Fotowedstrijd November 2017 - Nattigheid - ***superformer heeft gewonnen!***

Gepost door smarter 
Welkom bij de fotowedstrijd van de maand november: Nattigheid

Afgelopen weekend is de klok weer in de winterstand gezet. Dit betekent dat we nu officieel niet meer om het najaars-seizoen heen kunnen. Half oktober hebben we nog even kunnen genieten van een kortstondige prachtige nazomer, maar dat ligt voorlopig achter ons. Naast het vallen van de bladeren zal er ongetwijfeld ook best wat neerslag vallen in november. Regen kan vervelend zijn, maar het levert ook regelmatig hele mooie plaatjes op.

Daarom heb ik deze maand gekozen voor het thema: Nattigheid.

Dit onderwerp is op vele manieren te benaderen: Denk aan druppels op de auto, condens op de ramen, spiegeling in plassen, regenval, opspattend water enz. Het lijkt wederom op het eerste gezicht een vrij rechttoe rechtaan opdracht, maar ondertussen zijn de mogelijkheden eindeloos. Dus wees creatief want creativiteit wordt beloond.

Qua niveau willen we graag benadrukken dat je écht geen professional hoeft te zijn en je hoeft ook geen dure camera te gebruiken. Soms komen de beste foto's uit toestellen uit het jaar kruik. En heb je de vorige fotowedstrijd-topics wel bezocht en eventueel zelfs je stem uitgebracht: zet dan ditmaal het laatste stapje en lever zelf ook een foto aan!

Een paar basisregels:
- Maximale breedte: 800 pixels
- 1 inzending per deelnemer, maak je later een mooiere foto, pas dan je oorspronkelijke inzending aan.
- De foto moet gemaakt zijn in de maand dat de wedstrijd actief is (tussen 1 november 0:00 uur en 24 november 20:00 uur) én gemaakt zijn door de inzender.
- Elke vorm van nabewerking is toegestaan.
- De winnaar opent een nieuwe wedstrijd.

Voorgaande wedstrijden:

- de auto
- de zon
- mijn mooiste autofoto
- de auto in een ander perspectief
- de auto in het zonnetje
- de auto en de vrouw
- de rijdende auto
- de auto en industrie
- de auto en profil

Inzenden kan van 1 november 0:00 uur tot vrijdag 24 november, 20:00 uur
Stemmen kan tot donderdag 30 november, 20:00 uur

Succes!

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-11-2017 22:00 door smarter.
In het rijtje voorgaande thema's mis ik er nog drie. We zijn immers in februari begonnen met de wedstrijd. Naast in het zonnetje hebben we ook nog de zon gehad als thema. De auto was het allereerste thema in februari en is een paar maanden later nog op herhaling gegaan als mijn mooiste autofoto.

Dit puur ter aanvulling, zo'n lijstje met eerdere thema's is alleen maar handig thumbs up.
Leuk thema ook weer deze maand, daar kunnen we wel wat mee.
Klopt Dirk, ik had even snel de thema's aangegeven zodat smarter wist welke al de revu hadden gepasseerd. Vandaar dat ik de algemene en dubbele er uit had gelaten.

Leuke wedstrijd smarter, ga alvast nadenken over de mogelijkheden smiling smiley
Wat een leuk idee! Mogelijkheden zat, in ieder geval. Mijn ouders zullen het niet waarderen als ik voor een fotootje de MPV des huizes in de plomp parkeer, dus dat is er wel alvast eentje minder winking smiley
Leuke uitdaging weer!
Ik ga ook eens nadenken hoe ik aan deze wedstrijd mee ga doen :-)

Gemaakt: 2 november 2017.
Uitsnede gewijzigd: 24 november 2017.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-11-2017 17:42 door cirKel.
Leuk thema! Laat nu toevallig net wat nattigheid op m'n pad gekomen zijn vandaag:

edit 7-11-2017: inzending gewijzigd.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-11-2017 00:18 door Elco.
Bericht verwijderd.. Had er even overheen gelezen dat het een recente (november) foto moet zijn.. spinning smiley sticking its tongue out

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-11-2017 10:46 door Irwin..
Mooie foto! Maar wordt er nu nog gesproeid ergens?

