Offtopic #103 - Het enige Autoweek Offtopic - Kinderen! Lief zijn voor elkaar.

Gepost door Nico GTR 
Ladies and Gentlemen

Welkom, welkom in dit nieuwe jaar en dit nieuwe offtopic. Regels zijn hier niet van toepassing, maar houd het gezellig. Ben je bekend hier of nieuw schroom niet om iets te zeggen. Dit topic is beschikbaar voor alle leeftijden, voor man of vrouw en wat er allemaal tussenin ligt. Wij discrimineren hier niet en gaan zeer vreedzaam om met elkander.
Wij hebben adviezen, roddels of gewone prietpraat verheven tot een kunstvorm. Vragen? Wellicht weten we het. Goede humor? Wees welkom!

De vaste bemanning en stamgasten in dit topic zijn, in willekeurige volgorde:

Lycan Capri
Carkiller
Soloman
Renaultje
D. Elzinga
Nico GTR
Jay Doubleyou
JoostM
Boppie
Joel D
Speedtouch
Bossinkje

Laat jezelf hier veelvuldig horen en wellicht behoor jij binnenkort ook tot deze vaste kliek.

Heren! Van 0 tot 100 in.......3, 2, 1

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-01-2017 00:23 door Nico GTR.
Veel plezier maar weer! Stevige foto trouwens: de middelste zit goed in de gordel....
Pap's en mans moeten inderdaad niet te hard remmen. Ik twijfelde nog om je erbij te zetten Terence.... winking smiley
Nico GTR
Pap's en mans moeten inderdaad niet te hard remmen. Ik twijfelde nog om je erbij te zetten Terence.... winking smiley

Nee, dan loopt het niet zo goed af voor het meissie winking smiley Niet twijfelen hoor, de goeie ouwe tijd van geen vriendin is een beetje voorbij...
Nico GTR
Jay Douleyou

Mag er nog een "B" tussen? grinning smiley

Toch leuk dat ik er nog tussensta ondanks dat ik iets minder actief ben de laatste tijd.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-01-2017 00:14 door Jay DoubleYou.
Terence
Nico GTR

Nee, dan loopt het niet zo goed af voor het meissie winking smiley Niet twijfelen hoor, de goeie ouwe tijd van geen vriendin is een beetje voorbij...

Misschien maar beter ook. En dat bedoel ik positief thumbs up De wilde haren moeten er eens af toch? winking smiley

@JW, gefixt.
Mooi nieuw topic.thumbs up

Ik heb de WRX ook weer terug, al moest ik er vroeg voor op.
Mooi gepoetst maar meteen weer vies door de natte weg.

Maar hij is weer goed beschermd voor komende winter.drinking smiley
Ha, een nieuw topic. thumbs up

Ook nog de allerbeste wensen aan iedereen hier. thumbs up
De beste wensen allemaal smileys with beer

Vanochtend voor de aller-aller-allereerste keer in de sneeuw moeten rijden. Dat was wel even spannend maarrrrr ik heb het overleefd.

Mijn poetsbeurt van vorige week niet, trouwens eye rolling smiley

Hé, nieuw topic. cool smiley Superrrr..

Beste wensen nog voor iedereen, dat het maar weer een mooi jaar mag worden. smiling smiley
Beste wensen allemaal smiling smiley Dat 2017 maar een top jaar mag worden.
Lekker vies Bleuz!

Fijn dat het een goed begin is. thumbs up Op een goed jaar. smileys with beer
Hier in Zeeland geen sneeuw gezien, dat krijg je als zonnigste provincie van Nederland spinning smiley sticking its tongue out

Goed begin is het trouwens niet echt hier sad smiley Ik ben eigenlijk nooit ziek, geen tijd voor enz
Maar ik heb vannacht toch een redelijke tijd moeten overgeven en ik voel me nu nog wat duf en m'n keel lijkt in brand te staan
(En nee ik heb niet gedronken gisteravond)

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-01-2017 12:29 door Lycan Capri.
Vervelend man! sad smiley Ik ben ook de hele vakantie eigenlijk ziek geweest. Nu pas sinds een paar dagen gaat het weer beter. Wat een timing ook...
Wel ellendig ja in je vakantie ziek zijn.

