Occasionwedstrijd #369: Het Gouden Stuur, stemtijd!

Gepost door Shooting Brake 


Welkom bij Occasionwedstrijd #369: Het Gouden Stuur


Deze wedstrijd heeft niets te maken met de gelijknamige verkiezing van de beste auto’s door AutoWeek en haar zusterbladen. Het gaat over het stuur.

Door de jaren heen zijn er, behalve sturen en toeteren, steeds meer functies toegevoegd aan het stuurwiel. Heden ten dage kun je met het stuur de radio harder zetten en van zender laten veranderen, iemand bellen en scrollen door het menu van je touchscreen. Ook in design zijn ze geëvolueerd, onder andere omdat er tegenwoordig een airbag in het stuur zit.

De opdracht voor deze week:

We gaan op zoek naar de auto met het mooiste stuurwiel, dit mag zowel hypermodern als stokoud zijn.

De regels voor deze week:

- Budget: €1.000.000
- Minstens één duidelijke foto van het stuurwiel
- Mag wereldwijd te koop staan (bij buitenlandse valuta graag omrekenen)
- Bouwjaar: 1885 tot en met 2014

Vaste spelregels:

- Link naar de advertentie en prijsindicatie zijn verplicht
- Maximaal 5 foto's per inzending (waarvan 1 van het stuurwiel)
- Foto van de geadverteerde auto is verplicht
- De eerst geplaatste foto van elke in de inzending is de foto voor het 'op een rijtje' + een foto van het stuurwiel
- Mooi gefotografeerde auto's worden op prijs gesteld
- Een model/ type mag maar één keer worden ingezonden, een facelift wordt beschouwd als een ander model
- Maximaal 1 inzending per persoon, als je toch een betere inzending tegenkomt dan je eerste, pas dan je oorspronkelijke post aan
- Bij het stemmen mag een geplaatste stem niet meer gewijzigd worden
- Bij een claim dient een link naar de advertentie en minimaal 1 foto te staan, anders wordt deze als niet ingezonden beschouwd



Voorgaande wedstrijden:

