Offtopic #103 - Het enige Autoweek Offtopic - Kinderen! Lief zijn voor elkaar.

Gepost door Nico GTR 
tongue sticking out smiley

Een lexus is geen baby-mobiel
Ow wacht nu toch wel winking smiley

Nee ik kan me voorstellen dat je dat niet leuk vind
Toen ik het verhaal las dacht ik trouwens dat vrouwlief er een deuk in had gereden. Valt wel mee dus. tongue sticking out smiley
Oh het valt idd mee, bij een deuk zat ik nu zo achter mijn toetsenbord:

Maar neen. Toch is mijn Lexy idd niet bedoeld als peuter ophaal mobiel.... hell no eye rolling smiley
Hahahaha... ja nee die plannen zijn er nog niet winking smiley

En als dat er ooit van komt dan koop ik wel een afgeragd barrel daarvoor.
Ohja, which reminds me. Ik vond deze video een feest der herkenning big smile smiley

video: [youtu.be]

Zeker nu ik een auto bezit waar ik hard voor gespaard heb en die ik graag zo netjes mogelijk wil houden, dacht ik na het zien van die video wel een beetje... poeh, het is ook wel weer "bevrijdend" om gewoon zo schijt te kunnen hebben en je auto zo te gebruiken zeg maar tongue sticking out smiley
Lycan Capri
Tot er over x tijd kleine Omniradiusjes rondhuppelen tongue sticking out smiley

Ik dacht het, jij zegt het. grinning smiley
Nico GTR
Je kunt een ozon behandeling overwegen, of een laagje fijn kristalsoda mix te maken en dat overal op de zachte materialen te smeren. Uit laten drogen en opzuigen.

Maar bij beide behandelingen is er nog steeds kans dat je het blijft ruiken of weer gaat ruiken na verloop van tijd. Dus ik zou hem liever niet kopen, tenzij het door de rooklucht echt een hele hele goede deal is. Dan valt het wellicht te overwegen. tongue sticking out smiley

In mijn vorige auto's rookt ik ook (in mijn nieuwe niet meer). Maar bij inruil bij de dealer gaf dat geen enkel probleem of prijsverlaging. Blijkbaar kunnen zij dat weer helemaal reukvrij maken.
True Omniradius
Daarom heb ik die Kadett F, t boeit me geen ruk wat ermee gebeurt en wat ermee vervoerd wordt
Ik had bij de verhuizing van een maatje van me geen beschikking over m'n aanhanger en hij had tuinafval

Hoedenplank uit de Astra, bank plat en interieur volscheppen met tuinshit grinning smiley had het maar geen slopel moeten worden
Ik krijg al rillingen bij het idee omniradius. winking smiley

Een slopel is echter wel een goed idee. tongue sticking out smiley
Meeuw
Nico GTR
Je kunt een ozon behandeling overwegen, of een laagje fijn kristalsoda mix te maken en dat overal op de zachte materialen te smeren. Uit laten drogen en opzuigen.

Maar bij beide behandelingen is er nog steeds kans dat je het blijft ruiken of weer gaat ruiken na verloop van tijd. Dus ik zou hem liever niet kopen, tenzij het door de rooklucht echt een hele hele goede deal is. Dan valt het wellicht te overwegen. tongue sticking out smiley

In mijn vorige auto's rookt ik ook (in mijn nieuwe niet meer). Maar bij inruil bij de dealer gaf dat geen enkel probleem of prijsverlaging. Blijkbaar kunnen zij dat weer helemaal reukvrij maken.

Meestal werkt een ozon behandeling ook heel goed, er zit echter een gevaar in en het kan best zo zijn dat na een jaar de rooklucht weer terug komt. Vaak vanuit de hemelbekleding.
Voordat Opelfans zich beledigd voelen
Als er toen ik die auto nodig had een Renault, Fiat, Peugeot, VAG of wat dan ook (behalve Ford winking smiley ) voor hetzelfde geld had gestaan zou die het zelfde lot hebben ondergaan bij mij

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-01-2017 16:21 door Lycan Capri.
Och, mijn 1e auto was een grijze Opel Astra G uit 1999. Intens saai hok, maar ik heb er wel geweldig mooie roadtrips mee gedaan en zal er altijd met een warm hart op terugkijken.
Een Ford.......dat is wel een goed idee! tongue sticking out smiley

Nee joh, ik wil een Kangoo als manusje van alles later.
Nico GTR
Een Ford.......dat is wel een goed idee! tongue sticking out smiley

Een Eskrot of Mondeo Ducttape-Edition. tongue sticking out smiley
Die Astra van jou is toch nog een tijdje op het forum blijven hangen?

