Offtopic #103 - Het enige Autoweek Offtopic - Kinderen! Lief zijn voor elkaar.

Gepost door Nico GTR 
Avond! Weer een beetje op rit? Las dat er nogal wat ellende was.
Heb vanmiddag een collega begraven. Nu, na alles, begin ik het toch te voelen. Mooie begrafenis. Ontzettend veel mensen, dat maakte het mooi.
Hij deed hetzelfde als ik, in hetzelfde team, naaste collega's, vrienden, maar hij heeft een besluit genomen. Besluiten nemen is ons werk, maar nu nam hij een besluit voor zijn eigen leven. Triest.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-01-2018 21:34 door Soloman.
Zeker triest, gecondoleerd Jan.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-01-2018 21:40 door Carkiller.
Soms heb je te maken met moeilijke zaken in het leven. Ik heb drie mensen gebracht naar het graf. Twee in hetzelfde pak die ik aan had. Hij hangt nu weer in de kast. De eerste, een van mijn beste vrienden, kanker, de tweede, een zwager, alzheimer en nu deze.
Ach, ik kan vrijuit praten hier, op het werk weten ze wie ik hier ben, ze lezen mijn verhalen hier, prima. Zelfs mijn vrouw kent me hier.
Dus ik hoef er niet om heen te lullen.
Gelukkig maar, je kan het gewoon kwijt hier.

Hoe naar het ook is, we moeten toch weer verder.
Zo is het. Voor wat het waard is, ik hoop dat diegene nu zijn rust heeft gevonden.
Gelukkig kan ik het van me afschrijven, dat helpt.

Verder alles goed hier. Gewoon zijn normale gangetje. Had de start van het nieuwe jaar beter verwacht, maar met mij gaat het gewoon prima.
Werk gaat gewoon voorspoedig, Camry rijdt nog steeds zoals altijd, geen verschil (hoe is het mogelijk), relatie uitstekend, nou, wat wil je nog meer?

Mensen vragen me wel eens: hoeveel zit er nou op die Camry?
Ja, twee ton, meer zelfs.
Oh, dat is veel.

Ja, en?

In maart gaat ie weer voor de APK. Wat ik verwacht zijn de banden, die zitten er alweer vier jaar op, tijd gaat hard.
Die Camry is gewoon topkwaliteit. Enige wat het vaker dan gemiddeld begeeft is de elektrische antenne. Verder een zeer ondergewaardeerde auto in Europa.
Ik zie hem zo richting twintig gaan, maar dan zullen de schokbrekers en de remleidingen er tussendoor komen.
Motorrevisie zie ik niet aan de horizon, motortje draait perfect en snorrend, niks aan het handje, kan maar zo de vier ton halen.
Ik verwacht dat het aan gaat komen op de vering dus en inderdaad dus de remleidingen, zijn nooit vervangen. Radiateuren zien er nog perfect uit, laatst weer gecheckt, geen corrosie (dus het kan wel!) En totaal geen roest in het koetswerk (dus dat kan ook!)

Maar CK, je had het een en ander aan je Sub, las ik?
Boppie
Die Camry is gewoon topkwaliteit. Enige wat het vaker dan gemiddeld begeeft is de elektrische antenne. Verder een zeer ondergewaardeerde auto in Europa.

Die werkt bij mij nog! Maar hij moest af en toe gesmeerd worden.
En wat zo raar was: de regensensor deed het plotseling!!! Na jaren weigering!
Ik snap er niks van. Plotseling begonnen de wipers heen en weer te slaan bij motregen. Ik stond er van te kijken.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-01-2018 22:16 door Soloman.
Ik ga een raar biertje uitproberen vanavond. Fox Luxembourg. Ooit een paar flesjes van verschillende merken uit Luxemburg meegenomen, dit is de laatste, zie er een beetje tegenop, heb net een H-J-tje op. Maar deze moet ook op. Ben benieuwd.

Nou daar gaatie.
Proost, hier staat de Gulpener open. Heerlijk pils.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-01-2018 22:44 door Boppie.
Die Fox smaakt wel goed, hij is rijk van smaak, maar ik zou er zo geen sixpack van kopen. Hij geeft een beetje een nasmaakje, niet slecht hoor.
Nog even een slokje...

Wat is het? Hm, hij is zacht en toch aan de moutige kant. Hm, wel karakter, dat wel, geen slurpbiertje.
Altijd weer fijn als je weet dat je vrijdagavond de weg niet op hoeft, kun je tenminste een biertje slurpen (soms moet ik vrouwlief gaan halen op vrijdagavond bij haar zus, dan kan ik pas na twaalven een flesje opentrekken)
Biertje vind ik op z’n tijd wel lekker, maar ik ga liever voor een whisky.
Jay DoubleYou
Biertje vind ik op z’n tijd wel lekker, maar ik ga liever voor een whisky.

