SchaalmodellenTopic || Deel 13

Gepost door Anonieme bezoeker 
En er staat weer een nieuw model op mijn projeten- en wensenlijstje. Een Mondial 8 Cabriolet.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-03-2017 13:13 door Jay DoubleYou.
Bijna 500 uur werk in de herbouw en detaillering van een Maisto Ford GT90:

En een video:
Ford GT90 display
Jay DoubleYou
Nu zie ik ze wel weer hierboven, maar anders hier alsnog via een andere upload-site.

Nog steeds bezig maar wordt steeds mooier. Inmiddels voorzien van een softtop. cool smiley
Loopt niet echt lekker dit topic. Weinig mensen (meer) die nog schaalmodellen aanschaffen? Voor mij geldt dat in ieder geval nog wel, hier mijn aankopen in (ongeveer) het laatste jaar.

Te beginnen met de Alfa Disco Volante Spider en Coupe in 1 43. Duur, maar mooi.

Vijfdeurs Uno 1:43

Alfa6 1:43

Alfa Giulietta 1:24. Model geeft meteen aan waarom er beter geen bewegende delen aan een schaalmodel kunnen zitten...

Fiat Panda 1:87. Een keer ergens in Duitsland gekocht, staat leuk naast het 1:43 model.

Een half jaar geleden ongeveer op de beurs in Houten deze twee busjes gekocht. Mijn vader was vroeger chauffeur bij de DVM, dus ik heb wel herinneringen aan die oude bussen.

Twee week geleden bij Techno Classica in Essen deze Alfa 4C 1:43 gekocht. Over de prijs zullen we het maar niet hebben...

En deze Lancia Prisma 1:43 daar ook gekocht. Ik wist niet dat er een schaalmodel van was. Staat ook leuk naast de eveneens grijze Delta.

En vorige week in Houten onderstaande. Wederom een busje, van de GVB uit Groningen. Houten is ook de enige plek waar je die busjes kunt kopen.

Oude Alfa 166 1:43 van Solido. Ik had hem al, maar die is iets beschadigd. Voor E 5 kon ik hem niet laten liggen.

Ook had ik al een 156 Crosswagen van Norev, maar die is spontaan gebroken. En als ik op internet kijk ben ik niet de enige. Gelukkig kon ik deze Minichamps kopen voor een goede prijs.

De Peugeot 504 Coupe vind ik 1 van de mooiste auto's ooit. Ik had er nog geen schaalmodel van, maar nu dus wel in 1:43. Persoonlijk vind ik het faceliftmodel het mooist, maar daar zal niet iedereen het met mij eens zijn.

"Helaas" de vitrinekast, niet mijn garage.
Leuk! Zal van de week ook nog wat foto's maken. Zoek zelf nog wat andere modellen van de Omega
Anonieme bezoeker
Re: SchaalmodellenTopic || Deel 13
07-04-2018 23:51
Deze week een setje Thunderbirds in 1:43 op de kop getikt, 1 roze en 1 zwart, met Marilyn Monroe figuurtje erbij. Set speciaal gemaakt voor de Brooklin Club Deutschland.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-04-2018 23:52 door Phaeton V8.
Quadrifoglio Verde
Loopt niet echt lekker dit topic. Weinig mensen (meer) die nog schaalmodellen aanschaffen?

Jawel, maar ben inmiddels zelf overgegaan naar het Nederlandse forum van F-chat.eu, aangezien ik vooral Ferrari(-gerelateerd) verzamel en de sfeer daar die beter bij me past. Daar zitten meer liefhebbers met dezelfde hobby, en kan ik ook leuke ideeën opdoen om modellen te verbeteren.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-04-2018 12:59 door Jay DoubleYou.
Weinig aankopen meer hier de laatste tijd ivm de schandalig stijgende prijzen en soms (AutoArt bijvoorbeeld) nog icm lagere kwaliteit.
F-chat lijkt helaas niet meer te werken, dan maar weer hier verder.

