Occasionwedstrijd #390: CVT - Stemmen!

Gepost door D. Elzinga 


Welkom bij Occasionwedstrijd # 390: CVT




Deze week staat in het teken van auto's met een traploze transmissie. Dit zal er ongetwijfeld toe leiden dat iedereen onmiddellijk aan een bepaald Nederlands product denkt, maar er waren (en zijn) natuurlijk veel meer modellen die iets dergelijks als standaard of optionele uitrusting boden. Welke? Daar hoop ik nu een gevarieerde selectie van te zullen zien!

De opdracht:

Ga op zoek naar een auto met een continue variabele transmissie (cvt). Wikipedia en dergelijke zullen ongetwijfeld een goed uitgangspunt zijn voor degenen zonder al teveel inspiratie, maar de kunst is natuurlijk om een leuk exemplaar te vinden!


De regels:

- Bouwjaar t/m 2015
- Budget: onbeperkt
- Auto mag overal te koop staan

Vaste spelregels:

- Link naar de advertentie is verplicht, de prijsindicatie ook
- Foto's van de geadverteerde auto zijn verplicht, maximaal 5 foto's per model.
- De eerst geplaatste foto van de inzending is de foto voor het 'op een rijtje'
- Mooi gefotografeerde auto's worden op prijs gesteld
- Maximaal 1 inzending per persoon, als je toch een betere inzending tegenkomt dan je eerste, pas dan je oorspronkelijke post aan
- Bij het stemmen mag een geplaatste stem niet meer gewijzigd worden
- Bij een claim dient een link naar de advertentie en minimaal 1 foto te staan, anders wordt deze als niet ingezonden beschouwd



