Offtopic #103 - Het enige Autoweek Offtopic - Kinderen! Lief zijn voor elkaar.

Gepost door Nico GTR 
Mornin'

Nou, blij dat ik de weg vandaag niet op hoef. Aardig glad buiten hier in Utrecht eye popping smiley

Mijn moeder heeft vanmorgen trouwens gewoon rijles gehad in dit weer nut smiley
Ging goed, appte ze me net. Haha. Zie mijn ma al driftend door de straten van Amsterdam gaan....Haha. Tja, dit bewijst maar, je bent nooit te oud om ergens aan te beginnen. drinking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-01-2017 10:19 door omniradius.
Mornin'

Ach in 020 krijg je extra punten als je wat raakt toch, hoe kwetsbaarder hoe meer punten? eye rolling smiley

Nee, ik neem aan dat ze wel fatsoenlijk gestrooid hebben daar en rustig rijden scheelt een hoop
Lycan Capri
Mornin'

Ach in 020 krijg je extra punten als je wat raakt toch, hoe kwetsbaarder hoe meer punten? eye rolling smiley

Nee, ik neem aan dat ze wel fatsoenlijk gestrooid hebben daar en rustig rijden scheelt een hoop

Niet zo gefrustreerd man....
Ik behoud mezelf de mening dat sommige mensen niet meer moeten beginnen.
Echter doe ik dat niet voor mensen die ik niet ken dus goed bezig Omniradius' ma.
Zo'n les bij gladheid is trouwens niet echt verkeerd.
Zou ik nog wel kunnen gebruiken.
Sommige mensen zouden inderdaad nooit aan het rijbewijs moeten beginnensmiling smiley Tegenover m'n ouders woont een vrouw en als ik zie dat zij thuiskomt terwijl er ruimte voor / achter mijn auto is sprint ik altijd naar buiten om mijn auto te verzetten. Ze heeft al meerdere keren auto's (zachtjes) geraakt en als ze haar Twingo parkeert moet ze altijd 10x steken op een plek waar je een Sierra in 1,5x indraait smiling smiley

Maar thumbs up voor ma Omniradius

Ik vond het persoonlijk ook wel fijn dat ik ruim 12jaar geleden in de winter heb gelest, wij zijn zelfs naar een ongestrooid dijkje in Vlissingen Oost gereden voor oefeningen voertuigbeheersing smiling smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-01-2017 13:15 door Lycan Capri.
Jij snapt dat niet Tommy, maar das oude technologie. Parkeersensoren van het type boemisho
Huh wattes? smiling smiley Ik mag dan nog steeds wat duffig zijn van de ziekte (m'n nieuwe magzijn is wel af grinning smiley )
Maar oude technologie snap ik nog steeds beter dan moderne smiling smiley

Wat ik dan weer niet snap is hoe je 10x kan moeten steken met een A-segmenter (met stuurverkrachting) waar een D-segmenter (met verrotte stuurverkrachting) er in 1,5x insteekt
En dan ben ik geen fan van file-parkeren en "gehandicapt" met maximaal getinte zij- en achterruit
Sommige mensen zijn niet zo sterk achter het stuur. Das gewoon een feit. winking smiley
True, ik verwacht ook niet dat iedereen zijn / haar auto past als een verlengstuk van zichzelf maar als je al 14jaar in hetzelfde barrel rijdt ben je je ondertussen toch wel bewust van de lengte, breedte, hoogte enz van 't ding? smiling smiley
Zeker een Twingo....doe de achterklep open steek je arm naar achteren en je voelt de muur voor je hem raakt.

Maar dat gezegd hebbende, mijn grootmoeder ziet dat ook niet en heeft haar auto wel eens tegen de muur geparkeerd. Op dat moment kreeg ze die niet meer van de muur vandaan. 2x steken en ik had hem los. Daar is ze nog steeds van onder de indruk. tongue sticking out smiley
Hehe, poeh wat gaat dit topic soms snel. Was even bezig met een videootje monteren grinning smiley

Ja mijn ma is idd een behoorlijke laatbloeier wbt het halen van haar rb. Ik was zelf met mijn 29,5 jaar ook niet bepaald de jongste... maar goed, het kan dus altijd een tikkie extremer zoals je ziet tongue sticking out smiley
Ze heeft in het verleden trouwens wel een paar pogingen gedaan maar na een proefles oid kapte ze er dan weer mee en zo is het er dus nooit van gekomen.