Dat gaat voor mij te hard, net zoals wijn.
Komt door de leeftijd. Ik had een fles ouzo staan en vind het een heerlijk borreltje, maar het komt harder aan nu.
Ik heb ook liever een goede whisky dan wat voor bier dan ook smiling smiley
Een goed whisky op z'n tijd is heerlijk

Rum is ook beter dan bier
Deel je mening niet, maar ik lust helemaal geen sterke drank.drinking smiley
Gelukkig wel, kan geen drempel meer over als ik ook zo'n sneeuwschuiver op de Sub monteer.drinking smiley
Boppie
Komt door de leeftijd. Ik had een fles ouzo staan en vind het een heerlijk borreltje, maar het komt harder aan nu.
Ligt ook aan de conditie en vermoeidheid. Toen ik voor de kerstdagen veel af moest hebben, was ik al licht in mijn hoofd na twee biertjes bij de kerstborrel, toen wist ik direct, ik mot naar huus.
Jawel hoor
Air-ride schijnt tegenwoordig ook sportief gereden te kunnen worden

Maar lucht is voor balonnen
Daarom sta ik op hydraulics
Carkiller
Whisky smaakt naar hout.drinking smiley

Die vat ik niet. tongue sticking out smiley Welke was dat?
Mijn rechterspiegel weigert dienst sinds gisteren.
Spiegels klappen automatisch open en dicht bij starten en uitzetten, maar de rechterspiegel klapt wel dicht, maar weigert na een centimeter bij het starten van de motor. Ik hoor ook klikken.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-01-2018 09:50 door Soloman.
Klinkt als een defect of vast tandwieltje.

Hopelijk hoef je niet aan een nieuwe spiegel want die zijn best prijzig.
Anders gewoon zorgen dat ze open blijven staan. big smile smiley Probleem opgelost.
Nee, volgens mij is het niks. Soms doetie dat, maar ik kan er niet bij als hij opengaat. Als ik er naast sta en vrouwlief start heb ik hem wel eens een zetje gegeven en deedtie het weer. Tandwieltje scheef ofzo.

Maar goed, zag ook dat er een remlicht niet deed, Lampje er uit gehaald, bleek ik geen reserve te hebben. Op naar het dichtsbijzijnde pompstation. Moet toch geen probleem zijn toch??? Dacht ik ook. Hee, niet in de rekken. Ik met het kapotte lampje naar de kassa.
Wat een raar lampie zegt die man. Dat is een remlampie probeer ik nog.
Nog nooit gezien, zegtie. Wat voor auto is het eigenlijk?
Nou eh die daar!
Die? Wat een apart model, nog nooit gezien.

Nou lekker.

Bij een andere pompstation hadden ze hem ook niet. Zit ik met alien-lampjes in mijn auto.
Dashboardlampies kunnen ook niet vervangen worden, moeten worden besteld in de VS.
Even nagekeken. Het is een wedgebase. Ik bestel er een hele doos van net zoals de gewone achterverlichiting, is ook een rare, bestel ik ook een doos van. Kost bijna niks, Bezorging morgen, kan ik jaaaaaren vooruit.
Kan gewoon niet geloven dat een pompstation je niet kan helpen bij een lampje die kapot gaat.
Wel gehaktballen in jus en broodjes met weet ik allemaal veel, maar geen lampjes.
Dat is toch raar? Een pompstation hoort voor auto's te zijn en hoort geen snackbar te zijn .
Die tijden zijn een beetje geweest.

Op broodjes kan veel gemakkelijker winst gemaakt worden.drinking smiley
Broodjes kan ik ook zelf smeren, doe ik elke ochtend.
En als het moet, een blaadje sla er tussen.
Carkiller
Zijn mensen tegenwoordig te lui of te haastig voor.drinking smiley
Ja, dat zal. In de eerste plaats zijn ze duur en in de tweede plaats zitten er veel calorieen in.
Maar ik wil nog ooit eens een trucker-gehakbal zelf maken, in jus. Lijkt me leuk om te doen.
Het dure kijk ik wel naar. Calorieën kan me heel eerlijk niet ontzettend veel schelen.
Nico GTR
Het dure kijk ik wel naar. Calorieën kan me heel eerlijk niet ontzettend veel schelen.

Nog niet grinning smiley
Jij bent nog jong grinning smiley

Als je ouder wordt moet je er op gaan letten.grinning smileydrinking smiley
Ik kijk vaak ook alleen naar de prijs en niet naar de calorieën smiling smiley

Aan boord hoef ik niet eens naar de prijs te kijken, dat wordt betaald door de baas of door de klant en die willen gewoon goed (en gezond) voer thumbs up

En wat lampjes bij pompstations betreft.... er zijn tegenwoordig veel auto's dusdanig lomp geconstrueerd dat zelf een lampje wisselen een dagtaak (of onmogelijk) is
Tsja grote kans inderdaad Jan....komt wel goed. smiling smiley

Bumper eraf enzo.....bedenk me net dat ik nog steeds een drl lampje heb dat al stuk is sinds de vakantie.....
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close