Wat luister je nu? Vol. 2

Gepost door opel-omega 
Anonieme bezoeker
Re: Wat luister je nu? Vol. 2
12-10-2011 17:52
Prettig:

Sander van Doorn & Adrian Lux - Eagles (Album Version)

EDIT: link aangepast

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-10-2011 20:45 door Skeep ©.
Twingo1
Zonet op Ned 2 Uur van de Wolf over Harry Nilsson. Waarin een stukje van

Cuddly Toy van The Monkees. Nummer is uit 1967 en geschreven door Harry Nilsson. Echt zo'n lekker jaren 60 Benidorm Bastards deuntje.thumbs up

Verdraaid, gemist. Gelukkig publieke omroep, dus vanavond eens kijken of ik het kan terugvinden op uitzendinggemist.nl.
Hier dus. Ik heb 'm gisteravond in één zit uitgekeken. Erg boeiend. Ik hoorde 1941 en dacht meteen aan

deze (vreselijke) versie. Stond op een van mijn allereerste elpees die ik ooit kocht. Een Arcade of K-Tel verzamelelpee. Wie kent ze nog?

En het is dat ik zo verrekte weinig tijd heb, maar deze aflevering over Harry Muskee is eigenlijk verplichte kost voor iedere muziekliefhebber.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-10-2011 19:05 door Twingo1.

Net geïnstalleerd op de Ipod - Pointer Sisters Automatic drinking smiley
Anonieme bezoeker
13-10-2011 00:39
R.E.M. - Überlin
Nu:
Led Zeppelin - Immigrant Song

Moss - I Apologise

Want er is bovenal niets dat gaat, boven Neerlands fabrikaattongue sticking out smiley
Mijn eerste en mijn tweede elpee die ik ooit had. Dit was mijn eerste single. In 1975.
Mijn eerste single ooit gekocht:

Mijn eerste album ooit gekocht (nog op een cassettebandje):

Ontopic, misschien een tip voor de mensen uit de regio Utrecht. Radio M Utrecht draait vandaag alleen maar muziek uit de zestiger jaren. Vanochtend in de auto al o.a. The Monkees, en Mamas & Papas voorbij horen komen.
Anonieme bezoeker
19-10-2011 20:44
Tijdens het surfen draai ik momenteel het nieuwste mix-album van AvB; lekker!

Universal Religion, Chapter 5

Zo! Lang geleden dat ik hier ben geweest!

Zojuist gepasseerd. -> Cliff Richard

Remember Me live @ from a distance the event 1990.
Nog steeds mijn lievelingsconcert.

Op dit moment luister ik naar -> Kayleigh van Marillion via

youtube
Goed nummer met een mooie clip die opgenomen is in mijn geliefde Berlijn (voor de val van de muur weliswaar)
Nirvana - Smells like teen spirit
Vanochtend bezorgd: The Jungle Room Sessions van Elvis Presley. Gekocht via een veiling op Ebay.

Deze CD bevat de laatste studio-opnames tijdens het leven van Elvis (1976). Wat ik er over gehoord en gelezen heb, is dit één van de betere CD's uit de FTD-serie (en ook de eerste die ik er van koop). Deze serie omvat vooral veel CD's met live-opnames van Elvis gedurende de concerten van de jaren '70. Persoonlijk kan ik me niet voorstellen dat iemand die allemaal wil hebben, aangezien deze voor het gros dezelfde nummers bevatten. Zeker het latere jaren-'70 concertwerk is vaak teleurstellend van kwaliteit.

Vanavond maar eens in de CD-speler stoppen en beluisteren onder het genot van een goed glas bier en een sigaartje (weer eens zondigen, en ik heb nog een paar van mijn favoriete sigaartjes liggen van de afgelopen zomer; Justus van Maurik Panatella). Ik kijk vooral uit naar de nummers I'll Never Fall In Love Again (een eerdere hit voor Tom Jones) en Bitter They Are, Harder They Fall. Volgens de kritieken was Elvis in ieder geval bij deze opnames nog redelijk goed bij stem (iets wat uitzonderlijk was voor de laatste paar jaren van zijn leven), en had hij er zelfs zin in om nieuw materiaal op te nemen.

Voorts wilde ik nog uit dezelfde FTD-serie de CD met een concert van Elvis bestellen met het nieuwjaarsconcert 1976 (New Year's Eve) aanschaffen. Dit concert wordt door velen gezien als het laatste echt goede concert (er werd ook veel afwijkend materiaal en verzoeknummers gespeeld, in tegenstelling tot de monotone concertlijsten die er waren). Gelukkig kon ik via internet eerst aan een download komen, en wat een deceptie! Het concert zal wel goed geweest zijn, maar de opname betrof een opname van iemand uit het publiek, en is niet om aan te horen. Blij dat ik deze CD heb laten liggen.

