Offtopic #103 - Het enige Autoweek Offtopic - Kinderen! Lief zijn voor elkaar.

Gepost door Nico GTR 
Soloman
Carkiller
Zijn mensen tegenwoordig te lui of te haastig voor.drinking smiley
Ja, dat zal. In de eerste plaats zijn ze duur en in de tweede plaats zitten er veel calorieen in.
Maar ik wil nog ooit eens een trucker-gehakbal zelf maken, in jus. Lijkt me leuk om te doen.

Ik zou gewoon rund en varkensvlees gebruiken.spinning smiley sticking its tongue out
We zijn er inmiddels achter wat de spiegel betreft. Heb er met vrouwlief over gehad, tegen de spiegel is tegenaan getrapt tijdens een verkeersonenigheid, vertelde ze. Nou, ik vrees het ergste. Nu kandie daar wel tegen, ik ben jaren een keer vergeten dat ik te dicht naast een boom reed toen ik achteruit reed een de linkerspiegel daardoor naar voren boog. Kondie tegen. Hij deed het gewoon weer, motortje ook en stellen op afstand ook. Zelfs geen krasje. Vanavond kijken we even naar de rechter spiegel.
Jullie kunnen me uitlachen met mijn lampjes, maar die dingen zijn helemaal nergens te krijgen. Ik heb echt een probleem.
Het zijn geen Europese lampjes, die dingen worden hier niet verkocht.
Is het een uit de kluiten gewassen steeklamp? Dat zijn inderdaad zeldzame dingen. Toyota Zeist zou ze moeten hebben, kosten maar een paar euro.
Ja, daar heb ik ze nu ook vandaan. Ik had me vergist in mijn bestelling, kreeg ik minilampjes. Wat vorm betreft zijn ze precies hetzelfde, alleen ze verschillen enorm in maat. Dat zie je niet op een plaatje op internet. Gelukkig kostten ze bijna niks. Dus als iemand nog dashboardlampjes nodig heeft....
Lycan Capri
Hier staat niks tussen?
lampen Camry
Nee, hij staat er niet tussen.

Die bakken met reservelampjes is trouwens volksverlakkerij. In de eerste plaats moet je weten wat voor soort (H..) lamp er in je koplamp gaat. Ik wil wedden dat dat de meeste mensen niet weten. Net zoals ik hoor. Ik heb hier nog een bakje staan, geen enkele gebruikt, maar kost wel duiten.
Wat je beter kunt doen eens even een voorraadje lampjes inslaan bij de Toyotadealer. Bij Toyota kosten ze ook geen stuiver.
Ik moest een keer een koplamp laten vervangen, ik kon er niet goed bij en zij deden het voor me (accu moest er ook uit om er bij te kunnen). Hoefde ik alleen de lamp te betalen. Toch leuk!
Middag! drinking smiley

Iemand nog zin in een ''smakelijk verhaal'', zo voor het weekend?

'k Ben woensdagmorgen gestrand met de Focus. Reed 130 op de linkerbaan en plotseling deed het gaspedaal niets meer. Auto de vluchtstrook op gezeild en ANWB gebeld.
Afgesleept; eerste diagnose ANWB was brandstofpomp of -sensor. Naar Ford dealer laten brengen, om het verder uit te laten zoeken en te laten repareren.

Vanmiddag dan eindelijk diagnose.: EGR zou defect zijn. Quanta costa €: 475. Daar ga ik niet maar zo mee akkoord.

Ik ben bij *een zekere chiptuner* in Houten geweest in 2015, daar is de Focus gechipt en is de EGR softwarematig uitgeschakeld. Hij zou daar dus nu niet meer op mogen stranden. Óf ik ben destijds opgelicht door Houten.
Ik heb die *zekere chiptuner* in Houten gebeld, maar het desbetreffende filiaal bestaat niet meer, zijn failliet. Daar zit nu een andere 'tuner'. Dat gesprek verliep ''niet geheel vlekkeloos'' om het zacht uit te drukken. Anders gezegd: Ik heb daar geen vrienden gemaakt. Wijzer werd ik er echter ook niet.

Toen maar de *zekere chiptuner*-collega's in Nijmegen gebeld. Lang verhaal kort: Ik zou niet de eerste zijn die opgelicht is. Maar, hij kan voor mij nakijken of ze destijds in Houten hem uitgezet hebben. Ook kunnen ze hem dan weer 'uitzetten'.

Qua kosten kom ik dan een heel stuk lager uit dan de € 475 die de Ford dealer me voorschrijft... Auto staat nu op de trailer ri. Nijmegen.

Wordt vervolgd..............