Wedstrijden 1 t/m 191 zijn helaas in de digitale hemel.
192 Gamma - JOtter
193 COTY - smarter
194 Budget Vakantie Auto - JOtter
195 Rebadges - smarter
196 No Compromise - Escher
197 Facelift - Wouter82
198 Euro 2012 - smarter
199 Usa roadtrip 1955-1965 - JesseKraal.nl
200 Two Hundred - Pink Panther
201 Mag het iets meer zijn? - smarter
202 Simplify, then add lightness - 929V6
203 La Nationale 7 - rzasa
204 Opvallende bedrijfswagen - non-turbo
205 De Bende van Nijvel – Spekky
206 Anniversary – Wouter82
207 Rotte peren - Zonder Matra, met BMW
208 Tweecilinders - British Racing Green
209 Happy with Honda - PascalD
210 Vier maal vier - Guus Leferink
211 Ford - Escher
212 Decennia - Pink Panther
213 Icons and Golden Years - zonder Matra, met BMW
214 De driecilinder - rzasa
215 De topvariant - smarter
216 Boven je pet(je) - Niels.
217 Vergeten auto's - Jorn
218 Alle gekheid op een parkeerplaatsje - JW01
219 Walter de' Silva - zonder Matra, met BMW
220 1970 - non-turbo
221 London–Sydney Marathon 1968 - Guus Leferink
222 De kadett-klasse - 929V6
223 Zo goed als nieuw - rzasa
224 Hetzelfde type- smarter & Escher
225: American History - Bozzie
226: Yoshisuke Aikawa a.k.a VW-liefhebber kiest Japans – Spekky
227: Anderhalve auto – JOtter
228: Vierdeurs cabrio – 929V6
229: Laat ze maar schuiven!- Escher
230: Eerste eigenaar- D. Elzinga
231: Nieuwe rijken - Guus Leferink
232: De jaren 50 - Sams4ng
233: Designed by.....Guigiaro - Wrangler
234: Een pakketje schroot met een dun laagje chroom - Guus Leferink
235: 6 in lijn - Marno
236: Mooi kleurtje - Guus Leferink
237: Comfort... - smarter
238: Van een oud vrouwtje geweest... - British Racing Green
239: Krachtige Stationwagens - 929V6
240: Championnat de Super Stock-Car - Escher
241: Prachtige interieurs - JW01
242: Your "date of birth"-car - Remus
243: Vandaag is rood – rzasa
244: Bestel maar - Meike
245: Project 2 - non-turbo
246: Allemaal beestjes - Guus Leferink
247: Hier bekend, maar toch weer niet... - Escher
248: (Niet) Mijn Auto - rzasa
249: US-specs - Niels.
250: Striping - Meike
251: How low can you go - Pink Panther
252: The Bold and the beautiful - Niels.
253: De perfecte youngtimer - D. Elzinga
254: Laadbakkie- 929V6
255: Taxi! - Soloman
256: Nummer één! - Escher
257: Platform-sharing - Wouter82
258: Hittegolf! - smarter
259: Zo uit de folder weggereden – Spekky
260: Ronde koplampen - Joep 83
261: Merkencups - Wrangler
262: Barnfind / Schuurvondst - Pink Panther
263: Exclusief voor weinig- Escher
264: Follow the leader - Niels.
265: Origineel Nederlands - Wrangler
266: Banzai! The rise of the Japanese car- Auto-fan
267: Jong geleerd...- Shooting Brake
268: Groen als het struikgewas- Escher
269: Originele lak - PascalD
270: zonder pookje - Zonder Matra, met BMW
271: Is gas toch niet alleen om op te koken? - Escher
272: Kleurrijk trio - Escher
273: Snel... vergeten - Niels.
274: Moderne techniek - Pink Panther
275: Schimanski - 929V6
276: Touristenfahrten op de Nordschleife, 1973 - Guus Leferink
277: Overpriced - smarter
278: Niets is wat het lijkt: Replica! - rzasa
279: Baanbrekend - rzasa
280: Recht en hoekig – Wouter82
281: Winterproject - 929V6
282: London-Sydney Marathon, anno 2014 - Niels.
283: IJzeren Gordijn - stoterstangen90
284: Oprijwagen - 929V6
285: 1974 - Bobbeltje
286: Miami Vice - Pink Panther
287: Mislukking- Gullwing & Escher
288: Bewegende delen - smarter
289: De GL versie - Niels.
290: Youngtimer Lease- Escher
291: POA - Lybra
292: V6 Turbo- Escher
293: 1 model, vele varianten - smarter
294: Geniale hutjes - Wrangler
295: Allright Chaps! - Ouwediesel
296: Een auto voor de Koning - Singleframegrille
297: Le chique a la française - Wrangler
298: Brasil Festa - D. Elzinga
299: De driedeurs hatchback - Guus Leferink
300: 300 - Spekky
301: Machtig mooie match merk met model - Singleframegrille
302: The bad and the ugly, of op z'n Nederlands: niet moeders mooiste- Escher
303: The Malaise Era - Zonder Matra, met BMW
304: Fully loaded - Pink Panther
305: Jackpot! - Guus Leferink
306: Let's get digital - smarter
307: A giant leap - Escher
308: En vogue - rzasa
309: A place on earth - Bobbeltje
310: Bouwvak- Escher
311: Wij mannen doen het verkeerd... – Wouter82
312: Fabbrica Italiana Automobili Torino – 929V6
313: Een rode cabriolet voor een klein budget! – Niels.
314: Video star- Wrangler
315: Topless aanmodderen - smarter
316:Restomod - Singleframegrille
317: Dutch Design - Jorn.
318: MMBS - 929V6
319: Met het hele gezin naar Sporthuis Centrum - smarter
320: Woodie – Smarter/Niels.
321: Kleine beurs – Spekky
322: 6 ruiten – Stefan-V6
323: Britannia rule the....roads? - 929V6
324: Mag het een klepje meer zijn? - smarter
325: Kleur bekennen - rzasa
326: Dubbele koplampen - Guus Leferink
327: Sinterklaas-editie- Escher
328: Geimporteerd - Zonder Matra, met BMW
329: Mille Miglia - Pink Panther
330: Pick-up - Wrangler
331: Vintage Racer - rzasa
332: 5 - Pink Panther
333: Vreemde vormen - smarter
334: Geen stijl - Escher
335: The ugliest of all - Rzasa
336: Diesel - Pink Panther
337: Look-alike - Zonder Matra, met BMW
338: Het motorkapornament - rzasa
339: De fraaie hatchback - smarter
340: Veel voor weinig: het afschrijvingskanon- Escher
341: 3 landen, 1 jaar - Wrangler
342: We all live in a Yellow Submarine - smarter
343: Panoramisch uitzicht - Pink Panther
344: Zeldzaam! - rzasa
345: 3e zitrij - Wouter82
346: Sleeping time - Guus Leferink
347: Porsche 911 - Smarter
348: tatu tatu - JW01
349: AutoRAI - Niels.
350: Around the World - smarter
351: Track Day- Escher
352: Moby Dick - rzasa
353 : Suicide doors : Wrangler
354: 3 doors, 5 doors and 4 doors -Shooting brake
355 : Budgetdroomgarage - Pink Panther
356: You paid how much? - Niels.
357: Eighties verantwoord- Niels.
358: To turbocharge or not to turbocharge, that's the question...- PascalD
359: De cirkel is rond - Smarter
360: Vakantiecombi: Cabrio met Caravan - Bobbeltje
361: Kaal, Kaler, Kaalst - Zonder BMW met Mazda
362: Typische vrouwenauto - Zonder BMW met Mazda
363: Je had maar één taak ! - Spekky
364: Zeg 'ns aaa - Wrangler
365: De 4 seizoenen - Shooting Brake
366: Grand Touring Coupé - smarter
367: Geel en grijs - Escher
368: Not lost in translation - Auto-fan




Inzenden kan tot woensdag 23 september, 20:00
Stemmen kan tot vrijdag 25 september, 20:00




1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-09-2015 20:31 door Shooting Brake.
Dat kan er maar één zijn, ook volgens Jeremy Clarkson:

2005 Spyker C8 Spyder

[www.classicpark.nl]











De firma Spijker werd in 1880 opgericht door de Hilversummer broers Hendrik-Jan en Jacobus Spijker. Zij waren van origine smeders en het bedrijf fabriceerde aanvankelijk koetsen, waarmee zij zeer succesvol waren. De Gouden koets, in het bezit van het Nederlandse Koningshuis, is afkomstig van de gebroeders Spijker. Vanaf 1889 fabriceerde Spijker, onder de naam Spijker-Benz, in licentie automobielen.

