Offtopic #103 - Het enige Autoweek Offtopic - Kinderen! Lief zijn voor elkaar.

Gepost door Nico GTR 
Over m'n eigen auto bedoel je?

Haha ja ik wil daar ook nog wel een keer een goede review over maken. thumbs up Heb alleen nog niet echt 5 things I hate kunnen ontdekken. Het is tot nu toe voornamelijk blijdschap en liefde die ik voel tongue sticking out smiley
5 things I hate:

1. de achterkant. Die ziet er niet uit
2. de uitlaat, die zit ver onder de bodem (schijnt zo te horen)
3. de hoge kosten om de navigatie te updaten (400 euro)
4. de bekerhouders in de middenarmsteun achter (is gewoon lelijk, is duidelijk voor kinderen bedoeld, hadden ze voor mijn part weg kunnen laten)
5. het saaie dashboard (Het is duidelijk dat de bedoeling was om een comfortabele reisauto te maken voor de lange afstanden, maar een schijntje van patserigheid had ik wel leuk gevonden)
(6. Verlichting moet regelmatig worden vervangen)

5 things I love

1. de stilte en rust in de auto (met stip)
2. de afwerking
3. de stevigheid en "tankgehalte" van de auto
4. de betrouwbaarheid
5. de enorme kofferbakruimte (is echt heerlijk als je op vakantie gaat, alles gaat er gewoon helemaal in en je houdt nog ruimte over. Nadeel: als je niet alle ruimte nodig hebt, gaat de inhoud een eigen leven leiden. sad smiley)
(6. Ik word wel eens aangesproken in de trant van - Ik had ook ooit zo'n auto en ik mis hem)

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-02-2017 12:56 door Soloman.
Ik heb ook ooit eens serieus naar een IS gekeken. Maar ik ben geen sportief iemand, totaal niet. En ik vond het jammer dat hij een stukje kleiner was dan de Camry. Ik hou van ruim zitten en met gas geven moet je bij mij niet aankomen. Mooie auto verder wel, maar hij past niet bij mij.
De LS vind ik stukken mooier. Sommige mensen in het dorp hebben er hier een. Die komen geluidloos en vooral heel erg groot voorbij rijden. Maar ik kan zo'n auto niet betalen. Zelfs tweedehands zijn ze onbetaalbaar. Over de brandstofkosten nog maar te zwijgen...
Als ik ooit de lotto win koop ik zo'n ding. Mogen jullie allemaal een keer meerijden.drinking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-02-2017 13:05 door Soloman.
Nico GTR
Gaaf

Ja precies, maar als je tweedehands wilt kopen moet je minstens 50 ruggen op tafel leggen. crying smilie
5 things I hate:

1. de achterkant. Die ziet er niet uit > subjectief, dit is jouw mening, hoef ik het niet mee eens te zijn winking smiley
2. de uitlaat, die zit ver onder de bodem (schijnt zo te horen) > Stoor ik mij ook niet aan
3. de hoge kosten om de navigatie te updaten (400 euro) > dit wist ik niet, maar ik zal eens kijken of dat écht zo duur is.
4. de bekerhouders in de middenarmsteun achter (is gewoon lelijk, is duidelijk voor kinderen bedoeld, hadden ze voor mijn part weg kunnen laten) > wederom subjectief, stoort mij niet, plus ik zit nooit achterin tongue sticking out smiley
5. het saaie dashboard (Het is duidelijk dat de bedoeling was om een comfortabele reisauto te maken voor de lange afstanden, maar een schijntje van patserigheid had ik wel leuk gevonden) > ik vind het dashboard niet saai, juist erg overzichtelijk en prettig eigenlijk
(6. Verlichting moet regelmatig worden vervangen) > nog geen last van gehad, dus wederom subjectief

