[QUIZ] Wie wordt de grootste autokenner van 2017? - DEEL 3 - Inzenden tot 1 april 20u00!

Gepost door Joël D. 

Welkom bij de maandelijkse AutoWeek Forumquiz!

Deel 3 - maart 2017

Wie wordt de grootste autokenner van het jaar? Dat is waar het om draait in deze maandelijks terugkerende quiz. Ieder forumlid mag meedoen, ook als je eerdere edities gemist hebt. Hoe het werkt? Eenvoudig: raad aan de hand van de detailfoto's de juiste auto!

De uitleg en de regels:

- Er komt elke maand een quiz, gemaakt door een van de forummers. De inzendtijd loopt vanaf het starten van de quiz tot ergens richting het einde van de maand (meestal het laatste weekend, de precieze datum en tijd vind je onder dit bericht). Daarna geeft de quizmaster de uitslag en opent de volgende (vrijwillige) quizmaster de nieuwe editie. Je hoeft niet te winnen om een quiz te mogen openen, goede zin (en misschien wat creativiteit) is genoeg!

Quizmasters 2017
jan: lybra
feb: j.ko
mrt: Joël D.
apr:
mei:
jun:
jul:
aug:
sep:
okt:
nov:
dec:

- Per maand zijn er 20 opgaven, al dan niet met een thema.

- Puntentelling:
*2 punten: Merk & model goed beantwoord.
*1 punt: Alleen merk of model goed beantwoord.
*0,5 punt aftrek: Vereiste toevoeging (dit staat vooraf aangegeven) bij een auto niet vermeld.
*Wanneer geen enkele inzender een auto goed geraden heeft krijgt iedereen daar 2 punten voor. Als niemand het type goed heeft, maar het juiste merk wel is genoemd, krijgt iedereen 1 punt voor het type.
- Wanneer een auto is verkocht onder meerdere (merk)namen, worden al deze benamingen goedgekeurd, tenzij er een op de foto aanwijsbaar verschil is (dit kunnen ook subtiele details zijn!) waardoor een auto afwijkt van zijn nagenoeg identieke broers, dan wordt alleen de juiste naam goedgekeurd.
- Alle auto's zijn in (al dan niet kleine) serieproductie geleverd.

- Antwoorden in een privébericht versturen naar de quizmaster! Het posten van deze quiz, de antwoorden, of allebei in dit topic of op andere fora/sites/etc. is niet toegestaan.
- Een inzending mag binnen de inzendingstermijn te allen tijde gewijzigd en/of aangevuld worden. Gelieve voor de overzichtelijkheid wel bij elke wijziging de hele lijst die je tot dan toe had erbij te vermelden. Je laatste inzending is de inzending die telt.

Nummering zoals men leest. winking smiley

Voor alle opgaven geldt dat merk en model genoeg zijn, dus je hoeft geen specifieke carrosserievarianten of uitvoeringen te benoemen.

Inzenden kan tot 1 april 20:00.
Veel succes!

Antwoorden ontvangen van:
-j.ko
-lybra (2x)
-singleframegrille
-probenator
-Audi80coupé
-Escher (2x)

6 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-04-2017 19:50 door Joël D..
Foto's genummerd

1 - 2 - 3 - 4
5 - 6 - 7 - 8
9 - 10 - 11 - 12
13 - 14 - 15 - 16
17 - 18 - 19 - 20 ?
Nog maar 3 antwoorden ontvangen.

Nog niet alles is geraden, dus dat betekent gratis punten!
Ik vind hem erg pittig, maar zal er zeker nog even goed naar kijken!
Nog iets minder dan 5 uur!

Is er al iemand die de quiz voor april klaar heeft staan?
Alle originele foto's kunnen hier gevonden worden: [imgur.com]

En de uitslag:

Mocht iemand een fout zien in zijn score, graag even melden via PB!
Ik heb de scores van maart toegevoegd aan het jaaroverzicht:

Escher neemt de leiding!
Wel jammer dat er nog geen nieuwe quizmaster voor april is trouwens. Ik heb er al een gedaan dit jaar, wil best nog eens, maar moet niet het gevoel hebben dat het van maar een paar mensen moet komen. Hoop dat er nog iemand opstaat dus smiling smiley.
Ik zit midden in een toetsweek maar heb morgen wel een dag vrij. Ik kan dus eventueel wel wat in elkaar knutselen.
Ik ben helaas niet in de gelegenheid om iets goeds neer te zetten, so keep up the good work guys!
Audi80Coupé
Ik zit midden in een toetsweek maar heb morgen wel een dag vrij. Ik kan dus eventueel wel wat in elkaar knutselen.

thumbs up thumbs up
Probenator
Ik ben helaas niet in de gelegenheid om iets goeds neer te zetten, so keep up the good work guys!

Het mooie is dat we met velen zijn, dus is er meestal wel iemand die iets kan plaatsen. Voor de komende maanden staat ook nog niemand op het lijstje (zie openingspost), dus misschien kun je dan wel een keer.
@J.ko: Helemaal waar, wellicht dat ik een van de volgende maanden mijn handen uit de mouwen steek. Ik wacht nu met groot enthousiasme op de volgende grinning smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close