: Eenarmige bandiet - cirKel
413: Betaalbare coupé - Paul Z
414: Rechtsgestuurd - Spekky
415: Vent window - Pink Panther
416: Jan Modaal - Escher
417: Kleur bekennen - .Timo
418: 4 Cilinders, 1.8 L motor - rzasa
419: reclame - jp053
420: Bruin/brown/maronne/braun/brun/buraun - Pjötr
421: De opgewarmde auto! - smarter
422: Het reservewiel – Spekky
423: Een Pekelbak - smarter
424: Kwarttarief oldtimer - JP053
425: Take a Break..... of Caravan of Wagon - GvJ
426: Koekblik, racemonster of gebakje - Jp53
427: Het ronde achterlicht - stoterstangen90
428: De Sint komt weer in het land en zoekt passend vervoer- British Racing Green
429: Gracieus een dagje ouder- 929V6
430: Reïncarnatie - Wouter82
431: What's in a name? - Zadelsnuiver
432: Veel gereden, weinig geleden! - singleframegrille
433: De rijdende kerstboom - Bobbeltje
434: Oudejaarslot - j.ko
435: Oud en Nieuw - singleframegrille
436: Bijna perfect maar…. - Paul Z
437: Gewoon zoals vroeger - GvJ
438: 2.0 - 929V6
439: Melania's car- Escher
440: Snel verouderd - 929V6
441: Big diesel- Escher
442: Kleurrijk interieur - DagDromer
443: Net als in de folder - 740estate
444: Lente in Drenthe - singleframegrille
445: The Powerdome - Jp053
446: Heckblende - JOtter
447: Laatste in de lijn - Smarter
448: Geen Grille - Pink Panther
449: Allemaal Brass - GvJ
450: WWDVD - Gewoon Dirk
451: Grensgevalletje - Nico GTR
452: The forever car - Jp053
453: nummer 13 - singleframegrille
454: Rechtop! - 929V6
455: Yummy!- GvJ
456: Retro - Escher
457: Vakantie! - Probenator
458: Chief Executive Officer! - Jp053
459: Targa time! - Niels
460: Andere tijden - smarter
461: Wie het kleine niet eert... - Jp053
462: GT met of zonder - Zadelsnuiver
463: Schakelen met je V8! - Nico GTR
464: Rallyrijden iets voor jou? - Pink Panther
465: Gemerkt- Escher
466: De ideale investering- Wrangler
467: Mini Meeting- Escher
468: Perfecte Symetrie - Pink Panther
469: Auto en partner - Probenator
470: The Carbage Run - rzasa
471: Iconische kleuren: 929V6
472: Cariosa18: Jp053
473: Penoza: Auto-fan
474: Lef: Escher en Jp053
475: Bring back the Bumper: 929V6
476: What's under the hood: GvJ
477: Was getekend: de lineaal: 740estate
478: Hetzelfde of toch niet?: Gewoon Dirk
479: The supercar that couldn’t: Zadelsnuiver
480: De mooiste onder de 100.000 Fl: rzasa
481: Wel 4WD, niet SUV: Probenator
482: K.I.T.T. - smarter
482: GOLD - Pink Panther
483: kleine achterlichten - Jp053
485: Achtervleugels - Zonder Mazda met BMW
486: Klapkoplampen - Nico GTR
487: Trackday use only - Bobbeltje
488: Pick-Up - Meike MR-S
489: Doe maar een 3-serie.. - Probenator
490: Hardlopers zijn doodlopers... - 740estate
491: Bond on budget- Escher
492: Individual of Designo? - Bobbeltje
493: Wereldreis - Bobbeltje
494: De eerste en de laatste - Zadelsnuiver
495: Dahs-to-axle ratio- Escher
496: Not lost in translation - Guus Leferink
497: Het motorkapornament - Zadelsnuiver
498: Achterhaalde Accessoires - Guus Leferink
499: Renault - Jp053
500: De 5 Editie - Total Loss
501: Electrify - Smarter
502: Automuziek: Fahr'n fahr'n auf der Autobahn- De Schaduw
503: Zwarte kunststof bumpers - Guus Leferink
504: His and hers - Pink Panther
505: That's my number - Jp053
506: Welke auto heeft de Outlaw in 'em? - Escher
507: Stamvaders - lybra
508: Greatest hits of the 80's - Jp053
509: Ode aan de zescilinder - Guus Leferink
510: De 3-deurs hatchback - Bobbeltje
511: Matching colors - rzasa
512: rzasa deelt uit - Guus Leferink
513: American Beauty - 929V6
514: Because it's rubbish - zonder Mazda met BMW
515: The Russians are coming?? - 929V6
516: 1978 - Jp053
517: De opvolger, dat had beter gekund! - British Racing Green
518: Sunshine Reggae - .Timo
519: Buiten de lijntjes - Wrangler

