Offtopic #103 - Het enige Autoweek Offtopic - Kinderen! Lief zijn voor elkaar.

Gepost door Nico GTR 
Wat zijn we erbij gebaat om dit keer op keer aan te halen? Iedere keer ontspoort het weer, geef het eens geen aandacht. Laat het rusten.
Precies wat ik dacht en ik denk dat eigenlijk al heel lang.
Oh god. Is hij nu alweer opnieuw begonnen eye rolling smiley

Ik snap hem niet meer. Aardige jongen hoor, maar dit gedoe heb ik nu wel gezien ja....
Dit is wel heel snel
En zegt hij nu serieus
"Ik zal mezelf (deels) blootgeven en dingen uit m'n leven komen wel aan bod"

Dat is juist wat er elke keer fout gaat en nu binnen een dag nadat z'n kanaal zo goed als op zwart stond doet hij dit......
Boppie
geef het eens geen aandacht.

Daar is hij zelf natuurlijk ook bewust naar op zoek. En eerlijk is eerlijk, aan de ene kant erger ik mij kapot aan zijn gedrag, maar aan de andere kant was het tegelijkertijd best fascinerend doordat het allemaal zo bizar is.

Maar inmiddels heeft hij dit spelletje zo vaak gespeeld dat de irritatie wat mij betreft nu de overhand heeft. Ik durf er ook vergif op in te nemen dat er nog deze maand een nieuw mijn auto-topic hier is geplaatst waarin alles zich weer zal herhalen. Als ik mod was geweest zou ik hem verbieden om ooit nog een topic te openen, (ik kan me zo voorstellen dat voor hun een topic waarbij je gewoon weet dat er vroeg of laat ingegrepen moet worden ook niet prettig is) maar hebben ze die mogelijkheid?

Edit: even gekeken, gisteravond was het nog een heel andere video en beschrijving waarin hij aankondigde dat hij per aankomende juni zou gaan vloggen. Dat is dus al binnen een uur of zo het raam uit gegaan. Kap er toch gewoon helemaal mee man...

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-01-2017 09:54 door D. Elzinga.
Hahaha, ongelofelijk. Het zorgt wel voor veel leesplezier als hij een topic heeft, maar ik deel jullie mening dat het zo onderhand wel vermoeiend begint te worden. Knulletje is gewoon aandachtsgeil tot de met. Je moet tot wat als je de hele dag op je luie knar zit met af en toe een booty call naar Groningen of Sint-Truiden.

Oh en over mijn ongelukje met de Astra, ik kreeg geen voorrang toen ik van rechts kwam. Boorde de Astra in diegene zijn auto en schoof daarna door naar een geparkeerde auto. Schade: €1.500 (deur kon zelfs al niet meer open, waar ik best wel verbaasd van was). Zelf had ik niks trouwens.
Ik ben het eens met je, Elzinga. Maar hij leert er toch niet van. Het gaat elke keer weer mis op dezelfde manier, maar binnen een maand begint hij een nieuw topic waar het weer opnieuw begint. Dan lijk je inderdaad meer te kicken op de aandacht dan dat je gewoon niet door hebt dat het gewoon niet werkt.
Dat is een grapje toch? Van over Braadslee...
Ik weet niet, ik vind het aan de ene kant wel een beetje zielig. De drang om aandacht, nou ja dan denk ik nog een beetje van "oké, kan ik me voorstellen" maar het lijkt me toch dat je aandacht wilt in een positieve manier, en niet dat je bijna wordt "afgemaakt" door de andere forummers/mensen op het platform waar je je dingen deelt. Ik bedoel dat gebeurt een keer, en bij een tweede keer ga je toch denken, "dit is niet zo handig" , maar dat besef lijkt bij hem niet te zijn.
Ik snap dan ook niet zo goed dat er niemand is die hem "beschermt", zeker als ik dan lees van Dennis dat het klaarblijkelijk al jaren zo gaat, dat moet je toch als ouders ook merken, of als goede vriend ofzo.
Wie weet kickt hij juist op negatieve aandacht... Die mensen zul je vast en zeker ook hebben.
Tja misschien toch niet helemaal 100 in de bovenkamer? Of wellicht wat last van narcisme? Ik kan me op zich wel verheugen op zijn terugkomst over een week of 2. Het is bijna als een soap voor me om al die sh!t terug te lezen.