Nu merkt ze steeds meer dat het wel echt fijn zou zijn om dat roze pasje toch te hebben en is ze dus alsnog serieus begonnen. Overigens wel goed om te vermelden, ze lest in een automaat en zal dus voor een automaat-pasje gaan. Maar ben benieuwd ja... ze heeft er inmiddels al behoorlijk wat lessen op zitten, theorie is ook al in de pocket, dus binnenkort zal ze daadwerkelijk het examen gaan doen. Ik heb by the way nog nooit bij haar in de (les)auto gezeten, dus heb werkelijk géén idee hoe ze rijdt tongue sticking out smiley eye popping smiley
Mag ze dus ook in de Lexus. tongue sticking out smiley

Ik was 17 jaar en 364 dagen oud. drinking smiley

3 juli 2013. big smile smiley
Middag.drinking smiley

Echt, olie peilen bij mijn WRX is niet te doen.

Koud, in het midden tussen min en max.
Koud na 3 minuten de motor aan gehad te hebben, precies op max.
Warme motor en olie, precies op max.

Ik vul maar niets bij, want ik zou niet weten of ie dan teveel olie heeft.
Zit gelukkig nog nergens in de gevarenzone...
In het verleden heb ik de olie trouwens wel eens bijgevuld tot max met een koude motor.

Na een paar dagen opnieuw gepeild, stond ie weer tussen min en max en bij de 2 andere situaties precies op max.
Zo vaag...
Nou, ik denk goed advies van Nico te krijgen...

smiling bouncing smiley

Dealer heeft mij ook ooit geadviseerd om niet bij te vullen zolang het peil stabiel blijft.
Ja, nou ja het ligt allemaal plat. tongue sticking out smiley

Bij een normale motor blijft er nog wel eens wat meer boven liggen in koude situaties. Maar hoe dat allemaal bij jouw loopt?
Het is zo!

Een Jaguar MK2 is een geweldige auto. Die Mondial is zeer slecht van kwaliteit. En Ferrari is sowieso mijn merk niet. winking smiley
Over het algemeen is haar smaak beter smiling smiley
Jammer dat ze de Taunus "no" vind tongue sticking out smiley
Idd, ieder zo zijn eigen ding he winking smiley

En onze gedeelde liefde voor de Mustang komt omdat we samen 3 weken lang eentje hebben mogen rondrijden langs de westcoast USA. cool smiley
Een paar.....maar ja. Ik vind hun houding als merk zijnde niks.

- Pers die kwade dingen zegt mag geen Ferrari meer rijden, kijk maar naar Harris
- Niet meer dan 10.000 exemplaren per jaar, zelfs al is dat verspreid over zoveel modellen.
- En ze borduren heel erg voort op hun F1 verleden, maar hoe staat dat vandaag de dag? 2008 was hun laatste constructeurskampioenschap en 2007 was voor de coureurs. Ondertussen krijgen ze wel het meeste suikergoed van oom Bernie.

Wat vind ik dan een Ferrari die mocht het ooit zover komen het overwegen om te kopen waard is?

Ferrari 550 Maranello met een handbak
Ferrari 612 Scaglietti
Ferrari FF (spotting a trend?)
Ferrari F50 omdat dit echt hun beste auto was voor hun oh F1 attitude.

En ik heel veel meer niet, een 458 zal nooit kans maken tegen een tegenhanger uit Woking, de oudjes....liever iets uit Stuttgart. En ja.....
Ja maar dat was een moderne mustang toch?
Daar kan ik niet warm van worden

P*rno-Mustang:

Meh-Mustang:

KILL IT WITH FIRE-Mustang:
Ja de Fastback is nice, maar das een Fastback. En gezien de ophanging lijkt een moderne Mustang mij een veel fijnere wagen.
Nico GTR
Ja de Fastback is nice, maar das een Fastback. En gezien de ophanging lijkt een moderne Mustang mij een veel fijnere wagen.

