Offtopic #103 - Het enige Autoweek Offtopic - Kinderen! Lief zijn voor elkaar.

Gepost door Nico GTR 
Aah oke....kan me er niks bij voorstellen. tongue sticking out smiley Kom wel eens op de koffie. drinking smiley Zeg maar wanneer drinking smiley

Weet je dat ik eigenlijk gisteren tot de ontdekking kwam dat over de bochtige weggetjes achter de rallyautos aan dat de auto zo fijn in de bochten lag. En later toen ik terugreed dacht ik aan wat CK zei....dat V-profiel is slecht in de regen.....dus die eerste keer in de regen dat onderstuur.....toch banden? kou? Ik ga er gewoon even vol voor nu en kijk het de komende maanden aan. Denk dat het wel gaat bevallen. big smile smiley
Ik heb een "rijnaarbinne-huis" grinning smiley

Maar hij ligt nu verlaagd toch wel goed in de bochtjes? Nieuwe veren zijn altijd stug, ook die op OEM-hoogte.
Gewoon lekker laag houdensmiling smiley staat veel mooier dan hoe meneer Renault het ooit bedacht had (dat geld voor bijna elke auto)
T begint te komen, op de echt plotselinge oneffenheden en de korte ribbels voel je dat die niet snel genoeg kan dempen. Maar wellicht dat dit ook nog een stukje verbeterd als er verse dempers voor onder zitten.

Laten we wel wezen, op het eerste gevoel waren deze nog prima, maar ze blijven wel 17 jaar en 230.000 km oud. En das best een tijd waarin veel kan zijn gebeurd. tongue sticking out smiley
Nieuwe dempers zullen vast ook helpen smiling smiley ook die moeten wel even ingereden worden.

Ik vond het al raar dat die Clio zo slecht op de weg zou liggen met een verlaging
Dus ik ga weer 3 weken mopperen. drinking smiley

Nou ja het was echt vervelend, achteras te hard, vooras niet goed gedempt, etc.....het oorspronkelijke idee kwam ook niet uit de verf wat ook wel stom was. Immers had ik rondom nieuwe dempers. Toen paste de voorkant niet omdat die voor een 1.6 waren. En dan krijg je dus een half om half effect wat al niet slim was.
Het stuiteren is nu aan het verdwijnen (na bijna 5000 km dus!) en nu heb ik toch nieuwe dempers liggen. Dus ik ga die ook eronder zetten zodat het rondom gelijk is. En dan lekker even aankijken hoe het zich ontwikkelt. De conclusie zal ik dan nu ook niet te vroeg gaan trekken. winking smiley
3 auto's maken nog geen meet smiling smiley

Wanneer komt er (weer) een "grote" forum meet

Edit
Mechanix en Brad kunnen zo door naar t aso-parkeer topic grinning smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-04-2018 09:12 door Lycan Capri.
Lycan Capri
3 auto's maken nog geen meet smiling smiley

Eigenlijk waren er vijf.drinking smiley
Dan begint het erop te lijken tongue sticking out smiley

Barrel is probleemvrij? (vraagt i tegen beter weten in, aan Brad z'n wagens mankeert altijd het nodige)
Lycan Capri
Barrel is probleemvrij? (vraagt i tegen beter weten in, aan Brad z'n wagens mankeert altijd het nodige)

Niet helemaal, natuurlijk. De bestuurdersstoel zit los, de koppeling gaat nogal zwaar, de stuurbekrachtiging werkt niet goed bij stationair draaien, het achterwiel rechts staat er scheef onder en de auto trilt dan ook flink bij stevig afremmen, als je een scherpe bocht naar rechts neemt gaan er wat lampjes op het dashboard branden die niet horen te branden, en de vloeistoffen zijn bruin en stroperig.

Maar positief: de motor loopt best lekker en hij schakelt an sich goed, en visueel is het relatief geen heel onaardige auto.
Dus eind van de zomer weer een andere? Of voor de zomer al? smiling smiley

Maar wanneer komt er weer eens een grotere forum-meet?
Lycan Capri

Ik zou zeggen, organiseer iets. thumbs up
Lycan Capri

Hier ben ik ook wel voor in thumbs up
Boppie
Die gast in die Fiesta heeft echt parkeerlessen nodig.

Ach, voorwieltje er even af halen en dan staat hij prima binnen de lijntjesdrinking smiley
D. Elzinga
Lycan Capri

Niet helemaal, natuurlijk. De bestuurdersstoel zit los, de koppeling gaat nogal zwaar, de stuurbekrachtiging werkt niet goed bij stationair draaien, het achterwiel rechts staat er scheef onder en de auto trilt dan ook flink bij stevig afremmen, als je een scherpe bocht naar rechts neemt gaan er wat lampjes op het dashboard branden die niet horen te branden, en de vloeistoffen zijn bruin en stroperig.

Maar positief: de motor loopt best lekker en hij schakelt an sich goed, en visueel is het relatief geen heel onaardige auto.

Kort gezegd, niets om je zorgen over te maken.
Boppie
D. Elzinga
Lycan Capri

Kort gezegd, niets om je zorgen over te maken.