De merknaam Spijker werd in 1903 veranderd in het internationaler ogende Spyker. In dat jaar bouwde Spyker de allereerste auto die zowel permanent vierwiel-aangedreven was, als een zescilinder motor had. In 1907 finishte een Spyker als tweede van in totaal vier auto's, tijdens de Peking-Parijs rally. Tijdens de eerste wereldoorlog daalde de vraag naar auto's sterk en Spyker besloot vliegtuigen te produceren. In totaal maakte Spyker 300 vliegtuigen. Op 6 juli 1922 ging Spyker failliet. Na een doorstart werd het duidelijk dat de Nederlandse autofabrikant niet kon meekomen met de Amerikaanse concurrenten en in 1926 viel het doek voor Spyker voor langere tijd.

In 1999 registreerde zakenman Victor Muller samen met ingenieur Maarten de Bruijn de naam Spyker en het merk werd weer een symbool van exclusieve sportautomobielen. Het Latijnse motto was het zelfde als 100 jaar eerder: "nulla tenaci invia est via" (voor volhouders is geen weg onbegaanbaar). Op 17 oktober 2000, na een afwezigheid van 75 jaar, presenteerde Spyker de nieuwe C8 Spyder tijdens de Birmingham Motor Show. Op dit moment (2015) is de toekomst van Spyker onzeker door problemen na de overname van het Zweedse Saab.

De C8 Spyder wordt geleverd met een 4.2 liter V8 motor van Audi. Deze motor produceert 400 PK, waarmee een topsnelheid van 300 km/h behaald kan worden. Uiterlijk vinden veel onderdelen van de moderne Spykers, zoals het dashboard en de schakeling, hun oorsprong in de vliegtuigindustrie.

De Spyker C8 Spyder uit 2005 die Classic Park aanbiedt heeft een kleine 38.000 km gereden, is APK gekeurd, periodiek onderhouden door de fabriek en voorzien van een hard-top. De historie van deze unieke en relatief zeldzame Nederlandse sportwagen is volledig bekend en geregistreerd. Ook de originele service- en onderhoudsboekjes zijn aanwezig. Het bijzonder luxueuze interieur verkeert in uitstekende conditie. De sportstoelen, middenconsole en deurpanelen zijn bekleed met topkwaliteit bruin leer en voorzien van een speciale stiksels. Het geborstelde aluminium van het dashboard geeft een bijzonder cockpit-effect. Deze voortreffelijk lopende sportwagen zorgt gegarandeerd voor veel bekijks!

€ 185.000




4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-09-2015 16:07 door Escher.
Alfa Romeo 156 2.5 24v v6






hier te koop voor € 650.
Mooi exemplaar, uit 1999, met 211.182 km, van 1e eigenaar. Wat staat zo'n houten stuur, met een airbag, toch mooi bij dit interieur.
BMW Z8

[www.autoleitner.nl]









2000 BMW Z8 Roadster Titaanzilver metallic
BMW
Type: Z8 Roadster 5.0 V8 400 pk
Brandstof: benzine
Aantal deuren: 2
Transmissie: handgeschakeld
Kleur: 354 Titaanzilver metallic
Km. stand: 65.000 km
Bouwjaar: 01-2000
Btw/Marge: marge
Status: op voorraad
Prijs: 239.500,00 euro

Bijzonderheden:

Een icoon deze BMW Z8 Roadster; vanaf het begin al een klassieker! Wat is deze auto met veel liefde en zorg voor detail gebouwd! Heel indrukwekkend. Sinds 2002 in handen van de 2e Nederlandse eigenaar en beslist in een schitterende staat. Een ideaal beleggingsobject waarmee men ook veel plezier kan beleven....

Als volgt onderhouden:

Op 12.01.2000 bij 0 km
Op 27.01.2000 bij 1.876 km
Op 17.04.2001 bij 9.230 km
Op 12.12.2003 bij 27.886 km
Op 25.06.2007 bij 43.222 km
Op 22.01.2013 bij 58.552 km
De huidige stand is 64.967 km

Aanwezig:

-originele dealergestempelde onderhoudsboekje
-dealeronderhoudsfacturen
-instructiehandleiding auto
-instructiehandleiding navigatie
-service adressen Europa 2000/2001
-kentekenbewijs eigenaar sinds 2002
-wagenkaart
-codekaartjes
-navigatie CD's
-certificaat Klasse 3 alarm
-BMW garantieboekje
-boekje Mobil Drive
-2 originele sleutels
-originele folder
-APK bewijzen
-originele Z8 lederen opbergmap

Opties & Accessoires
Titaanzilver metallic
Zwart leder

Uitrusting:

ABS
Alarmsysteem Klasse 3
Airbags bestuuder en passagier
Automatische airco
Boardcomputer
CD wisselaar
Centrale vergrendeling
Cruise control
DSC traction control
Elektrische cabrioletkap
Elektrische ramen
Elektrisch verstelbare spiegels
Elektrisch verstelbare stoelen
Groene baan in voorruit
Handgeschakelde 6-bak
Hardtop origineel met standaard
Kentekenplaten luxe
Lederen dashboard
Lederen stuurwiel
Mattenset
Mistlampen voor
Navigatiesysteem
Originele pyama
Stoelverwarming
Stuurbekrachtiging
Telefoon Motorola
Verbandstas ongebruikt
Windschot
Xenon verlichting
Zaklampje
Zijairbags
Zwarte dakhemel
18 inch lichtmetalen velgen
4 goede Bridgestone Potenza 275/40 ZR18 en 245/45 ZR18 banden
1983 Aston Martin Lagonda











Description:

Designed by William Towns, October 1976 saw Aston Martin reveal a striking new model, a new 4 door Lagonda with innovative solid state digital instrumentation, a futuristic concept at the time. Lagonda created a wave of publicity for the company and the order book filled rapidly, particularly from the Middle East market.