Alleen als ik de ABS, ESP, Traction Control en die andere zooi helemaal mag uitschakelen grinning smiley
Computers op wielen van tegenwoordig tongue sticking out smiley

De Foxbody blijft wel de lelijkste Mustang ooit
Ja maar heb je gezien wat Matt Farah met die van hem gedaan heeft. Dan is het wel een leuk ding!
Hij is netjes maar 't blijft een Foxbody smiling smiley
En ik blijf een stug rotjongwinking smiley
Wat is er mis met een Foxy body?

Oh, en die eerste Pony Mustang is natuurlijk top.
Nou met een Foxy body is niks mis winking smiley ik hou wel van dames met zo'n body

Met een Foxbody is het uiterlijk mis

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-01-2017 18:21 door Lycan Capri.
Buren hadden zo'n Foxbody, nieuw. Een V8 denk ik. Misschien dat daar mijn positieve gevoelens vandaan komen...
Hmm nou ik vind (naast inderdaad de geweldige jaren 60 mustang) het huidige model wél echt enorm gaaf uitzien! smiling bouncing smiley

En rijdt ook superlekker overigens
Bijna net zo lekker als m'n Lexus tongue sticking out smiley
Dat kan. En gelukkig heeft iedereen een eigen smaak als het over auto's gaat smiling smiley

Anders zou iedereen oude Ford's rijden spinning smiley sticking its tongue out
Hahahahaha!

Ik moet wel zeggen, een Capri phase 2 wil ik nog wel eens onder handen nemen. Twijfel alleen over de motor want de standaard blokken zijn het allemaal net niet.
Mk2?
De Collonge V6 blokken zijn best sterk de Kent's wat minder (alles boven en inclusief de 2liter )
De Pinto blokken zijn opzich ook best hufterproof (tot en inclusief de 2liter)

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-01-2017 18:44 door Lycan Capri.
Maar qua vermogen, denk namelijk niet dat er makkelijk 500 pk uit komt. winking smiley
Standaard 114PK uit een 2.3 Collogne
Met een beetje kietelen (uithonen, flowen, distributie, overmaatse zuigers, steilere nokkenas, sterkere drijfstangen, kleppen en veren) heb ik op papier 155PK op de motortestbank [da's het standaard vermogen van een 2800 injectie maar dan dus met een halve liter minder en carbeuratie]

Nu nog wat klooien met de inlaat en uitlaat moet ik op 160+PK uitkomen
Kan later altijd nog zien wat er met een supercharger kan (en als ik dan toch geld ga verbranden ff naar Cosworth)

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-01-2017 19:03 door Lycan Capri.
Niks niet injectie inbouwen tongue sticking out smiley ben dol op het geluidje uit de carbeurateur smiling smiley (ja dat hoor je wel als je even op het gas gaat, 't klinkt toch anders dan injectie)
En turbo wil ik ook niet, moet je weer sequentieel om het turbogat op te vangen enz gewoon een supercharger erop smiling smiley
Meh....injectie in combinatie met een turbo is veel mooier om aan te sturen met een goed motormanagement. En aangezien het oude meuk is kan dat gewoon een standalone zijn met alle sensoren die je nodig hebt.
Dan wordt dat jouw projectje en dan doe ik het op mijn manier tongue sticking out smiley

Al kun jij dan makkelijker in de basis gewoon een 2.8i kopen, of een tickford turbo of Turbo Techniks
(Klein puntje is dat dat allemaal mk3's zijn maar die blokken passen makkelijk in een mk2)
Mk2 was kleiner toch? En ik vind het interieur geniaal.

Maar mag ook. winking smiley Je beseft je overigens wel dat het allemaal na de Renaults komt he? tongue sticking out smiley
Nee de mk2 scheelde in enkele lijnen en details van de mk3

Het verschil tussen de mk1,5 en de mk2 was groter maar dat had ook te maken met de verandering van Sedan naar Liftback
Eerste keer in tijden dat ik het hele weekend compleet zonder plannen zit. Dan maar een beetje op Autoweek ronddwalen en in mijn eentje biertjes drinken tongue sticking out smiley

Wat is dat voor technisch geneuzel allemaal hier?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close