Inzenden kan tot woensdag 22 augustus, 20.00 uur.
Stemmen kan tot vrijdag 24 augustus, 20.00 uur.

Veel succes!




4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-08-2018 20:01 door Wrangler.
Volkswagen Golf Country

Niks after market, gewoon af fabriek

04-1990 - 111.464km
€ 18.500












Hier te koop



4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-08-2018 22:15 door Pink Panther.
Als het hoog moet zijn, dan meteen echt hoog, maar wel toegrlaten op straatwinking smiley

Chevrolet Desert Storm Monster Truck K30





Prijs: € 48.990,00
Bouwjaar: 1976

Der Real Mega 4x4 Monster Truck Straßen Zugelassen !!! alles Eingetragen,2016 Kompletter Neuaufbau Frame Of dieses Trucks auf Chevrolet K 30 Basis,Reg Cab Long Box,6,5 TD Motor mit 250 Ps und 5-Gang Automatikgetriebe,15" Pro Comp Höherlegungs Fahrwerk und 4" Bodylift Kit Gesamthöhe 2,50m,gesamt Breite 2,30m,Body Stahl Kit mit sehr viele Spezial Teilen Extra Angefertigt,Überroll Käfig,Brembo Bremsanlage,Stahlflex Bremsleitungen,Spezial Tankanlage,Rahmen und Karosserie Sandgestrahlt und gepulvert sowie kpl. Lackaufbau an der Karosserie,alle Teile am Fahrzeug zb Kotflügel Verbreiterungen usw.aus Metal Handgefertigt,Windenstoßfänger vorn und hinten,Billet Grill,Angefertigte Sonder-Stahl- Felgen mit LKW Reifen aus dem Extrem LKW Off Road Sport in 445/65 R 22,5 Truck Wheels,geä. Achsübersetzung,verst, Rahmenaufnahmen und Achsverstärkungen,zusätzliches Luft Lift Kit HA,Dachleuchten,Chromspiegel,Tritte,Slide Window hinten,Unterfahrschutz vorn und hinten,el. Handbremse,Race Amaturentafel,Lederlenkrad,Ledersitze,Mittelkonzole mit Staufächern,ZV+FB,Grünkeil Front-Scheibe,Radio+CD,Rechnungen und Investition im Wert von 125000 Euro vorhanden,Mehr Bilder auf Anfrage bei ernstgemeinten Kaufinteresse, Alle Angaben ohne Gewähr!!!Die im Internet gemachten Angaben sind trotz großer Sorgfalt, unverbindliche Beschreibungen, sie stellen keine zugesicherten Eigenschaften dar.Aufgeführte Ausstattungen sind gegebenfalls gesondert zu prüfen.Der Verkäufer haftet nicht für Tipp - oder Datenübermittlungsfehler. Änderungen, Irrtümer und Zwischenverkauf vorbehalten. Vertragsgrundlage ist ausschliesslich der Kaufvertrag! Ein Kaufvertrag kommt nur schriftlich zustande!, Wir liefern für alle US-Cars Original und After Market Ersatz und Verschleißteile, Zubehör wie Räder/Reifen, Anbauteile, Fahrwerke, Lichttechnik, Entertainment Systeme, Autogasanlagen, Tuningteile uvm., Natürlich kümmern wir uns auch nach dem Kauf um Ihren Wagen, mit unserem Hauseigenen Werkstattservice seit 1996, Kundendienst, Reparaturen und Instandsetzung, Spezial Umbauten, Tuning, Klimaservice, Achsvermessung, Autogasanlageneinbau, HU/AU Technische Abnahmen uvm. bei uns im Haus.






