Morgen is m'n garage gesloten smiling smiley ga op familie bezoek
Zondag is een rustdag
Woensdag moet ik aan boord dus is de garage 4 weken gesloten, daarna gaat de Capri er even op en daarna de Sierra voor langere tijd
Hmm...jeetje Ronald heeft zijn brug wel vrij maar de bokjes niet. Want daar staat de Dodge cabine op.

Dus kan de wielen er dan niet af halen, en dat werkt dan ook niet.
Zo duur zijn assteuen niet toch?
En ze zijn altijd nuttig, even een paar ophalen voor je naar Ronald gaat
Als je het goed doet kan het met de kleintjes ook (op de rijplaten zetten en ja met behulp van een potkrikje...)

Heeft Ronald geen brugkrik tussen de rijplaten zitten?
Nee, das dus het vervelende. Als die dat had kon t prima....toch enkel onderstel doen, vering, schokdempers enzo. Maar ja....moet wel wat hebben anders krijg ik de achterveren niet los.

Op de oprit kan het natuurlijk ook.....mocht dat de enige optie zijn.
Kon toch nog bij Ronald terecht....zijn vriendin ging iets anders doen dus hij ging bezig met de Dodge, kon ik mooi wat spul van hem lenen. Was ook wel nodig ook. winking smiley

Maar CK en ik vroegen ons af Lycan...

Mijn clio of deze:

Die 350Z van Theresa!!!
Ik heb in 2016 nog naast haar gestaan op de VIP-parkeerplaats van Showoff-import

Je kent me toch grinning smiley
Extreem is beter. Iedereen is welkom bij mijn club en de meeting die ik op poten probeer te zetten. Maar op dit moment gaat de Clio op deze foto er met de prijs van mooiste Clio vandoor winking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-03-2018 22:18 door Lycan Capri.
Zo, auto is nu naar de APK en beurt. Ben benieuwd.

Als vervangende auto heb ik een Kia Picanto meegekregen. Niet eens zo'n gek karretje.
Alle knoppen zitten precies waar je ze verwacht, dat heb ik wel eens anders meegemaakt (zoals in een Aygo, waar je je te pletter zoekt en knoppen drukt om bijvoorbeeld die kloteradio uit te zetten)
Overzichtelijk wagentje, niks geen poespas, ik kan het raam openzwengelen, onder de stoel zit de doodnormale stang om te schuiven, geen gezeur met schakelen, geen gezeur op het dashboard je moet opschakelen etc.
Is wel even een leuk intermezzo.

Alleen, nergens iets om de achterklep mee open te krijgen, zelfs in de klep zelf niet.
D. Elzinga
Vanwaar die verandering van nickname?smiling smiley

Oude komt wel weer terug.
Ik heb een moeilijke tijd en ik wil even aan de kant meedoen.
Wel handig met parkeren zo'n Picanto. Je stuurt overal snel en gemakkelijk in, lekker stadsautootje. Met mijn auto is het allemaal maar passen en meten en gefrustreerd wegrijden als het net allemaal niet wil.

Als mijn auto heel door de APK komt, gaat hij ongeschonden zijn 16e jaar in grinning smiley
Ik vind dat wel lachen met zo'n bak. Nog even de teller gecheckt, 215K
Laten we eerst het telefoontje van de garage maar afwachten. De banden hadden een profiel van bijna 4 mm, heb ik gemeten, kunnen nog een jaartje hebben. Dan zullen er wel nieuwe sloffen onder moeten. Alle vier schat ik zo. Maar geld voor opzij leggen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-03-2018 12:16 door Cor Ollaa.
Dacht even dat we een nieuwe forummer konden verwelkomen, maar niets is minder waar grinning smiley
Ik zet hem zo wel weer terug. Het is een ongelukkige naam.
Maar goed, ontopic, nog steeds geen telefoon van de garage, radiateurs laatst ook weer gecheckt, geen corrosie, olie, koelvloeistof, alles keurig op niveau.
Zal vast wel goed zitten met die Camry.thumbs up

--------

Ik kon vandaag niet rijden. Startmotor draait goed rond, er is brandstof maar geen vonk. De voorname onderdelen van de ontsteking zijn de afgelopen tijd al eens (preventief) vervangen dus dit vind ik vooralsnog vrij raar...
Signaal weg Elzinga?