Nattigheid in beeld gebracht.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-11-2017 21:58 door Nico GTR.
rzasa

Op de slipbaan!
Elco
rzasa

Op de slipbaan!

thumbs up
het laatste ritje met de cadillac voor dit jaar, lekker genieten op de buitenste dijk in termuntenzijl.

genoeg nattigheid aan de kust.

aan de overkant ligt emden (Dld) waar een grote vw fabriek is.
smartye36
het laatste ritje met de cadillac voor dit jaar, lekker genieten op de buitenste dijk in termuntenzijl.
[farm5.staticflickr.com]

Hé, die plek ken ik wel ongeveer! Ik heb daar familie in de regio wonen smiling smiley
Woon je daar in de buurt? Zou het autootjes kijken daar in de buurt wat makkelijker maken.
Ik heb mijn inzending gewijzigd. Was over de oorspronkelijke foto stiekem niet zo tevreden, nu wel! Enne, een staande foto zie je niet zoveel smiling smiley.
Vanmiddag genoten van het heerlijke weer. Ondanks de mooie blauwe hemel vandaag heb ik deze keer gekozen voor een monochroom bewerking:

Tjongejonge, jullie leggen de lat lekker hoog deze keer, gezien de inzendingen tot nu toe!
Maarrrrr... ook ik ben er de afgelopen dagen lekker op uit getrokken met -achtereenvolgens- de Grande Punto en de barchetta. Het is nu nog een kwestie van (de juiste) keuzes maken, nabewerken en het uiteindelijke resultaat posten. Wordt vervolgd, al dan niet met knikkende knietjes tongue sticking out smiley
edit: bij deze dus mijn inzending. De keuze is dit maal gevallen op mijn Fiat barchetta, die ik al meer dan 10 jaar in bezit heb. Vlak voor de winterstop (lees: schorsing) heb ik haar nog even in het zonnetje gezet! Of was het meer... nattigheid?!

Deze foto is genomen met mijn Canon EOS 1000D (van net ná het jaar kruik!), ISO 100, 1/250sec. f/5,6 55mm.
Ik ga ook kijken wat ik kan shooten, moet het wel gaan regenen.

Maar, om dit pareltje te overtreffen, prachtfoto.

Ik heb al een hele specifieke foto in gedachten, maar ook ik zit te wachten op iets natter weer. De voorzitter zal het niet waarderen als ik de auto langs het zwembad zet dus dat doen we maar niet.
@Soloman: je weet dat foto's uit de openingspost geen inzendingen zijn! Geen excuus dus om niet mee te doen.
Mijn voorlopige(?) inzending. Mijn eigen Nissan Sunny met condens op het dak. In de achtergrond, het Spaarne. Dit water weerkaatste mooi het licht van de brug wat het geheel net iets kleurrijker maakte.

En zowaar had ik vandaag een natte voorruit (bonuspunten voor degene die merk en model herkent tongue sticking out smiley)

2017-11-16_16-50-50

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-11-2017 17:39 door afentoe.
Mijn voorlopige inzending :-)

Vers gevallen druppels op een net gewassen auto terwijl de zon weer iets doorkomt :-)
Het metallic van de Mazda is goed zichtbaar in de druppels. Op groot formaat spring het er nog meer uit.
Het logo er ook maar even op, zodat er geen twijfel over kan bestaan dat de kleur op een Mazda zit ;-)

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-11-2017 09:25 door Joel 1987.
Mijn bijdrage blinkt niet uit in fotografische kwaliteiten.
het is gewoon een vluggertje met mijn mobile telefoon, maar hij past mooi bij het thema:

