Occasionwedstrijd #519: Buiten de lijntjes - de stembus is geopend!

Gepost door .Timo 
Edit 15-8: direct naar het rijtje? Klik dan hier! smiling smiley





Welkom bij Occasionwedstrijd #519: Buiten de lijntjes






‘Mijn’ Alfa Romeo V6 uit de vorige wedstrijd zette me aan het denken: de overgrote meerderheid van de auto’s in Nederland heeft een lijnmotor. Ongetwijfeld enorm efficiënt, maar niet altijd even spannend. Daarom is een lijnmotor deze week verboden terrein, enkel andere vormen zijn toegestaan. Om te voorkomen dat hier een rijtje exoten ontstaat, is het budget deze week 75.000 euro.

Opdracht:
Ga op zoek naar een auto met verbrandingsmotor zonder cilinders in lijnvorm. Dit lijkt me voldoende: ik vertrouw op jullie creativiteit winking smiley

Criteria:
- bouwjaar: onbeperkt
- mag overal te koop staan
- budget: max € 75.000,-. Andere valuta graag omrekenen.
- APK-waardig
- Auto’s zonder verbrandingsmotor zijn uitgesloten van deelname.

Vaste spelregels:
- Link naar de advertentie en prijsindicatie zijn verplicht.
- Foto's van de geadverteerde auto zijn verplicht, maximaal 5 foto's per model.
- De eerst geplaatste foto van elke in de inzending is de foto voor het 'op een rijtje'.
- Mooi gefotografeerde auto's worden op prijs gesteld.
- Maximaal 1 inzending per persoon, als je toch een betere inzending tegenkomt dan je eerste, pas dan je oorspronkelijke post aan.
- Bij het stemmen mag een geplaatste stem niet meer gewijzigd worden.
- Bij een claim dient een link naar de advertentie en minimaal 1 foto te staan, anders wordt deze als niet ingezonden beschouwd.