Volgende projectje is een rode F512M van Hotwheels Mattel voorzien van een beige interieur. Dit wilde ik al langer, maar kon heel lang niet de juiste donor vinden voor een aanvaardbare prijs. Het beige interieur is alleen geleverd icm zwarte lakkleur en daar zijn er niet zoveel van. Nu dus een zwarte gevonden en die komt deze week binnen! smiling bouncing smileysmiling bouncing smileysmiling bouncing smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-03-2019 23:36 door Jay DoubleYou.
De F512M ombouw is geslaagd. cool smiley Kom er alleen steeds achter dat ik niet zo ben van het fotograferen tijdens de ombouw terwijl dat wel leuker is.

Ook heb ik eindelijk de geschikte Kyosho-donor gevonden voor mijn 365 GTB/4 Spider-project!! Na veel geduld en een lange adem hebben toch gevonden. smiling bouncing smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-04-2019 23:12 door Jay DoubleYou.
Zijn er nog mensen die schaalmodellen hebben aangeschaft de laatste tijd?

Zelf is mijn Daihatsu (gerelateerde) verzameling weer uitgebreid de laatste tijd. Klik hier voor foto's van mijn collectie.
Een paar maanden geleden wat Fiatjes en een Lada gekocht. 1/87.

Aangeschaft niet.... maar afgelopen zondag echter wel een bananendoos vol met Siku auto's en vrachtwagens uit de jaren'70 terug gevonden in een uithoek op m'n zolder.
Helaas zijn vele rubber bandjes inmiddels al compleet vergaan, ze verpulveren gewoon als je ze aanraakt.
Weet iemand toevallig of die bandjes nog ergens leverbaar zijn?

Verder ook nog 2 bananendozen vol met Fleischmann piccolo N treintjes en toebehoren uit diezelfde jaren terug gevonden, ook leuk spul om eens verder mee bezig te gaan als ik m'n pensioenleeftijd eindelijk bereikt heb.
Volgrns mij is de service van Siku erg goed. Je zou ze kunnen vragen. Die van jou zijn wel erg oud maar ik kreeg zonder problemen rupsbanden voor een shovel van toen zo'n 10 jaar oud. Hier weinig aankopen. Momenteel eigenlijk alleen opzoek naar Omega modellen dus blijft vrij beperkt
2 updates van hier:

Kyosho High-End 1/18 250 GTO toegevoegd aan de collectie en er is een BBR 1/18 Lancia Thema 8.32 onderweg waar ik geen nee tegen kon zeggen. Beide Ferrari-rood uiteraard.

Wat Lancia-plaatjes van internet als voorbeeld:

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-08-2019 13:39 door Jay DoubleYou.
De Fiats zijn leuk. Ik heb een rode 126 en zoek nog een rode X1/9 en lichtblauwe 131, die heb ik ook in die kleuren in 1:43.
Nog geen foto's maar heb afgelopen maanden veel leuks aan mijn collectie kunnen toevoegen zoals de 250 GTO die ik hier al gemeld had en een 328 GTS, ook van Kyosho, beide modellen uiteraard in rood.

Vanavond op Ebay een setje schaalmodellen gewonnen voor een mooie prijs, waaronder een rode 1/12 365 GTB/4 van GT Spirit. eye popping smiley Die blijft, de rest gaat op Marktplaats.
PascalD

Nee, eigenlijk niet. Al ben ik wel benieuwd naar foto's van Jay DoubleYou! De collectie van Quadrifoglio Verde blijft fraai om te zien, zeker nu die 504 Coupé daaraan is toegevoegd.

Zelf kocht ik mijn laatste model bijna 2,5 jaar geleden. Toch is het onderwerp van deze post. Hij heeft namelijk een nieuw jasje.

Hij begon namelijk zo zijn leven, als 306 Cabriolet Roland Garros van Otto.

En de afgelopen tijd heb ik 'm aangepast tot mijn eigen 306 Cabriolet. Van binnen en van buiten opnieuw in de verf, dus! Dat was nog niet eenvoudig. Het is een typisch Otto-model, een fraai gedetailleerd resinmodel dat helaas volledig aan elkaar gebakken is met een lijmpistool. Niet heel goed te demonteren dus, wat het modificeren veel lastiger maakt. De stoelen en groen nut smiley geflockte vloerbedekking heb ik met modelbouwverf heel netjes zwart kunnen maken. De stootstrips lieten zich dat minder welgevallen, daarover ben ik niet geheel tevreden. Afijn, mijn respect voor schaalmodelbouwers is door dit project behoorlijk toegenomen.

