Wat luister je nu? Vol. 2

Gepost door opel-omega 
Pinkpop werd ooit gedomineerd door bands als rage against the machine en the prodigy. Nu is het Justin bieber... nut smiley
Ik ben er in 2003 een heel weekend geweest, van Deftones tot Floggin Molly en van Peter Pan Speedrock tot Queens of the Stone Age, genoeg leuke herrie toen!
Al was er toen, met acts als Junior Senior, Solomon Burke en Moby al wel een verschuiving waar te nemen. Maar Justin Bieber is wel heel ernstig.
Ik heb ook ergens gehoord dat het budget voor alle artiesten in 2000 ongeveer gelijk is aan het budget wat ze nu aan een hoofdact kwijt zijn. nut smiley
s velthuis
Ik zat gisteren in de auto radio te luisteren. 3fm. Vooral die suffe top 40 van nu, afgewisseld met een nummer van nirvana. Waarop ik de radio harder zette. En ineens bedacht ik me dat we in een unieke tijd leven: ouders luisteren volgens mij snellere, hardere en rauwere muziek dan hun kinderen. Opgegroeid in het tijdperk van hip hop, hardrock, hardcore en grunge is de huidige top 40 al een jaar of 15 maar slappe trage hap. Zou dat ooit eerder zijn gebeurd sinds de jaren 50?

Ik zie parallellen met trends in de autowereld...
Ik zelf ook, eerlijk gezegd...
Anonieme bezoeker
Re: Wat luister je nu? Vol. 2
18-05-2017 11:08
Paul Oakenfold @ Electric Daisy Carnival Las Vegas 2016

Wat mij betreft (nog steeds) een heerlijke DJ-set ook al is 'ie inmiddels bijna een jaar oud.
ik ben de laatste maanden verslaafd geraakt aan podcasts.
Carfanatic

Wat voor podcasts dan zoal?
929V6
Carfanatic

Wat voor podcasts dan zoal?

NOS op 3 Tech Podcast, s-town, Serial, Criminal, This American Life, NPR Planet Money, NPR Politics, NPR Embedded, BBC Documentary en nog een paar.
Nu via Spotify een paar oldies...
Jimmy Sommerville - Smalltown boy
Pearl Jam - Black
Supertramp - Fool's Ouverture ( Live at Pavilion de Paris 1979)
Twisted Sister - The kids are back
Chigago - 25 or 6 to 4

en dan lekker naar bed smiling smiley
Kaleo - Broken bones

Ik werd wel wat raar aangekeken toen ik dit aan had en met de ramen open voor het stoplicht stond.
Laban - Love in Siberia

Prachtige en heerlijk tijdscorrecte clipsmiling bouncing smiley
Kende dit al wel , maar soms kom je er te laat achter welke zanger bij welke muziek hoort. Klinkt fijn. thumbs up
Queens of the Stone Age Live @ Gonzo 2007 HD

Alweer 10 jaar geleden maar nog steeds een beestigachtige performance van mijn favoriete band aller tijden. Geluid, regie, productie echt allemaal op topniveau.
Wellicht niet ieders kopje thee maar ik ben de laatste tijd lekker into Jameszoo.
Een van hun bekendere nummers is toch wel The Clumtwins. De bijbehorende clip is geweldig maar de video edit mist bijna een minuut muziek dus hier een linkje naar de album versie.
Jameszoo - The Clumtwins
Anonieme bezoeker
Re: Wat luister je nu? Vol. 2
15-11-2017 22:21
Oef, fijn om dit oude nummer in dit nieuwe jasje te horen: OLD SKOOL TRANCE smiling bouncing smiley
Dawnseekers - Gothic Dream (Geert Huinink & Night Sky Remake)
Ben momenteel het nieuwe seizoen van Twin Peaks aan het volgen, waar deze schitterende cover in wordt gebruikt:

Shawn Colvin- Viva Las Vegas
Vond het al een fijn nummer om naar te luisteren, maar deze vind ik helemaal mooi...
Zara Larsson ft. Clean Bandit - Symphony (Acoustic Version)
Lucas & Steve - Up Till Dawn

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-12-2017 23:49 door Jay DoubleYou.
Chris Rea - Daytona

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-06-2018 16:23 door Jay DoubleYou.
Nog maar eentje dan, voor de mensen út 't Noard'n...
Daniel Lohues - Hier kom ik weg
Helaas ook niet meer onder ons... veel herinneringen aan zijn muziek.
Charles Aznavour - Yesterday When I Was Young
Naar mijn mening mooier dan het eeuwige Africa:

Toto- Moshanga
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close