Er is inmiddels gebleken dat er een nieuwe achteras onder moet om het scheve wiel en bijbehorend getril en scheeftrekken te verhelpen. Xsara-kwaaltje kennelijk. Paar honderd euro extra kosten dus bovenop de al 150 euro die reeds besteed zijn aan de d-riem en wiellager, en dan zijn de overige problemen nog niet verholpen.

Maar dan rij je wel een heuse c-segmenterthumbs up

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-04-2018 17:46 door D. Elzinga.
Zomaar nieuwsgierig

Gaat dit gebeuren?
Ik bedoel de Twingo zou eruit gaan voor zo'n reparatiesmiling smiley
Lycan Capri
Gaat dit gebeuren?

Naar zeggen wel, want deze auto "is het wel waard". Of en hoe het bekostigd gaat worden, tsja...
Wellicht, wie zou dat dan moeten zijn? Er waren er twee bij die ik nog niet kende, en waarvan de voornamen me even ontschoten zijn...
D. Elzinga
Lycan Capri
Gaat dit gebeuren?

Naar zeggen wel, want deze auto "is het wel waard". Of en hoe het bekostigd gaat worden, tsja...

En of hij het waard is, hij heeft beide chevrons nog! Dat is pas zeldzaam bij een Xsara.smiling bouncing smiley
D. Elzinga
Wellicht, wie zou dat dan moeten zijn? Er waren er twee bij die ik nog niet kende, en waarvan de voornamen me even ontschoten zijn...

Hij rijdt een Jaguar XJ.
Lycan Capri

Verder ontdekt dat het maar goed is dat ik stuurman ben geworden en geen timmerman grinning smiley ......... volgend weekend met m'n pa samen eindelijk de inpandige garage uitbreiden / afwerken

Paps had van de week vrijgenomen om te helpen met de garage (omdat hij dit weekend op pad wou met de Transit smiling smiley )
Dus woensdag de afdekplaat uit de gevel geschroefd en op de nieuwe maat gezaagd, 2 nieuwe wandjes van 72cm gezet, de garagedeur (terug) geplaatst en alles in de grondverf gezet.

Donderdag de garagedeur afgesteld en de 1ste laag kleur(en) aangebracht

Vandaag nog wat details aangepakt (voordeur terug plaatsen na onderhoud, afdeklatjes geplaatst) en 2de laag kleur(en) erop en 's middags is m'n pa vertrokken met de Transit, helaas kwam hij net voor de Wouwse Tol in de problemen sad smiley

De ontsteking bleek niet goed te staan, de Collonge kwam niet meer boven de 2000RPM uit.... dus even daarheen met de strobe en wat gereedschap en de ontsteking weer op tijd gezet waarna ze door zijn gereden naar de campingsmiling smiley

Binnenkort maar even 2 electronische ontstekingen bestellen, 1 voor de Collonge van de Transit en ander voor de Collonge van de Capri. Die laatse heeft eigenlijk nog geen problemen gegeven maar ach als je dan toch bezig bent.
Haha nee Nico dat kan normaal gesproken niet tongue sticking out smiley ik ben niet van de wegenwacht winking smiley als je nou in de buurt van Middelburg met panne staat...

Voor familie (en real-life vrienden) sta ik altijd klaar en m'n pa had al 10 minuten in de wacht gestaan bij de ANWB... dus dit was een mooi stukkie sneller, Wouwse Tol is vanaf mij ongeveer een half uurtje rijden (met semi-legale snelheden grinning smiley )
Ik ken je alleen op 't forum en niet persoonlijk winking smiley

Daarbij zou ik als het nodig is heus wel willen helpen maar ik heb geen ervaring met Franse auto's en daarbij is jouw auto nog te modern ooksmiling smiley

(De Focus is al een modern misbaksel en die is al 19jaar oudgrinning smiley doe mij maar simpele techniek, 1992 is nog leuk, beetje alles zelf kunnen oplossen zonder er een computer aan te hangen [als ik aan de N9C en de rest van de Sierra begin zal ik zoveel mogelijk bijhouden in m'n eigen topic])

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-04-2018 23:38 door Lycan Capri.
Gelukkig heb ik je niet nodig Lycan, rijd Japans.

Over Japanners gesproken, CRX?drinking smiley
Lycan Capri

Das niet waar. drinking smiley
Carkiller
Gelukkig heb ik je niet nodig Lycan, rijd Japans.

Over Japanners gesproken, CRX?drinking smiley

De wat voor dinges?drinking smiley
Die zie ik net staan vanuit m'n woonkamer. Nogmaals dat is een samenwerkingsprojectsmiling smiley en die jongen moet er 't geld inpompen, zolang hij daarniet mee over de brug komt gaat de rex niet op de brug winking smiley

Nico GTR
Lycan Capri

Das niet waar. drinking smiley

Ja, okay.. we hebben elkaar ook een paar keer gesproken op messenger maar nog nooit face2face
Altijd maar weer excuses om de CRX niet op te knappen.

Varen, vage vrienden en Fords die voorrang krijgen.
Hopeloos.drinking smiley
De CRX staat op 't moment mooi voor tuinornament te spelen en ja dat is inderdaad jammer....