Ach Jan, als de Clio 225k kan hebben dan de Camry toch zeker ook? Zullen we een wedstrijdje doen? Wie het verste komt? smileys with beer

En rustig aan verder. Let op jezelf!
Dan heb je al verloren Nico, met die koppakking.winking smiley

En inderdaad, doe rustig aan Jan.
Om de Camry zou ik me helemaal geen zorgen maken.thumbs up
Hoezo....onderblok is niet uit elkaar geweest en de kop heeft enkel een beetje schoonmaakwerk. Nieuwe klepseals, kleppen geslepen en kop gevlakt.....das niet zo duur.
Dat is dan de kwestie, is een auto goed omdat er bijna nooit iets stuk gaat of is een auto goed omdat hij gemakkelijk en goedkoop te repareren is.

Onder de streep kan je best op hetzelfde bedrag uit komen...
Nico GTR
Signaal weg Elzinga?

Verdelerkap heb ik vanbinnen net even schoongemaakt, nu doet ie het weer.smiling smiley Maar evengoed gek...
Carkiller
Dat is dan de kwestie, is een auto goed omdat er bijna nooit iets stuk gaat of is een auto goed omdat hij gemakkelijk en goedkoop te repareren is.

Onder de streep kan je best op hetzelfde bedrag uit komen...

Allebei. winking smiley

Mijn Clio ligt nog niet op de sloop omdat ik de eigenaar ben. Verder is die al 23.000 km zo betrouwbaar als wat.
Cor Ollaa
Ik zet hem zo wel weer terug. Het is een ongelukkige naam.
Maar goed, ontopic, nog steeds geen telefoon van de garage, radiateurs laatst ook weer gecheckt, geen corrosie, olie, koelvloeistof, alles keurig op niveau.

Dat moet je helemaal zelf weten. smiling smiley Je mag'm ook zo laten hoor.

Nico GTR
Ach Jan, als de Clio 225k kan hebben dan de Camry toch zeker ook? Zullen we een wedstrijdje doen? Wie het verste komt? smileys with beer

Mag ik ook mee doen? Staat op 280 drinking smiley
Orlando van mijn vader staat inmiddels op ruim 230k (gekocht in 2014 met 99k.)

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-03-2018 17:07 door Jay DoubleYou.
DE Sierra staat op 297k
De donor-Sierra op 310k

Heb ik al gewonnen? grinning smiley zo ja, wat? tongue sticking out smiley
Pas geleden een Orlando te koop zien staan met ruim 3 ton, dus heb mijn vader weten te overtuigen om voorlopig door te rijden. Veel krijgt-ie er toch niet voor terug bij inruil.

Edit: In België staat er nu zelfs een met ruim 5 ton! eye popping smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-03-2018 17:25 door Jay DoubleYou.
Jay DoubleYou

Edit: In België staat er nu zelfs een met ruim 5 ton! eye popping smiley

Auto is 4 jaar oud, dat is knap! 530.000 km!n (of begrijp ik het verkeerd?)
Lycan Capri
DE Sierra staat op 297k
De donor-Sierra op 310k

Je wint pas als de andere opgeven. winking smiley
Nico GTR
Lycan Capri
DE Sierra staat op 297k
De donor-Sierra op 310k

Ik weet dat ik de Sierra rij tot ik tussen 6 planken ga smiling smiley
Andere mensen kopen tussendoor vast iets nieuwers winking smiley
Over hoge kilometerstanden gesproken: [www.marktplaats.nl]

Bodemprijs, maar dan heb je dus wel rhd en veel ervaring (wat ook wel te zien is aan die bestuurdersstoeleye rolling smiley)...
D. Elzinga
Over hoge kilometerstanden gesproken: [www.marktplaats.nl]

Over hoge kilometerstanden gesproken, ik zag dit staan:
[www.autotrack.nl]

24.000.000 km's hoe krijgen ze het voor elkaar!
Deze, 'iets' minder:
[www.autotrack.nl]
Zo, auto net weer opgehaald. Feilloos door de APK. Geen centje pijn. Er stond daar nog een Lexus 4 liter coupe. Helaas gepimpt, zelfs de stoelen, jammer.

