Fotowedstrijd Mei 2017

Gepost door Brrrruno 
Welkom allemaal bij:

de FOTOWEDSTRIJD van de maand MEI 2017 - Vrouw & Auto

Het bleek nog best even nadenken te zijn om met een leuk onderwerp te komen, maar uiteindelijk is mijn keuze gevallen op "Vrouw en Auto".

Een topic dus waarbij zowel mens als machine een rol dienen te hebben in de foto die je inzendt. Laat je niet (mis)leiden door
het feit dat in de titel van het topic de vrouw vňňr de auto genoemd wordt: de auto mag ook best de hoofdrol vervullen,
zolang ze maar beiden in één foto in beeld worden gebracht.
Ik denk (althans- ik hoop winking smiley) dat jullie met dit onderwerp jullie creativiteit de vrije loop kunnen laten. Je kunt er immers alle
kanten mee op; vriendin, (buur)vrouw, oma, beursbabe, rijinstructrice, (schoon)moeder, pitspoes, dochter, taxichauffeuse- het kan allemaal.

Mijn openingsfoto (gemaakt op de autoshow van Genčve) laat één van de vele manieren zien waarop je dit topic zou kunnen tackelen.
Iedereen succes gewenst en ik kijk uit naar jullie inzendingen!

Qua niveau willen we graag benadrukken dat je écht geen professional hoeft te zijn en je hoeft ook geen dure camera te gebruiken. Soms komen de beste foto's uit toestellen uit het jaar kruik. En heb je de vorige fotowedstrijd-topics wel bezocht en eventueel zelfs je stem uitgebracht: zet dan ditmaal het laatste stapje en lever zelf ook een foto aan!

Een paar basisregels:
- Maximale breedte: 800 pixels
- 1 inzending per deelnemer, maak je later een mooiere foto, pas dan je oorspronkelijke inzending aan.
- De foto moet gemaakt zijn in de maand dat de wedstrijd actief is én gemaakt zijn door de inzender.
- Elke vorm van nabewerking is toegestaan.
- De winnaar opent een nieuwe wedstrijd.

Inzenden kan tot dinsdag 23 mei, 20:00 uur
Stemmen kan tot dinsdag 30 mei, 20:00 uur

Iedereen veel succes en we hopen op veel mooie plaatjes! Laten we deze wedstrijden vooral gebruiken om van elkaar te leren, vragen te stellen en opbouwende kritiek te geven.
Leuk onderwerp Brrrruno thumbs up ga m'n best doen deze maand iets in te sturen smiling smiley
Beste deelnemers/stemmers en bezoekers,
Even een kleine reminder voor de fotowedstrijd van de maand mei....
Het zonnetje schijnt (althans- hier bij mij in Den Haag), dus ik hoop dat je
een moment van inspiratie zult vinden om tijdig een leuke inzending aan te leveren.
Succes alvast en ik kijk uit naar je bijdrage!
Met vriendelijke groet,
Brrrruno
Bedankt voor de reminder, Bruno. Lastig onderwerp. Vorig jaar maakte ik onderstaande foto, die prima aan het thema had voldaan.

Fiat 500 by Rob, on Flickr
Leuke foto, RobEU thumbs up
Als het aan mij ligt had-ie gewoon mee mogen doen, maar de regels bepalen nou eenmaal anders helaas. Misschien eens een poll houden om te vragen of de "dezelfde maand" regel mag vervallen?
Anyway, je hebt sowieso nog bijna twee weken- dus ik wacht met spanning je inzending af! cool smiley
Succes en groeten,
Brrrruno
Dankje, Bruno!
Ik ben van mening dat de organisator de betreffende maand mag bepalen wat de regels zijn. Het is wellicht uitdagender om iedere maand een nieuwe foto te 'moeten' maken, maar in mijn ogen komt dit de kwaliteit niet echt ten goede. Creativiteit kun je niet afdwingen.
Als ik mijn gedachten ook even mag ventileren....

