Wat luister je nu? Vol. 2

Gepost door opel-omega 
Hoe verschillend muzieksmaak kan zijn, komt in dit topic heel duidelijk naar voren.
Was het ook net aan het denken toen ik m'n melige love songs postte achter al het dance-geweld smiling bouncing smiley
Twingo1
Wat gaat hier een kracht vanuit. Wat zweept dit op. Geweldig. Pinkpop 1992. Legendarisch.

Pearl Jam - Alive. Met in het begin een jonge Mart Smeets in beeld.

Zelfde concert, maar dan het nummer 'Black'.
Naar mijn idee één van de beste optredens ooit. Niet te geloven hoe emotioneel Eddie kan zingen. En dan heb ik het nog niet eens gehad over het krachtige gitaarsolo op het eind.

Twingo1

John Lennon - Out of The Blue

Omdat 'ie vandaag op de kop af 31 jaar geleden werd doodgeschoten.

Hun muziek was geniaal, veel beter dan Elvis. Maar soms vraag ik me wel eens af of deze man niet teveel een narcist was (zo heet iemand toch die teveel van zichzelf houdt?). Ideeen waren goed, maar soms een beetje nepje, had ik het gevoel.

Ongelooflijk wel dat muzikale genieen elkaar toch ontmoeten, zo in Liverpool, vind ik heel apart, alsof het gepland was.

John Lennon vond ik de minste van het stel, vond hem overdreven, mag je best weten, ik had veel meer iets met Paul, goeie stem.Wings, klonk goed. (No more lonely nights, mooie clip erbij, vond ik top)
Bij mij ging het eigenlijk net andersom. Vond Paul altijd de favoriete Beatle. Maar sinds een jaar of vijftien neig ik naar John. En begin Paul steeds meer een slapjanus, een softie te vinden. John lijkt mij inderdaad een stronteigenwijze narcist. Maar hij stond tenminste wel ergens voor. Hij sloeg met de vuist op tafel.

Wilson Philips- Hold On

Free - Seven Angels Van Heartbreaker uit '73.

Dizzy Man's Band- The Opera
Ik luister momenteel

Jónsi & Alex Stokkseyri
Ik vind Erwin Nijhof van TVOH qua uiterlijk wel op Steve Miller lijken.

Terwijl de rest van de wereld tien jaar geleden Coldplay's Parachutes draaide, verslond ik deze concertregistratie van Eric Clapton. Heb nu

Old Love opstaan. Die Clapton is echt een mensen mens. Iedereen wil met hem spelen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-12-2011 22:22 door Twingo1.
Perfect voor deze tijd van het jaar:

Oleta Adams- Get Here
Net de film gezien (heerlijke mindless zondagmiddagkitch), en dit is de soundtrack (zelfde omschrijving):

Precious Wilson- Jewel of the Nile
Momenteel ligt er thuis in de CD-spelert de nieuwe kerst-CD van Michaël Bublé. Leuke CD, misschien een beetje glad, maar de beste man heeft wel een heerlijke stem. White Christmas is bijvoorbeeld erg leuk; de eerste keer dat ik deze CD draaide, moest ik meteen denken aan Home Alone. Als ik het me goed herinner wordt dit liedje (het origineel dan met hetzelfde arrangement) gedraaid op het moment dat Kevin in de badkamer voor de spiegel staat en vervolgens de aftershave van zijn vader opdoet. Heerlijke film (wel erg offtopic nu).