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-02-2018 16:27 door JoostM.
Een irritant auto onderdeel dat uitlaatgassen terug de motor in stuurt
grinning smiley
Misschien de meest politiek correcte omschrijving
Maar wel waar het op neer komt
Zo, de lampjes zijn gemonteerd, was twee seconden werk. Maar wat een heisa geeft dat. Nu de spiegel nog (ik heb het automatisch uit- en inklappen uitgezet, wat ik niet wist dat er bij die instelling ook nog een alarm zit als je banden te zacht zijn, weer wat geleerd), nog even de banden vervangen en dan naar de apk in maart.
EGR is exhaust Gas regeneration. Dus tijdens deellast, 120 op de snelweg, 80 etc. constante snelheden voert die klep een deel van de uitlaatgassen terug de cilinder in. Zo krijg je een betere cilindervulling met minder lucht en dus minder brandstof.
Nadeel is dat het in theorie leuk werkt, op de testbank werkt het leuk maar in de echte wereld vervuilt het en krijg je er na verloop van tijd heeeel veel last van.

Vervolgend op Joost....tsja zuur dat je dan inderdaad "veel" (relatief weinig natuurlijk) geld neerlegt voor een stukje software en dit niet eens goed kan gebeuren.
Veel succes ben benieuwd naar de uitkomst.

@Jan, ik weet van elk lampje in de auto welke ik ervoor moet hebben, wellicht niet verwonderlijk maar toch. smiling smiley Ach en je komt altijd bij de dealer toch? Dus dan is dat lampje een stukje service! Vind ik heel correct. Bij mijn oma is dat ook zo.....mag ook wel! Voor de prijs van een kleine beurt bij haar auto kan ik mijn koppakking vervangen. tongue sticking out smiley
Ik droom zelfs 's nachts over die klotelampjes. Hysterisch.
Maar alles werkt weer.
Heren! drinking smiley

Nog iets beleefd dit weekend? Net de 4e onderhoudsbeurt ingepland voor de Clio.
Hier was het een ziekenhuis dit weekend. Morgen weer proberen te starten.
Autohoes gekocht omdat vrouwlief soms 's morgens met de auto naar het werk moet en geen zin heeft aan krabben, nou deed ik dat altijd voor haar, maar dat wil ze ook niet. Dus denk ik: autohoesje. Ik dacht briljant, maar dat vond zij helemaal niet. Daarmee valt die auto alleen maar op vond ze.

Dus maar weer aan de krab.crying smilie
Lekker rustig aan gedaan, gisteren even met vrienden op stap geweest.

Iets teveel bier gedronken vrijdag avond, was zaterdag best wel brak.
Wordt ook een dagje ouder.drinking smiley
@Jan:

Geef haar een spuitbus met ruitenontdooier, kost bij de Action niet veel.
En nee, het tast geen rubbers aan.

Is een fabeltje.
Druk aan het werk 12uur per dag 7 dagen in de week

Weekend? Wasda???
Krijg je als je op de Titanic werkt.drinking smiley

Maar is de CRX al klaar?
Aan dat verlof heb ik nu niks Nico winking smiley
In April moet ik m'n verlof zelfs een cursus gaan doen in Rotterdam.

Ik werk gelukkig niet op een cruise-schipsmiling smiley
Een onderzoeks-vaartuig is veel leuker.

De CRX staat nog steeds achter de hefbrug zonder motor, bumpers en voorschermen
Nee true...maar t komt. smiling smiley

Das nu weer jammer, maar leren is niet slecht. big smile smiley
Nog 9 dagen dan begint het 28-daags verlof weer ja smiling smiley

Schoolbanken zijn net een gevangenis winking smiley maar het is voor het goede doel, meer inzetbaarheid en geld. Het is "gelukkig" ook maar een 4-daagse cursus (lang zat)
Nog 9 dagen dan begint het 28-daags verlof weer ja smiling smiley

Schoolbanken zijn net een gevangenis winking smiley maar het is voor het goede doel, meer inzetbaarheid en geld. Het is "gelukkig" ook maar een 4-daagse cursus (lang zat voor de leraar).

Zo, dat is meer richting de werkelijkheidgrinning smiley.
grinning smiley Mijn vroegere leraren waren dol op me. Ik was zo'n goede brave leerling spinning smiley sticking its tongue out

Ze kennen me allemaal nog

Vervolgend op Joost....tsja zuur dat je dan inderdaad "veel" (relatief weinig natuurlijk) geld neerlegt voor een stukje software en dit niet eens goed kan gebeuren.

Komt goed, hoop vandaag meer duidelijkheid te hebben thumbs up
Boppie weer blij. Transit campertje alleen afgekeurd op een lampje en een ruitensproeier. Daar heb ik dan stress om, hele lijsten met mankementen kwamen in mijn dromen voor.
APK stelt niet zoveel voor, die lijsten zullen er wel zijn maar niet belangrijk voor de APK....drinking smiley
Voor het technische ben ik niet zo bang, dat zit wel snor. Dat kan ik zelf wel aanvoelen en er zit vrij weinig op wat kapot kan. Roest is een grote vijand van oude bestelbussen.
JoostM

Komt goed, hoop vandaag meer duidelijkheid te hebben thumbs up

1,5 dag verder, nog steeds niets bekend big smile smiley drinking smiley

Boppie
Boppie weer blij. Transit campertje alleen afgekeurd op een lampje en een ruitensproeier. Daar heb ik dan stress om, hele lijsten met mankementen kwamen in mijn dromen voor.

