Occasionwedstrijd #395 European Car of the Year 1964 t/m 2015 WINNAARS SMARTER EN ZADELSNUIVER

Gepost door 740estate 



Welkom bij Occasionwedstrijd #395:

European Car of the Year 1964 t/m 2015!



Elk jaar is is de verkiezing van de beste nieuwe auto volgens een aantal vooraanstaande, onafhankelijke autojournalisten uit Europa. Namens Nederland geven Jaco Bijlsma, Ton Roks en Gert Wisse punten. Leuk, maar we willen zelf kiezen.

De opdracht voor deze week:

Kies de voor jou mooiste en/of meest speciale en/of meest bijzondere auto uit de top 3 uit de jaren 1964 t/m 2015. Een variant mag ook.
Bijvoorbeeld uit 1989 de als 3e geëindigde Volkswagen Passat en dan de cabrio winking smiley. Als de naam Volkswagen Passat maar in de type-aanduiding zit.

Een link naar de wikipagina, hier staat de top 3 van 1964 t/m 2015 vermeld: Overzicht

De regels voor deze week:

- Budget: € 50.000,00.
- Auto moet in Europa te koop staan.
- Bouwjaar: 1964 tot en met 2015.
- Het jaar 2016 is uitgesloten.
- Grote facelifts versies uitgesloten. Indien de voor- en achterkant te veel afwijken van de auto uit de top 3, wordt deze niet goedgekeurd. Kan (en gaat) discussie opleveren, maar de quizmaster beslist uiteindelijksmiling smiley.

Omdat ie niet mee mag doen een plaatje van de winnaar 2016:



Vaste spelregels:

- Link naar de advertentie en prijsindicatie zijn verplicht
- Foto's van de geadverteerde auto zijn verplicht, maximaal 5 foto's per model
- De eerst geplaatste foto van elke in de inzending is de foto voor het 'op een rijtje'
- Mooi gefotografeerde auto's worden op prijs gesteld
- Maximaal 1 inzending per persoon, als je toch een betere inzending tegenkomt dan je eerste, pas dan je oorspronkelijke post aan
- Bij het stemmen mag een geplaatste stem niet meer gewijzigd worden
- Bij een claim dient een link naar de advertentie en minimaal 1 foto te staan, anders wordt deze als niet ingezonden beschouwd

Voorgaande wedstrijden:

