Ach, zolang het water niet al te heet is zal er wel niet veel gebeuren toch?

Sowieso vraag ik me wel eens af of een ruit zo makkelijk knapt als je heet water over een bevroren ruit gooit (om niet te hoeven krabben). Als je al een sterretje of scheur hebt snap ik het, maar hoe zit dat als je ruit nog helemaal intact is?
Als je ruit nog 100% strak is gaat het in 99% van de gevallen goed
Als je ruit al een beschading (hoe miniscuul ook) heeft gaat het in 99,9% van de gevallen fout (Je hebt altijd wel een lucky bastard winking smiley )

Een keer uitgetest met 2 Civic EG's. 1 had er net een dag een splinternieuwe ruit inzitten, de ander had ergens een klein krasje
De voorruit van de Xantia zit vol met kleine, lichte krasjes. Is dat al genoeg om het fout te laten gaan dan?

Niet dat ik het risico neem trouwens.
Tenzij jij denkt dat je tot die 0,1% behoort spinning smiley sticking its tongue out

Ik neem het risico ook niet, ik heb al oorlog met de lokale glaslølboer

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-01-2017 10:37 door Lycan Capri.
Lauw water kan wel. Het temperatuurverschil moet niet te hoog zijn.
Ik ga morgen mijn wagen wassen en waxen. Zaterdag hoef ik toch de weg niet op, dus de gladheid laat ik aan me voorbij gaan! Zin in want hij is aardig schmutzig geworden inmiddels. nut smiley

En ik ga denk ik gewoon lauw-warm water gebruiken. Zaterdag overdag zouden de temperaturen sowieso boven nul moeten liggen en ik heb geen sterretjes ofzo dus dat moet goed gaan.
Ja, heb ik wel gechecked. En mijn auto staat overdekt trouwens he, dus hoef sowieso eigenlijk nooit te krabben smiling smiley
Ik dacht dat het t hele weekend zou vriezen. Valt weer tegen.
Ze hebben het wel over sneeuw voor vanavond/morgen. Ben benieuwd. Wordt wel oppassen dan, die ene glijpartij was meer dan genoeg voor de komende weken.
[www.weer.nl]

Morgen plus 3 uiteindelijk in Utrecht.... zondag zelfs alweer 7 graden.

IS HET AL LENTE????? eye rolling smiley
Ik heb nog geen sneeuw gezien, toegegeven ik ben heel de week binnen geweest

Behalve gister toen ik met de Focus en aanhanger houten balken en platen ben weesten halen voor de verbouwing, fase 1 is zo goed als klaar maar ik was gister wel kapot en voel me vandaag weer aardig verrot.... Is toch niet helemaal wat ik gewend ben van mijn lichaam tongue sticking out smiley
omniradius
[www.weer.nl]

Morgen plus 3 uiteindelijk in Utrecht.... zondag zelfs alweer 7 graden.

IS HET AL LENTE????? eye rolling smiley

Dat kan beter smiling smiley
Morgen +5 in Middelburg, zondag +8 en voor woensdag hebben ze het over +9 (eerst voelen dan geloven)
Nico GTR
Je zit te vaak op de brug. winking smiley

Haha grapjas tongue sticking out smiley

Dat ik niet vaak met hout werk is een feitsmiling smiley maar aan boord moet er gelukkig genoeg gebeuren aan dekwinking smiley laatste term aan boord de watermaker-ruimte (semi-besloten) nog geheel voorzien van een paar lagen 2k lak. Dat rook lekker joh, ik snap die schilders wel tongue sticking out smiley
Ah, Zeeland... ja daar is het altijd wat zachter ja, zeker in de winter.

Pff ik heb best wel een hekel aan de winter to be honest.... ben echt een lente/zomer mens cool smiley
Ja das heel erg fijn. Ik moet nog eens kijken want mijn spoiler blijft niet zwart. Kan aan de primer liggen of de deklaag zelf.
Ja. En ik heb nu wat van die puntjes waar de lak losspringt.
Ja dat of het is een reactie tussen primer en topcoat. Heb gelezen dat dit ook voor kan komen dus ik schuur het terug. Spuit een andere primer en daarna weer matzwart en dan hopen op het beste.
Of ik doe er nog een 2K mat clear op. Maar dat helpt niks als de reactie van onderop komt.
Avond, heerlijk weekend nu cool smiley

Wat een kou zeg, verschrikkelijk. Toen ik vannacht bij een borrel vertrok wilde mijn deur niet meer open. Toen maar ingestapt via de passagierskant. Toen ik thuis was kon mijn deur weer open, zal de vorst wel zijn geweest drinking smiley
Daarom zorg ik altijd dat tijdens de wasbeurt in November alle rubbers goed zijn ingevet, er geen water tussen is gekomen en de ruiten van een waterafwerende coating (a.k.a. Rain-X op een idiote manier aangebracht) en een middel aan de binnenkant dat het beslaan ietwat voorkomt.
Dat gebruik ik ook voor mijn duikbrillen, niet goedkoop, wel goed!