APK is echt een wassen neus. eye rolling smiley. Heb hier ook een collega, die rijdt me met een wrak rond. Maar komt wel elke keer door de keuring. Hoe, is mij een raadsel.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-02-2018 15:43 door JoostM.
APK is zo geregeld
Gekleurd dat wel.... maar opzich makkelijk zat

En als je technisch 100% auto aanbied bij een nette APK vallen ze over een beetje uitstoot (sommige keurmeesters zelfs over de stugheid van het onderstel)

Als je een oude Ford een beetje bijhoud hoeft roest je ook de kop niet te kosten
Ik ben gewoon blij dat het ding in de basis gewoon in orde is. Hij is even nagelopen, er zit weer APK op. Nu kan ik verder met wat onderhoud zoals de vloeistoffen en een driepunts gordel op de achterbank.. Vorig jaar heb ik voor de APK best moeten investeren, samen met een distributie, een lekkende rotatiepomp en 4 nieuwe banden was het een duur jaar. Het stuurt verder nog best strak, geen rammels, trillingen of gekke bijgeluiden. De staat is door hun best goed bevonden.
Joost
1,5 dag verder, nog steeds niets bekend

Inmiddels wel lees ik net. Echt zuur man van zo'n flink bedrag, klinkt als een goedkoop onderdeel, maar dat is het duidelijk niet.
Nu maar hopen dat hij voorlopig vrij van problemen blijft!
Vandaag in een Niksaan Pulsar 1.2 DIG-T N-Connecta mogen rijden.... vrij weinig aan.
Traag, nagenoeg geen gevoel met de weg, weinig tot geen stuurgevoel.

Maar het heeft gedaan wat het moest doen, mij vanaf Oostende naar Middelburg rijden grinning smiley

Nu 4 weekjes "verlof". Verlof staat tussen aanhalingstekens omdat het wordt opgeslokt door auto-projecten en het beginnen met de organisatie van een meeting voor een goed doel smiling smiley
Stuur is elektrisch denk ik? Wat dat betreft merk ik dat zelfs de Space Star best nog wel gevoel heeft in het stuur, de stuurbekrachtiging staat vrij zwaar afgesteld waardoor je hem lekker kan plaatsen in een bocht. Je voelt een gezonde weerstand. Verder zijn zulke wagens vooral hufterproof gebouwd met veel systemen die het zelf nadenken nog wel eens wegnemen. Wat daty betreft stuur je zoals vanochtend toch anders met een oude wagen zonder ABS e.d. met deze gladheid.

De rest is hobby, liefdewerk zeg maargrinning smiley.
Deze ochtend lag ik lekker uit te slapen, had ik wel verdiend vind ik grinning smiley

Gisteravond nog wel even met de Sierra op pad geweest, wat eer verademing was dat na 4 weken lang elke woensdag boodschappen doen in een Kangoo en dat 1,5uur rijden in een Pulsar
Nico GTR
Er is toch niks mis met een Kangoo. drinking smiley

Het is Frans.. Dus er zal heus altijd wel iets mis mee zijn. grinning smiley
Ik zou je graag ongelijk willen geven maar er is een lampje stuk in het kachelpaneel van die van mijn moeder. Dus ik houd mijn mond maar. drinking smiley
Bij de Clio daarentegen........

Oh wacht de radio heeft een rateltje bij het opstarten. tongue sticking out smiley
De Kangoo is traaaaaag zowel uit stilstand als in de tussensprint. Vaag stuurgevoel
Voorwielaandrijving (maar dat is een probleem wat 9 van de 10 auto's tegenwoordig heeft)
Nico GTR
Bij de Clio daarentegen........

Oh wacht de radio heeft een rateltje bij het opstarten. tongue sticking out smiley

Er is altijd wel iets te vinden... big smile smiley Behalve bij mijn vers aangeschafte XM natuurlijk. grinning smiley
grinning smiley een Citroën zonder problemen grinning smiley

Elke auto heeft wel wat, zelfs Fords winking smiley

De meeste auto's hebben het probleem dat ze voortgetrokken inplaats van geduwd wordensmiling smiley
FWD is toch beter......drinking smiley

Ik heb de Kangoo maar even gewassen en een nieuw lampje in het kachelpaneel gestopt. Nu nog het probleem dat de aandrijfashoes gescheurd is, de remvloeistof aan vervanging toe is en de remmen nogal diep zitten. big smile smiley
Maar verder, tiptop!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-02-2018 17:34 door Nico GTR.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close