Vandaag wil ik er weer even op uit om mee te doen aan de fotowedstrijd van Anton !

Nu dacht ik, is het niet leuk/handig om een soort archief te maken voor foto-locaties waar je sowieso met de auto bij kan, zonder echt problemen te krijgen van beheerders/beveiliging ?

Ook ben ik even op zoek gegaan (zonder succes) voor een kaart van Nederland, waar de locaties makkelijk te overzien zijn ! Ik weet dat het kan, maar ik weet niet meer waar !

Bedoeling is dus een kaart te maken van Nederland waar tientallen fotolocaties op komen, waar je met de auto bij kan en dit echt de moeite waard zijn ! Weilandjes en landweggetjes spreken natuurlijk voor zich, maar wieweet zitten er wel echte goeie locaties tussen. De heren van Autogetest moeten er haast ook wel een paar kennen big smile smiley

De eerste locaties die mij nu te binnen schieten (voorlopig even met Google Maps):

Amsterdam Noord - droogdok/vervallen terrein Hier kan je met de auto makkelijk komen. Het terrein is voornamelijk in gebruik door kunstenaars/mensen met een atelier. Wanneer je het lief vraagt, zou het misschien ook mogelijk kunnen zijn om de auto op de schuine helling te zetten !

Schiphol - Toekanweg Dit is een plek die ik per toeval heb ontdekt, je staat bijna onder de vleugels van vrachtvliegtuigen. Ook stijgen alle vliegtuigen op voor je neus. Nu staan er hekken voor natuurlijk, maar dit hoeft geen probleem te zijn als je foto's neemt vanuit kikker-perspectief.

Abcoude - Kerkplein Een leuk hoekje met tal van achtergronden. Niet verstandig om dit in spitstijden te doen, het is een redelijk drukke weg, maar smorgens in het weekend is het goed te doen !

Nigtevecht - Dorpsstraat Wanneer je vanuit Weesp komt, rijd je bij de brug rechtdoor. Vanuit Loenen (N201) rijd je direct rechtsaf na de brug. De auto kan je redelijk dicht bij het water zetten met de brug of jachthaven op de achtergrond !

Hilversum, Larenseweg (N525) - Dagkamping Rustige fotolocatie met veel groen en tevens een goede locatie om een paar dezelfde auto's neer te zetten/meeting te houden.

Vliegveld Hilversum Waarschijnlijk wel een plek waar je even toestemming nodig hebt, maar uit ervaring doen ze niet echt moeilijk, zolang je maar niet op de startbaan gaat rijden grinning smiley

Utrecht - Fort de Gagel Niet met z'n alle tegerlijkertijd erheen, maar als je normaal doet zonder al te veel poespas, dan kan het een leuke locatie zijn met een groot fort op de achtergrond.

Utrecht - Prins Clausbrug Een beetje lastig om hier te komen, maar de Prins Clausbrug noemen ze ook wel eens de Erasmusbrug van Utrecht. Ook onder de brug kunnen er leuke foto's gemaakt worden !
Dit lijkt me inderdaad een erg handig topic.thumbs up
Hopelijk komen er nog wat mooie plekken voorbij bij mij in de buurtwinking smiley
Mooie plekken genoeg hier in de buurt. Laapersveld?
Binnenhof of buiten de Ridderzaal in Den Haag vind ik zelf wel mooi altijd...
@D. Elzinga: Misschien verstandig om er bij te vermelden waar je woont? tongue sticking out smiley

Lauwersoog is idd mooi, Elco. smiling smiley

Zelf vind ik de diverse dijkjes in N-H altijd wel mooi in de lente met mooi weer. cool smiley
Porsche Gek
@D. Elzinga: Misschien verstandig om er bij te vermelden waar je woont? tongue sticking out smiley

Weten jullie dat nu nog niet?tongue sticking out smiley Hilversum! Ik zal zo een paar linkjes met geschikte locaties posten.
D. Elzinga
Hilversum! Ik zal zo een paar linkjes met geschikte locaties posten.

