Wat luister je nu? Vol. 2

Gepost door opel-omega 
The Scene - Blauw

Kon kwalitatief geen goed Youtube-linkje vinden.
Gewoon Dirk
Ik heb weer een aantal nieuwe albums aangeschaft. Helaas kan ik vanaf deze locatie niet op YouTube dus de geïnteresseerden moet ik helaas verzoeken zelf op zoek te gaan. het gaat om de volgende albums:

Rico - Irie (Nederreggae) Aanraders zijn: (eigenlijk alles maar ik moet kiezen) Omega, Opa, Rust, Naaktslak

Akwasi - #Daar Ergens (Nederhop zoals je het niet verwacht) Aanraders zijn: Rode Wijn, Dorst, Het gaat goed zo, Testament

NOISIA - Ten Years of Vision Recordings (snoeiharde Drum 'n Bass en Dub) Aanraders zijn: Alles als je er van houdt, anders niets.

Prodigy - Fat of the land (Alternative Dance) Een echte dance-classic met nummers zoals Breathe en Smack my Bitch up.

Effe een onwijs late reactie, maar ik zag deze post en moest ff reageren. Akwasi ken ik eigenlijk alleen van zwartlicht, maar man wat kan die gozer spitten. Staat een 101barz sessie van hun op YouTube, echt te erg.

Noisia ben ik ook al jaren fan van, maar wist je dat ze ook Nederhop hebben geproduceerd onder de naam "de huilende rappers"?
Een jaar of 2 geleden een hoop nieuw spul uitgebracht maar de wat oudere nummers zijn echt heel goed (en grappig) zoals Butje, piraterij, boel shit tracks en kans van slagen. Moddervette beats en "MC Huilebalk" rapt de meest zinloze teksten op de maat.
Robbie Williams - Supreme

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-12-2016 22:25 door Blackadder the 5th.
Anonieme bezoeker
Re: Wat luister je nu? Vol. 2
19-07-2016 21:08
Tyn pres. Storytelling EP011 - “Floating On Air”

Tracklist:
01. Mihai Popoviciu - Sunshine
02. Butane - Dancefloor Brethren
03. Daniel Dubb - Pound for Pound
04. Gregory Porter - Liquid Spirit (Claptone Remix)
05. Moderat - Bad Kingdom (Robag Wruhme 4x4 Edit)
06. James Newton Howard ft. Jennifer Lawrence - The Hanging Tree (Eelke Kleijn Bootleg)
07. Jamie XX ft. Romy - Loud Places (John Talabot’s Higher Dub)
08. DJ Yellow, Flowers & Sea Creatures - No One Gets Left Behind (Konstantin Sibold Remix)
09. Royksopp - I Had This Thing (Joris Voorn Remix)
10. Hot Natured ft. Anabel Englund - Reverse Skydiving (Shadow Child Remix)
11. Patrick Siech & Sebastian Mullaert - Rivers Will Turn (Elt Version)
12. Philip Selway - Around Again (The Acid Remix)
Livestream van Tomorrowland op Studio Brussel cool smiley
Anonieme bezoeker
25-07-2016 09:57
Niseko
Livestream van Tomorrowland op Studio Brussel cool smiley

Hier afgelopen weekend hetzelfde maar dan via TV538 thumbs up
Ahum, dit heb ik dus nooit doorgehad. Dit is een plaatje uit de begin jaren 80 en wauw, wat vooruitziend. Vooral als je naar de vocals luistert (It's an open door etc....)
Curieus feit: dit muziekje komt uit Italie.

[www.youtube.com]
Helloween - Eagle Fly Free
Afscheid van een grootmeester vandaag:

Leonard Cohen- So Long Marianne

Heb hem drie keer live aan het werk gezien; met voorsprong de mooiste en meest indrukwekkende concerten (elk minstens 3 uur) die ik al heb gezien.
Met onze Michael:

[www.youtube.com]

en die clip:
[www.youtube.com]
Dit is echt jaren-80 gevoel. Jammer dat die jaren weg zijn.

En deze kan er ook nog wel even bij, puur om de mooie meiden.
Onverstelbaar, jaren 80. We hadden alleen maar auto's zonder navi, geen internet, geen e-mail. Ik had alleen een gigantische installatie met enorme boxen, in die jaren, en een Mazda 626. Wat is er in die tijd veel veranderd. En oh ja, een Commodore 64. Wat een onschuldige tijd was dat toen.

