Fotowedstrijd Juni, Niels. is de winnaar!

Gepost door Pjötr 
Welkom bij de fotowedstrijd van de maand juni.

Ik heb voor een makkelijk onderwerp gekozen, namelijk dat je gewoon een mooie auto-foto moet maken.

Dus of het nu een mooie actie foto is,

of iets tijdens een event,

je eigen auto,

of een mooie foto van een spot is.

Uiteraard mag het ook zo zijn dat het een detail foto is, of de auto er niet helemaal op staat.

Je hebt keuzes te over dus, misschien is het nog wel leuk om te vermelden wat je mooi aan je foto vind.

Qua niveau willen we graag benadrukken dat je écht geen professional hoeft te zijn en je hoeft ook geen dure camera te gebruiken. Soms komen de beste foto's uit toestellen uit het jaar kruik. En heb je de vorige fotowedstrijd-topics wel bezocht en eventueel zelfs je stem uitgebracht: zet dan ditmaal het laatste stapje en lever zelf ook een foto aan!

Een paar basisregels:
- Maximale breedte: 800 pixels
- 1 inzending per deelnemer, maak je later een mooiere foto, pas dan je oorspronkelijke inzending aan.
- De foto moet gemaakt zijn in de maand dat de wedstrijd actief is én gemaakt zijn door de inzender.
- Elke vorm van nabewerking is toegestaan.
- De winnaar opent een nieuwe wedstrijd.

Inzenden kan tot vrijdag 23 juni, 20:00 uur
Stemmen kan tot vrijdag 30 juni, 20:00 uur

Iedereen veel succes en we hopen op veel mooie plaatjes! Laten we deze wedstrijden vooral gebruiken om van elkaar te leren, vragen te stellen en opbouwende kritiek te geven.

4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-06-2017 20:15 door Pjötr.
Kijk eens aan, de nieuwe wedstrijd staat!
Dit thema is lekker breed, dat moet wel garant staan voor een berg aan inzendingen!
Hmmm.....juni is zo rustig qua evenementen. winking smiley
Vanmiddag was ik met de auto weg toen 't ineens keihard begon te regenen. Ik had een foto gemaakt die me achteraf ontzettend aanspreekt, dus bij dezen mijn voorlopige inzending:

Waarom ik de foto mooi vind: de foto laat het natte wegdek, de vallende regen en het water op de voorruit heel goed zien. De bewegende ruitenwissers en de vallende regen maken 't ook erg dynamisch, het is dus geen stilstaand plaatje, en dat maakt een foto ook erg interessant.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-06-2017 19:37 door BleuZ NL.
Re: Fotowedstrijd Juni
03-06-2017 20:37
Leuk plaatje, Bluez! Die dynamiek straalt ervan af en persoonlijk vind ik de diepte in je foto ook erg geslaagd. Het lukt me alleen wel niet helemaal om 'm in het maandthema te plaatsen, hoewel de breedte van het onderwerp (goed gekozen Peter!) ook ruime interpretatie toelaat.
Het is inderdaad de vraag wat een "auto-foto" in dezen is; dient de auto er (van buiten) op te staan, zoals in de voorbeelden te zien is? Een detailfoto lijkt me namelijk ook een auto-foto, en daarmee ook alles wat auto-gerelateerd is. Maar goed, indien mijn foto niet binnen het thema past hoor ik dat graag! smiling smiley
03-06-2017 22:15
Daar heb jij natuurlijk een goed punt. Op jouw foto staat de auto niet centraal, maar je kunt twisten of dat daadwerkelijk zou moeten. Hoe het ook zij, als foto zelf vind ik het een geslaagde kiek. Uiteindelijk vind ik dat belangrijker dan vormvereisten stellen.
Ik vind het ook een mooi plaatje en sluit me verder bij Rob aan. Echter twijfel ik er niet aan of die aan t thema voldoet. winking smiley
04-06-2017 06:42
Leuk, de eerste inzending! en bedankt voor de goede reacties op het thema! smiling smiley