Nu nog mijn review over de leenauto, Picanto:

Op zich geen slechte auto. Kwaliteit ziet er goed uit. Alles is natuurlijk een stuk kleiner dan mijn auto, klein klepje, kleine stoeltjes, maar daar mag ik niet over oordelen. Pittig autootje en voor dit formaat is hij niet luidruchtig binnen. Ik heb grotere auto's meegemaakt die meer lawaai binnen maakten.
Alles in goed handbereik.

Maar: ontwaseming van de ruiten is zeer slecht, dat mag je niet verwachten van een kleine auto waar alles toch goed bereikbaar moet zijn voor luchtstromen. De airco deed het niet (!), auto was hooguit twee jaar.
Auto was kaal, maar dat vond ik geen probleem, was even wennen om de sleutel weer om te draaien in de auto.
Achterin is het geen zitten voor volwassenen. De stoelen voor gaan problemen geven op lange ritten, dat voelde ik wel.
Verder bleef het lampje van de veiligheidsriem branden. Later merkt ik dat de riem gekruld zat, toen ik dat eruit had gehaald, ging het lampje uit, slim lampje!
Ze noemen dit een boodschappenautootje, maar er passen hooguit twee boodschappentassen in het achterbakje. Als je een verjaardag hebt ben je helaas aangewezen op de achterbank, of moet je hem platgooien.

+ voelt aan als kwaliteit
+ rappe auto
+ lekkere schakelbak
+ praktische auto zonder onnodige poespas
- achterbakje is veel te klein
- veel te weinig beenruimte achterin
- ontwaseming voldoet niet

Conclusie: Als je een eentje bent en je maakt geen lange reizen is dit een uitstekende auto. De Picanto staat bekend als betrouwbare auto, dus dat is al een heel grote plus. Aanrader voor alleenstaanden die met een boodschappentasje in de week toekunnen.
Oh, doe je nu ook aan autoreviews Jan? Misschien een Youtubekanaal starten dan.drinking smiley
Carkiller
Nou, ik zou blij zijn weer in de Camry te mogen rijden...drinking smiley

Ha ha ha, ja, wat een verschil.
In ieder geval weet ik wel dat volgend jaar de banden aan de beurt zijn. Dat wordt wel/niet op het randje afkeur dan.
Die banden kosten 130 a 150 per stuk, dus dat wordt 600 reserveren, maar als ik slim ben hou ik gewoon de aanbiedingen bij bandenleveranciers in de gaten.
Het reservewiel, de band, is trouwens nog origineel, dus ook 15 jaar oud, moet ik even naar kijken hoe die er uit ziet.
D. Elzinga
Oh, doe je nu ook aan autoreviews Jan? Misschien een Youtubekanaal starten dan.drinking smiley

Ja dat vind ik leuk.
Elk jaar gaat de auto voor een beurt en dan krijg ik een leenauto. Altijd weer beniewd.
In mijn geschiedenis was het leukste wat ik mee heb gekregen een Opel Rekord (die viel tegen, interieurlawaai)

Dingen die me bij blijven:
Absolute tegenvaller was de Kia C'eed. Had ik veel meer van verwacht. Mooie auto om te zien, maar het rijdt voor geen meter, veel lawaai ook.

En dan op de snelweg met een Aygo 1.0. Vreselijk. Je moet gewoon meetrappen. Het is afzien om dat kreng op snelheid te krijgen om in te voegen. Horen en zien vergaat je. En dan al die rare knoppen. Gek word je er van.

De IQ was echt een leuk dingetje. Veel solider en beter rijdend dan de Aygo. Voor de kleine-auto-liefhebbers onder ons, ik vond het een genot om in te rijden. De Aygo is er een slap aftreksel van.

Meest karakterloze vond ik de Toyota Yaris. Daar valt echt totaal geen plezier aan te beleven. Ik snap wel dat bejaarden er in rijden. Hij is lekker ruim, fijne instap, goeie stoelen, maar dan heb je het wel gehad.

De Toyota Avensis is een compleet andere, maar dan ook totaal andere auto dan de Camry. Ongelooflijk wat een verschil. De Avensis is veel stugger, je zit veel opgeslotener. De Camry is stukken soepeler en het interieur is lichter en stukken ruimer.

