Occasionwedstrijd # 425: Take a Break..... of Caravan of Wagon. Winnaar GvJ!

Gepost door Jp053 
Jp053
Auto-fan
Wanneer noem je iets een shooting brake en dus afkeur? Om een voorbeeld ban buiten de wedstrijdcriteria te nemen: is de Mercedes CLS Shooting Brake dus afkeur? Voor mij is het nl gewoon een station.

Ik heb Shooting Brake vermeld om dat 'soort' auto's uit deze occasionwedstrijd te houden; Volvo 1800ES, Reliant Scimitar, Lynx Eventer etc..
Maar de MB CLS Shooting Brake is een bijzonder geval, je zou het een fastback kunnen noemen. Die marketing-boys nut smiley.....
Helder, bedankt. smiling smiley Als ik dit zo leef moet mijn NiksAn geen probleem zijn. winking smiley Weet al dat hij niet gaat winnen, maar deze wedstrijd vraagt gewoon om deze bijzondere inzending!
Je wilt als liefhebber iets bijzonders rijden. Bij voorkeur een droomauto zoals een Skyline GT-R. Echter verlangt je situatie dat vrouw en kinderen ook mee moeten kunnen inclusief bagage. Dingen die niet echt met elkaar te combineren zijn. Toch?
En ineens heb je de oplossing! Alle ruimte voor vrouw en kinderen en toch kan je genieten van je 4WD met die heerlijke RB26 voorin. Tevens rij je dan dermate uniek dat je waarschijnlijk je hele leven geen 2e exemplaar zal tegenkomen in Europa. Combineer dit met de Japanse betrouwbaarheid en je hebt de perfecte auto voor de Petrolhead om zijn hele gezin inclusief hond compleet misselijk te rijden.grinning smiley

1998 Nissan Stagea Autech 260RS WGNC34 Manual 4WD
$20.500,-, oftewel €14.475,-

Kilometres: 151.316
Colour: Silver
Transmission: 5 speed Manual
Body: 5 doors 5 seat Wagon
Drive Type: Four Wheel Drive
Engine: 6 cylinder Petrol Twin Turbo Intercooled 2.6L

Nissan Stagea 260RS Autech GTR Version Factory RB26 Twin Turbo Factory manual Please note: Vehicle inspections by appointment only, we are closed glass dealership. Help us to give you the time you need when looking at your new car. Secure a part of motoring history. One of the few left in circulation. An outstanding vehicle loaded with power and a brilliant AWD system. Years ahead of their time with the following options:
  • ~ Autech Version only 17" alloy wheels
  • ~ Factory 5 speed manual ~GTR optioned rear boot arm
  • ~ Factory option mirror diffusers ~ Autech rear spoiler option
  • ~ Carbon mirror surround ~ Autech Stagea mats
  • ~ Full service books ~ Factory CD player
Just arrived from Japan and has completed full ADR compliance. Serviced with premium fluids and filters. Full detail was carried out on this vehicle inclusive of hand polish, engine detail and seat steam clean.
PLEASE NOTE: All vehicles are + registration and government stamp duty.
Authorized dealer registered with the MTA for your piece of mind. Based on the fantastic condition of this vehicle it is eligible for our extension of manufactures warranty, National warranty & 24/7 Road side Assistance. Additional warranty available up to 5 years.

En ook niet onbelangrijk bij een station:

En nog genoeg budget over om bijvoorbeeld dat KLM-aandeel achterop te vervangen voor een meer normale spoiler zoals bijv op de normale Stagea. Tevens zou je indien gewenst meteen de modernere achterlichten van de Series 2 kunnen monteren. En eventueel de RB26 nog wat extra opleuken voor zover nodig. winking smiley Echter vanwege in mijn optiek beduidend minder strakke voorkant van de Series 2 besloten om toch een Series 1 te plaatsen. En ik heb dan iets als dit voor ogen met de genoemde aanpassingen, los van die pijp overigens. winking smiley

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-10-2016 15:59 door Auto-fan.
Auto-fan
Jp053
Auto-fan
Wanneer noem je iets een shooting brake en dus afkeur? Om een voorbeeld ban buiten de wedstrijdcriteria te nemen: is de Mercedes CLS Shooting Brake dus afkeur? Voor mij is het nl gewoon een station.

