Offtopic #103 - Het enige Autoweek Offtopic - Kinderen! Lief zijn voor elkaar.

Gepost door Nico GTR 
Nico GTR
FWD is toch beter......drinking smiley

Ik heb de Kangoo maar even gewassen en een nieuw lampje in het kachelpaneel gestopt. Nu nog het probleem dat de aandrijfashoes gescheurd is, de remvloeistof aan vervanging toe is en de remmen nogal diep zitten. big smile smiley
Maar verder, tiptop!

De Transit is RWD en ik moet zeggen dat hij toch wel erg rustig is in het stuur. Los van de herrie van de motor stuurt het best fijn.
FWD is nooit beter dan RWD Nico

Net zoals een automaat het nooit haalt bij een handbakwinking smiley

(Misschien heb ik liever RWD omdat ik al bijna 18 14jaar bijna alleen maar RWD-wagens rij)
Ongemerkt zitten we toch alweer over de 50 pagina's gaat goed! big smile smiley
En dat in iets meer dan 1 jaar tijd

Betekent toch dat het gezellig is ondanks dat er personen zijn die zeggen dat FWD beter is dan RWDgrinning smileyspinning smiley sticking its tongue out
Haha ach ieder z'n smaak toch

Ik ben gewoon niet goed in het rijden van een FWD omdat ik het niet vaak doe. Voor mij voelt RWD door de jaren aan ervaring vele malen natuurlijk (ja ook het overstuur bij het op / over de grens rijden).

Net zoals dat er mensen zijn die graag automaat rijden, ik gruwel ervan anderen vinden het uiterst comfortabel
Op zijn tijd is een automaat wel leuk, en het maakt meer vermogen snel bereikbaarder. Maar de mensen die bijvoorbeeld nu nieuw een Porsche GT3 bestellen met een PDK snap ik ook niet. Je kunt een handbak krijgen en met de filmpjes die ik heb gezien zijn de versnellingen zo lang dat je niet eens in 5 komt op Ascari.

Jorien ter Mors heeft wel smaak trouwens.

Maar RWD is leuker, eens. winking smiley
grinning smiley Jorien heeft inderdaad een goede muzieksmaak smiling smiley

Met een handbak kun je ook wel aardig wat vermogen, het rijden wordt misschien alleen wat listiger smiling smiley
Ik vind maar heel selecte hardstyle leuk, maar dit is wel goed!

En inderdaad, maar ook leuker vind ik dan. Want als je het goed doet....maar ja.....de meeste mensen die die auto kunnen betalen zijn oude mannetjes.
Renaultje
Joost
1,5 dag verder, nog steeds niets bekend

Inmiddels wel lees ik net. Echt zuur man van zo'n flink bedrag, klinkt als een goedkoop onderdeel, maar dat is het duidelijk niet.
Nu maar hopen dat hij voorlopig vrij van problemen blijft!

Inderdaad ja. Ze kunnen helaas niet alleen de sensor vervangen, maar de gehele rail moet daardoor vervangen worden. Even slikken en weer door.
Sinds donderdag weer terug, erg blij mee.
Dat hebben ze slim ontworpen, ahum tongue sticking out smiley

Maar fijn dat je weer lekker kilometers kan maken!
Het is fijn dat ie het weer doet, maar dat soort dingen zit er al vanaf vroeg ingeramd Renaultje.

Men neme mijn huidig semester, vak Automotive Mechanical Design 7, les 1.

Beter koop je een Jap Joost.drinking smiley

Maar vroeger, toen het hier nog gezellig druk was...
Dat is op zich al een ingewikkelde vraag.

Maar ja, tot Lycan hier kwam wel.drinking smiley
Huh watwiehoe?
Tommy is altijd onschuldig grinning smiley

Ik stel nooit ingewikkelde vragen smiling smiley

CRX is nog niet klaar, wel mooi grijs ondertussen. Body staat geheel in de (goedkope) primer
Volgende verlof misschien eens blok en bak open trekken
Geen idee, wel goed geloof ik smiling smiley
Eergister is m'n nieuwe contract ingegaan maar ik hoef pas over een dag of 11 aan boord smiling smiley

Hoorde gister wel dat ze problemen hadden om drinkwater te krijgen in Oostende. De waterleiding in de kade was bevroren...
grinning smileygrinning smiley

Er gaat geen druppel alcohol aan boord. Zero tolerance beleid.
Op t huidige project mogen we in de haven niet eens naar de kroeg
Carkiller
Beter koop je een Jap Joost.drinking smiley

Maar vroeger, toen het hier nog gezellig druk was...

Ging er een offtopic per dag door drinking smiley
Nou ja we zitten weer op 50 pagina's....koste maar een jaar.
De Schaduw
Er worden gewoon te weinig mooie vrouwen gepost.