Wedstrijden 1 t/m 214 zijn helaas in de digitale hemel.
204 Opvallende bedrijfswagen - non-turbo
205 De Bende van Nijvel – Spekky
206 Anniversary – Wouter82
207 Rotte peren - Zonder Matra, met BMW
208 Tweecilinders - British Racing Green
209 Happy with Honda - PascalD
210 Vier maal vier - Guus Leferink
211 Ford - Escher
212 Decennia - Pink Panther
213 Icons and Golden Years - zonder Matra, met BMW
214 De driecilinder - rzasa
215 De topvariant - smarter
216 Boven je pet(je) - Niels.
217 Vergeten auto's - Jorn
218 Alle gekheid op een parkeerplaatsje - JW01
219 Walter de' Silva - zonder Matra, met BMW
220 1970 - non-turbo
221 London–Sydney Marathon 1968 - Guus Leferink
222 De kadett-klasse - 929V6
223 Zo goed als nieuw - rzasa
224 Hetzelfde type- smarter & Escher
225: American History - Bozzie
226: Yoshisuke Aikawa a.k.a VW-liefhebber kiest Japans – Spekky
227: Anderhalve auto – JOtter
228: Vierdeurs cabrio – 929V6
229: Laat ze maar schuiven!- Escher
230: Eerste eigenaar- D. Elzinga
231: Nieuwe rijken - Guus Leferink
232: De jaren 50 - Sams4ng
233: Designed by.....Guigiaro - Wrangler
234: Een pakketje schroot met een dun laagje chroom - Guus Leferink
235: 6 in lijn - Marno
236: Mooi kleurtje - Guus Leferink
237: Comfort... - smarter
238: Van een oud vrouwtje geweest... - British Racing Green
239: Krachtige Stationwagens - 929V6
240: Championnat de Super Stock-Car - Escher
241: Prachtige interieurs - JW01
242: Your "date of birth"-car - Remus
243: Vandaag is rood – rzasa
244: Bestel maar - Meike
245: Project 2 - non-turbo
246: Allemaal beestjes - Guus Leferink
247: Hier bekend, maar toch weer niet... - Escher
248: (Niet) Mijn Auto - rzasa
249: US-specs - Niels.
250: Striping - Meike
251: How low can you go - Pink Panther
252: The Bold and the beautiful - Niels.
253: De perfecte youngtimer - D. Elzinga
254: Laadbakkie- 929V6
255: Taxi! - Soloman
256: Nummer één! - Escher
257: Platform-sharing - Wouter82
258: Hittegolf! - smarter
259: Zo uit de folder weggereden – Spekky
260: Ronde koplampen - Joep 83
261: Merkencups - Wrangler
262: Barnfind / Schuurvondst - Pink Panther
263: Exclusief voor weinig- Escher
264: Follow the leader - Niels.
265: Origineel Nederlands - Wrangler
266: Banzai! The rise of the Japanese car- Auto-fan
267: Jong geleerd...- Shooting Brake
268: Groen als het struikgewas- Escher
269: Originele lak - PascalD
270: zonder pookje - Zonder Matra, met BMW
271: Is gas toch niet alleen om op te koken? - Escher
272: Kleurrijk trio - Escher
273: Snel... vergeten - Niels.
274: Moderne techniek - Pink Panther
275: Schimanski - 929V6
276: Touristenfahrten op de Nordschleife, 1973 - Guus Leferink
277: Overpriced - smarter
278: Niets is wat het lijkt: Replica! - rzasa
279: Baanbrekend - rzasa
280: Recht en hoekig – Wouter82
281: Winterproject - 929V6
282: London-Sydney Marathon, anno 2014 - Niels.
283: IJzeren Gordijn - stoterstangen90
284: Oprijwagen - 929V6
285: 1974 - Bobbeltje
286: Miami Vice - Pink Panther
287: Mislukking- Gullwing & Escher
288: Bewegende delen - smarter
289: De GL versie - Niels.
290: Youngtimer Lease- Escher
291: POA - Lybra
292: V6 Turbo- Escher
293: 1 model, vele varianten - smarter
294: Geniale hutjes - Wrangler
295: Allright Chaps! - Ouwediesel
296: Een auto voor de Koning - Singleframegrille
297: Le chique a la française - Wrangler
298: Brasil Festa - D. Elzinga
299: De driedeurs hatchback - Guus Leferink
300: 300 - Spekky
301: Machtig mooie match merk met model - Singleframegrille
302: The bad and the ugly, of op z'n Nederlands: niet moeders mooiste- Escher
303: The Malaise Era - Zonder Matra, met BMW
304: Fully loaded - Pink Panther
305: Jackpot! - Guus Leferink
306: Let's get digital - smarter
307: A giant leap - Escher
308: En vogue - rzasa
309: A place on earth - Bobbeltje
310: Bouwvak- Escher
311: Wij mannen doen het verkeerd... – Wouter82
312: Fabbrica Italiana Automobili Torino – 929V6
313: Een rode cabriolet voor een klein budget! – Niels.
314: Video star- Wrangler
315: Topless aanmodderen - smarter
316:Restomod - Singleframegrille
317: Dutch Design - Jorn.
318: MMBS - 929V6
319: Met het hele gezin naar Sporthuis Centrum - smarter
320: Woodie – Smarter/Niels.
321: Kleine beurs – Spekky
322: 6 ruiten – Stefan-V6
323: Britannia rule the....roads? - 929V6
324: Mag het een klepje meer zijn? - smarter
325: Kleur bekennen - rzasa
326: Dubbele koplampen - Guus Leferink
327: Sinterklaas-editie- Escher
328: Geimporteerd - Zonder Matra, met BMW
329: Mille Miglia - Pink Panther
330: Pick-up - Wrangler
331: Vintage Racer - rzasa
332: 5 - Pink Panther
333: Vreemde vormen - smarter
334: Geen stijl - Escher
335: The ugliest of all - Rzasa
336: Diesel - Pink Panther
337: Look-alike - Zonder Matra, met BMW
338: Het motorkapornament - rzasa
339: De fraaie hatchback - smarter
340: Veel voor weinig: het afschrijvingskanon- Escher
341: 3 landen, 1 jaar - Wrangler
342: We all live in a Yellow Submarine - smarter
343: Panoramisch uitzicht - Pink Panther
344: Zeldzaam! - rzasa
345: 3e zitrij - Wouter82
346: Sleeping time - Guus Leferink
347: Porsche 911 - Smarter
348: tatu tatu - JW01
349: AutoRAI - Niels.
350: Around the World - smarter
351: Track Day- Escher
352: Moby Dick - rzasa
353 : Suicide doors : Wrangler
354: 3 doors, 5 doors and 4 doors -Shooting brake
355 : Budgetdroomgarage - Pink Panther
356: You paid how much? - Niels.
357: Eighties verantwoord- Niels.
358: To turbocharge or not to turbocharge, that's the question...- PascalD
359: De cirkel is rond - Smarter
360: Vakantiecombi: Cabrio met Caravan - Bobbeltje
361: Kaal, Kaler, Kaalst - Zonder BMW met Mazda
362: Typische vrouwenauto - Zonder BMW met Mazda
363: Je had maar één taak ! - Spekky
364: Zeg 'ns aaa- Wrangler
365: De 4 seizoenen - smarter
366: Grand Touring Coupé - smarter
367: Geel en grijs- Escher
368: Not Lost in Translation- Auto-fan
369: Het Gouden Stuur- Escher
370: River Deep, Mountain High - 929V6
371: De direct ingespoten diesel - JW01
372: De pekelbak - .Timo
373: De lengte in - Pink Panther
374: Een „vreemde" eend - 929V6
375: Racen voor een appel en een ei - flat412
376: Into the rough stuff? - Wouter82
377: Beste en slechtste voorbeeld - Meike
378: Barrelbrigade - keuze van het forum ! - Shooting Brake
379: Slakkentempo - Guus Leferink
380: Streetview - smarter
381: Extreme make-over: de facelift- Escher
382: Het modellengamma- Escher
383: That's so 90's- Zonder BMW met Mazda
384: Midlife Crisis Auto - Joop053
385: Help Max -> Mikaela Ahlin-Kottulinsky auto - afentoe
386: Klein maar fijn - Zadelsnuiver
387: Mooi wit is niet lelijk- Escher
388 Motorweek Retro Review - Zadelsnuiver
389 De anonieme miljonair - D. Elzinga