Ik heb Shooting Brake vermeld om dat 'soort' auto's uit deze occasionwedstrijd te houden; Volvo 1800ES, Reliant Scimitar, Lynx Eventer etc..
Maar de MB CLS Shooting Brake is een bijzonder geval, je zou het een fastback kunnen noemen. Die marketing-boys nut smiley.....
Helder, bedankt. smiling smiley Als ik dit zo leef moet mijn NiksAn geen probleem zijn. winking smiley Weet al dat hij niet gaat winnen, maar deze wedstrijd vraagt gewoon om deze bijzondere inzending!

Zoek eens een 2e Simca die er netjes op staat. spinning smiley sticking its tongue out Dat zeker zo bijzonder naar 41 jaar.
Take a Break, take a BIG one. In de VS is alles groter, ook de station wagon.

Oldsmobile Vista Cruiser

Waarom deze Station Wagon? Vind hum mooi en vanwege zijn drie vaste glazen ramen in het dak boven de tweede zitrij waarachter het dak vervolgens was verhoogd. In totaal heeft de Vista Cruiser 11 ramen nut smiley. Optioneel was een “Dual-action” achterklep, deze kan zowel naar beneden als naar de zijkant worden geopend. Bijzonder handig!

Zo weggereden uit That '70s Show. Goud en bruin, fraaithumbs up.

Lekker veel licht in het interieur. De drie dakramen zijn getint en het raam in de breedte heeft zelfs 2 eigen zonnekleppen.

Belangrijk aspect voor een station wagon; ruimte. Meer dan genoeg.

Detail foto van de dakramen, lijkt wel een P. Picasso winking smiley.

Ook niet onbelangrijk; onder de motorkap van de Oldsmobile Vista Cruiser uit 1972 voor € 17.016,19 een vette 5.7L V8, de Rocket 350.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-10-2016 18:37 door Jp053.
Mijn inzending van deze week:

Een Lada 1200, uit 1982 en voor slechts 1580 euro is ie van jou!

Advertentie

De auto heeft aantoonbaar 77.800 KM gereden en verkeert in goede staat. Nieuwe accu, ontsteking en een hongaarse APK tot 29-10-2018.

De auto heeft altijd in een garage gestaan, met een erg goede motor die erg lekker loopt. De lak is 70% origineel, op een spatbord na.

Geweldig dashboard, al zeg ik het zelf!

De mooie skai-bekleding wordt beschermt door leuke hoezen.

Hij ziet er goed uit, niet perfect gerestaureerd, want dat past niet helemaal zo'n werkpaard. Naar toch mooi genoeg om te schitteren op een oldtimer event.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-10-2016 20:44 door Pjötr.
@herman m:
Foto 1 wordt meegenomen in het OER. Spelregels - De eerst geplaatste foto in de inzending is de foto voor het 'op een rijtje'.
Foto 2 van je inzending is duidelijker. Je kan foto 1 en 2 nog omdraaien als je wilt.
Jp053
@herman m:
Foto 1 wordt meegenomen in het OER. Spelregels - De eerst geplaatste foto in de inzending is de foto voor het 'op een rijtje'.
Foto 2 van je inzending is duidelijker. Je kan foto 1 en 2 nog omdraaien als je wilt.

Als we dan toch met de administratie bezig zijn, stoterstangen heeft 6 foto's. thumbs up

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-10-2016 22:11 door Pink Panther.
Pink Panther
Jp053
@herman m:

Als we dan toch met de administratie bezig zijn, stoterstangen heeft 6 foto's. thumbs up

De administratie doorgenomen, tel er 5 confused smiley
Pontiac Bonneville Wagon 1983

In Prachtige staat verkerende Pontiac met 69.000 mijl voor 13.263 EURO

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-10-2016 15:14 door Fingerspitz.
Pink Panther
Jp053
@herman m:

En bij BRG is die foto (met de schapen) een reclamefoto...
929V6
Pink Panther
Jp053
@herman m:

En bij PP is het Simca-logo een foto... spinning smiley sticking its tongue out
Jp053
Pink Panther
Jp053
@herman m:

De administratie doorgenomen, tel er 5 confused smiley

Klopt, zijn administrateur kan ook lezen en heeft dit gewijzigd.