Op de Soestdijkerstraatweg 64 aldaar zijn iig wel wat fotogenieke auto's te bewonderen! big smile smiley

On topic: Dit is ook een super locatie lijkt me:

Landhoed Lauswolt, Beetsterzwaag, Friesland

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-03-2010 16:31 door JW01.
Lorentzvijver, Hilversum
Met mooi uitzicht op het Dudok-schoolgebouw, en aan de andere kant de nieuwe brandweerkazerne.
Foto

Schuttersweg, Hilversum
Hier ben ik zelf al eens wezen fotograferen voor het 'mijn auto' topic. Leuk vanwege de historische context.

Anthony Fokkerweg, Hilversum
Groot grasveld, met als achtergrond het bos. Ruimte zat.

Misschien handig als we bij de locaties een foto van Streetview plakken of linken, indien mogelijk.
D. Elzinga

En ik maar denken dat het om foto-locaties voor auto's ging..

Misschien handig als we bij de locaties een foto van Streetview plakken of linken, indien mogelijk.

Ok, best!

Lauswolt, Beetsterzwaag, Friesland:

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-03-2010 18:33 door JW01.
Meike

Schiphol - Toekanweg Dit is een plek die ik per toeval heb ontdekt, je staat bijna onder de vleugels van vrachtvliegtuigen. Ook stijgen alle vliegtuigen op voor je neus. Nu staan er hekken voor natuurlijk, maar dit hoeft geen probleem te zijn als je foto's neemt vanuit kikker-perspectief.

Leuk topic!

Dorpsstraat, Loenen a/d Vecht
Jammergenoeg geen Streetview beelden, wel een impressie fotootje. De locatie waar het puntje op 'google maps' staat is nog iets mooier vind ik. Inrijden vanaf de noordkant.

Duinkerken, Vreeland
Achter de groene Micra op het plaatje. Met het hotel, of met de klapbrug op de achtergrond. Niet op een zomerse zondag te doen.

Zwarteweg, Lage Vuursche
Prachtig in de bossen, met enkele open plekken. Érg mooi!

Indijkweg, Baambrugge
Stil (doodlopend voor auto's), landelijk weggetje. Mooi open tussen de weilanden, met op de achtergrond Amsterdam Zuidoost met de hoge kantoren en de Arena.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-03-2010 19:21 door Barri.
Weet iemand een paar leuke locaties in Enschede..? Of in de buurt?

1 locatie weet ik wel, Lederboerpark, is een parkeerplaats, grasveld waar je op kunt met de auto, en je kan een stukje het bos in rijden.. thumbs up

Ledeboerpark
Vraagje aan de moderators, zou het topic misschien sticky gemaakt kunnen worden. Ik weet het, het topic loopt nog niet echt storm, maar dat is mijn bedoeling ook niet van dit topic !

Het is een soort bron OP autoweek waar je dus locaties kan opzoeken die hier in staan en het "delen" van nieuwe locaties ! En dan lijkt het me wel handig om hem voorlopig sticky te houden.... smiling smiley
@ Meike: Had jij al een melding gemaakt naar de mods, of zij dit topic sticky willen maken? Ik heb het net iig gedaan. Super iniatiefthumbs up
Ik heb het topic voor jullie sticky gemaakt. Even aankijken of het terecht is, maar dat blijkt vanzelf winking smiley

Leuk idee en veel plezier!

CorZa
Moderator Autoweek.nl
Porsche Gek
D. Elzinga

Ja, en? Wat ik bedoel is, dat je daar genoeg ruimte hebt om in alle rust te fotograferen. Je hindert er niemand.

Nuttig topic, welke best nog eens heel groot zal kunnen worden.

@Barri: sowieso is Lage Vuursche heel mooi, fotogenieke plekken zat!thumbs up
CorZa
Ik heb het topic voor jullie sticky gemaakt. Even aankijken of het terecht is, maar dat blijkt vanzelf winking smiley

Leuk idee en veel plezier!