De Picanto was voor mij best wel een verrassing. Ik dacht vanmorgen, ah, we gaan weer microrijden met een boel kabaal. Maar dat viel reuze mee. In tegenstelling tot de Aygo met z'n rare knoppen, kon ik er zo mee wegrijden.
Cor Ollaa

En dan op de snelweg met een Aygo 1.0. Vreselijk. Je moet gewoon meetrappen. Het is afzien om dat kreng op snelheid te krijgen om in te voegen. Horen en zien vergaat je. En dan al die rare knoppen. Gek word je er van.

Ach, het is zo persoonlijk, ik heb 2 x een 107 gehad, en was er prima tevreden mee, het is maar net, wat verwacht je in een bepaald segment.
Ik ben er, in ieder geval, niet gek van geworden.
Lycan Capri
Nico GTR
Lycan Capri
DE Sierra staat op 297k
De donor-Sierra op 310k

Clio blijft ook nog wel even. Camry vast ook.....

Moeten we alleen nog afspreken hoe we het doen met engineswaps. big smile smiley
Cor Ollaa
Carkiller
Nou, ik zou blij zijn weer in de Camry te mogen rijden...drinking smiley

Ha ha ha, ja, wat een verschil.
In ieder geval weet ik wel dat volgend jaar de banden aan de beurt zijn. Dat wordt wel/niet op het randje afkeur dan.
Die banden kosten 130 a 150 per stuk, dus dat wordt 600 reserveren, maar als ik slim ben hou ik gewoon de aanbiedingen bij bandenleveranciers in de gaten.
Het reservewiel, de band, is trouwens nog origineel, dus ook 15 jaar oud, moet ik even naar kijken hoe die er uit ziet.

Wat is je bandenmaat Jan? Kan veelal bij een tirecenter stukken goedkoper, dus lekker even doen voor de APK. Ik heb voor de auto van mijn moeder 4 Michelin Primacy 3 geregeld, gemonteerd en wel 380 euro voor 4 banden. Maat 205/55R16 91V. big smile smiley

Reservewiel is een reservewiel, als die lucht houd is t goed. big smile smiley
Nico GTR
Lycan Capri
Nico GTR
Lycan Capri
DE Sierra staat op 297k
De donor-Sierra op 310k

Clio blijft ook nog wel even. Camry vast ook.....

Moeten we alleen nog afspreken hoe we het doen met engineswaps. big smile smiley

Ja lastig. Kijk je dan naar de km's van de body of het hart?

Ach voorlopig hebben jullie nog een inhaalslag te gaan winking smiley
Lycan Capri
Ja lastig. Kijk je dan naar de km's van de body of het hart?

Ach voorlopig hebben jullie nog een inhaalslag te gaan winking smiley

Ja precies dat bedoel ik! Anders weet ik nog wel een F7P te liggen met 270.000 km die zo in de Clio kan. drinking smiley

Jaja, ben druk bezig.
Middag! Ik laat ook maar weer even van mij horen.

Afgelopen week lekker op wintersport geweest!

En net naar de garage geweest voor de APK van de Colt. Zo er doorheen thumbs up
speedtouch
Cor Ollaa

Ach, het is zo persoonlijk, ik heb 2 x een 107 gehad, en was er prima tevreden mee, het is maar net, wat verwacht je in een bepaald segment.
Ik ben er, in ieder geval, niet gek van geworden.

Alsje niet teveel eisen stelt is een 107 een prima auto. Ik moest ook aan wennen aan de onze, maar ik word langzaamaan steeds betere vrienden met het Welpje. Hij was vrij kaal toen we 'm kregen, maar we zijn 'm steeds meer aan het aankleden met leuke opties.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-03-2018 13:07 door Jay DoubleYou.
Best grappige auto's en lekker zuinig. Rond de 110 in zijn 2 is ook geniaal. Ze hebben wel vaak last van een slechte waterpomp en bij achterkant weleens last van lekkage. En ze behouden best nog wel hun waarde, al is dat een nadeel als je hebt gebruikt koopt.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-03-2018 13:29 door Renaultje.
Sommigen denken door het 3-cilinder brommetje dat er een sportuitlaat onder zit. grinning smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.