Heeft ook wel wat....maar ik wil echt die oude, een '72 long wheel base denk ik.
Als poster?

Want nogmaals, ermee rijden is vooral gevaarlijk.drinking smiley
Tsja. Porsche... Echt een merk voor de VW-groep. Zal vast goed rijden en erg betrouwbaar zijn, maar is net als VW en Audi qua design erg voorspelbaar. Dat doet een merk als Ferrari toch beter vind ik.
Magnus Walker, Urban Outlaw

Geniale vent! Heerlijke auto's dat geluid. oooh

En zoals eerder gezegd, 550 Maranello, 612 Scaglietti of een FF
Nico GTR
Een goede set Ohlins dempers eronder doet een hele hoop.

Vast wel, maar het blijft een auto om goed onder controle te houden.
Nat wegdek zou voor mij reden genoeg zijn om zo'n Porsche in de garage te laten staan.
Ook om hem mooi te houden uiteraard.drinking smiley
Zeker, maar betekent niet dat het direct een reden is er niet mee te rijden.

Had je toch wat ruiger ingeschat Jeroen, je word soft..... drinking smiley winking smiley
Zelfs ik heb grenzen, en weinig zelfbeheersing.

Achterwielaandrijving met veel vermogen + mijn rijstijl = sad smiley

Moderne achterwielaandrijvers met ESP en tractiecontrole durf ik prima.

Maar je onderschat een oude Porsche echt, snippertje gas in een bocht en je kijkt opeens de andere kant op.
En dat heb ik van kenners, zit het niet te verzinnen.
Maar probeer eens met een oude Porsche te rijden, dan ben je het vast wel meer met mij eens.drinking smiley
Dit is ook zo'n geval.

Een aan/uit turbo die in een bocht opeens aan gaat met iets teveel gas.
En dan ben je hem gewoon kwijt.

Wel een leuke auto overigens...drinking smiley
HEEY Jochem!

Ik weet het....maar ik ben beheerst en rustig. winking smiley Komt echt wel goed.

Dit is de laatste aanwinst. winking smiley
Idd die oude 911 uit de jaren 70 was een tricky one, die brak bizar snel uit van achteren en dat weet ik van een maat van mij, idd dat kleine beetje gas in de bocht en je was hem kwijt.
Dat had je bij BMW ook, ik ben ooit wel eens 'uit de bocht gegaan' met een 2002.
Gaaf, zo'n Renault 5 thumbs up

Het was trouwens 1 grote ijsbaan op de snelweg. Normaal ben ik 15 minuten onderweg naar stage , ben nu ruim drie keer zo lang onderweg geweest...

the old alfster
Idd die oude 911 uit de jaren 70 was een tricky one, die brak bizar snel uit van achteren en dat weet ik van een maat van mij, idd dat kleine beetje gas in de bocht en je was hem kwijt.

Valt volgens Nico wel mee heb ik hier gelezen.drinking smiley

@Bossinkje:

Geen korrel sneeuw hier, alleen natte sneeuw afgelopen nacht.
Hier ook natte sneeuw en regen de hele avond. Weg was niet eens wit vanochtend. Nu sneeuwt t wel en word de weg wit.....eye rolling smiley

Als je nu een dotje gas geeft in de bocht met je 70'er jaren Porsche ben je hem kwijt. Daarom op snelheid de bocht in en niet je gas loslaten. thumbs up
Op snelheid de bocht in?
Je bedoelt met een constante snelheid een bocht door neem ik aan, anders vlieg je er meteen al uit.smiling bouncing smiley

Eigenlijk moeten we gewoon zo'n ding huren Nico, gaan we een mooi testverslag schrijven daarna.
Helaas kost een oude Porsche huren wel 300 Euro per dag...drinking smiley
Ja dat bedoel ik. winking smiley

Das wel een goed idee moet ik zeggen, prijs moet je snel zeggen heb ik van jou geleerd. drinking smiley
Ik zag al een site waar ze die dingen verhuren.

