Offtopic #103 - Het enige Autoweek Offtopic - Kinderen! Lief zijn voor elkaar.

Gepost door Nico GTR 
Goeiemorgen smiling bouncing smiley Goh, 't is erg rustig hier geweest tijdens de zomervakantie zie ik. Allemaal genoten van het overwegend mooie weer? Ik ben vandaag weer begonnen met werken en dan komt mijn AutoWeek-routine ook weer naar boven, haha.

Vanochtend was mijn 'vaste' parkeerplek (nou ja, die waar ik 'm altijd neerzet, we hebben geen toegewezen plekken) al ingenomen door een ander dus mag de 206 de ochtend bij een broertje doorbrengen big smile smiley Ziet er wel leuk uit zo.

Vanmiddag gaat 'ie voor de APK en hopelijk kan de garage ook even kijken naar de rare startproblemen waar mijn Fransoos af en toe last van heeft.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-08-2017 10:45 door BleuZ NL.
Ho ho. Kalm aan ik heb nog steeds vakantie. Begin 11 september weer. winking smiley

Startproblemen zijn altijd lastig. Het kan van alles zijn.
Zo hey, ik ben jaloers grinning smiley Zou ook nog graag lekker vakantie hebben. Dan ben je alweer toe aan het volgende jaar van je opleiding?

Dat is het inderdaad, ik zou het ook niet weten. Ik verwacht niet dat de accu het probleem is, die is nog vrij nieuw, maar het is gek dat 'ie het wel consistent gewoon doet nadat de pluspool er even af is geweest. Sowieso heb je daar pas uitsluitsel over als je de accu doormeet.

Maar goed, zolang die de komende tijd wel gewoon start – al is het met een workaround – lig ik er niet zo wakker van. Gisteravond om half 12 heb ik m'n zus nog kunnen ophalen, haar Twingo doet helemaal niks meer op het moment. Tijdens het rijden hield 'ie er zo mee op. Dan ben ik toch wel blij dat die van mij het uiteindelijk gewoon doet.
Jup. De laatste 2 jaar zijn begonnen. thumbs up

Twingo roept D7F op......krukassensor. Accu lijkt me voor de Peug onwaarschijnlijk maar ja.....

Startonderbreker of een kabelbreukje ergens lijkt mij de eerste 2 dingen. Niet direct beginnen overigens met het vervangen van kabelbomen. Dat word snel duur. winking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-08-2017 11:25 door Nico GTR.
Ja, die Twingo is inderdaad zo'n oud beestje met een D7F. Volgens m'n zus begon die op een gegeven moment vreemd te doen tijdens het gasgeven, hoorde ze vloeistof lopen en het rook ook heel vreemd.

Een vriend van haar ging ernaar kijken, hopelijk is 't nog niet einde oefening eye rolling smiley Heb er laatst nog in gereden en 't ding reed eigenlijk nog gewoon heel soepel voor het minimale onderhoud dat 'ie krijgt, vond ik.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-08-2017 12:10 door BleuZ NL.
Zijn goede blokken! Enkel koppakking komt wel voor bij de hogere kilometerstanden. < 250.000 km.

Dus ja.....die van mij krijgt teveel onderhoud maar zelfs met enkel olie verversen moet het heel lang goed gaan.
Speciaal voor Jan!

Nieuwe reclame van de Camry!

En nu ga ik mijn Clio verstoppen voor Carkiller.
Nico GTR
Speciaal voor Jan!

Nieuwe reclame van de Camry!

En nu ga ik mijn Clio verstoppen voor Carkiller.

Wat een afschuwelijk ding!
Weer eventjes geupdate: [www.autoweek.nl]
(onderin, in reacties)

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-09-2017 19:27 door Soloman.
Soloman
Weer eventjes geupdate: [www.autoweek.nl]
(onderin, in reacties)

Daar staat kilometerstand bij aanschaf: 0! Heb je dan ooit die auto nieuw gekocht?
Hallo heren, alles goed met jullie?

Daar staat kilometerstand bij aanschaf: 0! Heb je dan ooit die auto nieuw gekocht?