Uiteraard is een detailfoto ook toegestaan, ik had dat inderdaad niet benoemd, vergeten. Ik zal dat nog even in de openingspost toevoegen.
Liep zojuist in Roosendaal deze mooie 911 RSR tegen het lijf en zag direct de kans om deze in te zenden voor de wedstrijd. Technisch gezien misschien niet de beste maar hoop op vlak van onderwerp en compositie toch wat punten te scoren.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-08-2018 23:14 door Zadelsnuiver.
06-06-2017 10:18
Mijn (voorlopige) inzending voor deze maand heb ik gisteren gemaakt, tijdens het Volvodrive Treffen in Best. Leuk evenement op een mooie locatie aan het water. Mijn vader rijdt al zo'n 12 jaar Volvo, dus de liefhebberij voor het merk heb ik ook een beetje meegekregen. Langs het water stond een S60 in een - voor mij - perfecte uitvoering, en de foto daarvan is boven verwachting goed gelukt!

07-06-2017 12:38
Leuke inzendingen tot nu toe al! thumbs up

Ik heb bij forummers die ik volg op Flickr en nog niet meedoen aan de wedstrijd, een linkje naar de wedstrijd geplaatst. Hopelijk komen er een paar nieuwe/leuke deelnemers! smiling smiley
Tellen autoperikelen ook? winking smiley
Gisteren twee taxi's op een dag moeten pakken en vanmiddag ploft de tweede bon in een maand tijd (gelukkig wel allebei door te verwijzen naar de chef) op de mat, gaat lekker moody smiley
09-06-2017 09:47
Afgelopen zondag maakte ik deze foto in Noord-Scharwoude.

Ik vond vooral het contrast leuk. Een oud huis, slecht onderhouden, en daarnaast een moderne EV.
Wellicht is al het geld in de auto gaan zitten?

Overigens een fotogenieke straat, de gehele Langedijk (lopend van Broek op Langedijk tot en met Oudkarspel. Fraaie panden, mooie kerken, veel vergane glorie, Broekerveiling) en een hoop leuke auto's! [www.flickr.com])
Soms komt het voor dat je een onlogisch duo naast elkaar hebt staan.
Na een gezellige ontmoeting besluit je toch nog even de auto's samen op de foto te zetten, de ondergaande zon doet de rest.
16-06-2017 20:36

Dit is mijn voorlopige inzending, gemaakt vorige week op de TT.
De Ferrari stond er in mijn ogen heel erg mooi bij, zo onder de woorden Paddock. Ik twijfel nog wel, ik nog een andere foto, die ik erg leuk vind, dus wie weet ga ik nog switchen!
16-06-2017 20:37
Is er trouwens iemand die vrijdag kan toe zien om de wedstrijd te sluiten? Het is hier dan TT, en om 20.uur sta ik waarschijnlijk nog te bbq-en en bier te drinken...
Voorlopige inzending:

Op de een of andere manier vind ik dit altijd een krachtig gezicht.
17-06-2017 16:39
Pjötr
Is er trouwens iemand die vrijdag kan toe zien om de wedstrijd te sluiten? Het is hier dan TT, en om 20.uur sta ik waarschijnlijk nog te bbq-en en bier te drinken...

Geen probleem, Peter. Ik zal de wedstrijd vrijdag sluiten.
17-06-2017 21:44
Ik liep vanmiddag de tuin in en zag dit plaatje; meteen omgedraaid en m'n camera gepakt. Ik vond het een kleurrijk geheel en ben over de foto zelf eigenlijk ook best tevreden. Zelfs de velg op de voorgrond is schoon smiling smiley.

fotowedstrijd Autoweek forum juni 2017 by j.ko-81, on Flickr

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-06-2017 11:18 door j.ko.
18-06-2017 07:35
RobEU
Pjötr

Geen probleem, Peter. Ik zal de wedstrijd vrijdag sluiten.

