Gaat sneeuwen en vriezen de komende week...... leuk man. Fijn die winter.

*is het al lente* ??? sad smiley
Als het woensdag de 18de maar niet sneeuwt of vriest, ik moet dan met het OV naar Delfzijl.
En als het sneeuwt en vriest kun je het OV beter mijden smiling smiley

Nog ruim 2 maandjes, dan begint de lente weer
omniradius
Gaat sneeuwen en vriezen de komende week...... leuk man. Fijn die winter.

*is het al lente* ??? sad smiley

YES!
Zeg ik altijd in Januari "we zitten weer aan de goede kant van de zomer" alleen moeten we eerst de 2 wintermaanden nog door zien te komen.

Hebben jullie dat nou ook, in de winter een biertje veel minder lekkerder is als in de zomer een tapje drinken, in de winter drink ik eigenlijk alleen nog maar een keteltje.
Keteltje?

Ik drink in de winter wel veel vaker donker bier, maar een Guinnes in de zomer is net zo lekker in de zomer als die in de winter is.
Ik houd wel van de winter, en van de lente, en van de herfst. Als het maar droog is en 20 graden met zon zodat je net in een T-shirt kunt lopen, of vriezen dat het kraakt. Alles ertussen in. sad smiley
Een koud biertje is altijd lekker. Maar in de zomermaanden inderdaad veel lekkerder. Vooral een Radler is heerlijk als het zo warm is. cool smiley

Maargoed, ze verwachten 5 tot 10 cm sneeuw in Twente morgen. Jammer dat ik de handrem op de voorwielen heb. drinking smiley
Nou, ik durf niet te driften in de sneeuw haha... geen ervaring mee, zal je net zien dat ik met m'n domme kop dan iets raak eye popping smileytongue sticking out smiley
Gewoon een leeg parkeerterrein opzoeken. Is leuk!
Overigens lust ik geen bier. angry smily
the old alfster
Hebben jullie dat nou ook, in de winter een biertje veel minder lekkerder is als in de zomer een tapje drinken, in de winter drink ik eigenlijk alleen nog maar een keteltje.

Al weet ik niet wat een keteltje betekent, kan ik wel al zeggen dat ik het wel met je eens ben. In de zomer pak ik een of twee keer per week een pilsje, waar ik in de winter eigenlijk vaak overstap op rode wijn, omdat ik die nooit koud drink.
Een Keteltje is een Ketel1 jenever.
Klinkt goed Alfster doe mij ook maar een glaasje smiling smiley

Een goede whiskey zal ik ook nooit afslaan.

@Omniradius
Sneeuw is het moment om te beginnen met driften want dan is het lekker makkelijk winking smiley
Zoals De Schaduw al zegt "leeg parkeerterein opzoeken"

Je hoeft natuurlijk ook niet gelijk voluit te gaan, rustig beginnen met wat slides en als je dat onder de knie hebt kun je de slides gaan linken tot drifts.
Zo ben ik 13/14 jaar geleden ook begonnen big smile smiley
Lycan Capri
Klinkt goed Alfster doe mij ook maar een glaasje smiling smiley

Een goede whiskey zal ik ook nooit afslaan.

Whisky (de Schotse) ben ik sindskort ook aan begonnen. Heb nu een Glennfiddich 12 years Single Malt staan. Best lekker om mee te beginnen. thumbs up

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-01-2017 14:02 door Jay DoubleYou.
@ Lycan

Ok, ja dat klinkt dan stiekem wel weer leuk. Alleen het enige wat grotere (vaak) lege parkeerterrein hier bij mij in de buurt dat heeft sowieso overal van die paaltjes en boompjes erop staan. Dus de kans dat je bij een ongecontrolleerde actie dan uiteindelijk een paaltje of boom gaat raken is me dan echt te groot.

Maar ja, eerst maar eens kijken wat er ook daadwerkelijk aan sneeuw gaat blijven liggen tongue sticking out smiley
Inderdaad een groot, leeg parkeerterrein pakken. Jaren geleden met een kameraad ook gedaan, toendertijd nog met de Clio. Echt lol gehad, en het is nog leerzaam ook. Parkeerterrein was trouwens alleen ijs, dus glijden was geen enkel probleem. thumbs up Wel wat uurtjes zoet mee geweest, we waren trouwens niet de enige. grinning smiley thumbs up
@ Bossinkje

Hah, ja en dan zal je nét hebben.... omdat er dus meer fun-seekers op zo'n parkeer terrein tegelijk bezig zijn dat je zoiets als dit krijgt:

video: [youtu.be]
Nee hoor, dit ging rustig en beheerst achter elkaar constant hetzelfde cirkeltje. Met benodigde tussenafstand natuurlijk thumbs up

@Nico: Werkt ook niet met de handrem op de voorwielen hoor...
@Lycan wat dacht je van een fijne Glenmorangie van 25 jaar?