Inzenden kan tot woensdag 24 februari 20:00 uur
Stemmen kan tot vrijdag 26 februari 20:00 uur




1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-02-2016 20:21 door D. Elzinga.



Het verder perfectioneren van de duwband is door Audi aangepakt door de duwband te maken van stalen schakels in plaats van rubber. Hierdoor is de automaat in staat om tot 400Nm koppel te kunnen verwerken. Het ultieme voorbeeld vind ik de A8, een zware topklasser met flink wat vermogen:

Audi A8 2.8 FSIe Multitronic






24.900 EUR

EZ 09/2008
97.500 km
Benzin
154 kW (209 PS)
Automatik

FAHRZEUGBESCHREIBUNG
Getriebe: Automatikgetriebe Multitronic

Sicherheit: 8 x Airbag, Xenon-Licht, Kurvenlicht, Spurwechselassistent, Spurhalteassistent, Einparkhilfe vorn und hinten, Elektr. Stabilitätsprogramm ESP, Regensensor, Diebstahlwarnanlage, Außentemperatur Anzeige, Antiblockiersystem ABS, Nebelscheinwerfer

Audio & Kommunikation: Radio mit MP3, Radio-Navigationssystem: mit MMI und Europa DVD und BOSE Soun, CD-Wechsler, Telefonvorbereitung, Multi Media Interface MMI, Universelle Audio-Schnittstelle AUX USB iPod: Audi music interface, TV