Voorgaande wedstrijden:
Occasionwedstrijd 1 t/m 399
400: Het jubileum viertje - Joop053
401: It's in the movie - Joop053
402: The Dutch Dinosaurs - 929V6
403: L - Joop053
404: Het lekkere kontje – JOtter
405: Man man man... - Pink Panther
406: De Vreemdganger - Shooting Brake
407: De afstammeling - 929V6
408: Buy British! - Guus Leferink
409: Zuipen maar! - Pink Panther
410: De Laatste! - smarter
411: Knutselvreugd: Afgezaagd en aangeplakt - Joop053
412: Eenarmige bandiet - cirKel
413: Betaalbare coupé - Paul Z
414: Rechtsgestuurd - Spekky
415: Vent window - Pink Panther
416: Jan Modaal - Escher
417: Kleur bekennen - .Timo
418: 4 Cilinders, 1.8 L motor - rzasa
419: reclame - jp053
420: Bruin/brown/maronne/braun/brun/buraun - Pjötr
421: De opgewarmde auto! - smarter
422: Het reservewiel – Spekky
423: Een Pekelbak - smarter
424: Kwarttarief oldtimer - JP053
425: Take a Break..... of Caravan of Wagon - GvJ
426: Koekblik, racemonster of gebakje - Jp53
427: Het ronde achterlicht - stoterstangen90
428: De Sint komt weer in het land en zoekt passend vervoer- British Racing Green
429: Gracieus een dagje ouder- 929V6
430: Reďncarnatie - Wouter82
431: What's in a name? - Zadelsnuiver
432: Veel gereden, weinig geleden! - singleframegrille
433: De rijdende kerstboom - Bobbeltje
434: Oudejaarslot - j.ko
435: Oud en Nieuw - singleframegrille
436: Bijna perfect maar…. - Paul Z
437: Gewoon zoals vroeger - GvJ
438: 2.0 - 929V6
439: Melania's car- Escher
440: Snel verouderd - 929V6
441: Big diesel- Escher
442: Kleurrijk interieur - DagDromer
443: Net als in de folder - 740estate
444: Lente in Drenthe - singleframegrille
445: The Powerdome - Jp053
446: Heckblende - JOtter
447: Laatste in de lijn - Smarter
448: Geen Grille - Pink Panther
449: Allemaal Brass - GvJ
450: WWDVD - Gewoon Dirk
451: Grensgevalletje - Nico GTR
452: The forever car - Jp053
453: nummer 13 - singleframegrille
454: Rechtop! - 929V6
455: Yummy!- GvJ
456: Retro - Escher
457: Vakantie! - Probenator
458: Chief Executive Officer! - Jp053
459: Targa time! - Niels
460: Andere tijden - smarter
461: Wie het kleine niet eert... - Jp053
462: GT met of zonder - Zadelsnuiver
463: Schakelen met je V8! - Nico GTR
464: Rallyrijden iets voor jou? - Pink Panther
465: Gemerkt- Escher
466: De ideale investering- Wrangler
467: Mini Meeting- Escher
468: Perfecte Symetrie - Pink Panther
469: Auto en partner - Probenator
470: The Carbage Run - rzasa
471: Iconische kleuren: 929V6
472: Cariosa18: Jp053
473: Penoza: Auto-fan
474: Lef: Escher en Jp053
475: Bring back the Bumper: 929V6
476: What's under the hood: GvJ
477: Was getekend: de lineaal: 740estate
478: Hetzelfde of toch niet?: Gewoon Dirk
479: The supercar that couldn’t: Zadelsnuiver
480: De mooiste onder de 100.000 Fl: rzasa
481: Wel 4WD, niet SUV: Probenator
482: K.I.T.T. - smarter
482: GOLD - Pink Panther
483: kleine achterlichten - Jp053
485: Achtervleugels - Zonder Mazda met BMW
486: Klapkoplampen - Nico GTR
487: Trackday use only - Bobbeltje
488: Pick-Up - Meike MR-S
489: Doe maar een 3-serie.. - Probenator
490: Hardlopers zijn doodlopers... - 740estate
491: Bond on budget- Escher
492: Individual of Designo? - Bobbeltje
493: Wereldreis - Bobbeltje
494: De eerste en de laatste - Zadelsnuiver
495: Dahs-to-axle ratio- Escher
496: Not lost in translation - Guus Leferink
497: Het motorkapornament - Zadelsnuiver
498: Achterhaalde Accessoires - Guus Leferink
499: Renault - Jp053
500: De 5 Editie - Total Loss
501: Electrify - Smarter
502: Automuziek: Fahr'n fahr'n auf der Autobahn- De Schaduw
503: Zwarte kunststof bumpers - Guus Leferink
504: His and hers - Pink Panther
505: That's my number - Jp053
506: Welke auto heeft de Outlaw in 'em? - Escher
507: Stamvaders - lybra
508: Greatest hits of the 80's - Jp053
509: Ode aan de zescilinder - Guus Leferink
510: De 3-deurs hatchback - Bobbeltje
511: Matching colors - rzasa
512: rzasa deelt uit - Guus Leferink
513: American Beauty - 929V6
514: Because it's rubbish - zonder Mazda met BMW
515: The Russians are coming?? - 929V6
516: 1978 - Jp053
517: De opvolger, dat had beter gekund! - British Racing Green
518: Sunshine Reggae - .Timo

Inzenden kan tot woensdag 15 augustus, 20.00 uur.
Stemmen kan tot vrijdag 17 augustus, 20.00 uur.

Veel succes!




2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-08-2018 21:45 door .Timo.
Ik stuur een boxermotor in. Dit keer geen Kever of Porsche, maar een Subaru. En wel het mooiste model Legacy dat ze hebben gemaakt. Dit exemplaar is dan niet de 3 liter, maar wel een net exemplaar met weinig kilometers.

Subaru Legacy Touring Wagon 2.0R Comfort (bj 2007)
€7950
85.083km

En natuurlijk ook met vierwielaandrijving!









1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-08-2018 21:18 door Barri.
De mooiste auto ooit met rotatiemotor, als je het mij vraagt!
1969 Mazda Cosmo Sport











Te koop voor slechts €74.762,-


1965 NSU Wankel Spider



One of only 2,375 ever build. Very rare second-year production car in outstanding condition. The car's history is available and will be included in the sale. Very original condition and owned by a Danish NSU collector for many years.