Aan de andere kant van de lijn zag het er zo uit:

Je moet toch iets als je kiel 80cm diep steekt.
Weer eentje genomen op het werk. Gisteren! Dus nu wél een november-foto spinning smiley sticking its tongue out

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-11-2017 13:11 door Irwin..
Ik waag ook mijn kans met een pachtauto die ik deze ochtend in de buurt van mijn werk kon spotten:

Ik wil voor gebruiker 'chivabus' graag onderstaande Mustang insturen. Chivabus is daar namelijk nu zelf niet in de gelegenheid voor. winking smiley

Zo, twee last minute inzendingen! Wie gaat het OER maken?
Het OER:
Stemmen t/m 30 november 20.00 uur

cirKel

Elco

Nico GTR

smartye36

smarter

superformer

D' oh

afentoe

Joel 1987

Audi A6

Irwin.

Gewoon Dirk

Escher

Chivabus
Oeps, helemaal vergeten het OER te maken. Ik werk altijd op vrijdagavond en zat daarna met vrouwlief gezellig op de bank. Super bedankt, Dirk! thumbs up

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-11-2017 23:10 door smarter.
smarter
Oeps, helemaal vergeten het OER te maken. Ik werk altijd op vrijdagavond en zat daarna met vrouwlief gezellig op de bank. Super bedankt, Dirk! thumbs up

Geen probleem. Ik zag nog geen OER dus deed ik even een oproepje (ik zat zelf immers ook met vriendinlief gezellig op de bank). Toen ik een poos later nog niets zag heb ik hem zelf maar even snel in elkaar gedraaid.
Ik zal eens commentaar gaan geven.
cirKel: de manier waarop het licht van de lantaarns de druppels zo selectief zichtbaar maakt is een geweldig concept. De foto mist in mijn ogen helaas wat scherpte.
Elco: dit soort foto’s (met een reflectie in het water) vind ik prachtig! Als die plantjes niet zo ‘in de weg’ hadden gestaan bij de voorkant van de reflectie was het sowieso twee/drie punten geweest.
Nico: heel aardig plaatje, contrast tussen de overduidelijk doorweekte auto en de droge omgeving is erg leuk. Ik ken de situatie niet, maar zou me kunnen indenken dat wanneer je de auto met het licht mee had gefotografeerd, deze er wat meer was uitgesprongen (spierwitte auto tegen een achtergrond in grijstinten)
smartye36: echt een geweldige foto, een zomers sfeertje en dat in november. Piepklein nadeeltje is dat ik de locatie ken winking smiley: Als je de auto twee meter verder naar rechts had gezet (en zelf was meegelopen) had je het hekje uit beeld gehad en was de foto helemaal af geweest.
smarter: ik vind het oprecht een prachtige foto, maar mijn blik gaat meteen naar de combinatie auto-boom en niet auto-water, daardoor is de link met het thema voor mij wat dunnetjes.
superformer: de reflectie is mooi geworden, maar de schoonheid van de Barchetta had ik beter verwoord gevonden in een omgeving die een duidelijk andere kleur heeft, dit zit voor mij dicht bij elkaar. Kwestie van smaak.
D’Oh: ik vind de onscherpe achtergrond (met die lichtjes) erg leuk, maar het stukje ‘nattigheid’ vind ik wel heel subtiel. Pluspunt vind ik de natte/drogere strepen op het dak, die geven mij het idee dat je net was uitgestapt.
Joel 1987: in al zijn eenvoud vind ik dit een geweldige inzending. Het scherpstellen op het vlakke stuk is prachtig gelukt, en het logo is nog net scherp genoeg om ook daar de druppels nog op te zien. thumbs up
Audi A6: heel veel verder zou ik mijn auto niet snel de nattigheid in sturen, de aansluiting met het thema is zeker aanwezig dus smiling smiley. Wel vind ik de foto wat druk. Ik denk dat het en profil (wanneer jij voor het paaltje staat en van de zijkant fotografeert) met gesloten kofferbak een plaatje om in te lijsten zou zijn.
Irwin.: correct me if I’m wrong, maar ik zie overeenkomsten tussen onze inzendingen, al fotografeer jij naar binnen. Hier valt zeker wat voor te zeggen, maar gezien het thema zou ik persoonlijk hebben scherpgesteld op de druppels, met een vaag interieur als achtergrond.
Dirk: heerlijke foto. De reflectie klopt, de achtergrond is prachtig met de herfstkleuren erin, en de lichte schemer maakt het helemaal af. Top!
Escher: prachtige auto die er echt uitspringt, al waren bij een detailfoto de druppels wellicht wat meer ‘uitgesproken’ geweest.
Chivabus: mooie scherpe avondfoto! De link met het thema vind ik wel dun, afgezien van de voorruit zie ik pas bij een tweede keer kijken dat de auto toch echt nat is winking smiley