Het gaat overigens lekker met mijn Amerika spaarpotje. Sinds december van 0 naar €900 gegaan. Dat ik geen schoolgeld hoefde te betalen die maand en dat ik een groot deel van mijn stufi aan de kant zet terzijde drinking smiley.
Maar op dit tempo gaat het erg hard. Vanaf mei tot september ook geen schoolgeld, dus dat is weer €334 wat ik achteruit kan zetten. Gaat wel lukken zo denk ik.

Wat is dat trouwens voor gruwelijk irritante reclame van The Goonies die op je telefoon verschijnt?
Bossinkje
Wie weet kickt hij juist op negatieve aandacht... Die mensen zul je vast en zeker ook hebben.

Dat van die negatieve aandacht is niet zo
Dat heb ik al meerdere keren aangehaald ook in zijn topic.
Hij is dol op de aandacht maar alleen de positieve iedereen met de negatieve aandacht moet stoppen want dat vind hij helemaal niet leuk
Eigenlijk wilde ik me hier niet in mengen, maar ik zeg het toch. Ik vermoed dat hij iets van een autistische beperking heeft. Helaas heb ik er zelf ook ervaring mee op bepaalde vlakken in mijn leven en dat is moeilijk te veranderen. Hoe graag je het ook wil.
Jay DoubleYou
Eigenlijk wilde ik me hier niet in mengen, maar ik zeg het toch. Ik vermoed dat hij iets van een autistische beperking heeft. Helaas heb ik er zelf ook ervaring mee op bepaalde vlakken in mijn leven en dat is moeilijk te veranderen. Hoe graag je het ook wil.

Dat is iets dat ik al veel langer vermoed. Maar goed, vermakelijk blijft het (helaas) ook. Ik ben toch weer nieuwsgierig iedere keer. Niet om Bradge, maar wel om de reacties die er weer op volgen.
Braadslee lijkt ook het slechtste in ons naar boven te halen. Mijzelf neem ik daar ook in mee. Aan de ene kant wil je naar hem schreeuwen dat ie iets moet doen met zijn leven.
Aan de andere kant wil je hem hulp bieden en aan de andere kant moet je het gewoon met rust laten.

Mensen aangeven gaat mij 100x te ver, maar ja......ergens doet hij het toch zelf.
Die actie van eenfokker gaat inderdaad veel te ver

Aan de andere kant als Brad familie van mij was zou ik hem een stevige draai om z'n oren geven (lijfstraffen zijn in huize Lycan nog gewoon geoorloofd winking smiley ) en proberen hem helpen om te veranderen. Desnoods door hem verplicht naar een psychiater te laten gaan.
JayDoubleYou
Ik vermoed dat hij iets van een autistische beperking heeft.

Tsja, online als leek een diagnose te stellen zal ik niet doen, maar dat er iets ergens niet helemaal goed gaat is voldoende duidelijk. Fouten maken doen we allemaal wel eens, maar tot in het oneindige dezelfde vergissingen maken en daar nooit iets van leren is iets anders.

Nico GTR
Mensen aangeven gaat mij 100x te ver

Mij ook. Sowieso, wat hij met zijn gedrag iig wel heeft bereikt is dat ik zijn labeltje "arbeidsongeschikt" inmiddels redelijk terecht vind, en daar aldus ook niet echt moeite meer mee heb. Ik zou iemand met zijn problematiek in ieder geval absoluut niet als medewerker willen hebben.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-01-2017 14:05 door D. Elzinga.
D. Elzinga
JayDoubleYou
Ik vermoed dat hij iets van een autistische beperking heeft.