Car specifications:
Manufactured: April 21, 1965
VIN: 5601522
Odometer: 69236 km
Engine: 498 cc (30.4 cu in) single rotor Wankel
Transmission: 4-speed all-synchromesh manual

History of the 1964–1967 NSU Spider:
The NSU Spider is an automobile which was produced by NSU Motorenwerke AG, Germany from 1964 to 1967 (NSU was founded in 1873 and later acquired by Audi).
The Spider was the first Western production car in the world to be powered by a Wankel rotary engine. Invented by Felix Wankel, the Wankel engine differed from a piston engine because the quasi-oval design of the combustion chamber, containing a rotor that ascribed within the chamber an Epitrochoid shaped trajectory, enabling the combustion pressure to be converted directly into a rotary motion. There was no need to lose energy converting reciprocating movement into rotational movement. The result was a remarkably compact free-revving engine which, in the 1960s, was hailed as the next major step forward in automobile design. Claimed output was initially 50 bhp (37 kW) at 5500 rpm, though in later models 54 bhp (40 kW) at 6000 rpm was advertised.
The rotary engine was installed above the rear axle. It was compact, light, and very free revving in comparison with conventional engines of the time.
Large sales volumes were never envisaged for the car, and this was reflected in a relatively high retail price. Between 1964 and 1967 only 2,375 were built.

€ 38,900.00









3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-08-2018 21:48 door British Racing Green.
ik ga kamperen:

Chevrolet Corvair 95 Camper Van

Bouwjaar: 01/1962, Km-stand: 69,000, Motor: 6 Cilinder luchtgekoelde boxer motor, Prijs: € 23.500,-

Zeer unieke Chevrolet Corvair 95 Camper Van rechtstreeks uit Oregon ” Original Yellow Plate ” en loopt en rijdt goed met 6 Cilinder luchtgekoelde boxer motor met 4 bak en verkeerd in een zeer goede staat en compleet met: Two tone Lakwerk , Rally Velgen met Chroom wielranden en zeer mooi authentiek interieur met: Aluminium Lamellen Camping ramen , Aluminium Dak luikje , Zit / Slaapbank , Tafel , Aanrecht met wasbak , Ingebouwde koelbox en heeft veel houten opbergkastjes. Verder Documentatie van de restauratie en historie met originele Owners Manual is aanwezig.





2008 Volkswagen Phaeton 6.0 W12 4Motion

[suchen.mobile.de]











€ 18.990




1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-08-2018 21:46 door Escher.
GURGEL was een Braziliaanse fabrikant van auto’s die in 1e instantie als basis de VW Kever techniek hadden. Later ging men ook eigen auto’s ontwikkelen met een carrosserie van plasteel, een door GURGEL gepatenteerde combinatie van staal en polyester.

In de jaren 80 ontwikkelde men de 1e volledig in Brazilië ontwikkelde en gebouwde auto, de BR-800 als onderdeel van project CENA: Carro Econômico NAcional". Deze was zeer eenvoudig gebouwd en zo waren bijv. alle ramen geheel vlak.

Als motor werd een geheel eigen motor ontwikkeld, die echter veel weg had van de Kever opzet. Het is een watergekoelde 2-cilinder boxer van 792cc met de naam Enertron H2

De BR-800 was alleen te koop als je ook aandelen kocht in Gurgel, waarmee de auto duurder was dan de Chevrolet Chevette, toen de goedkoopste auto op de markt. Dat ondanks het feit dat Gurgel zeer omvangrijke en goedkope leningen van de overheid ontving en de auto exclusief in een lagere belasting klasse viel. Er werden van dit model slechts 4.000 stuks gebouwd.

Na 4 jaar, in 1992, werd de BR-800 opgevolgd door de Supermini, deze had een verbeterde carrosserie, nu met grotere ramen. De motor werd ook iets sterker, 26KW. Kort daarna ging Gurgel op de fles.

GURGEL SUPERMINI
1992 - R$ 21.500 = € 4.877












Hier te koop



6 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-08-2018 23:21 door Pink Panther.
Geen dikke V8 of V12, maar gewoon een simpel luchtgekoeld tweecilindertje in boxer opstelling. Dat is het enige dat deze erg mooi gerestaureerde

Citroen Mehari

Aandrijft.





Prijs: €14.950,00
Bouwjaar: 1978

Sehr Schönes Citroen Mehari, in sehr gutem Zustand, restauriert, viele neue Teile wie das Subframe, Lack, Bremsen, Stuhle, Felgen, Banden usw.






1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-08-2018 10:07 door Zonder Mazda met BMW.
Geen lijn, geen V, geen boxer, geen ster... met één cilinder kun je moeilijk figuren maken:

Zündapp Janus 1958 (klik!)