Wedstrijden 1 t/m 218 zijn helaas in de digitale hemel.
219: Walter de' Silva - zonder Matra, met BMW
220: 1970 - non-turbo
221: London–Sydney Marathon 1968 - Guus Leferink
222: De kadett-klasse - 929V6
223: Zo goed als nieuw - rzasa
224: Hetzelfde type- smarter & Escher
225: American History - Bozzie
226: Yoshisuke Aikawa a.k.a VW-liefhebber kiest Japans – Spekky
227: Anderhalve auto – JOtter
228: Vierdeurs cabrio – 929V6
229: Laat ze maar schuiven!- Escher
230: Eerste eigenaar- D. Elzinga
231: Nieuwe rijken - Guus Leferink
232: De jaren 50 - Sams4ng
233: Designed by.....Guigiaro - Wrangler
234: Een pakketje schroot met een dun laagje chroom - Guus Leferink
235: 6 in lijn - Marno
236: Mooi kleurtje - Guus Leferink
237: Comfort... - smarter
238: Van een oud vrouwtje geweest... - British Racing Green
239: Krachtige Stationwagens - 929V6
240: Championnat de Super Stock-Car - Escher
241: Prachtige interieurs - JW01
242: Your "date of birth"-car - Remus
243: Vandaag is rood – rzasa
244: Bestel maar - Meike
245: Project 2 - non-turbo
246: Allemaal beestjes - Guus Leferink
247: Hier bekend, maar toch weer niet... - Escher
248: (Niet) Mijn Auto - rzasa
249: US-specs - Niels.
250: Striping - Meike
251: How low can you go - Pink Panther
252: The Bold and the beautiful - Niels.
253: De perfecte youngtimer - D. Elzinga
254: Laadbakkie- 929V6
255: Taxi! - Soloman
256: Nummer één! - Escher
257: Platform-sharing - Wouter82
258: Hittegolf! - smarter
259: Zo uit de folder weggereden – Spekky
260: Ronde koplampen - Joep 83
261: Merkencups - Wrangler
262: Barnfind / Schuurvondst - Pink Panther
263: Exclusief voor weinig- Escher
264: Follow the leader - Niels.
265: Origineel Nederlands - Wrangler
266: Banzai! The rise of the Japanese car- Auto-fan
267: Jong geleerd...- Shooting Brake
268: Groen als het struikgewas- Escher
269: Originele lak - PascalD
270: zonder pookje - Zonder Matra, met BMW
271: Is gas toch niet alleen om op te koken? - Escher
272: Kleurrijk trio - Escher
273: Snel... vergeten - Niels.
274: Moderne techniek - Pink Panther
275: Schimanski - 929V6
276: Touristenfahrten op de Nordschleife, 1973 - Guus Leferink
277: Overpriced - smarter
278: Niets is wat het lijkt: Replica! - rzasa
279: Baanbrekend - rzasa
280: Recht en hoekig – Wouter82
281: Winterproject - 929V6
282: London-Sydney Marathon, anno 2014 - Niels.
283: IJzeren Gordijn - stoterstangen90
284: Oprijwagen - 929V6
285: 1974 - Bobbeltje
286: Miami Vice - Pink Panther
287: Mislukking- Gullwing & Escher
288: Bewegende delen - smarter
289: De GL versie - Niels.
290: Youngtimer Lease- Escher
291: POA - Lybra
292: V6 Turbo- Escher
293: 1 model, vele varianten - smarter
294: Geniale hutjes - Wrangler
295: Allright Chaps! - Ouwediesel
296: Een auto voor de Koning - Singleframegrille
297: Le chique a la française - Wrangler
298: Brasil Festa - D. Elzinga
299: De driedeurs hatchback - Guus Leferink
300: 300 - Spekky
301: Machtig mooie match merk met model - Singleframegrille
302: The bad and the ugly, of op z'n Nederlands: niet moeders mooiste- Escher
303: The Malaise Era - Zonder Matra, met BMW
304: Fully loaded - Pink Panther
305: Jackpot! - Guus Leferink
306: Let's get digital - smarter
307: A giant leap - Escher
308: En vogue - rzasa
309: A place on earth - Bobbeltje
310: Bouwvak- Escher
311: Wij mannen doen het verkeerd... – Wouter82
312: Fabbrica Italiana Automobili Torino – 929V6
313: Een rode cabriolet voor een klein budget! – Niels.
314: Video star- Wrangler
315: Topless aanmodderen - smarter
316:Restomod - Singleframegrille
317: Dutch Design - Jorn.
318: MMBS - 929V6
319: Met het hele gezin naar Sporthuis Centrum - smarter
320: Woodie – Smarter/Niels.
321: Kleine beurs – Spekky
322: 6 ruiten – Stefan-V6
323: Britannia rule the....roads? - 929V6
324: Mag het een klepje meer zijn? - smarter
325: Kleur bekennen - rzasa
326: Dubbele koplampen - Guus Leferink
327: Sinterklaas-editie- Escher
328: Geimporteerd - Zonder Matra, met BMW
329: Mille Miglia - Pink Panther
330: Pick-up - Wrangler
331: Vintage Racer - rzasa
332: 5 - Pink Panther
333: Vreemde vormen - smarter
334: Geen stijl - Escher
335: The ugliest of all - Rzasa
336: Diesel - Pink Panther
337: Look-alike - Zonder Matra, met BMW
338: Het motorkapornament - rzasa
339: De fraaie hatchback - smarter
340: Veel voor weinig: het afschrijvingskanon- Escher
341: 3 landen, 1 jaar - Wrangler
342: We all live in a Yellow Submarine - smarter
343: Panoramisch uitzicht - Pink Panther
344: Zeldzaam! - rzasa
345: 3e zitrij - Wouter82
346: Sleeping time - Guus Leferink
347: Porsche 911 - Smarter
348: tatu tatu - JW01
349: AutoRAI - Niels.
350: Around the World - smarter
351: Track Day - Escher
352: Moby Dick - rzasa
353: Suicide doors - Wrangler
354: 3 doors, 5 doors and 4 doors -Shooting brake
355: Budgetdroomgarage - Pink Panther
356: You paid how much? - Niels.
357: Eighties verantwoord - Niels.
358: To turbocharge or not to turbocharge, that's the question... - PascalD
359: De cirkel is rond - Smarter
360: Vakantiecombi: Cabrio met Caravan - Bobbeltje
361: Kaal, Kaler, Kaalst - Zonder BMW met Mazda
362: Typische vrouwenauto - Zonder BMW met Mazda
363: Je had maar één taak ! - Spekky
364: Zeg 'ns aaa - Wrangler
365: De 4 seizoenen - smarter
366: Grand Touring Coupé - smarter
367: Geel en grijs - Escher
368: Not Lost in Translation - Auto-fan
369: Het Gouden Stuur - Escher
370: River Deep, Mountain High - 929V6
371: De direct ingespoten diesel - JW01
372: De pekelbak - .Timo
373: De lengte in - Pink Panther
374: Een „vreemde" eend - 929V6
375: Racen voor een appel en een ei - flat412
376: Into the rough stuff? - Wouter82
377: Beste en slechtste voorbeeld - Meike
378: Barrelbrigade - keuze van het forum ! - Shooting Brake
379: Slakkentempo - Guus Leferink
380: Streetview - smarter
381: Extreme make-over: de facelift - Escher
382: Het modellengamma - Escher
383: That's so 90's - Zonder BMW met Mazda
384: Midlife Crisis Auto - Joop053
385: Help Max -> Mikaela Ahlin-Kottulinsky auto - afentoe
386: Klein maar fijn - Zadelsnuiver
387: Mooi wit is niet lelijk - Escher
388: Motorweek Retro Review - Zadelsnuiver
389: De anonieme miljonair - D. Elzinga
390: CVT - 929V6
391: De auto van oom agent - Joop053
392: Kijken, kijken en niet (kunnen) kopen - Shooting Brake
393: De meest verkochte auto aller tijden - zonder BMW met Mazda
394: Tatort - 740estate