Beide de helft betalen kan ook, of met 3 personen.drinking smiley
Blijft wel veel geld.....maar ja. Iets om over na te denken. Had ik een vaste baan had ik ja gezegd. tongue sticking out smiley
En dan is er nog een kans dat je je borg kwijt raakt.

1000 Euro ongeveer...drinking smiley
Autsj. Dat is mijn autoonderhoud budget van Juli tot Juli 2017

Staat nog steeds op 1000 euro trouwens voor degene die mijn auto een onbetrouwbaar hok vinden. smiling bouncing smiley

drinking smiley
Goedemorgen Jan.

@Nico:

Dat vind niemand hier denk ik, je hebt een goede uitgekozen.drinking smiley
Nico GTR
Autsj. Dat is mijn autoonderhoud budget van Juli tot Juli 2017

Staat nog steeds op 1000 euro trouwens voor degene die mijn auto een onbetrouwbaar hok vinden. smiling bouncing smiley

drinking smiley

Zeg het niet te hard.. Het blijft een Renault!!! tongue sticking out smiley
Nico GTR
Ik had toch een BMW? confused smiley

Huh?
Je had toch een Clio of zo?
Nou volg ik het ook niet meer.
Ben ik er dan ook niet meer bij?
Soloman
Nico GTR
Ik had toch een BMW? confused smiley

Huh?
Je had toch een Clio of zo?
Nou volg ik het ook niet meer.
Ben ik er dan ook niet meer bij?

Nee was een geintje. Omdat Renault het imago heeft van onbetrouwbaar zegt Bossinkje dat. Tuurlijk klopt dat voor bepaalde modellen ook goed. Maar daarom zeg ik....he ik had toch een BMW?

Verder blijft het een Clio winking smiley
En de ervaringen met mijn Clio... Laten we daar niet over beginnen grinning smiley Verder wel een lol gehad in dat karretje trouwens thumbs up
Nee das wel jammer! Ach daar gaat het verder om. Soms lukt het niet en soms wel.
Ja, sorry, maar ik moet ook eerlijk zeggen dat ik never nooit een Renault zou kopen, maar dat is mijn mening.
Als ik al Franse adressen zie staan op stickers in een auto, krijg ik al jeuk.
Ik moet wel zeggen dat ze weergaloze modellen hebben gemaakt in de jaren 60,70 en 80. Eerlijk is eerlijk. Die zijn werkelijk om verliefd op te worden. Daar kunnen ze wat van leren in Japan. Het is alleen zo jammer dat het .... maar ja,, laat ik mijn mond maar houden.
Toen ik Franse auto's bezat, had ik autozorgen.
Nu ik tegenwoordig in Toyota's rijd zijn de autozorgen weg. Ik denk er zelfs niet meer aan.
Ik loop naar mijn Toyota. Ik klik hem open, hij start, hij werkt, hij doet het. Al jaaaaaren lang. Elke dag. Altijd. Of het nou vriest of dooit.
Ik hoef nooit meer te kijken naar roest, ik hoef nooit meer te kijken naar de coolant, nooit meer naar het oliepeil. Alles werkt, altijd. Hij glimt hij blinkt.
Tja, sorry dat ik het zeg, maar dat heb ik bij een ander merk nog nooit zo meegemaakt.
Bij mij krekt eender. winking smiley

Maar je moet doen wat je bevalt Jan. Daar vel ik geen oordeel over.
Nico GTR
Bij mij krekt eender. winking smiley

Maar je moet doen wat je bevalt Jan. Daar vel ik geen oordeel over.

Nee, ik ook niet hoor. Het is puur ervaring. En of hij terecht is of niet, dat laat ik in het midden.
Ooit een CX gehad, wat een auto! Wat model en comfort betreft perfect! En het is een hoofddraaier, zeker toen. Maar roesten, roesten, sjongejonge. Zo jammer. Van zo'n mooie prachtige doordachte auto, waarin zoveel tijd en geld in het ontwerp zit. En dan zet je er roestijzerplaten op. Daar kan ik dan met de kop niet bij.

