Fotowedstrijd Juli | De rijdende auto | Inzendingen welkom!

Gepost door Niels. 
Welkom bij de fotowedstrijd van de maand juli!

Deze maand is het thema 'De rijdende auto'. Dat kun je natuurlijk op verschillende manieren interpreteren:

Een mooi panning-shot,

Een foto met veel beweging erin,

Een foto die je hebt gemaakt op de snelweg,

Of een foto vanuit een rijdende auto,

Zolang de gefotografeerde auto maar niet stil staat. Laat je creativiteit vooral de vrije loop!
En, wellicht ten overvloede, maar ik wil het toch even benoemen: let bij het maken van een foto vanuit een rijdende auto uiteraard op je eigen veiligheid.

Qua niveau willen we graag benadrukken dat je écht geen professional hoeft te zijn en je hoeft ook geen dure camera te gebruiken. Soms komen de beste foto's uit toestellen uit het jaar kruik. En heb je de vorige fotowedstrijd-topics wel bezocht en eventueel zelfs je stem uitgebracht: zet dan ditmaal het laatste stapje en lever zelf ook een foto aan!

Een paar basisregels:
- Maximale breedte: 800 pixels
- 1 inzending per deelnemer, maak je later een mooiere foto, pas dan je oorspronkelijke inzending aan.
- De foto moet gemaakt zijn in de maand dat de wedstrijd actief is én gemaakt zijn door de inzender.
- Elke vorm van nabewerking is toegestaan.
- De winnaar opent een nieuwe wedstrijd.

Inzenden kan tot maandag 24 juli, 20:00 uur
Stemmen kan tot maandag 31 juli, 20:00 uur

Veel succes allemaal! Ik hoop dat er eind deze maand een rij mooie foto's is om uit te kiezen.
Heb een aantal mooie foto's voor deze wedstrijd, alleen gemaakt op 30 juni....
Verder zitten mijn weekenden helaas vol, dus geen gelegenheid om wat moois hiervoor te zoeken.
Gisteravond reed ik in de zonsondergang door wat maďsvelden naar huis.
23 graden, lekker briesje, een zomerse playlist op, dak omlaag... puur genieten toch?

Wil een hele mooie plaat inzenden, maar die is in mei gemaakt. Het feit dat de foto continu in de maand zelf gemaakt moet worden maakt het knap lastig. In het lopende jaar zou fijner zijn.
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet
Wil een hele mooie plaat inzenden, maar die is in mei gemaakt. Het feit dat de foto continu in de maand zelf gemaakt moet worden maakt het knap lastig. In het lopende jaar zou fijner zijn.

Dit zei ik al in het begin van dit jaar. Desalniettemin ben ik toch heel benieuwd naar jouw en Auto-fan zijn foto!
Mooie foto Eenvrijeusernaamiserbijnaniet!

Ik snap de discussie wel, en er is wel iets voor te zeggen, een maand is (soms) inderdaad kort.

Ik vind overigens wel dat als je mee wilt doen aan een wedstrijd, dat je er "wel iets voor mag doen" en maar even een mapje openen en een foto die in januari is gemaakt inzenden vind ik persoonlijk wel iets te makkelijk. Dan gaat het idee van erop uit en een foto maken voor de wedstrijd een beetje verloren, want dat is natuurlijk een beetje het idee van de wedstrijd.

Het is ook een beetje aan het onderwerp denk ik, als dat een beetje "makkelijk" of ruim is, kan je veel makkelijker iets maken, een onderwerp wat niet al te specifiek is, en waar iedereen wat mee kan.
Een rijdende auto is makkelijker te doen, dan een foto van een auto met een dier(ik noem even iets).
Precies, ik ga hierin mee met Pjötr. Het is een wedstrijd, dus er mag ook wel wat uitdaging in zitten. Een inzendtermijn van (ruim) drie weken lijkt me voldoende om een foto te maken die bij het thema past. Ik heb ook daarom voor een breed toe te passen thema gekozen.
En van de mensen die een foto maken terwijl ze achter het stuur zitten in een rijdende auto worden de gegevens doorgespeeld aan de autoriteiten?