Top!! Bedankt! Robthumbs up
1971 Cadillac Eldorado by My Name, on Flickr

Ik kies voor deze foto omdat ik de combinatie van auto en achtergrond mooi geworden vind. Geeft me ook een behoorlijk zomers gevoel, ook al zag ik hem net op een van de spaarzame momenten dat de zon niet al te enthousiast scheen. Afgelopen zaterdag gemaakt vlak voor knooppunt Deil.
22-06-2017 11:50
Eerste keer dat ik me laat verleiden om deel te nemen aan de fotowedstrijd, maar deze zomerse foto van mijn Pluriel vond ik geslaagd genoeg om in te zenden smiling smiley

22-06-2017 12:51
Peter heeft ook mij weten te verleiden tot deelname. Deels omdat ik toevallig toch begin juni met vakantie ben geweest en best veel autofoto's heb gemaakt. De keuze was nog best lastig, ik kon eigenlijk niet om die geweldige sloperij vol Tatra's heen.

Maar toch doe ik het. De foto's die ik daar had gemaakt vond ik nét geen wedstrijd waardig, daarvoor moet er ook meer kwaliteit in de fotografie zitten. Dan was de privécollectie in een vervallen fabriek waar we bij toeval belandden een betere optie. Daar maakte ik deze foto van een vroege Skoda 1000 MB (te zien aan het grove rooster, later werden de spijltjes kleiner) met op de achtergrond een Wartburg 311 met prachtig patina.

23-06-2017 20:42
En de wedstrijd is gesloten! Zelf totaal vergeten een foto in te zenden, tot ongetwijfeld grote spijt van een bepaalde deelnemer hier. winking smiley

De deelnemers:

BleuZ NL

Zadelsnuiver

Niels.

rzasa

Gewoon Dirk

Pjötr

Nico GTR

j.ko

afentoe
1971 Cadillac Eldorado by My Name, on Flickr

Escher

MWH

Stemmen maar!

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-06-2017 11:54 door RobEU.
Zadelsnuver en Gewoon Dik? grinning smiley

1. Pjötr - Heerlijke foto zo gecropt met de Paddock tekst op de achtergrond.

2. Gewoon Dirk - Tja.. qua onderwerp wordt het niet veel beter dan dit natuurlijk winking smiley

3. Niels. - mooie auto, mooie omgeving, heerlijk zonnetje erbij.. plaatje!
23-06-2017 21:32
Neem me niet kwalijk! Haastige spoed...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-06-2017 10:28 door RobEU.
24-06-2017 10:17
1. Niels
2. Pjötr
3. Escher

Helaas nu geen gelegenheid voor een uitgebreide toelichting op mijn stemmen.
24-06-2017 10:28
.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-06-2017 10:28 door RobEU.
24-06-2017 12:08
1. Niels.: Zonder die auto rechts was het echt een perfect plaatje geweest.
2. Escher: Leuk perspectief van een perfecte auto.
3. Pjötr: Zo'n compositie moet je maar net opvallen, goed gezien.
Bedankt dat je de wedstrijd hebt gesloten Rob! thumbs up
Jammer dat je die ene foto niet hebt ingezonden, voor mij was dat een winnaarsfoto! Nu moet ik maar eens bedenken wie ik punten moet gaan geven confused smiley

Leuke inzendingen zijn er binnengekomen! En ook leuk dat er "nieuwe deelnemers" mee hebben gedaan!
En dan mijn top 3.

1, met 3 punten.
RZASA. Ik vind dit een hele mooie foto, en vooral de compositie, oud ietwat vervallen huis met een veels te moderne auto ernaast, en vooral leuk omdat het een toevallige foto is.

2, met 2 punten.
Escher, leuke hoek zo! En de kleuren springen je tegemoet, heerlijk!