Jennifer Rush- The Power of Love
Anonieme bezoeker
21-10-2011 20:22
3FM in Denemarken via het Internet.
Hoorde

Footballer's Wife van Amy Macdonald net bij Frit Spits' Strepenspits. Kende dit nummer niet van haar. Wat een mooi nummer. thumbs up Past voor mij echt bij deze ietwat lome zaterdagnamiddag met invallende duisternis.

The Moody Blues - The Voice
In 1986 kocht ik The Other Side of Life. De

titelsong en

It may be a fire zijn voor mij de hoogtepunten.
Nadat ze David Lee Roth hadden ontslagen, kwamen ze met Sammy Hagar méér dan ijzersterk terug met het album 5150. Kocht het album in 1986. En vond direct dit

Best Of Both Worlds een van de beste nummers. Lekkere klassieke hard rock. thumbs up
929V6, denk je wel aan De Nacht van de Popmuziek op NTR Ned 3? Is nu op de buis. De dvd-recorder loopt.

Alleen al daarom moet de publieke omroep blijven. Waar anders zie je docu's over Harry Nilsson of 5-uur durende films als Novecento?
Nederlandser kan het niet, met deze

Vandaag is Mijn Dag van Frans Bauer.
Anonieme bezoeker
24-10-2011 13:44

Bertycox - The Signal
Anonieme bezoeker
24-10-2011 14:07
Olds
Vanochtend bezorgd: The Jungle Room Sessions van Elvis Presley. Gekocht via een veiling op Ebay.

Deze CD bevat de laatste studio-opnames tijdens het leven van Elvis (1976). Wat ik er over gehoord en gelezen heb, is dit één van de betere CD's uit de FTD-serie (en ook de eerste die ik er van koop). Deze serie omvat vooral veel CD's met live-opnames van Elvis gedurende de concerten van de jaren '70. Persoonlijk kan ik me niet voorstellen dat iemand die allemaal wil hebben, aangezien deze voor het gros dezelfde nummers bevatten. Zeker het latere jaren-'70 concertwerk is vaak teleurstellend van kwaliteit.

Vanavond maar eens in de CD-speler stoppen en beluisteren onder het genot van een goed glas bier en een sigaartje (weer eens zondigen, en ik heb nog een paar van mijn favoriete sigaartjes liggen van de afgelopen zomer; Justus van Maurik Panatella). Ik kijk vooral uit naar de nummers I'll Never Fall In Love Again (een eerdere hit voor Tom Jones) en Bitter They Are, Harder They Fall. Volgens de kritieken was Elvis in ieder geval bij deze opnames nog redelijk goed bij stem (iets wat uitzonderlijk was voor de laatste paar jaren van zijn leven), en had hij er zelfs zin in om nieuw materiaal op te nemen.

Voorts wilde ik nog uit dezelfde FTD-serie de CD met een concert van Elvis bestellen met het nieuwjaarsconcert 1976 (New Year's Eve) aanschaffen. Dit concert wordt door velen gezien als het laatste echt goede concert (er werd ook veel afwijkend materiaal en verzoeknummers gespeeld, in tegenstelling tot de monotone concertlijsten die er waren). Gelukkig kon ik via internet eerst aan een download komen, en wat een deceptie! Het concert zal wel goed geweest zijn, maar de opname betrof een opname van iemand uit het publiek, en is niet om aan te horen. Blij dat ik deze CD heb laten liggen.

Ik wil er wat over zeggen, maar dan kwets ik de liefhebbers van deze artiest. Het komt erop neer dat wat mij betreft en wat de nederlandse charts betreft(geen enkele nummer1 hit op eigen kracht) hij niet had hoeven te bestaan.
Elvis stond dan ook aan de top toen Nederland nog geen hitparade kende. Daarnaast wordt hij, samen met The Beatles en Bob Dylan, beschouwd als de grondlegger van de hedendaagse muziek.
Anonieme bezoeker
24-10-2011 14:46
Wordt beschouwd ja. Maar ook hij heeft zijn inspiratie ergens vandaan gehaald. En hoeveel nummers heeft hij echt zelf geschreven, als je dan toch met The Beatles en Dylan vergelijkt( die staan wat mij betreft mijlenver boven Presley).
Elvis zijn kracht was dan ook niet zijn eigen geschreven nummers, heeft hij überhaupt wel nummers geschreven?, maar natuurlijk zijn performance, zijn uitstraling. Midden jaren 50 was hij echt een revolutie in de muziek. Ik weet wel zeker dat The Beatles er zonder Elvis niet waren geweest. Zo'n invloed had Elvis. Ik ben helemaal geen overdreven fan van hem, vind sommige nummers best leuk. Maar ik erken wel dat Elvis in zijn tijd een hele grote meneer was. Een hele grote.
Twingo1
929V6, denk je wel aan De Nacht van de Popmuziek op NTR Ned 3? Is nu op de buis. De dvd-recorder loopt.