En dan het lastige stuk:
1e plaats: Joel 1987
2e plaats: Gewoon Dirk
3e plaats: smartye36
Met een eervolle vermelding voor Elco, over de derde plaats heb ik heel lang zitten twijfelen, als het kon had ik beide foto’s een punt gegeven…
cirKel - interessante foto met een leuke belichting, standpunt is goed gekozen maar ik vind hem iets te krap in het kader.

Elco - hele boeiende plaat, mooi onderwerp, heerlijke achtergrond en compositie is echt spot-on.

Nico GT-R - bijzonder onderwerp, compositie is goed maar vind het standpunt wat gewoontjes. Achtergrond doet wat afbreuk aan de foto.

Smartye36 - compositie is goed, had zelf wat minder van het asfalt en wat meer van die mooie lucht laten zien.

Smarter - leuk idee voor deze foto, lekker scherp en boeiende compositie maar de zwart/wit omzetting had van mij iets pittiger gemogen.

Superformer - strak! Mooie kleuren, goede achtergrond en een ietwat ongewone maar toch geslaagde compositie.

D'oh - gewoon een lekkere plaat, mooi detailwerk en goede bokeh.

Afentoe - goede invulling van het thema, wellicht dat een kader of vignet deze foto nog wat meer kan laten spreken.

Joël 1987 - altijd leuk een detailfoto, ietwat meer contrast en/of dieptewerking zou deze foto echt naar een hoger plan tillen.

Audi A6 - bijzonder tafereel, voor mij echter verder geen spannende foto.

Irwin - goed gevonden! Mooie uitvoering van het idee en verder gewoon een strakke plaat.

Gewoon Dirk - mooie Achtergrond, compositie is prima maar de auto komt wel wat donker uit de verf.

Escher - zulke foto's kan ik altijd waarderen, lekkere kleuren en het waterelement in de foto spreekt me erg aan. Nog 1 stapje baar rechts voor een net iets beter standpunt.

Chivabus - best een goede plaat, lekker donker en regenachtig sfeertje maar de achtergrond valt wat tegen.

Dan de top 3:

1. Elco
2. Superformer
3. Escher
cirKel: De verlichting i.c.m. de regendruppels geeft het plaatje een soort "crème brûlée"-effect (Cayenne brûlée?!), hetgeen zeker niet negatief bedoeld is, integendeel zelfs. Ik zou alleen die kentekenplaat eraf hebben "gesneden", want die stoort me in dit geval enorm.

Elco: Topplaat. Meteen daarna wist ik dat ik alles uit de kast moest halen om deze (proberen) te overtreffen. Wat me opvalt: als ik naar beneden scroll om de onderste helft te kunnen zien, denk ik steeds: ik vind dit gedeelte -van alleen de weerspiegeling- zeker zo mooi. Dat had het verrassingseffect voor mij in elk geval groter gemaakt.

