Offtopic #103 - Het enige Autoweek Offtopic - Kinderen! Lief zijn voor elkaar.

Gepost door Nico GTR 
Ik ben benieuwd naar dat bakkie uit '95 het klinkt in ieder geval nog als een auto en niet als een computer op wielen spinning smiley sticking its tongue out

Dat schakelen ben je vast niet verleerd, ging je in Bas ook goed afwinking smiley
Haha, ja ondanks dat ik de gemakken van moderne auto's zeker wel waardeer... is het ook tof om gewoon in een no nonsense back-to-basic auto te rijden inderdaad.

En ja, dat schakelen zal idd wel goedkomen, moet me gaan schamen als ik dat na anderhalve maand al niet meer kan tongue sticking out smiley
Ach ik moet me schamen dat ik elke keer als ik in de Astra stap de motor wil starten met de koppeling ingetrapt
En dan vaak bij de eerste kruising de koppeling in wil trappen om af te remmen, door het brede rempedaal tik ik dat dan vaak net aan en zit ik weer met m'n tandjes in het stuur

#$@#-automaat tongue sticking out smiley
Tommy, vanwaar heb jij een automaat?

Ik heb net weer 1 op 13,5 gescoord met een Clio....drinking smiley Hij houd niet van relatief korte ritjes met een koude motor.
(25 km heen, 5 uur weer koud worden en 25 km terug) hij word warm, maar verschrikkelijk zuinig is het niet.
Ja dat vraag ik me ook af Nico smiling smiley
Ik had een auto nodig voor wat boodschappen die niet makkelijk zijn met de Focus en Sierra en toen bood iemand goedkoop een Kadett F aan tongue sticking out smiley

Toen de wagen na een tijdje rot begon te lopen heb ik het ding vervloekt... alles vervangen, inclusief distributieriem en waterpomp, bougies, bobine. Er was gewoon een mooie vonk en alles
Het kreng wou gewoon niet lekker lopen tot ik de bougiekabels (die bij aankoop ook "vervangen" waren) verving, sindsdien loopt ze weer perfect
Ah vandaar. Toch makkelijk als je het zelf kunt. drinking smiley

Bougiekabels moeten bij mij eigenlijk ook nog, zijn wat oud.
Wist dat ze ellende kunnen geven, maar zo erg
En de vonk was zo mooi, buiten de cilinder dan toch. Daarbij had verkoper gezegd dat hij er een nieuwe set op had gezet

Ach ja het is soms weleens leuks om aan wat anders dan de misbaksels van Ford te sleutelen smiling smiley
Hoho CK
De Fords blijven tot het einde der tijden smiling smiley Ain't no power in the universe that'll take them from me.

Het kan nog erger, ik heb ook een Renault en een CRX
En ik heb een Nissan Almera gehad, Rover Mini, Golf I Cabrio, Suzuki Alto, Daihatsu Feroza, Corsa, Kadett E
Rover Mini...

Ik heb echt met je te doen Lycan Capri, zoveel roest bij elkaar.winking smiley
Viel best mee eye rolling smiley
Toen ik klaar was was i overal weer keihard
Ik kreeg alleen de motorloop niet mooi, had een nieuwe computer nodig en daar had ik geen zin in...
Een maatje van een maatje van mij is er nu mee verder aan t gaan

De Astra en Focus roesten minimaal, de Sierra valt ook nog mee dat wordt aangepakt als de donor hierheen komt
De Transit heeft nog een paar vieze plekken, van het voorjaar ff de flex erin en nieuwe stukken inlassen
De Capri is roestvrijwinking smiley smiling smiley
Zeker, ik heb er ook wel eens een overwogen en mijn moeder heeft er eentje gehad.

Maar roest, niet te stoppen gewoon.
Rijden deed ie altijd.drinking smiley
Elke roest is te stoppen
Al moet je zo'n ding bijna van de grond af weer oplassen smiling smiley

Rijden daarin tegen deed i nooit echt lekker sad smiley
Ik heb er nog wel wat mee kunnen rijden hoor
Leuk zo'n GO-kart met 53PK grinning smiley

De ervaring was nog leuker omdat de voorruit en de halve dakrand eruit lagsmiling smiley
Maar zodra het blok goed op temperatuur kwam kreeg i weer last van backfire, klonk geweldig reed voor geen meter

Ik weet dat de nieuwe eigenaar een nieuwe computer heeft aangesloten en dat i nu perfect loopt
En dat was Braadslee, het loop ook altijd op dezelfde manier af.