Inzenden kan tot woensdag 30 maart, 20:00
Stemmen kan tot vrijdag 1 april, 20:00




2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-04-2016 20:14 door 740estate.
Renault Megane 2.0 16V RS Trophy

6950 euro
166.500 km
224pk

Tsja de Megane, de RS Trophy. Uiteraard auto van het jaar, meestal zit er een Renaultje tussen en elke keer duimen dat ie wint.....soms werkt het soms ook niet. In ieder geval!
1991 Clio kon, 2006 Clio kon. Maar ja.....2001 Clio had het moeten zijn. Nee dan de volgende maar de Megane! Van dit model werden de versies steeds beter naarmate de tijd vorderde. Zelfs zo erg dat als je een strak sturende auto wilt. Niet de eerste versie nemen.
Trophy, F1-team of de R26R rijden zoals een RS moet zijn. Ook een diesel RS was leverbaar, echter niet in NL.

25 geleverd in NL. Mijn keuze voor deze contest.




De Peugeot Coupé 406, ontworpen en gebouwd door de meesters van Pininfarina maar nauw verwant aan de winnaar van de 2e plek in de AvhJ verkiezing van 1996; de 406.



Hier te koop.

Het is geen toeval dat deze prachtige Coupé meer weg heeft van een Exotische Italiaan dan van een zakelijke Fransoos; De Coupé 406 was namelijk in eerste instantie bedoeld om als Ferrari door het leven te gaan. Gelukkig besloten de Italo's om het ontwerp toch maar aan hen voorbij te laten gaan en zo was één van de mooist getekende auto's aller tijden opeens bereikbaar voor het grote publiek.



In 1998 rolde dit Lugano groene exemplaar van de band. De eerste eigenaar had smaak, want in combinatie met het prachtige Sahara lederen interieur een echt bijzonder fraaie kleurstelling.



Ook op het vlak van aandrijving wist eigenaar nummer 1 prima waar hij mee bezig was, zo kreeg deze 406 de 190 PK sterke 3.0 V6 onder de kap. Het verwisselen van verzetten gebeurd zoals dat eigenlijk hoort in zo'n chique kar; automatisch.



Eigenlijk vanuit elke hoek een echte eyecatcher, zo is de deels verzonken achterruit echt zo'n design-element wat je niet verwacht van een volume model waar kosten en marges vaak de overhand hebben.



De prijs voor al dit moois? Een vrij bescheiden € 3990,-



4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-03-2016 20:16 door Zadelsnuiver.
Renault 25 Limousine V6 1985
(2e plaats in 1985)











Hier te koop voor € 10.800




2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-03-2016 19:11 door Paul Z.
Tegenwoordig is het podium zo burgerlijk mogelijk, jammer als je het mij vraagt.
Daarom neem ik jullie mee terug naar 1966, toen de Rolls-Royce Silver Shadow tweede werd. Voordeel aan Rolls-Royces is dat ze altijd een eeuwigheid vrijwel ongewijzigd worden gebouwd, deze komt uit 1974, maar is nog van voor de Silver Shadow II van 1977.