Nico GTR: Hele originele benadering van het thema! De volgende keer iets door de knieën zakken (dus lager standpunt kiezen), dan leg je de nadruk meer op de auto i.p.v. de omgeving. Met een beetje geluk -of geduld- heb je dan ook geen mensen in beeld.

smartye36: Prachtige auto, prachtige locatie en een prachtige foto. En toch krijg ik er op de één of andere manier geen "nat" gevoel bij...

smarter: Absoluut een mooie foto, zeer gewaagd in zwart/wit. Het thema "nattigheid" is m.i. net iets té subtiel in beeld gebracht.

D'oh: Hele gave foto, met die felgekleurde lichtjes op de achtergrond! Maar het leidt wel af van het thema. Met een iets andere compositie had je het roofrack mooi links uit beeld kunnen laten verdwijnen en had je de nattigheid wat beter kunnen laten zien . Wat is die storende witte vlek linksonder eigenlijk??

afentoe: Ik haat dit soort plaatjes... zó frustrerend is het wanneer je moet raden om wat voor auto('s) het gaat! Dat troebele beeld blijft me bezig houden. Een zeer geslaagde foto die prima binnen het thema past, dus.

Joel 1987: Als je denkt aan een auto i.c.m. "nattigheid", dan is dit het eerste beeld dat in je opkomt. En dat maakt deze foto meteen niet al te spannend... jammer. Ik denk dat je een wat dynamischer effect zou hebben gekregen, als je de foto 45 graden had gedraaid, dus de horizontale lijn in een diagonale had veranderd. Dan was het een winnaar geweest.

Audi A6: Geen winnende foto, qua... foto. Maar dat zei je zelf al. Bovendien heb je er eentje teveel ingezonden hetgeen wat mij betreft direct tot diskwalificatie zou leiden. Had je dat niet gedaan, dan was je misschien zelfs in de prijzen gevallen... qua thema. Want als ik érgens "nattigheid" bij voel, dan is het bij deze foto!

Irwin: Het was al eerder gezegd: wát een gemiste kans! Had je de focus op de druppels gelegd, dan was dit ongetwijfeld een winnaar geweest. Nu lijkt het alsof je door een vuile lens (of ruit) stiekem een interieurfoto hebt willen maken. Zonde...

Gewoon Dirk: Gewoon een leuke foto. Je voelt de natte, drassige ondergrond er gewoon bij. Verder niet heel spannend, maar "gewoon Dirk".

Escher: Van mij krijg je de prijs voor de meest imposante auto & foto! Tikkie meer naar rechts, dan had je 'm precies in het midden geschoten! Persoonlijk zou ik slechts één detail van deze bolide in beeld hebben gebracht (logo, spiegel, grill, koplamp?). I.c.m. de regendruppels en deze vuurrode lak was het voor iedereen onmiskenbaar een Ferrari geweest, maar was het thema wat duidelijker naar voren gekomen.

Chivabus: Zonde om zo'n schoonheid in de nattigheid te zien staan. En ook zonde om zo'n nieuwe Kia hinderlijk in beeld te zien.

Mijn TOP 3:

1. Elco
2. afentoe
3. D'oh

Met de rest op minimale afstand. Knap gedaan, allemaal!
superformer
afentoe: Ik haat dit soort plaatjes... zó frustrerend is het wanneer je moet raden om wat voor auto('s) het gaat! Dat troebele beeld blijft me bezig houden. Een zeer geslaagde foto die prima binnen het thema past, dus.

Bij wijze van dank voor de punten zal ik het dan maar verklappen winking smiley
De foto is genomen vanuit een BMW 5-serie (F10), op de foto staan van links naar rechts een Opel Vectra station (C); Renault Mégane station (nieuwste model) en BMW 3-serie sedan (F30).
cirKel: Het idee is erg leuk, maar foto is wazig, washed out en de belichting klopt niet. Helaas.....