Maar goed, ik denk dat ik zo nog maar even een stukje met de WRX ga rijden, nog niet moe en geen zin om binnen te blijven.drinking smiley
Carkiller

Maar goed, ik denk dat ik zo nog maar even een stukje met de WRX ga rijden, nog niet moe en geen zin om binnen te blijven.drinking smiley

Braadslee komt terug.

Zozo, niet bang dat er pekel op je WRX komt?grinning smiley Morgen weer werken, vroeg op staan. Bah... yawning smiley
Tsja....jammer dat het weer zo moet. Ergens hoop ik dat hij er van leert. Maar ik vrees.

Pekel Jeroen? drinking smiley
Gelukkig maar. smileys with beer

Overigens is dat pekel en roestmonster wel een van de redenen dat ik liever een phase 2 nam dan een phase 1. Die laatste is wel stukken cheaper namelijk.
Als een auto na 15 jaar nog amper roest heeft, zal het de komende jaren ook wel goed gaan.
Daarom. Enige waar ik niet op zit te wachten is een remleiding met de APK
Nico GTR
Daarom. Enige waar ik niet op zit te wachten is een remleiding met de APK

Ja, gewoon even tectyleren of zo.
Dat ligt ook aan de stalling en locatie in NL

Toen ik in 2012 mijn Sierra kocht was ze 20 en geen spatje roest, altijd binnen geslapen in Zeeuwsch-Vlaanderen
1,5 a 2 jaar op 21/22jarige leeftijd later sloeg dat h**rige roestmonster toe, buiten slapen in Middelburg
Ja, je moet het wel goed bijhouden, anders kan het opeens snel gaan.
Joh, smiling smiley

Vandaar dat ik m'n auto's ook regelmatig was en wax
Helaas komt er eigenlijk altijd wel een moment
Pekel?

Ze strooien vandaag niet, 4 graden.

Maar leuk ritje gemaakt, meteen de Sub gewassen en de banden opgepompt.
Vooral dat laatste was best wel nodig...drinking smiley
Carkiller

Even twee weken geduld, dan is hij vast weer terug. winking smiley
Bossinkje
Carkiller

Even twee weken geduld, dan is hij vast weer terug. winking smiley

Yup, en dan gaat alles weer precies zoals de vorige keer. Iedereen gaat weer helemaal los in zijn topic, binnen een week staat het vol met 18 pagina's geouwehoer....dan wordt het iedereen (en vooral Braad) teveel, en dan wordt het topic weer gesloten.

Zucht....
Ik denk dat Brad deze keer wat langer weg blijft
Z'n YT-kanaal gooit i ook over een heel andere boeg, in het engels en geen woord meer over vlogs
Lycan Capri

Dat dacht ik de vorige keren ook.
Bossinkje
Lycan Capri

Elke keer komt hij in de problemen door zijn manier van posten, en elke keer valt daardoor het kwartje. Vervolgens pakt hij het kwartje op en vergeet hij het, waardoor hij dezelfde fouten voor de zoveelste keer opnieuw maakt. Andere fora meegerekend gaat het al ruim 10 jaar zo.

Ik vermoed overigens dat het niet zozeer kwade opzet is maar dat hij daadwerkelijk de gevolgen van zijn daden niet kan inzien, en dat hij er verstandig aan zou doen om daarvoor hulp (buiten het internet) te zoeken. En dat bedoel ik geenszins lullig.
D. Elzinga
Bossinkje
Lycan Capri

Ik vermoed overigens dat het niet zozeer kwade opzet is maar dat hij daadwerkelijk de gevolgen van zijn daden niet kan inzien, en dat hij er verstandig aan zou doen om daarvoor hulp (buiten het internet) te zoeken. En dat bedoel ik geenszins lullig.