Een set basisregels lijkt me niet meer dan wenselijk voor een ordelijk verloop van de wedstrijd. Het staat de organisator vrij om daar een regel aan toe te voegen die hij of zij nodig acht voor het thema.
Dat de foto na het bekendmaken van het thema gemaakt moet worden is wat mij betreft niet meer dan logisch. Buiten dat je dan op pad kan gaan met een idee wat je vervolgens in de praktijk kan proberen te brengen creëer je ook een gelijk spelersveld. Sommige onder ons (mezelf incluis) hebben door de jaren heen een redelijk grote voorraad foto's opgebouwd waardoor er altijd wel simpel iets uit de archieven valt te halen voor de wedstrijd. Anderen hebben dit voordeel niet en zouden zo dus al met een achterstand beginnen. Dit kan je prima wegnemen door de regel zoals hij nu is.
Tevens was dat ook altijd de opzet van de foto wedstrijd zoals we hem ooit hadden bedacht. Ik doe niet mee deze keer om de simpele reden dat ik geen mensen die ik ken ga vragen om te poseren en op internet ga zetten of een voorbijganger op straat daarvoor zal strikken.

Zelfs al is het enkel een schoen.

Nee hoor, in de maand een foto maken voor het thema, en als je dat niet lukt heb je geen foto. Als er nu geen inzenders zijn....dan open je de wedstrijd voor Juni ook Bruno.
Overigens, enkele weten dit van mij. Heb ik ook even wat anders aan mijn hoofd dan leuke plaatjes schieten van auto's.

Met mij gaat t prima maar met een goede vriend niet zo.
Ja voordat je het weet is het een grote anarchie...
Nico GTR
Overigens, enkele weten dit van mij. Heb ik ook even wat anders aan mijn hoofd dan leuke plaatjes schieten van auto's.

Met mij gaat t prima maar met een goede vriend niet zo.

Ik hoop dat het goed komt met je vriend.
Bedankt voor jullie reacties tot dusver; ik laat de huidige regels maar gewoon zoals ze zijn.

Voor wat betreft het thema van deze maand en de opmerking daarover van Nico GTR: de vrouw in kwestie hoeft wat mij betreft niet per se een levend persoon te zijn- er zijn ook standbeelden, reclameposters, affiches en dergelijke waarmee je creatief aan de de slag kunt.

Ik hoop wel dat er in ieder geval voldoende inzendingen gaan binnenkomen voor de deadline (23 mei 20:00) spinning smiley sticking its tongue out

Veel succes en inspiratie gewenst! thumbs up

PS: Nico GTR sterkte.
Sterkte gewenst Nico.
Tijd voor een inzending, deze foto maakte ik vanmorgen in Brussel.
Sainteclettesquare by My Name, on Flickr
Komend vanuit de Leopold-II-tunnel richting de Europese wijk kom je op de grens van de meest bekende probleemwijk van België dit beeld tegen, in 1912 door Auguste de Wever opgedragen "aan de ontwerpers der zeehaveninrichtingen".
Bedankt voor je inzending afentoe thumbs up! Who's next? grinning smiley
Nog een week om je foto in te zenden voor de wedstrijd van de maand mei...
Hopelijk gaan de foto's nu dan toch binnenkomen want het zou toch treurig zijn om een wedstrijd te hebben zonder winnaars...? winking smiley
Succes en inspiratie toegewenst,

Brrrruno
Ik heb al wel iets op de plank liggen... Wil echter even afwachten of ik niet nog iets beters uit mijn toestel kan toveren.
Pas werd ik gebeld of ik een fotoshoot wou doen, voor een erg leuke en beroemde dame. Uiteraard wou ik dat wel, en het leverde erg fraaie foto's op. Die ik om privacy-redenen niet mag tonen.
Tevens vroeg ik of de dame een foto wou maken met de auto, die eigenlijk meer bedoelt was voor sier dan voor rijden, vandaar dat deze er ook maar half op staat.

Mijn foto-inzending, east meets west.