(sorry kon het niet laten)

Iedereen succes met de wedstrijd, ik kan er misschien eind deze maand 1 laten maken van de Capri. De laatsten zijn van begin Juni en een deel daarvan is gemaakt door passerende mensen die ik niet ken tongue sticking out smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-07-2017 12:32 door Lycan Capri.
Ja, ik zit hier undercover winking smiley

Vergeet niet rekening te houden met onderstaande regel:

De foto moet gemaakt zijn in de maand dat de wedstrijd actief is én gemaakt zijn door de inzender.
Dan wordt het geen foto van de Capriwinking smiley
Dan misschien van de EG8 van een maatje van me of een andere mooie auto die naar een event komt.

Over die foto's achter het stuur, fout dat deze worden aangemoedigd tijdens deze wedstrijd, zo'n foto zou in mijn ogen tot diskwalificatie moeten lijden smiling smiley
Eigenlijk is deze foto mislukt, want de auto staat er niet scherp op. De begroeing des te meer! Maar ik vind het, ook vanwege de auto zelf, best een leuke foto.

edit,

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-07-2017 12:57 door Eenvrijeusernaamiserbijnaniet.

Voorlopig hou ik het even bij deze foto van een Lancia Flavia uit 1966. Afgelopen zondag gemaakt tijdens de FFF-dag van de Lancia Club.
Ik snap het idee wel, maar deze maand heb ik daar simpelweg de tijd niet meer voor. winking smiley Iets te druk met o.a. voorbereidingen voor de FAD. Volgende maand kijk ik wel opnieuw. smiling smiley

RobEU

Dit zei ik al in het begin van dit jaar. Desalniettemin ben ik toch heel benieuwd naar jouw en Auto-fan zijn foto!
Zal hem thuis eens opzoeken.thumbs up

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-07-2017 14:23 door Auto-fan.
Gevoelsmatig zou ik zeggen 24 of 25 juni op Zandvoort, maar dat klopt niet met de wedstrijd. winking smiley
Niels.

Een paar basisregels:
- 1 inzending per deelnemer, maak je later een mooiere foto, pas dan je oorspronkelijke inzending aan.
- De foto moet gemaakt zijn in de maand dat de wedstrijd actief is én gemaakt zijn door de inzender.

Een foto die iemand anders heeft gemaakt terwijl ik ook in de auto zit mag dus niet? Deze foto dus:

Foto van een roadtrip waar ik weer van thuis ben. Kaart rechts op schoot, muziek ingeplugd, een open weg en karren maar!

Edit:
Duidelijk, deze foto kwalificeert niet omdat hij niet door mijzelf gemaakt is. De foto kwam van een Google Drive bestand, vandaar kon ik hem waarschijnlijk alleen zien. Hier alsnog een link naar de foto: [drive.google.com]

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-07-2017 15:58 door Jamiro.
Jamiro
Niels.

Een paar basisregels:

Een foto die iemand anders heeft gemaakt terwijl ik ook in de auto zit mag dus niet? Deze foto dus:

Foto van een roadtrip waar ik weer van thuis ben. Kaart rechts op schoot, muziek ingeplugd, een open weg en karren maar!

Staat die foto wel op public? Ik krijg een error 403 als ik hem probeer te openen.
Ik vind je vraag wel een goede, stof tot denken, ben benieuwd wat Niels ervan vindt.
Ik kan de foto ook niet zien inderdaad.