5 things I love

1. de stilte en rust in de auto (met stip) > eens
2. de afwerking > maar je vond het dashboard toch niks? of valt dat niet onder afwerking?
3. de stevigheid en "tankgehalte" van de auto > eens
4. de betrouwbaarheid > ik denk "eens" maar ik heb hem nog niet lang genoeg om daar objectief iets van te kunnen zeggen.
5. de enorme kofferbakruimte (is echt heerlijk als je op vakantie gaat, alles gaat er gewoon helemaal in en je houdt nog ruimte over. Nadeel: als je niet alle ruimte nodig hebt, gaat de inhoud een eigen leven leiden. sad smiley) > je moet ook geen bedorven etenswaren achter laten in je kofferbak he winking smiley
(6. Ik word wel eens aangesproken in de trant van - Ik had ook ooit zo'n auto en ik mis hem) > ok, dat is wel leuk haha, maar ik ben nog niet zo aangesproken tot nu toe

Maar goed, alle gekheid op satéprikker... ik ga wel een leuke review van mijn eigen auto doen, met ook heus wel dingen die me minder bevallen. Maar denk dat ik daarmee wacht tot het voorjaar.
omniradius
5 things I hate:

1. de achterkant. Die ziet er niet uit > subjectief, dit is jouw mening, hoef ik het niet mee eens te zijn winking smiley
2. de uitlaat, die zit ver onder de bodem (schijnt zo te horen) > Stoor ik mij ook niet aan
3. de hoge kosten om de navigatie te updaten (400 euro) > dit wist ik niet, maar ik zal eens kijken of dat écht zo duur is.
4. de bekerhouders in de middenarmsteun achter (is gewoon lelijk, is duidelijk voor kinderen bedoeld, hadden ze voor mijn part weg kunnen laten) > wederom subjectief, stoort mij niet, plus ik zit nooit achterin tongue sticking out smiley
5. het saaie dashboard (Het is duidelijk dat de bedoeling was om een comfortabele reisauto te maken voor de lange afstanden, maar een schijntje van patserigheid had ik wel leuk gevonden) > ik vind het dashboard niet saai, juist erg overzichtelijk en prettig eigenlijk
(6. Verlichting moet regelmatig worden vervangen) > nog geen last van gehad, dus wederom subjectief

5 things I love

2. de afwerking > maar je vond het dashboard toch niks? of valt dat niet onder afwerking?
4. de betrouwbaarheid > ik denk "eens" maar ik heb hem nog niet lang genoeg om daar objectief iets van te kunnen zeggen.
5. de enorme kofferbakruimte (is echt heerlijk als je op vakantie gaat, alles gaat er gewoon helemaal in en je houdt nog ruimte over. Nadeel: als je niet alle ruimte nodig hebt, gaat de inhoud een eigen leven leiden. sad smiley) > je moet ook geen bedorven etenswaren achter laten in je kofferbak he winking smiley
(6. Ik word wel eens aangesproken in de trant van - Ik had ook ooit zo'n auto en ik mis hem) > ok, dat is wel leuk haha, maar ik ben nog niet zo aangesproken tot nu toe

Maar goed, alle gekheid op satéprikker... ik ga wel een leuke review van mijn eigen auto doen, met ook heus wel dingen die me minder bevallen. Maar denk dat ik daarmee wacht tot het voorjaar.

Eh, wacht even, ik doelde op mijn auto, een Camry
afwerking is wat anders inderdaad dan het dashboard saai vinden.

Afwerking gaat om de kraakjes en het materiaalgebruik. Ik vind het hard plastic en redelijk leer.
Ik was niet helemaal duidelijk.grinning smiley
Ik heb niet eens naar de IS gekeken, ik gaf alleen de mening over mijn eigen Camry.
Grote voordeel is dat dat ding niet kapot is te krijgen en dat je al dat comfort voor weinig geld op de weg kunt houden.
Nico GTR

Afwerking gaat om de kraakjes en het materiaalgebruik. Ik vind het hard plastic en redelijk leer.

Tja, een Camry is geen Mercedes. Als je een comfortabele auto in de E-categorie wilt leveren voor 40.000 euro (in Nederland), dan ben veroordeeld tot plastic en nephout. Hoewel het leer is wel goed hoor.
Soloman
Nico GTR

Tja, een Camry is geen Mercedes. Als je een comfortabele auto in de E-categorie wilt leveren voor 40.000 euro (in Nederland), dan ben veroordeeld tot plastic en nephout. Hoewel het leer is wel goed hoor.