Als hij dat na drie/vier/vijf keer nog niet inziet..
Een ezel stoot zich geen 2 (3,4,5, 20)x aan dezelfde steen
Mensen in zijn omgeving die om hem geven (vader, moeder, opa, oma, bandleden) zien dit toch ook elke keer weer gebeuren?
Kunnen die er niet eens op tijd tussenspringen?
Bossinkje
D. Elzinga
Bossinkje
Lycan Capri

Als hij dat na drie/vier/vijf keer nog niet inziet..

Tientallen keren, inmiddels. Weet je, voordat hij begon op fok en autoweek was hij actief op een soort regionaal Goois forum. Dat is inmiddels dik een decennium geleden en ik herinner me wel dat het toen ook al zo ging. Enige verschil is dat hij toen in de problemen kwam door persoonlijk gedoe met zijn vrienden open en bloot online te gooien, en nu is het vooral door de verkeerde dingen te posten op youtube. Essentie blijft echter hetzelfde, namelijk dat hij keer op keer een schrikmomentje heeft als de gevolgen uit de hand lopen, maar dat hij dat op een of andere manier binnen een paar dagen weer vergeet. Vandaar dat ik ook denk dat het beste is als hij er helemaal mee stopt en wat aan zijn problematiek gaat doen, want anders blijft dit een zich eeuwig herhalende cyclus. Maar goed, iedereen behalve braadslee weet toch al dat zoiets niet zal gebeuren, en dat hij binnen afzienbare tijd weer terug is met vlogs en een mijn auto-topic.
D. Elzinga

Zo zie ik het ook!
Aan de poetsheren hier een vraagje. Ik heb een camper op het oog, maar daar is in gerookt. Nu lees je verschillende dingen over het verwijderen van rooklucht, maar ik weet niet hoe effectief dit is. Heeft een van jullie daar ervaring mee?
Roken in een camper thumbs down
Dat doe je toch gewoon buiten? Je rookt toch ook niet in je slaapkamer

Ik heb geen ervaring met rooklucht verwijderen maar ik hoor goede dingen over ozonbehandelingen
Je kunt een ozon behandeling overwegen, of een laagje fijn kristalsoda mix te maken en dat overal op de zachte materialen te smeren. Uit laten drogen en opzuigen.

Maar bij beide behandelingen is er nog steeds kans dat je het blijft ruiken of weer gaat ruiken na verloop van tijd. Dus ik zou hem liever niet kopen, tenzij het door de rooklucht echt een hele hele goede deal is. Dan valt het wellicht te overwegen. tongue sticking out smiley
Ok in het kader van ik moet even zeuren tongue sticking out smiley

Vrouwlief appte me vanmorgen dat ze graag met de auto naar werk wilde (en ja, de auto is van mij ik heb hem volledig betaald, ik betaal alles: de verzekering, de wegenbelasting, dus nee het is niet dat ze letterlijk mijn toestemming moet vragen, maar ik waardeer het wel dat ze even aangeeft als ze hem zonder mij pakt).

Echter, de reden dat vrouwlief de auto nam vandaag was vanwege maandelijkse buik krampen. Ok, fair enough. Ze werkt namelijk erg dicht bij huis, en pakt normaal dus altijd de fiets...Het is met de auto letterlijk een ritje van 8 a 9 minuten.... dus ja, niet echt goed voor een auto om na een koude start zo'n klein stukkie te rijden. Maar he, oke....

Appt ze vervolgens (ze werkt voor een kinder dagopvang) dat het busje waarmee de kids normaal worden opgehaald bij school niet wilde starten, en dat ze nu de kids met onze auto had opgehaald.

angry smily

Ok, ik ben misschien een beetje een bitch nu.... maar nee, hier word ik niet blij van. Afgelopen weekend net de auto van binnen en buiten grondig schoongemaakt....en dan gaat mevrouw er een lading kwijlende kleuters mee ophalen eye popping smiley ARGH.
Ok, adem in.... adem uit.... tongue sticking out smiley
Ik voel een echtscheiding aankomen drinking smiley

Geintje. winking smiley Ik zou er ook niet blij van worden, gelukkig is leer heel makkelijk schoon te maken omdat het iets nat mag worden van je schoonmaakmiddel. thumbs up

Echter: nog een reden om single te blijven. tongue sticking out smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close