5 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-08-2018 19:11 door Zonder Mazda met BMW.
1984 AMC Eagle

[www.hemmings.com]











1984 AMC Eagle Sedan

One of 4,241 Eagle sedans made in 1984
A definite survivor car!
Almond Beige (code 3A) exterior with matching vinyl roof and Mocha Brown Metallic trim (code 4B )
Beige interior with beige/plaid upholstery
258 CID inline six-cylinder engine
Three-speed automatic transmission
Air-conditioning, cruise control, power steering, power brakes, tilt column
Radio delete model

$8.900,- (7780 euro)

[www.youtube.com]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-08-2018 16:36 door rzasa.
Sjips, rzasa is me net voor big smile smiley. Weer verder zoeken.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-08-2018 15:38 door Jp053.
Rayton Fissore Magnum VIP 4×4

Bouwjaar: 1991; Kilometerstand: 99000 km; Prijs: € 27 900

A true collectors item, this rare Rayton-Fissore is the only one in Portugal.
It was bought new by an Italian industrialist and has been cherished and kept in pristine condition since new.
The original ostentatious luxury SUV, preceded only by the rough Lamborghini LM002.
Powered by the famous Alfa Romeo Busso V6 and sporting leather and alcantara interior, this unique SUV is a true survivor of the early 90s madness!





Bij het lezen van de opdracht dacht ik gelijk aan één van de leukste (sympathieke) 4WDs die er te koop zijn. In Japan is de Jimny zoals wij die kennen, ook leverbaar in een Rambo versie, de Wide ;

SUZUKI JIMNY WIDE 4WD 1.3L



Price 1,230,000 yen = € 9.601,42

Month / Year ; 03.2002
Color ; LIGHT BLUE II
Mileage ; 92,000 km
Displacement ; 1.3L
Steering ; Right
Transmission ; AT
Fuel ; GASOLINE
Drive ; 4WD
Doors ; 3D
Repaired ; None
Chassis No ; JB43W-10****







Suzuki Jimny Klimrek versie



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-08-2018 19:09 door Meike MR-S.
Absurd geprijsd, maar dan heb je ook wel wat bijzonders:

Mitsubishi L300 Country 4WD 2.0 DL 1987
(klik!)







CHF 29.900,- (€ 26.230,-)




1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-08-2018 00:34 door 929V6.
Mitsubishi Pajero Evolution











MITSUBISHI PAJERO EVOLUTION
£13,995

SPECIFICATION
Mileage: 52,019
Year: 1997
MOT Expiry: July 2019
Exterior Colour: Satellite Silver Metallic
Interior Colour: Dark Blue Cloth Recaro
Top speed: 130
0-60mph: 8.5
BHP: 276
Transmission: 5-Speed Automatic
Engine Capacity: 3496cc
Engine Configuration: V6

MODEL HISTORY
The Mitsubishi Pajero, known as the Shogun in the UK, is a Sport Utility Vehicle (SUV) that was launched in 1982. With roots tracing back to the 1934 PX33 prototype, the first generation of Pajero was unveiled at the Tokyo Motor Show in 1981; the fourth generation is still in production today. Modified versions of the Pajero are noted for having won the Dakar Rally 15 times.

A redesigned second generation Pajero debuted in January 1991. Just about everything was new and further enhanced. It also saw the introduction of Super Select 4WD (SS4), multimode ABS, and electronic shock absorbers. SS4 was ground-breaking in the sense that it combined the advantages of part-time and full-time four-wheel drive with four available options: 2H (high-range rear-wheel drive), 4H (high-range full-time four-wheel drive), 4HLc (high-range four-wheel drive with locked centre differential) and 4LLc (low-range four-wheel drive with locked centre differential). Another advantage of this second generation system is that it gave the driver the ability to switch between two-wheel drive and full-time four-wheel drive at speeds up to 62 mph. Multimode ABS was equally innovative. This meant that the ABS would be fully functional in all modes of SS4, as braking with a locked centre differential requires completely different braking parameters.