Tsja, om online als leek een diagnose te stellen zal ik niet doen, maar dat er iets ergens niet helemaal goed gaat is voldoende duidelijk. Fouten maken doen we allemaal wel eens, maar tot in het oneindige dezelfde vergissingen maken en daar nooit iets van leren is iets anders.

Nico GTR
Mensen aangeven gaat mij 100x te ver

Mij ook. Sowieso, wat hij met zijn gedrag iig wel heeft bereikt is dat ik zijn labeltje "arbeidsongeschikt" inmiddels redelijk terecht vind, en daar aldus ook niet echt moeite meer mee heb. Ik zou iemand met zijn problematiek in ieder geval absoluut niet als medewerker willen hebben.

Hij heeft volgens mij zelf ook meerdere malen aangegeven dat hij best kan werken, maar hij is veel te kieskeurig wat dat betreft. En van mij mogen ze daar een stuk strenger op zijn. Er is namelijk een groot verschil tussen niet kunnen werken en niet willen werken. Ik ken genoeg mensen die al te graag willen werken, en daarvoor elk simpele baantje aan zullen nemen. Zij kunnen het echter niet vanwege bepaalde redenen.
Oh ja maar dan was het hoogstwaarschijnlijk nooit zo ver gekomen.

Zelfde geld als hij familie was geweest van mij.....genoeg mensen in de familie die hem de juiste kant op hadden geholpen, desnoods met harde hand.
Nico GTR

Zelfde geld als hij familie was geweest van mij.....genoeg mensen in de familie die hem de juiste kant op hadden geholpen, desnoods met harde hand.

Maar wie zegt dat het helpt? Hij heeft hier inmiddels al honderden zeer goedbedoelde adviezen gekregen van medeforummers, maar hij doet er niets op uit.
Misschien is de Wajong wel terecht. Je ziet niet alles aan de buitenkant af. PTSS bijvoorbeeld.
Bossinkje
Nico GTR

Maar wie zegt dat het helpt? Hij heeft hier inmiddels al honderden zeer goedbedoelde adviezen gekregen van medeforummers, maar hij doet er niets op uit.

Nee maar wij zitten er niet altijd bovenop, en hem maakt het niet uit dat hij de good-will bij een stel mensen op t internet verspeelt. Die ken je immers niet persoonlijk. Stel dat je opa teleurgesteld in je was.

Ik kan me niks ergers voorstellen om heel eerlijk te zijn.
Via internet is het toch anders dan in real life

Stevige draai om z'n oren
Hem naar sollicitaties toe trappen
Desnoods onder dwang naar de psychiater, al moet je hem vastgebonden de auto inbeuken

Allemaal dingen die in het echt veel makkelijker werken dan via geschreven tekst op internet
Bossinkje
Hij heeft volgens mij zelf ook meerdere malen aangegeven dat hij best kan werken, maar hij is veel te kieskeurig wat dat betreft. En van mij mogen ze daar een stuk strenger op zijn. Er is namelijk een groot verschil tussen niet kunnen werken en niet willen werken. Ik ken genoeg mensen die al te graag willen werken, en daarvoor elk simpele baantje aan zullen nemen. Zij kunnen het echter niet vanwege bepaalde redenen.

Dat is ook wel zo, en als zijn vlogs over de zoektocht naar werk/contact met de jobcoach een reëel beeld neerzetten mag het UWV ook wat mij betreft wat serieuzer te werk gaan. Iemand de opdracht geven om een lijstje van tien beroepen te maken die je wel zou willen doen en dat dan een week later laten inleveren, schiet niet echt op natuurlijk.

Maar we hebben al gezien dat een geschikte baan met een smoesje wordt afgewezen (en als dat niet lukt vermoed ik dat hij het niet lang vol gaat houden). Voor een grotere kans op "succes" denk ik dat er eerst aan onderliggende problemen moet worden gewerkt.
Cranenbroek betaalt goed hoor! Daar geen vestiging van in de buurt? Minimumloon met 40 urige werkweek is toch mooi 1433 euro. En vaak krijg je nog wat extra toeslag en vakantiegeld dus loopt het snel op naar net boven een 10'je in het uur.