Alleen al daarom moet de publieke omroep blijven. Waar anders zie je docu's over Harry Nilsson of 5-uur durende films als Novecento?

Niet gezien helaas.sad smiley
Blackvolvo, smaken kunnen inderdaad verschillen, en misschien dat jij niks aan Elvis vind. Dat kan toch? Daarnaast, is iemands status als artiest alleen maar af te meten aan het feit dan iemand wel of niet zelf zijn of haar nummers schrijft?

Één van de grote eigenschappen van Elvis was zijn vaardigheid om andermans materiaal helemaal eigen te maken, en dat zonder afbreuk te doen aan het origineel. Daarnaast had Elvis gewoon een uitzonderlijk goede stem, en kon hij op veel vlakken goed uit de voeten. Gospel, rock, ballads, country, noem het maar op, Elvis kon het aan.

Misschien een kleine tip; kijk eens naar de docu "Elvis: That's the way it is". Hier zie je een nog gezonde Elvis aan het begin van zijn concertperiode (1970). Vooral de repetities zijn mooi om te zien, en laat zien hoe hij niet alleen zichzelf, maar ook zijn orkest en achtergrondkoren op sleeptouw neemt om de nieuwe materialen te leren. Lijkt mij toch een staaltje vakmanschap (nu had hij natuurlijk ook wel de beschikking over eersteklas muzikanten zoals o.a. gitarist James Burton en D.J. Fontana).

En inderdaad niet alles van Elvis is goud wat er blinkt. Er is zeker uit zijn filmperiode (o.a. Old MacDonald om maar het bekendste voorbeeld te noemen) de nodige bagger, en is het gros van de live-optredens uit zijn laatste levensjaren (zeg maar vanaf 1975) niet bepaald om over naar huis te schrijven. Zelfs toen Elvis inderdaad de karikatuur was geworden, die veel mensen vooral voor ogen halen, wist hij nog grote zalen uit te verkopen.

Maakt dit dan dat Elvis geen bestaansrecht als artiest had? Ik denk dat daar wel een heel hard nee op geantwoord kan worden. Hij is nu al 34 jaar dood, nog wordt zijn muziek bij de vleet verkocht. Optredens van zijn oude T.C.B.-band met begeleiding van Elvis op grote videoschermen (al vraag ik me af wat hier nu zo mooi aan moet zijn) zijn steevast stijf uitverkocht. Wereldwijd gezien is Elvis nog altijd één van de meestverkochte artiesten. Noem nu eens één artiest die dat ook kan zeggen. Ik denk dat die vraag niet makkelijk te beantwoorden is. Zal dit bijvoorbeeld Michael Jackson (toch niet bepaald een kleine jongen) ook gaan lukken?

Ontopic: op de Jungle Room Sessions staan toch wel weer een paar pareltjes die ik wel erg mooi vind. O.a. "Bitter They Are, Harder They Fall" en "Danny Boy" zijn erg mooi. Leuke extra is "Fire Down Below". Hoewel alleen maar instrumentaal, is dit een goed klinkend nummer. Jammer is dat Elvis er nooit meer aan toe gekomen is dit nummer in te zingen. Wat mij vooral opvalt aan deze CD, is dat Elvis nog best goed bij stem is, ondanks het feit dat hij hier al niet meer bepaald gezond is (de opnamen dateren van februari en oktober 1976).

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-10-2011 10:56 door Olds.
Anonieme bezoeker
26-10-2011 22:47
Liedje van de Gucci reclame :

Anonieme bezoeker
26-10-2011 23:04
Olds
Blackvolvo, smaken kunnen inderdaad verschillen, en misschien dat jij niks aan Elvis vind. Dat kan toch? Daarnaast, is iemands status als artiest alleen maar af te meten aan het feit dan iemand wel of niet zelf zijn of haar nummers schrijft?