The Pajero Evolution was introduced in October 1997 and was developed in response to new entry requirements for the Dakar Rally's T2 Class. The Evolution came standard with a 3.5-litre 24-valve DOHC V6 that featured Mitsubishi Innovative Valve Timing and Electronic Lift Control (MIVEC). A new dual plenum variable intake helped increase power, and a new independent rear suspension made the ride even smoother. A grand total of 2,500 were manufactured for homologation purposes. They could be ordered in either Scotia White, Passion Red, or metallic Satellite Silver.

Mitsubishi not only dominated the T2 class with this car, they dominated the whole Dakar Rally. PajEvos took the top three spots in 1998, beating even the supposedly faster T3 class cars. They covered over 10,000km in 18 days, and finished five hours before the next competitor. Pajeros have won nearly half of all the Dakar Rallies with 15 wins overall.

EQUIPMENT
Recaro front sports seats, Digital climate control air conditioning, Electric windows, Electrically adjustable door mirrors, Nearside wing mirror, Leather-trimmed steering wheel, Driver and passenger airbags, Digital compass, Rear armrests, Folding rear seats, Wind deflectors, Power steering, Central locking, Aluminium bonnet, Aluminium skid plate, Rear spoiler with side airdams, Tinted rear windows, Red mud flaps, Spare wheel, Complete Mitsubishi toolkit.

EXTERIOR
The Satellite Silver paintwork remains in great original condition, presenting well with only a handful of light blemishes to report. At the rear of the car there is a small area on the bumper that has been touched in and towards the front there are one or two small imperfections visible on close inspection. Elsewhere, commonly worn items such as the rear and side steps retain a smart satin black sheen, and the mud flaps look great in red. Having resided on the salt-free roads of Japan up until very recently, both the body and underside of this rare Pajero remain in superb rust-free condition.

INTERIOR
Equipped with attractive Recaro seats the interior of the PajEvo has a rugged but purposeful aesthetic. The seats are upholstered in hardwearing cloth that also extends to the door cards. The steering wheel is trimmed in leather and the dash fascia is finished with carbon-effect trim. The rear seats are also in very good order and fold forward twice for an enlarged rear load space. The boot carpet remains entirely unmarked and in the rear door you’ll find the complete Mitsubishi toolkit.

ENGINE & TRANSMISSION
The Evolution is powered by the Mitsubishi 6G74 3.5-litre V6. The 24-valve DOHC engine features Mitsubishi’s Innovative Valve Timing and Electronic Lift Control, which varies the timing of the intake and exhaust camshafts to increase the power and torque output over a broad engine speed range.

The engine bay of this example maintains a particularly fresh appearance, with no signs of any damage or poor repair. The car pulls well on test and shifts smoothly through each of the five gears. The Super Select 4WD system also operates just as it should, combining the advantages of part-time and full-time four-wheel drive with four additional drive options. A fresh service has just been carried out for the new keeper’s piece of mind.

WHEELS, TYRES & BRAKES
The six-spoke alloys are original to the car and remain free from any curb marking or damage. The polished faces show a little age-related wear but certainly nothing untoward for the age. The Mitsubishi centre caps are all present and correct and the wheels are shod in a matching set of rugged Yokohama Geolander all-terrain tyres, really helping to fill those vast flared arches.

HISTORY FILE
The Pajero was first registered in December 1997. It was supplied new in Japan where it remained until June this year after being imported into the UK by 4 Star. The History File is complete with the original handbook, service booklet, Mitsubishi wallet, numerous Japanese service and inspection reports, as well as supplementary Japanese invoices. The car has been serviced at the following mileages: 441, 4k, 8k, 12k, 34k, 41k, 46k, 50k, and most recently at the current mileage. The MOT is valid until July 2019. This rare Evolution is chassis number 1566 of 2,500 examples produced for Dakar Rally homologation purposes.
Ik heb ooit iets gelezen over een Frans bedrijf genaamd Dangel, die 4x4 uitvoeringen van Peugeots uitbracht. Niet heel gemakkelijk te vinden; er staan er een paar op leboncoin.fr, maar dit is de enige die meer dan 1 fatsoenlijke foto heeft, alleen bij deze twijfel ik of 'ie voldoet aan de APK-waardig eis. Hopelijk kan iemand me daarbij helpen:

1988 Peugeot 505 Break Dangel 4x4



De beschrijving is in 't Frans, en Google translate helpt me niet echt verder. Volgens mij lees ik: veel roest, maar nog wel in rijdende staat.