Komfort: Klimaautomatik, Schiebedach elekt., Fahrersitz elektrisch, Memoryfunktion Fahrersitz, Sitzheizung vorn u. hinten, Standheizung, Servolenkung, Abstandstempomat, Automatisch abblendender Innenspiegel, Zentralver. mit Fernbedienung, Fensterheber elektrisch 4-fach, Heckrollo, Kopfstützen vorn und hinten, Sitzklimatisierung, Soft Close Türen

Interieur: Sitze Leder, Multifunktions-Lederlenkrad, Bordcomputer, Dekoreinlagen Holz

Exterieur: Luftfederung, Scheinwerferreinig., Leichtmetallfelgen 19 Zoll, Außenspiegel elekt., Leuchtweitenregulierung, beheizbare Frontscheibe

Weiteres: elektronische Heckklappenöffnung, höheneinstellbares Lenkrad, Modelljahr 2009






1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-02-2016 22:38 door zonder BMW met Mazda.
2005 Honda Insight







The original Insight had a conventional manual transmission. Starting with the 2001 model, a CVT variant of the Insight was available; the CVT is similar to that used in the Honda Civic Hybrid and the Honda Logo. bron





4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-02-2016 23:14 door Paul Z.
CVT associeer ik vooral kleine autootjes. In een grote auto met power wil ik gewoon het toerental horen klimmen en het schakelmoment kunnen voelen om vervolgens weer lekker door te pakken in de volgende versnelling. De CVT is technisch een uitstekend concept, maar filtert teveel van de echte rijbeleving weg. Als ik een CVT gedoog, dan is dit dus alleen in een klein wagentje. Als deze dan toch klein is, dan meteen graag zo tuttig mogelijk om aan te sluiten bij de oorspronkelijke Daf doelgroep. Normaal gesproken zou de gezapig tuttige Nissan Micra dan een prima idee zijn, maar als je weet wat Mitsuoka een Micra aan kan doen, dan is het duidelijk dat ik deze 'wannabee Jag' niet kon laten schieten als inzending.

2012 Mitsuoka Viewt











ondanks het wat neerbuigende intro bij deze inzending moet ik bekennen dat ik het concept van de Mitsuoka Viewt op Micra basis eigenlijk gewoon erg leuk vind. Het vakmanschap en oog voor detail is ongekend: Hele mooie passing van de nieuwe carosseriedelen, gedetailleerd chroomwerk en goed geproportioneerde motorkap en achterklep. Alleen jammer dat het interieur niet dezelfde make-over gekregen heeft.

2012 Mitsuoka Viewt 12ST

Bouwjaar: 09.2012
Kleur: CREAM WHITE
Km. stand: 21.000 km
Motor: 1200cc
Transmissie: CVT

Prijs: 1,830,000 yen = € 14.600,-



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-02-2016 23:55 door smarter.
Nissan Maxima 3.5L V6

[www.cityvwchicago.net]











Transmission: continuously variable automatic

$21577,- = €20829,-
2013



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-02-2016 12:44 door rzasa.
Ik ga voor de altijd leuke Rover Streetwise

[m.autowereld.nl]



Wie had dat ooit gedacht? Dat een wat oubollig en suf merk als Rover het zou wagen om een grappig karretje als de Streetwise op de markt te brengen? Onder het mom van "dan doen we het gelijk goed!" Kies ik voor dit mooie knalgele exemplaar uit 2005.



Wat ik persoonlijk erg leuk vind aan de streetwise is dat hij ook (zoals mijn inzending) als 3 deurs geleverd is. Volgens mij is de Streetwise daarmee ook een vrij uniek concept.



De zwarte bumpers met extra stoere mistlampen geven de Streetwise een erg ruig voorkomen, alhoewel ik er hoogstwaarschijnlijk nooit mee het terrein in zou durven big smile smiley



En ja, deze Streetwise heeft een heuse CVT versnellingsbak, door Rover "Stepspeed" genoemd. In combinatie met een 117 pk sterke 1.8 16V sleurt deze gele eyecatcher in een enigszins acceptabele 9,5 seconden naar de 100 km/h.