Één van de grote eigenschappen van Elvis was zijn vaardigheid om andermans materiaal helemaal eigen te maken, en dat zonder afbreuk te doen aan het origineel. Daarnaast had Elvis gewoon een uitzonderlijk goede stem, en kon hij op veel vlakken goed uit de voeten. Gospel, rock, ballads, country, noem het maar op, Elvis kon het aan.

Misschien een kleine tip; kijk eens naar de docu "Elvis: That's the way it is". Hier zie je een nog gezonde Elvis aan het begin van zijn concertperiode (1970). Vooral de repetities zijn mooi om te zien, en laat zien hoe hij niet alleen zichzelf, maar ook zijn orkest en achtergrondkoren op sleeptouw neemt om de nieuwe materialen te leren. Lijkt mij toch een staaltje vakmanschap (nu had hij natuurlijk ook wel de beschikking over eersteklas muzikanten zoals o.a. gitarist James Burton en D.J. Fontana).

En inderdaad niet alles van Elvis is goud wat er blinkt. Er is zeker uit zijn filmperiode (o.a. Old MacDonald om maar het bekendste voorbeeld te noemen) de nodige bagger, en is het gros van de live-optredens uit zijn laatste levensjaren (zeg maar vanaf 1975) niet bepaald om over naar huis te schrijven. Zelfs toen Elvis inderdaad de karikatuur was geworden, die veel mensen vooral voor ogen halen, wist hij nog grote zalen uit te verkopen.

Maakt dit dan dat Elvis geen bestaansrecht als artiest had? Ik denk dat daar wel een heel hard nee op geantwoord kan worden. Hij is nu al 34 jaar dood, nog wordt zijn muziek bij de vleet verkocht. Optredens van zijn oude T.C.B.-band met begeleiding van Elvis op grote videoschermen (al vraag ik me af wat hier nu zo mooi aan moet zijn) zijn steevast stijf uitverkocht. Wereldwijd gezien is Elvis nog altijd één van de meestverkochte artiesten. Noem nu eens één artiest die dat ook kan zeggen. Ik denk dat die vraag niet makkelijk te beantwoorden is. Zal dit bijvoorbeeld Michael Jackson (toch niet bepaald een kleine jongen) ook gaan lukken?

Ontopic: op de Jungle Room Sessions staan toch wel weer een paar pareltjes die ik wel erg mooi vind. O.a. "Bitter They Are, Harder They Fall" en "Danny Boy" zijn erg mooi. Leuke extra is "Fire Down Below". Hoewel alleen maar instrumentaal, is dit een goed klinkend nummer. Jammer is dat Elvis er nooit meer aan toe gekomen is dit nummer in te zingen. Wat mij vooral opvalt aan deze CD, is dat Elvis nog best goed bij stem is, ondanks het feit dat hij hier al niet meer bepaald gezond is (de opnamen dateren van februari en oktober 1976).

Je ziet mij ook nergens zeggen dat Elvis geen goede artiest of zanger was, alleen in mijn ogen was hij dat niet.
En voor mij had hij dus niet hoeven te bestaan.
Ik heb regelmatig dat als ik een liedje hoor dat groot gemaakt is door elvis, maar dan uitgevoerd door de originele artiest of een andere artiest, dat ik dan die uitvoering wel mooi vind. Met de liedjes op zich was niet zoveel mis.
Anonieme bezoeker
26-10-2011 23:08
Ach en vele, wat zeg ik, hele volksstammen vinden de muziek die ik leuk vind ook maar bagger. Ik heb bijna alles van The Cure, tja zo zie je maar ook ik heb mijn afwijkingen.
The Cure? Ja, daar heb ik niks mee. Ach, als we allemaal maar gelukkig zijn ondanks onze afwijkingen, niet dan? big smile smiley

Mijn afwijking is denk ik dat ik gewoon een ouwe löl ben qua muzieksmaak. Ik zit toch meer in de hoek van zangers als Dean Martin, Tom Jones (heeft eerder dit jaar een mooie gospelplaat (Praise and Blame) uitgebracht met een superversie van John Lee Hooker's Burning Hell), Frank Sinatra, Elvis en consorten.