740estate
929V6
Pink Panther
Jp053
@herman m:

En bij PP is het Simca-logo een foto... spinning smiley sticking its tongue out

Ik heb even mijn accountant geraadpleegd, hij was echter na overleg met de penningmeester en curator van mening dat hierop geen auto zichtbaar was maar een zwaluw. Men is nog in conclaaf over de achterliggende waarde van deze zwaluw in het logo, echter tot op heden heeft men hier nog geen eenduidig antwoord op kunnen geven. Een van de, niet nader aan mij meegedeelde bronnen, spreekt over dat de zwaluw een perfecte stroomlijn heeft en daarmee de lucht als een vogel doorklieft en zuinig met brandstof omgaat. De accountant nodigt iedereen uit om zijn visie op deze afbeelding te geven, onder vermelding van het dossier kenmerk: AW-OCCWED-425-PP-Simca.

Einde bericht.
Als je naar de verschillende carrosserieën van een model kijkt, zou je kunnen zeggen dat een sedan 'keurig' is, een hatchback praktisch, een coupé sportiever maar soms ook een beetje tuttig, een cabrio idem, en een stationwagen gaat richting stoer en avontuur. Zo worden ze vaak ook in de folder en op persfoto's getoond. Een stationwagen moet dus stoerheid uitstralen en met dat uitgangspunt ben ik mentaal op zoek gegaan: welke stationwagen schiet me het eerst te binnen waar ik dat stoere echt bij voel. Dat heeft een paar dagen geduurd, maar toen had ik het, een Volga moest het worden. Nu nog maar hopen of ik een goed exemplaar kan vinden... En dat is gelukt:

Deze Volga (Russische naam GAZ 24-12) is van 1991, wat betekent dat het model al een hele ontwikkeling had doorlopen sinds het in 1970 op de markt kwam (en hij zou nog tot 2010 worden gebouwd).

Zo'n wagen van 4,74 m lengte is tegenwoordig middenklasse, maar bij zijn geboorte was het echt een grote bak. Geen wonder dan ook dat er tevens een derde bank(je) achterin leverbaar was, zodat er in totaal plek werd geboden aan zeven inzittenden. Of je op dit bankje lekker zit, vertelt het verhaal niet...

Voorin zit je zeker goed: brede fauteuils, een degelijk dashboard, stevige pook op de tunnel, deze auto ziet er echt aan alle kanten uit alsof hij tegen een stootje kan.

De uitgebreide klokkenwinkel geeft je het gevoel van controle. Het toont tevens de ongelooflijke km-stand van nog geen 22.000.

Onder de kap een 2,4-liter viercilinder met 90 pk. Dit blok is gebouwd op betrouwbaarheid en duurzaamheid, klaar voor het avontuur in de toendra, klaar voor de Siberische winter.

Voor deze stationwagen, die eruitziet alsof hij gisteren van de lopende band liep, moet je wel een klein stukje reizen: hij staat in Tallinn en dat is in Estland. Je betaalt € 15.975 en kunt dan meteen je eerste mooie rit maken op weg naar huis.
In deze wedstrijd ga ik voor één van de eerste stationwagons die zowel voor praktisch gebruik als de 'zondagse ritjes' geschikt was. Vandaar ook de naam Duett. In zijn thuisland, Zweden, staat een mooi exemplaar te koop:

Volvo P 445 Duett

Bouwjaar: 1958
170.000 km
Prijs: €16.900,-

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-10-2016 16:25 door Niels..
Nieuwe inzendingen goedgekeurd.

De inzendingen van Pink Panther (Simcalogo) en BRG (een foto uit zijn eigen privecollectie, leuke vrouw heb je trouwens BRG!) waren al goedgekeurd, dat laat ik zo.

Om 20.00 uur OER.
Woensdag 26 oktober 2016, 20.00 uur geweest. OER.