Volgens de algemene regels bij deze wedstrijd, ooit voor de eerste opgesteld, is het echt de bedoeling dat je zelf de foto hebt gemaakt. Lijkt me ook wel zo eerlijk, eigenlijk.
Ik ben de schuldige, ik heb de eerste maandelijkse fotowedstrijd geopend en zo ook de regels opgesteld. Hierbij heb ik ook gekeken hoe het bij andere fora er aan toegaat en eigenlijk is het vrijwel overal zo dat de foto gemaakt moet zijn door de deelnemer zelf én in de maand waarin de wedstrijd actief is. Zoals Pjötr al aangeeft is dat voornamelijk zo omdat je dan echt actief na moet denken over wat je in gaat zenden en op pad gaat om een leuke foto te maken, in mijn optiek de essentie van fotografie. Uiteraard kunnen de regels versoepeld worden als daar behoefte aan is maar dan zou je bij wijze van ook een foto gemaakt door iemand aan de andere kant van de wereld in 2007 van flickr af kunnen halen en insturen.

De foto van eenvrijeusernaam... vind ik echt fantastisch, maar wat Let je om jezelf uit te dagen nogmaals zo'n foto te maken? Oefening baart kunst, nietwaar?
Lijkt me logisch dat het je eigen foto moet zijn, toch? Wat betreft de datum waarop de foto gemaakt moet worden; misschien overlaten aan degene die de wedstrijd die maand organiseert? Ik hoor namelijk verschillende meningen hierover, en voor beiden valt iets te zeggen.
Bedankt voor de aanvullingen!

Voor deze wedstrijd ga ik mee in de argumentatie van Zadelsnuiver en is het dus een vereiste dat de foto in de maand juli moet zijn gemaakt. Uiteraard door jezelf.
RobEU
Lijkt me logisch dat het je eigen foto moet zijn, toch? Wat betreft de datum waarop de foto gemaakt moet worden; misschien overlaten aan degene die de wedstrijd die maand organiseert? Ik hoor namelijk verschillende meningen hierover, en voor beiden valt iets te zeggen.

Lijkt mij een prima idee om aan de organisator over te laten in welke periode de foto gemaakt moet zijn, zo zou je het bijvoorbeeld op kunnen rekken naar het afgelopen kwartaal oid thumbs up
Auto-fan
Ik snap het idee wel, maar deze maand heb ik daar simpelweg de tijd niet meer voor. winking smiley Iets te druk met o.a. voorbereidingen voor de FAD. Volgende maand kijk ik wel opnieuw. smiling smiley

RobEU

Zal hem thuis eens opzoeken.thumbs up
Bij deze:
Auto-fan
Gevoelsmatig zou ik zeggen 24 of 25 juni op Zandvoort, maar dat klopt niet met de wedstrijd. winking smiley

28 Augustus 2016, tijdens het Spettacolo Sportivo Alfa Romeo 2016. Maar ik zie nu dat de foto niet ouder mag zijn dan 1 maand, dus hij valt helaas buiten de boot begrijp ik.
Hallo, sinds kort ben ik ook aan het auto-spotten. Het is mijn nieuwe hobby, kijk maar via Instagram op @autobloemendaal. Ik lees sinds kort ook mee op dit forum. Dit is mijn eerste post op aw-forum en mijn eerste inzending voor een wedstrijd! Deze foto heb ik gemaakt in een rijdende auto, van rijdende auto's. Hier is de foto:

Ik kijk ook al met plezier uit naar de andere inzendingen!
Bedankt voor de inzendingen tot nu toe!

Even een overzichtje van de (tot nu toe) goedgekeurde inzendingen:

- BleuZ NL
- rzasa (mits gemaakt in juli)
- Pjötr
- Chivabus
- JDx (mits gemaakt in juli)
Niels.
Bedankt voor de inzendingen tot nu toe!

Even een overzichtje van de (tot nu toe) goedgekeurde inzendingen:

- BleuZ NL
- rzasa (mits gemaakt in juli)
- Pjötr
- Chivabus
- JDx (mits gemaakt in juli)

Oh excuus. Heb deze van m'n Facebook, was nog in m'n vorige Leon.

