Offtopic #103 - Het enige Autoweek Offtopic - Kinderen! Lief zijn voor elkaar.

Gepost door Nico GTR 
Heel leuk inderdaad. winking smiley Ben het op mijn bijbaan ook aan het ontwikkelen. Geen idee waarom want ik ben veel te goedkoop daarvoor maar vooruit.... Het is leuk.
Als je nog iets nodig hebt, wij hebben er boekwerken vol over.drinking smiley
Vond dat grappig om te lezen.

Vooral omdat mijn bedrijf 4X meer winst gemaakt had dan "ons grote voorbeeld"
Hey aangezien het in dit topic overal over mag gaan winking smiley Wat vinden jullie eigenlijk van 'geurtjes' in de auto. En dan heb ik het niet over sigarenlucht of sterke lichaamsgeuren nut smiley Maar van die boompjes-hangertjes of van die verfrissers zeg maar.

De vorige eigenaar had er namelijk een kokos luchtverfrisser ding in hangen en ik heb werkelijk een hekel aan kokos lucht tongue sticking out smiley Maar nu heb ik een ander geurtje er in gehangen om dat dus tegen te gaan.... maar nu heb ik eigenlijk gewoon vooral een combinatie van geuren die ook niet ideaal is haha. Toegegeven, de kokos lucht is wel al stukken minder. Maar is er een handige hack om makkelijk (zonder je auto meteen professioneel te laten reinigen voor veel geld) een beetje een neutrale geur in je auto te krijgen??
Fijn kristal soda. Zal vanavond een handleiding typen. Zometeen nog ff werken. winking smiley
Houd jij van de geur van leder? Want dan ga je de stoelen nogmaals reinigen
Ja leder vind ik zeker wel prettig ruiken smiling smiley

Ik heb overigens leder reinigings spul, en al een keer gebruikt, maar liet niet echt een leder-geur achter to be honest:

Even zien.....CK zijn toverwoord was bier. smileys with beer Maar dan is t nog de vraag of die wel thuis is en niet vrouwenparfum aan het ruiken is die in zijn auto hangt. drinking smiley

Maar Jan en ik hadden het over hockeymeisjes en dialect. Hoe klinkt dat van mij? Want ik weet het ondertussen niet meer. big smile smiley
Valt me tegen dat je het plaatje van Mechanix niet even leent grinning smiley

Deze dus

Ik woon persoonlijk al jaren in Zeeland maar als die lui hier boers beginnen te praten snap ik er niks meer van, al gaat 't steeds beter
Mensen schijnen aan mij nog wel te horen dat ik uit Rotterdam kom
Ik werk al jaren voor Groningers maar.... zie het verhaaltje over de Zeeuwen smiling smiley
Ik ben limburger. Maar woon al zo lang in Utrecht dat je dat waarschijnlijk niet heel duidelijk meer hoort eye rolling smiley

Behalve als ik een slokje op heb, dan begin ik spontaan wear up zunne limbareges te proaten wah... tongue sticking out smiley
Das pas onverstaanbaar! Echt waar......nog erger dan Fries.
Nee Fries is erger....die zeggen dat het een taal is......nut smiley
Nico GTR
Das pas onverstaanbaar! Echt waar......nog erger dan Fries.

Wat wolsto dêrmei sizze, jonkje? grinning smiley

Ik woon er al wel mijn hele leven, maar ik spreek bijna geen Fries. Op de basisschool en de eerste twee klassen van het middelbaar onderwijs was het voor mij een verplicht vak, maar zodra het kon heb ik het geskipt. Heb al mijn familie buiten Friesland wonen, en mijn ouders zijn dus ook geen Friezen. Zelf ben ik in Groningen geboren. tongue sticking out smiley
Dat ik een fjour stoe foar Frysk op a grutte skoalle. Ik wit net hoe dat ik Frysk mut prate, mar ik kin t wol ferstean, stoe ik der te harkje nei die minsken die alle tegearre dachten dat ik t net koe.... tongue sticking out smiley

Ik ben lekker in Zuid Holland geboren en ben helaas wel opgegroeid in Friesland. Gehele familie is ook geen fries. Ben er ook weg gegaan zodra t kon. big smile smiley
Jij ook? Dat zag ik niet aankomen... grinning smileygrinning smiley

Friesland zou ik op zich niet weg hoeven. Mooie omgeving, maar sommige mensen moet je even aan wennen. Als je ze beter kent vallen ze vaak best mee. Maar bepaalde dorpen kun je ook beter uit de buurt blijven.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-01-2017 23:13 door Jay DoubleYou.
Zeker.....ik heb nog op school/in de klas zelfs gezeten met Erwin he. winking smiley
Oke, een Daihatsu Cuore automaat uit 2000 verbruikt gewoon 6 liter op 60 km.

