Offtopic #103 - Het enige Autoweek Offtopic - Kinderen! Lief zijn voor elkaar.

Gepost door Nico GTR 
Carkiller
Vandaag van mijn chef 2 grote flessen bier gekregen als dank voor mijn functioneren vorig jaar.

Bij ASML krijgen ze een bonus van 16% over het bruto loon omdat de firma het zo goed doet! Kun je ook lekker op toasten.
Ja....is ook netjes! drinking smiley

Wel lekker hoor! Ook al is het bruto!
Scheisse Duitsland

Bohh hier kan ik me nou echt hard aan ergeren he..... Mogen wij (en alle andere 'buitenlanders') die dus straks door DLD rijden de volle mep tol gaan dokken, terwijl de Duitsertjes zelf gewoon gecompenseerd worden en niks van die tol merken.

En als ze door ons landje bulderen betalen ze ook uiteraard geen cent. Lekker hoor.... worden we weer genaaid door de Duutsers....
Denk je nu echt dat Nederland, het braafste jongetje uit de EU klas, dat gaat doen? Reken er maar niet op....
Maar waar erger je je nu aan. Het feit dat je tol moet betalen of dat de duitsers dit zelf terug krijgen?

Ik vind het best een goed plan!
De ongelijkheid erger ik me aan. Feit dat de duitsers via belastingteruggave gecompenseerd worden en dus zodoende niks tot nauwelijks wat van die tol voelen terwijl dat voor ons dus niet zo werkt. Dat vind ik gewoon een unfaire houding.

Waarom vind je het een goed plan? Onderbouw dat dan ook even...
Nico GTR
afentoe
Hoe zit dat dan Nico? Volgens sommige adepten zal ik vloeken in de kerk, maar bijvoorbeeld Bavaria drink ik liever op kamertemperatuur dan recht uit de koelkast.
Aroma's in bier, maar Bavaria is dan weer anders vanwege het gistingsproces.
Wat dan, volgens de belgen overigens want dat vertellen ze in je die tourrondes bij brouwerijen altijd, altijd losstaat van de persoonlijke smaak van mensen.
Dus ondergistend geeft een Lager of Pils en bovengistend geeft een Ale. Dan neem je nog een evt. gisting op fles mee daarin, en dan is er in de regel om de beste aroma's te krijgen.
Schoon en droog glas
Bier tussen de 8 en 12 graden, in de winter warmer dan in de zomer.
En als het een op fles gistend bier is schenk je niet helemaal uit, maar laat je nog een kleine 2/3 cm in de fles staan wat je dan als laatste opdrinkt omdat dit het beste aromatische bier is.
Hoe dat dan verder echt precies zit met de temperaturen weet ik ook niet.
Interessante uitleg, merci smiling smiley

omniradius
De ongelijkheid erger ik me aan. Feit dat de duitsers via belastingteruggave gecompenseerd worden en dus zodoende niks tot nauwelijks wat van die tol voelen terwijl dat voor ons dus niet zo werkt. Dat vind ik gewoon een unfaire houding.
Dat ben ik met je eens. Het feit dat er tol geheven gaat worden vind ik slim. De kwaliteit van de gemiddelde Autobahn is niet op Nederlands niveau, en in Frankrijk werkt het tolsysteem briljant. Voor landen met een grote stroom van auto's die lange afstanden rijden is het een briljant systeem.
Het is een vignet toch, net als voor de Zwitserse en Oostenrijkse snelweg.

In welk licht ik:

De Verkeersminister van Oostenrijk heeft al boos gereageerd op het Duitse besluit
dat niet begrijp.

Je gebruikt als buitenlander de snelweg van een land, en voor Duitsland zit daar niet altijd veel bestemmingsverkeer bij, ondertussen moeten ze dat wel onderhouden, iets waar Nederland ook veel profijt van heeft. Met name de haven!
Duitsers betalen accijns in hun land, autobelastingen, en nog meer net zoals wij dat doen! Onze wegen zijn beter dan Duitse wegen, en zelfs ons spoorwegnet is niet slecht! Maar ja, ik ben er ook wel voor dat hier ook te implementeren. Vind het een goed idee!