Ik ga in de toekomst wel mee doen met deze foto topics denk ik, erg leuk!
Je hebt ook nog een week voor deze wedstrijd, JDx winking smiley

Ik kwam vandaag deze Mercedes tegen, achter het stuur een oude baas met een sigaar in de mond en de typische platte pet op zijn hoofd.
Als spot een zwaar mislukte foto, maar de beweging vind ik er leuk op staan, bij gebrek aan beter mijn voorlopige inzending.
20170713_213648
Cabrioweer dus genieten ,

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-07-2017 11:14 door Wrangler.
Bij deze, mijn inzending. Ik had vorige maand aan Pjötr beloofd om mee te doen maar toen was ik veel te laat en was de deadline al verstreken voor het insturen. Nu gelukkig wel op tijd;

Foto is gemaakt op 8 juli 2017!
Ik heb mezelf beloofd om mee te doen. Kwam op 9 juli deze combinatie tegen terwijl ik stond te wachten. Telefoon gepakt en ondanks het tegenlicht is hij toch niet helemaal mislukt.

Dat wordt al een mooi aantal inzendingen, goed bezig! thumbs up

Goedgekeurde inzendingen tot nu toe:
- BleuZ NL
- rzasa
- Pjötr
- Chivabus
- Caspian
- afentoe
- Wrangler (mits gemaakt in juli)
- D'oh
- cirKel

Bij het maken van de wedstrijd had ik er even geen rekening mee gehouden dat ik misschien tijdens de wedstrijd nog op vakantie zou gaan...
Zou iemand komende maandag het rijtje willen maken, en de week daarna de wedstrijd willen beëindigen? Dat gaat mij helaas niet lukken.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-07-2017 10:03 door Niels..
Niels.
Dat wordt al een mooi aantal inzendingen, goed bezig! thumbs up

Goedgekeurde inzendingen tot nu toe:
- BleuZ NL
- rzasa
- Pjötr
- Chivabus
- Caspian
- afentoe
- D'oh
- cirKel

Bij het maken van de wedstrijd had ik er even geen rekening mee gehouden dat ik misschien tijdens de wedstrijd nog op vakantie zou gaan...
Zou iemand komende maandag het rijtje willen maken, en de week daarna de wedstrijd willen beëindigen? Dat gaat mij helaas niet lukken.

Is een uur voor het plaatsen gemaakt, is dat niet in de eigenschappen van de foto te zien?
@ Niels, ik wil sowieso maandag wel een rijtje maken, afsluiten moet ik even zien, omdat mijn vakantie er ook aankomt, dat zou er om spannen.

Leuke inzendingen allemaal, ook leuk dat er nieuwe mensen weer meedoen. Dat laat zien dat een "makkelijke" opgave toch voor meer inzendingen zorgt.
Wrangler
Niels.

Is een uur voor het plaatsen gemaakt, is dat niet in de eigenschappen van de foto te zien?

Voor mij niet... maar dan is jouw inzending uiteraard ook goedgekeurd thumbs up

Pjötr
@ Niels, ik wil sowieso maandag wel een rijtje maken, afsluiten moet ik even zien, omdat mijn vakantie er ook aankomt, dat zou er om spannen.

Bedankt Pjötr! thumbs up
Even een schopje..

Er kan nog tot maandagavond foto's worden ingezonden!
RKE, photobucket doet het niet meer, dus je foto is niet te zien.
Als je foto maar deze maand is gemaakt, en door jezelf smiling smiley
Een inzending namens Astrawez, die helaas in een internetluw gebied zit. Een prachtige Fiat uit 1970:

Astrawez
Beter laat dan nooit, toch nog op de valreep een inzending van mij.
Het is me niet gelukt om echt op pad te gaan voor een foto dus dan maar een spot van een rijdende auto.
Gisteren reed ik na een felle bui weg bij de Meern, terwijl ik stond te wachten bij het rode licht kwam er een CRX langsgereden. Ik vind dat de rode kleur van de auto in combinatie met de natte weg en de groene berm zorgen voor een dynamische foto.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-07-2017 19:10 door Gewoon Dirk.
ik zet het bericht maar even op de nieuwe pagina...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-07-2017 20:17 door Pjötr.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close