Twingo, wat een lekkere inzending van AC/DC. Dit is gewoon muziek die je op een vrijdag na een drukke werkweek eens snoeihard in de auto moet draaien om even stoom af te blazen. thumbs up

Waarschijnlijk ga ik zaterdag of zondag even met de kinderen van mijn jongste zus naar de kerstshow (Overvecht, Vaarderhoogt of Eurofleur Leusden). Dat betekent dat het bijna weer mag:

Elvis-Merry Christmas Baby
Anonieme bezoeker
28-10-2011 13:12
Veronica, Top 880 van de jaren '80. Er zitten hier veel net begin 40ers dus er is heel veel herkenning. Er zingt of neuriet ook bijna continue wel iemand mee. grinning smiley
Anonieme bezoeker
28-10-2011 16:06
Tyn (Monthly In The Mix) - A Journey Into Sound EP022 Combined Elements

Tracklist:

01. Proff & Mango - 5th In The Blue (Victory's Speech Opening Edit)
02. Mango - Good Morning Track (Original Mix)
03. Jonas Steur - Simple Pleasures (Original Mix)
04. Markus Schulz ft. Anita Kelsey - First Time (Club Mix)
05. Tilt - The World Doesn't Know (Original Mix)
06. Lusine - Two Dots (Nic Fanciulli Remix)
07. Sebastien Leger - Polymod (Original Mix)
08. Kaiserdisco - Jaana (Original Mix)
09. Underworld - Always Loved A Film (Michael Woods Remix)
10. Axwell - Heart Is King (Original Mix)
11. Swedish House Mafia - Save The World Tonight (AN21 & Max Vangeli Remix)
12. Arty & Mat Zo - Rebound (Original Mix)
13. James Blunt - Dangerous (Deniz Koyu & Johan Wedel Remix)
14. Space RockerZ & Tania Zygar - Puzzle Piece (Daniel Heatcliff's Farewell Remix)
15. Avernus - Sirya (Mike Foyle Remix)
16. Henrik Christensen - New Life (Jorn van Deynhoven Remix)
Ha ha, een oude aflevering van de radio-dikvoormekaar.
Hilarisch!! Leuk na een harde week werken

Marmalade - My Little One

Eén van de grotere nummers van de jaren 60, wat mij betreft, is deze

Jesamine van The Casuals.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-10-2011 19:21 door Twingo1.

Bruce Springsteen - Atlantic City

Van zijn meesterlijk en ingetogen Nebraska uit 1982.

Everything dies baby that's a fact
But maybe everything that dies someday comes back
Metallica - Enter Sandman
Jasper, da's zeker een lekker nummer.

klik

Even rocken op zaterdagavond.

Pearl Jam - Alive Wat een meesterlijke plaat. Prachtig, dat gitaargejank. Superplaat.

Gilmour is God

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-10-2011 20:48 door Twingo1.
Twingo1
Jasper, da's zeker een lekker nummer.

klik

Even rocken op zaterdagavond.

Pearl Jam - Alive Wat een meesterlijke plaat. Prachtig, dat gitaargejank. Superplaat.

Gilmour is God

zo kandie wel weer.eye rolling smiley

Langs de lijn aan het luisteren. Zeer prettige wedstrijden. Ajax 4-0 roda, oeps.....
Heerenveen toch geen punten tegen Ado laten liggen, hoop ik?

Was er vanmiddag nog. Bij de Multivlaai voor een gouverneursvlaai. En twee koffie. 3,95 euro. Een koopje. Gelijk even AD gelezen. Kijk, dat is ontspanning.
ze staan 1-0 voor.
Leuke stad, Heerenveen. Koffie, heerlijk, ben niet zo vlaaierig. Maar een lekker broodje kaas met een kopje koffie waar de stoom van af komt, daar kun je me voor wakker maken. Zoals morgenochtend, zondag, oh heerlijk. Acht uur opstaan met een lekker heet kopje koffie en een broodje kaas.
(ben nu aan het bier, maar ik kan er nu al naar uitkijken)

update 2-0 voor Heerenveen

edit: leuke wedstrijd trouwens Twente-PSV, zelfs voor de radio.

update 3-0 voor Heerenveen. Het is mijn club niet, maar laat ze die Hagenezen maar inmaken, dat maakt een boel goed.

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-10-2011 21:32 door Soloman.

Ringo Starr - Tango All Night

Origineel, van La Seine, stond op de eerste elpee die ik ooit kocht.

Wat een sfeer:

Billy Joel- Pianoman
P.F. Wishing you were here
Dj Tiesto - Love comes again

En in dit filmpje leuk kijkmateriaal voor ons mannen.smiling smiley

Mike and The Mechanics - You are the one
Misschien wat melig, maar naar mijn mening één van de mooiste nummers ooit gemaakt:

Charlene- I've never been to me
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close