€ 37.500,-




1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-08-2018 21:55 door 929V6.
Leuke wedstrijd en tot nu toe al een erg originele verzameling van 'andere' verbrandingsmotoren dan de in lijn motor.

Dan doe ik daar graag een 'klein' schepje bovenop.. big smile smiley

Wanneer je informatie over het blok leest, weet je natuurlijk gelijk over welke auto het gaat :

opa Wikipedia verteld
The Mazda K-series automobile engine is a short stroke 60° 24-valve V6 with belt-driven DOHC and all-alloy construction. Displacements range from 1.8 L to 2.5 L. They all use a 27-degree DOHC valvetrain with directly actuated hydraulic bucket lifters. The K-series also feature a highly rigid aluminum split-crankcase engine block design with 4-bolt mains with additional bolts securing the lower block, an internally balanced forged steel crankshaft with lightweight powder forged carbon steel connecting rods. They were designed with the intent of being as compact as possible for short-hood front-wheel drive applications.

One unique innovation of the K-series was the introduction of Variable Resonance Induction System (VRIS). Based on the Helmholtz resonance principle, the intake manifold is equipped with 3 chambers tuned to a specific resonant frequency. The computer dynamically switches between each resonant chamber to achieve the appropriate resonant frequency for the engine's rpm. This effect optimizes volumetric efficiency over a given rpm range to provide maximum torque over the entire rpm range. VRIS is used on the K8, KF, and KL but nearly all modern Mazda V6s are now using this technology.

The K-series all have a 7,000 rpm redline with 7500-7800 rpm limiter, which given the engine design is conservative. The KJ-ZEM Miller cycle engine had a 6,000 rpm redline, but was only available with an automatic transmission.

K8 Engine
The 1.8 L (1845 cc) K8 is among the smallest production V6 engines ever; and also the first K-series engine to be used in a Mazda car (in the Mazda MX-3). It was a DOHC 4-valve design with VRIS and a 75 mm (2.95 in) bore and 69.6 mm (2.74 in) stroke. It produced 130 hp (97 kW) in US trim (sometimes referred to as "K8-DE"winking smiley, and 135 hp (101 kW) in Japanese trim (the "K8-ZE"winking smiley on introduction in 1991 and 144 hp (108 kW) and 115 lb·ft (157 Nm) at its best. The displacement was held under 2000cc to minimize the annual Japanese road tax obligation.


De auto met de kleinste V6 motor tot nu toe (2018), dan hebben we het natuurlijk over de Mazda MX-3 1.8 V6 24v.

Geďntroduceerd in 1991 en de laatste rolde van de band in 1998. Altijd al een leuk en sympathiek model gevonden en de eerste keer dat ik er wat meer informatie heb gelezen was.. vandaag eye rolling smiley grinning smiley

En dit exemplaar is er ééntje uit het laatste jaar, een uitzwaaier én gelukkig terecht gekomen bij één of meerdere liefhebbers zonder wansmaak!







Prijs ; € 2.200 Financiering
Kenteken ; SZ-ST-05
Merk ; Mazda
Model ; MX-3
Uitvoering ; 1.8i V6 Xtreme
Datum eerste toelating ; 27 februari 1998
Carrosserievorm ; Coupe
Transmissietype ; Handgeschakeld
Aantal versnellingen ; 5
Aantal deuren ; 3
Brandstof ; Benzine
Soort voertuig ; Personenauto
Maximumaantal zitplaatsen ; 4
Kleur ; Grijs
APK geldig tot ; 31 juli 2018 (auto ziet er redelijk goed verzorgd uit, nieuwe apk lijkt me dan ook geen probleem ook al staat hij bij een particulier (?) )



Mazda MX-3 - 1.8 V6 Extreme

En natuurlijk ook bekend van de reclame.. grinning smiley

Nederlandse reclame Mazda MX3 v6



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-08-2018 22:58 door Meike MR-S.
Quote
Meike MR-S
En natuurlijk ook bekend van de reclame.. grinning smiley

Nederlandse reclame Mazda MX3 v6

Blijft leuk, alleen een beetje jammer dat die dan weer wel in lijn staan opgesteld.big smile smiley
Quote
929V6
Quote
Meike MR-S
En natuurlijk ook bekend van de reclame.. grinning smiley