Een klassieker in de dop of een regelrechte flop? Alleen tijd zal het uitmaken. Voor wie een gokje wilt wagen; deze gele straatvechter wisselt voor €3950,- van eigenaar.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-02-2016 23:13 door Zadelsnuiver.
Nou heb ik niet veel op met SUV's, maar dit vind ik toch wel een van de mooiere, en vooral meer origineel vormgegeven exemplaren. En dan ook nog eentje is een zeldzaam maar heel fijn kleurtje smiling smiley

Nissan Murano SE











Bouwjaar 2005
Kilometerstand 104.468
Prijs € 9.950,-



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-02-2016 22:56 door Wouter82.
Hier ga ik ook eens aan meedoen. En ik kies voor de Lexus LS 600h. Hij is van 2015 en kost € 133.850,-.



Dit fraaie exemplaar uit 2015 is een van de krachtigste CVT-voertuigen op de markt.



Geniet niet alleen van 394 pk's, maar ook van alle luxe en comfort die de Japanners bij elkaar hebben gebracht, en dat natuurlijk dan ook nog eens in combinatie met letterlijk schokvrij schakelen.



Een zalig interieur vol gadgets en superaudiosysteem. Desgewenst laat je je rijden, ook achterin beenruimte galore!


Het pientere pookje.


Het instrumentarium is aanpasbaar aan je eigen wensen; hier heeft de toerenteller plaatsgemaakt voor een accustatusmeter.
@zonder BMW met Mazda

Wat je schrijft over de CVT klopt niet helemaal, Audi heeft hier een soort ketting voor ontwikkeld (samen met LUK) , maar de CVT was al van metaal, maar net een ander type schakel. De Variomatic en veel CVT in o.a. (sneeuw-)scooters hadden wel rubberen riemen.
Waarschuwing: deze inzending kan schade toebrengen aan je ogen, maar het is geen schoonheidswedstrijd winking smiley.

Volvo 345 1.4

De Volvo 300 serie is gedurende de hele productieperiode beschikbaar geweest met een zeer bijzondere aandrijving, namelijk de Continu Variabele Transmissie, afgekort CVT.

Hoewel dit aandrijfconcept nog steeds als hoogst modern beschouwd wordt in de autoindustrie, en het tegenwoordig vooral associaties met 'high-tech' en 'subliem comfort' oproept, was de CVT van de Volvo 300 Serie niets meer of minder dan een doorontwikkeling van de Variomatic, zoals die in de jaren 50 door het Nederlandse DAF is ontwikkeld.



De eerste auto met dit systeem was de DAF 600. Deze werd verkocht vanaf de AutoRAI in 1958. De laatste was de Volvo 340, die in 1991 uit productie ging. Zowel de DAF als de Volvo 340 waren vooral populair bij bejaarden en nonnen. Onder de motorkap van deze Volvo 343 ligt een 1.4 liter motor van Renault dat slechts 60.435 kilometer heeft gelopen en er 70 pk uitperst.
Snel is deze Volvo niet, maar dankzij de achterwielaandrijving kan je er toch de nodige lol mee beleven. De topsnelheid ligt op 150 km/u, dus heel erg bang hoef je niet te zijn voor snelheidsovertredingen.

Origineel Nederlandse auto. In zeer goede staat. Prijs: € 4.950,--













6 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-02-2016 13:37 door Joop053.
@rzasa: weet je zeker dat de 440 een CVT is? Volgens de advertentie is het een 75 kw versie en die hadden volgens mij een 4-traps automaat. De CVT lag in de minder krachtige 66 kw versie.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-02-2016 23:33 door Paul Z.
GTM Libra 1.6 K series Auto CVT

Bouwjaar 2000, Mileage (KM) 67,578, Price GBP £5,995 = € 7.754,49

Factory built by GTM and correctly registered 2000
Magasine featured car!
Private plate included: F41 GTM

Superior design and build quality really shine through on this car,

The GTM has been compared to the lotus Elise and is noted as being better in many areas!