CorZa
Moderator Autoweek.nl

smileys with beer
Elco
Lauwersoog, Groningen

En zeer divers thumbs up

Wist helemaal niet dat je daar kon komen. Eens een kertje checken dus!
Anonieme bezoeker
Re: Het Autoweek Foto-locaties Archief !
19-03-2010 07:42
Je noemt in je openingspost fort de Gagel in Utrecht. Als je een klein stukje naar het oosten rijdt ligt daar fort Ruigenhoek. Als daar mensen aanwezig zijn en je vraagt het beleefd mag je daar foto´s op het fort terrein maken ) ik mocht dat iig. Is een nog wat leukere lokatie.

Nog iets verder ligt fort Blauw Kapel: [maps.google.nl] Ligt een mooi dorpje op met kerk, klinkerweg en oude lantaarns.

Het stadscentrum van Wijk bij Duurstede is ok een mooie plek: wbd
Dank je wel MIOB ! Mooi om te weten grinning smiley

Trouwens, in mijn openingspost heb ik ook Amsterdam Noord vermeld (als eerste nog wel). Hier ben ik woensdag dan ook wezen kijken en hirbij kan ik dus vermelden dat je het droogdok zo op kan rijden. Toestemming vragen hoeft dus niet meer.

Wel is het duidelijk dat niet een plek is die alleen door mij ontdekt is. Zo was Nissan zelf er ook aanwezig woensdag en hebben ze hier ook de commercial opgenomen met Dennis Wenink voor de QashQai-actie. Wat ik nogal vaag vond, er waren tal van camera's aanwezig, Dennis zelf niet gezien, maar woensdag avond al wel de reclame gezien... Hoezo snelle montage ? nut smiley
Net weer een prachtige urbex locatie ontdekt!
We reden in de auto over een bospad waar m'n vader al 15 jaar en ik z'n 7 jaar langs komen tijdens de mountainbike route in het bos.
Gister op mijn werk kwam die plek ter sprake omdat daar vroeger een handels stop oid was. Er was een herberg en later kwamen er ook paarde stallen bij. Dus toen wij daar toevallig langs kwamen dacht ik even op letten of ik ook wat zie, en verrek er stond een compleet huis met er achter en naast wat stalletjes en schuurtjes! Misschien dus wel de herberg van 100 jaar terug?
We zijn even wezen kijken maar we zijn niet verder geweest dan de deur post omdat de auto nog op de 'weg' stond met de sleutels in het contact. Maar wat we door de deur konden zien was een compleet keukentje waar het deurtje van open stond waar allemaal oude opschep lepels e.d. er in. Ook stonden er oude borden op gestapeld met wat bestek er op. Maar er stond ook een vers flesje amstel bier. Dus misschien woont er wel een zwerver oid. Binnen kort dus maar eens langs gaan, ik ga pas naar binnen als er een ouder iemand mee gaat want je weet maar nooit wat je er kan aantreffen.

Ik zal straks en een een link plaatjes voor de mensen die ook nieuwsgierig zijn.
Het ligt overigens vlak bij IJhorst(gemeente: Staphorst)
Is het een idee om in de openingspost alle suggesties, gerangschikt naar provincie, op te nemen?
Daan.
Net weer een prachtige urbex locatie ontdekt!
We reden in de auto over een bospad waar m'n vader al 15 jaar en ik z'n 7 jaar langs komen tijdens de mountainbike route in het bos.
Gister op mijn werk kwam die plek ter sprake omdat daar vroeger een handels stop oid was. Er was een herberg en later kwamen er ook paarde stallen bij. Dus toen wij daar toevallig langs kwamen dacht ik even op letten of ik ook wat zie, en verrek er stond een compleet huis met er achter en naast wat stalletjes en schuurtjes! Misschien dus wel de herberg van 100 jaar terug?
We zijn even wezen kijken maar we zijn niet verder geweest dan de deur post omdat de auto nog op de 'weg' stond met de sleutels in het contact. Maar wat we door de deur konden zien was een compleet keukentje waar het deurtje van open stond waar allemaal oude opschep lepels e.d. er in. Ook stonden er oude borden op gestapeld met wat bestek er op. Maar er stond ook een vers flesje amstel bier. Dus misschien woont er wel een zwerver oid. Binnen kort dus maar eens langs gaan, ik ga pas naar binnen als er een ouder iemand mee gaat want je weet maar nooit wat je er kan aantreffen.