Nederlandse reclame Mazda MX3 v6

Blijft leuk, alleen een beetje jammer dat die dan weer wel in lijn staan opgesteld.big smile smiley

Als dat reden voor afkeur is, stuur ik (minder vrolijke) kabouters op de organisator af.. grinning smiley
1969 Saab 96 V4











Sublieme, nieuw in Zweden geleverde, Saab 96 V4 in periodieke kleurstelling. Smetteloze, algemene staat, op het linker voor- en een gedeelte van het rechter achter scherm na nog in de fabriekslak welke zich haast zonder gebruikssporen met uitstekende glans presenteert. Stoelbekleding, tapijten, hemel, dasboard maar ook de kofferruimte in unieke, onvergelijkbare conditie.

Carrosserie, chassis en alle plaatdelen rijkelijk vanaf nieuw getectyleerd en absoluut in alle hoeken en kanten roestvrij. De laatste 34 foto’s tonen de wielkasten, het chassis en de bodem na professioneel reinigen en conserveren. Waanzinnig, nooit gezien conditie. Technisch juist volledig onderhouden, slijtagedelen waaronder de waterpomp vervangen, remmen gereviseerd.

Zeldzaam in deze conditie, door de Zweedse Saab-Club in 2009 bekroond met de prijs voor origineelste auto.

€ 19.500,-
Fantastisch coupeetje met een VR4 motor
Hetzelfde principe als de Volkswagen VR5 en VR6, namelijk een V-motor met een extreem kleine blokhoek en maar 1 cilinderkop

1974 Lancia Fulvia 1.3S Monte Carlo



€ 34.900

Bouwjaar 1974
Kilometerstand 52.355 km
Brandstof Benzine
Transmissie Handgeschakeld
BTW auto Nee, marge
Datum deel 1 11-05-1974
Belasting Geen, belastingvrij
Motorvermogen 66 kW (90 pk)
Aantal deuren 2-deurs
Aantal cilinders 4-cilinder
Cilinderinhoud 1298 cc
Carrosserie Coupé
Kleur Rood
Gewicht 970 kg











1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-08-2018 13:08 door Guus Leferink.
DAF 33

Met dapper boxer-motortje.

[www.nederlandmobiel.nl]











€ 6.800,-
14-11-1973
81.000 km
746 cc
24 kW (33 pk)

Deze Daf 33 de Luxe is bij ons, door een dame, die hem bijna dagelijks gebruikte, ingeruild toen de motor stuk ging. Hij verdween bij ons in de werkplaats waar hij in de losse uren werd gerestaureerd. Er werd een donorwagen met een goede motor bijgekocht waarmee de wagen technisch weer in puike conditie werd gebracht. Maar nog wilde hij de werkplaats niet uit, dus werd de carrosserie uit elkaar gepulkt, alle roest hersteld, deukjes verwijderd en de wagen van binnen en buiten voorzien van een glimmende nieuwe laklaag. Het resultaat ziet u op de foto's.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-08-2018 15:09 door rzasa.
Rzasa, weliswaar 2-takt, maar gewoon een lijn motor.
De tweetakt Wartburg moet ik inderdaad helaas afkeuren, op de laatste foto is de drie-in-lijn duidelijk te zien. De rest is goedgekeurd smiling smiley

Quote
Meike MR-S
Quote
929V6
Quote
Meike MR-S
En natuurlijk ook bekend van de reclame.. grinning smiley

Nederlandse reclame Mazda MX3 v6

Blijft leuk, alleen een beetje jammer dat die dan weer wel in lijn staan opgesteld.big smile smiley

Als dat reden voor afkeur is, stuur ik (minder vrolijke) kabouters op de organisator af.. grinning smiley

Kom ik daar even goed weg grinning smiley

Nu zelf nog iets vinden.
Deze week ga ik voor een auto die eigenlijk niet meer mocht bestaan. De fabrikant probeerde alle exemplaren terug te halen, maar niet iedereen ruilde zijn auto in. En daarom:

1974 Citroën GS Birotor

Juist, een GS met wankelmotor. Was veel te duur, zuipt als een Tempelier, is ontzettend cool.







Hier te koop voor Ł29,995. Dat is ongeveer €33.567. Hier een leuk stukje.
Van mijn kant een (in mijn ogen) heel fraaie, ondergewaarde coupe met een V6.