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-01-2017 18:51 door Nico GTR.
Your welcome afentoe, mocht je eens vrije tijd hebben in Belgie, ga dan een rondleiding bij een brouwerij doen. Heeel erg leuk!
Nico GTR
Your welcome afentoe, mocht je eens vrije tijd hebben in Belgie, ga dan een rondleiding bij een brouwerij doen. Heeel erg leuk!
Leuk idee. Even gegoogeld en er blijkt hier nog geen 200 meter vandaan een brouwerij te zitten grinning smiley Ik ben geen gezelschap van 8 personen of meer, maar ik ga daar zeker eens kijken!
Als je geluk hebt mag je aansluiten bij een groep. Is ook wel grappig.
De Slimste Mens Belgie...

Waarom kan dit niet in Nederland. Naast al die do you think you can dance on ice idols with talentwith the voice of holland ongein weet de Nederlandse TV zelfs dit format te vernachelen door de jury te laten bestaan uit Maarten van Rossum, die mmmmmmeeeeehhhmeeehhmompelmompel op zeurtoon weer wat aan het uitleggen is. Tijd om een soort Van Kooten en De Bie weer terug te laten keren. Het kopspijker panel.
Onze TV bazen hebben geen humor en de helft van het Neerlandse kijkpubliek is daar niet slim genoeg voor.
Ik irriteer me inderdaad ook mateloos aan die Van Rossum. De Belgische lig ik elke keer weer stuk, die Geubels is een geweldige vent.
Ik kan Van Rossum wel waarderen over het algemeen. Maar ik hou ook wel van dat onderkoelde.
Ik twijfel nog om kaarten te kopen voor Gabbers in de ziggodome. big smile smiley

Maar idd, van Rossum is best wel leuk, maar als je het gaat vergelijken met de belgen?
Ik heb hem eens het commentaar zien leveren bij een documentaire over de Vliegbasis Soesterberg. Dat kan hij oprecht goed. Maar in zo`n show, afzettend tegen wat de Belgen neerzetten (zelfde idee)...nee. Het programma wordt volledig doodgegooid, niet alleen de schuld van Van Rossum overigens.
Ik heb de Nederlandse versie niet vaak genoeg gezien om er over te kunnen oordelen. Vanwege de commentaren van Geubels ken ik de Belgische versie beter. big smile smiley
Overigens vind ik die uitbundigheid ook wel redelijk on-Belgisch. Ik weet niet of het programma "blokken" nog bestaat maar dat was wel zo slaapverwekkend. Maar wat me vooral opviel is dat de kandidaten vaak zo ontzettend timide waren.
Ik hoorde er iets over op de radio vanochtend. Vanavond eens even terugkijken. 't Is wel een dame met haar op haar tanden zogezegd. thumbs up
De Schaduw
Ik hoorde er iets over op de radio vanochtend. Vanavond eens even terugkijken. 't Is wel een dame met haar op haar tanden zogezegd. thumbs up

Jules is sowieso een geweldige vent, maar die zat te rellen joh! Ooooh man! Echt!
Avond.drinking smiley

Net pas gegeten, was in slaap gevallen.
Maar nog 1 keer vroeg opstaan en dan weekend.thumbs up
Heb vanmiddag een mailtje gehad dat ik de eerste toets al gehaald heb. thumbs up

Cijfer weet ik nog niet want ze moest nog 1 opgave nakijken. winking smiley
AW doet raar...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-01-2017 21:09 door Carkiller.
Ook weer flink vertraagd, gaat goed hier.

Verder heb ik eigenlijk niets te vertellen, alleen een collega heeft belangstelling in de Dai dus misschien verkoop ik hem wel.
Geen idee wat ik dan als dagelijkse auto ga rijden, deze vind ik wel wat.drinking smiley (De Yaris t-sport.)

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-01-2017 21:56 door Carkiller.
Nico GTR
Den Bosch is toch vlakbij?

Wel bij Eindhoven, niet bij Enschede.
Jp053
Nico GTR
Den Bosch is toch vlakbij?

Wel bij Eindhoven, niet bij Enschede.

Ach 156 km, is dichterbij dan van mijn huis naar dat van mijn ouders. winking smiley
Waar zijn Jan en Renaultje als je ze nodig hebt....oh nee, dan verlies ik alsnog. crying smilie
Ja, die staan me wel bij.

Kan ook nog een 100 pk Jazz kopen, maar dat is nog minder spannend.drinking smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close