Maar blijkbaar moet het geld verdeeld worden over een ontwerp. Het is het een of ander.

Mijn Camry is nou niet het meest opwindende ontwerp. Het is rechttoerechtaan, klaar, hier heb je een auto. Zit zelfs geen pneumatische vering in, heel jammer. Maar de afwerking en de techniek zijn subliem.

Zou je nou dat ontwerp van de CX combineren met de techniek en houdbaarheid van de Camry, dan ben je waarschijnlijk twee keer zo duur uit in de verkoopprijs. Je kiest dus voor het een of het ander.
Ik heb uitstapjes gemaakt naar Duits (2 X Seat Ibiza, dus Volkswagen techniek) en Italiaans. (Fiat Uno)
Heb ook nog een Ford Fiesta gehad.

80% van alle defecten die mijn auto's ooit gehad hebben buiten slijtageonderdelen om komt van deze 4 auto's.
De rest vooral bij de Mitsubishi's, die zijn ook verre van perfect.

Toyota, Subaru, Daihatsu, Honda.
Je hebt er nooit iets mee.drinking smiley
Mitsubishi heb ik ook slechte ervaringen mee. Terwijl ik er eerst bij zweerde omdat ik het mooie modellen vond.
Drie Lancers gehad (waaronder een spiksplinternieuw). Grootste problemen: roest, loslatende bekleding, automaat, stuurinrichting (klopgeluiden), slechte bodem.
Toen we in Nederland terugkwam was ik nog zo dom om een Mitsubishi die in Nederland werden gemaakt (hoe heten die ook alweer, die met die lelijke achterkant en achterruitwissers) te willen kopen. Gelukkig struikelden we op onze zoektocht over een Carina E. Toen kwam ik er achter dat er wèl goede auto's bestonden die nooit problemen hadden.

Kun je ook zien hoe handelaren in elkaar zitten. We hadden op het laatst een nieuwe Lancer, waar door de tijd heen van alles aan mankeerde. Was zo'n maandagochtendauto. We gingen terug naar Nederland en we verkochten onze Lancer voor vrij weinig, want tja, er mankeerde nogal wat aan. Stond die een paar dagen later voor de garage van de dealer op een enorm voetstuk aangeprezen als vrij nieuwe perfecte auto voor 17.000 Antilliaanse gulden. Toen voelde ik me echt genaaid. En waarschijnlijk de toekomstige koper ook.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-01-2017 14:04 door Soloman.
Carina E is zo ongeveer de beste auto ooit qua betrouwbaarheid, naast de Corolla en Starlet van dezelfde bouwjaren.

Waterpomp en radiateur zijn de zwakste plekken, voor de rest niets.

En je bedoelt de Carisma?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-01-2017 14:04 door Carkiller.
Carkiller
Carina E is zo ongeveer de beste auto ooit qua betrouwbaarheid, naast de Corolla en Starlet van dezelfde bouwjaren.

Waterpomp en radiateur zijn de zwakste plekken, voor de rest niets.

En je bedoelt de Carisma?

Ja precies, dat klopt. Je kreeg wel enorm veel auto (Carina) voor dat geld. Achterin was het ruim zitten. Alleen hij was kaal, maar hij reed heerlijk.
Ding was niet kapot te krijgen.