Zadelsnuiver - Opel Omega Caravan 3.0 24V

Smarter - Ford Granada L Turnier 2300 V6

Rzasa - Buick Century 3.1L Aut Break

Flat412 - VW Golf 3 2.9 VR6 Synro

929V6 - Vauxhall Cavalier Estate 1.6 GL Automatic

Wouter82 - Alfa Romeo 33 1.3 Sport Wagon 4x4

Herman m - Peugeot 505 2.0 GR Familiale Automaat

British Racing Green - Citroën Ami 6 Break

Nico GTR - Chevrolet Nomad

Escher - 2000 Alpina B10

Spekky - Austin A60 Cambridge Countryman 5-doors Estate

Singleframegrille - Audi 200 Avant 2.2-20V QUATTRO

Afentoe - Audi RS2 Avant

740estate - Packard Super 8 Wagon Sedan

Meike MR-S - Ford Prefect Squire Estate

Pink Panther - Simca 1501 Special Break

Vezes - Mercedes-Benz C 43 AMG Combi

Guus Leferink - Buick Roadmaster

Wrangler - Mitsuoka Ryoga Wagon

GvJ - Panhard PL17 Break

Barri - Volvo V90 3.0 LPi

Zonder Mazda met BMW - BMW 325ix Touring

Stoterstangen90 - Skoda 1202 STW

Auto-fan - Nissan Stagea Autech 260RS WGNC34 Manual 4WD

Jp053 - Oldsmobile Vista Cruiser

Pjötr - Lada 1200

Fingerspitz - Pontiac Bonneville Wagon

cirKel - Volga GAZ 24-12

Niels. - Volvo P 445 Duett

Stemmen tot vrijdag 28-10-2016 20.00 uur.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-10-2016 19:48 door Jp053.
1 929V6 - Vauxhall Cavalier Estate 1.6 GL Automatic
2 Guus Leferink - Buick Roadmaster
3 cirKel - Volga GAZ 24-12
Goed spul ingestuurd.

1. Spekky - Austin A60 Cambridge Countryman 5-doors Estate Geweldig zo'n Farina.
2. Pink Panther - Simca 1501 Special Break Die picknicktafel doet het hem wel. En gewoon ook een mooi model.
3. GvJ - Panhard PL17 Break Geweldig ding, relatief grote auto met een 2 cylinder.
Leuke en gevarieerde inzendingen deze week!thumbs up

1 cirKel - Volga GAZ 24-12, geweldige auto, net een klein beetje meer wauw dan de Buick van Ralph
2 Rzasa - Buick Century 3.1L Aut Break, fantastisch toffe auto. Ik vind dit echt een gaaf ding, maar de Volga was net iets meer tof, scheelt echt een gram smiling smiley
3 929V6 - Vauxhall Cavalier Estate 1.6 GL Automatic, superleuk, ik heb nooit begrepen waarom Opel dit niet geleverd heeft.

Eervolle vermelding:
Herman m - Peugeot 505 2.0 GR Familiale Automaat, die auto ken ik. De staat hier in A-town. Ik heb hem zelfs eens gespot. Hij heeft ook nog een zeldzame ONK-op grijs kenteken.
1. GvJ - Panhard PL17 Break
2. cirKel - Volga GAZ 24-12
3. Pink Panther - Simca 1501 Special Break
1. Pink Panther - Simca 1501 Special Break Een zeldzame en fraaie overblijver met als hele leuke gadget de picknicktafel.
2. GvJ - Panhard PL17 Break Een erg leuke auto om te zien
3. Stoterstangen90 - Skoda 1202 STW Afwijkend met zijn asymmetrie in deuren
lastig kiezen uit deze 29 kandidaten, potente bakken, klassiekers, lastdragers.