1972 Fiat 130 Coupe



"Liefde op het eerste gezicht. Niet nadenken, doen. En dan staat ze na een paar weken opeens voor je in Warmond. Niet klein, niet direct knuffelbaar, heus wel hier een daar een scherp kantje aan en zeer karaktervol. En dat maakt ze nu juist zo zeldzaam aantrekkelijk. Haar gelijke zul je nooit vinden, haar DNA is immers uniek. Opeens ziet de liefhebber met smaak haar staan en realiseert men zich hoe zeldzaam ze is. Hoe fraai en elegant belijnd zoals alleen een Italiaanse kan zijn."

Kleur exterieur: Blu Metallizzato Metallic
Kleur interieur: Tangerine
Kilometerstand: 5.425
Motor configuratie: V6 met carburatie
Cilinderinhoud: 3253 cc
Prijs: € 25.950









1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-08-2018 22:58 door lybra.
BMW E61 M5











Merk: BMW
Bouwjaar: 2009
Transmissie: Automaat
Carrosserie: Touring
BTW/Marge: Marge
Type: E61 M5 LCI CIC
KM-stand: 66.000km
Deuren: 5
Kleur: Alpinweiss 3
Prijs: € 65.950,-

Beschrijving
BMW M5 Touring in de Facelift uitvoering met CIC navigatie. Nummer 773 van de 803 links gestuurde exemplaren en er zijn 55 exemplaren in de kleur Alpinweis III. Dit exemplaar is als een van de latere Tourings die uit de Bayersche motorsport fabriek gekomen en heeft pas 66.000km gelopen. Wat u kunt verwachten van deze auto is dat hij nog ruikt en rijd als nieuw. Nieuwprijs €185.000,- wat dus wil zeggen dat deze auto zeer rijk is uitgerust met opties. Bekijk de foto\'s en de optielijst hieronder om een goede indruk te krijgen van deze fantatstische /// M5 Touring.

Exterior:Alpinweiss 3 300
Interior: Black complete Merino leather (perforated)

1CA SELECTION COP RELEVANT VEHICLES
1CB ACEA / CO2 scope
2MB BMW alloy wheel, M double spoke 167
2PA Lockable wheel bolt
4MA M multifunction seat
4MF Active backrest width adjustment
6FL USB/audio interface
6UH Traffic Information
7ME M Drivers Package
8SA Navigation access request,country-spec.
8SC Telematics access request,country-spec.
8SP Control unit COP
230 Extra package, EU-speciifc
302 Alarm system
316 automatic trunk lid mechanism
319 Integrated universal remote control
323 Soft-Close-Automatic doors
417 Roller sun visor, rear door
423 Floor mats, velours
430Interior/outside mirror with auto dip
431 Interior rear-view mirror with auto dip
441 Smoker package
442 Drink holder
453 Climatised front seats
459 Seat adjustment, electric, with memory
464 Ski bag
473 Armrest front
494 Seat heating driver/passenger
502 Headlight cleaning system
508 Park Distance Control (PDC)
522 Xenon Light
524 Adaptive Headlights
534 Automatic air conditioning
540 Cruise control
548 Kilometre speedo
563 Light package
609Navigation system, Professional
610 Head-up display
620 Voice control
654DAB tuner
672 CD changer for 6 CDs
698 Area-Code 2 for DVD
710 M leather steering wheel
737 Interior mouldings, Alu Shadow, brushed
752 Individual audio system
760 High gloss shadow line
761 Individual sunshade glazing
775 Headlining anthracite
845 Acoustic fasten seat belt reminder
855Language version, Italian
863 Dealer List Europe
877 Omission of non-combined operation
884 Operating instructions, Italian

Engine of the Year 2005





2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-08-2018 09:34 door Bobbeltje.
OER gaat hierop lijken cool smiley

Van 12 naar 1 cilinder in 1 klik.

Die roffel van de boxermotor van Alfa Romeo...

Alfa Romeo Sprint 1.5 QV Grand Prix 1986


... in een heerlijke verpakking smiling bouncing smiley











Prijs: € 24.500,--



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-08-2018 12:40 door Jp053.
Leuk dat je toch nog meedoet!