Description
Vends très rare ( 21 exemplaires) break 505 gtd turbo dangel de 1988 à restaurer entièrement niveau carrosserie , rouille très perforante , le break démarre et roule , le dernier ct date de janvier donc bientôt périmé
Les quelques options sont da, fc, ve , jantes en 15 et 16 , attelage
Je donne avec une caisse nue de dangel et quelques pièces d,occasion ( option second réservoir )
Tous renseignements et propositions par tel ou sms
Merci


Google translate maakt er dit van:
Beschrijving
Verkoop zeer zeldzame (21 exemplaren) pauze 505 gtd turbo dangel 1988 om het lichaamsniveau volledig te herstellen, roest zeer perforerend, de pauze begint en rolt, de laatste datum van januari dus snel verouderd
De weinige opties zijn da, fc, ve, velgen in 15 en 16, hapering
Ik geef met een naakte doos met dangel en sommige delen van gelegenheid (optie tweede tank)
Alle informatie en voorstellen via tel of sms
Dankjewel


KILOMÉTRAGE: 300000 km
CARBURANT: Diesel
BOÎTE DE VITESSE: Automatique
PRIX: 4 500 €







2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-08-2018 18:40 door lybra.
Country vervangen door mooier gefotografeerde Country
Ik ga voor deze volledig originele en erg zeldzame Sinpar Renault 4 met 4WD
Iets hoger voor wat extra bodemspeling

Wel erg duur ....

1984 Renault 4 GTL Sinpar 4x4



EUR 24.900,-

Kategorie Kleinwagen, Oldtimer
Kilometerstand 133.874 km
Hubraum 1.100 cm³
Leistung 25 kW (34 PS)
Kraftstoffart Benzin
Anzahl der Türen 4/5
Getriebe Schaltgetriebe
Erstzulassung 02/1984
Farbe Blau



riginaler R4 SINPAR 4x4, zuschaltbarer allradantrieb, verstärkte karosseriestruktur, werks sinpar- kein späterer umbau, unfallfrei, 90% erstlack, ungeschweißt, kein wartungs- und reparaturstau, anhängerkupplung, zusatzlüfter, h-zulassung, seltene gelegenheit einen echten 4x4 R4 in solchem zustand zu erwerben, das fahrzeug ist im kundenauftrag ohne gewährleistung zu verkaufen !






1991 Mitsubishi Delica L300 Star Wagon 4WD

[bringatrailer.com]








Met dubbel treeplankje om de hogere bodemvrijheid te overbruggen:


Hoogste bod op dit moment: $ 6.000
Veel hoger dan dit gaat het niet worden denk ik smiling smiley

1956 Renault Goelette R2069 4x4
€ 7.500,00
[link.marktplaats.nl]







1986 Fiat Panda 1.0 4x4

Ik heb een zwak voor dit ding. Een minuscuul autootje, maar dan hoger op de poten (+5cm als ik het goed gegoogled heb) en met een vrij serieuze terreinvaardigheid.






Hier te koop voor 5300€.
929V6 > volgens mij mis je de link naar de adv.
Quote
Pink Panther
929V6 > volgens mij mis je de link naar de adv.

Gefikst.
Leuk rijtje totnutoe, allen binnen de regels volgens mij.
Ik heb zelf niet zo heel veel met aangepaste auto's maar deze Scout mogen ze bij mij zo voor de deur zetten:

1979 International Harvester Scout II











1979 International Harvester Scout II

Motorcar Studio is pleased to offer this 1979 International Scout II. Finished in gunmetal grey metallic, it's recently undergone a frame-off restoration and is easily among the nicest Scouts we have ever sold. New General Grabber 33x10.50 tires on Ultra "Rogue" 15-inch wheels. Custom, powder-coated GRC bumpers with LED light bar affixed to the front and swing-out tire carrier in the rear with full-size matching spare. Attractive matte-black stripe with red accents plus a black SSII grille. It's a great-looking Scout that never fails to turn heads from casual passers-by, yet on closer inspection the quality and attention to detail will impress even the most seasoned observers.