With initial production levels at one a week it wasn't until 1979 that the first car was delivered. In 1982 the Lagonda was finally cleared for sale in the USA. A total of 645 chassis were built before the end of production in 1989. Each car required 2,200 man-hours to build and only about 25 were built per year for the U.S. market.

The Lagonda is powered by a 5.4 litre, DOHC V8, mated to an automatic transmission, that propels it to it's 148-MPH top speed. Although he engines were cast off-site, they were machined in-house in the Engine Shop and each one was hand-built by a single builder, who spent more than a week preparing each engine. The specific engine builder's name, Fred Waters for this example, is recorded on a small plaque affixed on top of the engine.

This particular example is finished in Classic White with ultra-soft Tan leather inside. All electronics and mechanical systems work flawlessly on this perfectly-preserved classic.

$ 69.995 = +/- € 61.910,-



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-09-2015 23:24 door smarter.
Wie dacht dat de Austin Allegro de eerste was met een 'quartic' stuurwiel, zit ernaast:

1962 Imperial Crown Convertible (klik!)






SALE PRICE $49,900.00 (€ 44.144,-)
Subaru XT

[www.vast.com]











$ 1,995
94,790 Miles

Met digi dash is nog gaver....


Fisker Karma


€ 64.950,-

21.634 km
03/2013
300 kW (408 PK)
Elektro/Benzine
APK 03/2017


Opties en accessoires:
ABS
Airbag bestuurder
Airbag passagier
Airconditioning
Alarm
Bluetooth
Boordcomputer
CD
Centrale vergrendeling
Climate Control
Cruise Control
Electronic Stability Program
Elektrisch verstelbare buitenspiegels
Elektrische ramen
Elektrische stoelverstelling
Handsfree
Lederen bekleding
Lichtmetalen velgen
Met onderhoudshistoriek
MP3
Multifunctioneel stuurwiel
Navigatiesysteem
Parkeerhulp achter
Parkeerhulp met camera
Parkeerhulp voor
Parkeersensor
Radio
Regensensor
Sportstoelen
Startonderbreker
Stoelverwarming
Xenon verlichting
Zij-airbags




En dan waar het om gaat, het stuurwiel. Bij Fisker in veel kleurencombinaties te krijgen...






3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-09-2015 09:20 door JW01 (vanaf een Appel).
Ferrari 250 GT Drogo - 500000 EUR

Back 2 Basics







You must be approved before you can place a bid on this item!

Our approval process ensures smooth running of the auction and guarantees both buyer and seller the highest level of security and confidentiality. If you would like to place a bid on this item or other high value items, please contact us using one of the methods below:

By phone: +49 30 208 981 329

By email: verification@auctionata.com

250 GT Drogo
Model 1961
German documents inkl. German Historic registration
Vehicle identification number: 2493
2,953 cc displacement with ca. 300 hp
Manual transmission
Color: red; interior: black
Key Facts: aluminum body by Piero Drogo, Body ex-0716 TR, report by Marcel Massini, successful racing history and historical pictures
Condition: ready to drive and race
Special conditions: 12% buyer's premium plus VAT
Collection and storage conditions: see detailed description
Assessment and estimate by Kevin Braun, Schaltkulisse Expert : 1,000,000 - 1,400,000 Euro
This object is sold through the Berlin office

Completion of the #2493 took place in May 1961 at the Ferrari workshop. The first registration happened on 16th of May 1961 in Milan with the license plate 'MI 557 298’. In 1978, this 250 GT Drogo 2493 was built up with an aluminum body by Piero Drogo as well as with racing specifications.

It is the original Drogo aluminum body, which was commissioned in 1964 and initially mounted on the chassis 0716TR (Ferrari 250 TR). Former racer Piero Drogo had founded the business ‘Piero Drogo's Carrozzeria Sports Cars’ in 1961 and was for example responsible for the legendary Ferrari Breadvan as well as for the noses of the Ferrari 250LM and the P-prototypes.

This Ferrari 250 Testa Rossa from 1957 with the chassis number 0716 TR was successful at several races from 1964 to 1977 with exactly this Drogo aluminum body:

Race 1964: GP John Kennedy em Interlagos
Race 1965: GP Race Rio de Janeiro / 1st place
Race 1967: Rio de Janeiro Campeonato Carioca
Race 1967: Circuito de Petropolis / 1st place

Historic pictures prove this. 2014 was the last time for the 0716 TR to undergo a complete restauration in the Ferrari factory, there it got a new 250 TR body, according to the original versions.