Moet snel beter zijn moet (ruim) voor 17 januari weer voor de 2jaarlijkse APK voor zeevarenden smiling smiley en voor die keuring even een thoraxfoto laten maken
Controle of ik geen TBC of andere longaandoeningen heb

En in April moet ik weer verschillende vaccinaties
He nieuw topic! Leuk! Gaat deze ook weer een jaar mee?

@LycanCapri: vervelend, ik heb het ook gehad trouwens, duurt een paar dagen. Dus de 17e ben je klaar.

Ik heb trouwens ook een oproep van mijn huistarts binnen gekregen voor een checkup. Vervelend. Ik heb astma en ben afhankelijk van mijn huisarts voor de medicatie. Dus ik moet wel. Het is een longcontrole en bloedcheck volgens mij. Pfff....
Ik ga daarvoor naar de longarts Jan. Even blazen en bespreken en weer klaar. winking smiley
Lycan Capri
Hier in Zeeland geen sneeuw gezien, dat krijg je als zonnigste provincie van Zeeland spinning smiley sticking its tongue out

(...)

Zeker weten? smiling bouncing smiley
Ik heb mijn huisarts nog maar 1x gezien nadat ik in 2011 verhuisd ben en dat was voor een kennismaking smiling smiley
De keuringsarts zie ik vaker maar dat is omdat het elke 2jaar verplicht is
Nico GTR
Ik ga daarvoor naar de longarts Jan. Even blazen en bespreken en weer klaar. winking smiley

Wat doen ze dan? Alleen longinhoud meten?
Ik heb tot nu toe alleen Ventolin, daarvan ben ik afhankelijk bij astma-aanvallen die zich een aantal keren voortdoen in de lente en de zomer. Ik vind het zelf een beetje flauwekul, omdat het maar een aantal aanvallen per jaar is. Maar blijkbaar moet ik aan de onderhoud. (Als je ouder wordt wordt het alleen maar erger zei mijn huisarts).
JoostM
Lycan Capri
Hier in Zeeland geen sneeuw gezien, dat krijg je als zonnigste provincie van Zeeland spinning smiley sticking its tongue out

(...)

Zeker weten? smiling bouncing smiley

Punt...
Ik weet zeker dat ik niet gedronken heb, dat is die dufheid.
Ik moest eigenlijk vannochtend wat ophalen bij m'n ouders, dat heb ik maar afgezegd omdat ik zo duf en duizelig was. Zelfs de trap aflopen was een avontuur smiling smiley
Soloman
Nico GTR

Wat doen ze dan? Alleen longinhoud meten?
Ik heb tot nu toe alleen Ventolin, daarvan ben ik afhankelijk bij astma-aanvallen die zich een aantal keren voortdoen in de lente en de zomer. Ik vind het zelf een beetje flauwekul, omdat het maar een aantal aanvallen per jaar is. Maar blijkbaar moet ik aan de onderhoud. (Als je ouder wordt wordt het alleen maar erger zei mijn huisarts).

Ja, maar ik zit ook op onderhoud. ontstekingsremmers en ik gebruik dus nooit ventolin en heb al jaren geen aanval meer gehad.

Foster heb ik. winking smiley
Die Autozam Carol lijkt mij echt een fantastisch karretje, 61 pk op 635 kilo smiling bouncing smiley
Ik wil die AZ wel hebben, vind het nog steeds een geniaal wagentje.
Mornin....