Interior has been fully restored and is mostly new, with Corbeau bucket seats up front and a stock rear bench reupholstered in matching Corbeau material. New door panels, carpet, headliner and custom door sill plates. Powder-coated GRC roll bar with three-point belts for the front seat occupants. Restored gauges have been re-faced in red to coordinate with the subtle red accents elsewhere on the truck.

This Scout runs and drives great, and feels considerably smoother and more "put together" than most lifted trucks we drive. Remarkably rattle-free due to fresh suspension and attention to detail throughout.

Price: $43,900 = € 38.095,-
Quote
lybra
De beschrijving is in 't Frans, en Google translate helpt me niet echt verder. Volgens mij lees ik: veel roest, maar nog wel in rijdende staat.

Description
Vends très rare ( 21 exemplaires) break 505 gtd turbo dangel de 1988 à restaurer entièrement niveau carrosserie , rouille très perforante , le break démarre et roule , le dernier ct date de janvier donc bientôt périmé
Les quelques options sont da, fc, ve , jantes en 15 et 16 , attelage
Je donne avec une caisse nue de dangel et quelques pièces d,occasion ( option second réservoir )
Tous renseignements et propositions par tel ou sms
Merci


Google translate maakt er dit van:
Beschrijving
Verkoop zeer zeldzame (21 exemplaren) pauze 505 gtd turbo dangel 1988 om het lichaamsniveau volledig te herstellen, roest zeer perforerend, de pauze begint en rolt, de laatste datum van januari dus snel verouderd
De weinige opties zijn da, fc, ve, velgen in 15 en 16, hapering
Ik geef met een naakte doos met dangel en sommige delen van gelegenheid (optie tweede tank)
Alle informatie en voorstellen via tel of sms
Dankjewel

Inderdaad: veel roest maar start en loopt. "A restaurer" betekent waarschijnlijk "te restaureren" op eenzelfde manier als dat "maison a vendre" betekent "huis te koop".

Waar je in dit geval op moet letten is die 'CT-date', dit is min of meer het Franse equivalent van onze APK. Als ik de tekst goed begrijp (met een 3-VWO niveau in Frans winking smiley) verloopt deze CT aanstaande januari en zit je dus goed, gebaseerd op het woord 'bientôt' (= binnenkort).



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-08-2018 10:58 door afentoe.
@Lybra, ik heb geen moment getwijfeld over de apk status van de Franse leeuw.
Quote
afentoe
Quote
lybra
De beschrijving is in 't Frans, en Google translate helpt me niet echt verder. Volgens mij lees ik: veel roest, maar nog wel in rijdende staat.

Description
Vends très rare ( 21 exemplaires) break 505 gtd turbo dangel de 1988 à restaurer entièrement niveau carrosserie , rouille très perforante , le break démarre et roule , le dernier ct date de janvier donc bientôt périmé
Les quelques options sont da, fc, ve , jantes en 15 et 16 , attelage
Je donne avec une caisse nue de dangel et quelques pièces d,occasion ( option second réservoir )
Tous renseignements et propositions par tel ou sms
Merci


Google translate maakt er dit van:
Beschrijving
Verkoop zeer zeldzame (21 exemplaren) pauze 505 gtd turbo dangel 1988 om het lichaamsniveau volledig te herstellen, roest zeer perforerend, de pauze begint en rolt, de laatste datum van januari dus snel verouderd
De weinige opties zijn da, fc, ve, velgen in 15 en 16, hapering
Ik geef met een naakte doos met dangel en sommige delen van gelegenheid (optie tweede tank)
Alle informatie en voorstellen via tel of sms
Dankjewel

Inderdaad: veel roest maar start en loopt. "A restaurer" betekent waarschijnlijk "te restaureren" op eenzelfde manier als dat "maison a vendre" betekent "huis te koop".

Waar je in dit geval op moet letten is die 'CT-date', dit is min of meer het Franse equivalent van onze APK. Als ik de tekst goed begrijp (met een 3-VWO niveau in Frans winking smiley) verloopt deze CT aanstaande januari en zit je dus goed, gebaseerd op het woord 'bientôt' (= binnenkort).

