Offtopic #103 - Het enige Autoweek Offtopic - Kinderen! Lief zijn voor elkaar.

Gepost door Nico GTR 
Ik ga maar eens even kijken of ik nog wat boodschappen kan doen voor ik weg waai.drinking smiley
Jij woont in het westen van het Land, hier in het oosten is het zo goed als windstil.
Dan is het niet anders, je kan niet alles willen helaas.

De Space Star is een 1.6?
Dat is in ieder geval wel een fijne motor.
the old alfster
Jij woont in het westen van het Land, hier in het oosten is het zo goed als windstil.
Midden.
Sneeuw ligt er nog.
Ik denk dat het een dokter Oetkertje wordt vanavond....
Zelf de sneeuw is hier opgelost, maar 16km verderop ligt er nog sneeuw.
@the old alfster:

Deze is ook leuk.

Hoge zit, leuk en ik heb er nooit slechte verhalen over gehoord.
Geen sneeuw gezien hier
Ook weinig wind

Wel wat hoog water
Paar Zeeuwen in paniek
"Ow god help waarom sluit RWS de Oosterscheldekering nog niet"

Terwijl er eigenlijk weinig aan de hand is. Gewoon springtij wat nog iets verder wordt opgestuwd door het windje. We hebben erger mee gemaakt
Erg mooi model maar financieel niet te doen helaas.
Qua aanschaf of vaste lasten?

Hij is er ook zonder turbo met een gewone 2 liter motor.
Maar als het niet gaat dan gaat het niet, Space Star is ook een prima auto.drinking smiley
Vaste lasten worden een beetje te gek, maar ik ben uiterst tevreden met de Space Star en zeker na de facelift ziet het model er beter uit.
Dat is zeker waar, en ze hebben ook die waardeloze GDI motor afgeschaft.
Klopt, ik heb zelf de 1.6 die behoorlijk zuinig is met een gemiddelde van 1:16, die GDI was een mooie innovatie maar is mislukt.
Gelukkig niet de 1.3.

De 1.6 is prima, had hem in een Colt.
Zuinig en vlot, stil ook.
Dat viel mij gelijk al op die stilte, fijne reiswagen.
De 1.3 is een stuk luitruchtiger, dus met de 1.6 de juiste motor gekozen.

De 1.8 is ook fijn maar niet nodig voor een relatief lichte auto als de Space star.
Zo, ik ben weer binnen, zei de gek (want dat ben ik)

Wat een slecht weer zeg!
Straks een pizzaatje even aankleden en in de oven schuiven.
Dr. Oetker is altijd lekker en altijd constante goede kwaliteit. thumbs up
Blij toe dat ik in Zeeland woon, redelijk weer hier smiling smiley
Het KNMI loopt al een week te waarschuwen voor sneeuw en wind en weet ik veel wat nog meer

Ik kijk al de hele week op (maritieme) weer-sites en het lijkt al de hele week mee te vallen
Er is wat natte sneeuw gevallen, verder veel gewoon regen en de wind? Meh,, met de kerst stond er meer smiling smiley

en dan heb ik maar basic meteorologie gehad en de mensen bij het KNMI worden er voor betaald nut smiley
Dus op de A6 is het begonnen? Oh.eye rolling smiley

Was net even buiten, want er stond een half uur lang een auto voor de flat met een halve uitlaat te brommen, dat zijn van die petjesfiguren.
Ik zag hem al staan. Op een gegeven moment dacht ik, nou is het mooi geweest, dus ik naar beneden, wastie net weg.
Maar het is droog nu merkte ik, het waait alleen flink.
Nico GTR
Het begon op de A6 te regenen. tongue sticking out smiley
Wat raar dat het allleen daar is.
Nico, ik geloof dat we even een bezoekje moeten brengen.
Carkiller
Fiat rijders, bijna even erg als Renault rijders.drinking smiley
Jij hebt hem door.drinking smiley
Nico, we moeten gelijk langs het midden van het land. Kom jij vanuit het Noorden?
Boppie

Welkom hoor, bier staat koud.drinking smiley
We hobbelen gewoon van camper naar camper. Het is het allemaal net niet om uiteenlopende redenen.