Vandaag eerste werkdag weer na twee weken heerlijk lui zijn. Wel op zich relaxed dat het voor velen nog vakantie is, dat merkte ik vanmorgen op de fiets wel. Lekker rustig. Tenminste (nog) geen vierhonderdmiljoen studenten die 3 km/u fietsen terwijl ze naar hun telefoon staren en over het fietspad zwalken eye rolling smiley
Het was vanmorgen rond 08.30u wel guur op de fiets, maar ja je moet er doorheen. Toen begon de zon te schijnen, die nu al weer vertrokken is. Gewoon een extra trui aan dus.
Ik heb t nog steeds koud. De verwarming heeft hier in het pand volgens mij sowieso een week uitgestaan en dat duurt uiteraard nogal een poos voordat dat weer een beetje op temperatuur is. zit hier met koude poten achter mn bureau sad smiley
Nico GTR
Onderdelen? Altijd. drinking smiley

Verklaar je nader?

@Omni:

Rondjes lopen helpt ook niet?drinking smiley
Volgens sommigen gaat een Japanner nooit stuk....dus ik heb geen onderdelen nodig. Alleen olie. drinking smiley
Ja, dat zou geen slecht idee zijn....rondjes lopen. Nog beter zou het zijn als ik vanmorgen gewoon in mijn bed had kunnen blijven liggen, daar was het sowieso warmer cool smiley
Nico GTR
Volgens sommigen gaat een Japanner nooit stuk....dus ik heb geen onderdelen nodig. Alleen olie. drinking smiley

Oh nice! Zal ik die grote beurt voor mn Lexus dan maar cancellen? drinking smiley
Nico GTR

Klopt...
Ik heb auto's uit diverse landen gehad, maar een Japanner is wel zeker top of the bill. Kwaliteit en afwerking.
Bij een Japanner vergeet je al je autoproblemen. Mensen kunnen zeggen dat het niet zo is, maar het is gewoon waar.
Koop alleen geen Mitshubishi. Dat is een beetje tweederangskwaliteit.
omniradius
Nico GTR

Oh nice! Zal ik die grote beurt voor mn Lexus dan maar cancellen? drinking smiley

Olie, koelvloeistof, automaat olie en remvloeistof is ook wel belangrijk grinning smiley
Nico GTR
omniradius
Nico GTR

Olie, koelvloeistof, automaat olie en remvloeistof is ook wel belangrijk grinning smiley

True true....

Dan gaan we die beurt toch maar wel doen. Beetje jammer alleen dat het niet goedkoop is nut smiley
omniradius
Nico GTR
omniradius
Nico GTR

True true....

Dan gaan we die beurt toch maar wel doen. Beetje jammer alleen dat het niet goedkoop is nut smiley

Autorijden kost geld.. drinking smiley
Die heeft dat ook nodig Jan...Anders ligt ie ook met 3 ton op de sloop.
Dat Starletje van Renaultje was een briljant ding. Deed het altijd en kost geen cent.
Avond heren! Nog de beste wensen, dat het weer een mooi jaar mag worden winking smiley

Maar die heeft wel iets aan onderhoud gehad toch?

Ja uiteraard, in vijf jaar wel wat dingetjes gehad, maar veelal te maken met ouderdom, 4 nieuwe banden ivm droogtescheurtjes, uitlaat doorgerot. Natuurlijk ook distributieriem. Hij heeft mij 1 keer laten staan in de winter. Ergens wachten met xenon aan en motor uit was het einde van de accu tongue sticking out smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-01-2017 18:19 door Renaultje.
Dus gewoon normale dingen die je van een auto mag verwachten en niets speciaals. Zeker netjes maar dat maakt jouw Starlet wel gelijk een van de beste die ik ken. winking smiley

Dus gelijk aan mijn auto. tongue sticking out smiley
Ik heb alles meegemaakt aan auto's, dingen die stuk gingen.

Tot ik Japans ging rijden, gewoon een beurt per jaar en slijtageonderdelen.
De laatste Colt was overigens niet heel best, maar gemaakt in Nederland.

Wat echt uit Japan zelf komt is het beste.drinking smiley
Jep Lean en six Sigma tot in perfectie uitgevoerd.

In Nederland denken we dat we dit overal op kunnen loslaten.....
Lean doen we op mijn werk ook aan.

Ben er zelf ook actief mee bezig.drinking smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close