Zo te zien wel volgens RDW. In 2008 is hij op zijn naam gegaan, maar de auto is van 2003. Blijkbaar lang ergens gestaan? Ben eigenlijk wel benieuwd winking smiley
Goed verhaal, lekker kort drinking smiley

Nu ff ontbijten en zo naar de kapper. Helaas weer veel regen moody smiley
Moet ook op z'n tijd gebeuren. Ah mooi, hier ook alles prima. Wel druk, maar beter dan je vervelen.

Zo naar mijn vriendin en vanavond naar mijn ouders, komen terug van vakantie.
Ben vorige week naar de kapper geweest. Vreselijk. Ik haat de kapper, niet die dames hoor, maar in het algemeen. Ik heb er gewoon geen zin in.
En mijn haar groeit verschrikkelijk, als een hooiberg. Haar is nutteloos. Ik ga om de drie maanden. Het liefst scheer ik alles af, maar mijn vrouw wil dat niet. Gewoon een tondeuse, dat is mijn wens, maar dan krijg ik gigantische ruzie met vrouwlief. Soms vraag ik me wel eens af: waar komt al dat haar vandaan?

Dit weekend lekker rustig aan. Maandag vertrekken we naar Luxemburg. Ik zie er naar uit. Lekker toeren in de heuvels.
Ik ga sinds begin 2016 niet meer naar de kapper. Gewoon 1x per 4 weken met het scheermes erover en klaarsmiling smiley

Verder hier weinig plannen. Komende week de 4-koloms plaatsen (als het weer meezit), vrijdag met de groene naar de APK, zaterdag op verjaardags-visite bij oma, zondag waarschijnlijk Jap-fest (nee nog niet met de CRX winking smiley )

En verder zien we het wel weer in dit verlof
Dat haar komt uit je hoofd, waarschijnlijk drink je teveel water, daar groeien planten ook harder vangrinning smiley.

Ik heb ook niet veel met knippen, het moet af en toe. Wat mij betreft gaat het ook zo kort mogelijk maar ik zit in hetzelfde schuitje. Het mag niet.
Gewoon niet meer knippen (en scheren), geef jezelf die holbewoner-look...
D. Elzinga
Gewoon niet meer knippen (en scheren), geef jezelf die holbewoner-look...

grinning smiley en dan tegen je vrouw zeggen: "Ja schat, 't is of dit of kaal er is geen tussenweg" grinning smiley
Dan holt het op andere vlakken ook met lichtjaren achteruit....nee...dat ga ik niet doen.
drinking smiley

Druk aan het inpakken en Frans aan het leren. drinking smiley
lundi, mardi, mercredi, jeudi, verndredi, samedi, dimanche, aujourd'hui
Alsof je ze in Luxemburg kan verstaan als je Frans spreekt.
Raar dialect daar...drinking smiley
Komt vanzelf Nico
Ik heb de strijd tegen de genen op m'n 29ste opgegeven, (mijn familie staat erom bekend dat de mannen jong kaal worden)

Is best makkelijk hoor zo'n kale kope
Was wel even weer zoeken naar een auto....twee weken geleden is de Twingo behoorlijk afgekeurd.....rot subframe, rotte dorpels, remverschil achter....

Dus dat was einde oefening, afvoeren die hap. Uiteindelijk opgepikt door een handelaar die motor en bak wel kon gebruiken. En dan zoeken naar een andere occasie voor weinig. Wat een zooi staat er te koop, ook eens bij Auto66 wezen kijken. Net alsof ze A&D opgepakt hebben en het een paar honderd meter verder weer neergepleurd hebben. Wel heel veel auto`s in mijn prijsklasse, alles geparkeerd achter het pandje op een of andere parkeerplaats voor een kantoorpand. Geen prijskaarten of wat dan ook en de auto`s staan zo`n beetje weg te rotten in het groen.

