Offtopic #103 - Het enige Autoweek Offtopic - Kinderen! Lief zijn voor elkaar.

Gepost door Nico GTR 
Ja en dan staat m'n auto in Delfzijl en monster ik af in "weet-ik-veel-welk-gehucht"
Moet ik weer wat regelen om in Delfzijl te komen om m'n auto op te halen
YEs! Ben ook wel benieuwd waar die is. Zal wel druk aan t werk zijn denk ik.

Tommy, we hadden je gewaarschuwd.
Ik had mezelf ook gewaarschuwd Nico
Maar nogmaals al m'n familieleden, vrienden en kennissen moesten gewoon werken vandaag.

Het wordt tijd dat de prijs voor een treinkaartje drastisch omlaag gaat (minimaal 75% ofzo) of dat de NS z'n sh*t beter regelt want dit is gewoon crimineel
Ehm.....tsja. tongue sticking out smiley

Waarom denk je dat het financieel niet eens echt erin hakt dat ik een auto heb. drinking smiley Naar Eindhoven rijden is in benzine goedkoper dan met de trein reizen, en ik heb 40% korting, moet je nagaan!
Naja Middelburg -Eemshaven was met de trein goedkoper dan in benzine voor de Sierra

Maar de Sierra is comfortabeler en sneller dan de NS
Ja maar dat mag niet op de openbare weg.

Heb al eens een standje gehad van oom agent omdat ik het kontje wat liet uitbreken op de N57 (T-splitsing Dammenweg - Stoofweg)
Er reed een ongemarkeerde video wagen op "ruime" afstand achter me en de kruising was helemaal leeg.

Zonde van het geld en ik kreeg de video beelden niet eens crying smilie
Heb hem nog niet gezien

Sowieso was de cameraploeg niet aanwezig

En was niet spannend verder. Reed gewoon Vmax enkel op de kruising een beetje koppel op de achterwielen.

Filmpje van 2 seconden is te kort voor TV :P
Dan kun je beter die ene BMW hebben die hem vol de andere rijbaan op drifte.

Oh ja aangezien de zomermaanden er weer aan komen, binnenkort zal er weer een rijvaardigheidsdag/trackday worden gehouden via de CRS (club renault sportives) een evenement waar ook de overige Renault clubs voor worden uitgenodigd waaronder de RTC.
Nu wilde ik meedoen met mijn 1.2 met 58 pk en 93 Nm koppel gewoon om mooie lijntjes te leren rijden. Maar is dat slim of zit ik iedereen dan in de weg? Ik zal het ook bij de organisatie neerleggen t.z.t. maar wat denken jullie?
Een trackday is voor iedereen

Spiegelen en niet de snellere / meer ervaren wagens hinderen (vooral bij bochten)

Het is net als het rijden op de Nurburgring winking smiley
"Alles" en iedereen mag erop

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-01-2017 22:21 door Lycan Capri.
Nurburgring rijden ook veel amateurs. tongue sticking out smiley Dat is het probleem!

Maar, ja leek mij wel leuk. Zal ff zorgen dat ik de sporttrac eronder heb dan. big smile smiley
Zeker leuk, ook met jou auto.

Vertrek gewoon als laatste, dan heb je het minste last.drinking smiley
Haha ja, rustig aan wachten tot iedereen me inhaalt en de achterste bij proberen te houden. big smile smiley
Dat zeg ik.

En dan heb jij nog een lichtere auto.

pk/kg verschil?
Nou! Maar ik kan ook meer snelheid meenemen in de bochten, minder gewicht! big smile smiley

En ik ben 1.68 en de persoon in kwestie 2 meter 2
Zie je wel, allemaal voordelen.

Maximaal 10 liter benzine in de tank doen, helpt ook.drinking smiley
Moet er wel een goedkoop adresje rond Assen te vinden zijn. drinking smiley
Google is je beste vriend.

Ik ben een keer bijna zoek gereden door een oude Swift GTi omdat ik met 4 man en spullen in de Sub zat.
Was nog maar een fractie sneller.

Later zat ik alleen in de Sub en zonder spullen.
Die Swift heeft alleen maar mijn achterlichten gezien de rest van de dag.drinking smiley
Hahaha, gewicht maakt heel veel uit! Mijn zusje vind de auto traag en wil graag een 1.4 met koppakkingsproblemen of een 16V die is in 1.2 vorm nog wel voor goedkoop te krijgen. Maar een 1.4 16V?

En het is duurder in onderhoud, zeg tegenwoordig dan maar ook altijd: "Gas zit rechts" drinking smiley

Ik weet niet, blijf me wel bewust dat het een traag bakkie is, maar het komt nog steeds goed mee. big smile smiley

Zag vandaag nog een zwarte sub, vind blauw toch mooier.
Kangoo in ieder geval, dus dat word geen 1998 dat weet ik wel. 2000 durf ik wel aan der te slijten, maar die eerste serie niet.

Elke 3 jaar! standaard.
Van de Clio phase 1 ook?

Ken iemand die net zo'n ding gekocht heeft...
Het kan voorkomen ik ga er niet mijn hand voor in t vuur steken om zo maar te zeggen. Het is te vaak om te zeggen dat het exemplarisch is en te weinig om het een echt probleem te noemen.

RV begint het, daar begint de olie langs te druppelen.
Ik zal die gast waarschuwen.

Van de motor eerst goed warm rijden heeft hij nog nooit gehoord.drinking smiley
Oeh gevaarlijk. tongue sticking out smiley Hopen dat het allemaal heel blijft.

Ik ga slapen Jeroen, spreek je later. thumbs up
Nico GTR
Ehm.....tsja. tongue sticking out smiley

Waarom denk je dat het financieel niet eens echt erin hakt dat ik een auto heb. drinking smiley Naar Eindhoven rijden is in benzine goedkoper dan met de trein reizen, en ik heb 40% korting, moet je nagaan!

Geen studenten-OV?
Dit jaar nog, ik mag dat gele rotding nu ook even op gaan zoeken. moody smiley
Fijn. Mag ik over een paar weken ook weer, dan zit de stageperiode er weer op.
Voor mensen die vaak ver moeten reizen met het gele kreng, er is nu in de vorm van Flixbus (klik!) ook in Nederland een alternatief. Knalgroene touringcars (het groene kreng grinning smiley) die meestal redelijk op tijd ook lange afstanden afleggen, nationaal en internationaal. Ik maak er gebruik van om van en naar België te komen en ik moet zeggen, het bevalt mij prima!
Dat flixbus concept heb ik nog mee te maken gehad inderdaad. We moesten een paar dingen bedenken voor vdl die terugkwamen in de eisen van de overheid.

Voor de rolstoel en gehandicapte medemens.

Werkt redelijk maar zelfs nu met een uur vertraging is de trein sneller.
Bij binnenlandse verbindingen wel. Op de route die ik reis (Eindhoven-Antwerpen) is die bus toch echt zo'n 40 minuten sneller, 1u15 in plaats van 1u44 met de trein.
Dat geloof ik wel idd. Maar dan heb je ook het voordeel van stadskern naar stadskern te moeten. En Belgisch OV is zo mogelijk nog erger. winking smiley
Tsja, maar die Flixbus zal wel geen studenten-OV accepteren.
Helaas niet, maar als ik even oplet met het boeken is het €9 enkele reis, dus niet echt schandalig duur.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close