Linkje!
Al dit moois kost maar €19.750. Zoals de reclame zegt: 'voor het zelfde geld reed u straks een Volkswagen Polo' grinning smiley
Mijn inziens de auto van het jaar allertijden de winnaar van 1978

Porsche 928

advertentie

Helaas was deze te duur











Porsche 928 Prima serie allestimento S 1979
End Price € 14,500,-
Mileage 4,000 km
First Registration 05/1979
Power 180 kW (245 HP)

ANNO PRIMA IMMATRICOLAZIONE: 1979
TARGA: Ritargata MO......
COLORE: verde oliva
INTERNI: pelle e alcantara verde
MOTORE: 4474 cc , V 8 , 177 KW
KM PERCORSI: 4000 da revisione motore
STATO D’USO: carrozzeria molto bella, interni rifatti con alcune caratteristiche non originali , gomme ottime, meccanica ottima
DIFETTI EVENTUALI:
DESCRIZIONE AUTO: Splendido Porsche 928 prima serie , verde oliva , allestimento s, carrozzeria ottima, interni rifatti in alcantara verde , meccanica in ordine , motore rivisto da 4000 km, terminale nuovo , gomme ottime, auto pronta all'uso e gia storica .
Qualsiasi prova.Si valutano parziali permute con auto storiche solo se in ottime condizioni, anche di valore superiore.
PREZZO RICHIESTO:14.500

CAR'S DESCRIPTION:
Beautiful Porsche 928 first series, olive green, s construction, excellent bodywork, interior redone in alcantara green mechanics in order, revised engine from 4000 km, new terminal, good tires, auto ready to use and already historic.

Any evidence .It evaluate part exchange with historic cars only if in excellent condition, even greater value



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-03-2016 09:07 door Bobbeltje.
Mijn inzending is de winnaar uit mijn geboortejaar, de Fiat 128. De Fiat 128 is een auto die door FIAT werd geproduceerd tussen 1969 en 1985. De auto werd in 1969 geïntroduceerd als opvolger van de Fiat 1100.
De Fiat 128 had een compleet nieuwe constructie, een nieuwe motor en voorwielaandrijving, erg revolutionair voor die tijd, waar de meeste gezinsauto's nog gewoon achterwiel aandrijving hadden en met een lengte van 385 cm gaf hij een prima binnenruimte. Dit concept zou later door vele autofabrikanten opgevolgd worden. De 128 werd dan ook gekozen tot Auto van het Jaar 1970 vanwege alle nieuwe technieken die gebruikt waren door Fiat.

Fiat 128 Berlina 4p 55cv L





6.300 EUR
EZ 06/1970
77.000 km
Benzin
45 kW (61 PS)
Schaltgetriebe

BELLISSIMO!!!! CONDIAZIONI ECCELLENTI, KM ORIGINALI, CONSERVATO, SOLO RIVERNICIATA LA CARROZZERIA






2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-03-2016 09:45 door zonder BMW met Mazda.
De auto van het jaar verkiezing was in 1971 voor Citroën bijzonder succesvol: Er stonden in dat jaar maar liefst 2 Citroën's op het erepodium. De GS pakte het goud, maar de SM die met de bronzen plak aan de haal ging is 1 van mijn favoriete auto's aller tijden. De afgelopen week is dit model regelmatig in het nieuws geweest i.v.m. de link met Johan Cruijff als zeer bekende Citroën SM eigenaar. In een lichte buitenkleur komt de prachtige belijning van ontwerper Robert Opron in mijn ogen het mooist tot zijn recht. Qua interieur ben ik een liefhebber van kleur, zeker deze bruintint ic.m. de goudkeurige accenten vind ik echt prachtig:

1971 Citroën SM









First shown at the 1970 Geneva Motor show and first deliveries the same year. Citroëns answer to a Grand Tourer. With all the tried and tested incorporated futuristic techniques, the Citroën was so far ahead of its time, adjustable Hydropneumatic suspension, front wheel drive, power steering, self positioning steering, automatic brake pressure distributor, self leveling headlights and so much more. The Citroën SM was produced from 1971 to 1975 when it ceased production Citroen was sold to Peugeot; some 12,920 Citroën SM’s were produced.

This 1971 Citroën SM was an early car with 3 Weber Carburetors (42DCNF) and the 2.6 V6 Maserati engine and manual five-speed gearbox.
All matching numbers car, supplied by Ets Carlos Bloch to Mr Andie, in Montoiue in the South of France, the car now has 98,999 kms on the speedometer and first registered January 1971, making this car just over 1000 car built. Very original motorcar with every thing working, even the glove box light. Straight and sound, drives just how I remembered them too.

Price: £35,500 = € 44.940,-



4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-03-2016 18:26 door smarter.
Misschien is dit al eens eerder besproken (dan excuses hiervoor), maar ik begin op te merken dat steeds vaker wedstrijden 'opnieuw gedaan/gekopieerd/gerecycled' worden. Deze wedstrijd is hetzelfde als nr. 193, de vorige had veel verwantschap met nr. 275, en laatst hadden we ook al een kopie van nr. 192. Is het dan na zo'n 400 wedstrijden logisch dat we (soms) eens wat (ideeën van) wedstrijden herhalen? Of is dit per ongeluk gegaan en zouden wij wat beter moeten letten op wat er al geweest is? Begrijp mij niet verkeerd, ik vind het namelijk geen probleem dat er na zoveel wedstrijden soms wat 'gerecycled' wordt, maar ik ben wel benieuwd wat de andere deelnemers hiervan vinden.