Ik zal straks en een een link plaatjes voor de mensen die ook nieuwsgierig zijn.
Het ligt overigens vlak bij IJhorst(gemeente: Staphorst)

Oke, vandaag dus met medeforummer Nick. weer naar deze plek geweest.
Er woont dus niemand en het is helemaal verlaten. Het is echt een super locatie.
We hebben meerdere dingen gevonden namelijk een krant uit 1939grinning smiley en ook een brief uit 1939.
Top locatie als je het mij vraag. Morgen gaan we weer heen want het was niet de bedoeling om er foto's te maken.
Maar na dat we uit eindelijk toch naar binnen zijn gegaan was er geen zwerver oid te bekennen. Het fles je bier is al sinds februati 2009 over de datum en de portomonee was leeg. Volgens mij zijn er al vaker fotograven geweest want alles lag er precies goed bij om mooie foto's te maken.

Morgen gaan we dus echt foto's maken en nemen we dus zaklampen, statieven en flitsers mee. En die foto's zal ik dan uiteraard posten.

Hier is het
@ Meike: die in A'dam - Noord is idd een heel goede. Het staat bekend onder de naam NDSM. AutoWeek heeft ook al eens een shoot gedaan op de steiger van de brandweer (tegenover het Kraanspoor). Is ook erg mooi.

Leuk topic dit!

D. Elzinga
Porsche Gek
D. Elzinga

Ja, en? Wat ik bedoel is, dat je daar genoeg ruimte hebt om in alle rust te fotograferen. Je hindert er niemand.

Haha ik bedoelde meer: Auto <> gras grinning smiley

Erg flauw, ik weet het. (Mocht je het nog niet snappen; foto's van auto's + gras = marktplaats-niveau en wordt op veel internetfora niet gewaardeerd winking smiley)

Trouwens; ik ga zeker nog een keer naar de NDSM werf. thumbs up Erg leuke en vooral mooie locatie smiling smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-03-2010 20:35 door Porsche Gek.
Achter de Cruise terminal in Rotterdam thumbs up Redelijk rustig en een mooie achtergrond. Zowel 's avonds als overdag.

klik

Anonieme bezoeker
15-04-2010 22:18
Bij Rotterdam Airport kun je ook net buiten het hek foto's maken met vliegtuigjes op de achtergrond (hier minder goed te zien):

Heel Oud-Leusden is in principe geschikt:

Utrecht, gebouw van Rijkswaterstaat (even vragen aan de beveiliging en neem een smalle auto mee, anders kun je er niet op):

Onder de Van Brienenoordbrug in Rotterdam:

Misschien wel zo handig bij een fotolocatie te vermelden of je er zo op kunt of dat je het eerst bij iemand moet vragen. Sowieso zijn er heel veel leuke locaties in NL, maar moet je meestal vragen en niet altijd krijg je een 'ja'.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-04-2010 22:25 door Anton !.
Ik wil eigenlijk binnenkort even een shoot doen met mijn vaders C5.. Maar ik heb nog steeds geen goede locatie in Enschede, dus als iemand iets weet..
Anonieme bezoeker
19-04-2010 16:43
Bossinkje
Ik wil eigenlijk binnenkort even een shoot doen met mijn vaders C5.. Maar ik heb nog steeds geen goede locatie in Enschede, dus als iemand iets weet..

Op 2 mei kun je dat mooi hier doen
Anonieme bezoeker
19-04-2010 17:44
Bossinkje
Denk je dat..? tongue sticking out smiley

Hoop het wel, jij niet dan?
Denk dat het er stuiterdruk is dan. winking smiley
Op zich wel een idee hoor, met al dat feestende publiek van FC Twente kan het heel erg levendige foto's opleveren... Maar dan staat dit hele terrein vol met auto's en is deze plek minder geschikt.