"rouille très perforante" = finaal doorgerot. Maar er zit nog wel CT (APK) op tot januari en "le break démarre et roule", de break (geen pauze natuurlijkwinking smiley) start en rijdt dus gewoon. "da" is direction assistée (stuurbekrachtiging), fc zegt me even niets, "ve" is vitres électriques (elektrisch bedienbare ruiten). Attelage is trekhaak, geen hapering.
Quote
929V6
Quote
afentoe
Quote
lybra
De beschrijving is in 't Frans, en Google translate helpt me niet echt verder. Volgens mij lees ik: veel roest, maar nog wel in rijdende staat.

Description
Vends très rare ( 21 exemplaires) break 505 gtd turbo dangel de 1988 à restaurer entièrement niveau carrosserie , rouille très perforante , le break démarre et roule , le dernier ct date de janvier donc bientôt périmé
Les quelques options sont da, fc, ve , jantes en 15 et 16 , attelage
Je donne avec une caisse nue de dangel et quelques pièces d,occasion ( option second réservoir )
Tous renseignements et propositions par tel ou sms
Merci


Google translate maakt er dit van:
Beschrijving
Verkoop zeer zeldzame (21 exemplaren) pauze 505 gtd turbo dangel 1988 om het lichaamsniveau volledig te herstellen, roest zeer perforerend, de pauze begint en rolt, de laatste datum van januari dus snel verouderd
De weinige opties zijn da, fc, ve, velgen in 15 en 16, hapering
Ik geef met een naakte doos met dangel en sommige delen van gelegenheid (optie tweede tank)
Alle informatie en voorstellen via tel of sms
Dankjewel

Inderdaad: veel roest maar start en loopt. "A restaurer" betekent waarschijnlijk "te restaureren" op eenzelfde manier als dat "maison a vendre" betekent "huis te koop".

Waar je in dit geval op moet letten is die 'CT-date', dit is min of meer het Franse equivalent van onze APK. Als ik de tekst goed begrijp (met een 3-VWO niveau in Frans winking smiley) verloopt deze CT aanstaande januari en zit je dus goed, gebaseerd op het woord 'bientôt' (= binnenkort).

"rouille très perforante" = finaal doorgerot. Maar er zit nog wel CT (APK) op tot januari en "le break démarre et roule", de break (geen pauze natuurlijkwinking smiley) start en rijdt dus gewoon. "da" is direction assistée (stuurbekrachtiging), fc zegt me even niets, "ve" is vitres électriques (elektrisch bedienbare ruiten). Attelage is trekhaak, geen hapering.

Als ik moet gokken denk ik dat "FC" staat voor de centrale vergrendeling, iets als fermeture centrale, als mijn Frans nog ergens op lijkt... winking smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-08-2018 12:09 door afentoe.
Normaalgesproken heet dat verrouillage centralisé. Maar je weet het nooit, zo te zien op de onderste foto zit het er wel op.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-08-2018 20:00 door 929V6.
Bedankt voor het ophelderen afentoe en 929V6! Ik zal maar niet vragen wat ik me bij die "naakte doos" moet voorstellen... nut smiley
Quote
lybra
Bedankt voor het ophelderen afentoe en 929V6! Ik zal maar niet vragen wat ik me bij die "naakte doos" moet voorstellen... nut smiley

grinning smiley Gelukkig niets anders dan een kale carrosserie.winking smiley
Met deze wedstrijdnaam ging ik op zoek naar een Cross up! want dit zou een geniale slogan voor dat model geweest zijn. Maar helaas; is van na 2000...
Pink Panther - Volkswagen Golf Country


Zonder Matra met Bmw - Chevrolet K30 Monster truck


Rzasa - Amc Eagle


Wrangler - Ford F250 Pick up


Jp05 - Daihatsu Rocky


Spekky - Rayton Fissore Magnum


Meike - Suzuki Jimny wide


929v6 - Mitsubishi L300 Country


Bobbeltje - Mitsubishi Pajero Evolution


Lybra - Peugeot Dangel 505 Break


Guus Leferink - Renault 4 Sinpar 4x4


Escher - Mitsubishi Delica L300


Zadelsnuiver - Renault Goelette


Timo - Fiat Panda 4x4


Smarter - International Scout Harvester




2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-08-2018 08:13 door Wrangler.
1. Zadelsnuiver - Renault Goelette
2. 929v6 - Mitsubishi L300 Country
3. Rzasa - Amc Eagle

edit: Typo



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-08-2018 12:27 door Wrangler.
1. Zadelsnuiver - Renault Goelette
2. Guus Leferink - Renault 4 Sinpar 4x4
3. Lybra - Peugeot Dangel 505 Break
1. .Timo
2. Zadelsnuiver
3. Rzasa
1. Rzasa - Amc Eagle
2. Pink Panther - Volkswagen Golf Country
3. Smarter - International Scout Harvester
1. Rzasa - Amc Eagle
Een klassieker, misschien ook wel omdat een sedan als offroader nogal onverwacht is. Mooie foto ook.