Hebben nu een Nugget met vast dak gezien die wel wat lijkt te zijn. Wel wat duurder, maar ziet er netter uit. En een turbodiesel.
Kan ook vanuit het zuiden, hangt af van de dag van de week. smileys with beer thumbs up
Carkiller
Boppie

Welkom hoor, bier staat koud.drinking smiley

smileys with beer
Vandaag weer een bezoekje aan de lokale sloop gebracht, die hadden nog een 206 cc staan waar ik wat kleine tierlantijntjes af heb mogen halen, stootrubbers en zo. Het begint nu ook een gewoonte te worden om de typeplaatjes mee te nemen, vind ik ergens wel leuk eye rolling smiley

Nu zal ik toch zeker niet de enige zijn die op zo'n manier een soort aandenken aan een (vorige) auto 'verzamelt'. Herkennen jullie dat? drinking smiley
Ja, herkenbaar.

Van mijn Ibiza Cupra het "16V" logo gehouden, van een paar andere auto's de uitneembare asbak.drinking smiley
Gladde wegen zijn leuk. Lekker glad enzo. Ik ben van de handrem afgebleven. big smile smiley
Veel plezier Nico. Als ik het weer buiten bekijk is het voor mij juist een reden om de auto lekker en leuk te laten staan.
Ik heb vandaag nog wel even de tank volgegooid. Was een hachelijk gebeuren, want ik zat midden in een regelrechte sneeuwstorm.sad smiley
Het was echt heel verschrikkelijk. Maar zoals jullie absoluut bekend is is zo'n gigantische sneeuwstorm totaal geen partij voor een onverwoestbare tank als een Camry.drinking smiley
Ik begin toch bijna jaloers te worden op jullie
Hier lag vanochtend een zeer dun laagje sneeuwje en dat was ietsje na 8en geheel weg.

Echt glad is het hier ook niet geweest sad smiley dun ben ik weer wat mm's rubber kwijt omdat ik toch zin had om te spelen
Het was buitengewoon verschrikkeijk. Ik heb zelfs overwogen om al mijn mistlampen aan te zetten (dat zijn er een stuk of zes, twee achter, vier voor), zo donker was het midden op de dag met al die sneeuw om je heen. Daarna sta je bij de pomp zonder jas te vernikkelen terwijl je heilige koe van zwart in wit veranderd. Ja, zelfs met afdak van de pomp....
Leuk toch. Ik hoefde nog niet te tanken, of dat een fout is merk ik volgende week wel als de prijs van benzine 5 cent hoger is. Maar dat maakt niet uit. drinking smiley

Ik moest sowieso nog naar huis, zat ongeveer 60 km verderop, hagel en daarna een laagje sneeuw. Mooi hoor!
605 km nu gereden op deze tank. Geen idee wat er nog in zit. denk niet veel big smile smiley

Ik had deze gisteren nog gemaakt op de A50 tussen Nijmegen en Arnhem. Fantastisch gezicht al die sneeuw. Vandaag maar ff 2 handjes aan t stuur gehouden. drinking smiley
Leuke auto's mogen zuipen
Daarbij vind ik 1:12 helemaal niet slecht voor een 2liter 8klepper van een kwart eeuw oud die bediend wordt door iemand met een loden rechterpoot winking smiley

(Ik heb nog maar niet berekend wat de Capri drinkt grinning smiley )

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-01-2017 21:37 door Lycan Capri.
Ik rijd over het algemeen weinig genoeg kilometers (als dat een correcte zin is? nut smiley ) om me niet heel druk te hoeven maken of mijn auto nou 1 op 9 of 1 op 10 doet..... Ik vind het vooral belangrijk dat ik van de rij ervaring geniet smiling smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close