In Enschede heb je nog een andere mooie plek en erg dichtbij dit stadion (aan de overkant). Hier heb je Go Planet karting en nog meerdere entertainment-faciliteiten... als ik het zo op Streetview (klik) bekijk, kan je daar buiten de reguliere bezoektijden van Go Planet aardig dichtbij komen. Veel felle kleuren en aparte vormen leveren vast een mooi contrast op met de C5 ! smiling smiley
Hmm ja, zou ook kunnen... Maar weet zo eigenlijk niet in hoeverre je er op kunt. Maar zal eesn keertje kijken!
Anonieme bezoeker
26-04-2010 19:32
Daar kun je gewoon opkomen hoor. Vanaf de Hengelosestraat(bij de stoplichten bij de Broeierd) richting Station Drienerlo gaan. Net voor de bocht rechtsaf slaan en dan bij het kruispunt naar links. Onder het spoor door en dan ben je er.

Ik weet niet of je er goed kunt komen maar de sluizen van Hengelo zijn ook wel leuk.
Ja dat snap ik wel, maar er zitten toch wel blokken voor het terrein zelf van Go Planet, bij de ingangen van de hallen daar? Neem aan dat ze er wel voor zorgen dat je er met de auto niet op kunt.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-04-2010 14:40 door Bossinkje.
Woont iemand hier trouwens in de buurt? Leek me wel leuk om te fotograferen als je erbij kunt komen.
Link
Anonieme bezoeker
28-04-2010 20:15
Bossinkje
Ja dat snap ik wel, maar er zitten toch wel blokken voor het terrein zelf van Go Planet, bij de ingangen van de hallen daar? Neem aan dat ze er wel voor zorgen dat je er met de auto niet op kunt.

Daar heb ik nooit zo op gelet. Met de fiets heb je er namelijk geen last vantongue sticking out smiley
Gisteren heel eventjes bij Ikea in Utrecht geweest. Op een doordeweekse dag (dus niet in de Mei-vakantie) is het daar redelijk rustig en zoals gisteren stond het hek van de extra parkeerplaats onder de A12 open. Ook wel een leuke plek om foto's te maken.

Andere spot om te fotograferen, maar daar zullen er velen van zijn, is onder andere langs de Rijn bij Renkum. Hier hadden wij zaterdag de ontmoeting met een mede-Figaro rijder. En langs het strandje heb je meerdere punten / achtergronden waar je de auto op de fauteau kan zetten.

Hier niet echt een goed voorbeeld met het uitzicht op de Rijn en het strandje, want er was te veel volk en dat maakte de foto anders zo onrustig, maar zeker op een doordeweekse dag en dit mooie weer is succes bijna verzekerd. Helemaal als je er met een 4WD heen gaat.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-04-2010 21:54 door Meike.
Dank aan Meike... Ben van de week nog even in Amsterdam-Noord langs geweest tot eigen tevredenheid...

Leuk om te zien dat dit topic dus ook echt gebruikt word om fotolocaties te bezoeken thumbs up

Graag gedaan Wilbert smiling smiley
Anonieme bezoeker
09-05-2010 23:31
opel-omega
Woont iemand hier trouwens in de buurt? Leek me wel leuk om te fotograferen als je erbij kunt komen.
Link

Ja, ik woon daar in de buurt. Ik zal deze week eens even kijken of ik tijd heb om erlangs te rijden om te zien wat dat is! Overigens is een ander mooi plekje in de buurt natuurgebied 't Twiske. Helaas dien je sinds 2 jaar entreegeld te betalen, maar dan heb je wel fotoplekjes te over. Misschien dat we dan gelijk onze Golf op de foto zetten: [maps.google.nl]

Als je uitzoomt zie je dat je een heel brede strook hebt om de auto mooi te positioneren voor de foto.
Anonieme bezoeker
09-05-2010 23:37
Uhh..