Over deze wedstrijd: Ik zal zo op zoek naar een inzending. smiling smiley
Volgens mij doet 740estate nog niet zo lang mee, dus ik denk dat hij het niet wist. Daarnaast geven de gebruikte wedstrijdtitels niet altijd duidelijkheid over het onderwerp.
Dit model, ook wel bekend als E3 of Bavaria (de naam voor de Amerikaanse markt), is mijn favoriete BMW. En dan specifiek de uitvoering van voor de facelift, dus met de mooie brede achterlichtunits. Voor de Franse markt moesten deze worden uitgevoerd met amberkleurige achteruitrijlichten en dat samen met de schitterende originele staat maakt dit exemplaar extra bijzonder.

BMW 2800 Automatic 1970 (klik!)







€ 13.500,-



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-03-2016 11:08 door 929V6.
Dit is dus een van die auto's die eigenlijk meer winwaardig waren dan de winnaar, maar op de een of andere manier kreeg hij net niet genoeg punten: de Fiat Ritmo, die 12 puntjes tekort kwam op zijn saaie concurrent Chrysler-Simca Horizon.

Deze Fiat Ritmo 75 Super is nog nieuw.



Deze Super (luxe uitvoering) is weliswaar in 1980 gefabriceerd, maar reed tot nu toe niet meer dan 120 km.



Hij heeft een krachtiger versie van de 1300 motor (+10 pk) die ook in de Lancia Delta lag. De Super werd overigens in Nederland alleen met een 1500-motor geleverd (ook +10 pk ten opzichte van de standaard versie).



Grappig (of knap) is dat de Ritmo technisch erg leunde op het mechaniek van zijn voorganger, die wel AvhJ werd, en dat zijn opvolger en diens opvolger dat ook werden.



Voor 9.500 euro kan hij worden opgehaald in Polen.



Trouwens, de AvhJ-jaartallen tot 1976 zijn incorrect: de eerste verkiezing betrof de Auto van het Jaar 1963. Tot en met 1974 werd de auto in november verkozen voor het bijna afgelopen jaar, vanaf 1975 was dat voor het komende jaar (dus 1976). Vervolgens heeft de organisatie heel hard gepoetst in allerhande publicaties en online pagina's en inmiddels lijkt het alsof er geen AvhJ 1963 bestond, maar die was er wel degelijk, en een AvhJ 1975 was er dus niet - dat jaar is in de titel overgeslagen. En alle winnaars tot 1975 hadden dus de AvhJ-titel van een jaar eerder dan men nu denkt. Inmiddels is ook de verkiezing een aantal maanden doorgeschoven en wordt de winnaar weer verkozen voor het jaar waarin de verkiezing plaatsvindt.
Quote
929V6
Volgens mij doet 740estate nog niet zo lang mee, dus ik denk dat hij het niet wist. Daarnaast geven de gebruikte wedstrijdtitels niet altijd duidelijkheid over het onderwerp.

Klopt, ik doe nog niet zo lang mee. De occasionwedstrijden 219 t/m 394 staan vermeld, deze heb ik doorgespit om recycling te voorkomen. Wat daarvoor is geweest is niet te zien. Als iemand de gegevens nog wel heeft, kan dit er nog tussen worden 'geplakt'?
M.b.t. de discussie: soms is recycling de moeite waard, ik vind het prima als de winnaar dat doet.

@JOtter. omdat deze occasionwedstrijd voor jou de 2e keer is, verwacht ik een topper cool smiley.
Renault Safrane 2.2 RT

De nummer 3 van 1993.

[www.autoscout24.ch]











CHF 700,- = EUR 642,-
1993
93 dkm

Afgezien van de wieldoppen een nog erg fraai en fris exemplaar. Mét heerlijke Radio Renault.
@929V6 Heb jij nu een Franse advertentie getroffen met mooie foto's? Hoe is het mogelijk....
In 1981 pakte Ford zijn eerste Auto van het Jaar-titel met de Escort:

Ford Escort RS Turbo

Ford gooide het roer om met deze Escort MkIII. Het model leek helemaal niet meer op zijn voorganger. Voorwielaandrijving, hatchback en nieuwe CVH-motoren met vermogens van 50 tot 96 pk.
Een groot succes deze Escort, van 1982 t/m 1986 op plek 2 in het modellenoverzicht van meest verkochte auto in Nederland. Mede dankzij de populaire Laser-uitvoering.