The ground breaking design of the light weight composite monocoque chassis means a torsional stiffness of 14000 Nm per degree, This combined with the suspension design : Front double unequal length wishbones with inverted adjustable coil over shocks, Rear double trailing wishbones with built in anti-squat and anti lift geometry, adjustable tie bars and inverted adjustable coil over shocks means an amazing handling sports car!
Disk brakes all round with vented front and servo assisted.
The weight of this car is around 690 kg , combined with the fully re-built K Series DOHC 16 Valve twin cam engine estimated over the standard 111 bhp makes for a very exciting drive. (Engine re-built by Dudley Sherman of GTM) Performance air filter, Stainless steel sports performance exhaust system. All ads to the great power to weight ratio of this super quick sports car.

Finished in unmarked bright racing read coachwork with black front splitters, plexiglass engine cover "Shows of the detailed engine bay" The removable roof cover stows away behind the seats. Colour coded mirrors, front spot/fog lights, Aluminium race style fuel filler, etc

The interior is completed with cream GTM sports instruments, Sports steering wheel, Sabelt grey cloth adjustable sports bucket seats, Luxury grey carpets, colour coded dash and doors, Black dash top (Anti glare) Excellent heater, Phillips radio cassette sound system,

Riding on 5 spoke 16" Alloy wheels in bright silver (Includes full size alloy spare wheel)

This is a great useable fun sports car!

Separate boot in rear of car as well as storage behind the seats means great for touring!

Includes MOT

Stand out from the crowd with a rare piece of british engineering that will shine on the road or track.

A real sports car bargain at only £5995






Rear-engine is zichtbaar
En nog 45 foto's op de site.



7 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-02-2016 19:23 door Spekky.
Eehhhh Quizmaster wat bedoel je exact met "Nederlands produkt"? Daf of Volvo?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-02-2016 23:48 door Joop053.
Quote
Spekky
Er staat er dus al eencrying smilie

Zullen we elkaar dan maar feliciteren met onze fan-tas-tische smaak spinning smiley sticking its tongue outgrinning smiley?
Quote
Spekky
Er staat er dus al eencrying smilie

De CVT is natuurlijk de doorontwikkeling van de Variomatic.
Waarbij in het algemeen de afkorting CVT in de autowereld staat voor een versie met stalen schakels.
Die schakels worden in Tilburg vervaardigd, dus een beetje trots mogen we (en ik als Brabander natuurlijk helemaal) wel zijn. En erg makkelijk is dat niet geweest. Na de verkoop van DAF personenauto's aan VOLVO heeft de familie van Doorne de variomatic en de patenten daar op, buiten de deal gehouden en is men in Tilburg met VDT gestart: Van Doornes Transmissie.
De CVT (eerst Transmatic genoemd) is daar vanaf 1975 in ontwikkeling geweest.
Pas in 1987 kwam de 1e productie auto met de CVT met stalen duwbanden op de markt.

Ik presenteer u:

Subaru Justy
Wereld's 1e personenauto met de E-CVT met stalen duwband.



Bouwjaar 1991 - 169.000km - in keurige staat - € 1.699

Wat best bijzonder is, deze generatie was nogal roestgevoelig!











hier te koop, 44 foto's!




2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-02-2016 21:42 door Pink Panther.
2013 Nissan Juke Nismo CVT



€ 23.890,-
Bouwjaar 2013
Kilometerstand 27.280







Quote
Joop053
Eehhhh Quizmaster wat bedoel je exact met "Nederlands produkt"? Daf of Volvo?

Ben je er al uit Quizmaster? Goedgekeurd? Anders staat een vervanger al te trappelen grinning smiley.
Quote
Paul Z
@rzasa: weet je zeker dat de 440 een CVT is? Volgens de advertentie is het een 75 kw versie en die hadden volgens mij een 4-traps automaat. De CVT lag in de minder krachtige 66 kw versie.