3, met 1 punt.
MWH, ik ben normaal niet zo van detail of halve auto foto's, maar ik vind deze wel erg leuk. Zo grauw, de Oostblok-sfeer springt er af!
1. Zadelsnuiver - Beetje bevooroordeeld, prachtige wagen.
2. MWH - Heerlijk sfeervol.
3. j.ko - Lekker vrolijke kleurtjes.
Even wat feedback per foto.
BleuZ NL: fraaie plaat, de bewegende ruitenwissers maken het mooi dynamisch. De link met het thema vind ik echter dun.
Zadelsnuiver: in mijn ogen heb je de voor dit model meest fotogenieke hoek te pakken. Het contrast tussen de oude auto en moderne winkelstraat vind ik mooi om te zien. Jammer dat de reclamebanner een flink deel van dat effect weghaalt.
Niels.: geweldig mooie auto! De foto is erg gaaf, al was hij pas echt potentieel postermateriaal geweest wanneer de auto op rechts een metertje verderop had gestaan of als de hoek net even anders was geweest.
Rzasa: inderdaad een opvallend contrast en een leuke foto. Wauw-factor is bij mij wat minder aanwezig.
Gewoon Dirk: fototechnisch een gave plaat, met een mooi contrast tussen de auto’s. Puur vanuit het thema van deze wedstrijd had ik wel een andere hoek gekozen. De Prius komt er heel redelijk uit, maar de (donker gekleurde) Eldorado sneeuwt haast onder in het spektakel van de laagstaande zon.
Pjötr: foto die uitblinkt in zijn eenvoud, ‘gewoon’ een sportauto in zijn natuurlijke habitat. Ik had op rechts wel een heel klein beetje (extra) bijgesneden waardoor het “paddock” echt helemaal in het midden staat.
Nico GTR: geen zicht wat je vaak op een auto hebt, maar om een reden die ik lastig kan verwoorden ontbreekt het wauw-effect.
j.ko: heerlijk, die uitgesproken kleuren. Ik zou de foto nog wat geslaagder vinden wanneer de Seat in zijn geheel in beeld had gestaan, nu is de foto drukker dan ‘nodig’
escher: laten we zeggen dat ik na vijf maanden België een speciale band heb opgebouwd met dit soort wegdek winking smiley. Ik denk dat ik weet waar je de foto ongeveer gemaakt hebt, hij straalt een rust uit die ik in dat gebied zelden zie, ook springt de auto er op deze foto echt uit, gave inzending.
MWH: uitstekende en meer dan passende inzending die erg prettig is om naar te kijken, dat staat vast. Puur vanuit mijn persoonlijke voorkeur had ik echter een hoek gekozen van waaruit een groter deel van de auto’s te zien zou zijn.

En mijn punten.
1e plaats voor Escher
2e plaats voor Niels
3e plaats voor Pjötr
afentoe
MWH: uitstekende en meer dan passende inzending die erg prettig is om naar te kijken, dat staat vast. Puur vanuit mijn persoonlijke voorkeur had ik echter een hoek gekozen van waaruit een groter deel van de auto’s te zien zou zijn.
Bedankt. En ik ook. Er was alleen simpelweg niet meer ruimte. Dit mooiste stel auto's van de geweldige verzameling stond helaas in een heel kleine ruimte. Vier auto's en nauwelijks ruimte om er omheen te lopen.

Ik twijfelde nog om deze Polski-Fiat tussen de zooi in te zenden als kleurrijker, maar net zo troosteloos alternatief.

Of dit stiekem toch best wel sfeervolle overzichtsplaatje.

Maar daar heb ik nu niets meer aan. smiling smiley
Milan, dat was ook een hele mooie foto geweest!thumbs up
Mijn top drie deze maand:

1. Gewoon Dirk
Het bokeh-effect zorgt voor een goede impressie van een zomerse namiddag, dat maakt de hele foto in mijn ogen!