Ik heb nog een tijdje een Transit als manusje van alles gehad.. maar dat was niet te betalen zonder kvk-nummer
Was er gewoon zo een met enkele cabine, bestuurderstoel en 2passagiers bankje en een laadruimte naar behoefte in te richten
Ja die heeft Zevens daarna gehad.

Eigenlijk wil ik een Sangyong Rexton, trekgewicht van 3500 kg met de 2.7 of de 2.3 V6 diesel. thumbs up

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-01-2017 16:41 door Nico GTR.
Nico GTR
Ja die heeft Zevens daarna gehad.

Yep, en in de prak gereden nut smiley
Dat is minder
Wat voor klapper is dat geweest?
En had Zevens zelf ook wat?
Nee, was niet heel heftig volgens mij, alleen fikse blikschade waardoor de auto economisch tl was...
Zevens had niks voor zover ik weet.
Ah ok gelukkig

Economisch TL vindt ik persoonlijk altijd bullshit

Ik heb in April 2015 die klapper gemaakt met m'n Sierra en dacht toen dat ik een gevalletje technisch TL had.
Tot ik stond te wachten op de berger en nog eens goed naar de wagen keek, toen zei ik tegen de RWS-man die naast me stond dat m'n wagen nog makkelijk te redden was

Waarop hij iets zei als: "Je zou een mongøøl zijn als je dat ouwe wrak nog oplapt, het was al niks waard en het is nu helemaal niks meer"

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-01-2017 18:11 door Lycan Capri.
Ja, want het is leuk wat ze dan altijd kunnen zeggen. Een auto die je kent is altijd meer waard voor jezelf dan voor de verzekering of iemand anders.

Mijn auto zal ook heel snel economisch total loss zijn, 832 euro, maar ik heb geen vergelijkbare voor die 832 euro. Helemaal niet zelfs. Dus mocht dat gebeuren zou het nog heel goed kunnen dat ik een "met behoud van wrak" doe.
Of ik 1500 uitgeef om mijn eigen Clio netjes te maken of een nieuwe kopen maakt niet uit. Tenzij de RS financieel haalbaar is per maand......
De beste RWS-man heeft niet meer naast mij staan wachten op de berger

Hij is voor z'n eigen veiligheid maar een metertje of 20 weg gaan staangrinning smiley
Misschien was het niet heel vriendelijk om tegen die oetløl te zeggen dat de Sierra zoals die er toen bij stond nog altijd meer was dan zijn leven (+ daarbij m'n lichaamstaal op dat moment)

Ok, best hij had een punt dat de schade rond / boven de dagwaarde zat, maar ik ga me niet laten beledigen
Uiteindelijk is de auto in 3,5dag en voor 500€ weer volledig veilig en redelijk netjes gemaakt
Nadenken voor je wat zegt kan ook. drinking smiley

Ik weet dat het lastig is. winking smiley
Ik was me heel bewust van wat ik zei
Ik had alleen even een terugval naar de echt niet lieve Lycangrinning smileynut smiley

Ik ben me er hartstikke van bewust dat 9 van de 10 mensen de Sierra niks vinden maar ik ben er blij mee. Tuurlijk, ik zou een nieuwere / luxere auto kunnen kopen maar daar heb ik geen zin in. Ik beun liever aan die ouwe meuk om het veilig op de weg te houden
En dat mag van mij, hartstikke leuk. Maar om daar nu een moord voor te plegen. winking smiley
Dat heb ik ook nooit gezegd tegen hem en zoiets zou ik ook nooit doen

Ik heb hem alleen duidelijk gemaakt dat ik een andere mening had en dat ik het niet waardeer om beledigd te worden.
Dat ik daar zeer kwaad bij keek had meer met het hele voorval te maken smiling smiley