Ik zou het niet weten Paul, als jij het zegt...2 soorten automaten, toe maar!
Aan de CVT hangt bij het grote publiek ten onrechte het imago van truttig, lullig en niet sexy. Deze Jeep Patriot bewijst het tegenovergestelde. Stoer en in zekere zin best sexy.


JEEP Patriot CVT Limited Liberty












Carrosserietype: SUV/Off-Road/Pick-Up
Transmissie: Automatisch
Cilinderinhoud: 2359 cm³
Cilinder: 4
Leeggewicht: 1500 kg
PK: 170
KM stand: 52.800
Prijs: € 16.500



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-02-2016 07:53 door 740estate.
2015 Honda S660

[www.goo-net-exchange.com]











€ 18.450




2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-02-2016 09:38 door Escher.
Dus je zoekt een leuke, opvallende auto met CVT? Challenge accepted, tijd voor een kleurrijke inzending.
Op autogebied vind ik weinig recente ideeën komischer dan het aanbieden van een leasecrossovertje in een leuke kleur. Het állerbeste voorbeeld is natuurlijk deze knal- maar dan ook knaloranje Subaru XV. Het model is daadwerkelijk origineel geleverd in deze prachtige kleur. Als we ons voor het EK hadden geplaatst...



Hier te koop. Bouwjaar: 2013. Prijs: 13.745 Britse ponden, op dit moment (20 februari om 14u36) is dat €17.779.

Laatste bewerking: inzending vervolledigd.



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-02-2016 14:41 door afentoe.
Renault Mégane CC 2.0-16V Privilège


Bouwjaar 2010
Prijs €15.945,-
Aandrijflijn 1997 cc, 140 pk, 195 Nm, CVT



Spekky, de powerglide is een conventionele automaat met koppelomvormer.
Inzending afgemaakt



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-02-2016 13:42 door Joop053.
Anonieme bezoeker
Re: Occasionwedstrijd #390: CVT
22-02-2016 00:35
Een CVT, ik heb er zelf een, in een woord: geweldig!

Nu zou ik op zoek kunnen gaan naar een mooie A4 Multitronic, maar die heb ik dus -naar volle tevredenheid- al, dus waarom nog een. Beter kan ik voor mijn echtgenote op zoek gaan naar een MINI met zo'n pienter pookje, en die heb ik gevonden. Bij de zuiderburen staat deze geweldige MINI Cooper 1.6i 16v CVT



uitgevoerd in - hoe kan het ook anders- British Racing Green met wit dak, spiegels en velgen én een heerlijk houten pookje:



passend natuurlijk bij de rest van het interieur:



Beetje de revival een Neerlands trots nu deze nederlandse uitvinding in een nu weer in Nederland geproduceerde wagen is te vinden.



sfeerplaatje voor het goede gevoel:



Kost nog wel wat, maar met € 6.500,- voor een wagen met net een ton op de teller zou ik het nog wel aandurven denk ik.
De Continu Verschrikkelijke Transmissie. smiling smiley Eens kijken of ik wat leuks kan vinden om in te zenden.
Quote
Auto-fan
De Continu Verschrikkelijke Transmissie. smiling smiley Eens kijken of ik wat leuks kan vinden om in te zenden.

De Continu Citroën Verschrikkelijke Transmissie winking smiley
Als je op de senseodrive doelt kan ik niet anders dan je gelijk geven. winking smiley

Heb overigens eens zitten zoeken wat er allemaal met CVT geleverd is, maar naast enkele van de al ingezonden wagens zijn er echt alleen afschuwelijke hokken te vinden waar ik nog niet dood in gevonden wil worden. Volgende week beter. smiling smiley
Quote
Auto-fan
maar naast enkele van de al ingezonden wagens zijn er echt alleen afschuwelijke hokken te vinden waar ik nog niet dood in gevonden wil worden.

