Wat luister je nu? Vol. 2

Gepost door opel-omega 
Anonieme bezoeker
Re: Wat luister je nu? Vol. 2
25-07-2012 23:07
Twingo1
Heb Get Ready in die lange versie op vinyl gehad.

Ik nu ook, vanmiddag gevonden in een vinyl winkeltje te Deventer. thumbs up

Nu aan het luisteren (op vinyl):

King Crimson ~ Epitaph
Soloman
@Twingo
We hebben samen de film "Paths of glory" bekeken (in drie delen, we hadden hem opgenomen, maar we waren erg vermoeid deze week).
wat een film. Ik was eerst een beetje geschrokken dat hij zwart-wit was, ik dacht, hoe ga ik dat uitleggen, maar mijn vrouw was direct geboeid. Kwaliteit! Deze film zal me nog lang heugen. Dank je voor de tip. Een van de weinige oorlogsfilms die laat zien hoe het er echt aan toeging (denk ik, want ik heb geen oorlog meegemaakt), alleen was tijdens het slagveld bij het oprukken naar het mierennest hier en daar het acteerwerk van figuranten wel een beetje bedenkelijk (lag er een beetje teveel bovenop). Maar de hoofdacteurs: prachtig. En dan die brigade-generaal (was trouwens een van zijn meesterrollen, mr. scarface...)

We gaan hem op dvd branden (hij staat op de harddisk)

Dus je gaat 'm bewaren? Waarom? Een film voor de tweede keer bekijken haalt het nooit bij de eerste keer. De nieuwsgierigheid naar wat gaat komen is volledig weg. Het verhaal is dan immers al bekend.
Sinner_

Bob Dylan ~ Tomorrow is a long time thumbs up

Hé, daar ken ik ook nog een versie van:

Elvis Presley - Tomorrow is a long time (1966)
Eigenlijk pas vorige week echt in Duitsland voorbij horen komen, en wat mij betreft het schoolvoorbeeld van een heerlijk, loom zomernummer.

Triggerfinger - I follow rivers

Nooit is dit nummer mij eerder opgevallen, en na wat zoekwerk blijkt dit al een weekje of 20 in de hitparades te staan... nut smiley
Anonieme bezoeker
26-07-2012 23:25
Johnny Cash - Personal Jesus :

Johnny Cash - The Ballad of Ira Hayes :

Xander de Buisonje - De wereld redden

En de Duitse versie

Beiden gaan naar mijn Ipod thumbs up
Anonieme bezoeker
27-07-2012 10:34
The Animals - House of the Rising Sun (1964) :

Fats Domino - So Long :

Prachtige liedjes dit thumbs up

Eagle Eye Cherry- Save Tonight
Radio 1.
Hoewel ik niet zoveel heb met de Olympische spelen is het toch heel gezellig voor de radio. Heel wat anders dan de sportzomer op radio1 tijdens het EK en de Tour de France. Dat vond ik een complete misser door de enorme hoeveelheid muziek en het deel dat over sport ging was zeer karig. Dat vond ik erg jammer.
Nu is het aandeel muziek veel en veel minder en hoor je vrij veel sfeerverhalen uit Londen. En natuurlijk af en toe een toppertje er tussendoor in de vorm van een medaille. Leuk gedaan, echt waar.
Ik zat eerder vanmiddag naar het dames gewichtheffen(clean and jerk/trekken en stoten) in London te kijken. En via via kwam ik bij dit filmpje terecht. Mooi om die concentratie te zien.
clean and jerk/trekken en stoten
zo kandie wel weer....grinning smiley

TV boeit me niet. Radio vind ik leuker omdat ik het dan helemaal voor me zie. Dan komt het helemaal tot leven. Voor tv is het allemaal zo... clean...
Ook bij interviews vormen de gezichten zich in mijn hoofd. Of ik het nou mis heb of niet, is niet belangrijk.
Zo zie ik die van het Hek aan zijn tafeltje zitten in Londen met een papiertje en een potloodje. En dat lult maar en kletst maar. Ik zie het helemaal voor me. Alleen dat al is goud waard.