Eerder al een Space Star van 2002 met 179.000km gezien voor €995,- die er redelijk bijstond. Aircopomp zit wel helaas vast en if afgekoppeld (gebruikt monteren), distributie moet gebeuren (Nipparts setje ligt klaar, ga ik zelf proberen) en de voorbanden trillen bij 130 als een Tarzan vibrator (twee nieuwe Falkens erop, zijn besteld). Verder even op en onder mogen kijken op de brug bij het bedrijf (niet Auto66) en zag er verder aardig uit. Boekjes ingevuld met jaarlijks onderhoud...voor €800,- meegenomen. Nu maar eens kijken of we goed gegokt hebben, Space Star is niet spannend, maar rijdt in mijn ogen best goed en schijnt technisch best goed in elkaar te steken. De 1.6 is lekker vlot en soepel. Vandaag eens de bekleding gereinigd en een sopje over het interieur gedaan.
Gefeliciteerd Boppie.

Juiste motor ook gekozen, 1.3 is zwak en 1.8 GDi een drama.drinking smiley
Lycan Capri
Komt vanzelf Nico
Ik heb de strijd tegen de genen op m'n 29ste opgegeven, (mijn familie staat erom bekend dat de mannen jong kaal worden)

Dat geloof ik direct. Geen gezeur met die onooglijke bos op je kop. Het duurt niet lang meer hoor voor ik 60 word, maar het lijkt alleen maar erger te worden. Langzamerhand krijg ik grijze lokken. Dat vind ik geen probleem, maar als ik alleen was, had ik allang de scheermes ter hand genomen. Weg met die troep.
Boppie
Vandaag eens de bekleding gereinigd

Met wat heb je dat gedaan?
Ik heb een paar rijlessen gehad in een Spacestar 1.8GDi dat was zo'n beetje het slechtste waar ik ooit ingereden heb. Kwa motor dan (al kwam dat misschien ook door het schakelen volgens het nieuwe rijden)
Verder zat de auto best lekkersmiling smiley
Soloman
Boppie
Vandaag eens de bekleding gereinigd

Met wat heb je dat gedaan?

HG Meubelreinigergrinning smiley. Laat de poetsfanaten het maar niet horen.
Ben er ook min of meer tegenaan gelopen, stond bij een handelaar waar we eigenlijk iets anders op het oog hadden. Deze was net ingeruild.

Wel even ingelezen over de auto, 1.8 GDI lijkt inderdaad een slechte motor te zijn, 1.3 kan ik mee leven aangezien de auto alleen voor huis, tuin en keukenwerk gebruikt wordt maar de 1.6 is wel lekker vlot en soepel. Het stuurt en zit goed, mijn vrouw vind het ook een prettige wagen.
Begin net met lezen hier, gezellig, ook hier meer grijs dan - wat was het ook al weer?

Wel ervaring met Mitsubishi, een Lancer - eerste kleine bossing mee gehad.
A3-White
Begin net met lezen hier, gezellig, ook hier meer grijs dan - wat was het ook al weer?

Twee Lancers gehad hiero, waarvan een splinternieuw.
Kwaliteit is helaas niet te vergelijken met Toyota. Destijds had ik de pest aan Toyota, duur en kaal, vond ik. Tot ik er helaas eentje moest kopen. Vergeleken met Toyota is een Lancer een krakkemikkige auto, sorry dat ik het zeg.
Vond het wel tof dat die Lancers meededen in racecompetities, kun je van Camry niet zeggen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-09-2017 19:54 door Soloman.
Lycan Capri
Komt vanzelf Nico

Das dus het punt. Mijn opa was nog steeds zwart op zijn 72e. En een volle bos. Dus ik heb wel kans. winking smiley
Boppie
Net alsof ze A&D opgepakt hebben en het een paar honderd meter verder weer neergepleurd hebben. .

Prachtig bedrijf. Inderdaad een heel groot parkeerterrein met halve sloopauto's, en de eigenaar rijdt zowel binnen als buiten rond op een brommertje...
En om het af te maken een grote herder die waarschijnlijk losloopt tijdens sluituren. Het bordje Garantieafdeling ontbreekt nog op zijn kooi.
A3-White

Ik zou willen zeggen, hier is het altijd gezellig.
Maar soms ook heel stil...
Ik kijk de race niet en volg het ook niet via internet.

Heeft de Renault hem weer in de steek gelaten? (Kan bijna niet anders)
Of ging er een inhaal poging mis?

Kuilen graven voor de 4-koloms hier gaat nog leuk worden met die zeeuwse klei...
Morgen in iedergeval alvast maar 116kg cement 236kg zand en 468kg grind regelen
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.