In 1985 werd deze heerlijke RS Turbo Series 1 in een paar europese landen aangeboden en de productie was beperkt tot maximaal 5.000 (werden er flink meer uiteindelijk: 8.604). 132 pk en 0-100 in 8.7 seconden. Ze waren goed uitgerust met oa lichtmetalen velgen, Recaro stoelen en beperkte slip differential. Allemaal wit, behalve 1. Die was zwart en speciaal gemaakt voor een lid van het Britse Koninklijk Huis. Waarschijnlijk omdat het allemaal geboren coureurs zijn grinning smiley en niet omdat het goede reclame is dat een jonge schone prinses haar bevallige bips in de Recaro neervlijt.


RS aerodynamic voorspoiler en ronde spotlampen.


RS aerodynamic achterspoiler en de voor die periode Fords kenmerkende geribbelde achterlichten.


Zo goed als nieuwe Recaro sportstoelen met fraai blauw biesje. Radio/cassettespeler en cassettehouder in de middenconsole aanwezig thumbs up.


Een praktische, leg de achterbank plat en een koninklijk fietsje past erin, snelle hatchback met een klein kontje.


17.769 miles gedraaid, als nieuw.

Bouwjaar: 1985
Prijs: 33.995 pond = ongeveer 42.250 euro



9 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-03-2016 12:22 door Joop053.
European Car of the Year 1975:

Citroën CX

Deze 2400 Prestige is te herkennen aan het vinyldak, holle achterruit en de 25 cm verlengde carrosserie. Uiteraard beschikt deze CX over Citroëns unieke hydropneumatische veringssysteem. Comfort met een grote C.











Prijs van deze CX Prestige uit 1977 is € 24.300.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-03-2016 22:13 door 740estate.


Alfa Romeo Alfetta 1800
1973 - 39.434 km - € 19.500


3e Plaats in 1973


Front met dubbele koplampen, in het begin had de 1600 versie enkele koplampen.


Als kleine jongen vroeg ik met al af hoe dit moest met een trekhaak.spinning smiley sticking its tongue out


Staat helaas op geen enkele optielijst meer, zo'n fraai stuur.


De 1800cc versies van de beroemde dubbelnokker, 121pk en daarmee in 9.5sec. op 100km/h


Tijdloos fraai, zelfs met kunstleer/skai.


hier te koop




1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-03-2016 20:38 door Pink Panther.
Haha, de accu in de Alfa zegt wel iets over wat er ooit is gebeurd grinning smiley
Quote
danny1995
Haha, de accu in de Alfa zegt wel iets over wat er ooit is gebeurd grinning smiley

Wat bedoel je? grinning smiley
Inzending gewijzigd en afgerond. De Mercedes, hoe mooi ook, was wellicht iets te voor de hand liggend.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-03-2016 23:13 door Zadelsnuiver.
Quote
Joop053
Quote
danny1995
Haha, de accu in de Alfa zegt wel iets over wat er ooit is gebeurd grinning smiley

Wat bedoel je? grinning smiley

Een ietwat klunzige eigenaar die niet weet hoe je een accu vervangt of de Alfa heeft ooit langs de weg gestaan met zo'n gele bus ervoor big smile smiley
Heb er niet lang over moeten nadenken. Ik ga voor de nummer 2 uit 1988. De Citroen AX en waarom. Heel simpel. Mijn 1e auto was een rode 5-deurs AX 1.4 TRS uit 1988, destijds 12 jaar oud. Daarin heb ik een half jaar in rondgereden totdat ik de kans kreeg om een destijds 4 jaar oude Ibiza over te nemen. (die zie je op de foto ook de oprit opkomen). Helaas zijn er niet veel AX-jes meer over, dus klopt kleur en carrosserie wel, maar is de motorinhoud kleiner.

1989 AX voor € 500

148.000 km
01/1989
29 kW (39 PK)
Benzine
APK 05/2016








Toen waren we nog jong, de TP-29-YZ bestaat al jaren niet meer. Door de eigenaresse na mij naar de sloop geholpen sad smiley


Meer info over de AX

Wellicht als er ooit een origineel Nederlandse te koop komt dat ik overstag ga...blijft toch altijd speciaal je 1e auto.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-03-2016 14:45 door PascalD.
De BMW 3-serie, tweede in 1976 achter de Simca 1307/1308

BMW 316

06/1975 EZ. 148.000 km, € 9.999,-

Heute dürfen wir Ihnen einen BMW E21 präsentieren. Dieser hier wurde am 21.05.1979 in Schweinfurt zugelassen und befand sich von da an bis zuletzt inerster Familienhand. Nun sucht dieser rote BMW einen neuen Besitzer. Von 1979 bis 2000 wurde der E21 als Sommerwagen genutzt, bis er danach an den Sohn vermacht worden ist, der ihn geschützt in einer Garage lagerte.