2. Meike - Suzuki Jimny wide
Wat een beest(je) van een auto! Het lijkt haast wel een concept car, ook al met die velgen. Ik vind alleen die witte spiegels enorm detoneren.

3. Pink Panther - Volkswagen Golf Country
Ik vond persoonlijk de foto van je eerste inzending (de rode) mooier. Deze ziet er daarentegen wel puntgaaf uit!
1. Rzasa - Amc Eagle
2. Timo - Fiat Panda 4x4
3. Smarter - International Scout Harvester
1) Escher - Mitsubishi Delica L300
2) Pink Panther - Volkswagen Golf Country
3) Timo - Fiat Panda 4x4
1. Pink Panther - Volkswagen Golf Country
2. Escher - Mitsubishi Delica L300
3. Timo - Fiat Panda 4x4

Leuke modellen! De Golf en Panda zijn een prachtig voorbeeld van opgehoogde versies van modellen die je op elke straathoek zag. De L300 vind ik erg leuk omdat het één van de weinige 'busjes' is met echte terreincapaciteiten. Ik hielp vaak mee bij ballonvaarten en dat bedrijf had ooit zo'n busje (toen ik kwam waren ze al vervangen door Patrols), maar dit is echt een ideaal concept voor zulke bedrijven. Veel ruimte binnenin en je kan nog eens een slecht weiland in rijden.
Ik heb weinig met aftermarket opgehoogde 4wd en pick-ups. Ja, in het terrein zul je er zeker voordeel mee behalen, maar in de 98% die je veelal op normale wegen rijdt, lever je enorm in.

Vandaar min keuze en mijn punten:

1e Timo - Fiat Panda 4x4
2e Rzasa - Amc Eagle
3e Lybra - Peugeot Dangel 505 Break
Was weer een bijzonder lastige keuze. Als je me morgen weer een top-drie laat maken kan het zomaar zijn dat 'ie er weer heel anders uitziet. Complimenten voor alle inzenders dus. thumbs up

1. Timo - Fiat Panda 4x4
2. Meike - Suzuki Jimny wide
3. Wrangler - Ford F250 Pick up
1 : Smarter - Kende het ding niet, maar wat is hij stoer. Alsof hij zo als een Cherokee/Bronco kloon uit GTA V is komen rollen. Hoog "hebben" gehalte !

2 : Escher - Nu zijn we al bezig met onze minicamper en staat deze iets te ver, maar wat een stoer camp apparaat, iets lager op de "hebben" ladder.

3 : Timo - De meest aaibare inzending deze wedstrijd, stoer maar ook schattig, bijna zonde om er mee te gaan 4wden. Wel een uniek leuk ding om er ook in Nederland plezier van te "hebben" . winking smiley
1. Guus Leferink - Renault 4 Sinpar 4x4 (sympathiek, zou leuk staan naast de Panda)
2. Bobbeltje - Mitsubishi Pajero Evolution (wat een heerlijk over the top gevaarte big smile smiley)
3. Pink Panther - Volkswagen Golf Country
1 - 929V6 - Mitsubishi L300 Country
2 - Spekky - Rayton Fissore Magnum
3 - Rzasa - Amc Eagle
Quote
Meike MR-S
1 : Smarter - Kende het ding niet, maar wat is hij stoer. Alsof hij zo als een Cherokee/Bronco kloon uit GTA V is komen rollen. Hoog "hebben" gehalte !

Dan heb je niet goed opgelet bij wedstrijd #484 winking smiley
1 Escher - Mitsubishi Delica L300
2 Guus Leferink - Renault 4 Sinpar 4x4
3 Timo - Fiat Panda 4x4
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close