Ja ik bedoel de Carisma. Ik zie hem nog wel eens rijden. Zo mooi is hij trouwens niet.
drinking smiley

Elke auto heeft (helaas) wel wat

Alto; slecht lopen, bougies, kabels, bobine, alles vervangen niks hielp
Feroza; koppakking eruit, verder eigenlijk niks. Ja wat roestvorming
Capri 1.6S; probleemloos
Capri 1.6GL; Meerdere problemen met Pintoblokjes (zelfde blok als de 1.6S)
Transit; olie op de koppelingsplaten maar dat kwam ook door het zware misbruik
Sierra hatch; koppeling compleet op (wie sleept er dan ook met zo'n bak een Den Oudsten-bus uit 't bos)
Corsa; lekke brandstoftank (boven op)
Kadett; roest, en sloeg op hol, rem los en t ding liep 80km/u
Rover Mini; roest roest roest en een verrotte computer
Golf cabrio; koppeling, roest en stoelvergrendeling
Almera; te kort in bezit gehad
Laguna; nog te kort van m'n vriendin
CRX; bak (of motor) schade
Astra; MPI die compleet van t padje was (bleek uiteindelijk simpel te zijn)
Focus; probleemloos
Sierra sedan; koppakking, verder probleemloos (kleine roestplekjes)
Capri 2.3SS; probleemloos

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-01-2017 14:07 door Lycan Capri.
Was wel grappig, we zochten naar een automaat omdat mijn vrouw moeite heeft met schakelen. Geen enkele Carisma automaat bij de dealers. Wel een Colt. "Nou dan moeten we die maar nemen", zei vrouwlief. Ik dacht er niet over. Hij was nog duur ook. Maar ik zag mezelf niet in een Colt zitten. Dan maar verder zoeken. En daar stond hij, een paarse Carina E sedan, nog in de lievelingskleur van vrouwlief ook nog. Was binnen een paar seconden beklonken. Met plezier in gereden, hij was er altijd. Beetje sloom, maar dat was niet erg.
Topsnelheid hoog, acceleratie laag.
Typisch een Carina.drinking smiley

Carisma is trouwens niet een heel slechte auto, alleen die 1.8 GDI motor moet je echt niet hebben.
Mooi is inderdaad anders...
Nog iets grappigs: Ik wilde de Carina door de ANWB laten keuren. De Toyota-dealer (toen nog) deed heel erg moeilijk. Heel raar. Maar ik zette door en dat ding naar de ANWB. Niks aan het handje. Prachtig keuringsrapport. Tja, waarom doet zo'n man dan zo moeilijk vraag je je dan af. Ok, hij had een deukje gehad en er moest een stuurkogel vervangen worden. Dat was het. De stuurkogel heb ik zelf betaald en is daar ter plekke vervangen.
Hij rijdt nu ergens rond in Afrika. Prima onderhouden, alles op tijd vervangen en onderhouden. Ik durf mijn handen in het vuur ervoor te steken dat hij nog niet op de sloop is beland.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-01-2017 14:21 door Soloman.
Dat denk ik ook, in Afrika houden ze een auto heel goed rijdend in het algemeen.drinking smiley
Ik had 2 x Ford olieboot
4 x Volvo waarvan 2 x 340 en 2 x 440 alleen de 440 1.6 was een rampenbak
2 x Honda nooit niks mee gehad
1 x Jetta 89 diesel nooit niks mee
1 x VW Pasat 93 1.8 nooit niks mis mee
1 x Renault 19 rampenbak
1 x peugeot 309 diesel rampenbak
1 x Charade 89 oliebak
1 x Sunny diesel kapotte 5e versnelling en dieselpomp
1 x Kadett miskoop
1 x Astra 96 total loss gereden
nu een Space star facelift model 2002 en moet zich nog bewijzen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-01-2017 15:09 door the old alfster.
@Jan:

Dat bouwen ze er daar wel in.drinking smiley

@the old alfster:

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar koop eens iets leuks.winking smiley
Mag je zeggen hoor, maar ik zie het als een vervoersmiddel die vooral praktisch moet zijn, de Space Star is dat met een fijne hoge instap want met een Hernia in een Honda laten vallen wordt hem niet.
Verder zou ik nog een oude Celica ST uit 78 willen bezitten, mar de centjes en onderdak ontbreken mij.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close