Das Auto selbst befindet sich in einem schönen Zustand. Von außen erstrahlt das Auto in einem schönen rot. Den Innenraum zieren schöne beige Stoffsitze, welche ausschließlich mit Sitzbezügen gefahren worden sind und sich dadurch in einem sehr guten Zustand befinden. Die braune Leder Türverkleidung, sowie der beige Dachhimmel befinden sich in einem annäherend unberührten Zustand. Ein weiteres Schmankerl bei diesem BMW ist die gute Ausstattung, wobei dieser ein originales Radio, Zigarettenanzünder, Alufelgen mit neuen Reifen, heizbares Heckfenster, Nebelscheinwerfer und eine Belüftung besitzt. Weiterhin ist dasschwarze Armaturenbrett sauber und komplett frei von Rissen. Ein weiteres Highlight des BMWs ist das komplett vollständige geführte Serviceheft mit kompletten Blättern. Des Weiteren ist der 316er nur 148.000 Kilometer gelaufen.

Wenn wir Sie nun von diesem Prachtstück überzeugen konnten, laden wir Sie recht herzlich zu uns ein, um sich selbst noch ein genaueres Bild von diesem schicken BMW zu machen.





Mooie inzending Joop. De RST van Di was inderdaad zwart (de enige af fabriek ooit geleverd geloof ik) en had ook een XR3 grille om hem walt minder opvallend te maken.
@Pink P., graag nog prijs erbij vermelden en de inzending is goedgekeurd.

Rest van de inzendingen goedgekeurd.
Auto van het jaar 2004: Fiat Panda


Fiat Panda 4x4 Cross 1.3 16V JTD Multijet









Bouwjaar: 09/2006
Kilometerstand: 108.900

Prijs: €6.999,-
Car of the Year 1998 in mijn favoriete kleur...

Alfa Romeo 156

€ 1.499,-

162.000 km
07/1999
106 kW (144 PK)
Benzine

Opties en accessoires:
ABS
Airbag bestuurder
Airbag passagier
Airconditioning
CD
Centrale vergrendeling
Climate Control
Elektrisch verstelbare buitenspiegels
Elektrische ramen
Lichtmetalen velgen
Mistlampen
Radio
Sportonderstel
Sportpakket
Startonderbreker
Stuurbekrachtiging
Zij-airbags

Bijzonderheden:
Deutsches Fahrzeug, Schadstoffarm D3 Kat (30), aus 3.Hand, Sonderlackierung vom Werk aus, Zentralverriegelung mit Funkfernbedienung, Wegfahrsperre, elektrische Fensterheber, elektrisch verstellbarer Außenspiegel, Lenkrad in Edelholz, Servolenkung, 4 Airbags, SRS, ABS, Nebelscheinwerfer, Klimaautomatik, grüne Feinstaubplakette, 5-Ganggetriebe, Stoßfänger in Wagenfarbe, 215/45 ZR17 91W XL GT 2 MOMO Alu Felgen auf gute Kumho Bereifung, höhenverstellbarer Fahrersitz sowie Lenkrad, Drehzahlmesser, klappbare Außenspiegel, Lendenwirbelstützen, Mittelarmlehnen, Radioanlage von JVC mit hinten Lautsprecher, Kopfstützen hinten sowie in Fronde, 1.8 16V Twin Spark Benzin Motor, auf Wunsch mit neuem Tüv und Au von Dekra gegen Aufpreis möglich. Alle Angaben ohne Gewähr!



Quote
Zadelsnuiver
Mooie inzending Joop. De RST van Di was inderdaad zwart (de enige af fabriek ooit geleverd geloof ik) en had ook een XR3 grille om hem walt minder opvallend te maken.

Dank Zadel. Inderdaad heeft die van Di een andere grille, had ik niet gezien. De zwarte RST naast de witte:

Goed bezig JW, de 156 heb ik ook nog naar gezocht maar het moest een Busso zijn mét sport pakket én eerste generatie én Azzurro Nuvola én met leder interieur én met mooie foto's. Na een klein uurtje zoeken de hoop maar opgegeven big smile smiley
Dat is 'em inderdaad Joop, die Di had prima smaak qua automobielen, helaas qua mannen een stuk minder winking smiley

Overigens heeft de huidige eigenaar echt een hele toffe collectie van mooi RS Ford modellen, de zgn BonkeRS collection. Mijn favoriete Ford allertijden staat er ook bij, de Escort RS1600i.
Shooting Brake en JW01 vanaf een Appel beide goedgekeurd.
Quote
740estate
@Pink P., graag nog prijs erbij vermelden en de inzending is goedgekeurd.

Rest van de inzendingen goedgekeurd.

