Offtopic #103 - Het enige Autoweek Offtopic - Kinderen! Lief zijn voor elkaar.

Gepost door Nico GTR 
Of gewoon bestellen zonderin de BTW. big smile smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-12-2018 22:33 door Nico GTR.
Die Astralampen zijn wel erg slecht hoor.

En volgens mij heb ik bandenmaat 220, of 210.
Vorige keer kreeg ik een flinke korting na zeuren, bleef 125 per stuk over.
Ha ha, niks zonder btw. Ik ben ambtenaar en ik beslis ook over subsidies. Dat kost m'n kop als ze er achter komen en krijg in een zwaar ambtelijk strafblad.

Dus Nico niet doen!
Maar er zijn ook zat bedrijven die koplampen polijsten als het echt zo erg is.
Kost een stuk minder dan nieuwe.drinking smiley
Schuurpapier kan wel ff. Ik ga denk ik wel nieuwe lampen in de Clio doen. Ik wil er Xenon in. big smile smiley

Jij hebt mijn reactie van daarstraks niet gelezen dus. tongue sticking out smiley
Carkiller
Maar er zijn ook zat bedrijven die koplampen polijsten als het echt zo erg is.
Kost een stuk minder dan nieuwe.drinking smiley
Dat weet ik, maar ik vraag me af of vaderlief over een jaar nog wil geschikt is voor achter het stuur.
Dan is het ook zonde om voor dat ene jaar nog een nieuwe auto aan te schaffen. winking smiley
Vanaf de Noordzee (een mijltje of 2 uit de kust van Zeebrugge smiling smiley )

Iedereen alvast de beste wensen voor 2019
Nog vanuit huis ook een goed 2019! Vanavond weer op de bok naar Duitsland.
Van hetzelfde Soloman, en de rest natuurlijk ook! thumbs up

Dit weekend maar eens de kerstboom aftuigen drinking smiley
Bij mij is hij al weg, derde kerstdag al. Onze vorige kat was een kerstboomsloper, die sprong er bovenop. Onze huidige kat, een asielzoeker uit de Antillen, ging er alleen maar onder liggen. Blijkbaar vond ze dat leuk of zo.
Ligt wel lekker rustig. Bij mijn ouders ook een kat, maar die laat hem ook met rust. Hier staat de boom al sinds sinterklaasavond, die heeft zijn geld wel opgebracht. big smile smiley
Ook weinig uitval, dat valt mij dan weer mee!

Komende dagen ook maar weer kijken voor de wintersport.
Ha ha, Renaultje is niet veranderd!!
Kookt je vader nog steeds zo goed?
Weinig veranderd inderdaad, en ga nog steeds vaak naar de kapper haha

Ja dat zeker, ben er alleen niet heel vaak meer. Maar met 2e kerstdag wel, was weer heerlijk thumbs up

Nu ff boodschappen doen!
Hier ook weinig veranderd. Zelfde baan, dezelfde vrouw, dezelfde auto.

@Carkiller. Misscien in januari afspreken? Renaultje ook welkom? Kunnen we mooi combineren met de fotowedstrijd.
Beste wensen Nico!

Ik moet maandag gelijk weer aan de bak. Ben ongevraagd ingeschreven voor een cursus. Van negen tot vijf, en twee uur reizen sad smiley
Allemaal verplicht. Directie vindt dat het opleidingsbudget achterblijft, dus nu bepaalt de manager ons opleidingstraject. Vind het verder prima hoor, maar moet maandag vroeg op.
Als je niet komt opdagen krijg je een pittig gesprek.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-01-2019 14:47 door Soloman.
Haha en terecht. winking smiley

Ach zolang het interessant is dan is het goed toch. Maar is een flink stukje autorijden dan.
Nico GTR
Haha en terecht. winking smiley