De gele lak is niet zo strak als Otto het zelf heeft afgeleverd, maar redelijk vergelijkbaar met de 406 Coupé van Gate die je op de laatste foto ziet. Eigenlijk is het resultaat heel behoorlijk en vooral: is het net mijn eigen auto!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-04-2020 17:22 door Elco.
Zelf heb ik oa een Feroza en Taft toegevoegd aan de collectie. En ook de laatste Midget van Spark Models die recent is uitgekomen.

Voor foto's van mijn gehele (rond de 150!) Daihatsu (gerelateerde) collectie klik hier.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-04-2020 20:03 door PascalD.
Elco
PascalD

Nee, eigenlijk niet. Al ben ik wel benieuwd naar foto's van Jay DoubleYou!

Heb ze helaas nog niet binnen. Kan uiterlijk 1 mei, moet uit Frankrijk komen.
De 306 is mooi geworden, Elco! thumbs up Heb zelf die 406 in de kleur rood.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-04-2020 20:02 door Jay DoubleYou.
Wow Elco respect! Dat ziet er écht heel netjes uit thumbs up
@Elco

Ik vind het erg netjes gedaan hoor! Het geel ziet er strak en mooi glanzend uit. Maar jouw 306 Cabrio vind ik sowieso al 1 van de mooiste auto's die ik hier op het forum voorbij zie komen. Misschien nog een idee om er je eigen kentekenplaat op te zetten?
Wauw Elco, dat aanpassen van je OttoMobile 306 is echt waanzinnig goed gelukt! Geweldig.
Daar heb ik met mijn 306 ook nog over getwijfeld, en door jouw project begint het toch wat te kriebelen nut smiley
Vandaag voor het eerst een schaalmodel van de Mazda MX-6 gevonden!
Voor zover ik weet ik deze nooit eerder als schaalmodel leverbaar geweest.

Nu blijk je sinds mei dit jaar een pre-order op een Japanse site te kunnen plaatsen.
Ze hebben 4 beschikbare kleuren in het formaat 1 op 43 (ongeveer 10 cm) voor 80 euro.
Ze zijn leverbaar vanaf juli volgens de site, maar ze zijn of uitverkocht of niet meer te bestellen.

Maar ik wordt wel geïnformeerd, als deze beschikbaar is.
Wordt wel een duur modelletje met BTW en verzendkosten, denk ik.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-06-2020 20:33 door MX6.
Beste mensen

Ik heb een vraagje want ik ben al een tijdje opzoek naar een Porsche 911 Carrera 3.2 turbo look zwart cabriolet modelauto maar ik kan erheen vinden kan iemand mij hier misschien meehelpen? Alvast bedankt
Nilles 4685317
Beste mensen

Ik heb een vraagje want ik ben al een tijdje opzoek naar een Porsche 911 Carrera 3.2 turbo look zwart cabriolet modelauto maar ik kan erheen vinden kan iemand mij hier misschien meehelpen? Alvast bedankt

Zelf ben ik niet zo thuis in de Porsches, en weet niet of je zelf kunt ombouwen, maar je zou een 911 Turbo op Marktplaats kunnen kopen met schade en onderdelen die je nodig hebt daarvan overzetten op een 911 cabriolet. Doe ik met Ferrari's wel eens en dan heb je een uniek model. Heb nu zelf verschillende projecten liggen, maar kom er niet aan toe.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-06-2020 19:07 door Jay DoubleYou.
MX6

Zou wel heel gaaf zijn als je deze kon bemachtigen, het is precies jouw auto! Soms is het een kwestie van een lange adem. De 306 in 1 op 18 kwam ook na jaren wachten opnieuw op de markt.
Elco
MX6

Zou wel heel gaaf zijn als je deze kon bemachtigen, het is precies jouw auto! Soms is het een kwestie van een lange adem. De 306 in 1 op 18 kwam ook na jaren wachten opnieuw op de markt.

En die heb je mooi gepersonaliseerd! thumbs up
Een tijdje geleden deze MAN transporter gekocht en daar horen natuurlijk auto's bij, auto's van de VW groep passen dan het beste. De Passat is eigenlijk iets te oud, maar verder was elk model in 1979 te koop.

Onlangs in Tsjechië nog wat souvenirs gekocht. De rally Skoda is 1:43, de achterste 1:14 (!). Het is eigenlijk een RC auto, maar ik heb hem gekocht om hem gewoon ergens neer te zetten.