Brrrruno, bedankt voor de goede organisatie EN reminders tijdens de wedstrijd! thumbs up
Samen met je partner heb je gekozen voor een leven op de weg. Onderweg moet er gegeten worden. Soms heb je mazzel en is het lekker weer. Terwijl je druk je sociale contacten aan het onderhouden bent ligt het vlees langzaam te garen en is de motor aan het bijkomen van vele honderden kilometers geleverde arbeid.
Onder het mom van "iets is beter dan niets" bij dezen mijn inzending voor deze maand.
Het gaat hier niet om een mens, maar wel om een poes dus wie weet valt 'ie nog wel binnen de regels spinning smiley sticking its tongue out

Ik was vanochtend mijn kofferbak aan het schoonmaken en onze poes vond dat wel erg interessant.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-05-2017 16:40 door BleuZ NL.
Hallo beste deelnemers,
Bedankt voor de inzendingen Afentoe, Pjötr, Gewoon Dirk en BleuZ NL winking smiley
Aangezien er helaas maar vier inzendingen zijn binnengekomen denk ik dat het misschien een beter idee is om nu geen top drie uit te gaan kiezen (zou ook wat l*llig zijn voor degene die als vierde eindigt grinning smiley )....
Ik wil voorstellen om 1) De wedstrijd in de volgende maand (juni) te laten doorlopen, of 2) Voor de maand juni een nieuwe wedstrijd met een nieuw topic te organiseren.
Aan optie 2 zit wel een kleine "maar" : Ik ben momenteel wegens vakantie niet thuis en ben pas 4 juni weer terug en kan dan pas dus op een goede wijze een nieuw topic aanmaken.
Laat me even weten wat jullie vinden!
Groetjes,
Bruno smileys with beer
Ik stem persoonlijk voor optie 2, een wat gemakkelijker onderwerp zou wat mij betreft leuker zijn smiling smiley
Mwah, ik zou toch aan alle andere inzenders punten geven winking smiley
Van mij mag je nu ook best laten stemmen, maar ik zal geen bezwaar hebben tegen eender welk besluit je maakt.
Met 4 inzendingen kun je gewoon een top 3 maken, toch?
Ook ik ben voor stemmen eigenlijk. Er zijn genoeg inzendingen om een top drie te maken en als alle inzenders stemmen eindigt er niemand buiten de punten, mooi toch? winking smiley
afentoe, compositie en kleuren mooi krijgen vanuit de auto is lastig. Toch mooi om te bedenken dat wij dingen hebben die al zo oud zijn en gewoon in de buitenlucht staan.
Peter, Origineel idee, leuk!
Gewoon Dirk, Dat het toch ontspannender kan zijn om op steen te zitten dan op een comfortabele stoel wil toch niets zeggen over de vrachtwagen...winking smiley
Bleuz, Hulp is altijd leuk! Grappig moment.

3 punten. Gewoon Dirk, het spreekt op de een of andere manier die foto.
2 punten. Peter, ik vind de foto echt grappig! Goed gelukt.
1. punt afentoe. Ik ga je niet afserveren op de "kwaliteit" het is een mooie plaat.
Maar het is jouw besluit Bruno. Jij bent wedstrijdleider.
Is het nu stemmen of niet? Persoonlijk denk ik dat een verlenging niet echt "meer actie" zal geven.
Ik zelf vond het een lastig onderwerp om eerlijk te zijn.

Nouja ik zet m'n top 3 neer:
1. Bleuz NL.
2. Gewoon Dirk
3. Afentoe
Ik zeg, nog steeds, stemmen.
Bruno is op vakantie en reageert wellicht daarom niet.

Ik zal dan ook maar daad bij het word voegen.

1 Pjotr - Geniale invulling van het thema, mooie macro ook. Als ik dan toch moet l;agen dan vind ik het jammer dat de schaal van Marge niet helemaal overeen komt met die van de auto. Maar dat is gerommel in de marge.
2 Bleuz NL - Erg leuke invulling van het thema. Als kattenliefhebber kan ik deze foto niet anders dan leuk vinden.
3 Afentoe - Buiten dat het beeld op een verkeersplein staat vind ik de connective vrouw-auto minder sterk dan bij de andere twee.
Hier ben ik weer even- ik ben inderdaad nog op vakantie en het is niet altijd even simpel om online te gaan dus excuus voor de tijdelijk trage communicatie tongue sticking out smiley.