Ach zolang het interessant is dan is het goed toch. Maar is een flink stukje autorijden dan.
Trein, auto wordt bij ons niet vergoed. We hebben een OV-chipkaart van de baas.
Slechte keuze dan, auto is tegenwoordig goedkoper. winking smiley spinning smiley sticking its tongue out Al helemaal na de BTW verhoging.
Carkiller
En ik maar wachten met mijn koplamp-poets spullen.drinking smiley
Zie mijn post van 14:09 drinking smiley
Net de tank weer even volgooid. Fijn ritje, even gaspedaal ingedrukt op de A27. Hij kan het nog steeds! Wel erg slecht weer. Trof op de autoradio nog een megamix van Veronica aan uit de jaren 80. Wat een prachtige herinnering!
Wel heerlijk geluid als je hem helemaal intrapt en die neus naar boven komt. Zo'n oma is die 2.4 niet.
Slecht voor het milieu hoor al die verbrande benzine. drinking smiley

p.s. voor Jan zijn informatie ik ben een elektrojunkie geworden sinds een paar maanden, CK word er gek van. drinking smiley
Teveel gedronken met de jaarwisseling Nico? winking smiley
Weinig aan zo'n EV... Ok, acceleratie is er maar je mist het geluid en gevoel

Dat zo'n Camry met 2.4 wel wil geloof ik best
In mijn ogen heeft i wel 2 (gigantische) problemensmiling smiley
Hij heeft voorwiel-aandrijving en is een automaat
Lycan Capri

Heh? Weinig aan? Ga je mond spoelen! Het is hartstikke leuk om mee te rijden, heel snel en de technische uitdagingen die er nog omheen bestaan zijn heel erg interessant en erg leuk om aan te werken en mee bezig te zijn.

Bovendien heeft de regering bedacht dat het moet gebeuren dus je kunt er goed geld mee verdienen komende 10 a 20 jaar om de fossil hobby mee te voeden. Maar ik denk wel dat ik binnenkort een i3 ga kopen.
Ik ga m'n mond niet spoelen ik blijf bij wat ik zegsmiling smiley

Mij overtuigen gaat toch niet lukken (ben ik te Rotterdams voor winking smiley ) moderne auto's zijn al te veel computer, EV's doen daar nog een schep boven op.

Ik wil gewoon een lekker ouderwetse auto waarbij je voelt dat je in verbinding staat met het stuur en de weg en zonder dat er allerlei meuk ingrijpt smiling smiley
Lycan Capri
Ik ga m'n mond niet spoelen ik blijf bij wat ik zegsmiling smiley

Mij overtuigen gaat toch niet lukken (ben ik te Rotterdams voor winking smiley ) moderne auto's zijn al te veel computer, EV's doen daar nog een schep boven op.

Ik wil gewoon een lekker ouderwetse auto waarbij je voelt dat je in verbinding staat met het stuur en de weg en zonder dat er allerlei meuk ingrijpt smiling smiley

Ja daar gaat een enorme schep bovenop. Niet zozeer in controller software want die is heel erg simpel maar meer het Battery Management System is een erg fraai en leuk systeem wat echt benodigd is om alles in goede banen te leiden.
Maar die verbinding kan in principe groter zijn. Kijk maar eens naar projecten als Suck Amps. winking smiley Echt jij zou het ook eens moeten proberen.
Alleen als ik ABS ESP TC LDW en al die andere achterlijke afkortingen mag afzetten (maar dan ook ECHT AF) dan wil ik er misschien over nadenken

Maar als t aan mij ligt mot er gewoon herrie uit t vooronder komen en de achterwielen aangedreven worden big smile smiley
Zijn best wel veel EV's achterwielaangedreven. winking smiley

Het is echt mooi spul en ik vond het een paar maanden geleden ook eigenlijk niks. Ik zie nog steeds erg veel nadelen maar ik zie ook wel de goede kanten van de techniek.
Lycan Capri

Dat zo'n Camry met 2.4 wel wil geloof ik best
In mijn ogen heeft i wel 2 (gigantische) problemensmiling smiley
Hij heeft voorwiel-aandrijving en is een automaat

Dat kan zijn. Maar als ik wat harder door de bocht had gewild elke dag had ik wel zo'n auto als die van Carkiller gekocht.
Automaat: mijn vrouw kan niet schakelen, dus daar zitten we aan vast. Ik heb ook trouwens een liever een automaat. Als ik een leenauto met schakelbak meekrijg, denk ik altijd weer: wat een gewerk weer in zo'n auto.
Jan is eigenlijk ook een ideale eigenaar voor een EV.