Strawelte - Moaie eagen
Holy cow. Wat een ontzettend goede track is dit: Kromestar - In 2 Minds

Maggie Reilly & Mike Oldfield- Moonlight Shadow
Ik kende Kamelot slechts van

Ghost Opera, maar ik heb verder nooit muziek van deze Amerikaanse band beluisterd. Ten onrechte blijkt nu: nieuwe single

Acropolis vind ik erg goed.
Dit duet met Simone Simons (van de Nederlandse band Epica) is vooralsnog mijn favoriet:

The Haunting

Tracy Chapman- Fast Car
Zat een paar uur geleden nog bij Rivièra Maison in Sneek, onder het genot van een kopje koffie, naar deze

Nights Over Egypt van The Jones Girls uit 1981 te luisteren.
Buitengewoon vreselijk dit:
[www.telegraaf.nl]

Ik ken de hele beste man niet (en zijn, wat is het, wederhelft?), maar dat dit de krant haalt, tjonge jonge jonge.
Net:

The Script - The man who can't be moved

Nu:

Coldplay - Viva La Vida (Dance Remix)
Twingo1
Zat een paar uur geleden nog bij Rivièra Maison in Sneek, onder het genot van een kopje koffie, naar deze

Nights Over Egypt van The Jones Girls uit 1981 te luisteren.

Klinkt goed Weide, ik bedoel dat kopje koffie in die tent in Sneek. Ga alvast het water opzetten (ik drink alleen oploskoffie. Ik heb speciale uit Frankrijk, lekker. Uit sneek kwam mijn ex-vriendin. Snik...
De 14'18" studio versie van Dire Straits'

Telegraph Road.
Mooi.

Apart dat veel bands een album hebben die er plotseling uitspringt, maar daarvoor en daarna dat niveau gewoon niet meer halen.
jeetje, acht leden online...

P!nk- Just like a Pill

Een zangeres waar ik veel respect voor heb, zowel voor haar muziek, haar live-performances als haar politieke standpunten...

Joan Armatrading - Show Some Emotion

Don McLean- Castles in the Air
Heb morgen eindexamen filosofie en dus draai ik nu even mijn ultieme feelgood/hoop-plaat:

Starship- Nothing's Gonna Stop us Now
Zoëven: Velvet Underground -

Rock & Roll (op KXClassics).
Uit de film The Devil Wears Pada dit mystieke

Azure Ray - Sleep. Mooi, heel mooi.
Wat een lekker nummer is dit

Eachkontakt van Die Twa.

Marc Cohn- Walking in Memphis
Twingo1
Wat een lekker nummer is dit

Eachkontakt van Die Twa.

Ja, echt wel. Fryslân boppuh! grinning smiley

Manassas - Witching Hour

40 jaar geleden opgenomen, pas decennia later uitgebracht op een boxset. Maar man, wat is dit goed.thumbs up
929V6, jouw posts in dit topic hebben mij vaak veel luisterplezier opgeleverd. Herinner me David Crosby's If I Could Only Remember My Name, herinner me Carole King's (the City) Now that everything's been said. En nu Stephen Stills/Chris Hillman samen in Manassas. Kende al deze artiesten wel. Maar dan meer van hun bekendere nummers.

John Farnham- You're the Voice

Crowded House- Don't dream it's Over
Tim en Neil Finn zijn na Split Enz inderdaad vrolijk doorgegaan.
Van Crowded House hoor ik deze liever:

Bij Something So Strong dacht ik direct aan

Jim Capaldi, de vroegere drummer van Traffic.

Maar van Jim hoor ik veel liever dit riedeltje,

That's Love.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-01-2012 20:13 door Twingo1.

The Allman Brothers Band - Can't Take it With You
Nummer is uit 1979 van Enlightened Rogues.

net nog op tv, in het programma Wat Als ...

Waarin ook Steady Rollin' Man van Eric Clapton.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-01-2012 00:21 door Twingo1.
RJD2 - Ghostwriter
Youtube-linkje:

Lana del Rey -

Blue Jeans

*edit: ik heb trouwens weer een nieuwe CD:

Afzichtelijke cover trouwens...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-01-2012 23:40 door Daewoo-Chevrolet.
Lana del Rey is een van de weinige 'pop'-artiesten die ik, nog, kan waarderen. Fraai stijltje, bijzondere (positief) stem. En inderdaad, op basis van die cover zou ik niet tot aankoop overgaan.
Yves LaRock -

Rise Up
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close