Elco: Zijn altijd leuke dingen en zoals altijd kun je hem zo in een magazine tegenkomen.....maar dat verwachten we natuurlijk ook een beetje van je. tongue sticking out smiley

Smartye36: Oldskool vs. New technology (windmolens) leuk op de foto gezet zo al had ik persoonlijk de achtergrond iets duidelijker uit de verf zien komen.

Smarter: Mooi gespeeld met de reflectie

Superformer : Ook hier mooi die reflectie, net een klein tikje inzoomen had het gebouw links weg laten vallen en het geheel iets strakker gemaakt.

D'oh: Je moet er even naar kijken voor je ziet wat het is, doch mooi gespeeld en erg netjes zo scherp!

Afentoe: Hoog tijd voor een coating van de ruit....dit is toch niet normaal....oh wacht fotowedstrijd niet detailen. Ehm! Mystiek...maar ik mis er iets in al kan ik niet direct de vinger leggen op hetgeen dat nu precies is.

Joël 1987: Tsja, de beading is fraai, maar ik mis wat diepte in de foto. Wellicht zelfs in de kleur........qua lichtval, de metallic er beter uit kunnen halen?

Audi A6: Nattigheid absoluut! winking smiley

Irwin: Ik zou de focus ook andersom hebben gelegd, desalniettemin leuke plaat! Kan zo op een zwart wit poster.

Gewoon Dirk: Ik ga mee met afentoe superformer, niet spannend, netjes maar blinkt nergens in uit.

Escher: Ik heb niks met rode auto's hoor maar damn wat een plaatje! Het herfstsfeertje dat naar voren komt in de foto vind ik erg leuk!

Chivabus: Ik had hem denk ik in daglicht iets mooier gevonden.

De top 3:

1. Escher
2. Superformer
3. Smarter

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-11-2017 16:07 door Nico GTR.
Nico GTR
Gewoon Dirk: Ik ga mee met afentoe, niet spannend, netjes maar blinkt nergens in uit.

Ik denk dat je superformer bedoelt, een foto die nergens in uitblinkt krijgt van mij niet vaak 2 punten winking smiley
afentoe
Nico GTR
Gewoon Dirk: Ik ga mee met afentoe, niet spannend, netjes maar blinkt nergens in uit.

Ik denk dat je superformer bedoelt, een foto die nergens in uitblinkt krijgt van mij niet vaak 2 punten winking smiley

thumbs up true!
Ga niet alles beoordelen, zo goed ben ik daar niet in.

Beperk me tot mijn top 3 :-)

1. Elco
Gewoon weer een foto die zo in een brochure kan. Prachtige kleuren en de spiegeling is net niet helemaal perfect door het plantje rechts. Dat laatste maakt m voor mij juist wat speelser dan een plaatjes waarbij alles 'perfect' lijkt.

2. Irwin
Foto lijkt door de (afwezigheid van) kleur een en het wazige beeld van het stuur beetje mysterieus, ik hou er wel van :-)

3. D' oh
Leuke detailfoto waarbij je ook nog wat aandacht hebt voor de achtergrond. Het geheel straalt iets uit dat me wel bevalt. De focus ligt aan de voorkant van de foto, waarbij alles naar achteren steeds vager wordt. Leuk gedaan!

En bedankt voor de meningen op mijn foto ;-)
Ik had m beter wat verticaler kunnen bijsnijden. De kleuren hadden ook wat meer contrast mogen hebben, hoewel het daarbij erg veel uitmaakt welk scherm de foto weergeeft :-)

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-11-2017 12:04 door Joel 1987.
Leuke inzendingen deze maand. Zelf had ik een beetje moeite met een creatief idee te verkrijgen. Gelukkig heb ik in ieder geval al een paar puntjes gekregen.