Als je ver weg wilt op vakantie kun je lekker met de Camry en de rest van het jaar staat die binnen en rijd jij in de EV. thumbs up

Ik ben het ook wel eens oneens met Jason, maar deze keer heeft die volkomen gelijk. Wil je weten waar ik het over heb? Kijk dit filmpje waarin hij uitlegt hoe je anders moet gaan denken over het gebruik van een EV. Zeker generatie 2.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-01-2019 14:42 door Nico GTR.
Nico GTR

Als je ver weg wilt op vakantie kun je lekker met de Camry en de rest van het jaar staat die binnen en rijd jij in de EV. thumbs up

Ik ben het ook wel eens oneens met Jason, maar deze keer heeft die volkomen gelijk. Wil je weten waar ik het over heb? Kijk dit filmpje waarin hij uitlegt hoe je anders moet gaan denken over het gebruik van een EV. Zeker generatie 2.

Mee eens, de Camry gaat trouwens nooit meer de verkoop in. Ik krijg er nu ook niets voor en het wordt later een leuke hobbyauto. Alhoewel je volgens mij op de dag kunt wachten dat benzine helemaal verboden gaat worden, maar dat duurt nog even.
Soloman
Nico GTR

Mee eens, de Camry gaat trouwens nooit meer de verkoop in. Ik krijg er nu ook niets voor en het wordt later een leuke hobbyauto. Alhoewel je volgens mij op de dag kunt wachten dat benzine helemaal verboden gaat worden, maar dat duurt nog even.

Ik denk dat dat zelfs in mijn leven niet gaat gebeuren. Ach en een verbrandingsmotor kan ook draaien op ethanol. Net zo makkelijk. big smile smiley
@Capri
Lukt het om het schip tussen de drijvende gloeilampen en sportschoenen doorheen te baggeren daar op de Noordzee?drinking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-01-2019 15:44 door Soloman.
Ik weet nog goed dat ze haar rijbewijs ging halen. Dat was op de Antillen. We hadden toen een Honda Civic schakel..
Ik heb haar eindeloos laten oefenen op een verlaten industrieterrein.

Ze heeft haar rijbewijs gehaald, maar het schakelen werd nooit een schoonheidsprijs.

Ze heeft zelfs in Nederland nog een jaar met Antilliaans rijbewijs rondgereden, ja wist ik veel. Toen maar snel proberen om te zetten bij CBR. Ik kneep hem echt, want ik dacht, die moet hier rijexamen opnieuw dien door onze dommigheid, maar verdorie, ze kreeg een Nederlands rijbewijs zonder nieuw examen. Pfff, dat was knijpen.
Het zou mooi zijn om in de Camry aan het einde van zijn leven een 4-liter motor er in te hangen (moet passen), beetje verlagen en dan een beetje bleren met dat geval. Lijkt me wel lachen. Een beetje Carkiller bang maken.
Soloman
Het zou mooi zijn om in de Camry aan het einde van zijn leven een 4-liter motor er in te hangen (moet passen), beetje verlagen en dan een beetje bleren met dat geval. Lijkt me wel lachen. Een beetje Carkiller bang maken.

Pas op. tongue sticking out smiley straks gebeurt het nog als je een weekendje van huis bent. smiling bouncing smiley

En dan tunen we de Sub ook direct een bietje op dan red je het nog niet. drinking smiley
Nico GTR
Soloman

Pas op. tongue sticking out smiley straks gebeurt het nog als je een weekendje van huis bent. smiling bouncing smiley

En dan tunen we de Sub ook direct een bietje op dan red je het nog niet. drinking smiley

Dat vrees ik ook. De 3.5 Camry is ook niet echt een racemonster, heb ik begrepen, die zuipt alleen maar. Ik heb wel eens naar de verbruikscijfers gekeken van 2.4, 3.0 en 3.5. Bij 3.0 begint het gedonder al. Bij 3.5 dacht ik echt van zo hallo he, dat is tanken geblazen.
Dan kan het wel een fijnbesnorde V6 zijn die lekker optrekt en waarmee je nog geen slecht figuur slaat bij de stoplichten, maar laat mij dan maar rustig aankachelen met de kleinste motor.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-01-2019 13:51 door Soloman.
Alsof die Camry motor ooit stuk gaat...

En ik ben niet bang, kan best tegen mijn verlies.drinking smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close