Zonder echte opleiding is dat best wel een mooi baantje.
Boppie
Misschien is de Wajong wel terecht. Je ziet niet alles aan de buitenkant af. PTSS bijvoorbeeld.

Hij heeft zelf aangegeven dat hij best kan werken, maar hij kan niet alles doen. Zolang je dus nog de mogelijkheid hebt om te werken, heb je geen recht op Wajong.

Rijksoverheid
Wanneer krijg ik een Wajong-uitkering?
U kunt Wajong krijgen als u door een ziekte of handicap geen mogelijkheden heeft om te werken. En als voor u 1 van de volgende situaties geldt:
U heeft op uw 18e verjaardag een langdurige ziekte of handicap
U kreeg na uw 18e verjaardag en vóór uw 30e verjaardag een langdurige ziekte of handicap.
In het jaar voordat u uw ziekte of handicap kreeg, volgde u minimaal 6 maanden een opleiding.

Dus ik vind het sowieso al vreemd dat hij een Wajong-uitkering krijgt. Dan zit er waarschijnlijk iemand niet goed op te letten.

@D. Elzinga; Ik ken meerdere negatieve verhalen over het UWV, daar klopt ook heel veel niet en die maken er ook vaak een potje van.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-01-2017 14:35 door Bossinkje.
Bossinkje
Boppie

Hij heeft zelf aangegeven dat hij best kan werken, maar hij kan niet alles doen. Zolang je dus nog de mogelijkheid hebt om te werken, heb je geen recht op Wajong.

.

Dus als hij zegt dat eenhoorns bestaan dan neem je dat ook gelijk aan? Hij kan zoveel zeggen, zolang je de omstandigheden niet kent kan je er geen oordeel over vellen. Ik ben ook niet heilig geweest, maar soms moet je je mening bijstellen. Of hem even vergeten.
Boppie
Dus als hij zegt dat eenhoorns bestaan dan neem je dat ook gelijk aan? Hij kan zoveel zeggen, zolang je de omstandigheden niet kent kan je er geen oordeel over vellen. Ik ben ook niet heilig geweest, maar soms moet je je mening bijstellen. Of hem even vergeten.

Misschien moeten we dat laatste maar doen, want dit leidt helemaal nergens toe. winking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-01-2017 14:47 door Jay DoubleYou.
Ik ben ook niet heilig geweest maar ik ben het eens met Bossinkje, op basis van wat wij weten hoort hij het niet te hebben.

Echter duid zijn zwaar verdedigende stijl wel op rare dingen. Zeker als je het hebt over aangeven....wat maakt het hem uit dat mensen dat zeggen.

Als het namelijk terecht is hoeft hij zich geen zorgen te maken over wat dan ook. Dan is het zijn geld en als hij daarmee 25000 km per jaar wil wegtikken in een Renault Twingo......
Is er echter wel iets mis dan kan hij zomaar een constant inkomen verliezen en dan zit je daar ineens op je 25e bij je moeder thuis, zonder geld.....dan voel je je toch wel goed de l.u.l lijkt mij?

Vergeten is echter wel een goede oplossing. Mocht er stront aan de knikker zijn word ie vroeg of laat wel gepakt, en dan mag je het allemaal terugbetalen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-01-2017 14:48 door Nico GTR.
Jay DoubleYou
Boppie

Misschien moeten we dat laatste maar doen, want dit leidt helemaal nergens toe. winking smiley

Probleem is alleen dat dat niet kan, omdat hij uit zichzelf elke keer weer terugkomt en om aandacht komt bedelen. Hem op zowel vriendelijke als onvriendelijke manieren terecht wijzen helpt duidelijk niet, maar we zouden hem een volgende keer kunnen proberen te negeren? Of zou hij dan nog gekker gaan doen?
Laten we afspreken dat we dat gaan uittesten. We zeggen niks!
Edit: Ik sluit me aan bij Nico. thumbs up

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-01-2017 14:59 door Jay DoubleYou.
Waarschijnlijk gaat dat toch niet werken. Zullen altijd mensen hier die hem al te graag aandacht geven. Vooral de fokkers onder ons.
Daarom kunnen we er hier ook maar beter over ophouden. Kans bestaat dat-ie nog wel meeleest en als er dan uitvoerig over je gepraat wordt, dat vindt niemand leuk.
Jep!