Mja.....goed sterk wel inderdaad. Of het echt mooi leer is weet ik niet. Zeker in vergelijking met andere merken. winking smiley Kan het beter! Maar ja het is en blijft een echt Jap! En das mooi! winking smiley Daarom moet je hem ook houden en blijven rijden. thumbs up

Dashboard van de IS vind ik ook saai, sorry Ramon.
Soloman
omniradius
5 things I hate:

5 things I love

Ohh haha, sorry excuus. Dan had ik het verkeerd begrepen idd grinning smiley thumbs up
Geeft niet Nico. Ik vind het dashboard van een Clio dan weer niet echt om warm van te worden tongue sticking out smiley
Ieder z'n eigen smaak uiteraard thumbs up
omniradius
Soloman
omniradius
5 things I hate:

5 things I love

Ohh haha, sorry excuus. Dan had ik het verkeerd begrepen idd grinning smiley thumbs up

Ja, de Camry is een haat-liefde verhouding. Hij blinkt uit in comfort en onverwoestbaarheid. Maar het is geen staaltje van kunstzinnigheid. Maar dat is niet erg, want als het dat wel was, had ik waarschijnlijk veel meer moeten betalen toen ik hem kocht. Dan heb ik toch liever het eerste. Hij start altijd, hij doet het altijd, iedere dag hetzelfde, nooit verrassingen. Hij moet in maart weer naar de keuring. Even naar de banden kijken....
Dashboard van mijn vaders W212 vind ik ook niet echt mooi, dan heeft de W211 echt een stuk fraaier dashboard!

Bijna vakantie, nog een tentamen morgen. Geen idee hoe ik die ga halen overigens. yawning smiley
Oef. 2 tentamens op 1 dag. Dat heb ik één keer gehad, toen kwamen ze er op de TU achter dat dat niet zo'n heel verstandig idee was.
Beetje het nadeel van achter je curriculum aanlopen vrees ik. Maar goed! Stromingsweerstanden zijn niet dermate spannend, en een groot deel is druk uitrekenen dus daar haal ik mijn studententien al bijna mee binnen als de indeling gelijk blijft.

Dan beschouwen we de rest maar als bonus. winking smiley
Ik heb morgen Physics & Measurements. Dat laatste deel is makkelijk. Eerste deel is ondoenlijk moeilijk. Dus hopen dat ik het 2e deel goed doe en wat puntjes bij het eerste deel kan sprokkelen voor een 5. (+ bonus = 6).

Ik heb het gevoel dat ze bij Physics verwachten dat ik de BiNaS uit mijn hoofd ken. Ik was net een tentamen aan het maken, en blijkbaar moest je daar paraat hebben dat de golflengte van blauw licht gelijk is aan 450 nm. Echt van die dingen die je gewoon opzoekt als je dat wil weten.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-02-2017 20:55 door Joël D..
Oh ja ik herken dat wel inderdaad.

Doen ze bij ons ook wel eens, maar niet vaak! Gelukkig heb ik nog nooit met de frequentie van blauw licht hoeven werken. winking smiley
Nico GTR
Beetje het nadeel van achter je curriculum aanlopen vrees ik.

Heb ik ook gehad. Jaar na mij hadden ze alles omgegooid. Ik kon dus alles opnieuw gaan plannen.
Joël D.
Nico GTR
Beetje het nadeel van achter je curriculum aanlopen vrees ik.

Heb ik ook gehad. Jaar na mij hadden ze alles omgegooid. Ik kon dus alles opnieuw gaan plannen.

Echt schoolsystemen! tongue sticking out smiley maar ja tot nog toe vinden ze wel een oplossing overal voor, dus ach!
Ik had sinds woensdag al weekend. En mn weekend duurt tot dinsdag. drinking smiley
Ik werk de laatste uurtjes vandaag thuis.

Vandaag met de drone voor werk wat gedaan. Mag officieel niet, maar het was voor een wiskunde-conferentie in Noordwijkerhout en ze wilden het parkeerterrein van boven in beeld hebben....en dan versneld afspelen zodat je kon zien hoe er geparkeerd werd en hoe mensen hun plekken zeg maar indeelden.
Dus heb zeg maar een kwartier met de drone boven dat terrein gehangen, gaf dit beeld:

Was meer voor de gein voor al die wiskunde nerds daar tongue sticking out smiley Ik monteer het nu even en dan gaan ze het morgen aan het eind van die conferentie tonen.
Wat voor drone gebruik je omniradius?