En ik kwam op het idee om een Avia busje erbij te kopen van het Skoda rally team en een trailer, zodat het dit geheel vormt.

Normaal gesproken ben ik niet zo van het uitbundig verzamelen van schaalmodellen, maar 2 weken geleden kwam ik opeens iets leuks tegen waarmee ik midden van de jaren '80 zelf nog heb gereden voordat die (dankzij de invoering van de apk) definitief naar de eeuwige offroad velden is verhuisd.
De originele was wel blauw met wit maar dat mag de pret niet drukken, ik kon deze gewoon niet laten staan... de goeie oude tijden herleven, nu schaal 1:10.cool smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-07-2020 01:14 door Muddy Bandit.
Hopelijk was die Chevy niet heel duur. grinning smiley
Duur is iets relatiefs, het is maar net wat je er zelf voor over hebt.winking smiley
De combi van juist dit model Chevy Blazer K5 (aardig gedetailleerd) en de aanwezige RC aangestuurde techniek die onder de kap verstopt zit (4WD met portaalassen, afzonderlijk inschakelbare sperren en hi/low gear) maakte het voor mij tot een leuk hebbeding.
Elco
MX6

Er zijn maar een beperkt aantal modellen gemaakt (enkele tientallen) en die zijn erg gewild onder verzamelaars van schaalmodellen. Deze serie was dan ook binnen een paar uur uitverkocht.
Van de MX-6 is nooit eerder een schaalmodel geweest.
Een andere optie is om een digitaal model te kopen en op basis daarvan een schaalmodel te laten maken, maar dan praat je over hele andere prijzen
Ik blijf regelmatig zoeken en wie weet heb ik eens geluk.
Mazda MX6 op eBay in Japan. Kleine 125 euro incl. verzending voor 1:43..... pfff, ik vind 30 euro al veel voor zo'n kleine schaal.
Dank voor de link, dit is de eerste keer dat ik er daadwerkelijk één kan bestellen. smiling smiley

Inclusief btw, geen koopje inderdaad.
De prijs zou nog kunnen dalen, als ze er meer gaan produceren in de toekomst.

Helaas voor mij, is deze niet in de kleur rood.
Als ik zoveel geld ga uitgeven wil ik ook dezelfde kleur als mijn eigen auto.
Nu ze deze maand in 4 kleuren zijn geproduceerd, is er een redelijke kans dat deze ook nog in het rood wordt aangeboden.
Geduld hebben. Heb ook lang (lees jaren) gezocht naar een betaalbaar model van de Daihatsu P5 met racenummer 12. Vaak verkocht voor bedragen rond de 100 euro. Paar weken geleden een bieding op Ebay gewonnen...nu 25 euro armer en een model rijker...
PascalD
Geduld hebben. Heb ook lang (lees jaren) gezocht naar een betaalbaar model van de Daihatsu P5 met racenummer 12. Vaak verkocht voor bedragen rond de 100 euro. Paar weken geleden een bieding op Ebay gewonnen...nu 25 euro armer en een model rijker...

Zo heb ik pas ook mijn 1/12 365 Daytona gewonnen. Normaal 199 euro, in Frankrijk werden 6 Daytona's in verschillende schalen aangeboden samen voor 199. Totale waarde 250 euro. cool smiley

Foto's volgen als mijn kamer klaar is qua opknappen en inrichten.

5 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-07-2020 12:21 door Jay DoubleYou.
Inmiddels een MX-6 gevonden in het rood voor ongeveer 83 euro en meteen besteld!
Het was het laatste exemplaar in deze kleur.

In het blauw staat er nog wel eentje:
1/43 Hi-story Mazda MX-6 2500
MX6
Inmiddels een MX-6 gevonden in het rood voor ongeveer 83 euro en meteen besteld!
Het was het laatste exemplaar in deze kleur.

Altijd leuk! thumbs up
Wie weet heeft één van jullie er één of een tip :

Ik ben op zoek naar een Opel Insignia modelauto schaal 1:43 van het merk Schuco.

Het gaat om een Insignia Sportstourer van de eerste serie Insignia's ( vanaf 2008 )

Dank voor eventuele reactie"s in de PM
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.