Offered and fully operational 250 GT Drogo is very light due to the aluminum body and with about 300 hp also very fast. Lightweight, 300P hp and outstanding aerodynamics lead to an impressive performance and pure emotion of this unique vehicle.

The history of this 250 GT Drogo today 2493GT has been documented by the Ferrari historian Marcel Massini and very closely linked to the history of the legendary 250 TR 0716, which has already made history with this DROGO aluminum body.

This is a rare opportunity to acquire an exceptional and unique Drogo racing car, with which you can participate both at Concours and race events and which brings you great joy at all times.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

The vehicle has to be paid and collected within 5 business days after the auction. Pick-up location is Munich. The collection may be made via collection by the customer or via collection by a transport company. A timely collection can also made via a commissioning of Auctionata to a fee-based transport (flat shipping rate). If the time period lapses without a result, the buyer has to pay storage costs in the amount of 25, - € per day.

General notification: According to A. 1.2 in our general terms and conditions cars auctioned by Auctionata are goods on consignment which Auctionata has been provided with by consignors. Auctionata does not assume liability for hidden defects that have not been ascertained in the course of assessment. This liability exclusion is not effective in case of gross negligence and intention on the part of Auctionata.



Auction: Ferrari Only

The public viewing and the Live-Auction will be held on Saturday, September 26, 2015:

Public viewing begins at 10 am CET

Live Auction begins at 6 pm CET



Location for public viewing and Live-Auction:

HTM

Helicopter Travel Munich GmbH

Willy-Messerschmitt-Straße 1

85521 Ottobrunn

NOTICE TO BIDDERS

Every sale will be subject to a buyer's premium of 12%.

If you cannot attend the auction in person then you can request a telephone line or leave an absentee bid (maximum bid).

You can also bid live online through www.auctionata.com

All descriptions and condition reports are solely our own opinion and made by our experts.

More information and pictures available on our website www.auctionata.com.

PAYMENT METHODS

Bank transfer

Credit/debit card

Paypal

CONTACT INFO

Webs
Translate

[www.jamesedition.com]
Mijn eerste deelname aan een wedstrijd als deze. Ik moest bij de opdracht gelijk denken aan iets wat ik 'perfectie op wielen' noem: een Cadillac Eldorado convertible uit de late jaren '50. Dit prachtexemplaar uit 1958 staat te koop in Heide, noord-Duitsland voor €140.000,-







Ik vind dit stuurwiel geweldig omdat het groot; onpraktisch; weinig verfijnd en babyblauw is. Precies zoals de rest van de auto smileys with beer . Een stuur in de carrosseriekleur is een ei van Columbus wat nu door iedereen wordt vergeten, behalve door de producenten van zwarte auto's...

Om het compleet te maken heb ik zelfs nog een linkje!

EDIT 20 sept. 17u48: inzending ongewijzigd, maar ik kan niet spellen... Het is natuurlijk Cadillac met eenmaal 'd' en tweemaal 'l' i.p.v. andersom...



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-09-2015 17:49 door afentoe.
Sturen en mee hangen!

Carver One

Bouwjaar: 2007, Km.stand: 51.000 km, Prijs € 23.000,-

Kenteken: 87-XD-SJ
Uitvoering: One
Transmissie: Handgeschakeld
Brandstof: Benzine
Motorinhoud: 659
BTW / Marge: Marge
Boekjes: Ja
Kleur: Oranje
Aantal deuren: 1

Accessoires:
•Alarm
•Audio
•Centr. vergr.
•Centr. vergr. afst. bediening
•Elektrische ramen voor
•Lederen bekleding
•Lichtmetalen velgen
•Schuif/kanteldak (origineel)
•Startonderbreker

Omschrijving:
Carver One bouwjaar 2007 met hardtop en softtop, bagagerek en spoiler





Moet het echt een stuurwiel zijn? big smile smiley

Een van de meest legendarische tv-auto's die grotendeels zelfstandig kon functioneren. En als ultieme jaren-80-toekomstvisie past daar natuurlijk geen ordinaire stuurhoepel in.

Pontiac Trans Am KITT











1982 TRANS AM KNIGHT RIDER

actual car used by Hoff in VIDEOS AND APPEARANCES!

For sale This Pontiac Trans Am 1982 PONTIAC TRANS-AM FULL WORKING KNIGHT RIDER KITT CONVERSION DRIVEN AND USED ON SCREEN BY DAVID HASSELHOFF STAR OF KNIGHT RIDER. FIRST TIME EVER AVAILABLE. OFFERED WORLDWIDE! BE THE KNIGHT RIDER!