Ik weet niet wat het is, maar ik vind het een stuk leuker, ook bij het verslag van een voetbalwedstrijd, dat bouwt zich langzamerhand op in mijn hoofd. Heel wat anders dan tv, waarschijnlijk ook omdat ik me dan de gevoelens van de spelers inbeeld.

Adamo - Inch Allah uit 1967.

Serge Gainsbourg - Je suis venu te dire que je m'en vais uit 1973.

Billy Joel - New York State of Mind uit 1976.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30-07-2012 16:40 door Twingo1.
Momenteel vind ik deze tamelijk briljant:

Ardi & Ren - Infinity

Hier krijg ik ook geen genoeg van:

Defqon 1 2012 Endshow

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-08-2012 14:57 door Wrangler.
Anonieme bezoeker
01-08-2012 21:46
Afgelopen uur

TMF Video Yearmix 1997

Nu

TMF Video Yearmix 1996
Olympische Spelen (r1)
en Twingo maar zeggen dat ik niks met sport hebangry smily
T is ook live op TV hoorwinking smiley veel spannender!
Anonieme bezoeker
01-08-2012 22:10
Wrangler
Hier krijg ik ook geen genoeg van:

Defqon 1 2012 Endshow

Zo hé, dat ziet er zeer goed uit. Wat een show nut smiley

Catapult - Hit The Big Time

Klassieke Nederpop uit 1974.

1985, ik kocht Déjà Vu, ik had haar tot over mijn schouders. En ik draaide

Almost Cut My Hair. Blijft toch een mooie tijd, je jeugd.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-08-2012 19:52 door Twingo1.
Almost cut my hair, een van mijn geliefde nummers na Hurricane van dezelfde artiest (niet te verwarren met de andere grootmacht)

Lang haar vond ik altijd ongemakkelijk (het liefst zou ik alles aftondeusen, zoals veel mannen, maar ja, vrouwtje he?) . Maar ik vond het gitaarspel van Young gigantisch mooi. Zo simpel, zo puur, zo rauw, zo vanuit de ziel.
En dan zegt lang haar niets, ook niet bij de fans. Het gaat om de muziek, de creatieve ziel, niet om waar je bij hoort...

(moest ik effe kwijt)

** even de koptelefoon uit de la gegraaid om toch nog even Almost cut my hair te beluisteren. **

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-08-2012 23:00 door Soloman.
Beter, de

lange versie. Gewoon in 1 take opgenomen.thumbs up
Kon het niet laten, hurricane

(studioversie, er zijn vele life-versies, de een nog bijzonder dan de andere.... Man is simpel, maar geniaal)
SBTRKT - SBTRKT, hun album uit 2011. Fijn album, na het optreden bij Pitch waardeer ik ze nog meer. Zeker 'Wildfire' is een aanrader.
Yeasayer -

Love me girl

Placebo -

UNEEDMEMORETHANINEEDU
Anonieme bezoeker
07-08-2012 19:26

Three Days Grace - Just Like You
Een jaar of 30 geleden zond de Tros op de radio Poster uit, gepresenteerd door Tom Mulder. Met daarin ook een aflevering met de eerste 20 Merseybeat hits in Engeland. Volgens mij stond deze

Don't Make Me Over van the Swinging Blue Jeans ook in die lijst. Als dat geen lekker nummer is?

De jûn is kaam - De Kast vanaf 27'05".

George Harrison - Isn't It A Pity

En volgens wiki speelt Eric Clapton wel degelijk mee.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-08-2012 13:32 door Twingo1.
Vanochten had ik in de auto naar het werk traditiegetrouw Radio M Utrecht opstaan. Redelijk druk aan de weg, dus kon ik nog de eerste minuten van het dagelijkse uurtje Nederlandstalig meepakken. Er werden twee leuke nummers gedraaid:

Rob de Nijs - Bier is beter, bier is best

Harrie Jekkers - O, o, Den Haag Blijft een geweldige tekst. thumbs up
Harrie Jekkers die heb ik nog een keer geinterviewd, 17 jaar geleden of zo? Voor de krant. Ik wist bij god niet wie had was (werd gestuurd door de hoofdredacteur, interviews doen was mijn sterke kant. "Eh, kun je even naar dat en dat cafe gaan voor een interview, daar zit een cabaretier op je te wachten die morgen een voorstelling gaat doen, ja doe je dat effe?", zo ging dat.) Had nog nooit van de hele man gehoord. Hij was heel erg verbaasd toen ik hem dat vertelde. Toen kwam hij met Oh oh den haag en Over de muur.
Ja, dan kun je wel door de grond zakken. Maar juist door deze inleiding hebben we de grootste pret gehad samen in die Antilliaanse kroeg, werd nog een leuk stuk ook nog.

Harry, als je dit leest, zul je me vast nog wel herinneren.drinking smiley

Het was af en toe wel lachen als je soms mensen niet kent, want het geeft je namelijk vrijheid. Voorbeeld.
Ik moest een keer naar een persconferentie over een belangrijk sportevenement, met daarna de traditionele borrel. Heel leuk, kun je een beetje achtergrond verzamelen van de bobo's, beetje praten en zo. Komt er een mevrouw op me af en die begint van "En je moet dit schrijven en je moet dat schrijven en je moet niet zo kritisch zijn en dit en dat". Ik dacht, wat heb ik nou aan mijn fiets hangen. "Dag mevrouw, ik moet dit en dat schrijven? Wie bent u eigenlijk als ik u vragen mag". Nou, ze was zwaar beledigd en begon met "Weet je dat dan niet?". Nee dat wist ik niet. Met een pisnijdig gezicht liep ze toen weg. Ik vroeg toen aan een ander, "wie is dat eigenlijk?". "Dat is miss Curacao".

oh.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-08-2012 10:18 door Soloman.
Ik ben zelf ook niet bepaald bekend met het oeuvre van Harrie Jekkers. Het lijkt me wel een fijne kerel om eens een pilsje mee te pakken. Volgens mij kan die de hele avond doorvertellen zonder ook maar een moment te vervelen.

Voor wat betreft die Caribische schone... Wat een omhooggevallen diva zeg! thumbs down
Deze gaat naar mijn !

Will and The People - Lion in the morning sun

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-08-2012 17:01 door JW01 (vanaf een Appel).
Hoorde deze in een oude Top Gear-aflevering; prachtig nummer over echte autoliefde en nostalgie:

Marc Cohn- Silver Thunderbird
Heerlijke Belgische kleinkunst:

Jan Puimège- Marijke
Heb the

White Album integraal opstaan. Komen toch echt wel pareltjes voorbij. Dear Prudence bijvoorbeeld. En While My Guitar Gently Weeps met GOD Eric Clapton op gitaar. Of I'm So Tired. Merk wel dat ik de Lennon nummers de betere vind.
Soloman
Telegraph road

Kippenvel, elke keer weer. Een van de beste nummers ooit.
Wat een ouwe wijven muziek. smiling bouncing smiley
Mijn muziek is (meestal) tenminste nog rock 'n roll.
Ook dat kan ouwewijvenmuziek zijn. grinning smiley
Gelukkig wel. Ouwe wijven zijn immers het lekkerst.
Sommigen zien er nog best goed uit voor hun leeftijd. Maar dat is een ander onderwerp. grinning smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-08-2012 22:27 door JW01 (vanaf een Appel).
Muziek van

Phoebe Snow, weer terug op YouTube. Eerder ook al hier geplaatst.
Je ziet de laatste tijd wel weer wat belangstelling komen voor folkrock, met Mumford & Sons en zo. Maar wie kent de

Fairport Convention nog eigenlijk? Had me er eerder ook nooit zo in verdiept, maar dit klinkt toch wel erg goed.
Sandy Denny kwam jaar geleden ook al eens voorbij. En zij zingt ook op Led Zeppelin IV in dit nummer.

klik
Het is vrijdag dag op dag 15 jaar geleden dat de 'People's Princess' overleed; het afscheidsnummer is nog steeds betoverend mooi...

Elton John- Candle in the Wind 1997
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close