2. Escher
Een heel strak plaatje. De C3 is het enige object op de foto, en die eist de aandacht dan ook heel erg goed op door de grijze achtergrond!

3. Niels.
Je hebt met deze foto de lijnen van de S60 echt héél goed weten vast te leggen! De witbalans van de foto is iets te zeer naar de warme kant naar mijn mening, dat maakt dat de achtergrond er (voor mij althans) ietwat vreemd uit ziet maar verder is het een hele rustige en geslaagde foto!
@MWH: ook fraaie foto's, gezien het thema vind ik toch dat je de beste van de drie hebt gekozen om in te zenden.
30-06-2017 10:27
Door gedoe met Photobucket is de link in mijn oorspronkelijke bericht verlopen. Ik heb die vervangen door een verwijzing naar Flickr, het is dezelfde foto. In het OER kan ik dat niet aanpassen, maar hij doet dus nog wel mee. [www.autoweek.nl]
30-06-2017 11:11
j.ko, ik zie in je andere bericht ook geen foto, dezelfde niet werkende link sad smiley
30-06-2017 11:20
Da's vreemd, het stond er echt wel in, maar de wijziging is ongedaan gemaakt. Misschien omdat ik in de links heb zitten klooien, ik wil eigenlijk dat regeltje tekst er niet onder hebben. Heb dat nu laten staan, kijken wat het dan doet. Het is de eerste foto vanaf Flickr, dus excuus voor het 'misbruiken' van dit topic voor mijn geëxperimenteer hiermee.
30-06-2017 11:54
Je foto staat weer goed in het lijstje, j.ko. En zonder tekst eronder, zoals je wenste.
30-06-2017 12:45
Er mag nog gestemd worden, ook door niet deelnemers!

Dirk & Niels, vergeten jullie niet te stemmen? thumbs up

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-06-2017 13:21 door Pjötr.
1 - Niels.
2 - Escher
3 - MWH
30-06-2017 13:10
1. MWH
2. Pjötr
3. rzasa
30-06-2017 17:42
Er kan nog iets meer dan 2 uur gestemd worden!
30-06-2017 18:46
Hierbij mijn punten dan. Voor mij moet een plaatje gewoon kloppen en uitstralen dat een fotograaf talent is. Dus niet een onscherpe foto met enorme camera van een geposeerde auto. Timing vind ik ook belangrijk, dus een rijdende auto heeft altijd een streepje voor, of als er een bepaalde situatie is vastgelegd. De foto van BlueZ vind ik heel erg leuk, maar niet voor dit thema. Als het thema 'regen' of 'weer' was geweest dan had je sowieso punten gekregen. De foto van Niels vind ik ook heel geslaagd, maar ook een tikkeltje makkelijk. Alle tijd om de perfecte hoek te vinden, maar dan moet de foto voor mij ook perfect zijn. De auto ernaast verpest dat. Zadelsnuiver zijn Porsche vind ik ook heel leuk gelukt, maar er gebeurt net iets te weinig op die foto. De hoek vind ik wel weer heel geslaagd. De foto van rzasa vind ik heel leuk. Het zou mij niet eens zijn opgevallen, maar het is een heel typerend beeld. Tenslotte valt de foto van j.ko ook net buiten de boot. Heel erg leuk gevonden en erg typisch beeld, maar voor mij hadden de kleuren iets meer mogen knallen.

Dus:
1: Pjötr: timing, niet overbewerkt, spontaan en perfect samenspel. Topfoto!
2: MWH: maar een deel van een auto vastleggen kan best tricky zijn, maar hier klopt het perfect. De auto's passen bij elkaar, en zijn nog steeds herkenbaar. Heel sfeervol, en een goede keuze gezien je andere opties.
3: Escher: simpel maar doelmatig. Ongebruikelijke hoek, maar het klopt perfect.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close