Er wordt gestemd en da's prima- ik zal na de deadline e.e.a. op een rijtje zetten.
Wanneer ik weer terugben ben ik best bereid om een nieuwe wedstrijd met een nieuw topic te organiseren, maar dat wordt dan zoals gezegd pas 5 juni.

Mijn stem:
1) Pjötr - Originele en humoristische aanpak van het topic en ook technisch goed gedaan thumbs up
2) Gewoon Dirk - Ook hier een niet al te voor de hand liggende benadering van het topic; goed gezien smiling smiley
3) BleuZ NL - Het toevallige moment gebruikt om je kans te grijpen; en een poes is inderdaad vrouwelijk dus voldoet gewoon aan het topic grinning smiley

Groetjes en tot binnenkort weer,
Bruno
Ook ff stemmen dan:
1. RobEU: prachtige combi van beweging en stilleven, matchende kleuren van auto en haar. Helaas buiten mededinging.
2. Pjötr: origineel bedacht, goed uitgevoerd. 3 punten.
3. Gewoon Dirk: de foto heeft iets stiekems, dat werkt goed. Komt door de boom op de voorgrond en de vrouw die duidelijk niet weet dat ze gefotografeerd wordt. Dat samen maakt de foto. 2 punten.
4. BleuZ NL: originele invulling! 1 punt
5. afentoe: het onderwerp (de vrouw, dus in dit geval het standbeeld) is helaas nauwelijks te onderscheiden door de afstand, drukte eromheen, reflecties en tegenlicht. Toch heb je een goede poging gedaan bij dit lastige onderwerp, dat is iets dat ik van mezelf niet kan zeggen helaas.
Bah, net te laat! Ik hoop dat het nog steeds kan worden meegenomen want ik heb het topic niet meer gevolgd, stom genoeg.

Mijn top 3:
1. Gewoon Dirk: mooi scherp met felle kleuren, dat doet een foto altijd goed! Ook een mooi momentje van rust.
2. Pjötr: een grappige invulling van het onderwerp! Erg creatief.
3. afentoe: 't Is dat Brussel uit zichzelf al geen ontzettend kleurrijke stad is, maar toch een relevante inzending!

RobEU: prachtige foto. Als je die deze maand had gemaakt had 'ie ongetwijfeld gewonnen!

RobEU: prachtige foto

Ja, vind ik ook. Is het zo bedoeld of dacht je in eerste instantie: F##k, nou loopt die muts precies door mijn beeld en viel het achteraf mee? big smile smiley
Alle stemmen (ook die van BleuzNL) zijn geteld en we hebben een winnaar.
Als je het mij vraagt een zeer terechte winnaar.

Pjötr Gefeliciteerd!

De uitslag

1 Pjötr - 13 Punten
2 Gewoon Dirk 12 Punten
3 BleuzNL - 7 Punten
4 Afentoe - 4 Punten
Heeuuhhh, wat leuk.

Mrs Simpson en ik zijn erg erkentelijk voor de punten, en dat wij een winnaar zijn geworden!smileys with beer

Ik begrijp hieruit dat ik, want Mrs S. is weer naar Springfield, de orangisator van komende editie ben?
Gefeliciteerd Peter, terechte winnaar!

En bedankt voor de mensen die mijn foto postuum punten hebben gegeven. thumbs up
Jup, niet om gemeen te zijn tegen Brunno, maar die maakt volgende editie ook wel goede kansen. thumbs up Deze wedstrijd was net te abstract voor de meesten van ons die niet echt op top level met fotografie bezig zijn.
Caramba, zat ik er een dag langs. Excuseer, volgende keer stem ik gewoon weer mee!
Hallo,
Gewoon Dirk: bedankt voor het afronden van de puntentelling tijdens mijn afwezigheid thumbs up
We hebben zeker een terechte winnaar in Pjötr- gefeliciteerd smileys with beer!!
Mocht ik in de toekomst weer eens als winnaar uit de bus komen dan zal ik proberen een makkelijker onderwerp aan te dragen spinning smiley sticking its tongue out
Groetjes en nogmaals dank,
Bruno
Makkelijk hoeft niet, wellicht iets breder. winking smiley Verder was het netjes georganiseerd.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close