Misschien had ik toch niet de hele weg 140 moeten rijden...moody smiley

Maar straks de Sirion weer halen met een nieuwe APK.drinking smiley
Vivio...

Ik zie trouwens dat de Sirion nog geen nieuwe APK heeft.
Er is dus helaas waarschijnlijk iets aan de hand met de auto...sad smiley
Geen vraag gezien en gewoon aan het werk geweest.

Garage had ook 3 X gebeld, maar niet gezegd dat de auto afgekeurd was.
Ik hoor het komende ochtend wel...drinking smiley
Nico GTR
Even zien.....CK zijn toverwoord was bier. smileys with beer Maar dan is t nog de vraag of die wel thuis is en niet vrouwenparfum aan het ruiken is die in zijn auto hangt. drinking smiley

Maar Jan en ik hadden het over hockeymeisjes en dialect. Hoe klinkt dat van mij? Want ik weet het ondertussen niet meer. big smile smiley

winking smiley
Werk is goed, het vriest nu. En we krijgen ijzel morgenavond. Word nog leuk. drinking smiley
Was net even buiten. Het is stervenskoud. Wel mooi helder.drinking smiley
Nico GTR
Werk is goed, het vriest nu. En we krijgen ijzel morgenavond. Word nog leuk. drinking smiley

Zaterdag blijven we binnen.
Soloman
Nico GTR

Zaterdag blijven we binnen.

Ik moet wel weg eigenlijk....als het niet kan lukt t natuurlijk niet maar toch!
Nico GTR
Nico GTR

winking smiley

Volgens mij heb ik mijn dialect behoorlijk weggewerkt. Dat doen de meest oost-Nederlanders die in het westen werken. Bij mij thuis in Overijssel lachen ze me een beetje uit.sad smiley
Ik geloof dat ik straks maar even een telescoopje uit de berging ga halen. Ik heb nog ergens een kleintje staan die wel te dragen is.
Garage's blijven raar...

Dai is gewoon goedgekeurd, er moet en hitteschildje van de uitlaat vastgezet worden en de multiriem slipt dus die moet vervangen worden.
De laatste 2 punten komen van mijzelf, ze gaan ze nu pas verhelpen omdat ze eerst wilde weten of ik akkoord was met de kosten die ervoor staan.

Doe het gewoon als ik erom vraag, is dat nu zo moeilijk?
Dat daar kosten aan verbonden zitten snap ik ook wel...
Zie het als beleefdheid naar de klant toe, ze wilden jou alleen over de hoogte van de kosten informeren.
Duidelijkheid voor alles, ik ken het wel.

Je wil alle kosten eerst besproken hebben met de klant, al geeft hij aan dat het gewoon moet gebeuren. Wel een goede eigenschap, ze geven niet makkelijk jouw geld uit.
Is inderdaad netjes dat eerst de kosten doorgegeven worden. Ze willen je niet kwijt als klant blijkbaar. thumbs up

Ik heb ooit eens een verhaal gehoord van iemand die zijn auto wegbracht voor de APK. Hele dag niks gehoord, dus ging er van uit dat hij goedgekeurd was. Auto opgehaald, mocht er even ruim 500 euro afgetikt worden vanwege alle reparatiekosten.
De garage kent mij, wat moet gebeuren moet gebeuren.

Ik heb geen behoefte aan een prijsopgave, zeker niet als ze dan een hele dag wachten met iets doen tot ik antwoord gegeven heb.
Nu ben ik nog een dag mijn auto kwijt.

Ik snap de goede bedoeling ook wel, maar als ik vraag bepaalde dingen te vervangen/repareren dan begrijp ik dat dat geld kost.
Doe het gewoon.drinking smiley
Als je er specifiek om gevraagd hebt hoeven ze inderdaad geen prijsopgave te doen. Ik begrijp wat je bedoelt.
Mijn Subaru dealer begrijpt het beter.

De WRX is trouwens net door mij gewassen, ja dat gaat gewoon goed met -4 in een overdekte wasbox.
Daarna even droog gereden, ook om de accu op te laden, volgetankt en nu weer netjes geparkeerd.

Hoeft ie met de verwachte ijzel en andere ellende de weg in ieder geval niet op.drinking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-01-2017 09:59 door Carkiller.
Je moet de auto overigens wel met koud water wassen, anders klappen je ruiten eruit.drinking smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close