Alle nieuwe inzendingen goedgekeurd. Aan ieder die nog twijfelt: je hebt nog iets meer dan 24 uur, er is genoeg leuks te vinden! smiling smiley
1998 Peugeot 406 3.0 24V V6 SVE
€ 5.900,00
[link.marktplaats.nl]



Helaas zie je het vandaag de dag bijna niet meer, maar ik kan er altijd heel enthousiast van worden om een vrij burgerlijke auto met een dikke V6 onder de kap in het wild tegen te komen. En dan geen model met grote velgen of spoilers, maar gewoon een anonieme grijze muis, wel goed in de opties en uiteraard uitgerust met een automatische versnellingsbak. Geen sportieve aspiraties, maar gewoon lekker comfortabel en met altijd voldoende vermogen onder de rechtervoet heerlijk kilometers vreten. Voor de onoplettende weggebruiker zou er net zo goed een geleasde 1.8i naast je kunnen staan, maar niets is minder waar! Een stille genieter geniet voor twee zullen we maar zeggen smiling smiley











1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-08-2018 00:36 door Zadelsnuiver.
Veel cooler wordt een stationwagen niet snel. Kilometer na kilometer relaxed cruisen in de wetenschap dat je als je een beetje haast hebt met het grootste gemak Porsches kunt pesten. Alleen al daarom: 2012 Mercedes-Benz E500, te koop voor €34.950.



Een VR6 is op zich niet heel bijzonder in een occasionwedstrijd, in het straatbeeld vind ik het wel een zeldzame verschijning. Tóch vind ik dat de VR6 niet mag ontbreken in deze wedstrijd, helemaal als er een volledig origineel Vento jasje omheen hangt.

Volkswagen Vento VR6

Bouwjaar: 1994
Vermogen: 174 pk
Locatie: Solingen, Duitsland
Prijs: € 6.990,-











Link naar advertentie
Het is inmiddels al even 20:00 geweest, maar ik ben net pas thuis. De inzendingen zijn gesloten, ik ga het op-een-rijtje bouwen!
Bovenaan het rijtje eerst een vraag/mededeling: ik zit vanaf morgen op Lowlands en ga vrijdag daarom niet in de gelegenheid zijn de stemmen te tellen... sorry! Het zou fijn zijn als iemand dat vrijdag over wil nemen, met eeuwige dank als geschenk.

Maar dan...

Occasionwedstrijd #519 - Op een rijtje


Barri - 2007 Subaru Legacy Touring Wagon 2.0R Comfort


Gewoon Dirk - 1969 Mazda Cosmo Sport


British Racing Green - 1965 NSU Wankel Spider


Spekky - 1962 Chevrolet Corvair 95 Camper Van


Escher - 2008 Volkswagen Phaeton 6.0 W12 4Motion


Pink Panther - 1992 Gurgel Supermini


Zonder Mazda met BMW - 1978 Citroën Mehari


929V6 - 1958 Zündapp Janus


Meike MR-S - 1998 Mazda MX-3 1.8i V6


smarter - 1969 Saab 96 V4


Guus Leferink - 1974 Lancia Fulvia 1.3S Monte Carlo


rzasa - 1973 Daf 33


.Timo - 1974 Citroën GS Birotor


lybra - 1972 Fiat 130 Coupe


Bobbeltje - 2009 BMW E61 M5


Jp053 - 1986 Alfa Romeo Sprint 1.5 QV Grand Prix


Zadelsnuiver - 1998 Peugeot 406 3.0 24V V6 SVE


Wrangler - 1971 Matra 530 V4


afentoe - 2012 Mercedes-Benz E500


Probenator - 1994 Volkswagen Vento VR6


Dat zijn ze voor deze week, twintig prachtexemplaren. U weet allen wat u te doen staat! winking smiley
Fantastisch rijtje zo !

Ik tel vrijdag wel, tijd genoeg.