zoals dit?big smile smiley
Bijvoorbeeld. Of 83 (al dan niet Japanse) varianten op de standaard saaie Amerikaanse sedan. smiling smiley
Ik weet nog minstens één leuk alternatief voor mijn eigen inzending, dat nog niet is ingezonden winking smiley Als je even zoekt, zijn er dus best nog wel wat opvallende inzendingen mogelijk!
Quote
Escher
Ik weet nog minstens één leuk alternatief voor mijn eigen inzending, dat nog niet is ingezonden winking smiley Als je even zoekt, zijn er dus best nog wel wat opvallende inzendingen mogelijk!

Nog wel meer als 1 hoor en waarschijnlijk ook veel leuker dan mijn Justy, maar ja historisch verantwoord zullen we maar zeggen.
Het is woensdag 20:00 uur, dus inzendtermijn is gesloten, en het is tijd voor het op-een-rijtje:

zonder BMW met Mazda - Audi A8 2.8 FSIe Multitronic



Paul Z - Honda Insight



smarter - Mitsuoka Viewt



rzasa - Nissan Maxima 3.5 V6



Zadelsnuiver - Rover Streetwise



Wouter82 - Nissan Murano SE



cirKel - Lexus LS 600h



Joop053 - Volvo 345 1.4



Spekky - GTM Libra 1.6 K series Auto CVT



Pink Panther - Subaru Justy



Guus Leferink - Nissan Juke Nismo CVT



740estate - Jeep Patriot CVT Limited Liberty



Escher - Honda S660



afentoe - Subaru XV



929V6 - Fiat Panda Selecta



Vezes - Renault Megane CC 2.0-16v Privilege



singleframegrille -Mini Cooper 1.6i 16v CVT



Shooting Brake - Saturn VUE Base AWD VTi





1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-02-2016 09:13 door D. Elzinga.
Er gaat iets niet goed met de foto's, ik zie verschillende dubbel in het rijtje staan.
@D. Elzinga: Er zijn een paar foto's dubbel geplaatst, en andere juist niet...
1. 929V6 - Fiat Panda Selecta
2. singleframegrille -Mini Cooper 1.6i 16v CVT
3. Paul Z - Honda Insight
Ik ga deze keer stemmen op de auto's waarvan ik vind dat de CVT het beste aansluit op het concept van de auto.

1. Wouter82 - Nissan Murano. Heb eens een Murano als huurauto gehad en voor mij de eerste ervaring met het CVT concept. Sindsdien staat de Murano hoog op mijn verlanglijstje.

2. cirKel - Lexus LS 600h. De grote (erg grote) broer van mijn Prius, en aangezien deze erg bevalt denk ik dat het bij deze Lexus ook wel goed zit.

3. 929V6 - Fiat Panda (Bo!) Selecta. Perfecte applicatie van deze transmissie. Licht en wendbaar en altijd in de juiste versnelling? Lijkt me geweldig om mee in de drukke binnensteden van Italië rond te crossen.
1. Joop053 - Volvo 345 1.4
2. Pink Panther - Subaru Justy
3. Zadelsnuiver - Rover Streetwise
Quote
Escher
Ik weet nog minstens één leuk alternatief voor mijn eigen inzending, dat nog niet is ingezonden winking smiley Als je even zoekt, zijn er dus best nog wel wat opvallende inzendingen mogelijk!
Hoewel er hele grappige dingen bij zitten vind ik "Kei Cars" geen auto's, maar brommobielen. Sorry. winking smiley Ik kan in een Alto al niet normaal zitten, laat staan in die dingen.
1e plaats: Guus Leferink – Nissan Juke Nismo
2e plaats: 929V6 – Fiat Panda Selecta
3e plaats: Zadelsnuiver – Rover 25 Streetwise
1e Shooting Brake - Saturn VUE Base AWD VTi
2e cirKel - Lexus LS 600h
3e 929V6 - Fiat Panda Selecta
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close