I got the power
[www.youtube.com]

4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-12-2016 13:54 door Soloman.
Heerlijk oppeppend plaatje, inmiddels wel al 22 jaar (!) oud eye popping smiley

Green Day- Basket Case
Anonieme bezoeker
30-12-2016 10:23
Commu Yearmix 2016

1. Paul Woolford - Mother & Child Divided
2. Paul Woolford - Mother & Child
3. Roman Flugel - 9 Years (DJ Koze Remix)
4. Few Nolder - Ace of Space
5. Agoria - Tribute
6. Lil Silva - Lines (George Fitzgerald Remix)
7. Syap - Versatile
8. Boy Bianchi - Fireworks (Joris Voorn)
9. The Chemical Brothers - Wide Open (Kolsch)
10. Pete Tong & John Monkman - AURORA
11. Groove Armada - Superstylin (Joris Voorn Rework)
12. Pete Tong - Your Love (Kolsch Remix Instrumental)
13. Kolsch - Grey
14. D-Formation - Balkia (D-Nox & Beckers)
15. Joris Voorn - Esquape
16. Blaze - Lovelee Dae (Bicep)
17. Alan Fitzpatrick - We Do What We Want
18. Enrico Sangiuliano - Moon Rocks
19. Gel Abril - Optical
20. Moby - Go (Bart Skils)
21. Erik Hagleton - Wolliner
22. Few Nolder - One
23. Kolsch & Michael Mayer - Dogma 1
24. Nick Warren - Devil's Elbow (Max Cooper Remix)
25. Digitalism - Utopia
26. Icarus - Home_feat AURORA (Kolsch)
Anonieme bezoeker
06-01-2017 16:08

AFTR:HRS - Mixed By Tiësto

1. Nuits D'Etoiles - Un Autre Monde ft. Noémie
2. Niklas Ibach - The Blues ft. Dan Reeder
3. Florian Paetzold - Easy
4. Autograf - Heartbeat (Alex Schulz Remix)
5. Sultan + Shepard - Walls ft. Quilla (Deeper Shades Mix)
6. Benny Camaro - Las Dos Lunas
7. Ferreck Dawn - Mad Love
8. Loud Luxury & Ryan Shepherd - Something To Say
9. One Day Hero - Momentuum (MOGUAI Remix)
10. Florian Paetzold - Love Will Never Do
11. BLR - Nungwi
12. Baggi - Time Painter ft. Sylvia Tosun (Dub Mix)
13. CamelPhat - Raabta
14. Tiësto - Back In The Days
Zelf gemaakte playlist
Charlie Puth, One call away Coast 2 Coast remix
Ty Dolla $ign, Drop that kitty ft Charli XCX & Tinashe
Eminem, Go to sleep
Dr. Dre, The next episode
Wiz Khalifa, True Colors ft Nicki Minaj
Disturbed, The sound of silence
Disturbed, Prayer
Childish Gambino, One up ft Steve G. Lover
Lycan Capri
Zelf gemaakte playlist
Charlie Puth, One call away Coast 2 Coast remix
Ty Dolla $ign, Drop that kitty ft Charli XCX & Tinashe
Eminem, Go to sleep
Dr. Dre, The next episode
Wiz Khalifa, True Colors ft Nicki Minaj
Disturbed, The sound of silence
Disturbed, Prayer
Childish Gambino, One up ft Steve G. Lover

Interessante mix!grinning smiley

Afgelopen tijd voornamelijk de nieuwste plaat van Metallica geluisterd: Hardwired to selfdestruct.
Ik ben wel van de brede smaak grinning smiley
Te lang hetzelfde gebre luisteren kan ik nietsmiling smiley
Zadelsnuiver
Gewoon Dirk
Ik heb weer een aantal nieuwe albums aangeschaft. Helaas kan ik vanaf deze locatie niet op YouTube dus de geïnteresseerden moet ik helaas verzoeken zelf op zoek te gaan. het gaat om de volgende albums:

Rico - Irie (Nederreggae) Aanraders zijn: (eigenlijk alles maar ik moet kiezen) Omega, Opa, Rust, Naaktslak

Akwasi - #Daar Ergens (Nederhop zoals je het niet verwacht) Aanraders zijn: Rode Wijn, Dorst, Het gaat goed zo, Testament

NOISIA - Ten Years of Vision Recordings (snoeiharde Drum 'n Bass en Dub) Aanraders zijn: Alles als je er van houdt, anders niets.

Prodigy - Fat of the land (Alternative Dance) Een echte dance-classic met nummers zoals Breathe en Smack my Bitch up.

Effe een onwijs late reactie, maar ik zag deze post en moest ff reageren. Akwasi ken ik eigenlijk alleen van zwartlicht, maar man wat kan die gozer spitten. Staat een 101barz sessie van hun op YouTube, echt te erg.

Noisia ben ik ook al jaren fan van, maar wist je dat ze ook Nederhop hebben geproduceerd onder de naam "de huilende rappers"?
Een jaar of 2 geleden een hoop nieuw spul uitgebracht maar de wat oudere nummers zijn echt heel goed (en grappig) zoals Butje, piraterij, boel shit tracks en kans van slagen. Moddervette beats en "MC Huilebalk" rapt de meest zinloze teksten op de maat.

En van mijn kant een minimaal net zo late reactie.
Bedankt voor de Noisia-tip, ik ga het vanavond meteen checken!
Dat ze ook vrij bekwaam zijn in het maken van dikke HipHop-beats bewijst hun samenwerking met Dope D.O.D. wel en natuurlijk I Am Legion, de samenwerking met Foreign Beggars.
En nu ik toch weer in dit topic beland ben, deze Belgische rapper vind ik ook heel prettig in het gehoor liggen.
Woody Smalls - Lucky Strike
Anonieme bezoeker
13-01-2017 10:38
Verrassing; Tiësto nieuwe stijl. Ik vind 'm lekker thumbs up
Niet echt nu, wel vanavond, op de radiozender NDR2 (de Noord Duitse versie van Radio 2/3FM) hoorde ik een lied dat over Holland ging.
Titel is dan ook Holland, artiest: 257ers. Idiote naam? Ja, zijn ze hier goed in, denk maar aan groepnamen als Revolverheld, die Toten Hosen (vrij vertaald in "Dooie Boel"winking smiley of Unheilig.