Agree.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-03-2018 16:07 door JoostM.
JoostM
De Schaduw
Er worden gewoon te weinig mooie vrouwen gepost.

Agree.

Daarvoor zijn genoeg andere forums, toch? winking smiley
Maar wel leuk om Jennifer te zien. tongue sticking out smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-03-2018 16:50 door Jay DoubleYou.
Goedenavond. Ik moet mijn auto weer eens wassen.
Leuke meiden trouwens.
Lycan Capri

Dat meen je niet.
Ook een goedenavond.

Ik post even geen vrouwen, wil geen ban.drinking smiley
Boppie
Lycan Capri

Dat meen je niet.

Dat was bij ons wel anders, in vrije tijd moest het gewoon kunnen. (Ik heb personeelszaken gedaan voor een rederij)
Maar ja, soms hoor je verhalen van bemanningsleden, met een paar biertjes op door het Suezkanaal....
Soloman
Goedenavond. Ik moet mijn auto weer eens wassen.
Leuke meiden trouwens.

Was inderdaad hard nodig Jan!
Carkiller
Ook een goedenavond.

Ik post even geen vrouwen, wil geen ban.drinking smiley

Ik heb nog geen bloot stukje gezien.drinking smiley
Over twee weekjes naar de APK. Gaat wel lukken. Ik verwacht een opmerking over de banden. Niks aan de hand verder.
Boppie
Lycan Capri

Dat meen je niet.

Toch wel. Off-shore is er extreem (overdreven) streng in. Ze kunnen ook onaangekondigd aan boord komen in de haven voor een ademanalyse.
Het aantal checklist dat we dagelijks moeten gebruiken tijdens de bouw van een windmolenpark kost je een heel bos, dus zo milieu-vriendelijk is het niet smiling smiley
Soloman
Boppie
Lycan Capri

Dat meen je niet.

Dat was bij ons wel anders, in vrije tijd moest het gewoon kunnen. (Ik heb personeelszaken gedaan voor een rederij)
Maar ja, soms hoor je verhalen van bemanningsleden, met een paar biertjes op door het Suezkanaal....

Bijna alle schepen zijn tegenwoordig droog. Maar in de haven mogen ze nog wel de wal op. (ALS er tijd is)
Ofshore is iets heel anders dan normale vaart smiling smiley
Toch vreemd, in de tijd dat ik scheepsadmistratie moest verwerken, dat was jaren 90, kwam er toch bier en wijn aan boord. Na je werk moet je toch even een biertje kunnen drinken in je hut.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-03-2018 08:30 door Soloman.
Soloman
Toch vreemd, in de tijd dat ik scheepsadmistratie moest verwerken, dat was jaren 90, kwam er toch bier en wijn aan boord. Na je werk moet je toch even een biertje kunnen drinken in je hut.

Trouwens, de HertogJan was in de bonus deze week bij AH, dus ik kan weer even vooruit.

Met alle respect Jan.. dat waren de jaren 90, dat is de vorige eeuw

Aangezien sommige mensen de alcohol misbruikten en vergaten dat ze met 1000den tonnen staal, miljoenen aan ladingwaarde rondvoeren en verantwoordelijk zijn voor onbetaalbare mensenlevens zijn er allemaal regeltjes gekomen.

Toen ik begon met varen was het allemaal nog aan boord. Rond 2010 zijn deze regels gekomen en sinds een jaar of 2 / 3 zijn nagenoeg alle schepen droog (Offshore was dat eerder)
Lycan Capri
Boppie
Lycan Capri

Dat meen je niet.

Toch wel. Off-shore is er extreem (overdreven) streng in. Ze kunnen ook onaangekondigd aan boord komen in de haven voor een ademanalyse.
Het aantal checklist dat we dagelijks moeten gebruiken tijdens de bouw van een windmolenpark kost je een heel bos, dus zo milieu-vriendelijk is het niet smiling smiley

Knettergekke pennenlikkers ...

Moest van de week in de Botiek lossen. Vel papier met wat ik moet, wat ik niet mag en waar ik op moet letten. Naam er firma eronder. Helm op, hesje aan en veiligheidsbril op. Alleen om de combi 50 meter verderop tegen een dock te zetten om te laten lossen. Want stel je voor dat er een container op mijn kop valt. Dan hebben zij er alles aan gedaan om dit te voorkomen......gelukkig hoefde ik geen filmpje te kijken....
Ik heb hier gister thuis nog een project inductie zitten doen inclusief examen met geestdodende vragen omdat ik anders niet aan boord mag zijn als het schip over een paar weken naar het volgende project gaat....

Veiligheid is goed. Soms slaat het door

En van teveel checklists worden mensen dom. Ze volgen het lijstje en vinken alles af en denken zelf niet meer na
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close