1 Pink Panther - Simca 1501 Special Break
2 GvJ - Panhard PL17 Break
3 740estate - Packard Super 8 Wagon Sedan
Ik stem deze week voor de inzendingen welke het dichtste mijn eigen inzending benaderen. Lekkere dikke Duitsers met lekker veel POWAH! dus big smile smiley

1. Escher - Alpina B10. Mooi, snel, luxe, exclusief. Wat blieft een mensch nog meer?

2. Vezes - Mercedes Benz C43 AMG. Mooi, snel, luxe, exclusief. Wat blieft een mensch nog meer?

3. afentoe - Audi RS2 Avant. Mooi, snel, luxe, exclusief. Wat blieft een mensch nog meer?
1. 740estate - Packard Super 8 Wagon Sedan
2. Guus Leferink - Buick Roadmaster
3. cirKel - Volga GAZ 24-12
Mijn stemmen gaan naar auto’s die al het gemak van een stationwagen bieden, met nog net ietsje meer. Opvallend hoeft het niet te zijn, als het maar goed is.
1e plaats: Barri – Volvo V90: uiterst comfortabele auto, heb ik me laten vertellen. Je kan er nog net geen tenniswedstrijd in spelen, zo ruim zijn die Volvo’s van de oude stempel. Leuk ding!
2e plaats: Zadelsnuiver – Opel Omega: lel van een auto met smeuïge V6, lijkt me een heerlijk apparaat voor een roadtrip.
3e plaats: Singleframegrille – Audi 200: wordt langzaamaan steeds zeldzamer. Jammer, want het is een leuk model. Met de vierwielaandrijving trek je er in de winter al het leaseblik uit.
afentoe
Met de vierwielaandrijving trek je er in de winter al het leaseblik uit.
Maar van mijn Nissan krijgt hij billenkoek.grinning smileydrinking smiley

1. Pink Panther - Simca 1501 Special Break
2. 740estate - Packard Super 8 Wagon Sedan
3. Wrangler - Mitsuoka Ryoga Wagon
1 - Zonder Mazda met BMW - BMW 325ix Touring
2 - cirKel - Volga GAZ 24-12
3 - 929V6 - Vauxhall Cavalier Estate 1.6 GL Automatic
Ik ben gek op breaks en ik ben gek op woodies...
En toevallig staan er 3 van die laatste in het rijtje,
moet ik enkel maar voor die i.m.o. ultieme breaks een volgorde bedenken:

1. Guus Leferink - Buick Roadmaster
2. 740estate - Packard Super 8 Wagon Sedan
3. Jp053 - Oldsmobile Vista Cruiser
1- GvJ - Panhard PL17 Break
2- Jp053 - Oldsmobile Vista Cruiser
3-Escher - 2000 Alpina B10
1. Barri - Volvo V90 3.0 LPi

2. Niels. - Volvo P 445 Duett

3. Auto-fan - Nissan Stagea Autech 260RS WGNC34 Manual 4WD
1. 929V6 - Vauxhall Cavalier Estate 1.6 GL Automatic
2. Wouter82 - Alfa Romeo 33 1.3 Sport Wagon 4x4
3. Pjötr - Lada 1200
1. Pink Panther - Simca 1501 Special Break
2. Stoterstangen90 - Skoda 1202 STW
3. Smarter - Ford Granada L Turnier 2300 V6
Jjjjjaaaaaaaahhhhh!!! smileys with beer

1 cirKel - Volga GAZ 24-12
2 GvJ - Panhard PL17 Break
3 Barri - Volvo V90 3.0 LPi
Ik ga voor originele uitvoeringen, waarmee ik bedoel zoals origineel af fabriek geleverd.

1e British Racing Green - Citroën Ami 6 Break : een van de allereerste auto's met „rechthoekige" koplampen.
2e GvJ - Panhard PL17 Break : Was toen al een hele prestatie, 50pk uit nog geen 900cc 2 cilinder.
3e Jp053 - Oldsmobile Vista Cruiser : ben vaak niet zo van de Amerikanen, maar deze kende ik wel, maar was ik toch stiekem wel een beetje vergeten.
Wat een gave inzendingen deze week! thumbs up Zoveel auto's die dikke punten verdienen wat mij betreft, maar er kunnen er helaas maar 3 beloond worden:

1. GvJ - Panhard PL17 Break
2. cirKel - Volga GAZ 24-12
1. Wrangler - Mitsuoka Ryoga Wagon - Ongelooflijk lelijk, zeker vanwege de normale Primera-achterkant. Maar ondanks dat heel leuk en goed gevonden, ik kende 'm niet!
2. 929V6 - Vauxhall Cavalier Estate 1.6 GL Automatic - Inderdaad apart dat Opel geen variant hiervan had.
3. Barri - Volvo V90 3.0 LPi - Gave auto! Sinds vorig jaar heeft mijn vader er eentje, fantastische bak.
Mijn punten gaan naar:

1. Wouter82 - Alfa Romeo 33 1.3 Sport Wagon 4x4 - als geen ander weet Alfa het sportieve karakter van zijn sedans en hatchbacks te bewaren in de afgeleide stationwagens; dat is wat mij betreft veel punten waard, de 4x4 voegt er het stoere element aan toe.
2. p053 - Oldsmobile Vista Cruiser - iconisch, zo'n grote Amerikaanse stationwagen, en dan nog met features als een dakverhoging en dakramen, prachtig!
3. Pjötr - Lada 1200 Combi - helemaal aan het andere eind van het spectrum dan de Vista Cruiser, maar zeker even praktisch; bovendien robuust en stoer, precies zoals ik een stationwagen zie.
Poeh, moeilijk kiezen.
1. Afentoe - Audi RS2 Avant
Zeker niet de ruimste of meest praktische, maar mooooooooi.
2. GvJ - Panhard PL17 Break
Mooi of lelijk de PL17 Break, ik ben er nog niet uit. Très spécial.
Die picknicktafel, nooit geweten dat ie achterin lag. En deze week weer een mooi gemaakte inzending thumbs up.
1. Guus Leferink - Buick Roadmaster
Geweldige auto! Mooie kleur icm dat lichte hout, en de vorm van de auto met die gekke lange achterkant is geweldig!

2. Smarter - Ford Granada L Turnier 2300 V6
Een stationwagon als luxe auto in de tijd dat dat nog niet gebruikelijk was. Gaaf ding!

3. Singleframegrille - Audi 200 Avant 2.2-20V QUATTRO
Bizar model met die schuine achterkant. Ik heb 'm altijd al leuk gevonden!
Uit 29 kanshebbers hebben we de winnaar gekozen:

GvJ - Panhard PL17 Break met 20 punten. Gefeliciteerd met je eerste overwinning GvJ.

Fraai 2e: Pink Panther - Simca 1501 Special Break met 17 punten.

Zeker verdiend 3e: cirKel - Volga GAZ 24-12 met 14 punten.

4e: 740estate - Packard Super 8 Wagon Sedan met 11 punten.

5e: gedeeld Guus Leferink - Buick Roadmaster en 929V6 - Vauxhall Cavalier Estate 1.6 GL Automatic met 10 punten.

7e: Barri - Volvo V90 3.0 LPi met 8 punten.

8e: Jp053 - Oldsmobile Vista Cruiser met 6 punten.

9e Wouter82 - Alfa Romeo 33 1.3 Sport Wagon 4x4 met 5 punten.

Rest van de inzendingen 4 of minder punten.

Allen bedankt voor het meedoenthumbs up.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-10-2016 22:34 door Jp053.
Gefeliciteerd GvJ, ben erg benieuwd wat je in petto hebt voor wedstrijd 426 thumbs up
Hee leuk, gewonnen.

De komende week zijn we met vakantie, wil nummer 2 Pink Panther wedstrijd 426 organiseren?
Niet dat het verschil maakt Joop, maar ik heb ook vier punten winking smiley
GvJ gefeliciteerd!
GvJ
Hee leuk, gewonnen.

De komende week zijn we met vakantie, wil nummer 2 Pink Panther wedstrijd 426 organiseren?

Dat wil ik wel doen, later vanavond.
GvJ
Bedankt en succes Panther.

Geen probleem, gefeliciteerd trouwens.
afentoe
Niet dat het verschil maakt Joop, maar ik heb ook vier punten winking smiley
GvJ gefeliciteerd!

Klopt! Notabene 3 punten van mij big smile smiley.

Maar Wouter82 heeft 5 punten, daar zit de fout.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close