Link naar songtekst, echt gaaf

Link naar youtube clip
Nickelback - Feed the Machine!

Guilty pleasure of mine, man! Wat een heerlijk stukje poprock dit toch weer. Ben benieuwd of de Clio het ook leuk vind. drinking smiley
Vandaag vers in de brievenbus!

Eerste indruk (typ ik terwijl de CD opstaat) is dat het weer moddervet is als vanouds.
Nieuwsgierig?
Check dan dit!
Veel gebeurt afgelopen tijd, dus veel stappen gezet om mijn leven zo in te richten dat het voor mij weer zin heeft. Ik kan weer genieten van het leven...
Michael Bublé - Feeling Good smiling bouncing smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-02-2017 18:07 door Jay DoubleYou.
Gewoon Dirk
Vandaag vers in de brievenbus!

Eerste indruk (typ ik terwijl de CD opstaat) is dat het weer moddervet is als vanouds.
Nieuwsgierig?
Check dan dit!

Heel dik album inderdaad, stuk voor stuk knallers.
Herken jij die sample op het einde van Collider? Ik kom er maar niet op joh.
Ik luister vaak mixjes op werk als ik wat makkelijk uitzoekwerk ofzo zit te doen.

De mixjes van Ta-Ku vind ik nu erg fijn, ook beetje auto gerelateerd haha

TA-KU Drive Slow Homie
Niet op dit moment, wel eerder vandaag. Een van de meest idiote Duitse liedjes van de laatste jaren:
Ich hol mein Holz
Psalm 6
Let op, oude berijming, eerst vers 2 dan 4 en 9

[www.youtube.com]

Vergeef mij al mijn zonden,
Die Uwe hoogheid schonden;
Ik ben verzwakt, o HEER!
Genees mij, red mijn leven;
Gij ziet mijn beend'ren beven;
Zo slaat Uw hand mij neer.

Keer eind'lijk, HEER, toch weder;
Mijn ziel buigt zich terneder,
Ai, red haar van 't verderf;
Sla mijn ellende gade,
Tot roem van Uw genade,
En help mij, eer ik sterf.

De HEER' wild' op mijn kermen,
Zich over mij ontfermen;
Hij heeft mijn stem verhoord,
De HEER zal, op mijn smeken,
Geen hulp mij doen ontbreken;
Hij houdt getrouw Zijn woord.
Als je nu zin hebt in ets stevig, en je hebt een uurtje of wat niets te doen dan zou ik zeker deze set @Werchter van Queens of the Stone Age willen aanbevelen.

Vooral niet vergeten te luisteren naar "You think I ain't worth a dollar but I feel like a millionaire", "Better living through Chemistry", "Little Sister", "the fun machine took a sh1t and died" en natuurlijk "A song for the dead".

[youtu.be]
Ik zat gisteren in de auto radio te luisteren. 3fm. Vooral die suffe top 40 van nu, afgewisseld met een nummer van nirvana. Waarop ik de radio harder zette. En ineens bedacht ik me dat we in een unieke tijd leven: ouders luisteren volgens mij snellere, hardere en rauwere muziek dan hun kinderen. Opgegroeid in het tijdperk van hip hop, hardrock, hardcore en grunge is de huidige top 40 al een jaar of 15 maar slappe trage hap. Zou dat ooit eerder zijn gebeurd sinds de jaren 50?
Leuke constqtering s velthuis. Overigens geldt dit niet voor iedereen. Ik ben zelf ook in die tijd opgegroeid en kan me nog steeds vinden in de Grunge, HipHop en Drum 'n Bass. Mijn broer, twee jaar ouder dan ik, komt vooral zijn bed uit voor bands als Elbow, Snow Patrol en andere softe meuk van, door mijn vriendin treffend onder deze noemer geschaarde, bandjes bandjes. Van dat spul wat nergens in uitblinkt en niets maakt wat niet ook al vijftig jaar geleden bestond. Ik snap werkelijk waar niet dat mensen daar vol lof over kunnen zijn.

Dan even een kleine muziekale bijdrage van mijn kant. Een maandje geleden horde ik op Studio Brussel de nieuwe van Cashmere Cat (het zei mij ook niet direct iets). Sindsdien heb ik hem nergens meer gehoord behalve in mijn Spotify luisterlijst. Zeker voor de vaak conservatieve Nederlandse radiostations zal het vast te apart zijn.
Cashmere Cat - Nine (after Coachella)

Een vriend van mij moest bij het horen van die plaat meteen denken aan Zoolook - The Clumtwins, voor mij nog nieuw maar ook erg leuk!
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close