Mijn top 3 is als volgt:

1 - D'oh
2 - Escher
3 - Elco
Ik ben echt even te druk deze week voor uitgebreide beschouwingen, dus ook van mij even een vlotte top 3:

1. superformer: Echt een hele mooie plaat. Haast de hele auto in de spiegeling en de achtergrond met de repeterende deuren is prachtig!
2. D' oh: Super origineel en pakkend geheel.
3. smartye36: Heel fijn uitzicht!
Weer een moeilijke, persoonlijke beschouwing met als uitkomst een top 3:

CirKel
Ik vermoed dat je de foto in te lage kwaliteit hebt opgeslagen, dat doet afbreuk. Het licht is namelijk best goed. Had 'm zelf of net iets krapper (en precies in het midden) of juist iets ruimer gekaderd.

Elco
Jammer hè Irwin, dat ik net een minuutje eerder was omdat jij zat te Instagrammen!

Nico GTR
Vrij nauwgezet het thema gevolgd: de auto is nat. Maar dat maakt nog geen spannende foto. Ik zou hebben gekozen voor een wat lager standpunt, krappere kadering en iets meer contrast. Dat tegenlicht heeft namelijk wel potentie voor een gave foto.

Smartye36
Ja, goed! Mooi contrast. Had 'm liever links iets ruimer gesneden gezien en nog liever zonder de 'punaise'. Nu leidt deze mijn blik nogal af. Desondanks mijn nummer #2.

smarter
Ik begrijp de keuze voor zwart/wit hier niet zo goed, vermoed dat deze foto in kleur sprekender was geweest. Verder behoorlijk goed, alleen boven een paar pixels te krap?

superformer
Ik ben enthousiast. Kloppend kader, goede spiegeling, fraaie kleuren. Ik deel wel Nico GTR z'n mening dat het linker gebouw afsnijden toch beter was geweest, toch staat jouw foto bij mij met stip op #1.

D'oh
Sfeervol is 'ie zeker, technisch is 'ie goed. De nattigheid vind ik wel meevallen en het onderwerp vind ik niet erg krachtig. Als je 't mij vraagt zou hij het goed doen als onderdeel van een serie, maar als op zichzelf staand beeld doet 'ie het voor mij niet.

afentoe
Herkenbaar beeld, honderd procent het thema, maar ik kan er verder niet echt iets van vinden. Veel mensen in mijn omgeving zouden dat als uiterst positief beschouwen... maar in 't geval van een foto... heb ik liever nét iets uitgesprokeners.

Joel 1987
Ik zie de potentie! Als je 't Mazda-logo van onderen iets meer ruimte had gegeven en het derde remlicht op links ook, was 'ie vast een stuk beter geweest. Nu vind ik 't net iets te gemakkelijk, al voldoet 'ie wel helemaal aan het thema.

Audi A6
Het is een interessant gezicht, al blijkt dat hier geen garantie voor een interessante foto. En dat terwijl de compositie wel 'volgens het boekje' is. Zou het door het zielloze omgevingslicht komen?

Irwin
Het meest opvallende aan deze foto vind ik een brandend waarschuwingslampje, niet de nattigheid. Het gekozen kader vind ik wel goed en de foto straalt zeker sfeer uit.

Gewoon Dirk
Keurige foto. Voor mijn gevoel helt 'ie wel wat teveel naar rechts, dat kijkt wat ongemakkelijk. Met 'n tikje nabewerking op de kleuren zou 'ie aan impact kunnen winnen, nu vind ik 'm wel erg blauwig.

Escher
Goede kleurenscompositie, sowieso! De Ferrari springt er echt uit en contrasteert goed met de verder blauwe kleuren. Jammer dat 'ie niet écht recht van voren gemaakt is, dat had je een extra punt opgeleverd. Nu ben je mijn #3.

Chivabus
Keurige avondfoto, vooral de Kia op de achtergrond vind ik jammer. Die valt met z'n gele kentekenplaat zó op dat je eigen onderwerp serieus aan kracht verliest.