Strijp-S in Eindhoven, al ben ik er niet meer zeker van of dat ook met de auto te beozeken is.
Berenkuil, ook in Eindhoven, maar das fietspad, dus dat gaat een beetje moeilijk.
Flight Forum in Eindhoven. Veel architectuur en grote gebouwen, en met geluk een opstijgend vliegtuig e.d.
Dan kan ik natuurlijk niet achterblijven om een paar spots te delen:

'Kasteel' langs A28 bij Harderwijk (staat nog niet in 2D-maps van Google, wel in Streetview)
Een appartementencomplex in kasteelstijl. Het mooie is dat je er via een houten ophaalbrug-achtig ding zo met de auto naar binnen kan. Veel verschillende leuke elementen bij elkaar. (trapgevels, ramen met luiken, fonteintje, enz...)

Zandbedrijf Hasselt
Zandbedrijven zijn in het algemeen leuk. Met name als ze verschillende soorten zand en grind hebben, vanwege de kleurstellingen. Dit is een voorbeeldje bij mij in de buurt, maar zo zijn er nog wel tig. Vaak is het even vriendelijk vragen, waarna je gewoon het terrein op kan zolang je maar niet in de weg staat.

Kerkplein in Hattem
Leuke ouderwets dorpspleintje met dito keien, bankjes, bloembakken, enz... Mijn eigen foto is zwaar ruk, maar het geeft een idee. winking smiley

Parkeergarage winkelcentrum Zwolle-Zuid (ook deze staat nog niet in 2D, wel in Streetview)
Lekker strakke rode bakstenen, maar ook een mooi, rond asfalt opritje naar het bovendek. Voor wat strakkere plaatjes geschikt.

Keienstrandje in vinexwijk Zwolle
Achter je allemaal nieuwbouw, maar voor je een grote plas met keienstrand. Alsof je midden in de rimboe staat.

Landgoed het Laer, Ommen
Een mooi landhuis voor chique auto's. Officieel mag je er geen foto's maken, maar als je even belt met het nummer dat op de poort staat, is de kans groot dat je er gewoon op mag als je tenminste netjes op het pad blijft.

In algemene zin ben ik fan van oude industrieterreinen. Hoe meer zooi, hoe beter. Iets moois knalt er immers beter uit, als er veel rotzooi omheen te zien is. Eén van mijn favoriete foto's heb ik vorig jaar geschoten op een terrein waar een heel groot bedrijfspand in de fik heeft gestaan en alle verwrongen materialen nog op een hoop lagen. (Is dus nu helaas niks meer van over tongue sticking out smiley)

Zo... hopelijk hebben anderen wat aan mijn bijdrage.
Daphne S.
opel-omega
Link

Ja, ik woon daar in de buurt. Ik zal deze week eens even kijken of ik tijd heb om erlangs te rijden om te zien wat dat is! Overigens is een ander mooi plekje in de buurt natuurgebied 't Twiske. Helaas dien je sinds 2 jaar entreegeld te betalen, maar dan heb je wel fotoplekjes te over. Misschien dat we dan gelijk onze Golf op de foto zetten: [maps.google.nl]

Als je uitzoomt zie je dat je een heel brede strook hebt om de auto mooi te positioneren voor de foto.

Oke gaaf.
Leuk topic!

Zelf geen voorbeeld, maar laatst kwam ik voorbij de ENCI mergel groeve. Helaas kun je door de begroeide bomen het industrie complex niet goed zien. Het is denk ik wel een erg mooie lokatie. Denk dat ik daar eens een fotoshoot ga doen.
Anonieme bezoeker
16-05-2010 21:31
@opel-omega: ben naar de locatie toegereden maar het is aan een doodlopende weg met een zwaarbeveiligd hek en schrikdraad eromheen. Ik kon niets door het hek zien en er hingen ook geen bordjes met wat voor bedrijf er zit o.i.d. Heel vaag dus, het blijft helaas een raadsel confused smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close