This car started its life in California in 1982 as one of the rare black firebird trans-am T-tops. It originally had a black interior, but other than that it was THE correct car that Universal studios used to build it's Knight Rider super-cars. The initial KITT conversion was built in the 90's using the best available Knight Rider parts. A new replacement ZZR performance motor and high performance carb were installed about 13,000 miles ago, along with a Marks Custom front "nose" 6 front fog lights and a complete Knight Rider dashboard and upper roof console, with an unfinished lower console. The car then came into current owner's hands about three years ago.
Since then the interior has been changed to the show correct tan interior all with original OEM parts.
It has the correct original turbocast 15" wheels (not 14"winking smiley and nearly new high speed rated cobra tires.
Front end has been rebuilt replacing all the worn original rubber and bushings.
All fluids were drained and replaced as well as gas tank removed and cleaned.
New after market air filter shaped similar to the custom KITT steering wheel.
The dashboard electronics are by Jupiter Electronics one of the top Knight Rider electronic manufacturers.
The lower console is a fully functioning control panel, working the fog lights, headlights, power windows, interior light,
power antenna, and features buttons for your super upgrades (included are plans to add working smoke screen)
Upper console has control of power trunk release, keyless start, power door locks, power windows, tripometer set and reset,
as well as show correct "beeps" when other buttons are pushed.
Dash has digital and bar displays for speedometer, odometer, tripometer, Oil pressure, water temp and gas gauge.
In dash media unit features functioning rear view color camera with night vision, DVD player, touch screen AM/FM radio, CD player with touch screen controls, bluetooth phone, as well as inputs for your computer, digital TV. (manual included)
ONE OF A KIND Knight Rider wrist car controller is included as well.
Wristband watch controls alarm on and off, remote trunk release, auto engine start, power window controls, auto window close when locked and many other features. Also has internal back light for "night missions"! (all Manuals included)
Rear taillight black out is one piece, and has been customized to fit into rear of car.
T-tops are OEM with custom made sun shields covered with correct tan material.

This car was driven by the one and only star of the original Knight Rider TV show, DAVID HASSELHOFF for his new show "The Hasselhoffs" that debuts this November when the Hoff got a "hoffdog" named after him at Pinks Hotdogs in Hollywood!
(see some rough behind the scenes video here:



This is the same car used in the David Hasselhoff video "This will hurt you"

The car will also be profiled in Germany on the TV car show "GRIP" on October 10th and 11th (Check youtube after air date).

The car is also signed by David Hasselhoff, as well as Michael Schiffe the original Designer of KITT, as well as Ron Martinez one of the shows producers.
Also included is a replica of the "KNIGHT" original California license plate, display disks for your dvd dash screen, and audio clips of KITT talking from the original series so you can make your own custom CD's of what you want KITT to say in the original voice of William Daniels!

Also included is a photocopy of the original script I used at Universal Studios in 1984 to make KITT talk! The current owner worked at Universal Studios Hollywood and was the voice of the KITT car on display in the park, and would chat with fans from a secret location! You get not only a copy of the script and fact sheets, but the actual Universal window sticker mounted on a card that he used when working at the park! it is also include souvenirs from the Comedy Central Roast of David Hasslehoff, where 25 years later he again got to perform as KITT by operating the fog lights KITT car to "talk" to the "Hoff".
If you are a fan of the show, you know that most every car seen on the show was eventually destroyed from "Turbo boost" so if you want a Knight Rider KITT that has been driven by and performed with the "HOFF" on screen, with working wristwatch-activation unit and updated electronics this is your only chance to be the Knight Rider or have this car in your collection!

Owner also states will provide the following: Many photos will be included with purchase of David Hasselhoff with the car, and the car at other Hollywood events over the last year. Video clips are also included, and are currently on youtube and around the web of the Hoff washing and dancing on this car.
CONDITION: Over all it's practically a new car, but there are a few tiny dings I haven't had repaired yet. There is a short thin scratch in the driver door edge that is hard to see, but it was David's boot that made it, when he was dancing on the car, so I left it!
There is also a car wash stain on the back of the driver seat from the taping day with the Hoff. Some cleaner spilled but most washed out. Just want to make sure I state everything I can think of. Please ask questions if you don't find the info here. Also in the last heat wave here of a week over 100 degrees, the steering wheel developed a crack. I will buy and include a replacement steering wheel with the purchase of the car.
TITLE INFORMATION UPDATE: A "salvage" notice came up on this vin, that the last three owners deny, and it was never on any pink slip dating back to the "notice". It is under investigation, but I have been driving this car 250 miles a week for a while, and have been over the car every inch. I have found no performance problems, driving problems, or any indication it was ever in an accident. I have started an inquiry into the sudden addition to the carfax, that supposedly happened in 1996 (14 years ago).
Three owners have owned the car since that time, all three had clear titles, and the current title (pink slip) also shows the title as clear.

MILEAGE INFORMATION: As this car has changed hands a few times since 1982, and the dash and gauges were removed in 1997ish I can not know the exact miles on this chassy. The motor was replaced with the zzr motor probably less than 15,000 miles ago, but that is an educated guess. I have had it tuned up and gone over, and it runs and performs with more power than the original v8, that is for sure. CALIFORNIA buyers be aware that it may not pass all requirements for SMOG if you want to drive it every day. It is currently a show car but if you want to be the Knight Rider every day, you may have to sacrifice some horsepower at the next smog check!


1982
$ 59.900 / € 53.698



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-09-2015 19:06 door Wouter82.
ik kom zojuist een model tegen die net als bovengenoemde Subaru een a-symmetrisch stuur heeft. Nooit geweten!
Autobianchi A112
1979 - 91678km - €1750



Volgens mij hoort de naaf van het stuur in die Autobianchi gewoon met de platte kant naar boven te wijzen (in de rechtuitstand uiteraard).smiling smiley



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-09-2015 22:13 door 929V6.
Uuh echt waar? Ook een aparte vorm, maar een stuk minder uniek natuurlijk! Naja, bij gebrek aan beter laat ik 'm toch even staan smiling smiley
RENAULT R5 TURBO 1

Voor mij nog een van de meest waanzinnige auto's ooit gebouwd. Zeker in deze, geheel originele kleur combinatie: rood met oranje en een blauw/paars/rood interieur.