Ik twijfel om een extractor te kopen voor 50 euro die op MP staat.
Tapijt en bekledingreiniger. winking smiley

Kan ik modder, diep ingenesteld vuil en rooklucht uit een auto halen. Ik heb ergens een enorme drang sinds een klein halfjaar al er 1 te hebben, maar iets houd me tegen. Zelfs al is het 75 euro voor een apparaat van 300.
Ik weet niet of je iets van een baantje hebt, Nico, maar anders heb je met een maandje wel terugverdiend.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-01-2017 15:30 door Jay DoubleYou.
Oh jawel, iets meer dan 5,5 uur is al voldoende, maar toch! Ik debatteer graag over het nu van aankopen, zeker omdat ik het in de eerste paar maanden niet vaak zal gebruiken.
Aan de andere kant kun je voor een 10'je een vlek verwijderen voor mensen en dan verdien je het ook terug. thumbs up
Ik heb zelf zoals zo vaak weer een stom onuitvoerbaar idee. Een Honda Jazz met een S2000-blok. cool smileygrinning smiley
Gaat mij helaas niet lukken. Vandaar dat ik het onuitvoerbaar noemde.
Sponsoring heb ik meer nodig in de vorm van iemand die technisch handig is. tongue sticking out smiley
Technisch handig ben ik wel
Maar ik ga geen F20c in een Jazz lepelen tongue sticking out smiley

Best veel werk om de Jazz op de juiste wielen aangedreven te krijgen of om de F20c om te bouwen naar de foute wielaandrijving
Haha de foute wielaandrijving. Vind ik grappig tongue sticking out smiley

Overigens. Zijn er hier mensen die vinden dat dat daadwerkelijk te merken is tijdens het rijden? Buiten als je op nat wegdek een potje gaat driften drinking smiley

Maar in standaard gewoon daily-driving zeg maar.
Kan je dan rwd "merken" ten opzichte van fwd?
Ik merk het persoonlijk bij bochten, als ik ze sportief maar veilig neem
De Focus mk1 zou de best sturende auto in haar klasse moeten zijn (geweest, ooit aan het einde van het vorige millennium) toch krijg ik dat kreng veel minder fijn / soepel door de bocht dan de Sierra mk2 uit Fords "dweilen"-tijdperk

(Voorbeelden van bochten:
Knooppunt "de stok" bij Roosendaal; vanaf Roosendaal in de richting naar Bergen op zoom
De "Philip Morris"bocht bij Bergen op Zoom; richting Vlissingen
De bocht van de A15 naar de N57)
Als je echt rustig rijd dan ga je het niet merken. Maar dan ook echt rustig!

Anders merk je het altijd, ik voel veel reactie in mijn stuur met een snelle fly-over, bijvoorbeeld "de stok" tongue sticking out smiley met een BMW word dat stuurgevoel rustiger, maar voel je dat je aan de achterkant ook kunt sturen.

Grappig nog trouwens, als je de A50 afkomt vanuit Zwolle en Apeldoorn en bij Arnhem de A12 opgaat. Daar mocht ik maandag 120, een Peugeot 206 haalt mij in, met 130, nou ja vooruit. adviessnelheid in die bocht is 90, maar 120 is makkelijk te doen. Doet de Peugeot?

HIJ REMT! Dus eerst mij inhalen en te hard rijden op dat punt en dan afremmen? Tering gelukkig kon ik er langs. Hij keek wel stom toen die daarna weer voorbij kan zoeven. Gaspedaal intrappen kunnen we allemaal. tongue sticking out smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close