Gedaan.
Na heel lange tijd toch nog maar eens meedoen...
Staan wel enkele leuke hebbedingen in de lijst.
Rolls-Royce Silver Shadow die in 1966 tweede werd na de Renault 16,
de VW K70 die mijn ouders ooit nieuw kochten die in 1971 tussen 2 Citroëns scoort,
Golf 1 en (zeldzame) Audi 50 die in 1976 werden vooraf gegaan door een wegroestende Citroën,
Een Saab-Lancia 600 als winnaar in 1980, nooit van gehoord...


Maar eigenlijk is de allereerste winnaar ooit mijn favoriete nummer 1...
vanzelfsprekend met vinyldak en reservewiel prominent op de achtersteven.

Rover 3500S for sale



Quote

Rover P6 3500S

Kenteken 80-FE-88

Bouwjaar : 1975

APK : 10-8-2017 (neue TUV bis 10/8/2017)

Motor : 3500 V8 met standaard 4 handbak

Benzine

Kleuren : Geel (Almond Yellow) met zwart lederen interieur / zwart skai dak met schuifdak !

In- en uitwendig een nette en betrouwbare P6, net nieuwe APK, moeten nog nieuwe vloermatten in bij aflevering….

Extra : Stuurbekrachtiging (Servo Lenkung) / elektrisch schuifdach (Elektrik Schiebedach)

Prijs euro 7.450,--











1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-03-2016 08:53 door British Racing Green.
Welkom terug, brg. Ik hoop dat je boosheid, gelukkig, eindelijk over iswinking smiley
Quote
zonder BMW met Mazda
Welkom terug, brg. Ik hoop dat je boosheid, gelukkig, eindelijk over iswinking smiley

Niets is voor eeuwig... winking smiley
Als het onderwerp me aanspreekt, en wat ik graag zou inzenden er nog niet tussen staat, why not?
Inzending gewijzigd

Pink Panther goedgekeurd.
Smaakvolle inzending British Racing Green, goedgekeurd.
Vanavond ben ik niet thuis, kan iemand om 20.00 het OER maken?
Op een rijtje:

Nissan GT-R, awesome - Renault Megane 2.0 16V RS Trophy




Zadelsnuiver - Peugeot 406 Coupé




Paul Z - Renault 25 Limousine V6




Afentoe - Rolls-Royce Silver Shadow




Bobbeltje - Porsche 928




zonder BMW met Mazda - Fiat 128 berlina 4p 55cv L




Smarter - Citroën SM




929V6 - BMW 2800 Automatic




CirKel - Fiat Ritmo 75 Super




Rzasa - Renault Safrane 2.2 RT




Joop053- Ford Escort RS Turbo




740estate - Citroën CX Prestige



Pink Panther - Alfa Romeo Alfetta 1800




PascalD - Citroën AX




Spekky - BMW 316




Shooting Brake - Fiat Panda 4x4 Cross 1.3 16V JTD Multijet




JW01 vanaf een Appel - Alfa Romeo 156




British Racing Green - Rover 3500S





1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-03-2016 20:14 door Joop053.
1 CirKel - Fiat Ritmo 75 Super
2 PascalD - Citroën AX
3 British Racing Green - Rover 3500S
1. PascalD - Citroën AX
2. Smarter - Citroën SM
3. Rzasa - Renault Safrane 2.2 RT
Een beetje gelet op de overeenkomst met de uitvoering die (bijna) Auto van het Jaar werd:

1. Pink Panther - gewoon een erg fijn Italiaans raspaardje
2. Spekky - achteraf gezien had deze gewoon moeten winnen in 1975
3. Smarter - Citroën SM - prachtig ontwerp
1. 740estate - Citroën CX Prestige
2. zonder BMW met Mazda - Fiat 128 berlina 4p 55cv L
3. JW01 vanaf een Appel - Alfa Romeo 156
Mijn stemmen gaan naar de auto’s die ik uit het rijtje het meest begeerlijk vind.
1e plaats: JW01 vanaf een Appel – Alfa Romeo 156. Oogstrelend design van een wereldberoemd ontwerpbureau, legendarische badge erop, heel veel cooler dan dit wordt een gezinswagen niet. Stiekem lijkt het mij geweldig om zo’n ding voor de deur te hebben.
2e plaats: Smarter – Citroën SM. Prachtige auto uit de tijd dat ook iets exclusiefs auto van het jaar kon worden.
3e plaats: Zadelsnuiver – Peugeot 406 coupé. In mijn ogen de mooiste auto die het merk ooit heeft gemaakt, en zeker een toekomstige klassieker.
1) Shooting Brake - Fiat Panda 4x4 Cross 1.3 16V JTD Multijet
2) PascalD - Citroën AX
3) 740estate - Citroën CX Prestige
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close