Heb er ook wel eens over nagedacht om een drone aan te schaffen, maar ben bang dat ik hem te weinig gebruik.drinking smiley
Ja, als je hem niet gaat gebruiken is het wel een vrij duur geintje (als je hem wel gebruikt overigens ook nog steeds tongue sticking out smiley )

Ik heb de Dji Mavic Pro. Als je er beelden van wil zien kan je ook op mijn youtube kanaal kijken, vindbaar onder dezelfde usernaam grinning smiley
omniradius
Ja, als je hem niet gaat gebruiken is het wel een vrij duur geintje (als je hem wel gebruikt overigens ook nog steeds tongue sticking out smiley )

Ik heb de Dji Mavic Pro. Als je er beelden van wil zien kan je ook op mijn youtube kanaal kijken, vindbaar onder dezelfde usernaam grinning smiley

Sodemieter, de Mavic Pro! Da's ook niet zo maar een drone thumbs up

Ik zal eens gaan Youtuben. smiling smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-02-2017 16:22 door JoostM.
Das ff bijna 10 honderd euro.

Maar Omniradius, je kijkt vast net als veel YouTubers naar Casey Neistat. Maar heb je the Stradman en Daily Drive. Exotics al eens opgezocht?
Niet zeggende dat je moet daily vloggen maar die stijl is wel erg leuk.

De auto helpt ook mee natuurlijk.
@JoostM
Thanks! Ja, haha is ook een beetje een belachelijke actie van me geweest om dat ding te kopen, maar ja.... ik dacht, of ik doe het goed, of ik doe het niet tongue sticking out smiley

@Nico:
Ik heb wel veel Casey Neistat gekeken, geef ik toe ja.... maar eigenlijk zo een paar weken voordat hij kapte met zijn 'daily vlogs' raakte ik ook steeds minder geboeid merkte ik....
En nu kijk ik zo nu en dan nog eens, maar ben niet zo heel erg meer hooked als dat ik eerst was. Daily drive exotics ken ik ja, is tof! thumbs up
Stradman niet zo, zal ik zo eens checken.
omniradius
@JoostM
Thanks! Ja, haha is ook een beetje een belachelijke actie van me geweest om dat ding te kopen, maar ja.... ik dacht, of ik doe het goed, of ik doe het niet tongue sticking out smiley

grinning smiley

Goed punt. Je hebt drones en je hebt drones; daar zit wel echt verschil in.
Zelf aan zitten denken om een Phantom 3 Advanced te halen, maar vond het nog knap prijzig...
thumbs up Met een Phantom 3 heb je een hele serieuze drone in huis hoor. Zeker geen verkeerde optie.... maar inderdaad alsnog niet goedkoop nee. Al eens naar 2e handsjes gekeken?

Zou echter niet voor pak 'm beet 50-100 euro een "speelgoed" drone kopen. Die dingen zijn vaak een ramp om te besturen en hebben een beeldkwaliteit en batterijduur om van te huilen. Dan ga je spijt krijgen dat je niet wat meer hebt uitgegeven vrees ik.
Mijn drone vliegt heel erg goed voor 35 euro met zonder camera.
Avond. Jah heerlijk weekend, nu met een cola op de bank. Bier is op drinking smiley
Morgen lekker uitslapen!
Jah, geen auto om het te vervoeren tongue sticking out smiley
Vandaag maar wat losse biertjes kopen

Heb wel een lege krat H-J staan, maar die vult zichzelf helaas niet winking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-02-2017 00:22 door Renaultje.
Dat is inderdaad altijd jammer, leeg is leeg.

Ik heb 2 kratten in de berging, is maandag op.drinking smiley
Die is vorig weekend al geweest.

Denk niet dat ze bier lust.drinking smiley
Familie van je, dus dat zal toch wel tongue sticking out smiley

Zo maar even opruimen en boodschappen doen, moet ook gebeuren. Eerst even eten winking smiley
Late lunch.

En bier drinken op je 9e, ik weet het niet hoor.drinking smiley
Eigenlijk mijn ontbijt drinking smiley

Ja nog maar paar jaartjes wachten dan winking smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close