Maakt dus:

1 - superformer (die zijn naam daarmee eer aan doet)
2 - smartye36
3 - Escher
Iedereen (al dan niet alvast) bedankt voor de feedback op mijn foto!

Elco
...Veel mensen in mijn omgeving zouden dat als uiterst positief beschouwen...
Even een extra thumbs up voor de humoristische manier van schrijven smiling smiley
Bij deze nog even snel mijn top 3. Ik ben bezig met het schrijven van feedback op de foto's maar dat red ik niet voor 20:00. De feedback op anderen volgt dus nog na 20:00.

Mijn top 3:

1. Superformer.
2. smartye36.
3. Elco.
Bij deze nog de 'feedback' op de ingestuurde foto's!

cirKel Ik vind het leuk hoe je de regendruppels zo duidelijk in beeld hebt weten te brengen! Een behoorlijk scherpe avondfoto heb je eruit weten te krijgen. Ik vermoed dat je niet met een héél 'fancy' apparaat foto's maakt?

Elco 3 Een prachtige plaat, erg koude kleuren wat wel past bij het jaargetijde. De prachtige Nederlandse wolkenpartij bevalt mij ook en heb je mooi, dubbel vast weten te leggen!

Nico GTR Een originele manier om 'nattigheid' vast te leggen! Leuk dat de hele auto nog helemaal 'wit' is!

smartye36 2 Net als de foto van Elco vind ik deze prachtig vanwege de koude kleuren en de Nederlandse lucht! Deze foto bevalt mij tourwens ook vanwege het feit dat de foto uit 3 kleuren bestaat, blauw, zwart en wit (ok, en een beetje groen winking smiley )

smarter Hoewel ik de 'nattigheid' in de foto wel wat summier vind geeft het zwart-wit dan wel weer een origineel tintje. Hoe langer ik naar de foto kijk des te meer het lijkt alsof de bomen in de achtergrond met potlood bij zijn getekend.

superformer De subtiele weerkaatsing van het water, de kleuren en de zonnige, zich herhalende achtergrond geeft deze foto echt een herfsttintje.

afentoe Deze foto geeft een leuke draai aan het thema nattigheid omdat de foto erg herfstig aandoet. Herkenbaar. winking smiley

Joel 1987 Leuke, scherpe detailfoto van de nattigheid. De waterdruppels lijken wel een archipel te vormen in een zee van droogte. drinking smiley

Audi A6 Alweer een bijzondere perceptie van nattigheid. Hoewel de foto misschien niet uitblinkt in 'fotografische kwaliteit' zou je dat een volgende keer misschien wel kunnen proberen. Het idee was zeker origineel!

Irwin De foto doet mij een beetje duister aan. Leuk gedaan, je zou bijna denken dat de foto zwart-wit is maar het lampje op het dashboard neemt dat gevoel weer weg. Leuk gedaan, is weer wat anders. winking smiley

Gewoon Dirk Wat een bagger. Ik doel uiteraard op de modder. winking smiley Hoewel ik de subtiele weerkaatsing leuk vind had er misschien wat meer uit de achtergrond gehaald kunnen worden? De koude kleuren zijn overigens wel leuk in trend met 'nattigheid'. smiling smiley

Escher Wat een dikke neus op deze manier! Hoewel er al een dikke Porsche vanuit ongeveer dezelfde hoek met regenachtige motorkap is ingestuurd vind ik deze erg leuk vanwege de 'ongecontroleerde' strepen van waterdruppels die naar beneden is gerold.
De uitslag:

1. superformer met 13 punten

2. Elco met 11 punten
3. Escher en D'oh met beiden 7 punten
4. smartye36 met 6 punten
5. Joel 1987 met 3 punten

Gefeliciteerd, superformer, ik ben benieuwd naar de volgende wedstrijd! thumbs up
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close