Lekker driften in de sneeuw, mocht ik vroeger graag doen, tegenwoordig doe ik rustiger aan.
Cirkeltjes draaien is geen driften tongue sticking out smiley (maar wel leuk winking smiley )

Een Glenmorangie van 25 jaar klinkt ook goed / lekker big smile smiley

Weet je ondertussen al meer wat er met de 75 zou kunnen zijn?
Tsja, driften is sowieso zonder handrem volgens mij. Waren trouwens ook grote cirkels. Beetje snelheid maken, insturen en handrem aantrekken. Dan de andere kant op hetzelfde verhaal.
The Free Dictionary zegt het volgende over het woord: Drift >

drift (drĭft)
v. drift·ed, drift·ing, drifts
v.intr.
1. To be carried along by currents of air or water: a balloon drifting eastward; as the wreckage drifted toward shore.
2. To proceed or move unhurriedly or aimlessly: drifting among the party guests; a day laborer, drifting from town to town.
3. To live or behave without a clear purpose or goal: drifted through his college years unable to decide on a career.
4. To have no continuing focus; stray: My attention drifted during the boring presentation.
5. To vary from or oscillate randomly about a fixed setting, position, or mode of operation.
6. To be piled up in banks or heaps by the force of a current: snow drifting to five feet.

grinning smiley
Driften / powersliden kan op verschillende manieren.
Als het je aan vermogen / koppel ontbreekt (dankjewel Ford dat je een "slappe" 8klepper in de Sierra hebt gelegd) is de handrem het hulpmiddel om slide / drift in te zetten

Er zijn manieren om beter te driften met een Sierra als de mijne;
een slip-differentieel plaatsen (€€€ auw in de portomonee)
Het huidige diff lassen (normaal rijden wordt een stuk lastiger, het is hoorbaar dus mensen kijken raar naar je)
Ik vraag me af of het met mijn Lexy zou lukken om te driften..... hij heeft niet belachelijk veel vermogen, maar ook weer niet belachelijk weinig.
208 pk, 252NM koppel.
Tis wel een automaat, maar je hebt ook de mogelijkheid de versnellingen zelf te bepalen in de sportstand i.c.m. de schakelflippers.
Bossink
@Nico: Werkt ook niet met de handrem op de voorwielen hoor...

Maar voor mij wel. smileys with beer

@Ramon, het gaat om koppel. winking smiley wel oppassen dat je niet aan de handrem trekt (mocht je daar nog een echte hendel voor hebben waar ik een knopje verwacht) want je kunt de koppeling niet intrappen en dat is niet aan te raden voor je runninggear.
Maar gewoon insturen, klein dotje gas en opvangen. Probeer je in eerste instantie meer ben je hem kwijt.
Gewoon plankgas geven op 1 derde van een heel ruime bocht. (in de 2e versnelling)

Dan gaat ie echt wel driften.drinking smiley
Dat geloof ik best dat je Subaru dan gaat powersliden smiling smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-01-2017 16:38 door Lycan Capri.
Bossinkje
Moet je ook geen Alfa kopen drinking smiley
Klopt. tongue sticking out smiley

Lycan Capri

Weet je ondertussen al meer wat er met de 75 zou kunnen zijn?
Nee, geen idee. Misschien de brandstofpomp, maar die zit ergens onder de auto. Ik sleep hem in het voorjaar naar mijn vaste garage, die mag er naar kijken.
Volgens mij ging het over de Lexus.

Powersliden met mijn Subaru is inderdaad geen probleem.
Als je het goed doet...
Denk dat Omniradius hem dan kwijt is.

Ik ook hoor! Ik ga niet beweren dat ik iets van dat gewicht goed aan het glijden kan krijgen. Buggy of iets lichters (max. 1000 kg) daarentegen.....drinking smiley
Haha heb te weinig verstand van dit soort zaken om heel zinnig over te kunnen mee discussieren tongue sticking out smiley

Oh which reminds me, ik moet mn topic even updaten met klein nieuwtje smiling smiley

Ik was gisteravond/nacht door mijn YouTube "nog een keer kijken" lijst aan het bladeren waar deze van Chris Harris weer voorbij kwam.
In mijn gedachten had ik hem nog wel, maar opnieuw kijkend naar deze vorm weet ik weer dat deze auto de Porsche 911 bij Singer mij deed beseffen hoe mooi het model eigenlijk is.
Ik heb mijn windowsachtergrond weer gewijzigd, wat een auto.....dit is iets wat op het lijstje levensdoelen staat bij mij. Net onder de MP4-12C winking smiley Als project uiteraard. Met de huidige prijzen voor een 911 wellicht lastig, niet onmogelijk.
Nico GTR

Heel mooi ja! Gaaf om op de bucketlist te zetten toch? winking smiley thumbs up
Motor zit verkeerd bij een 911.

Doe mij maar gewoon een GT-R Nismo.drinking smiley
Niet echt.

Is bruikbaar, blijft heel en trekt de gemiddelde Ferrari er zo uit.
Meer heb ik niet nodig.drinking smiley
Ferrari is ook overrated. winking smiley spinning smiley sticking its tongue out

911 is perfect, een 370Z Nismo ook, een NSX ook, een MP4-12C ook. etc. big smile smiley
911 perfect?

Je hebt er een keer mee gereden, eentje uit de jaren '80?
Geloof me, helm, rolkooi en een hele goede verzekering is hard nodig.drinking smiley
Op die fiets.

Mooi zijn ze zeker, bijna alle oudere Porches.
993 Turbo vind ik het mooist.drinking smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close