Bouwjaar 05-1981 - 70.000km - CHF 59.800 = € 65.450












hier te koop
Lancia Beta - 2000 Berlina
€ 3.500,-
Bouwjaar: 1981
Kilometerstand: 125.498
Brandstof: Benzine
Transmissie: Handgeschakeld





Damn, die is wel erg gaaf idd. eye popping smiley
Maar ook met een open veiling had hij buiten budget gevallen. winking smiley Vanwege dat budget heb ik ook al wat kandidaten moeten laten schieten, maar er blijft genoeg leuks over. smiling smiley
Goedenavond! Mooie inzendingen tot nu toe, op die van Wouter82 na zijn ze allemaal goedgekeurd.

@Wouter82: Je mag Kitt inzenden, het begrip stuurwiel interpreteer ik ruim. Zou je nog wel prijs, bouwjaar en een afbeelding van de buitenkant willen toevoegen?
Jaguar C-type by Proteus





120.000 EUR

Cabrio/Roadster

EZ 11/1967
28.968 km
Benzin
184 kW (250 PS)
Schaltgetriebe




FAHRZEUGBESCHREIBUNG
Jaguar C-Type 3,45 l Baujahr 1967 von Proteus: Authentischer und puristischer Nachbau des legendären Le Mans Siegers.

Rahmen/Karosserie: Gitterrohrrahmen, Alu-Karosserie, Motorhaube aus Fiberglas

Maße und Gewicht: Länge 3.980 mm, Breite 1.600 mm, Höhe 1.080 mm, Gewicht 1000 kg

Motor: 3,45 l vom MK 2, leistungsgesteigert auf über 250 PS, scharfe Nockenwelle, 3 Weber Doppel-Vergaser, geschmiedete Kolben, erleichtertes Schwungrad, Sidepipe auf Beifahrerseite (links)

Fahrwerk: verstellbares Spax-Fahrwerk, Reifen 185 VR 16, Speichenfelgen in Wagenfarbe, Scheibenbremsen vorne und hinten

Schaltung: Viergang mit Laycock Overdrive, Overdrive-Schalter im Schalthebel

Innenausstattung: Schwarze Ledersitze, historisches Jaguar-Lenkrad, Instrumentierung Jaguar-Standard der 50er/60er Jahre

Zustand: Gesamtzustand 2, alltagstauglich, eingesetzt bei verschiedenen mehrtägigen Oldtimer-Veranstaltungen inkl. zahlreicher Bergprüfungen in den Alpen

Historie: 1986 mit dem Fahrer Michael Ross Sieger des „Challenge America Race“ über eine Distanz von 2.335 Meilen. Nach einem schweren Unfall 2003 mit Originalteilen von Proteus in einem Expertenbetrieb fachmännisch und perfekt für über 100.000 € völlig neu aufgebaut (Klaus-Jürgen Müller, M & R Automobile, 85232 Günding, s. auch Titelstory in Motor Klassik 9/2010). Seit 2005 im Besitz des jetzigen Eigentümers

Fahrleistung: 18.000 Meilen nach Neuaufbau



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-09-2015 22:40 door zonder BMW met Mazda.
Mclaren 650S LE mans special edition







275000 pond.....is minder dan 1 miljoen euro. Wauw! mooiste mclaren tot nog toe in mijn bescheiden mening. 3.8 V8 met een prachtig stuurwiel. Form follows function.
Ik wil hem wel hebben, mag ik de loterij winnen?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-09-2015 14:23 door Nissan GT-R, awesome.
@TS: de links van de vorige wedstrijden werken niet.

Mijn keuze voor deze week is de 1967 Lamborghini 400 GT 2+2

Dit is nummer 44 van de 273 die er gemaakt zijn. De Lamborghini Club heeft het hier echter over maar 242 exemplaren. Hoe dan ook. Redelijk exclusief.


Verkoopprijs € 600.000

Helaas moest ik een selectie maken uit de 29 foto's in de advertentie....









1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-09-2015 16:55 door PascalD.
Als de inspiratie er niet is, is daar gelukkig de actualiteit.

Daarom presenteer ik jullie een Amerikaanse Volkswagen Passat uit het jaar 2013 met, jawel, een dieselmotor. Met de stuurwielbediening kun je onder meer de boordcomputer bedienen waarmee je je verbruik goed in de gaten kunt houden.

Hier te koop voor $22.480









1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-09-2015 21:42 door Paul Z.
Eigenlijk moet je met die Amerikaanse VW' s constant een OBD2 meter erin hebben, kan prima en dan rijdt ie zuiniger.

Ik snap niet wat het probleem is winking smiley

(Die laatste opmerking is fout, ik snap prima wat het probleem is en aangezien de Amerikaanse manier van testen anders is dan de Europese vind ik het volkomen terecht al denk ik ook dat er nu meer merken heel erg stil zijn over deze kwestie uit angst dat ze allemaal op het matje worden geroepen)
@ Paul Z. Het gaat om een mooi stuurwiel, hè? grinning smiley
Quote
JW01 (vanaf een Appel)
@ Paul Z. Het gaat om een mooi stuurwiel, hè? grinning smiley

Hahaha. Point taken. Laten we zeggen dat ik er rekening mee hou dat ik niet win grinning smiley
Dames en heren, ik presenteer u....