Deuren altijd open en ik hoef de motor niet onnodig te pijnigen met warmdraaien. winking smiley Oh nee dat was een ander topic. tongue sticking out smiley

Verder alles goed Renaultje?
Goeienavond allemaal!

Om 1 uur komt hier de ellende aan. De komende 24 uur blijf ik binnen!drinking smiley
Ik ga niet werken morgenochtend. Denk wel dat ik vroeg opsta. Ben wel benieuwd naar de ijzel die voorspeld is.
Ik heb wel mijn kleren apart gelegd en fotocamera. Mocht het iets speciaals zijn buiten, dan ga ik er even op uit tegen zonsopkomst.
Ik heb een set reservevelgen......drinking smiley

Maar is niet verstandig. Beter slim zijn. winking smiley
Renaultje
Avond, heerlijk weekend nu cool smiley

Wat een kou zeg, verschrikkelijk. Toen ik vannacht bij een borrel vertrok wilde mijn deur niet meer open. Toen maar ingestapt via de passagierskant. Toen ik thuis was kon mijn deur weer open, zal de vorst wel zijn geweest drinking smiley

Tja..
Nico GTR
Zeker.....ik heb nog op school/in de klas zelfs gezeten met Erwin he. winking smiley

Sorry, kan niet alles onthouden. grinning smiley Nu je dat zegt weet ik het ook wel weer.
Hier valt al sneeuw, ben er net doorheen gereden.

Maar weer veilig thuis van het werk.drinking smiley
Hier valt ook sneeuw, ben er net doorheen gelopen met de hond.
Het schijnt over te gaan in ijzel, daar zit ik niet op te wachten.

Blij dus dat ik de weg niet meer op hoef.drinking smiley
Hallo heren drinking smiley

Daarom zorg ik altijd dat tijdens de wasbeurt in November alle rubbers goed zijn ingevet, er geen water tussen is gekomen en de ruiten van een waterafwerende coating (a.k.a. Rain-X op een idiote manier aangebracht) en een middel aan de binnenkant dat het beslaan ietwat voorkomt.
Dat gebruik ik ook voor mijn duikbrillen, niet goedkoop, wel goed!

Hij zat niet vastgeplakt aan de rubbers. Maar de vergrendeling deed niets, ook niet van binnen. winking smiley

Hier alles prima, thanks voor vragen. Bij Nico ook alles goed?
Wat elektrische problemen in een HONDA? eye popping smiley

Jawel! Gaat wel goed hiero! Mijn auto is wat onzuinig in de kou.....das jammer. sad smiley
Nee gewoon ouderwets met de hand, maar had geen zin om te sleutel te breken drinking smiley

Hahah, als jij er maar zuinig op bent tongue sticking out smiley
Dai staat nog steeds in de garage, maar hij is klaar.

Morgen ophalen als ik zin heb, ergens in de middag.drinking smiley
Als je maar op tijd terug bent tongue sticking out smiley

Vriendin slaapt al, dus ik kan nog even hier blijven drinking smiley
Uiteraard, zal rond lunchtijd worden.

Ben die Cuore automaat uit 2000 nu wel zat.drinking smiley
O, jullie mogen raden wat het verbruik van de Cuore was in de 120 km dat ik ermee gereden heb.
Heb me netjes aan de maximum snelheid gehouden overal.

Gok eens een getal.drinking smiley
1:9...

Jazeker, een 3 traps automaat en dan 130 rijden.
Absurd, heb 13 liter getankt op 120 km...eye rolling smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-01-2017 00:45 door Carkiller.
Doe ik het zo slecht nog niet met mijn 1 op 13.8 drinking smiley

1 op 15.7 op lange afstand overigens.
Ding is gewoon ongeschikt voor op de snelweg.

Mijn Vivio deed 1:19, ook na ritten met stukken 130 km/h.
En die maakte veel toeren.

Of hij is niet in orde, kan ook nog...
Of hij was niet goed afgetankt vorige keer.

Das met een t

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-01-2017 00:51 door Nico GTR.
Ik had eerst 6 liter getankt, na 1 keer heen en weer naar Leiden was dat weer op.
Toen 7 liter getankt, wederom op na 1 keer heen en weer naar Leiden.

Kan er niet meer van maken dan dat.drinking smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close