Gelukkig staat de hele body netjes in de primer dus dat zit wel goed, die jongen heeft z'n EG9 daily nu verder goed in orde dus we zullen in juni wel gaan beginnen met de CRX (wel even wat ruimte inrichten in de garage zodat de motoronderdelen van de Jap gescheiden blijven van de .... wat is het eigenlijk?? Ford is en blijft Amerikaans, de Sierra en N9C zijn een Europese ontwikkeling
Komt dus uiteindelijk wel goed.

Mijn vader had ooit een Sierra op LPG, ding had de 4 ton gehaald.drinking smiley
Word ook hoog tijd lycan. Ik laat je nog weten of ik zondag op Zandvoort ben. winking smiley
En bijna twee ongelukken. Vreselijk.

Op de A27 zit een stuk 90 vlak voor Hilversum. Sommige karren stevig door, maar ik hou me natuurlijk aan de regels. Zat op baan 3, dus helemaal rechts en een BMW haalt me lekker in met een gangetje van 110 schat ik. Plotseling schiet hij in de rem en wijkt naar mijn baan uit. Het was op het nippertje. Vrouw reed en moest flink in de ankers, maar ik dacht, dat gaan we nooit nooit redden, dat wordt een flinke klapper. Maar we hebben blijkbaar goede remmen. En wat bleek? Ik zag rechts achter de betonnen afzetblokken een politieauto met daarvoor een camera op statief.
Wat een gigantische lul, die BMW-rijder. Dat hij te hard reed werd bijna ons probleem.

En later een kruising. Ik trok op bij groen en een bus reed van links dwars door rood (kon niet anders). Ik zag dat het een lesbus was.
Schrok me kapot, maar gelukkig heb ik goeie remreflexen, anders was het over en uit met de Camry en misschien met mij.
Als het examen was, moet dit een dikke zakker zijn geweest.
Nog sterker....CBR verwacht dat je met een combinatie 80 blijft houden bij een groen licht. Dat laat je wel uit je hoofd als je 44 ton weegt. Je komt nooit of te nimmer op tijd tot stilstand als je bij oranje moet remmen. Ik los het gas en bepaal zelf wanneer er weer gas bij gaat. Overigens rijdt de gemiddelde touringcar chauffeur als het zo mag heten als een ramenlikker.
Mijn quote uit het blog-topic

Dag allemaal, daar ben ik weer eens. Het gaat stukken beter met mij/ons, (werk altijd aan jezelf). Dat is even voor kort.
Auto nog even door laten lichten voor de zomervakantie als we er weer op uit gaan trekken met de koffertjes en mandjes in de kofferbak.
Nou, kwam er weer glorieus doorheen. Niets aan de hand, topconditie, alleen het verbindingsstuk van de uitlaat is aan het verouderen. Goed op letten, was de mededeling, maar het kan misschien nog wel tien jaar mee.
Dus dat heeft mijn aandacht. Airco is geserviced (was eigenlijk niet nodig, werd me verteld, maar goed)

en dan kunnen we weer knallen. (Leeftijd 15, kmstand, zo uit het hoofd 215.000)

Geen opmerking over de banden:

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-05-2018 11:39 door Soloman.
Fijn dat het beter gaat! thumbs up

En ook fijn dat de Toyota weer goed bevonden is, kun je met een gerust hart op vakantie. Banden kunnen zo op de foto te zien nog wel even mee toch?
Mooi dat het beter gaat.thumbs up

En die banden zien er nog prima uit, je zou die van mijn Dai moeten zien...eye rolling smiley
Fijn Jan, dat je weer op de weg terug bent, jullie saampjes. Er is overal wel eens iets, of je nu alleen bent of samen, dát is het leven.
eye rolling smiley

Naja ik sprak hem laatst via Messenger. Toen voer die door een kanaaltje....heb geen nieuwsberichten gezien dat er een schip is gecrashd.
Nico GTR
eye rolling smiley

Naja ik sprak hem laatst via Messenger. Toen voer die door een kanaaltje....heb geen nieuwsberichten gezien dat er een schip is gecrashd.

Vliegtuigen crashen, boten zinken.
Rivier Nico, rivier da's geen kanaal drinking smiley (was trouwens de Eems)

@CK
Mijn schip is veel kleiner al is mijn werk wel risicovoller dan op een veerboot (steeds tussen en vlak langs structuren in het water afvaren)

Als de hoofdmotor op hol slaat en / of het roer niet meer reageert begin je weinig op zo'n massa.

Er zitten immers geen remmen op en het anker uitgooien met hoge snelheid / diep water haalt ook niks uit smiling smiley

@Boppie
Schepen kunnen ook crashensmiling smiley

Statistisch gezien gebeurt er met vliegtuigen wel meer dan met schepen... er zijn meer schepen dan vliegtuigen en toch hoor je vaker dat er wat misgaat met een vliegtuig dan met een schip

Schepen zijn gewoon superieur aan vliegtuigen, alleen omdat laatstgenoemden sneller zijn krijgen die de voorkeur van de toerist drinking smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close