Er waren op dat moment maar 2 man die ik de hersens in kon slaan winking smiley :
1) Mezelf, omdat ik nu eenmaal achterop was geklapt
2) de ..... die onnodig begin met het aantikken van de rem waardoor ik aan het einde van de harmonica zat en de l*l was
Wat betreft het roken toch eens horen wat er kan. Verder wel een campertje zoals wij het willen en inderdaad best wel goedkoop.
Ik weet niet precies wat een ozon behandeling bij jou in de buurt kost
Maar als de camper verder voldoet aan de eisen zou ik hem kopen

Desnoods eerst een keer de tip van Nico uitvoeren
En / of alle ramen en dakluiken open
Bekleding buiten de camper luchten / wassen
Een paar keer een ozon behandeling
Nog geen 100 euro, ik zit er wel hard over te denken. Carrosserie is nog vrij hard, wielranden e?d lijken al een keer meegepakt te zijn. Ik wil graag de bodem nog laten controleren op rotten. Als dat in orde is dan is dit een goede kanshebber. Ziet er wel heerlijk simpel uit zo'n oude diesel.
Ik ben jou niet en ik kan niet in je portomonee en hoofd kijkensmiling smiley

Maar als de bodemcontrole goed verloopt zou ik er voor gaan

Het scheelt denk ik ook dat je bekleding best simpel uit een camper trekt ten op zichte van een auto
Hij past prima in de portemonnee, enige is dat er geen stuurbekrachtiging op zit. Voor mij niet zo'n probleem, voor de vrouw iets meer. Alhoewel het meevalt zolang de auto maar rolt.
Kan, maar was het niet van plandrinking smiley. Gewoon wennen, na een paar keer rijden weet je niet beter.
Of meneer Boppie doet gewoon altijd het inparkeren van het Campertjesmiling smiley
Kan mevrouw Boppie gewoon op de heen / terug reis ook stukken rijden en als het "moeilijk" wordt neemt meneer over.

Mijn moeder vond het ook niet erg om met de camper te rijden in het maandje dat m'n ouders hem hadden geleend
Maar het parkeren moest m'n pa maar doen smiling smiley
Wat krijg je overigens als je meer dan 7 keer zakt voor je rij examen?

Witte platen met rode cijfers en letters.
Lycan Capri
Of meneer Boppie doet gewoon altijd het inparkeren van het Campertjesmiling smiley
Kan mevrouw Boppie gewoon op de heen / terug reis ook stukken rijden en als het "moeilijk" wordt neemt meneer over.

Mijn moeder vond het ook niet erg om met de camper te rijden in het maandje dat m'n ouders hem hadden geleend
Maar het parkeren moest m'n pa maar doen smiling smiley

Daarom, ze heeft al niet veel met grotere wagens, in de praktijk zal het daarop uitkomen, met of zonder stuurbekrachtigingdrinking smiley.

En als het rolt dan merk je er weinig van.
Dat was dus ook de reden dat mijn moeder wel op de N en A wegen wou rijden maar zodra er geparkeerd moest worden (op de kampeerlocatie of in een dorpje) moest die ouwe van mij het overnemen.

Ook als dat betekende dat er midden op straat gewisseld moest worden tongue sticking out smiley stelletje asso's smiling smiley
Ik hoop dan toch wel op wat meer dan alleen een paar wekenwinking smiley. Als het ding er staat, dan gaan we ook wat weekenden meepakken.
Ja, snap ik. Ik bedoelde te zeggen dat je vast niet het grootste deel van het jaar weg bent. tongue sticking out smiley
Ja mag je nog stoppen op je 69ste denk je?

Ik denk dat ik gewoon met rollator en al aan boord mag smiling smiley
Lycan Capri

Hoezo gaat jouw gezondheid met rasse schreden achteruit?winking smiley
Gelukkig niet winking smiley
Morgen weer even voor de 2-jaarlijkse APK
Maar zoals t nu gaat in Nederland *mogen zometeen zelfs zeevarenden doorwerken tot hun 80ste winking smiley

*mogen is niet het juiste woord, moeten wel
Lycan Capri

Stuurman op een rijncruisergrinning smiley.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close