Pontiac Grand Prix SE


$4995 voor het meest innovatieve stuurwiel van de afgelopen 20 jaar. U houdt van knopjes? check. U houdt van the eighties? check. U houdt van onderscheidend? check. U houdt van sensoren checken? check!









Alle nieuw toegevoegde inzendingen zijn ook goedgekeurd!

@Wouter82: als je bij jouw Kitt nog even een prijs en een foto van de buitenkant toevoegt, dan wordt die ook goedgekeurd
Het Op-Een-Rijtje





Escher - 2005 Spyker C8 Spyder








beretta - Alfa Romeo 156 2.5 24v v6







Renault TranSport - Citroën GS Break 1.1 Special







Bobbeltje - BMW Z8







smarter - 1983 Aston Martin Lagonda







929V6 - 1962 Imperial Crown Convertible







rzasa - Subaru XT







JW01 (vanaf een Appel) - Fisker Karma







autobahnDE - Ferrari 250 GT Drogo







afentoe - Caddilac Eldorado Convertible







Spekky - Carver One







Wouter82 - Pontiac Trans Am KITT







Barri - Autobianchi A112







Pink Panther - Renault R5 Turbo 1







Auto-fan - Lancia Beta 2000 Berlina







Shooting Brake - Audi R8 5.2 V10 FSI







zonder BMW met Mazda - Jaguar C-type by Proteus







Wrangler - 1962 Chevrolet Corvette







Nissan GT-R, awesome - McLaren 650S Le Mans Special Edition







PascalD - 1967 Lamborghini 400 GT 2+2







Paul Z - 2013 Volkswagen Passat







Eenvrijusernameiserbijnaniet - Pontiac Grand Prix SE



Stemmen kan tot 25 september, 20:00
Succes!




1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-09-2015 20:30 door Shooting Brake.
1 Eenvrijusernameiserbijnaniet - Pontiac Grand Prix SE (mooi is niet het woord dat bij het stuur past, eerder erg leuk. De auto zelf is wel mooi)

2 Pink Panther - Renault R5 Turbo 1

3 smarter - 1983 Aston Martin Lagonda
1. AutobahnDE
2. Escher
3. PascalD

De Nardi stuurtjes zijn echt prachtigthumbs up
1. Escher - 2005 Spyker C8 Spyder
2. Wouter82 - Pontiac Trans Am KITT
3. 929V6 - 1962 Imperial Crown Convertible
1. Wrangler - 1962 Chevrolet Corvette
2. smarter - 1983 Aston Martin Lagonda
3. Eenvrijusernameiserbijnaniet - Pontiac Grand Prix SE
Met stip op 1: Pink Panther - Renault R5 Turbo 1

2: Eenvrijusernameiserbijnaniet - Pontiac Grand Prix SE

3: Nissan GT-R, awesome - McLaren 650S Le Mans Special Edition
Gekeken naar de in mijn ogen knapste staaltjes stuurwieldesign die ook nog prettig op het netvlies liggen:

1. JW01 (vanaf een Appel) - Fisker Karma
2. Auto-fan - Lancia Beta 2000 Berlina
3. rzasa - Subaru XT
p.s. Ik ben van vrijdag t/m zondag niet op het forum.
1. Pink Panther - Renault 5 Turbo
2. JW01 - Fisker Karma
3. smarter - Aston Martin Lagonda
Quote
929V6
p.s. Ik ben van vrijdag t/m zondag niet op het forum.

Dat geldt ook voor mij cool smiley.
Ik ga voor de stuurwielen die ik dit weekend virtueel ook door mijn eigen handen heb laten glijden bij het bepalen van mijn keuze:

1. Pink Panther - Renault R5 Turbo 1
2. rzasa - Subaru XT
3. Wrangler - 1962 Chevrolet Corvette
1. zonder BMW met Mazda - Jaguar C-type by Proteus
2. Nissan GT-R, awesome - McLaren 650S Le Mans Special Edition
3. Bobbeltje - BMW Z8
Quote
smarter
Quote
929V6
p.s. Ik ben van vrijdag t/m zondag niet op het forum.

Dat geldt ook voor mij cool smiley.

Goh dat is raar dit geldt ook voor mij grinning smiley
1. Escher - 2005 Spyker C8 Spyder
2. Eenvrijusernameiserbijnaniet - Pontiac Grand Prix SE
3. 929V6 - 1962 Imperial Crown Convertible

Ik ben er overigens zaterdag op zijn vroegst. winking smiley Vrijdag de zorgmarathon met naar alle waarschijnlijkheid nog een vergadering er achteraan 's avonds. smiling smiley
1. rzasa - Subaru XT
2. JW01 (vanaf een Appel) - Fisker Karma
3. Eenvrijusernameiserbijnaniet - Pontiac Grand Prix SE

Vrijdag tot en met zondag ben ik ook afwezig, in verband met familieweekend. Zou iemand die er nog wel is de puntentelling kunnen doen morgen?
1. PascalD - 1967 Lamborghini 400 GT 2+2
2. smarter - 1983 Aston Martin Lagonda
3. Pink Panther - Renault R5 Turbo 1

Een mooi stuurwiel hoort bij een mooie auto
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close