Mijn stemmen:

1 - Probenator - 1994 Volkswagen Vento VR6
2 - .Timo - 1974 Citroën GS Birotor
3 - Zonder Mazda met BMW - 1978 Citroën Mehari
1. British Racing Green - 1965 NSU Wankel Spider
2. Wrangler - 1971 Matra 530 V4
3. Guus Leferink - 1974 Lancia Fulvia 1.3S Monte Carlo
1) Probenator - 1994 Volkswagen Vento VR6 (hebben hebben hebben oei wat is deze gaaf smiling bouncing smiley terug naar mijn eigen goede tijd met de Vento)
2) Meike MR-S - 1998 Mazda MX-3 1.8i V6
3) Escher - 2008 Volkswagen Phaeton 6.0 W12 4Motion
1. Wrangler - 1971 Matra 530 V4
2. Jp053 - 1986 Alfa Romeo Sprint 1.5 QV Grand Prix
3. smarter - 1969 Saab 96 V4
1. Jp053 - 1986 Alfa Romeo Sprint 1.5 QV Grand Prix (ik ben een beetje verliefd)
2. lybra - 1972 Fiat 130 Coupe
3. Guus Leferink - 1974 Lancia Fulvia 1.3S Monte Carlo

Quote
Guus Leferink
Ik tel vrijdag wel, tijd genoeg.
Dank!
1. Guus Leferink. Mijn eerste ingave was de Lancia V4, dus 3 punten voor deze stoere Fulvia.

2. Jp053. Nadat ik zag dat de Lancia V4 al geclaimd was dacht ik aan de Alfa Boxer. In combinatie met deze mooie Sprint goed voor 2 punten.

3. Spekky. Een luchtgekoelde boxer-6, je verwacht een Porsche, maar je krijgt een Corvair Camper! Minstens net zo leuk dus goed voor één punt.
1. British Racing Green - 1965 NSU Wankel Spider
2. Bobbeltje - 2009 BMW E61 M5
3. Gewoon Dirk - 1969 Mazda Cosmo Sport
1. Guus Leferink - 1974 Lancia Fulvia 1.3S Monte Carlo
Ja ja ja, wat een mooi autootje! Uit een tijd dat Lancia er nog toe deed.

2. smarter - 1969 Saab 96 V4
Nog zo'n bijzondere auto van een merk dat betere tijden heeft gekend.

3. Gewoon Dirk - 1969 Mazda Cosmo Sport
Een van de mooiste Mazda's ooit gemaakt.
Ik ga voor 2 auto's die ik niet met een andere configuratie had verwacht en 1 die ik wel kende, maar wel heel leuk is:

1e Wrangler - 1971 Matra 530 V4
2e 929V6 - 1958 Zündapp Janus
3e Spekky - 1962 Chevrolet Corvair 95 Camper Van
Tegenwoordig heeft bijna elke auto een lijnmotor, daarom vind ik de recente auto's het leukst. En natuurlijk de Saab met V4, een concept wat er de laatste 40 jaar niet meer is geweest denk ik?

1. Zadelsnuiver - 1998 Peugeot 406 3.0 24V V6 SVE
2. smarter - 1969 Saab 96 V4
3. Escher - 2008 Volkswagen Phaeton 6.0 W12 4Motion
1. British Racing Green
2. JP053
3. Wrangler
Quote
Barri
Tegenwoordig heeft bijna elke auto een lijnmotor, daarom vind ik de recente auto's het leukst. En natuurlijk de Saab met V4, een concept wat er de laatste 40 jaar niet meer is geweest denk ik?

Tot 1994 in de ZAZ 968M. Het motortje uit de Saab (en dat uit de Matra) komt overigens van Ford.
1. Barri - 2007 Subaru Legacy Touring Wagon 2.0R Comfort
2. .Timo - 1974 Citroën GS Birotor
3. lybra - 1972 Fiat 130 Coupe
.Timo - 1974 Citroën GS Birotor
929V6 - 1958 Zündapp Janus
Probenator - 1994 Volkswagen Vento VR6
Quote
rzasa
.Timo - 1974 Citroën GS Birotor
929V6 - 1958 Zündapp Janus
Probenator - 1994 Volkswagen Vento VR6

zo dus:
1 .Timo - 1974 Citroën GS Birotor
2 929V6 - 1958 Zündapp Janus
3 Probenator - 1994 Volkswagen Vento VR6
1. Wrangler - 1971 Matra 530 V4
2. Guus Leferink - 1974 Lancia Fulvia 1.3S Monte Carlo
3. Spekky - 1962 Chevrolet Corvair 95 Camper Van
1. Gewoon Dirk - 1969 Mazda Cosmo Sport - veruit de mooiste wagen uit het rijtje
2. Zonder Mazda met BMW - Citroën Mehari - inzending waar ik leest hebbenhebbenhebben bij voel
3. .timo - Citroën GS - meest verrassende inzending
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close